Kategória: Fastest Slap

  • Szőke Márk visszalépett az EnduroGP-világbajnokság következő futamaitól, a szezon utolsó harmadában újra versenyezne

    Szőke Márk visszalépett az EnduroGP-világbajnokság következő futamaitól, a szezon utolsó harmadában újra versenyezne

    Sikeres nemzetközi bemutatkozása után Szőke Márk kihagyja az EnduroGP-világbajnokság következő két fordulóját, hogy a rendelkezésre álló idő alatt teljesen felépüljön egy korábbi sportsérüléséből. Az Enduro Team Hungary az Open 4S kategóriában induló Zsigovits Norberttel áll rajthoz Észtországban és Svédországban. 

    Nem vesz részt az EnduroGP-világbajnokság következő két fordulóján Szőke Márk, az Enduro Team Hungary versenyzője. A 25 éves sportoló az Endurocross Országos Bajnokság május elején, Béren megrendezett versenye során balesetet szenvedett, lábtörése miatt műtéten esett át, majd többhetes rehabilitációban vett részt.

    Akaraterejének és az edzéseknek köszönhetően Márk négy hét elteltével újra motorra ült, június 25-én és 26-án pedig rajthoz állt az EnduroGP-világbajnokság edolói versenyein, ahol az Open 2S kategóriában két 4. helyet szerzett és a második napon egy dobogós eredmény megszerzésére is volt esélye.

    Az olaszországi hétvége során Márk a Fit4Race program helyszíni szakedzője segítségével versenyezhetett, a hazatérése után viszont a sérülése nem gyógyult az elvárt ütemben, ezért a teljes felépülés érdekében úgy döntött, hogy a következő hetek során további kezeléseken vesz részt.

    Az EnduroGP-világbajnokság versenynaptárában a következő két fordulót egymás utáni hétvégéken rendezik, 2021. július 17-18-án Észtországban, július 24-25-én Svédországban állnak rajthoz a versenyzők. A versenyek egymáshoz közeli időpontja azt jelenti, hogy Márk kénytelen kihagyni a soron következő két fordulót.

    A világbajnokság utolsó harmadát jelentő németországi és franciaországi forduló 2021 októberében esedékes, a további kezelések és edzések révén Márk célja, hogy a tőle megszokott, teljes erőbedobással versenyezhessen, és az Open 4S kategóriában szereplő Zsigovits Norbert oldalán képviselhesse az Enduro Team Hungary csapatát.

    „Köszönettel tartozom Hadobás Ádámnak, az Enduro Team Hungary csapatvezetőjének és Őry Tamásnak, a MOTAM ügyvezetőjének, mert bár az utolsó pillanatban jeleztem, hogy visszalépek, pozitívan álltak a helyzethez és azt szeretnék, hogy meggyógyuljak.”

    „Azért döntöttem így, mert a fájdalmak miatt Olaszországban sem tudtam élvezettel versenyezni, ami ebben a sportágban, ilyen magas szinten nagyon fontos. Úgy szeretnék visszatérni, hogy 100 százalékos teljesítményt tudok nyújtani. Az utolsó pillanatig kivártam, de sajnos be kell látnom, hogy bár az izomzatom helyrejött, a csontok összeforrásához több idő kell” – nyilatkozta Szőke Márk.

  • Indianapolis nem térne vissza harmadik amerikai versenyként

    Indianapolis nem térne vissza harmadik amerikai versenyként

    Roger Penske, az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosa még a Miami Nagydíj jövő évi bemutatkozása ellenére szeretné, hogy az F1 újra ellátogasson a pályára.

    A Forma-1 lassan kezd visszatérni a normális kerékvágásba, és amellett, hogy idén a Holland és a Szaúdi Nagydíj is csatlakozik a naptárhoz, jövőre még egy új helyszín lesz, Miamiban.

    Az új verseny valószínűleg nyár elején lesz, és a Kanadai Nagydíjjal alkot majd egy blokkot. Eközben az austini futam marad ősszel, és a megelőzi a Mexikóvárosi és Sao Paulo Nagydíjat.

    Indianapolis belső pályája átalakult azóta, hogy legutóbb – 2007-ben – az F1 itt járt, az IndyCar most azon a vonalvezetésen rendez versenyeket.

    „Nem látom, hogyan jöhetne ide az F1 a közeljövőben.” – jelentette ki Roger Penske. – „Persze, ha van lehetőségünk, az más kérdés. De egyelőre nem volt semmi komolyabb megbeszélésünk.”

    „Beszéltem személyesen Stefano Domenicalival, és mindketten jó ötletnek tartjuk, de azért a gazdasági tényezőknek is a helyére kell kerülniük ehhez.”

    „Kell találnunk egy időszakot erre, stabilnak kell lennünk, és belefektetnünk, hogy vendégül lássuk őket. Nem csak arról szól, hogyan találjunk szponzort, hanem hogyan fér ez be az egész a profilunkba?” – jelentette ki Indianapolis főnöke.

    „Inkább egy sportautó versenyben gondolkodunk, mint az IMSA, több kategóriával, mint Daytonában vagy Sebringben. Ez olyasmi ami magasan lenne a listánkon.”

  • Ricciardo már nem zárkózik el a szimulátorozástól és az e-sporttól

    Ricciardo már nem zárkózik el a szimulátorozástól és az e-sporttól

    Daniel Ricciardo nem akar szűklátókörű lenni, így már nem zárkózik el a szimulátorozástól és az e-sporttól.

    Az ausztrál pilóta korábban úgy vélte, hogy az otthoni versenyzés a fiatalabb korosztály „játszótere”, amit ő meg is hagyna nekik. 10 évvel fiatalabb csapattársa rendszeresen űzi ezt a tevékenységet, ami némileg segít is neki a fejlődésben.

    Mára-már a 32 éves versenyző is újra gondolta korábbi állítását és már nem zárkózik el ettől a metodikától:

    ,,Gondolkodtam már rajta. Az elején azt mondogattam, hogy nem akarok szimulátort látni itthon, ugyanis a szabadhétvégéken van jobb dolgom is. Viszont nem akarok szűklátókörű lenni. Lehet, hogy segít, de az is benne van a pakliban, hogy rossz szokásokat alakítasz ki általa.” – magyarázta Ricciardo.

    Ugyan az ausztrál nem érzi otthon magát otthon az online versenyzés világában, viszont azt elismeri, hogy ellenfelei profitálhatnak belőle.

    ,,Max (Verstappen), Charles (Leclerc) és Lando (Norris) is nagyon aktív ezen a téren, szóval talán mégis hoz valamit. Ez továbbra sem az én világom, viszont nem hagyhatom figyelmen kívül.” – nyilatkozta Ricciardo az Auto Motor und Sportnak.

  • A McLaren megerősítette: Kirabolták Lando Norrist az EB-döntő után!

    A McLaren megerősítette: Kirabolták Lando Norrist az EB-döntő után!

    A McLaren nemrég megerősítette, hogy a vasárnapi meccs után kirabolták Lando Norrist.

    Háborús övezetté változott a Wembley Stadion, miután 2500, jeggyel nem rendelkező részeg huligán megrohamozta a játékra kijelölt épületet.

    A The Sun információi szerint rémült családok számoltak be arról, hogy az esemény nem volt megfelelően biztosítva, így verekedés alakult ki a stadion körül. A játékosok hozzátartozói is belekeveredtek a csetepatéba, a gyerekek sírva fakadtak, egy női biztonsági őrt megtapostak, továbbá a huligánok egy mozgássérült bejáratot is megrohamoztak.

    Már a mérkőzés előtt is problémákba ütköztek a szervezők, ugyanis a kezdőrúgás pillanatában páran a kordonokat átugrálva okoztak némi káoszt. Aki 900 fontnál többet csengetett ki a belépőért, az kellemetlen meglepetésben részesült, ugyanis a jegynélküli személyek költöztek be a helyükre.

    Harry Kane, John Stones, Raheem Sterling és Harry Maguire családjai és barátai is végig nézték, ahogy a szektorukba tucatnyi ember bevonul:

    ,,Minden játékosnak ott volt a családja, a gyerekeik. A feleségük, barátnőik sírva fakadtak. Történt némi atrocitás. Egyik rokon vagy barát sem látott még soha hasonlót. A jegynélküli szurkolók elfoglalták a helyeket. Nagyon durvák és agresszívek voltak.” – nyilatkozta a napilapnak egy szemtanú.

    Mike Tindall 42 éves rögbi játékos, és felesége Zara (Anna hercegnő lánya, II. Erzsébet unokája) szemtanúja volt annak, hogy a közelükben két férfi összeverekedett. Tindall közbe lépett, és elrendezte a dolgot. Ám az egyik szurkolónak eltört az orra, így Zara vért törölgethetett le a székéről.

    A mérkőzés után sem csillapodtak az indulatok. A stadionból kijövő Norrist is megtalálták a huligánok, mikor a McLarenjéhez sietett. Az egyikük megragadta a fiatal versenyzőt, míg a másik letépte a karjáról a Richard Mille órát

    Erre az esetről így nyilatkoztak a The Sunnak:

    ,,Landót (Norris) lefogták, míg az egyik rabló egy szempillantás alatt lekapta róla az óráját. Landót eléggé megrázták a történtek. A biztonsági szolgálat egész éjjel kész rémálom volt.”

    A McLaren egy közleményben a következőket írta az esetről:

    ,,A McLaren Racing megerősíti azt, hogy Lando Norris a Wembley-ben rendezett Euro 2020 döntője után incidensbe keveredett, mely során elvették az óráját. Szerencsére Lando nem sérült meg, de nagyon megrázta a dolog. A csapat támogatja Landót, és biztosak vagyunk abban, hogy a rajongók velünk együtt kívánnak neki minden jót az elkövetkezendő Brit Nagydíjra.

    Mivel innentől ez már rendőrségi ügynek számít, további információt nem közölhetünk.”

  • Tom Crusie is vágyott a sebességre Goodwoodban

    Tom Crusie is vágyott a sebességre Goodwoodban

    Tom Cruise az utolsó napon látogatott el a Festival of Speedre, de a „Top Gun” és a „Mission: Impossible” hollywoodi sztárja, ezúttal távol tartotta magát a hegyi versenyzéstől. Néhány évvel ezelőtt a Red Bull F1-es autóját is tesztelte, és hát mégis hova is menne az ember, ha úgy érzi, hogy szüksége van a sebességre?

    Nos, Richmond hercege tagadhatatlanul olyan ember, akinek megvan a kapcsolatrendszere ahhoz, hogy bárki, aki egy kis magas oktánszámú szórakozásra vágyik, annak Goodwood a megfelelő terep.

    Ugyan ezúttal nem vezetett Tom, de Richmond hercegével együtt ott volt, hogy szemtanúja legyen az 1982-es Williams FW08-as versenyautó bemutatójának. A volánnál ezúttal Wade Eastwood ült, aki Cruise legtöbb lehetetlen küldetésének a vagány mutatványa mögött áll. Ő ugyanis a kaszkadőre, valamint a sztár vezetéséért felelős edzője.

  • Vettel a környezetvédelemért harcol, de politikus nem lesz belőle

    Vettel a környezetvédelemért harcol, de politikus nem lesz belőle

    Sebastian Vettel elkötelezett híve a környezettudatosságnak és a bolygó védelmének, ám azt nem tudná elképzelni, hogy politikai pályára lépjen.

    Ugyan az Aston Martin projektjében még lelkesen részt vesz a négyszeres világbajnok, ám lassan el fog jönni az a nap, amikor inkább szögre akasztaná azt a bizonyos sisakot. A német pilóta a versenyzés mellett egy ideje nagy energiát fektet a környezettudatos élet megteremtésére, valamint az egyenjogúság hirdetésére.

    Nemrég Ausztriában méhhotelt épített a helyi iskolásokkal, sőt, a paddockban még virágmagokat is osztogatott a sajtó képviselőinek.

    A 34 éves versenyző nemrég elárulta, hogy melyik politikai irányzattal szimpatizál, azonban ezen a pályán nem tudná elképzelni magát:

    ,,Én nem vagyok politikus. Ez nem csak az én érdekem, ez a téma mindenkit érint.  Ugyanakkor ez nagyon fontos nekem és a családomnak. Ha gyerekeid vannak, akkor máshogy viszonyulsz a jövőhöz és az időhöz. Ezért is lenne jó, ha másokat is inspirálni tudnék, így ezáltal gondolnának erre.” – idézi a Motorsport-Total.com a versenyzőt.

    Vettel ugyanakkor tisztában van azzal, hogy munkája miatt sokan kritizálják a környezettudatosságra buzdító cselekedeteit.

    ,,A klímaváltozás témája mindannyiunkat érinti. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a motorsport e tekintetben nem jár az élen, nem erről híres, és nem is jó mintapélda erre. Ugyanakkor jó dolognak tartom azt, ha az emberek kritikusan a következőt kérdezik: ‘összeillik a kettők?’ Ez egy olyan kérdés, amit mindenkinek – nemcsak a motorsportban, hanem minden területen – fel kell tennie magában. Ezt a témát nem lehet figyelmen kívül hagyni, nincs ugyanis erre más alternatíva. Nincs helye a „foglalkozzunk előbb mással” hozzáállásnak. Fontos az, hogy mindenki megértse a világ sürgős változásának okait, hogy a jövő generációja, és még mi magunk is olyan édesen és szabadon alakíthassuk az életünket, ahogy megszoktuk. Figyelnünk kell egymásra és óvatosnak kell lennünk. Ha ezt nem tesszük meg, akkor a jövő nem lesz szép a számunkra. Valódi és komoly problémák kereszttüzébe fogunk kerülni. Minél hamarabb felismerjük ezt, foglalkozunk ezzel és cselekszünk, annál jobb lesz a jövőnk.” – tette hozzá Vettel.

     

  • Albon a DTM autójával a Red Bull Ringen, ahol beszól Hamiltonnak

    Albon a DTM autójával a Red Bull Ringen, ahol beszól Hamiltonnak

    Alexander Albon túlvan az első DTM futamán, amely Monzában volt, most már azonban a Red Bull Ringen volt aktív. A Stájer és Osztrák Nagydíjak helyszínére hozták az éles Ferrari 488 GT3 DTM versenyautóját, ahol David Coultharddal egyetemben, VIP vendégeket autóztattak meg. Végül a Red Bull kameramanja bekötötte magát, és a thai-brit teszt- és tartalékpilóta vitte egy kört a hazai pályájukon.

    A négyes kanyar rendesen bevésődött Alexnek, ismert okokból, így nem volt rest kvázi üzenni a Mercedesnek és Lewis Hamiltonnak a bemutató kör alatt…

  • Baleset a Ferrari bemutatóján: Amputálni kellett a szerelő lábát

    Baleset a Ferrari bemutatóján: Amputálni kellett a szerelő lábát

    A szombati modenai Motor Valley Fest keretében tartott bemutatót a Scuderia Ferrari. A város utcáin a veterán, 51 éves autóversenyző Olivier Beretta terelgette az olaszok 2017-es F1-es autóját.

    Ahogy az az ilyen bemutatóknál lenni szokott a csapat állandó szerelői kísérik el és készítik fel az eseményre. Így volt ez most is, csak Berette rosszul mérte fel a pályán kialakított visszafordító kanyart és egyenesen a pálya szélén tartózkodó szerelőjét ütötte el.

    A 45 éves szerelő jobb lába sérült meg súlyosan, a bemutatózást fel is függesztették. A mentők ezt követően a Modena melletti Baggiovara kórházba szállították. A csapat azonban közleményben tudatta, hogy a szerelő jobb lába olyan sérüléseket szenvedett, hogy amputálni kellett. A Ferrari a közleményében kiemeli, hogy a szerelő és a családja számára minden létező támogatást meg fognak adni ebben a nehéz időszakban, valamint a jövőben is. Azonban a család kérésére további részleteket nem fognak közölni.

  • Alexander Albon is az IndyCar felé kacsintgat

    Alexander Albon is az IndyCar felé kacsintgat

    A Forma-1-ből a tavalyi év végén kikerülő Alex Albon az idei évét a DTM-ben tölti, ám szeretne visszatérni a forma autózáshoz, kiszemelt célja pedig a pletykák szerint az amerikai IndyCar széria.

    A veterán újságíró Marshall Pruett a Racer-en írt cikkében az IndyCar legfrissebb pletykáit, találgatásait szedte össze. A terjedelmes írásában jutott pár bekezdés a thai Albonnak is.

    Pruett szerint Grosjean sikereiből és útjából merít motivációt:

    „Grosjean IndyCaros sikerein felbuzdulva hallottam azt, hogy a Red Bull korábbi Forma-1-es pilótája Alexander Albon Amerikában építené fel újra magát. Miután elvesztette az F1-es ülését jelenleg a DTM-ben versenyez a Red Bull színeiben.” – kezdte a szakértő.

    Pruett konkrét lehetséges csapatot is megnevezett a thai kapcsán:

    A brit-thai pilóta esetleges leigazolása kapcsán az Andretti Autosport istállója áll az első helyen. Rajta kívül még az idén szenzációsan teljesítő Romain Grosejan neve is nagyon sokszor felmerült a csapatnál.” – írta.

  • A közlekedésbiztonság javításáról egyeztetett a HUMDA a Nemzetközi Automobil Szövetséggel

    A közlekedésbiztonság javításáról egyeztetett a HUMDA a Nemzetközi Automobil Szövetséggel

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világszintű balesetmegelőzési kampányának eredményeiről, a résztvevő kormányok közlekedésbiztonsági tevékenységéről és a terület üzleti szerepelőinek aktív szerepvállalási lehetőségeiről egyeztetett Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója és Szujó Zoltán az ügynökség főtanácsadója az FIA High Level Panel megbeszélésén Párizsban. A szervezet közúti közlekedésbiztonsági munkacsoportja a közúti balesetek megelőzésének vezető képviselőit fogja össze a magán- és az állami szektorból.

    Évente egyszer tartanak megbeszélést az FIA szervezésében a meghívott állami vezetők, illetve a gazdasági élet meghatározó szereplői annak érdekében, hogy megvitassák a közlekedésbiztonság aktuális kihívásait. A High Level Panel megbeszélést az FIA vezetőjének, Jean Todtnak az elnökségével rendezték meg. Hazánkat Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója és Szujó Zoltán az ügynökség főtanácsadója képviselte a párizsi egyeztetéseken. Szóba kerültek többek között az üzleti élet képviselőinek aktív szerepvállalási lehetőségei, beszámoltak az FIA világszintű közlekedésbiztonsági kampányának eredményeiről, valamint egyeztették, hogy milyen eszközökkel segíthetők az egyes kormányok közlekedésbiztonsági tevékenységei.

    Weingartner Balázs beszámolt az egynapos eseményen az FIA egyik közlekedésbiztonsági kampányához kapcsolódóan tett magyar felajánlásról: közúti motorozásban használatos védősisakokat adományozott Magyarország Kenyának. Jean Todt kampányának célja, hogy a kevésbé fejlett országokba is eljussanak a biztonságos közlekedéshez szükséges eszközök. Kenya ezek közé az országok közé tartozik, ezért adományozott Magyarország 6300 védősisakot a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével.

    – A közlekedésbiztonság javítása és a halálos kimenetelű balesetek számának csökkentése kiemelt célja Magyarországnak, ennek eléréséért nagyon sok munkát végzünk, de ez nem érhet véget a határoknál. Az FIA globális programjában való részvétellel ráadásul számos jó nemzetközi mintát ismerhetünk meg, amelyeket itthon is hatékonyan tudunk alkalmazni. A nemzetközi programokban büszkén veszünk részt, ezért is adományoztuk a motoros védősisakokat kenyai barátainknak – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    A HUMDA július végén egy közlekedésbiztonsági adománygyűjtő gálát is rendez Budapesten. A Forma–1 Magyar Nagydíj hétvégéjén tartják a jótékonysági estet, amelyen több F1-pilóta is részt vesz. A gála házigazdája Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint Jean Todt, aki egyben az ENSZ főtitkárának közlekedésbiztonsági különmegbízottja. A befolyt összeget a közúti balesetek megelőzésére fordítják a világ leginkább érintett régióiban. Michelisz Norbert, a WTCR túraautó-világkupa 2019-es világbajnoka, a HUMDA igazgatósági tagja elsőként csatlakozott fő támogatóként az eseményhez.

    – Autóversenyzőként talán nem meglepő, hogy imádok vezetni. Az viszont például a németországi Nürburgringen mindig meglepetést okoz, amikor a versenyzőtársak megtudják, hogy oda is kocsival érkeztem. A legtöbben a hosszabb utakra repülővel mennek, én viszont amíg lehet, inkább vezetek. Mivel így rengeteget vagyok úton, a közlekedésbiztonság régóta kiemelten fontos terület számomra, amelyet minden rendelkezésre álló eszközzel próbálok segíteni. A versenypályán mindig én akarok lenni a leggyorsabb, viszont nekem is a biztonság a legfontosabb a közutakon, legyenek ezek Magyarországon vagy bárhol a világon. Ezért is csatlakoztam fő támogatóként a HUMDA adománygyűjtő gálájához. Aki teheti és felelősséget érez a közlekedésbiztonság iránt, azt csak arra tudom biztatni, hogy álljon a nemes kezdeményezés mellé – hangsúlyozta Michelisz Norbert.

    – A gálavacsorán befolyt bevétel a leginkább érintett régiók programjai mellett lehetővé teheti egy hazai kampány megszervezését is a fenti célok elérése érdekében. A HUMDA már több hasonló kampányt is szervezett, de a közlekedésbiztonság pont az a téma, amelyről nem lehet eleget beszélni – emelte ki Weingartner Balázs.