Kategória: Fastest Slap

  • Castroneves jövőre újra teljes szezont fog futni az IndyCarban

    Castroneves jövőre újra teljes szezont fog futni az IndyCarban

    Hélio Catroneves 2017 után először fog az összes futamon részt venni egy Indy Car szezon keretein belül. A brazil legenda – aki jövőre már a 47. életévét fogja betölteni – annál a Meyer Shank Racingnél fog versenyezni, akivel megnyerte pályafutása negyedik Indy 500-át az idei naptári évben.

    Castroneves még 2002-ben teljesítette az első teljes szezonját a tengerentúli sorozatban és az ezt követő 15 év mindegyikében a Team Penske csapatát erősítette. Ugyan bajnoki címet nem tudott szerezni ezen időszak alatt, de a negyedik Indy 500 győzelmének megszerzésével egy olyan elit társasághoz csatlakozhatott, ahol olyan nagy nevek szerepelnek, mint A. J. Foyt, Al Unser Sr és Rick Mears.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy jövőre lehetőségem lesz harcba szállni az ötödik győzelmemért az Indianapolis-i 500 mérföldes versenyen” – nyilatkozta Castroneves a bejelentését követően. „Mike Shanknek és Jim Meyernek sikerült megegyeznie az Auto Nation-nel és a SiriusX-szel, amiért nagyon hálás vagyok, mert ők fogják elősegíteni a teljes évados visszatérésemet. Nagyon hiányzott már ez az érzés, szóval alig várom már, hogy autóba ülhessek és versenyezhessek a többiek ellen.”

    Azonban nagy meglepetésre a brazil csapattársa nem Jack Harvey lesz. Ugyan a brit pilóta éveken keresztül vezette a Meyer Shank Racing 60-as rajtszámú autóját, a következő szezontól már valaki más fog ülni a helyén. A kiscsapatnak ebből kifolyólag egy új csapattársat kell keresniük Castroneves helyére és elmondásuk szerint az illető bejelentésére már nem kell sokat várni.

  • VIDEÓ: GT és Formaautók a Hungaroringen!

    VIDEÓ: GT és Formaautók a Hungaroringen!

    Nemrégiben a Hungaroringen jártunk az International GT Open és az Euroformula Open versenyhétvégéjén. Ebben a videóban többek között megmutatjuk, hogy szólnak EO autói és hogy ugratnak át a sikánon a GT-sek.

    Ezen kívül váltottunk pár szót az egykori F1-es versenyző Christian Kliennel, valamint az e-sportolóból lett autóversenyzővel, a török Cem Bölükbasival! De kis bepillantást kaphattok abba is, hogy észül a rajtra Keszthelyi Vivien, David Schumacher támogatásával.

  • Támogatási rendszert hoz létre a HUMDA tehetséges autó- és motorversenyzők számára

    Támogatási rendszert hoz létre a HUMDA tehetséges autó- és motorversenyzők számára

    Nagyszabású támogatási rendszert dolgozott ki a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. annak érdekében, hogy felkutassa, felmérje és felkarolja a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.

    Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által alapított HUMDA Zrt. egyik legfontosabb törekvése a hazai autó- és motorosport népszerűsítése és fejlesztése, ennek érdekében alakítottak ki nemzetközi szintű tehetségkutató és utánpótlásnevelési rendszert, melynek segítségével a lehető legtöbb fiatal belekóstolhat az autó- és motorversenyzés világába. Az új támogatási rendszer célja a belépési küszöbök csökkentése és a minél egyenlőbb esélyek megteremtése.

    Magyarország motorsport-történelme napjainkig sem volt eredményekben szűkös. Már a legelső autós nagydíjon is egy magyar mérnök, Szisz Ferenc aratott győzelmet 1906-ban, Le Mans-ban. Később a kelet-európai országok közül elsőként Mogyoródon épült fel Forma–1-es pálya, a Hungaroring. 1986 óta megszakítás nélkül látják vendégül a száguldó cirkuszt és további rangos szériákat. A közelmúlt eredményeire is büszkék lehettek hazánk autó-motorsport kedvelői; magyarok százezrei szurkoltak Baumgartner Zsolt történelmi Forma–1-es pontszerzésének; Talmácsi Gábornak, amikor szoros csatában elhódította a gyorsaságimotoros világbajnoki címet; illetve legutóbb Michelisz Norbertnek, aki két évvel ezelőtt egy rendkívül fordulatos szezonzárón lett a túraautózás világkupa győztese.

    – Ezekre a sikerekre támaszkodva igyekszünk megtalálni a jövő autó- és motorversenyzőit, Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert méltó utódait. Ezt egy olyan innovatív, folyamatosan fejlesztett, finomított kiválasztási rendszer segítségével tudjuk elérni, amely mérhető, objektív adatokkal mutatja meg, hogy ki a legrátermettebb, legtehetségesebb. Azért fontos, hogy alapos munkát végezzünk, mert az autó- és motorsport jellegéből adódóan csak kevés versenyzőt van értelme támogatni, de nekik jelentős segítséget kell adni, hogy nemzetközi szinten is komoly eredményeket érhessenek el. Az Ügynökség közreműködik a hazai közlekedéskultúra és közlekedésbiztonság fejlesztésében, tavasszal egy teljes média-mixet lefedő kampányt is indítottak a témában. Motoros közlekedésbiztonsági napot is rendezett június végén a HUMDA a Hungaroringen. Hosszú távon a multimobilitás is egyre nagyobb hangsúlyt kap a HUMDA működésében. A kevésbé környezetszennyező, zöldebb közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata, a modernebb járműállomány és a fenntarthatóság is sarkalatos kérdés – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.

    A legjobb nemzetközi példák elemzésével és a sportág hazai szakértőinek bevonásával kialakított támogatási rendszer alapelve, hogy a legtehetségesebb versenyzők transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján kerüljenek kiválasztásra. Az eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is értékelik a szakemberek. A HUMDA a legmodernebb vizsgálati és teljesítmény-elemzési módszerek alkalmazásával dönti el, hogy kik kaphatnak támogatást. A tehetségek felmérése egy holisztikusan kialakított, többlépcsős programban történik.

    – Az autóversenyzés rendkívüli népszerű, azonban a sportág versenyszerű űzése jelentős anyagi ráfordítást igényel, így csak keveseknek adatik meg, hogy felálljanak egy rangos bajnokság futamán a rajtrácsra. A saját autóversenyzői karrierem sem egyből egy versenyautó volánja mögül indult, a szimulátoros eredményeimnek köszönhetően kaptam lehetőséget arra, hogy igazi versenypályán vezethessek. Úgy gondolom, hogy napjainkban a technológia nagy léptékű fejlődése miatt könnyebben lehet bejárni akár az én fejlődési utamat is. Egyre több tehetséges fiatal felkutatására, majd későbbi felkarolására nyílik lehetőség a HUMDA újonnan létrehozott támogatási rendszer, valamint a tehetségkutató szimulátoros bajnokságok jóvoltából – emelte ki Michelisz Norbert túraautó-világkupa győztes autóversenyző, a HUMDA Zrt. igazgatósági tagja.

    – Nemrég jelentettük be, hogy a HUMDA közreműködésével folytatja pályafutását Sebestyén Peti, aki az együttműködés eredményeként a Supersport-világbajnokság legjobb csapatánál versenyezhet az év hátralévő részében. Személyében meg is találtuk az első versenyzőt, aki a HUMDA bizalmát élvezheti. Bízunk benne, hogy az új rendszernek köszönhetően hamarosan tovább bővül a kör és sikerül felkutatni olyan tehetségeket, akik majd hazai közönség előtt gurulhatnak ki a hajdúnánási versenypályára – fűzte hozzá Talmácsi Gábor világbajnok gyorsaságimotor-versenyző, a HUMDA Zrt. igazgatósági tagja.

    A HUMDA Zrt. számára a Sebestyén Petivel való együttműködés egy előzetes próbája a támogatási rendszernek, ő is elvégezte azokat a fizikai és kognitív képességteszteket, amelyek alapján zajlik majd a kiválasztás, valamint olyan versenyeredményekkel is rendelkezik, amelyek szükségesek a közös munkához. A program első pályázati időszaka várhatóan 2021 őszén indul és már kezdő szinttől nyitott lesz minden autó- és motorsport szakág versenyzője számára.

  • Elutasították Corberi fellebbezését, marad a 15 év eltiltás!

    Elutasították Corberi fellebbezését, marad a 15 év eltiltás!

    A Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság elutasította Luca Corberi fellebbezését az FIA azon döntése ellen, amellyel 15 évre eltiltotta a versenyzéstől a gokart-világbajnokság egyik versenyén tanúsított viselkedése miatt.

    Corberit azután ítélte el a motorsport-társadalom, hogy a közösségi médiában elterjedt egy videó a 2020-as gokart-világbajnokság lonatói döntőjéről, amelyen a 23 éves versenyző látható, amint egy lökhárítóval dobja meg riválisát, Paolo Ippolitót, miután az előző körben ütközött vele.

    Egy másik, később felbukkant videón pedig az látható, hogy Corberi a parc fermében megtámadta Ippolitót, és az incidens verekedésbe torkollott.

    Az olasz hatóságok és az FIA is vizsgálatot indított az ügyben, a Nemzetközi Törvényszék április végén tartott ülését követően pedig az irányító testület bejelentette, hogy Corberit 15 évre eltiltották a profi motorsportban való versenyzéstől.

    A bíróság közölte, hogy fontolóra vette az élethosszig tartó eltiltás lehetőségét is, de úgy ítélte meg, hogy a kezdeti felfüggesztés letöltése után lehetőséget kell adni neki arra, hogy visszatérhessen a motorsportba.

    Corberi védelme korábban azzal érvelt, hogy mivel az olasz hatóságok már intézkedtek ellene a két incidens miatt, az FIA-nak nem áll módjában ugyanezen okokból további szankciókat kiszabni. Azzal is érveltek, hogy Corberi cselekedetei „a düh állapotában, mások igazságtalansága okán” történtek, miután az Ippolitóval történt ütközés miatt ki kellett állnia a versenyből.

    Hivatkozásként egy síeléssel kapcsolatos példát is hoztak, ahol egy sportolót csak egyetlen versenyre tiltottak el, miután egy másik versenyzőt bántalmazott.

    Az előző tárgyaláson az FIA Törvényszék elutasította Corberi védekezését, mondván, hogy az FIA-nak független joghatósága van az ügyben, az olasz hatóságok pedig még nem tettek lépéseket az ügyben.

  • Letartóztattak egy gyanúsítottat, aki részt vehetett Norris kirablásában

    Letartóztattak egy gyanúsítottat, aki részt vehetett Norris kirablásában

    A múlt héten letartóztatták az egyik gyanúsítottat, akiről feltételezik, hogy részt vett Lando Norris kirablásában.

    A brit fiatal úgy határozott, hogy élőben tekinti majd meg az EB-döntőt, ahol Anglia csapott össze Olaszországgal. Azonban a Wembley Stadionban elszabadultak az indulatok, mivel 2500 jegy nélküli huligán is bejutott a létesítménybe.

    Mikor az eseménynek vége lett, a McLaren versenyzője az autójához ment vissza, ahol is két férfivel találta szembe magát. Míg az egyikük lefogata, addig a másik lerángatta róla a Richard Millie órát

    Egy nappal később a McLaren megerősítette, hogy rablás áldozata lett pilótájuk, aki ugyan jól van, de még fel kell dolgozni az eseményeket.

    Zak Brown  történeteivel vigasztalta Norrist, aki saját bevallása szerint elég nehezen tudott aludni az elmúlt napokban. A The Sun jóvoltából a hétvégén előkerült egy felvétel az óráról, mikor is a feltételezett tolvajok épp túl akartak adni rajta.

    Nemrég a brit Met Police azonban ismertette a rablás menetét. A jelentés szerint Norris nem sokkal 23:50 után hagyta el a Wembley Stadiont, hogy visszatérjen a Rutherford Way-en található sárga parkolóhoz, ahol autóját leparkolta. Ekkor két férfi közelítette meg őt, akik beszélgetésbe elegyedtek vele. Azonban hirtelen az egyikük lefogta, míg a másik leszedte róla a karóráját. Norrist megrázta az eset, de nem esett baja.

    „Július 18-án (vasárnap) a rablás gyanúsítottjaként letartóztattak egy 24 éves férfit Liverpoolban. Óvadék ellenében augusztus közepén engedhetik ki. A nyomozók így várják mindazok jelentkezését, akik az eset idején a parkolóban tartózkodtak. – írta közleményében a Met Police és a Racingnews365.com

    A rendőrök ezen felül szívesen beszélnének azzal a személlyel is, aki azt állította, hogy az autója műszerfalán rögzítette az esetet, ám miután ezt tudatta távozott.

    Akinek bárminemű információja van, vagy épp megkeresték azzal, hogy eladnák neki az órát, vegye fel a kapcsolatot a brit nyomozócsoporttal a 0777 667 3655-ös telefonszámon.

  • Hamiltont idézve csapott össze egymással Brown és két pilótája – videóval!

    Hamiltont idézve csapott össze egymással Brown és két pilótája – videóval!

    Silverstone-ban csapott össze egymással Zak Brown, Lando Norris és Daniel Ricciardo.

    Tavaly Toto Wolff, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mérettethette meg magát a Sky Sports jóvoltából, idén azonban a McLaren vezérigazgatója bizonyíthatott a szezon előtt a versenyzői ellen. Az esős időjárás okozott némi fejtörést a wokingiaknak, de végül sikerült jól abszolválniuk a feladatot.

    Mindhárman bepattantak egy céges autóba (McLaren GT), majd egymással rádiózva kezdték meg a mókázást. Ricciardónak ment rosszabbul a beilleszkedés, míg Brown a beszólásaival elvitte a show-t. Norris mindaddig nevetéssel és kiabálással adott még egyet a hangulatnak.

    Elhangzott az amerikai szájából a híres „my tyres are gone” (az abroncsaimnak annyi)” mondat is, ami az évek alatt a hétszeres világbajnok szavajárása lett. Ugyanakkor elkeresztelte az ausztrált futamgyőztest 7-szeres nagydíj megforgónak is. Ricciardót sem kellett félteni, ugyanis ő balféknek titulálta újdonsült főnökét.

    A versenyzői múltjának köszönhetően Brown jól állta a sarat, dehogy ki nyerte végül a viadalt? Az a videóból kiderül.

     

  • Így nézett ki Lando Norris órája a rablás után- videóval!

    Így nézett ki Lando Norris órája a rablás után- videóval!

    Egy járókelő vette videóra a tolvajokat, mikor Lando Norris órájának eredetiségét akarták megvitatni vele.

    Az EB-döntő több brit állampolgárban is mély nyomott hagyott. Az angol válogatott a 11-es párbaj során maradt alul Olaszország ellen, ám a Wembley Stadionban történtek tovább fokozták az ott lévők szomorúságát. A The Sun információi szerint  2500 jegy nélküli részeg huligán szabadult be a stadionba és kezdett randalírozni, továbbá többek értékét is eltulajdonították.

    Ebbe a csoportba tartozott a McLaren versenyzője is, aki épp autójához tartott, mikor ketten elkapták. A brit lap beszámolója szerint az egyikük lefogta a 21 éves pilótát, míg a másik letépte róla a Richard Mille karórát.

    Az eset óta Norris elmondta, hogy bár fizikailag jól van, lelkileg megviselték az események.

    Tegnap azonban bizonyítékra lelt a The Sun, ugyanis egy járókelő felvette, azt, ahogy a tolvajok az órát mutogatják neki és azon tanakodnak, hogyan tudnák elpasszolni.

    A Wembley Stadion körüli utcán sétálót a tolvajok arról kérdezték, hogy szerinte az óra hamisítvány-e, (meg is mutatták neki) miközben arról beszélgettek, hogyan kellene elpasszolni Norris limitált kiadású óráját.

    A brit médium szerint miután a két férfi észlelte, hogy beszélgetőtársuk gyanakodni kezd és sejti, hogy az óra lopott, azonnal elmenekültek.

    A 23 éves férfi a következőket mondta a The Sunnak: ,,A telefonom segítségével felvettem az órát, és úgy döntöttem, hogy megpróbálom megszerezni tőlük, hogy visszaadhassam. Gondoltam, talán kapok valami jutalmat érte. Azonban ők azt mondták egy rendőrnek, hogy attól félnek, tolvaj vagyok. Így a biztos úr arra kért, hagyjam őket békén.”

    (Ez a videó a The Sun tulajdonát képezi! This video is property of The Sun!)

  • Spa is bezárt az árvízkatasztrófa után, a paddockba se lehet bejutni

    Spa is bezárt az árvízkatasztrófa után, a paddockba se lehet bejutni

    Spa-Francorchamps, az idei Belga Nagydíj jövő hónapban esedékes legendás helyszíne jelenleg zárva van. A pályát nemrégiben már elárasztotta az árvíz, most pedig újabb csapás érte a borzalmas időjárás miatt.

    Egy közleményben az illetékesek elismerték, hogy a pályához kapcsolódó infrastruktúrája megsérült, beleértve az összeomlott paddock-hozzáférési utat és a járhatatlanná vált alagutakat. Míg maga a versenypálya nem érintett a dologban, a futamokat egyelőre lefújták a kidőlt fák, a sérült biztonsági kerítések és a leamortizált „digitális infrastruktúra” miatt. Egy szóvivőjük megerősítette:

    „Csapataink már dolgoznak azon, hogy a hétvégétől újraindíthassuk a tevékenységünket, és helyreállítsuk a pálya ügyfelei számára szükséges összes biztonsági feltételeket.”

  • Felejtsd el a Halálos Iramban-t, Verstappen legyőzi a legjobb briteket?

    Felejtsd el a Halálos Iramban-t, Verstappen legyőzi a legjobb briteket?

    A Red Bull ezúttal Max Verstappen főszereplésével forgatott egy újabb őrült imázsfilmet Goodwoodban, Nagy-Britanniában. Akik hozzászoktak már akár a régi Top Gear vagy a Halálos Iramban beteg dolgaihoz, nos azok kifejezetten értékelni fogják a legújabb művüket. A holland pilóta ugyanis az utolsó helyről vág neki egy versenynek, ahol az ellenfelei a mindenki számára ismert londoni emeletes vörös busz, vagy a fekete (FAKE) taxi, benne utasként Natalie Pinkhammel és Karun Chandhokkal. A rajtrács további versenyzői: egy munkásokkal teli kisbusz, egy VW Polo fesztiválozókkal, egy igazi tuningos lakótelepi driftes srác, aki mindenre képes, valamint egy második világháborús Spitfire.

    Lehet, hogy a Forza Horizon ihlette meg az energiaitalosok marketingeseit, mindenesetre megérte a végeredmény ezt a befektetést, parádés lett a videó. Tényleg érdemes minden apró részletre figyelni, például a tuningos srácnál a végsebesség például: 200 BPM.

     

     

  • Az Alfa Romeo tesztpilótája, Tatiana Calderón IndyCar tesztet teljesített

    Az Alfa Romeo tesztpilótája, Tatiana Calderón IndyCar tesztet teljesített

    Az IndyCar mid-ohiói fordulója után rendezett teszten az Alfa Romeo tesztpilótája, Tatiana Calderón is lehetőséget kapott az A.J.Foyt Enterprisestól.

    Calderón 2018-ban került az Alfa Romeo kötelékébe, egy évvel azelőtt, hogy bekerült a Formula 2-be. Azt követően sportautózásba kezdett, tavaly egy-egy női alakulattal Daytonában és Le Mans-ban is indult. Idén már teljes szezont fut az Endurance világbajnokságon csapattársaival, Sophia Flörsch-sel és Beitske Visserrel.

    Emellett fenntartotta formaautós formáját is, a japán Super Formula sorozatban részt vett néhány versenyhétvégén.

    A tesztet a ROKiT hozta össze a kolumbiai hölgy számára, akik – amellett, hogy Calderón Super Formula autóját – a csapat pilótáját, Sébastien Bourdais-t is szponzorálják. A hölgy legjobb körét utolsó, 87. nekifutásra futotta, amivel gyorsan volt, mint az A.J. Foyt másik állandó pilótája, Dalton Kellett az első gyakorláson.

    „Jól ment neki a végére, már a beállításokon is elkezdtünk dolgozni, amit ki akartunk próbálni, de a hétvégén nem jutott rá időnk.” – nyilatkozta a csapatfőnök, Larry Foyt.

    „Mindenképpen megállná a helyét az IndyCarban. Első napját töltötte az autóban, és megmutatta elég jó időket tud vele futni. Engem és a mérnököket is lenyűgözte. Ő feltétlenül olyan pilóta, akivel számolnunk kell.”

    A teszt érdekében Calderón honfitársától, Juan Pablo Montoyától, és Bourdaistől is kapott tanácsokat. A szimulátorozás miatt pedig ki kellett hagynia a Super Formula két hétvégéjét is.

    „Ha lett volna még egy napom, hogy mindent megszokjak, azt hiszem, még gyorsabb lettem volna.” – jelentette ki a kolumbiai.

    „Úgy éreztem, jól haladtam az autó megtanulásával, és a határok feltérképezésével. Biztos vagyok benne, tudtam volna még egy kis időt találni, de így elsőre ez nem volt egy rossz nap.”

    Calderón kiemelte, a női csapatok nagyon fontosak számára, ezért is szurkolt az Indy 500-on induló Simona de Silvestrónak is.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    AJ Foyt Racing (@ajfoytracing) által megosztott bejegyzés