Kategória: Fastest Slap

  • Világbajnokságokra készülő versenyzőkkel indul a Motorsport Talent Management

    Világbajnokságokra készülő versenyzőkkel indul a Motorsport Talent Management

    A gokartos Vida Benedek és az Enduro Team Hungary is nemzetközi szintű sikerekért küzd

    Új kezdeményezés segíti a hazai tehetségeket a nemzetközi autó- és motorsportok terén. A Motorsport Talent Management (MOTAM) a kamionversenyzést Magyarországon ismét meghonosító, és a Rally Hungary rendezésében is közreműködő Truck Race Promotion új vállalkozása, amelynek célja, hogy a sikeres események mellett sportolók előmenetelét is támogassa.

    A MOTAM egy új, független szervezet, ami a szponzoráció, a sportszakmai menedzselés, a fizikai és mentális felkészítés, a kommunikáció és a jogi háttér terén is szolgáltatásokat nyújt a támogatott versenyzőknek, kifejezetten a motorsportok közegében. A sportolók így a pályafutásuk minden elemében szakemberek segítségére támaszkodhatnak a lehető legjobb teljesítmény elérése érdekében.

    A MOTAM a 2021-es évtől két versenyprogramot karolt fel a gokartozás és az enduro motorozás világában. Gokarttal Vida Benedek (2006) a Rotax Max Challenge Euro Trophy és a Central European Rotax Max Challenge mezőnyében szerepel azzal a céllal, hogy felkészüljön későbbi szereplésére a gyorsasági autósport különböző kategóriáiban.

    Enduro Team
    Fotó: MGR Images, MOTAM

    A motorosok sportprogramját egy új versenycsapat, az Enduro Team Hungary képviseli a Papp László Sportarénában korábban nagy sikerrel megrendezett SuperEnduro GP promótere, Hadobás Ádám vezetésével. Az istálló színeiben a hazai rendezvényen első magyar versenyzőként Európa-kupa-futamot nyerő Zsigovits Norbert (1999) és a korábbi válogatott motocross-versenyző, Szőke Márk (1995) szerepel a 2021-es Borilli FIM EnduroGP-világbajnokságban.

    „A Forma-1 mezőnyében Max Verstappen és Lewis Hamilton révén két olyan versenyző küzd a világbajnoki címért, akik édesapjuk segítségével kezdték meg a pályafutásukat, majd a kezdeti sikereik után profi sportvállalkozások karolták fel őket. A MOTAM révén az a célunk, hogy Magyarországon is felépüljön egy olyan szervezet, ami nemzetközi szinten el tudja látni ezt a feladatot, hazai versenyzők és ezáltal a magyar sportélet, a vállalati szektor, valamint nem utolsó sorban a szurkolók javát szolgálva” – nyilatkozta Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.

    „Vida Beni a kezdetektől számíthat a versenysportban rutinos édesapja segítségére, és mellé állt a korábbi háromszoros abszolút magyar ralibajnok, Benik Balázs is. Zsigovits Norbi szintén az apukájával készült a versenyzésre, és a tavalyi SuperEnduro GP-n látott szereplése meggyőzött minket arról, hogy motocrossban kiemelkedő sikereket elérő Szőke Márk részvételével támogatni kell az Enduro Team Hungary létrehozását, így Magyarország ismét bekapcsolódhat az EnduroGP-világbajnokság körforgásába. Benivel ugyanez a célunk, szeretnénk őt valamelyik FIA-világbajnokság mezőnyében látni.”

    Vida Benedek
    Fotó: MGR Images, MOTAM

    A sportolók kiválasztásának egyik szempontja a Fit4Race szakvéleménye volt, a program a MOTAM együttműködő partnere a versenyzők fizikai és mentális felkészítése terén.

    A MOTAM versenyzőinek 2021-es programja

    Vida Benedek:

    • 2021. március 12-14. (CEE, Kecskemét),
    • április 9-11. (Euro Trophy, Genk),
    • május 21-23. (CEE, Trinec),
    • május 28-30. (Euro Trophy, Adria),
    • június 25-27. (CEE, Kecskemét),
    • július 16-18. (Euro Trophy, Mülsen),
    • augusztus 13-15. (CEE, Trinec),
    • augusztus 27-29. (CEE, Bruck),
    • szeptember 3-5. (Euro Trophy, Wackersdorf)

    Enduro Team Hungary:

    • 2021. június 25-27. (Edolo, Olaszország),
    • július 16-18. (Saaremaa, Észtország),
    • július 22-24. (Skövde, Svédország),
    • október 8-10. (Zschopau, Németország),
    • október 15-17. (Longeac, Franciaország)
  • Nico Hülkenberg megnősült!

    Nico Hülkenberg megnősült!

    Nico Hülkenberg ugyan már nem a Forma-1-es mezőny tagja, azért így is zajlanak körülötte az események.

    A 33 éves német Le Mans-győztes megnősült, feleségül vette kedvesét, a litván Egle Ruskyte-t.

    Gratulálunk Mr. és Mrs. Hülkenbergnek!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    EGLE (@the_crochet_girl) által megosztott bejegyzés

  • Brown szerint O’Ward olyan, mint a fiatal Montoya volt

    Brown szerint O’Ward olyan, mint a fiatal Montoya volt

    Zak Brown utalt arra, hogy az IndyCar bajnokságban vezető és a McLarennel kapcsolatban álló Patricio O’Ward kapcsán Forma-1-es jövőt fontolgat. A fiatal mexikói pilótát Juan Pablo Montoyához hasonlította.

    A mexikói versenyző 2019-ben Red Bull támogatott volt, de a sikerek elmaradtak. Idén a második teljes IndyCar-szezonját teljesíti a McLaren SP Arrow-val.

    Alig maradt le a 2020-as bajnokság harmadik helyéről, majd idén májusban, Texasban, megszerezte az első győzelmét az IndyCarban.

    Később detroiti győzelmével ő lett az első az idei szezonban, aki kétszer is nyerni tudott.

    A texasi győzelem biztosította O’Ward számára a McLaren F1-es tesztlehetőséget, Abu-Dhabiban, egy Brownnal kötött fogadás révén, noha utóbbi szerint O’Wardnak még az IndyCarra kell koncentrálnia, mielőtt az F1-ről kezdenének beszélgetni.

    „Az év végén kapja meg a tesztjét” – mondta Brown.

    „Fiatal még, 22 éves, szóval meglátjuk, hova vezet a karrierje.”

    „Jelenleg az IndyCarra koncentráljon még, csak egy ponttal vezet a bajnokságban, és az IndyCar szezon rendre az utolsó futamig tart, ahol körülbelül három, négy vagy öt versenyző is nyerhet még, szóval azt akarom, hogy fókuszált maradjon.”

    „De nagyon le vagyok nyűgözve tőle, és meglátjuk, hogyan teljesít majd az Abu Dhabi teszten, és onnan indulunk majd tovább.”

    Brown idén több IndyCar-versenyen is megfordult – többek között látta, ahogy O’Ward megszerezte a pole-t a szezonnyitón Barberben – és az Indy 500-on is, ahol Juan Pablo Montoya egy két futamra szóló megállapodás részeként csatlakozott a csapathoz.

    Maga O’Ward az év elején a The Race-nek elmondta, hogy az autó az egyik legnehezebben vezethető a sorozatban, de amikor jól megy, akkor erős. O’Ward pedig nagy dicséretet kapott az alkalmazkodóképességéért, mivel az autó időnként alulkormányzottságot, valamint a legtöbb versenyen túlkormányzottságot is produkál.

    Olyan, mint Montoya?

    Ez a képesség, valamint az agresszív stílusa az, ami miatt Montoyához hasonlítják, aki azonnal sztár lett, amikor a Chip Ganassi Racinggel a CART-ban indult és 1999-ben, újonc évében megnyerte a bajnoki címet.

    „Ez egy fantasztikus vezetés volt” – mondta Brown O’Ward detroiti győzelméről.

    „Nagyon emlékeztet engem a fiatal Juan Pablo Montoyára.”

    „Fantasztikus vezetés volt. Ő hatalmas tehetség. Szerintem nagyon természetes tehetség. Úgy tudja dönteni az autót, ahogy Montoyától láttam az oválokon, ami úgy tűnik, nem ijeszti meg.”

  • Brutál sok autósport lesz a hétvégén! Itt a program!

    Brutál sok autósport lesz a hétvégén! Itt a program!

    A Forma-1 és a Formula 3 mezőnye a hétvégén a Francia Nagydíjra látogat. Más nézni való is lesz azonban a hétvégén! Az alábbi táblázatban összegyűjtöttük nektek, hogy mit, mikor, és hol lehet majd nézni.

    Az F1-es és F3-as események nem mindegyike lesz követhető a tévében. Amit azonban nem ad hazai tévécsatorna, az is nézhető lesz F1 TV-n.

    De lesz a hétvégén többek között Formula E is, illetve elrajtol a DTM és a Pure ETCR idei szezonja is!

    Figyelem! A táblázatban csak az élő közvetítések szerepelnek!
    Forrás: port.hu

    Június 18. péntek
    10:05 Formula 3 szabadedzés F1 TV
    11:25 Forma-1 1. szabadedzés M4 Sport, F1 TV
    13:50 Formula 3 időmérő F1 TV
    15:00 Forma-1 2. szabadedzés F1 TV
    Június 19. szombat
    7:45 V8 Supercars 1. futam Aréna 4
    10:25 DTM időmérő Digi Sport 1
    11:55 Forma-1 3. szabadedzés M4 Sport, F1 TV
    13:00 DTM 1. futam Digi Sport 1
    13:55 Formula 3 1. sprintfutam M4 Sport, F1 TV
    14:45 Forma-1 időmérő Duna, F1 TV
    15:10 DTM Trophy 1. futam Digi Sport 1
    16:40 Formula 3 2. sprinfutam F1 TV
    18:45 Formula E időmérő Eurosport player
    22:30 Formula E verseny Eurosport 1
    Június 20. vasárnap
    7:45 V8 Supercars 3. futam Aréna 4
    10:05 DTM időmérő Digi Sport 1
    11:35 Formula 3 főfutam M4 Sport, F1 TV
    13:25 DTM 2. futam Digi Sport 1
    14:30 Forma-1 futam M4 Sport, F1 TV
    15:15 Pure ETCR 1., 2. futam Sport 2
    18:45 Formula E időmérő Eurosport player
    22:30 Formula E verseny Eurosport 1
  • Alguersuari elmondta, miért ájult el anno, és miért versenyez újra!

    Alguersuari elmondta, miért ájult el anno, és miért versenyez újra!

    Jaime Alguersuari elismerte, hogy „a feje még mindig a Forma-1 körül jártak a gondolatai, amikor 2015-ben távozott a sportból, miután a Red Bull megvált tőle.

    Mindössze 25 évesen hagyott fel teljesen a motorsporttal, miután elájult egy monacói Formula E hétvégén. Szerinte az eset a stressznek volt betudható, és annak, hogy nem érezte jól magát a bőrében.

    Miután DJ-ként a zenei karrierjére koncentrált, elmondta, hogy a Forma-1-ből való távozása még sokáig lekötötte a gondolatait távozása után.

    Alguersuari még szinte tinédzserként került a Forma-1-be, majd 2011 végén, mindössze 21 évesen kikerült a bajnokságból.

    „Nagy csalódással és sok fájdalommal mondtam le a motorsportról, mert a fejem még mindig a Forma-1-en járt, ez továbbra is nyílt seb maradt” – mondta a Motorsport Total.comnak.

    „Úgy éreztem, hogy személyes szinten is jól kell teljesítenem, hogy meg kell értenem, mit akarok az életben, mert nem voltam boldog ott, ahol voltam, nem voltam boldog a versenyzéssel, pedig ezt a munkát szeretettel kell végezned, különben nem tudod a legjobbat nyújtani.”

    „Amikor Moszkvában elájultam, tudtam, hogy valami nem működik, ez egy egyértelmű ébresztő volt. Már nem voltam önmagam, nem voltam motivált, már nem mosolyogtam. A csapatban sem mentek jól a dolgok.”

    „Gyerekkoromban megígértem magamnak, hogy azon a napon, amikor már nem mosolygok a sisakomban, feladom, akkor nincs értelme folytatni.”

    „Aznap Moszkvában eljött ez a pillanat, elájultam. Nem volt véletlen, már régóta nem voltam kibékülve magammal, nem szívesen gondoltam már a pályára lépésre. Rájöttem, hogy ez már nem az az élet, amit élni akarok”.

    A spanyol nemrégiben visszatért a versenyzéshez, újra gokartozni kezdett, és újra felfedezte a versenyzés iránti szeretetet.

    „Nem tudom, hogy miért: Az történt, hogy egy nap felhívott Sete Gibernau (korábbi MotoGP versenyző), a család egyik barátja, és azt mondta: ‘Gyere, tölts velem egy hétvégét’.

    „A háza közelében, Barcelonától nem messze van egy szupermoto és gokart pálya, így elmentünk egy körre. Hét éve nem ültem gokartban, és ez nagyon különleges pillanat volt: Felvettem a sisakomat, gokartoztam a pályán, és körről körre újra érezni kezdtem olyan érzéseket, amelyeket már el is felejtettem.”

    „Nevettem a sisakomban, és azt mondtam magamban: Hú! Aztán az agyam gyorsan elkezdett gondolkodni: ‘Nem vagyok olyan öreg, nem vagyok olyan rossz, ha egy kicsit lefogyok…’ Nem tudom, mi történt, de ilyenkor az ember azt mondja: ‘megvilágosodtam’, és rájöttem, hogy nagyon-nagyon nagy vágyam a versenyzés.”

    Alguerusuari most a spanyol gokart bajnokságban indul.

  • Grosjean Mercedes-tesztjét ismét elhalasztották

    Grosjean Mercedes-tesztjét ismét elhalasztották

    Májusban jelentették be, hogy a Forma-1-es pályafutását keserédesen befejező Romain Grosjean lehetőséget kap a címvédő Mercedestől egy privát tesztre.

    A próbára eredetileg a Francia Nagydíj hétvégéjén került volna sor, azonban azt egy héttel előrébb hozták, így ütközött a francia pilóta indycaros programjával.

    Azóta megtörtént a gyárlátogatás, de úgy tűnik, még így sem valósulhat meg Grosjean álma a kitűzött időpontban, június 29-én. Ugyanis az Egyesül Államok és Franciaország között szigorúbb beutazási korlátozásokat vezettek be.

    „Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy megadjuk Romainnak az esélyt a Mercedes F1-es autójával, és dolgozunk azon, hogy újraidőzítsük a tesztet még a nyár folyamán.” – olvasható a csapat közleményében.

     

  • Magnussen be fog mutatkozni az IndyCarban!

    Magnussen be fog mutatkozni az IndyCarban!

    A korábbi Forma-1-es pilóta Kevin Magnussen a szerdai nap folyamán jelentette be, hogy a mostani hétvégén bemutatkozhat majd az IndyCar road americai hétvégéjén. A dán pilóta a detroiti második versenyen balesetet szenvedő Felix Rosenqvist helyett versenyezhet majd az Arrow McLaren SP egyik autójában.

    Magnussen F1-es pályafutása során megfordult a McLarennél, a Renaultnál és a Haasnál is. A dán pilóta rögtön a bemutatkozó versenyén dobogót szerzett a wokingi istálló versenyzőjeként a 2014-es Ausztrál Nagydíjon, azonban ezt követően már egyszer sem került be a legjobb háromba Forma-1-es karrierje során.

    A Haas csapata nem hosszabbította meg a 2020-as év végén lejáró szerződését, ami miatt más lehetőségek után kellett néznie. Így esett a 2019-es Szingapúri Nagydíj leggyorsabb versenykörét autózó Magnussen választása az IMSA-ra (amerikai sportautó bajnokság), ahol nemrégiben meg is szerezte első rajtelsőségét és győzelmét is.

    Az IndyCarban pedig újra összecsaphat majd egykori Haas-os csapattársával, Romain Grosjeannal, akivel 2017-től egészen a 2020-as szezon végéig alkották az amerikai kiscsapat pilótapárosát.

    A dán a hatalmas balesetet szenvedő Rosenqvist helyett állhat majd rajthoz. A svéd pilótának beragadt a gázpedálja, ami miatt hatalmas sebességgel csapódott a gumifalba. Szerencsére az Arrow McLaren SP pilótája nem sérült meg komolyabban a balesetben, azonban az orvosok jelen pillanatban még nem engedik versenyezni őt. Ez adott zöld utat Magnussen IndyCar-os bemutatkozásához.

  • A McLaren nem zárja ki, hogy indul a Formula E-ben 2022-től

    A McLaren nem zárja ki, hogy indul a Formula E-ben 2022-től

    A McLaren vizsgálja annak lehetőségét, hogy belépjenek az elsőszámú elektromos szériába, a Formula E-be.

    A wokingi gárda, mely az IndyCarban már tavaly óta szerepel, múlt pénteken bejelentette, hogy az Extreme E-ben is versenyeznek a jövőben.

    Kiderült az is, hogy opciós joguk van belépni a Formula E-be a 2022-2023-as szezontól.

    „A McLaren Racing nem indulhat csapatként a Formula E-ben, mert a McLaren Applied a sorozat kizárólagos akkumulátor-beszállítója. Mivel azonban ez a szerződés a 2021-22-es szezon végeztével lejár, a csapat most már megfontolhatja a részvételt. A McLaren Racing 2021-ben továbbra is a sorozatba való belépés megvalósíthatóságának értékelésével fog foglalkozni több meghatározott kritérium alapján, mielőtt döntést hozna a folytatásról” – nyilatkozta Zak Brown a McLaren közleményében.

    Brown azt is elismeri, hogy a McLaren „egy ideje már szorosan figyeli” a Formula E-t, sőt elmondta, hogy a vállalat „pénzügyi helyzete rendkívül erős”.

    „Igen, pénzügyileg nagyon egészségesek vagyunk, ami lehetővé teszi a versenyképességünket a Forma-1-ben, lehetővé teszi számunkra, hogy az Indycarral foglalkozzunk, és azt is, hogy belépjünk az Extreme E-be.”

  • Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

    Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

    A regnáló FIA Swift Cup Europe bajnok Tim Gábor 16 pontos előnnyel várta a bajnokság harmadik hétvégéjét, melyet az osztrák Salzburgringen rendeztek az elmúlt hétvégén. Már az első versenyen nagy hátrányba került egy baleset miatt, de végül sikerült szépítenie, sőt a záró harmadik versenyt meg is nyerte.

    Az osztrák pálya már sok sikert hozott Timnek, több futamgyőzelem fűződik a nevéhez. Ugyan maga a pálya nem túl komplikált, de egy régi vágású aszfaltcsík, rendkívül kevés bukótérrel és nagy sebességű, veszélyes kanyarokkal. A pálya jelentős része padológázzal teljesíthető, így a szélárnyék fontos szerepet játszott. Ugyan Timnek nincs több fős csapata, mégis sikerült jó időmérést teljesíteni és megszerezte a második helyet az időmérésen.

    „Ezen a hétvégén már 21 új, 1.4 turbós autó állt rajthoz és azt kell mondjam, hogy legalább tíz pilóta bármikor képes itt akár az első helyért, győzelemért küzdeni. Főleg egy ilyen egyszerűbb pályán. Az időmérésen sikerült elsőre egy jó kört futnom, ugyan még egyszer visszamentem a pályára, egyből éreztem, nem lesz ebben már több, így nem is erőltettem tovább. Második hely tökéletes.” – elemezte az időmérő edzést Tim.

    A kvalifikációt Dominik Haselsteiner nyerte, akivel Tim 2020-ban végig küzdött a bajnoki címért. Az időmérő olyannyira szoros volt, hogy az első tizenegy pilóta 0,9 másodpercen belül volt.

    Az első versenyen Tim a második helyről rajtolt, egy körrel később megelőzték és harmadik volt, amikor belementek az egyik visszafordítóban. Az autó jelentősen lelassult és sorra előzték meg. A harmadik helyről egészen a 16. helyig csúszott vissza.

    „Molnár Bendegúz megelőzött a második kör végén, de nem is védekeztem igazán, hisz ezen a pályán ide-oda előzgethetjük egymást a szélárnyék miatt. Az utána következő visszafordítóban Bucsi Attila belém jött, pont rosszul találta el a jobb első kerekemet, ami ki volt tekerve a kanyarodás miatt. Azonnal elment a futómű olyan mértékben, hogy már csak célba érésért küzdhettem. Három-négy másodperccel lassultam le és a gumik totálisan elkoptak. Ha még egy kör van, akkor szinte biztos, hogy defekt miatt kiesek.” – nyilatkozta Tim az első futam után.

    Az ütközést vizsgálták a futam után, de végül nem büntették a fiatal M1RA-s pilótát.

    „Szerintem nem volt szabályos előzés, mert középre helyezkedtem és Attila 10-15 méterrel jött mögöttem, nem volt mellettem. Nem tudom, hogy akart megállni a kanyarban, de bevetődött mellém és nekem jött. Lényegében rajtam fékezett és fordult el. Azonban nem találtak szabálytalannak. Így ezt itt le is zártuk, azzal foglalkoztunk, hogy találjunk alkatrészeket a kocsihoz, mert szinte minden elcsavarodott, görbült és tört. Lényeg, hogy a második versenyre jó legyen a kocsi és a 16. helyről a top8-ba feljöjjünk.” – latolgatta a taktikát Tim.

    A hatszoros bajnok pilóta hozta is a tervet, a második futamon hetedik lett, majd Molnár kizárása után a hatodik helyet örökölte meg. Ezzel az utolsó futamra a fordított rajtrács miatt (első 8 fordul) a harmadik rajtkockát szerezte meg.

    Hülyén hangzik, de a hetedik hely és az első sor jobb lett volna. Minden körben próbáltam legalább egy ellenfelet elkapni, de már a tavalyi előzgetéseimből tudták, hol szoktam támadni, így alternatív megoldásokat kellett alkalmazni. Lényegében minden kanyarban támadtam, ahol csak lehetett. A végén a safety car nekem kapóra jött, kicsit összébb jött a mezőny, ezzel újabb helyeket csíptem el.” – elemezte a második versenyt Tim.

    A harmadik és egyben utolsó versenyre Tim a harmadik helyről várta a rajtot. A futamot egyszer megszakították piros zászlóval, az első körben történt baleset miatt. Az új rajt után a verseny második felében tudta átvenni a vezetést. A győzelemért egy öt fős boly alakult ki, de végül nem találtak fogást Timen, aki megnyerte a futamot.

    „Az új rajt után a második kör végén sikerült feljönni Báldi mögé a második helyre. Sokáig kellett fárasztani, mire sikerült megelőznöm, közben meg hátra is figyeltem, mert a sarkamban voltak többen is. A célig hajtottak, öten voltunk egy bolyban, próbáltam mindig kicsit meglógni a hosszú egyenesre, ami úgy ahogy sikerült. Az utolsó körig védekeznem kellett, de végül sikerült behúzni a győzelmet, egy kemény, de fair küzdelemben.” – mesélt győzelmét Tim.

    Míg Tim Gábor szorgalmasan gyűjtögette a pontokat a bajnokságban még egy ilyen nehéz hétvégén is, többen nulláztak, kiestek, vagy kevés pontot szereztek. Ennek is köszönhető, hogy Tim a bajnokságban növelte előnyét, már 25 ponttal lépett el a bajnoki tabellán.

    A bajnokság július elején folytatódik a lengyelországi Poznan pályán.

  • Több világsztárral együtt nyílt levelet írt Alonso a G7-eknek

    Több világsztárral együtt nyílt levelet írt Alonso a G7-eknek

    Fernando Alonso többedmagával, a sport és a szórakoztatóipar nagyjaival egyetemben nyílt levélben intézett felszólítást a világ leggazdagabb országainak, hogy biztosítsanak koronavírus elleni vakcinákat a szegényebb államoknak.

    A G7-ek, vagyis a világ vezető ipari országait tömörítő szervezet, melynek tagjai az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada, Japán, Franciaország, Németország és Olaszország korábban beígért egymilliárd vakcinát, ám világszerte jóval több igény mutatkozna a szegényebb régiókból.

    Az UNICEF – melynek Alonso nagykövete – nyílt levelet írt a fenti hét ország vezetőinek, amelyben aggodalmaikat és reményeit fejezték ki a vakcina felajánlások kapcsán.

    E nyílt levél fontosságát mutatja, hogy a szórakoztatóiparból Whoopi Goldberg, Liam Neeson, Orlando Bloom,és Ewan McGregor, míg a sportvilágból pedig David Beckham, Lionel Messi, Andy Murray vagy éppen a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso is aláírta. A céljuk pedig, hogy minden gyereknek és felnőttnek egy egészségesebb, fényesebb és igazságosabb jövője legyen.

    A nyílt levél tartalma:

    „A világ másfél évet töltött a COVID-19 elleni küzdelemmel, de a vírus még mindig terjed bizonyos országokban és újabb variánsai ütik fel a fejüket, amelyek visszahúzhatnak minket a kezdetekhez. Ez iskolabezárásokat, több egészségügyi ellátási problémát, és nagyobb gazdasági károkat jelent, amelyek mindenhol veszélyeztetik a családok és gyermekek jövőjét.”

    „A járvány addig nem tekinthető lezártnak, amíg mindenhol nem ér véget, ez pedig azt jelenti, hogy minden országba a lehető leggyorsabban és legméltányosabban kell szétosztani a vakcinákat. A G7-es csúcstalálkozó egy létfontosságú lehetőség arra, hogy megállapodjanak abban, hogyan lehetne a leggyorsabban eljuttatni a vakcinákat oda, ahol a legnagyobb szükség van rájuk.”

    „Az UNICEF már dolgozik az ügyin és a COVAX, a nemzetközi oltásegyenlőségi kezdeményezés nevében szállít oltóanyagokat. Jelenleg azonban a COVAX keretében 190 millió adaggal kevesebb áll rendelkezésünkre, mint amennyire szükség lenne, ez pedig védtelenül hagyja a veszélyeztetett embereket. Néhány ország vállalta már, hogy idén adományoz oltóanyagokat, de a dózisokra most van szükség.”

    „Az UNICEF elemzései kimutatták, hogy a G7 országainak hamarosan elegendő vakcina áll majd a rendelkezésükre, ahhoz, hogy június és augusztus között a készletük 20 százalékát, vagyis több, mint 150 millió dózist tudjanak adományozni anélkül, hogy komoly késését szenvedne a saját oltási tervük.”

    „Arra kérjük őket, hogy augusztusig tegyék meg ezeket a sürgős felajánlásokat és készítsenek ütemtervet a további adakozásra, ahogyan növekszik a készletük. Az előrejelzéseink szerint az év végére akár 1 milliárd adag vakcina is rendelkezésükre állhat majd. A világ reményei az ő vállaikon nyugszanak. Együtt kell megbirkóznunk ezzel a kihívással. Építsünk egy egészségesebb, fényesebb és igazságosabb jövőt minden gyermek és mindenki számára.”