Kategória: Fastest Slap

  • Itt a „Vissza a jövőbe” musical hivatalos trélere, és kollégánk DeLoreanja!

    Itt a „Vissza a jövőbe” musical hivatalos trélere, és kollégánk DeLoreanja!

    Megérkezett a „Vissza a jövőbe” című film musical változatának a hivatalos trailere. Ezt a Daily Mail csak így jellemezi: „több energia van benne, mint egy atomreaktorban.”

    A felvillanyozó előadásban Marty McFly a különc tudós, Doc Brown által épített időgéppel 1955-be kerül, majd véletlenül megváltoztatja a történelem menetét. Így versenyt fut az idővel, hogy helyrehozza a jelenét, megmeneküljön a múltból, és visszaküldje magát… a jövőbe, ahogy volt az 1985-ben a filmváltozatban is.

    1,21 gigawattnyi szórakozás, a jegyeket itt kell foglalni -> http://www.backtothefuturemusical.com <-, a német kollégánk saját DeLoreanját pedig alább lehet tovább csodálni.

     

  • Ticktum a Formula E és az IndyCar felé veheti az irányt

    Ticktum a Formula E és az IndyCar felé veheti az irányt

    Dan Ticktum elmondása szerint „vannak opciói” a jövőjét illetően. A brit fiatal a Formula 2 után akár az IndyCarba vagy a Formula E-be is szerződhet, miután a Forma-1-ben aligha lesz helye 2022-re.

    A Red Bull és a Williams egykori junior pilótája már az összes puskaporát ellőtte, ami a Forma-1-be való bekerülésének lehetőségeit illeti. Először a Bikák, majd a groveiak is megváltak tőle a botrányos viselkedése és a nem megfelelő magatartása miatt.

    Azonban Ticktum a pályán továbbra is jó teljesítményt nyújt, ugyanis a Formula 2 legutóbbi fordulójának sprintfutamát úgy tudta megnyerni, hogy esős körülmények között vezetett hibátlanul. Ugyan a balhéival rengeteg ellenséget és rosszakarót szerzett magénak a Carlin britje, saját elmondása szerint „túl sok lehetősége” van ahhoz, hogy felhagyjon a versenyzéssel.

    „Őszintén, nem is tudom, hogy mit mondjak” – nyilatkozta Ticktum a motorsport.com-nak. „Az előző hetekben kellett realizálnom magamban azt a tényt, miszerint valószínűleg soha nem fogom elérni a célomat. Ne akarom, hogy ez letörjön, de elég nehéz ezt elfogadni.”

    „Néhány évvel ezelőtt a szuperlicensz hiánya fosztott meg a lehetőségtől. Azóta pedig csináltam egy pár butaságot, ami miatt az esélyeim nullára csökkentek. Mindig azt mondtam magamnak, hogy, ha nem jön össze az F1, akkor majd elmegyek és csinálok valami mást, de mindezt anélkül, hogy arrogánsan viselkednék.”

    „Nem árulhatok el mindent, de annyi szent, hogy DTM, az IndyCar és a Formula E is lehetőség, de az is benne van a pakliban, hogy még egy évet lehúzok a Formula 2-ben. Jelen pillanatban ezek a legfőbb lehetőségeim a 2022-es szezont illetően.”

  • Nem akármilyen James Bond jelenetekben szerepel a W Series versenyzője!

    Nem akármilyen James Bond jelenetekben szerepel a W Series versenyzője!

    Jessica Hawkins a W Series egyik versenyzője, és egyben az Aston Martin F1-es csapat versenyzői nagykövete.

    Hawkins korábban autós kaszkadőrként is dolgozott, ily módon James Bond és Halálos Iramban filmben is szerepelt.

    Mint kiderült, számára a James Bond filmes szerephez vezető út a Facebookon kezdődött. A 26 éves lány már lemondott a motorsport karrierről, amikor egy barátja elküldte neki a közösségi oldalon a Fast and Furious Live sorozat bejegyzését, amely női kaszkadőröket keresett. A hampshire-i versenyzőnő lett azóta az új James Bond-film, a Nincs idő meghalni egyik kaszkadőrje is.

    „Jó néhány évvel, a W Series előtt abbahagytam a versenyzést, pusztán azért, mert elfogyott az anyagi keretem, hogy folytassam a motorsportot” – mondta Hawkins a Mirror Sportnak. „Egy barátom aztán mutatott egy Facebook-posztot, amiben az állt, hogy egy női versenyzőt keresnek, aki jól kezeli az autót.”

    „Akkor még nem volt benne, hogy mire (keresik a női sofőrt), de gondoltam, elküldöm nekik az önéletrajzomat, és meglátjuk, mi lesz. Kiderült, hogy egy Fast and Furious Live nevű sorozathoz kerestek. Az összes kaszkadőrmutatványt, ami a filmben szerepelt, élőben adtuk elő.”

    Hawkinst ezután bemutatták a Nincs idő meghalni kaszkadőrkoordinátorának, akit egy meghallgatáson lenyűgözött.

    „Bemutattak Lee Morrisonnak, a Bond kaszkadőrkoordinátorának” – mesélte Hawkins. „Volt egy kis rutinom, amit meg kellett tanulnom és megmutatnom neki, és miután megcsináltam, letekertem az ablakot, és Lee azt mondta: ‘Isten hozott a csapatban’, amit elképesztő volt hallani.”

    „Az élő show-kban nem lehet elrontani a kaszkadőrmutatványokat. Ez volt a legjobb edzés, amit valaha is kívánhattam volna.”

    „A Bond volt az első filmem. Elég nagy volt a nyomás, de bíztam a képességeimben, és hihetetlen csapat vett körül. Szuper büszke vagyok arra, amit csináltam.”

    Hawkins szűkszavúan nyilatkozott az általa végrehajtott mutatványokról, de néhány munkája látható az új Land Rover Defender reklámjában.

    „Volt néhány szerepem a filmben, de csak az egyikről beszélhetek – a Defender-jelenetről” – mondta. „Ez most a Land Rover egyik reklámjában látható, én voltam a középső autó egy három autóból álló ugrásban. Őrült jelenet, de a leghihetetlenebb élmény volt. Ez a kedvencem, az biztos.”

    „Ezek voltak az első Defenderek, amelyek lekerültek a gyártósorról. Mindenki nagyon várta az új Defendert, így nagy megtiszteltetés volt vezetni egyet és elsőként látni.”

    „A múltban már vezettem néhány király autót, és igazán nagy megtiszteltetés volt, hogy az elsők között vezethettem ezt, és a végletekig feszíthettem a húrt.”

    Ami pedig az új Bond-filmet illeti: „Mindenki nagyobb és jobb mutatványokat vár, mert ez egy Bond-film, és nem hiszem, hogy bárki is csalódni fog.”

    „Nagyon jó volt a Bond-család tagja lenni. Ez (az élmény) olyasvalami, amit nagyon sokáig őrizni fogok magamban.”

  • Az AC/DC énekese, Brian Johnson a goodwoodi Mini versenyzésről

    Az AC/DC énekese, Brian Johnson a goodwoodi Mini versenyzésről

    Az AC/DC énekese, Brian Johnson is jelen volt a Goodwood Revivalön, ráadásul versenyzőként. A John Whitmore Trophy-n indult, Minivel.

    „Az ikonikus dolog a Minivel kapcsolatban, és amiért megvettem, az az, hogy amikor megjelent, filmsztárok vásárolták, rocksztárok vásárolták, az emberek vásárolták, a királyi családok vásárolták, és más családok is vásárolták. Most már több mint 60 éves, de még mindig van bennük valami… Ez az, amit meg kell szerezned. Szeretem az autókat, és van néhány sokkal erősebb versenyautóm, de szükségem volt egy Mini versenyautóra. Az enyémet ettől a fickótól vettem, Ron Maydentől. Neki kettő volt belőle, és a felesége mondta neki, hogy adja el az egyiket nekem. És most itt fogok vele együtt versenyezni a Sir John Whitmore Trophyn. Nagyon magabiztosnak érzem magam, amikor beülök egy Minibe, egyszerűen a legjobb időtöltés, annyira élvezetes autó” – mondta a rocksztár.

    Brian Johnson a 30 autós mezőnyben a 30. helyre kvalifikált, a versenyen pedig kiesett – de minden percét élvezte!

  • Összegyűjtöttük, mit lehet tudni a következő Bajnokok Tornájáról!

    Összegyűjtöttük, mit lehet tudni a következő Bajnokok Tornájáról!

    2022 febuárjában rendezik majd meg a Bajnokok Tornáját, most először jégen került majd sor az angolul „Race of Champions”-ként ismert versenyre.

    Utoljára 2019-ben gyűltek össze a motorsport legjobbjai, akkor a Mexikóvárosi baseball stadionban gyűltek össze a sportág legjobbjai. Hazai pályán a ralis Benito Guerra és a Kristensen-Kristoffersson (Team Nordic/Északi csapat) páros tudott győzedelmeskedni.

    Helyszín és dátum

    A versenyt eredetileg murván talajon rendezték meg a Rali Világbajnokság résztvevőinek, ezt követően egy arculatváltással stadionokban ideiglenes pályákon aszfalt volt a verseny felszíne.

    Jövőre február 5 és 6-án azonban a svédországi Pite Havsbadban egy új alapra helyezik a versenyt. Pontosabban a városhoz közeli Botteni-öböl befagyott jegén.

    Ezzel nem kerül sor a pazarlásra, amit az ideiglenes pálya kialakítása jelent. A környezettudatosság jegyében megújuló energiaforrásokra támaszkodnak majd. Ezenkívül újra lesznek elektromos autók is a használt gépek között, és a benzines autók is bioüzemanyaggal mennek majd.

    Autók

    A szervezők egyelőre nem tettek közzé sokat, csupán három autót erősítettek meg. A ralikrossz és elektromos változata mellett a Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport tartozik majd a Bajnokok Tornája játékszerei közé.

    Versenyzők és csapatok

    Ami a nemzeteket illeti, a címvédők visszatérnek, rajtuk kívül egy apa-fia páros – Petter és Oliver Solberg – jelentette be, hogy csapatként indulnak a Nemzetek Kupáján. Előbbiek maradnak a Nordic (Északi) megnevezésnél, míg a második kettős Norvégiát fogja képviselni.

    Mr. Le Mans ezzel rekordot dönt, ez lesz a 16. indulása a versenyen.

    Az amerikai színeket az adrenalinhajhász Travis Pastrana fogja képviselni, aki az elmúlt években többször is szórakoztatta a nézőközönséget mutatványaival.

    Rajtuk kívül két korábbi háromszoros egyéni győztes, Mattias Ekström és Sébastien Loeb jelezte részvételét az eseményen. Nemrég pedig egy nagy név, de „Bajnokok Tornája”- újonc, Valtteri Bottas is bejelentette, hogy kipróbálja magát. Ismerős lesz számára a terep, hiszen többször is részt vett már a téli Lapland Rallyn.

  • Sérülését leküzdve Szőke Márk újra rajthoz áll az EnduroGP-n, Zsigovits Norbert az osztrák bajnokságban szerzett dobogós helyet

    Sérülését leküzdve Szőke Márk újra rajthoz áll az EnduroGP-n, Zsigovits Norbert az osztrák bajnokságban szerzett dobogós helyet

    Új helyszínen folytatódik a szezon az Enduro Team Hungary számára, a csapat ismét két versenyzővel utazik a versenyekre

    Portugáliában folytatódik az EnduroGP-világbajnokság idei szezonja, amelyen az elmúlt hónapok orvosi kezelései után Szőke Márk ismét rajthoz áll az Enduro Team Hungary színeiben. Zsigovits Norbert közben az osztrák enduro-bajnokságban versenyzett és a bajnoki címért is küzdve végül a 3. helyen zárt az összetettben.

    Hosszú szünet után a jövő hétvégén, 2021. október 9-10-én folytatódik a FIM Borilli EnduroGP-világbajnokság idei szezonja az eredetileg tervezett németországi forduló helyett Portugáliában, Santiago do Cacem térségében. Az Enduro Team Hungary ismét két versenyzővel, a svédországi forduló során Open 4S világkupa-futamot nyerő Zsigovits Norberttel és az Open 2S kategóriában versenyző Szőke Márkkal áll rajthoz.

    Szőke Márk eddig az edolói forduló során versenyzett a csapat színeiben, akkor két 4. helyet ért el, de egy korábbi lábtörése miatt Észtországban és Svédországban nem tudta vállalni az indulást. Az elmúlt három hónap során a Fit4Race és a Fájdalom Ambulancia szakembereinek segítségével gyógykezeléseken és rehabilitációs programon vett részt, amelynek eredményeként megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre.

    „A magyar endurocross-bajnokság béri fordulóján túl nagy lendülettel mentem neki egy fának. Ugyan nem estem el, csak érintőre vettem a lábammal, de olyan nagy lendülettel érkeztem, hogy egyből eltörte a sípcsontomat. Célba értem és sikerült megnyernem a versenyt, de egyből a mentőkhöz mentem. Mentálisan megroppantam attól, hogy mi történt velem, de még aznap este eldöntöttem, hogy hét hétre rá én akkor is részt fogok venni az első EnduroGP-versenyünkön.”

    „A 4. lettem a kategóriámban, de négy héttel később, az észt és a svéd verseny előtt még mindig olyan fájdalmaim voltak, hogy úgy döntöttem, nem tudom megcsinálni egymás után a két versenyt. Inkább pihentem és újult erővel elkezdtem a felkészülést. Köszönöm a MOTAM-nak, a Fit4Race-nek és a Fájdalom Ambulanciának, hogy folyamatosan gyógytornázok és fejlesztő gyakorlatokat végzek, szakemberek foglalkoznak a lábammal, ami nagyon fontos.”

    Szőke Márk az eddigi pályafutását és sérülés utáni visszatérésének főbb lépéseit vlogbejegyzésben is összefoglalta:

    Zsigovits Norbert az osztrák bajnokságban lett dobogós

    Miközben Szőke Márk az elmúlt heteket a gyógyulásra fordította, Zsigovits Norbert folytatta a versenyzést az Enduro Öm Junior, vagyis az osztrák bajnokság junior kategóriájában, ahol az előző világkupa-verseny óta négy alkalommal, összesen hat hétvégén állt rajthoz.

    Az osztrák mezőnyben Zsigovits Norbert további két győzelmet ért el, átmenetileg átvette az összetett pontverseny vezetését is, végül a 3. helyet szerezte meg, és egy hazai, Tamásiban megrendezett versennyel együtt melegített a világkupa utolsó két fordulójára, Portugáliában és Franciaországban.

    „A harmadik helyen zártam az osztrák bajnokságot, amivel nem vagyok elégedett, hiszen nem ezért az eredményért küzdöttem. Sajnos a bajnokság második felében lévő endurokrossz futamok nagyon nem jól sikerültek. Idén nem annyira hoztak lázba a kétórás futamok, lehet, hogy ez is volt az oka annak, hogy ezek a versenyek nem alakultak jól. Jövőre is szeretnék Ausztriában versenyezni és a felnőtt bajnoki címért harcba szállni” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.

    A csákánydoroszlói versenyző videós bejegyzésben összegezte az ausztriai tapasztalatait:

     

  • Alex Palou az IndyCar bajnoka 2021-ben!

    Alex Palou az IndyCar bajnoka 2021-ben!

    A Chip Ganassi Racing versenyzője, Alex Palou bajnoki címet ünnepelhetett az IndyCar szezonzáró futamán Long Beach-en. A spanyol pilótának nem volt nehéz dolga, ugyanis a legközelebbi bajnoki riválisa, Pato O’Ward sorsa már a verseny első körében megpecsételődött.

    A rajtnál komolyabb kalamajka nélkül tudott eljönni a mezőny. Josef Newgarden vezetett Scott Dixon és a jövőre ismét teljes szezont futó Hélio Castroneves előtt. Mindeközben Simon Pagenaud két pozíciót is veszített, ugyanis Romain Grosjean és Félix Rosenqvist is el tudott menni a francia Penskéje mellett.

    A dráma azonban már az első körben megtörtént, amikor az utolsó sirkánba ért a mezőny. Ed Jones ugyanis megpróbált előzni, de túl mély féktávot vett, ami miatt megforgatta a bajnoki esélyes O’Ward McLarenjét. A mexikói pilóta az eset következtében visszaesett a mezőny levégére és hiába váltott taktikát nála a McLaren Arrow SP, a féltengelye felmondta a szolgálatot a verseny 17. körében, ami miatt végleg véget értek O’Ward bajnoki álmai.

    Colton Herta rögtön megkezdte a felzárkózását a rajtot követően. A fiatal amerikai az 14. helyről gyorsan előrébb tudott jönni, mert Palout és Pagenaud-t is játszi könnyedséggel tudta megelőzni. Az első kiállásokat követően már az élmezőnyben találta magát és a jobban tapadó piros oldalfalú Firestone-ok segítségével először Scott Dixont, majd a versenyben vezető  Newgardent is meg tudta előzni. Ezt követően pedig egy magabiztosnak mondható 8 másodperces előnyt épített ki magának Herta, akinek a főstratégája a saját édesapja, Bryan, aki egykor a fiához hasonlóan szintén az IndyCarban versenyzett.

    A stratégiai csatát sok teljes pályás sárga zászlós szakasz színesített. Először már a verseny elején volt egy Sebastien Bourdais megálló autója miatt, majd nem sokkal a falba álló Marcus Ericcson miatt is elő kellett venni a sárgát. A verseny vége felé pedig Herta legnagyobb balszerencséjére jött még egy sárga zászlós szakasz, miután Oliver Askew összeütközött Conor Dalyvel. Az Andretti Autosport amerikai tehetsége így minden előnyét elveszített a többiekkel szemben.

    Az újraindítást követően Herta ugyan nem tudott elhúzni a Newgarden, Dixon duótól. A Penske amerikai versenyzőjének mindenféleképpen meg kellett volna nyernie a futamot, ha bajnok szeretett volna lenni. Ez viszont csak akkor lett volna lehetséges, ha Palou kiesett volna a versenyből. Azonban Hertát már senki sem tudta megállítani és az ameriai fiatal Laguca Seca után Long Beach-en is nyerni tudott. Newgardennek be kellett érnie a második hellyel, a dobogó harmadik fokát pedig Dixon szerezte meg.

    Palou ugyan az egész verseny során csatázott a mezőny valamelyik tagjával, de végül nem keveredett balesetbe és technikai problémája sem lett, így egy megérdemelt negyedik hellyel biztosította be a bajnoki címét. A legjobb tízbe még Pagenaud, Alexander Rossi, Jack Harvey, Bourdais, Takuma Sato és Will Power fért be.

    Romain Grosejannak nem sikerült a bravúr és ugyan sokáig jól autózott, egy apró hiba miatt véget ért számára a verseny. A francia pilóta – aki jövőre az Andrettinél folytatja az IndyCarban – három dobogós helyezést is szerzett, de még így sem ő, hanem a Pensket erősítő Scott McLaughlin lett az év újonca.

  • Újabb elterelt életút: Callum Ilott jövőre IndyCar pilóta lesz!

    Újabb elterelt életút: Callum Ilott jövőre IndyCar pilóta lesz!

    A brit már az idei szezon utolsó három versenyét is teljesíti a Juncos Hollinger Racinggel, 2022-ben azonban Callum Ilott már állandó résztvevője lesz az IndyCarnak.

    Most már hivatalos: még egy névvel bővül azok listája, akik az európai porondról kiszorulva az IndyCarba térnek át a sikert hajszolva.

    Egyre több junior formautós gondolkodik alternatív útvonalakban, miután az F1-ben még mindig jelen vannak a régi nevek és visszatérők is folyamatosan jelentkeznek egy-egy adódó ülésre. Tapasztalat – és adott esetben akadémiai támogatás – nélkül nehéz meglépni az utolsó lépcsőfokot.

    Így járt a tavalyi F2-es bajnokság második helyezettje, Callum Ilott is. Őt jelentősen jobb marketinges lehetőségekkel bíró kollégája, Mick Schumacher ütötte el az F1-es lehetőségtől.

    Két teljes szezon után nem akart visszatérni a Formula 2 mezőnyébe, ezért a Ferrari segítségével GT-versenyekből alakított ki magának programot idén, Le Mans-ban harmadik lett kategóriájában.

    Emellett az F1 környékén maradt, a Ferrari teszt-, illetve az Alfa Romeo tartalékpilótájaként így is ott volt a paddockban.

    Grosjean után egyre többeknek jutott lehetősége kipróbálni magukat az IndyCarban az európai versenyzők közül. Kevin Magnussen egy sérülés miatt ugrott be, utána Christian Lundgaard szerzett egy futamra ülést, majd Alex Albon is elutazott Indianapolisba, hogy potenciális lehetőségekről tárgyaljon.

    Ilott egy visszatérő csapatnál kapott lehetőséget, akik úgy nyilatkoztak, több pilótát is kipróbálnának, de végül mindhárom fennmaradó futamon őt indították.

    „Nyilván meredek még a tanulási görbénk, az eddigi futamokon igyekeztünk mindent a helyére tenni. Voltak pozitív pillanataink, ég tudjuk, min kell dolgozni még.”

    „Erre a hétvégére azt remélem, nem lesz semmi gondunk, és meg tudjuk, mutatni, mire vagyunk képesek. Ha mindent össze tudunk hozni, akkor jók lehetünk. Több van bennünk, mint amit az előző két versenyen lehetett látni.”

    Ilott továbbra is a Ferrari kötelékében marad, így pár év múlva akár ismét láthatjuk őt az európai porondon. Az olaszok Hypercar projektje kapcsán, mindenképp jó jelölt lehetne…

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Callum Ilott (@callum_ilott) által megosztott bejegyzés

  • Hivatalos: Grosjean az Andrettinél folytatja az IndyCarban

    Hivatalos: Grosjean az Andrettinél folytatja az IndyCarban

    Az Andretti Autopsort leigazolta az újonc szezonjában remeklő Romain Grosejant a tőlük távozó Ryan Hunter-Reay helyére – számolt be motorsport.com. A francia pilóta így 2022-ben a 28-as rajtszámú DHL Hondával versenyezhet majd az IndyCarban.

    Miután a Forma-1-ből távoznia kellett, Grosejan a tengerentúlra tette át a székhelyét és a Dale Coyne Racing versenyzői ülést adott neki az idei IndyCar évadra. A francia bőven meghálálta a bizalmat, ugyanis háromszor is fel tudott állni a dobogóra és egy pole-pozíciót is tudott szerezni az első Indy GP-n.

    „Örömmel köszöntjük Romain-t az Andretti Autosport családjában” – nyilatkozta az Andretti Autosport elnöke és vezérigazgatója, Michael Andretti. „Romain már az IndyCar előtt is jól teljesítményt volt képes nyújtani az évek alatt és az újonc szezonját elnézve ez itt sincsen másképpen. A motorsportban meglevő tapasztalata is nagyon hasznos lesz a számunkra.”

    „Mindezek mellett annak is kifejezetten örülünk, hogy folytathatjuk a hosszú távú együttműködésünket a DHL-lel. Ez az együttműködés rendkívül sikeres volt az elmúlt évek során és bízom benne, hogy ez a jövőben sem lesz majd másként.

    Grosjean – aki a Forma-1-ben versenyzett a Renaultnál, a Lotusnál és a Haasnál is – „megtisztelve érzi magát”, hogy egy ilyen nagy múlttal és presztízzsel rendelkező csapat overálját öltheti majd magára 2022-ben.

  • Grosjean: Inkább az IndyCar legyen a gyerekek célja az F1 helyett

    Grosjean: Inkább az IndyCar legyen a gyerekek célja az F1 helyett

    A gokartozástól a Forma-1-ig vezető út gyakran eredmény nélkül marad, vagy el sem érkezik az alany a célállomásig. Az igencsak különböző autók miatt sok versenyző nem kap lehetőséget arra, hogy igazán kitűnjön, nemhogy a bajnoki címért versenyezzen. Romain Grosjean, aki tízszer tudott dobogóra állni az F1-ben, úgy véli, ahelyett, hogy az F1-et céloznák meg a versenyzésre vágyó gyerekeknek, inkább az IndyCart kellene választaniuk.

    „Hihetetlen karrierem volt. Igen, az utolsó néhány év kicsit kemény és frusztráló volt. Tudtam, hogy tudok vezetni, de nem tudtam semmit sem mutatni belőle” – idézi Grosjeant a Speedcafe, a Laguna Secában nehezen kiharcolt dobogós helyezése után. „Olyan helyre kell jönni, ahol az élen harcolhatsz, ahol egy mérnök azt mondja neked, hogy ‘te vagy a leggyorsabb autó a pályán, te vagy az első helyen’, és dobogós helyezésekért harcolhatsz, ez mindenképpen egy újjáéledés.”

    „Megértem, hogy sok gyerek szeretne a Forma-1-be jutni. Ha az a cél, hogy minden hétvégén a rajtrács hátulján legyenek, akkor szerintem jobb ott” – folytatta a francia. „De ez a szabadság, hogy úgy vezetheted az autót, ahogy szeretnéd. Nem kell figyelned a töltési módra, a gumihőmérsékletre, és így tovább.”

    „Csak beülsz az autóba, elhagyod a boxutcát, aztán minden egyes körben nyomod” – zárta Grosjean. „Az a képesség, hogy minden egyes kört, amit megteszünk, élvezünk, élvezzük azt a tényt, hogy bármelyik csapatban versenyképesek lehetünk, ez teszi ezt a paddockban uralkodó légkörrel, nyilván a szurkolók támogatásával együtt; egyszerűen az egész csomag ilyen, amit nagyon élveztem.”

    Grosjean nem az egyetlen olyan pilóta, aki nemrégiben kiszorult az F1-ből, és az IndyCarban találta meg a szerencséjét. Marcus Ericsson 2019-ben váltott és újonc szezonjában dobogót szerzett, majd 2021-ben két futamgyőzelmet szerzett.