Már jóval a Forma-1-es rajt előtt, februárban kezd majd a mezőny, és ismét nemzetközi sorozatnak mondhatjuk majd az IndyCart, ugyanis visszatér Toronto a menetrendbe.
17 verseny, és ebből csak egy duplázás. Az elmúlt pár évben több helyszínen is rendeztek két versenyt, idén a Detroit és a Texas kapott ilyen lehetőséget. Jövőre azonban csak egy másik oválon, a visszatérő Iowa Speedwayen lesz majd dupla hétvége.
Leszámítva persze a Penske által birtokolt Indianapolis Motor Speedwayt, ahol az Indy 500 mellett a belső körön kétszer is mennek majd, de nem egymást követően.
Ami az utcai pályákat illeti, nem lesz sok változás. Mindössze a határátlépési nehézségek miatt elmaradó már említett Toronto tér vissza. Azonkívül pedig Long Beach kapja vissza a szokásos tavaszi időpontját.
A sort St. Petersburg nyitja majd, 2003 óta ez lesz a legkorábbi szezonkezdet, az idén debütáló Nashville 2022-ben is marad, az utolsó IndyCar verseny pedig Laguna Secában lesz majd.
Bár a Mercedes kivonul a Formula E-ből a következő szezon végén, nem kell félteni Stoffel Vandoorne karrierjét sem.
A belga az Endurance-világbajnokságban is versenyez, jelenleg – bár győzelem nélkül, de – vezeti az LMP2-es tabellát. Az idei Le Mans-i 24 óráson ugyanebben a kategóriában második lett, a Frijns-Habsburg-Milesi trió mögött.
Vandoorne jelenleg a Mercedes tartalékpilótája, de a német csapat inkább a másik tartalékot, a friss Formula E világbajnok Nyck de Vries-t favorizálná egy esetleges Alfa-üléssel kapcsolatban.
Bár anno a McLaren jól elbánt vele, most az azóta lecserélődött vezetés lehet, újra lehetőséget adna neki. Nemrég egy hosszabb távú szponzori együttműködést jelentettek be, aminek keretein belül 2023-től már három autóval indulnának az IndyCarban.
Zak Brown szerint Vandoorne esélyes az ülésre, és akár már korábban, 2022 közepétől a csapatot erősítheti majd.
„Amint elindítjuk a harmadik autót, – bármikor is legyen – akkor már nem hátrálunk meg, minden versenyen ott leszünk vele. 2023-ra ez biztosan megtörténik, de akár már ’22-ben is valamikor.”
A következő szezonban ugyanúgy Pato O’Ward és Felix Rosenqvist terelgeti majd az autókat, mint idén. Egy harmadik autót is indítottak Indianapolisban, amit Juan Pablo Montoya vezethetett, de más versenyen nem állt rajthoz.
„Sok múlik a pilótán is. Ha nem találok egy olyat, aki bajnoki címre esélyes, csak azért nem fogunk harmadik autót indítani, hogy legyen. Azt szeretném, hogy legalább öt évig üljön az autóban, vagy legyen erre esélye.”
„Stoffel természetesen olyan, akit megfontolnánk. Szerintem ő nagyon jó pilóta.”
„Meglátjuk, hol tartunk majd. Ha van egy versenyzőnk, akire rábólintunk, menjen a dolog. De ha csak kettő-háromra tudjuk leszűkíteni, akkor lehet, két-három ember fogja megoldani a feladatot. Olyasmi, mint amit Rahal csinált.”
A Rahal Letterman Lanigan Racing idén három versenyzőt is kipróbált: előbb Santino Ferrucci teljesített öt versenyt, majd az Alpine juniorja, Christian Lundgaard is bemutatkozhatott náluk, végül pedig Oliver Askew teljesíti az utolsó három fordulót a 45-ös számú autóban.
A finn Forma-1-es versenyző, aki jövőre a Mercedestől az Alfa Romeóhoz igazol, Valtteri Bottas is csatlakozik az első ROC „Snow + Ice” World Final versenyzőihez. A 32 éves Bottas háromszor indult az Arctic Lapland Rallyn, ahol egy szakaszgyőzelmet aratott, és az összesítésben az ötödik helyen zárt. Bottas 2019-ben megnyerte a Rallycircuit Cote d’Azur-t is.
„Valtteri már évek óta mondta nekünk, hogy szeretne részt venni a Race Of Championson, és nagyon örülünk, hogy végre debütálhat a ROC-on az első ROC világdöntőnkön a Snow & Ice-on. A legutóbbi, monzai Forma-1-es versenyen Valtteri ismét bebizonyította, hogy ő a világ egyik leggyorsabb pilótája. Finnország dicső múltra tekint vissza a Race Of Champions versenyei kapcsán, és izgalmas lesz látni, hogyan alakul Finnország és a házigazda Svédország közötti, régi sportrivalizálás” – mondta Fredrik Johnsson, a ROC elnöke. „A ROC-on mindig sok a nagyon gyors versenyző, de az új, párhuzamos jégpálya a befagyott óceánon nagy x-faktor lesz.”
A tipikus ROC-pályáknál gyorsabb és szélesebb lesz a svéd „Snow + Ice” pálya, mely a befagyott Balti-tengeren épül Pite Havsbadban, mindössze 60 mérföldre az északi sarkkörtől. Bottas egy legendákból és feltörekvő csillagokból álló mezőnyben szerepel majd, egy erős skandináv kontingenssel – olyan nevekkel, mint Kristensen, Kristoffersson, Ekström és Solberg.
„Nagyon várom már, hogy végre versenyezhessek a Race Of Championson, miután évek óta a tévében néztem az eseményt. Az a tény, hogy az idei verseny havon és jégen zajlik, még érdekesebbé teszi” – mondta Bottas. „Néhányszor már versenyeztem az Arctic Rallyn, így remélhetőleg ez a tapasztalat segít majd, amikor arra törekszünk, hogy legyőzzük az erős konkurenciát, és különösen északi szomszédainkat Svédországból és Norvégiából, hogy Finnországnak szerezzünk győzelmet mind az egyéni ROC, mind a ROC Nemzetek Kupája versenyeken.”
„Pite Havsbad várakozással tekint a nagyszámú látogató elé ezen az egyedülálló februári motorsport-hétvégén. Már eddig is nagy érdeklődést tapasztaltunk a rendezvény és a létesítménynél való szállások iránt, és most, hogy további sztárpilóták csatlakoznak, biztosan még nagyobb lesz az érdeklődés a foglalások iránt” – mondta Tobias Lindfors, a Pite Havsbad Group tulajdonosa és vezérigazgatója.
A ROC legutóbbi újításainak részeként a 2022-es svédországi eseményen szereplő eszközök nagyrészt vagy elektromos motorokkal, vagy 100%-ban fosszilis anyagoktól mentes bioüzemanyaggal működnek majd. Az eddig bejelentett autók között szerepel az FIA RX2e – egy elektromos rallycross autó, amely 0-100 km/h-a alig több mint 3 másodperc alatt gyorsul fel, illetve 250 kW (335 LE) teljesítményt és akár 510 Nm nyomatékot is produkál. A Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport a SuperCar Lite rallycross gépekkel indul a ROC-on, amelyeket ezúttal bioüzemanyag hajt majd.
A 2022-es esemény menetrendje:
2022. február 5., szombat, 12:00 – 15:00 CET: ROC Nemzetek Kupája (a világ leggyorsabb nemzetének megkoronázása)
2022. február 6., vasárnap, 12:00 – 15:00 CET: Race Of Champions (a „Bajnokok Bajnoka” megkoronázása)
Romain Grosjean igazán parádés futamával mindenkit lenyűgözött, újabb dobogónak örülhet a tengerentúlon.
Azok után, hogy Indianapolisban már két második helynek örülhetett, Romain Grosjean harmadik dobogóját is megszerezte. Most nem a híres verseny helyszínén, hanem az IndyCar utolsó előtti fordulójában, Laguna Secában ért el jó eredményt.
A francia a 13. helyről rajtolva négyet előzött az első körben, és később folyamatosan vadászta le ellenfeleit (köztük a tavalyi bajnokot, Scott Dixont). Kissé eltolt stratégiájának köszönhetően a végén lágy gumikra tudott váltani, ami igazán látványos utolsó köröket eredményezett számára.
Utolsó kiállását követően a hetedik helyet találta magát, de a gumielőnynek köszönhetően utolérte Simon Pagenaud-t. Honfitársa után aztán el tudott menni Ericsson, O’Ward és Rahal mellett is, és az első kettő után eredt.
Jimmy Johnson kicsit feltartotta, emiatt nem tudta már utolérni a versenyt domináló Colton Hertát és a bajnokság éllovasát, Alex Palou-t, de így is felállhatott a dobogó harmadik fokára.
Régi-új kollégája, Marcus Ericsson szintén jó versenyt futott, végig a mezőny első harmadában autózva végül hatodik helyen zárt.
A második versenyét teljesítő Calum Ilott javítani tudott debütáló pozícióján, portlandi 25. helyét követően most hárommal előrébb végzett.
A bajnokság háromesélyesre szűkült, Palou második helyének köszönhetően növelte előnyét riválisaival szemben.
Newgarden már csak matematikai esélyekkel érkezik majd Long Beachre, míg a McLaren pilótája, Pato O’Ward csak akkor tudná leelőzni a spanyolt, ha az a legjobb 10-en kívül végez.
Vida Benedek (2006) gyakorlatilag beleszületett az autóversenyzés világába, édesapja, Vida Zoltán korábban a nemzetközi szinten is sikeres Főnix Motorsport szerelője volt. Benedek hétévesen ült először gokartba, megtetszett neki, hogy gyorsan és csúsztatva irányíthatta a gépet, és édesapja mentorálásával elsajátította a versenyszerű gokartozás fortélyait.
Beni elindult a nagy hagyományokkal rendelkező Rotax Grand Festivalon, ahol újoncként az abszolút 2. helyet szerezte meg, majd az FIA Central European Zone utolsó fordulóján szintén abszolút 2. helyezett lett. Teljesítményét látva megkereste őt az európai szinten is jegyzett KSB Racing Team, amelynek színeiben 2020-tól a Central European Rotax Max Challenge-ben, 2021-től pedig a Rotax Max Euro Trophy mezőnyében is versenyez. Első évében a juniorok között bronzérmes lett, 2021-ben már a felnőttek között, Senior kategóriában szerepel.
Fotó: MOTAM Kommunikáció
Budán találkoztunk Vida Benedekkel, a Fit4Race jóvoltából, az egyik fitnesz létesítményben. A MOTAM támogatottja ugyanis gőzerővel készült tovább az elkövetkezendő megmérettetéseire. Fiatal kora ellenére összeszedetten, kedvesen és nagyon éretten mesélt eddigi tapasztalatairól, álmairól, példaképeiről.
Azt is elárulta, hogy nemrég érkezett haza Németországból, ám másnap márfolytatta felkészülését, hiszen megállni nem lehet, minden egyes nap keményen meg kell küzdeni azért, hogy az áhított célt elérje.
A Racingline.hu-ra azonban szakított pár percet, és elmondta, milyen volt Le Mans, melyik serlegére a legbüszkébb, és a motorsport világából ki a példaképe.
Wackersdorfból (Németország) hazatérve, friss élményekkel és tapasztalatokkal telve így értékelte a hétvégéjét:
VB: ,,Ismeretlen volt számomra a pálya. Szerdán kezdődtek az edzések. Nagyon-nagyon tetszett, mert érdekes, nehéz és komoly vonalvezetése van. Viszonylag jól mentek a szerdai edzések, voltak gyakorlások, amikor jó köröket tudtam futni. Csütörtöktől az időmérőig a pálya jobban felgumizódott, és melegebb is lett. Kisebb problémák felléptek, amiket próbáltunk megoldani. Én is változtattam sokat a vezetési stílusomon, a beállítások terén is próbáltunk találni valamit. Ám nem igazán sikerült megtalálni a jó tempót és a jó beállítást ahhoz, hogy legalább a top 5-be kerüljek. Sajnos csak a 9. lettem az időmérőn, így a három selejtezőt onnan várhattam. Sajnos az elsőn 11. lettem. Ott nem volt meg annyira a tempóm. A másodikon végéig a 9. helyen mentem, ha jól emlékszem. A harmadik selejtező kicsit jobb lett, de ott is csak a 9. helyen tudtam beérni. A vasárnapot a 20. pozícióból várhattam. Nem voltam boldog az eredménnyel, mert szerettem volna legalább a top 10-ből indulni. Azért bizakodóak voltunk, és reméltük hátha sikerül majd valami jó beállítást találni. Az első versenyt, a 20. helyről kezdtem. Nagyon jó verseny volt, jókat tudtam előzni, ellenfeleim hibáit is ki tudtam használni. Sajnos volt egy olyan előzésem, ami a sárga zászlós szakasz alatt történt, így kaptam egy 5 másodperces büntetést. Így csak a 17. helyen végeztem az első versenyen. A következő futamnak úgy indultunk neki, hogy legalább jöjjek fel megint hét helyet, és akkor a top 10 már meg van. Az volt a célom, hogy legalább az meglegyen. De sajnos az 5. körben egy motorhiba miatt kiállni kényszerültem. “
RL: Milyen érzés volt Le Mans-ban dobogóra állni?
VB: „Sajnos a sok selejtezőből csak a ,,B” döntőbe kerültem be. A 9. helyről várhattam az első versenyt. Ott csak egy futam volt vasárnap. Nagyon jó volt a tempóm, a 9. helyről a 3-ra tudtam feljönni a leggyorsabb körrel. Végül így a ,,B” döntő dobogójára álltam, de nem voltam teljesen boldog, mert mégis csak az ,,A” döntőben kellett volna inkább dobogóra állni.”
Fotó: MOTAM Kommunikáció
RL: 2019-ben kipróbálhattál egy Formula Renault-t. Milyen érzés volt vezetni?
VB: „Nagyon jó érzés volt, és új is egyben. Nagyon új volt ez az egész, jó élmény volt.A váltás új dolog volt, akkor igazából nem egy rendes versenypályán próbálhattam ki, de akkor is fantasztikus élmény volt. Jelenleg is álmodok arról, hogy legalább ott is tudjak versenyezni.”
RL: Inkább a formula konstrukciók vagy a gyorsasági autók világában tudod elképzelni magad?
VB: „Jelenlegi célom az, hogy a Le Mans-ba eljussak, és ott tudjak versenyezni. A közeljövőben esetleg az F4-ben, ha megadatik a lehetőség, akkor ott szeretnék fejlődni és onnan tovább jutni.”
RL: Szoktál szimulátorozni? Ha igen akkor mennyire segíti ez a felkészülésedet?
VB: „Sajnos most nincs otthon szimulátorom. Régebben volt, akkor a Gran Turismo Sporttal játszottam. Sokat segített egyébként, de nem volt egy igazi, komoly szimulátor. Viszont komoly versenyekre el tudtam vele jutni, olyanokra, mint például a V4 Future Sports Fesztivál. Oda a Gran Turismóval jutottam ki. Igazából egy plusz olyan felkészülési lehetőség, amit akkor tudok űzni, mikor nem gokartozom, vagy versenyzek.”
RL: Melyik díjadra vagy a legbüszkébb? Van olyan kupa, amiről úgy gondolod, hogy nagyon nehezen szerezted meg, ezért egy kicsit különlegesebb a többinél?
VB: ,,A legbüszkébb a Rotax Grand Festivalra vagyok. Egy mini EB volt, de ott is komoly versenyzők vettek részt. Annyira sokan nem voltunk, viszont, akik az elején voltak, mind komolyak és gyorsak is voltak. Ott az első versenyemen rengeteg pozíciót tudtam javítani, és a tempóm is meg volt arra, hogy ezt végre is tudjam hajtani. A második versenyen az első sráccal nagyok komoly és fair csatába bonyolódtam, végül pedig a második lettem. Többször át vettem az első helyet, de mindig vissza tudott jönni. Összességében nagyon jó verseny volt.”
Fotó: MOTAM Kommunikáció
RL: Korábban a Ralf SchumacherKarttal is versenyeztél. Találkoztál ez idő alatt a német ex-versenyzővel?
VB: ,,Igen, volt lehetőségem rá. 2019 telén volt ez, akkor jött az a lehetőség, hogy a Ralf Schumacher gokarttal tudjak versenyezni. Fantasztikus élmény volt, hiszen egy legendávaltalálkozhattam.”
RL: A motorsport világában ki a példaképed?
VB:,,Valentino Rossi, a MotoGP-ből. Sajnos idén jelentette be, hogy visszavonul, de eddig minden évben ott volt és harcolt, és nem adta fel. Ha jól emlékszem két évvel ezelőtt még a bajnoki címért is küzdött. Igazából ez az álma, megszállottja a sportnak.
A Ferrari teszt-és tartalékpilótája, Callum Ilott megerősítette, hogy 2022-ben is az IndyCar-ban folytathatja, mivel az esetleges folytatásról tárgyal.
Az F2 tavalyi második helyezettje Portland-ben debütált a szériában és az utolsó két fordulóban is rajthoz áll a Juncos Hollinger Racing színeiben.
Az esetleges Forma-1-es jövő nagyon valószínűtlennek tűnik számára, ezt az is mutatja, hogy nem került szóba a neve, amikor Räikkönent kellett helyettesíteni a pozitív koronavírustesztje miatt. A Motorsport.com megkérdezte a britet, a Ferrari támogatta volna-e, hogy őt ültessék be.
„Jó kérdés… de végső soron beszéltünk, és jó lehetőség számomra” – válaszolta. „Nyilvánvalóan nemrégiben volt néhány COVID probléma az Alfa Romeo csapatnál, de hogy világos legyen, amúgy sem volt tervezve, hogy részt veszek ezeken az eseményeken. Ez a két hétvége szabad volt, így sajnos soha nem volt lehetőségem arra, hogy Kimi helyett vezessek.”
„Tehát a Ferrari nem ellenezte, hogy részt vegyek ezen a versenyen” – tette hozzá, áttérve az IndyCarra. „Az egyetlen dolog, amit meg kellett beszélni, az a következő két futam volt, és megnézni, hogy mi a legjobb megoldás, és úgy tűnik, hogy az volt a legjobb döntés, hogy itt legyek, és megcsináljam ezeket a versenyeket [Laguna Seca és Long Beach – a szerk.]. Kicsit sokat kellett tárgyalni, de most itt vagyok, és élvezni fogom.”
Ami pedig a jövőt illeti, még nincs szerződése 2022-re jelenlegi csapatával, de elmondta, hogy aktívan tárgyal velük.
„Még tárgyalunk, de az biztos, hogy nagy az érdeklődés” – folytatta. „Jelenleg több mint 20 sofőrjük van, akik érdeklődnek! De én vagyok itt és én vezetem az autót, szóval ez egy jó kiindulópont a folytatáshoz. De meg kell néznem, mit tudok tenni.”
Egy teljesen új szakmában kezdte el bontogatni a szárnyait Daniel Abt. Az Audi ABT Sport Schaeffler egykori pilótájának – akit a szimulátorbotránya miatt azonnal hatállyal elveszítette az ülését a német márkánál – nemrégiben jelent meg első dala, aminek a nevét a varázslatos görög sziget, Mykonos ihletett.
A 29 éves német pilóta még 2008-ban teljesítette első szezonját egy együléses versenyautós szériában, amit a második próbálkozásra tudott megnyerni, Ezt követően folyamatosan lépdelt fel a ranglétrán és 2012-ben eljutott a GP3-ig, ahol már újonc évében majdnem bajnok lett, de végül be kellett érnie a második hellyel Mitch Evans mögött.
A GP2-ben már nem voltak ennyire jók az eredményei, a két szezonja alatt mindössze három 5. helyet tudott felmutatni a két ott töltött éve alatt. Ezt követően szerződött a Formula E-be, ahol egészen a hatodik szezonig erősítette az Audi csapatát. Mivel a botrány a szezon közben történt, ezért Abtnak nehéz dolga volt csapatot találni, de a NIO-val még így is versenyezhetett még pár versenyen.
Az idei szezonban azonban már egyik szériában sem versenyzett és úgy tűnik, hogy a német pilóta élete 180 fokos fordulatot vett az énekes karrierjének elindulásával. Mindezek mellett van egy YouTube csatornája is, ahol több, mint 500.000 ember követi őt.
Ezen a hétvégén a Forma-1 számára az Olasz Nagydíj következik, és ezzel elérkeztünk az idei második sprintkvalifikációs hétvégéhez. Ennek megfelelően a menetrend sem a szokásos. Alább láthatjátok, hogy alakul a program.
Az F1-gyel együtt az F2-es mezőny Monzába látogat, ezen kívül pedig Kiss Norbi zolderi kamionversenyeit is élőben követhetitek majd online! Ez utóbbiról mindig tájékoztatunk majd titeket Facebokon.
A soron következő Schumacher film bemutatása kapcsán előbb Corinna, majd fia, Mick is nyilatkozott a hétszeres világbajnokról.
Nemsokára, szeptember 15-én kerül fel a Netflixre a Michael Schumacher életét bemutató dokumentumfilm. Ennek kapcsán pedig – és ez nála eddig elképzelhetetlen volt – Mick is részleteket osztott meg apjával való kapcsolatáról.
„A baleset óta nincsenek új emlékeim és tapasztalataim az apámmal, ami másoknak megvan, vagy legalábbis nekem kevesebb. Szerintem ez nem fair.”
Azonkívül nem csak személyesen, hanem Mick Schumacher az új munkahelyén is nagyon örülne az atyai jelenlétnek.
„Szerintem máshogy értjük meg egymást most, hogy hasonló nyelvet beszélünk, a motoron keresztül. Sok mindenről lenne mit beszélnünk.”
„Ez sokszor jár a fejemben, hogy az menő lenne. Mindent fel tudnék adni ezért.”
Schumacher jelenlegi problémái a csapattársával, Nikita Mazepinnel valószínűleg csak a legutóbbi lenne a sok közül, ami terítékre kerülne apa és fia közt
Az FIA Swift Cup Europe bajnokságban tért vissza a rallyból pályaautózáshoz Tim Gábor 2020-ban, ahol rögtön bajnoki címet is szerzett. 2021-ben folytatta a sorozatban, és ugyan nehezebb idénye volt, végül mégis 50 pontos előnnyel zárta a bajnokságot. Ezzel már hétszeres bajnokká avanzsált a vanyarci pilóta.
A Swift Cup Europe öt országba látogatott el, a 2021-es szezon hat hétvégéből és összesen 15 versenyből állt idén. A regnáló bajnok Tim Gábor folyamatosan gyűjtötte a dobogós helyeket, több győzelmet is szerzett, így már a szezonzáró csehországi hétvégére akkora előnnyel érkezett, hogy csak rajthoz kellett állnia a bajnoki címért.
„A szezonban a két legrosszabb eredményt minuszolják az év végén, így tudtam, elég az autót áttolni a gépátvételen és megnyertem a bajnokságot. Persze, nem így álltam hozzá, versenyezni jöttem Csehországba, de úgy érzem, tudat alatt már nem volt meg az a tűz, hogy mindenáron bizonyítsak. Az autósport drága és nem akartam egy rommá tört autóval zárni az évet.” – kezdte a hétvége történéseit Tim Gábor.
Talán ez a visszafogottság látszódott meg az időmérésen, ahol Tim csak a hatodik helyet szerezte meg. Igaz az időmérések sosem tartoztak a pilóta erősségei közé, ennél azért jobbra számított.
„Nem mondom, hogy boldog vagyok az eredménnyel. Más pályákon ezzel nem sokat foglalkozom, Slovakiaring, Red Bull Ring vagy Salzburgring olyan, ahol simán tudsz előzni. Itt a Brno-i pályán nem. Közel sem könnyű. Így a hatodik hely nem valami jó ómen az első versenyre.” – nyilatkozta Tim az időmérés után.
Ugyan tudott javítani a pozícióján Tim az első versenyen, de a győzelemért nem tudott küzdeni. A negyedik helyre jött fel, ami az FIA értékelésben a második helyet jelentette.
„Annyira nem rossz ez a negyedik hely. Két junior pilóta végzett előttem, akik nem szereznek pontokat nemzetközi bajnokságban, így másodikként értékeltek. A versenytempóval sem volt különösebb gond, talán a féktávokon éreztem hátrányt, most valahogy nem tudtam a megszokott módon lassulni a kanyarok előtt és ez a támadási lehetőségeket is korlátozta.” – elemezte az első futamot Tim.
A második verseny, mely egyben a szezon utolsó futama volt, parázs csatákat hozott. Tim végig küzdött, előzött és előzték is meg, ám nem tudta ezeket jobb pozíciókra cserélni. Az ötödik helyről rajtolt és ott is ért célba.
„Ahányszor előztem, valaki engem is előzött. Nem volt könnyű sem védekezni, sem támadni. Elég sok volt a kontakt, többször is úgy előztek meg, hogy lényegében arrébb löktek. Ez benne van a túraautózásban, csak én már vigyázni szerettem volna a technikára. De ez nem kívánságműsor, el kell fogadni, hogy ez a tempó ma erre volt elég. Ötödik helyen értem célba, harmadikként az FIA értékelésben. Végül, ha azt nézem, még tovább növeltem az előnyöm a bajnoki tabellán.” – mondta a második futam után.
Tim Gábor végül 50 pontos előnnyel zárta a 2021-es bajnokságot, és 2020 után megvédte a bajnoki címét. A gokartos karrierje óta ez már a hetedik bajnoki címe, így van mire büszkének lennie.
„A hetes szám nekem fontos, Schumacher hét világbajnoki címét ábrázoló hét csillagot viselem a sisakomon, így ez nekem sokat jelent. Ez az idény jóval nehezebb volt, mint a tavalyi. A mezőny is majd a duplájára nőtt. Ha jövőre is itt indulok, akkor biztos, hogy nagyon le akarják vadászni majd a skalpom. De ez jó. Kell a motiváció.” – Tim gondolatai a hetes számról.
De hogyan tovább, ez nagy kérdés. Egy autóversenyző mindig szeretne egyre feljebb és feljebb lépni az autósport ranglétráján, de Tim nincs könnyű helyzetben.
„Azt látni kell, hogy már az, hogy a Swift Cup Europe-ban versenyezhetek, hatalmas lehetőség, mely mögött rengeteg munka, rengeteg baráti segítség és támogatás áll. Innen feljebb lépni pokolian nehéz, szinte lehetetlen. A csodákban nem hiszek, a munkában annál inkább. Így azon fogunk dolgozni a télen, hogy továbbra is nemzetközi sorozatban, akár a Swift Cup Europe-ban folytathassuk. De most a legfontosabb, hogy megköszönjem azoknak, akik idén is segítettek, akik lehetőséget biztosítottak arra, hogy azt csináljam, amihez a legjobban értek. Versenyezhettem!” – zárta mondandóját Tim.
Tim Gábor bajnoki címei:
2006 – Gokart Országos Bajnokság
2011 – Suzuki Swift Kupa
2014 – RCM CUP
2016 – Skoda Octavia Cup
2017 – MARB Rally északi régió
2020 – FIA Swift Cup Europe
2021 – FIA Swift Cup Europe