Kategória: Fastest Slap

  • Elhunyt Bobby Unser, a háromszoros Indy500 győztes

    Elhunyt Bobby Unser, a háromszoros Indy500 győztes

    A háromszoros Indy500 győztes Bobby Unser 87 évesen hunyt el otthonában, Albequerque-ben. Halálát a családja jelentette be.

    Unser a már említett három győzelmét 1968-ban, 1975-ben, illetve 1981-ben szerezte, ezzel Rick Mearsen kívül ő az a pilóta, aki három különböző évtizedben is nyerni tudott az ikonikus versenyen.

    1949-ben Unser a Roswell Speedway-en kezdett el versenyezni. 1950-ben az albuquerque-i Speedway Parkban versenyzett, és megnyerte első bajnoki címét a Southwestern Modified Stock Cars-ban. Miután 1953 és 1955 között az amerikai légierőnél szolgált, Unser és testvérei, Jerry és Al úgy döntöttek, hogy a United States Auto Club (USAC) versenyzőiként folytatják karrierjüket.

    Bobby karrierje során hét USAC Sprint Car futamgyőzelmet szerzett, illetve 1965-ben és 1966-ban harmadik lett a bajnokságban. Hat USAC Stock Car versenyt és három USAC Midget megmérettetést is megnyert.

    Első IndyCar győzelmét 1967-ben a Mosport Parkban szerezte, majd 1968-ban és 1974-ben USAC nemzeti bajnok lett. Pályafutását 35 IndyCar-győzelemmel fejezte be, nyolc alkalommal a dobogón végzett a pontok végelszámolásában, és 1990-ben beiktatták az Indianapolis Motor Speedway Hírességek Csarnokába.

    Nem sokkal a vitatott utolsó Indy 500-as győzelme után vonult vissza a versenyzéstől, miután eredetileg megfosztották a győzelemtől, mert sárga zászlós figyelmeztetés alatt előzött ellenfeleket. Öt hónappal később Roger Penske csapattulajdonos tiltakozása és pereskedése nyomán a győzelmet visszaállították, ellenben Unsert 40 000 dollárros büntetéssel sújtották.

    A vitát követően Unser elmondta, hogy kiábrándult a sportból, de aztán rendkívül sikeres karriert futott be, és az NBC, az ABC és az ESPN műsorvezetőjeként, rendre az IndyCar, valamint a NASCAR eseményein tevékenykedett.

  • Így szállt a Red Bullhoz Norris ‘titkos üzenete’ – videóval!

    Így szállt a Red Bullhoz Norris ‘titkos üzenete’ – videóval!

    Lando Norris ‘titkos üzenetet’ juttatott el a Red Bull motorhome-jába a futam előtt.

    Az időmérő után Helmut Marko azért haragudott meg a 21 éves pilótára és alkulatára, mert szerinte szándékosan akadályozták Max Verstappent a gyors körén. Norrisban és a wokingiakban viszont nem volt rossz érzés a másik fél iránt, így egy kis csínytevésre szánták el magukat.

    A brit pilóta most is kapható volt a mókázásra, amit a McLaren bőszen dokumentált. Egy órával a verseny előtt ugyanis papírt ragadott, amire írt egy üzenetet, majd azt szépen bedobta a Bikák otthonának nyitott ablakán.

    A csapat a felvétel egy részletét közzé is tette a Twitter-oldalán a következő szöveggel ellátva:

    ,,Különleges küldemény a Red Bull Racingnek. Lando Norris, miben sántikálsz?”

    Az osztrák gárda sem volt rest, ugyanis az említett képkockákra egy kis videóval válaszolt. A bedobás pillanatát átvéve megmutatták, hogy hova került az üzenet, továbbá azt is, „mi volt beleírva”:

    ,,Segítség! Ez a kamerás ember nem hagy fel a követéssel…”

    A McLaren elárulta, hogy az üzenet valódi tartalmára az Unboxed sorozat következő epizódja fog rávilágítani.

  • Egy indokolatlan Lamborghini a monzai GT versenyen – videóval

    Egy indokolatlan Lamborghini a monzai GT versenyen – videóval

    Még John Watson egykori F1-es pilóta sem hitte el azt, amit lát: egy feltehetően Lamborghini típusú traktor került a pályára, sárga zászló alatt. Kommentátortársa persze jót mulatott ezen, és cukkolta is John-t azzal, hogy GT3-as, vagy GT4-es szabályrendszernek felel-e meg a jármű, amely Monzában igyekezett dolgozni a Fanatec GT World Challenge alatt.

    Persze, a traktoros sem volt rest, ha már így alakult, poénból elkezdte ő is melegíteni a gumikat, az új rajt előtt. Watsonék viccből egyből javasolták is, hogy a versenyigazgatás foglalkozzon az üggyel.

  • Így reagált Ricciardo egy intim kérdésre a méretek tengerében

    Így reagált Ricciardo egy intim kérdésre a méretek tengerében

    Daniel Ricciardo egy olyan intim kérdéssel találta szembe magát, amin eléggé meglepődött.

    Az ausztrál versenyző azt hitte, hogy szinte már mindent megkérdeztek tőle a pályafutása során, ám a holland Ziggo Sport tudott újat mutatni. Gyakran ad lehetőséget ugyanis a csatorna arra, hogy a nézők beküldhessék kérdéseiket egy versenyzővel kapcsolatban.

    Tegnap a 31 éves pilótára esett a választás, aki gyorsan lerázta az utolsó kérdés kapcsán a tévétársaság riporterét.

    Laura, ugyanis arra volt kíváncsi, hogy Ricciardo hallotta-e már azt a feltételezést, miszerint az orrméret sok mindent elárulhat. A McLaren pilótája egy perc erejéig zavarba jött, mikor leesett neki mire is kíváncsi a rajongó, de szokásához híven jókedvűen dumálta ki magát a szituációból:

    ,,Hiszel az orrmérethez kapcsolódó feltételezésben? Van egyfajta pletyka ezzel kapcsolatban, egy másik területhez köthetően.” – hangzott a kérdés:

    ,,Oh, igen, nagy orr egyenlő … a nagylábujjal.”válaszolt az ausztrál, majd nevetésben tört ki.

    A riporter azonban nem adta fel:

    ,,Szóval igaz”?

    ,,Talán a Forma-1 után egy másik karrierbe kezdek… és akkor… nem, nem álljunk le.” – viccelődött az ausztrál, aki remélte, hogy válaszával kielégítette Laura kíváncsiságát. – ,,Boldog és elégedett vagyok magammal kapcsolatban. Köszönöm szépen, és viszlát.” – tette még hozzá, majd távozott.

    A rajongói kérdések során még az is kiderült, hogy mi Ricciardo kedvenc pizzafeltéte (diavola), melyik futamot akarja nagyon megnyerni (Ausztrál Nagydíj), továbbá azt is elmondta, hogy „ki fogja adni” csapattársa, Lando Norris címét a rajongó hölgyeknek.

  • Itt a hétvégi tévés, autósportos program!

    Itt a hétvégi tévés, autósportos program!

    Mutatjuk a hétvégi hazai, tévés, autósportos programot!

    Ma már kezdetét veszi a Forma-1 Portugál Nagydíjának versenyhétvégéje! Ezen kívül azonban WEC és IndyCar közvetítést is találhattok majd a hazai tévécsatornákon.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    WWW.RACINGLINE.HU (@racingline.hu) által megosztott bejegyzés

    Forrás: port.hu

  • Újra láthatjuk majd a TV képernyőin Szujó Zoltánt!

    Újra láthatjuk majd a TV képernyőin Szujó Zoltánt!

    Szujó Zoltán lesz a TV2 egyik műsora, a Ninja Warrior egyik kommentátora. A Forma-1 egykori kommentáróra Till Attila és Lékai-Kiss Ramóna mellett fogja vezetni a műsort.

    Mint az ismeretes, Szujó a 2019-es Spanyol Nagydíj hétvégéjén veszítette el az állását a Magyar Televíziónál és azóta már nem ő kommentálja a száguldó cirkusz futamait.

    Ezt követően a Spíler TV-n kapott saját műsort, a Street Racers magazint, ahol hétről-hétre számolt be a Formula E eseményeiről. Most azonban egy új szerepkörben próbálhatja ki magát, mert a Ninja Warriorhoz hasonló műsort még soha nem vezetett.

    A Ninja Warriorban a versenyzőknek az a feladata, hogy végig menjenek egy extrém nehéz akadálypályán, anélkül, hogy a vízbe esnének. Minden versenyző idejét mérik és mindig csak a legjobb időeredményt elérő versenyzők juthatnak tovább az adott körből.

    Ugyan a Ninja Warriotnak semmi köze nincs egyik autosportos szériához sem, azonban jó lesz Szujót újra a képernyők előtt látni egy műsor élén.

    „Szerintem látszik, mennyire örülök…,” – írta Szujó az Instagram oldalán. „Hatalmas megtiszteltetés az idei Ninja Warriort vezetni és kommentálni, különösen ilyen kiváló kollégákkal!”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Szujó Zoltán (@szujozoltan) által megosztott bejegyzés

  • Alonso: Az F1-ben nehezebb improvizálni, mint a WEC-ben vagy az IndyCarban

    Alonso: Az F1-ben nehezebb improvizálni, mint a WEC-ben vagy az IndyCarban

    Fernando Alonso összehasonlította az F1-et azokkal a szériákkal, melyekbe belekóstolt az elmúlt években. Reméli, hogy a WEC-ben és IndyCarban tanultakat tudja majd idén alkalmazni a Forma-1-ben.

    A spanyol 2018-ban és 2019-ben versenyzett a WEC-ben, ez alatt két Le Mans-i 24 órást nyert, illetve 2019-es kudarca után 2020-ban az Indy500-on is elindult.

    „Sok mindent lehet tanulni a Forma-1-en kívülről” – kezdte nyilatkozatát a kétszeres világbajnok. „A Forma-1 nagyon zárt környezet, ugyanazt a rutint ismételgeted kéthetente. A vezetési stílusod az évek során bizonyos értelemben azonos lesz, és csak követed a csapatod utasításait. Mindent optimalizálnak az autóban, a vezetési stílusodat is, tehát megmondják, mit kell tenned – hol kell spórolnod a gumikkal, hol kell spórolnod az akkumulátor energiájával, mikor csinálj próbarajtot. Minden annyira kontrollált, hogy egy Forma-1-es hétvégén nem sok mindent tudsz improvizálni.”

    Alonso kifejtette, teljesen más a Forma-1, mint az említett kategóriák: „Az endurance versenyzésben sokkal inkább magadra vagy utalva, mint bármely más versenyautóban. Különböző körökben, különböző napszakokban, minden egyes körben. Minden alkalommal, amikor beülsz az autóba, sokkal többet kell osztoznod a csapattársaiddal. Az endurance versenyeken sokkal több a csapatmunka, mint a Forma-1-ben, így vannak dolgok, amiket megtanulsz, és ezt a másfajta megközelítést alkalmazod a jövőbeli kalandjaidhoz a motorsportban. Mint ahogy az IndyCarban tanultakat is lehet, ahol szerintem a beállítások sokkal részletesebbek, mint bármelyik Forma-1-es versenyen. Az autók ugyanazok, és apró részletek befolyásolhatják a vezetési stílust, a teljesítményt, az előzési lehetőségeket. Előre kell gondolkodnod két-három körrel. Sok mindent meg lehet tanulni más szériákban, amit remélhetőleg tudok is majd alkalmazni a Forma-1-ben.”

    Alonso úgy érzi, még van hova fejlődnie a visszatérése után, de az első pontját már megszerezte az Emilia Romagna Nagydíjon.

  • Ha a Ferrari hívná, Andretti elengedné IndyCar pilótáját

    Ha a Ferrari hívná, Andretti elengedné IndyCar pilótáját

    Colton Herta megnyerte a második idei IndyCar versenyt az Andretti színeiben, és sokan a jövő tehetségének tartják.

    Mario – 1978-es F1-es bajnoka – már kifejtette, szeretné az F1-ben látni a fiatal amerikait. St. Petersburgben aratott győzelme után pedig csapatfőnöke, Michael is megerősítette, nem állna az útjába.

    Colton Herta 100 körből 97-et vezetett és domináns győzelemmel tért vissza, miután a szezonnyitón versenyen az első körös baleset áldozata lett.

    Michael Andretti & Colton Herta, Andretti Autosport, IndyCar, racingline.hu
    Michael Andretti gratulál pilótájának a győzelmet követően, Fotó: Chris Owens/IndyCar

    Michael Andretti nem csodálkozna, ha hamarosan érdeklődők miatt csörögne a telefonja.

    „Bár ez egy önző nézőpont, de szeretném, ha még évekig nálam vezetne.” – jelentette ki az F1-et 1993-ban megjáró korábbi pilóta.

    „Ha például egy olyan csapat, mint a Ferrari keresi, nem állok az útjába. De ha az utolsó vagy utolsó előtti csapatok egyike az, akkor lehet, hogy az mondom neki, hogy itt akarom tartani.”

    „És egy szívességet tennék neki azzal, hogy távol tartom őt ettől. Ismerek egy csomó ottani embert, szóval bátorítanám, ha jó ülést kapna.”

    Fiatal pilóta már korábban versenyzett Európában, most így nyilatkozott a lehetőségről:

    „Bármi F1-ről történő megbeszélés nem ér sokat, amíg nem ér össze a papír és a toll.” – fejtette ki álláspontját szemléletesen Herta. – „Sok ismeretlen van, és sok olyan dolog, ami végül sosem történik meg. Az emberek azt mondanak, amit akarnak, de amíg meg nem történik, nem jelent semmit.”

    „Persze, érdekelne a dolog.” – ismerte el. – „De nem reális – és arrogáns – azt mondani, hogy a top 3 csapatot érdemlem meg. Ki kell érdemelni.”

    Andretti elmondása alapján nem engedné meg, hogy a sereghajtó Haashoz igazoljon, de Herta bizonyos feltételek mellett elfogadná a dolgot.

    „Csak akkor érdekelne, ha a Ferrari támogatását is megkapnál mellé, mert van lehetőségem feljebb lépni.” – szögezte le. – „Nem írnék alá 3 évre Gene Haasszal, inkább a Ferrarival, és ha oda tesznek, akkor azért vezethetek, hogy feljussak egy topcsapathoz.”

    Herta vasárnapi IndyCar győzelme után egy F1-es csapatfőnöktől is gratulációt kapott, reméli, ha más nem is származik belőle, a fiatal pilóták tesztjén talán lehetőséget kaphat.

  • Ricciardo elmondta, hol vezetné a példaképe autóját

    Ricciardo elmondta, hol vezetné a példaképe autóját

    A McLaren-Mercedes ausztrál pilótája Daniel Ricciardo most említést tett arra, hogy ha összejön, akkor hol vinné pályára a fogadásából „nyert” NASCAR-autót.

    Idénre is lett egy fogadása Ricciardonak, ezúttal a McLaren ügyvezetőjétől kapta azt a felajánlást, hogyha dobogóra áll idén, akkor vezetheti a gyerekkori példaképe, Dale Earnhardt NASCAR autóját.

    Azonban azt még nem derült ki, hogy hol vezetné ebben az esetben azt a legendás autót, most pedig rá is kérdeztek nála:

    „Mondjuk azt, hogy a nagy álmom az Daytona lenne. Azonban az a pálya a frászt hozná rám, így ami talán valószínűbb az Bristol vagy Martinsville, egy kedves, kicsi pálya. Másfelől pedig ott lehet még egy utcai pálya, mint Watkins Glen, de talán azt mondanám végső soron, hogy Bristol.” felelte.

    Az ausztrál a nyilatkozata ellenére azért szeretne egyszer részt venni a daytonai 24 órás viadalon, emellett pedig a bathursti Supercar viadalon is szívesen megmérettetné magát.

  • Dinnyés Laci és ST22 Lacika a Sarkkörön túl, másfél órás útifilm

    Dinnyés Laci és ST22 Lacika a Sarkkörön túl, másfél órás útifilm

    Dinnyés Lászlót talán nem kell már annyira bemutatnunk az olvasóinknak, és ST22 Lacika „fedőnevű” kollégája is majd’ 200.000 YouTube feliratkozóval igazi modern popsztár a szférában. Utóbbi fuvaros úr lassan eléri az 500. feltöltését a csatornájára, amelyek témája javarészt a kamionos életről szólnak.

    Magyarjaink ezúttal Skandináviában kalandoznak, Dinnyés már sok éve, elsősorban Svédországban volt tevékeny, de nemrégiben Norvégiában is elkezdett munkát vállalni. Őt látogatta meg gyakorlatilag az ismert youtuber, hogy saját szemével is láthassa, és érezhesse azt, hogy milyen az élet az Északi-Sarkkörön túl, milyen extra kihívásokkal kell megküzdeni az időjárás viszontagságainak köszönhetően.

    Erre az utazásra hivatalos lett volna egyébként a relatíve friss kamionos jogsis Kiss Norbert is, akit szombathelyi lévén legalább a széllel nem lehet összezavarni, de ezúttal ez nem jött össze, így csak a két Laci dolgozott és fedezte fel egyben a környéket. A táj és az életmód önmagáért beszél, teljesen más a tempó, így nem véletlen, hogy ez a film két részletben került fel az ismert videós platformra.

    Összességében tehát 1.5 órányi ismeretterjesztés, kaland és anekdotázás vár ránk, és magam részéről újfent leszögezem, hogy csak azért „öltem meg” másodszor is a KisDinnyést, mert én is felültem az egyik volt hungarocamionos Andersen meséjének annak idején… de legalább ez a dolog egy új barátság kezdete is lett egyben. 😛