Kategória: Fastest Slap

  • Hamilton feltételt szabott, hogy megjelenítsék a Fortnite-ban

    Hamilton feltételt szabott, hogy megjelenítsék a Fortnite-ban

    Lewis Hamilton elmondta, milyen feltétellel vállalta, hogy a karakterét megjelenítsék a világszerte népszerű online játékban.

    A The Sun összeállítása szerint számos sportcsillag karaktere jelent már meg a játékban, többek között LeBron James, Neymar, Patrick Mahomes. Maga Hamilton is játszott, játszik vele, 2018-ban fedezte fel. A játék fejlesztői ezt megtudván kapcsolatba léptek vele, és tavaly novemberben megjelentették a karakterét.

    A hétszeres világbajnok kifejtette, hogy ehhez egy feltételt szabott, jelentette ki a GQ interjúban. „Igen, lehetőségem nyílt rá, hogy benne legyek a Fortnite-ban. Régóta játszom ezzel a játékkal, de azt mondtam, csak akkor vállalom, ha Roscoe is benne lehet. Úgy reagáltak, hogy semmi gond” – ismerte el.

    Hamilton mellett más F1-es pilótákról is tudjuk, hogy kedvelik a játékot, Charles Leclerc híres banánnak beöltözős jelenete ebből ered.

    Hamilton a humán és reál tantárgyakról: Szörnyű vagyok nyelvekből és matekból is

  • „Nyerd meg az egészet” – Sainz Đokovićtól kapott biztatást Monacóban

    „Nyerd meg az egészet” – Sainz Đokovićtól kapott biztatást Monacóban

    Pár nappal a Japán Nagydíj leintése után az F1-es versenyzők máris különféle európai sporteseményeken tűntek fel vendégként. Carlos Sainz a monte-carlói tenisztornán találkozott minden idők legsikeresebb játékosával és egy igazi Ferrari-rajongóval is.

    A héten zajlik a Monte-Carlo Masters, a városállam rangos tenisztornája, amelyre szerdán kilátogatott Sainz is, hogy megnézze a centerpályán például Jannik Sinner győztes mérkőzését, majd pedig össze is fusson az olasszal, valamint a világelső Novak Đokovićtyal.

    Sainz és Sinner személyében az idei Ausztrál Nagydíj és Ausztrál Open győztese találkozott. A spanyol csak most tudta meg, hogy Sinner – aki neve ellenére olasz, a korábbi Haas-csapatfőnök Günther Steinerhez hasonlóan Olaszország német ajkú régiójából, Dél-Tirolból származik – nagy rajongója a Forma-1-nek. Pedig a teniszező tavaly év végén már vendégeskedett is Maranellóban a Ferrarinál.

    Sainz és Đoković már közelebbi ismertséget ápolnak, tavaly még csapattársak is voltak a hírességek tornáján a Ryder Cup golfversenyen. A szerb most még a Sainz védjegyévé vált dalról, a Smooth Operatort is felemlegette, de valószínűleg a Ferrari pilótája sem teljesen értette a kontextust.

    Most neki is volt alkalma egy kicsit ütögetni, majd képességeinek összegzéseként megállapította: „A fonákom rémes, a vezetésem rendben van, a röptém szívás.” Erre a szerb megállapította nagy riválisára, Rafael Nadalra utalva: „Úgy látszik, a spanyolok vérében van, hogy inkább a tenyeresükre hagyatkoznak.” Đoković végül így búcsúztatta az eddig idén még minden versenyén dobogóra álló spanyolt: „Nyerd meg idén az egészet, haver.”

    Nem Sainz az egyetlen F1-es pilóta, akit elkaptak a kamerák a monacói tenisztornán, hiszen George Russell már kedden, Norris pedig szintén szerdán ült ott a lelátón. De már felöltötte rajongói ruházatát Pierre Gasly is, aki szerda este Párizsban a labdarúgó Bajnokok Ligája negyeddöntőjében a PSG és a Barcelona meccsén drukkolt hazai gárdájának. Nem csoda, hogy Gasly ezt a sportágat választotta, hiszen már neki is van egy saját francia focicsapata.

  • Kitalált egy feladatot, amit csak ő tud, így győzte le Leclerc Sainzt japán írásban

    Kitalált egy feladatot, amit csak ő tud, így győzte le Leclerc Sainzt japán írásban

    A Ferrari pilótáinak kitalált legújabb játékból kiderült, hogy Charles Leclerc kézügyessége nem áll meg a zongoratudásánál, emellett a vizuális memóriája is jobb, mint Carlos Sainzé. De egy kis rafináltságot azért most is elővett.

    Leclerc-t és Sainzt egy asztalhoz ültették néhány papírlappal és némi fekete festékkel, majd szavakat mutogattak nekik japán írásmóddal – ami valójában három különböző írásrendszer együttes használatából áll. A két pilóta csak rövid ideig vizsgálhatta a Japán, a Szuzuka, a Leclerc és a Sainz szavakat, majd emlékezetből kellett papírra vetniük az európai agy számára furcsa karaktereket.

    A szavak többségét Leclerc tudta jobban leképezni, de a biztonság kedvéért a végén még bedobta, hogy írják le a szusi szót is, mert történetesen ő azt pont tudja. Mindezek után Sainz maga hirdette ki saját vereségét, elismerve, hogy az ő vizuális memóriája rosszabb csapattársáénál.

    Viszont ahol számít, a versenypályán a hétvége során ő volt a jobb, hiszen megszerezte a dobogó alsó fokát csapattársa előtt.

     

    Leclerc kiszaladt a képből, így tudott túljárni Sainz eszén

     

  • Hamilton a humán és reál tantárgyakról: Szörnyű vagyok nyelvekből és matekból is

    Hamilton a humán és reál tantárgyakról: Szörnyű vagyok nyelvekből és matekból is

    Ha az utóbbi időben választ kaptál egy Lewis Hamiltonnal kapcsolatos kérdésedre valamelyik közösségi oldalon, lehet, hogy tényleg maga a hétszeres világbajnok írta azt.

    Hamilton nemrég a GQ magazin felkérésére nemcsak komolyabb, a versenyzéssel kapcsolatos dolgokról adott interjút, de könnyedebb szórakozásban is benne volt, ennek jegyében pedig különböző közösségi oldalakra regisztrált új saját profilt, és azokon keresztül válaszolt a rajongói által hozzá intézett kérdésekre. Mivel minden versenyzőről rengeteg álprofil kering, nehéz lehetett elhinni, hogy például az Actually Lewis Hamilton nevű profil mögül valóban ő ír, ám a GQ által közzétett videóból kiderül, hogy kiknek válaszolt személyesen a Mercedes pilótája.

    A videóban, ahol Hamilton szóban is elmondja a leírtakat, szóba kerül kedvenc itala, kedvenc autóversenyzésen kívüli sportolója és a versenyhétvégéken viselt kedvenc divatruházata is, két különböző személy pedig a legjobb és a legrosszabb képességeire kérdezett rá.

    Van valami, amire nem vagy képes? – firtatták Hamilton gyengeségeit.

    „Igen. Szörnyű vagyok a nyelvekben, szörnyű vagyok teniszben, nem vagyok valami jó golfozó sem, szörnyű vagyok matekból. Sok minden van, amiben nem vagyok jó. De bármiről is legyen szó, mindennel teszek egy próbát, még ha nem is én leszek benne a legjobb. Sohasem adom fel, még ha frusztrációt is okoz” – írta és mondta a brit, akinek már többen ajánlották, hogy jövőre, a Ferrarihoz érkezve kezdjen majd el ismerkedni az olasz nyelvvel.

    Hamilton „bevonzotta” a Ferrarit, az elrabolt bajnoki cím fájdalmát pedig még mindig érzi

    Persze ahhoz, hogy valaki hétszeres Forma-1-es világbajnok és 103-szoros futamgyőztes legyen, nincs szükség nyelvtudásra és összetett matematikai műveletek elvégzésére sem. Hamilton ellenben vitathatatlanul az egyik legjobb versenyző, aki valaha F1-es autót vezetett, s most nem először vetődött fel, hogy a fékezéshez pilótatársai többségéhez képest is kivételesen jó érzéke van.

    „Ez akkor kezdődött, amikor nyolcéves koromban elkezdtem versenyezni – kezdte első gokartos tapasztalatainak felidézését. – Az apám kiállt a pálya szélére az egyik kanyarhoz, ahhoz a ponthoz, ahol a mezőny két-három leggyorsabbja fékezett. Aztán néhány méterrel odébb sétált és azt mondta, nekem ott kell fékeznem. Mire azt mondtam, »De apa, nem tudok ott fékezni.« Akkor még része volt a szókészletemnek a »nem tudom«. De ő azt mondta, hogy képes vagyok rá. Gyakoroltam, kipördültem, és ezer próbálkozás után tényleg képes voltam ott fékezni. Ez rámutat, hogy nincs olyan, hogy valamit ne tudnánk megcsinálni. Ha elbukunk, újra próbálkozunk. Igazából olyan sincs, hogy elbukunk, hiszen minden csak egy új lecke.”

    Arra a kérdésre, hogy milyen örökséget szeretne hagyni maga után, nemesebb célkitűzést fogalmazott meg annál, mint hogy a legsikeresebb F1-es pilótaként vonuljon be az emberek emlékezetébe: „Elkötelezett vagyok aziránt, hogy segítsek az embereknek, például az oktatás révén, tudva, hogy az én életem legrosszabb időszaka éppen az oktatás éveire tehető.”

  • Pérez csattanós választ adott Verstappennek és Sainznak: „Az én apám van a legnagyobb veszélyben!”

    Pérez csattanós választ adott Verstappennek és Sainznak: „Az én apám van a legnagyobb veszélyben!”

    A Japán Nagydíj dobogósai közül ketten a sajtótájékoztatón amiatt aggodalmaskodtak, hogy a raliversenyzésben ténykedő apáik sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve, mint ők maguk az F1-es pályákon. Sergio Pérez viszont kontrázott: mindez semmi az ő apjának állásához képest!

    Jos Verstappen és idősebb Carlos Sainz jól ismerik egymást még azokból az időkből, amikor mindkettőjük fia a Red Bull szárnyai alatt, 2015-ben csapattársakként csatlakoztak az F1-es mezőnyhöz. A két autóversenyző apa között pedig még több lett a hasonlóság, amióta a szintén korábbi F1-es pilóta Verstappen maga is elkezdett ralizni, így csak még több közös témájuk van a kétszeres rali-világbajnok és ötszörös Dakar-győztes Sainzcal.

    Fiaik vasárnap osztoztak a dobogón a Japán Nagydíjon, majd a sajtótájékoztatón Max Verstappent és ifjabb Sainzt megkérdezték arról, saját vagy apjuk autósportos tevékenységét tartják-e veszélyesebbnek. A két pilóta azonos előjelű választ adott.

    „Én személy szerint nagyobb veszélyben érzem az apámat, mint magamat – kezdte Sainz. – Már csak amiatt is, mert 62 éves, és már rengeteg kockázatot vállalt az életében. Rendszeresen kérdezgetem tőle, hogy miért csinálja ezt még mindig, amikor otthon nyugodtan golfozgathatna velem vagy az anyámmal tölthetné az idejét. De továbbra is el akar indulni a Dakaron és két-három további raliversenyen minden évben, és esélytelen, hogy lebeszéljük őt róla.”

    Verstappen rámutatott, hiába ő vezeti a gyorsabb autót, egy Forma-1-es versenypályának felmérhetetlenül magasabb a biztonsági szintje, mint a természetes környezeté, ahol a raliversenyzők száguldanak.

    „Az én apám is elkezdett ralizni két-három éve, és amikor a fedélzeti kamerás felvételeit nézem, határozottan úgy érzem, hogy nagyobb veszélyben van, mint én. Nagyon tisztelem a raliversenyzőket, lenyűgöző, amit tesznek ott a fák és mindenféle dolgok között. Minket itt a versenypályákon olyan falak vesznek körül, amelyeket arra tervezték, hogy elnyeljék a becsapódás energiáját, de egy fa általában nem így viselkedik” – fogalmazott a szuzukai győztes.

    Sainz felidézte, hogy Jos Verstappen nemrég már saját ralis videóit mutogatta az ő apjának, igazolva, hogy csak még szorosabbá vált közöttük a kötelék.

    Az eddig nehezen szóhoz jutó Sergio Pérez, akinek apja, Antonio nem autóversenyző, a beszélgetés végén aztán elsüthette a csattanót: „Ne aggódjatok, az én apám a politikában mozog, szóval szerintem ő nagyobb veszélyben van!”

    Pérez apja a mexikói parlament alsóházának tagja.

    A játék, ahol Pérez nem ismerte fel saját magát – anagrammázz a Red Bull versenyzőivel!

  • Nem akármilyen idős hölgy sétált oda Norrishoz a repülőtéren

    Nem akármilyen idős hölgy sétált oda Norrishoz a repülőtéren

    Egy-egy országba megérkezve az F1-es versenyzők nehezen tudják elkerülni a rajongók hadát, Lando Norrist viszont Tokióban olyasvalaki is megszólította, aki Alexander Albon nagyanyjának adta ki magát. Nem hazudott.

    Ahogy a Japán Nagydíj hetének elején sorra érkeznek meg a Forma-1-es csapatagok az országba, kedden előkerült egy fotó és egy üzenetváltás a közösségi médiában arról, ahogy Albon thaiföldi nagymamája vélhetően egy családtagjának küldött el egy Norrisszal közös képet.

    „Nézd, kivel találkoztam a Narita repülőtéren. Megszólítottam, és mondtam neki, hogy Alex nagymamája vagyok. Egy álmom vált valóra. Szóljatok Alexnek, hogy Lando ne gondolja azt, hogy egy öregasszony csak kitalálta ezt egy fotó kedvéért” – írta a hölgy.

    A történtekre a két érintett pilóta közül elsőként Albon reagált egy mosolyogva könnyező hangulatjel kíséretében: „Úgy tűnik, a mamának új kedvenc versenyzője van.” Albon egyébként thaiföldi kikapcsolódással töltötte a Japánba utazás előtti napokat.

    Norris ezúttal tartózkodott a viccelődéstől, de szintén megosztotta a képet az Instagramján: „Szerencsés voltam, hogy összejött vele egy kép.”

  • Nukleáris hajtás és Trump F1-es csapata – ilyen áprilisi tréfákkal rémisztgetett az autósport

    Nukleáris hajtás és Trump F1-es csapata – ilyen áprilisi tréfákkal rémisztgetett az autósport

    Az autóversenyzés több szakágában sem hagyták kihasználatlanul a kínálkozó lehetőséget április első napján – összegyűjtöttük a legjobb sztorikat, amiknek nem volt szabad bedőlni!

    A közösségi média térnyerésével azok az idők már talán végérvényesen letűntek, amikor az emberek tényleg elhittek, akár hosszabb időn át is igaznak gondoltak egy-egy április 1-jei tréfát. Még az F1-ben is van ennek egy jól dokumentált példája: az Autosport újságírója, Adam Cooper tavaly fedte fel, hogy nagyjából két évtizede közölt egy viccnek szánt írást arról, hogy az F1 a pályák fellocsolására alkalmas öntözőberendezés beépítését tervezi a versenyhelyszíneken, amelyek segítségével bármikor extra izgalmat csempészhetnek a futamokba. A hírt akkoriban több lap is átvette, és az hiteles ötletként honosodott meg a közbeszédben is még jóval azelőtt, hogy Bernie Ecclestone 2011-ben valóban bedobott valami ilyesmit a köztudatba.

    Ma, amikor az ember – legalább ezen az egy napon – már éberebben olvas híreket, és mindig van valaki, aki a kommentmezőben emlékeztet a naptár állására, az áprilisi tréfák már nem annyira a hiszékenységre játszanak rá, inkább a pillanatnyi szórakoztatást szolgálják, s arról szólnak, ki tud viccesebb, de valamennyire azért mégis elképzelhető sztorival előállni.

    Az autósport közössége idén sem volt rest, mi pedig alább összegyűjtöttük, mivel ugratták az olvasókat idén április 1-jén a csapatok, a versenyzők és az újságírók.

    Jön Trump F1-es csapata

    „Értek az autókhoz, az enyémek a legjobb autók, elképesztőek. Elindítjuk a Trump Forma-1-es csapatot, ami hihetetlen lesz és azonnal nyerni fog, mindig le fogjuk győzni a többi csapatot. Mindig, higgyenek nekem. Ez nem fake news, a versenyző pedig én leszek” – mondja az Egyesült Államok előző elnöke, Donald Trump egy különös videóban, amit a korábban F1-es csapatok sajtófőnökeként és újságíróként is dolgozó Matt Bishop tett közzé az X-en.

    A szemfüles néző már megnyugodhatott, mielőtt Trump befejezte a mondókáját, amennyiben észrevette, hogy az újbóli elnökjelölt szájának mozgása nem követi az elhangzottakat. Hogy mi generálta le ezt a szöveget Trump hangján, az viszont érdekes és a jövőre nézve nyomasztó kérdéseket vet fel.

    F1-es csapatfőnökből ralinavigátor

    Cyril Abiteboul 2020-ig irányította a Renault F1-es alakulatát, ezt követően a Hyundai WRC-csapatának főnöke lett. A gárda most közli, hogy a francia vezető a szezon hátralévő részében új poszton próbálja ki magát, Esapekka Lappi navigátoraként fog indulni a versenyeken. Mindez annak köszönhető, hogy a korábbi navigátor, Janne Ferm végre beszerzett egy szemüveget, így másik szenvedélyének élve a csapat fotósának áll.

    Visszatér a Ligier

    Az F1-ben két évtizedes múlttal és kilenc futamgyőzelemmel rendelkező francia cég fotók mellékelésével tudatja: a Ligier visszatér a Forma-1-be, ahonnan 1996 végén távozott.

    A Ligier név valóban létezik még ma is, sportautókat gyárt és Le Mans-ban is rajthoz állt tíz évvel ezelőtt, viszont ez a Ligier már nem ugyanaz, mint a régi, csak a névhasználati jogát vette meg egy már létező vállalat, az Onroak Automotive.

    Massa újra egy világbajnokságon

    Maximilian Günthernek megsérült a csuklója, miközben a dobogóemelvényen a győzelmét ünnepelte a Formula E Tokió ePrix-je után, ezért nem tud rajthoz állni a következő versenyhétvégén, Misanóban, legvalószínűbb helyettese pedig a Maserati jogelődjénél, a Venturinál korábban már versenyző Felipe Massa – írja az e-formula.news.

    Annyi igaz, hogy Günther a pezsgőzés közben tényleg megcsúszott és jó nagyot hasalt, de szerencsére sérülés nélkül megúszta, így nincs is veszélyben a szezonja.

    Nukleáris F1

    A korábbi F1-es pilóta és FE-bajnok, az autósport zöld forradalmának egyik élharcosaként ténykedő Lucas di Grassi posztolta az alábbi képet egy látszólagos weboldalról, amin a következő cím olvasható: „Kiszivárgott dokumentumok az F1 jövőbeli nukleáris-elektromos hajtásláncáról”.

    „Nem hagyhatjuk, hogy ez megtörténjen” – írja a brazil. Megnyugodhatunk, mert egy jó darabig még biztosan nem is fog.

    Spa és Le Mans halála

    A Motorsport Week két szentségtörésnek is beillő hírrel botránkoztat. Az egyik szerint – bár ez félelmetesen realisztikusan hangzik – a közkedvelt Spát Chicago utcai pályája váltja fel az F1-es versenynaptárban. A másik pedig arról szól, hogy a helyi lakosok panaszai nyomán mostantól két különálló, nappali 12 órás szakaszban teljesítik majd a sportautózás csúcsversenyét, a Le Mans-i 24 órást.

    Emeletes ágy 300-zal

    Jó, a Jota Sport ezt a posztot nem annak reményében tette közzé, hogy bárki egy pillanatra is elhiggye, mert ahhoz túl vicces. „Érkezik az alvómód Le Mans-ba. Értékes másodpercek lefaragását várjuk attól, hogy mostantól a pályán hajtjuk végre a pilótacserét” – írják, és itt egy kép arról, hogy az autó tetejére erősített emeletes ágyon, sisakban alszik a két éppen nem vezető versenyző.

    DRS a MotoGP-ben

    Az igényes grafikáiról ismert technikai szakíró, Craig Scarborough egy komolyabb posztsorozattal jelentkezett az X-en, ami viszont egy darabig tényleg csapdába csalhatja az olvasót. A rajzok azt hivatottak felfedni, hogy Ducati beérésének reményében a MotoGP-ben is kísérletezni kezdtek a csapatok egy az F1-es DRS-hez hasonló rendszerrel. Az ASS (Aero Stall System) névre keresztelt hátsó szárnyacska akkor lép működésbe, ha a versenyző megemeli a fenekét az ülésen…

    Focista tartalékpilóták

    Bár nem a megtévesztés a célja, de szintén erre a napra időzítette a német RTL azon fotómanipulációs sorozatát, amelyben F1-es overallba öltöztette jelenünk legismertebb labdarúgóit. Vajon ki lenne gyorsabb egy versenyautóban Thomas (Müller) Verstappen, Lionel (Messi) Sainz, Kylian (Mbappé) Hamilton, Harry (Kane) Hülkenberg és Erling (Haaland) Ricciardo közül?

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formel 1 bei RTL (@rtl_formel1) által megosztott bejegyzés

  • „Bűnös szenvedélyéből” épít saját vállalkozást Leclerc

    „Bűnös szenvedélyéből” épít saját vállalkozást Leclerc

    Charles Leclerc egy titokzatos projekten dolgozik Milánóban – a helyi sajtó értesülései szerint hamarosan megnyílik a LEC fagyimanufaktúra.

    Valami készül Milánó központjától északnyugatra, számol be róla a milanotoday.it – az olasz lap szerint a Ferrari ötszörös futamgyőztese, Charles Leclerc üzletet készül nyitni a városban, amely vállalkozásban benne van menedzsere, Nicholas Todt, valamint Federico Grom és Guido Martinetti, akik a Grom nevű híres fagylaltgyártó cég alapítói.

    Ebből pedig nem nehéz összerakni, milyen üzleti tevékenységet folytathat az új vállalkozás, amelyet a hírek szerint LEC néven jegyeznek be a monacói pilóta vezetéknevének rövidítése után.

    A lap szerint Leclerc tapasztalt üzlettársainak segítségével valóban egy olasz fagyizó megnyitásába kezdett, s már azt is megírták, hogy a helyiség Milánóban, valahol a Salone del Mobile bútorkiállító csarnok közelében lesz majd. A bejelentést április közepére várják, de már idéznek Leclerc-től egy közleményt, amelyben a monacói noha nem nevezi meg, hogy milyen tevékenység fog zajlani üzletében, viszont erősen utal rá, hogy igaz lehet a fagyizóval kapcsolatos sejtés.

    „Ez egy nagyon különleges projekt számomra: egy új kaland a versenypályákon kívül. Profi sportolóként alapvető fontosságúnak érzem, hogy egészséges életmódot éljek, hiszen a teljesítményem szorosan kötődik az elhivatottságomhoz, az erőnlétemhez és az edzéseimhez. Mindez azonban nem tart vissza abban, hogy bűnös szenvedélybe ártsam magam, különösen, ha egy általam csodált ételről van szó. Ebből talán már ki is találtátok, hogy mi az. Egy olyan termék, ami egyszerre ízletes, és része lehet egy olyan kiegyensúlyozott, egészséges életmódnak is, mint amilyen az enyém” – olvashatóak Leclerc szavai.

    Már idén sem ez az első izgalmas vállalkozás, amivel Leclerc a Forma-1-en kívül is igyekszik maradandót alkotni, hiszen a szezonkezdet előtt kiadott egy zenei albumot, amelyben Sofiane Pamart-ral adnak elő néhány zongoraduettet.

    És talán már ez a januári fagyizós fotósorozat sem volt teljesen véletlenszerű Leclerc-től:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

  • Randizós vicceket mondott a pilóta fülébe verseny közben a mérnök

    Randizós vicceket mondott a pilóta fülébe verseny közben a mérnök

    Az autóversenyzők és mérnökeik közötti kapcsolat egészen új szintjét képviseli a Formula E-ben a McLarennél Jake Hughes és Alan Cocks.

    A pilóta és mérnöke már nem először hallhatóak furcsa, versenypályán egyáltalán nem megszokott diskurzus közben a csapatrádióban: a Dirija ePrix alatt például lovakról és a gyönyörű Holdról beszélgettek.

    A McLarennél második szezonját teljesítő Hughes tavaly óta dolgozik együtt Cocksszal, akinek komoly motorsportos tapasztalata van, hisze korábban az F1-ben a Hondát, a Brawn GP-t, a Marussiát és a Red Bullt is megjárta, majd ténykedett több FE-csapatnál és az önjáró versenyautókat fejlesztő Roborace-ben is. A profizmus azonban nem ölte ki a humorérzéket a mérnökből, aki ezúttal a tokiói futam alatt – de legalább a Mitch Evans balesete miatt elrendelt biztonsági autós periódus közben – pilótájának rekeszizmait vette támadásba. A mezőny biztonsága érdekében mondhatjuk, szerencsére nem nagy sikerrel!

    – Te, akarsz egy viccet? – kérdezte Cocks.

    – Jöhet, ráérek – felelte a versenyautóból Hughes.

    – Miért adnak jó randizási tanácsokat az autóversenyzők?

    – Fogalmam sincs.

    – Mert ki vannak képezve arra, hogy észrevegyék a red flageket.

    – Ez rémes. Igazából nagyon jó, de azt mégsem mondhatom, szóval rémes” – reagált Hughes.

    A „red flag” egy a társkeresésben újabban közkeletűvé vált, a magyar nyelvben is átvett kifejezés, amely vészjósló, rossz jelekre utal az ismerkedés kezdeti szakasza során. A versenypályán pedig ugyebár a megszakítást jelenti a piros zászló.

    Cocks azonban rögtön rátromfolt még erre egy szóviccel, ami magyarul már nem is fordítható.

    – És miért nem ajánlatos randizni egy autóversenyzővel?

    – Nem tudom, mondd!

    – Mert többségüknek foltok vannak a múltjában.

    Itt a csattanó angolul úgy hangzott, hogy „most of them have got a chequered past”, ami egyrészt szó szerint azt jelenti, hogy fekete és fehér foltok, vagyis jó és rossz dolgok tarkítják a múltjukat, másrészt pedig arra utal, hogy a versenyzőket intette már le kockás zászló (ami angolul chequered flag).

    „Ó, fogd be, fogd be!” – tudta mondani minderre Hughes, aki végül csak a 14. helyen ért célba a futamon, így lemaradt a pontszerzésről. Igaz, a verseny elején – még a poénok beérkezése előtt – a falba kényszerítette őt Lucas di Grassi, de innen még vissza tudott állni a versenybe. Még szerencse, hiszen enélkül a viccekről is lemaradtunk volna!

  • Megzsaroltak egy magas rangú F1-es csapatvezetőt

    Megzsaroltak egy magas rangú F1-es csapatvezetőt

    A meg nem nevezett F1-es csapatvezető ellen elkövetett eset közel tíz éve történt, a bíróság most hallgatta ki a gyanúsítottakat.

    A The Sun beszámolója szerint 2014 novemberében a két gyanúsított a 42 éves Ryan Hilton és a 31 éves Sarah Surita pénzt követelt a magas rangú F1-es csapatvezetőtől, ezzel párhuzamosan pedig megfélemlítésre alkalmas, illetve a közösségi médiában becsmérlő magatartás tanúsítottak.

    Az érintettek tagadták a vádakat, többek között azt, hogy a cselekedeteik fenyegetésnek vagy zsarolásnak minősültek volna. Szabadlábon védekezhetnek, de nem léphetnek kapcsolatba a korábban biztos magas tisztségben lévő F1-es csapatvezetővel. (Hogy jelenleg is a világbajnokságban dolgozik-e az illető, azt nem tudjuk.)

    Az ügyben április végén lesz a következő meghallgatás.

    Dedós mutatványt követtek el Russell ellen a vécén