Kategória: Fastest Slap

  • Grosjean sikeres tesztje után biztosan indul majd a 2022-es Indy 500-on!

    Grosjean sikeres tesztje után biztosan indul majd a 2022-es Indy 500-on!

    Szerdán két veterán, de Indy-kezdő, Romain Grosjean és hétszeres NASCAR-bajnok, Jimmie Johnson tesztelt a Indianapolis Motor Speedwayen.

    A két pilóta a kezdők programjának (Rookie Orientation Program) keretein belül tesztelhettek, a francia pedig csapatváltása miatt először próbálhatta ki új autóját.

    Grosjean sikeres debütáló szezonját követően bajnoki célokkal érkezik az Andrettihez. Ehhez azonban az is szükséges, hogy – az idei szezonnal ellentétben – az oválpályákon is rajthoz álljon.

    A francia helyét Pietro Fittipaldi indult idén az első három ilyen versenyen. Negyedjére azonban már Grosjean ült a volánnál a World Wide Technology Racewayen. Ugyan nem váltotta meg a világot, de így is a mezőny közepén, a 14. helyen végzett.

    „Nem lehet a legjobb 10-be kerülni, hogyha nem teljesíted az összes versenyt.” – jelentette ki az idén 15. francia. – „Azt akarják, hogy bajnokságokért és az élen küzdjek, és nem érzem magam kényelmetlenül a döntés miatt.”

    Grosjean tavalyi bahreini balesete után úgy nyilatkozott, hogy családja miatt nem vezet majd oválokon, de a jó eredmények meggyőzték arról, érdemes újragondolnia a kérdést.

    „Tisztelni kell az oválokat. Nem tűnik gyorsnak a tempó, amikor minden jól megy, de amikor elkezd csúszni a hátulja, tudod, hogy ott van a fal.”

    „Meg tudom osztani a karrieremből adódó boldogságomat a családommal, így ez egy olyan kockázat, amit vállalok.”

    Jimmie Johnson és a francia is teljesítették a szükséges szintidőt, annak ellenére, hogy a napjukat az eső miatt hamarabb kellett félbeszakítani. Az amerikai azonban még nem kötelezte el magát a híres verseny mellett.

    „Elég jól ment, sima nap volt, az időjáráson kívül. A legstresszesebb rész az első kör volt, onnantól könnyebben ment minden. Fogalmam sem volt, milyen lesz elérni a 205 mérföld per órát, addig minden rendben volt. De igazából amikor eljutsz 215-ig, akkor kezdődik az izgalmas rész.” – összegezte Grosjean.

  • Andretti a Sauber felvásárlásával kerülne az F1-be?

    Andretti a Sauber felvásárlásával kerülne az F1-be?

    Michael Andretti a pletykák szerint a Forma-1-et tűzte ki célul csapatának, és egy meglévő csapatot alakítana át, mégpedig a Sauber a célpontja.

    A racefans.com értesülései szerint az amerikai a svájciak anyacégében (Islero Investments) szerezne tulajonjogot. A tervek szerint a cég 80%-át vásárolná fel 350 millió euróért.

    Michael Andretti, Andretti Autosport, IndyCar, racingline.hu
    Fotó: Joe Skibinski/IndyCar

    Ezzel pedig a Sauber Motorsport és a Sauber Engineering tevékenységébe is beleszólást szerezne, akik többek között az Alfa Romeo F1-es csaptáért is felelősek.

    Az Andretti Autosport már így is sok sorozatban jelen van, az IndyCar és annak előszobái mellett a Formula E-ben és valamint a Zak Brown által igazgatott United Autosporttal közösen az ausztrál Supercarsban és az Extreme E-ben is rendelkeznek csapattal.

    „Nem titok, hogy Michael Andrettit már régóta érdekli a Forma-1. Sok lehetőségünk volt az évek alatt, de jelenleg semmi új nincs, amit megoszthatnék.” – ismertette az Andretti Autosport szóvivője.

    „Ha lenne rá tényleges lehetőség, hogy visszatérjünk a legmagasabb szintre, akkor élnénk vele. Jelenleg nincs ilyen, úgyhogy a többi sorozatra koncentrálunk.”

    A Saubert 2016-ban vásárolta fel a Longbow Finance, az ő tulajdonukból került át az Islero Investmentshez a csapat irányítása. Eközben a csapat szorosabbra fűzte együttműködését az Alfa Romeóval, idén 2023-ig hosszabbították meg a szerződést.

  • Forma-1 mellett WTCR és DTM is lesz hétvégén!

    Forma-1 mellett WTCR és DTM is lesz hétvégén!

    A Forma-1-es szezon Törökországban folytatódik, míg a WTCR mezőnye Csehországba látogat, a DTM-esek pedig a Norisringen lépnek pályára.

    Íme a hétvégi tévés, autósportos, élő program!

    Kezdés Széria Hol?
    október 8. Péntek
    10:30 Forma-1 1. szabadedzés F1TV élő
    11:30 Forma-1 1. szabadedzés M4Sport felv
    13:55 Forma-1 2. szabadedzés F1TV, M4 élő
    16:45 WTCR időmérő Sport2, Eurosport2
    október 9. Szombat
    9:55 DTM 1. időmérő DigiSport1 élő
    11:00 Forma-1 3. szabadedzés F1TV élő
    11:30 Forma-1 3. szabadedzés M4Sport felv
    13:25 DTM 1. futam DigiSport1 élő
    13:45 Forma-1 időmérő F1TV, M4 élő
    15:05 DTM Trophy 1. futam DigiSport1 élő
    október 10. vasárnap
    9:55 DTM 2. időmérő DigiSport2 élő
    13:25 DTM 2. futam DigiSport1 élő
    13:30 Forma-1 futam F1TV, M4 élő
    14:00 WTCR 1. futam Sport1, Eurosport2 élő
    17:00 WTCR 2. futam Sport1, Eurosport2 élő
  • AMTS-en jártunk, Nagy Danival beszélgettünk, és le is merültünk

    AMTS-en jártunk, Nagy Danival beszélgettünk, és le is merültünk

    Idén is kinéztünk az Automobil és Tuning Show-ra (AMTS), még augusztus végén. Innen hoztunk nektek pár hangulatképet, illetve „belebotlottunk” Nagy Daniba, aki igazán érdekes infókkal szolgált nekünk a PURE ETCR elektromos autóiról!

  • NYERJ izgalmas könyvet a magyar autósport hajnaláról!

    NYERJ izgalmas könyvet a magyar autósport hajnaláról!

    Dr. Négyesi Pál autótörténész, aki a „Kalandra fel! Budapest-Konstantinápoly Autós Túraút 1912” című, frissen megjelent könyvében mesél igazán érdekes, és izgalmas dolgokat a magyar autósport hajnaláról, mindezt képekkel illusztrálva.

    Ennek a könyvnek egy dedikált példányát nyerhetitek meg, ha helyesen válaszoltok egy kérdésünkre az Instagramon.

    Mit kell tenned, hogy részt vehess a sorsoláson?

    Kövesd Instagramon a @racingline.hu-t és a Közlekedési Múzeumot, majd a nyereményjátékról szóló posztunk alatt kommentben válaszold meg helyesen az ott feltett kérdést.

    A játék 2021. október 6. 18.00-tól 2021. október 12. 24.00-ig tart. A nyertest Instagramon fogjuk értesíteni, a nyereményjátékról szóló poszt alatt!

    A részletes játékszabályokat alább olvashatod!


    NYERJ izgalmas könyvet a magyar autósport hajnaláról! (továbbiakban Játék) szabályzat

    A Szervező

    A Játék szervezője és lebonyolítója a Racingline.hu Kft. (cégjegyékszáma: 01-09-383030, adószáma: 29201640-2-41.) (továbbiakban Racingline.hu).

    A nyeremények felajánlója a könyv szerzője, Dr. Négyesi Pál.

    Játékban való részvétel feltételei

    A Játékos a Játékban történő részvétellel a jelen Játékszabályzatban foglaltakat maradéktalanul ismeri és magára nézve kötelezőként elfogadja.

    A Játékban nem vehetnek részt Racingline.hu, vezető tisztségviselői, munkavállalói, megbízottjai, valamint az egyéb, a lebonyolításban közvetlenül részt vevő személyek és azok hozzátartozói és közeli hozzátartozói.

    Játékost terheli a saját részvételéhez szükséges technikai és egyéb feltételek megteremtése, fenntartása és az ezekből származó minden költség és felelősség viselése (így többek között: Internet kapcsolat díja, számítógép és szoftverek megvásárlása, működtetése) valamint felel az általa megadott adatok valódiságáért és helyességéért.

    Racingline.hu fenntartja a jogot, hogy a jelen játékszabályzatban foglalt feltételeket vagy magát a Játékot – akár annak időtartama alatt is – egyoldalúan módosítsa, felfüggessze vagy megszüntesse. Racingline.hu jogosult bármely Játékost a Játékból kizárni, különösen, ha a Játék kapcsán visszaélés vagy a feltételek megszegésének gyanúja merül fel, vagy ha valamely Játékos a Játék lefolyását bármilyen módon manipulálja, vagy bármely módon rosszhiszeműen jár el. A jelen játékszabályzat módosításait, illetve a Játék esetleges felfüggesztéséről vagy megszüntetéséről szóló értesítést a Racingline.hu közzéteszi a https://szerk.racingline.hu/forma-1/nyerj-paros-jegyet-a-magyar-nagydijra-a-racingline-hu-val/2021/07/22/ oldalon, a Játékosok felelőssége, hogy ezekről megfelelően tájékozódjanak. Racingline.hu kizár minden, a Játék használatából eredő közvetlen vagy közvetett kárral és költséggel kapcsolatos kártérítést és kártalanítást.

    A Játékban történő részvétellel összefüggő vitákkal kapcsolatosan a Racingline.hu mindennemű felelősséget elhárít, így többek között a regisztráció során megadott adatok hiányosságáért/hibájáért (pl. e-mail cím) illetve valódiságáért a Racingline.hu semmilyen felelősséget nem vállal.

    A Játék menete

    A nyereményjáték Instagramon zajlik, ahol 1 nyertes kerül kisorsolásra, aki egy db dedikált a „Kalandra fel! Budapest-Konstantinápoly Autós Túraút 1912” című könyvet nyer.

    A játékban való részvétel feltételei:

    A Játékos követi (follow) Instagramon a @racingline.hu és @kozlekedesimuzeum profilokat, és a Racingline.hu nyereményjátékról szóló posztja alatt kommentben felel arra a kérdésre, hogy „Az ókorban, eredetileg, melyik birodalom fővárosa volt Konstantinápoly?”

    A Nyeremény készpénzre át nem váltható.

    A Játék időtartama: 2021. október 6. 18.00-tól 2021. október 12. 24.00-ig.

    Nyertesek kiválasztása/kisorsolása

    A nyereményjáték nyertesei a Játék időtartama alatt a szabályoknak megfelelően résztvevő Játékosok közül sorsoló program által kerülnek kisorsolásra.

    Értesítés, nyeremények átvétele

    A nyertes Instagramon lesznek kiértesítve, a nyereményjátékról szóló poszt alatt.

    A nyertes postai úton kapja meg a nyereményét.

    Az értesítés figyelemmel követése a Játékos felelőssége.

    Értesítést követően privát üzenetben elkérjük a nyertes postacímét, a nyeremény kiküldéséhez. Az adatok helyes megadása a nyertes játékos felelőssége!

    Amennyiben a kisorsolt nyertes az értesítésre 24 órán belül nem válaszol egyeztetés céljából, a Racingline.hu új nyertest sorsol.

    A Játékos kizárólag saját személyes adatait adhatja meg.

    Adatok kezelése

    A nyertes Játékosok adatait a Racingline.hu kizárólag a nyeremény célba juttatásának céljára használja fel, azt nem tárolja.

    Részletes adatkezelési tájékoztatónk ide kattintva érhető el.

    Budapest, 2021. október 6.

  • Novemberben lesz az első verseny a Holdon!

    Novemberben lesz az első verseny a Holdon!

    Különleges autóverseny van készülőben, nem is akárhol! Nem a jól megszokott versenypályán, aszfalton, és nem tömött lelátók előtt. Hanem több százezer kilométerre tőlünk, a regolit födte Holdon!

    Persze szó sincs róla, Lewis Hamiltonék versenyautóstól útnak indulnának a Holdra. Pedig sok Forma-1-es versenyző csodálattal tekint az űrutazás témájára. Jó eséllyel alkalmasak is lennének rá, hiszen kiváló fizikai állapot jellemzi őket, és az extrém erőhatások sem ismeretlenek számukra. Sok G-s erőhatásnak vannak kitéve, noha tény, hogy ez rájuk nem függőlegesen hat, hanem oldalirányból. Ráadásul az erőhatás mértéke és iránya folyamatosan változik, ahogy haladnak a versenypályán.

    Talán egy nap majd az is megtörténik, hogy tényleg Forma-1-es versenyt rendeznek a Holdon, hús-vér versenyzőkkel együtt, egyelőre azonban közel sem erről van szó.

    Jelen esetben kettő darab “versenyautóról” beszélhetünk, melyek a Földről vezérelhetőek, tényleges pilótáról tehát szó sincs.

    A nem mindennapi autók karosszériáját középiskolások tervezik majd, többek között a McLaren P1 középmotoros hibrid sportautó tervezőjének, Frank Stephensonnak a közreműködésével.

    A versenyt eredetileg októberre tervezték, a legfrissebb információk szerint azonban erre november 12-én kerül majd sor.

    De mit is értünk jelen esetben autókon?

    Egyenként 2,5 kilós járművekről van szó, míg a Holdra telepítésüket segítő mechanika további 3 kilót nyom. Így a két autó és a mechanika összesen 8 kilót tesz ki.

    A Moon Mark nevű oktató- és szórakoztatóipari vállalat és az Intuitive Machine űrhajózási vállalat alkotta meg a Mission 1 nevű holdi versenyt. A tervek szerint az autókat egy Nova C leszállóegységgel juttaták el a Holdra, melyet az Intuitive Machines készített, és amely a SpaceX Falcon 9 rakétájával jut majd az űrbe.

    A landolásra a Hold Oceanus Procellarum (Viharok óceánja) nevű láva mezőjén kerülhet majd. Ott, ahol  Apollo-12 holdkompja is landolt 1969-ben, ahol Neil Armstrong és „Buzz” Aldrin a Holdra léptek.

    Hold
    Fotó: Tajthi Andrea

    “A Moon Mark Mission 1 versenyében hat középiskolás csapat vesz majd részt, akik különféle amerikai iskolákból lesznek kiválasztva” – áll a Moon Mark sajtóközleményben. “Egy sor kvalifikációs kihíváson vesznek majd részt, magába foglalva olyan egyedi módokat, mint a drónokkal, autonóm járművekkel való versenyzés, az eSport, valamint részt vesznek egy űrkereskedelmi, vállalkozói versenyen is. A kvalifikációs körök két legjobb csapata nyeri meg az életre szóló lehetőséget, hogy megépítsék a két járművet és versenyezzenek a Holdon.”

    Online követhetjük majd

    Az irányítás tehát a Földről zajlik majd, és 360 fokos kamerák teszik majd lehetővé, hogy a járműveket irányítók láthassák, hol és mit csinál épp az autójuk. A földi közönség pedig online közvetítés keretében kísérheti majd figyelemmel az eseményeket.

    A távvezérelt, vagy online “játékok” és versenyek tekintetében szokatlanul nagy lesz a távolság, melyet át kell hidalni. Bizonyára mindenki tapasztalta már online játék, vagy egy online sportközvetítés, esetleg online telefonbeszélgetés közben, hogy szaggat kép, vagy késik a hang, ha az internetkapcsolat nem megfelelő.

    Ebben az esetben ez kevéssé engedhető meg, hiszen ha a földi irányítás akár csak pár másodperccel is később lát meg egy terepakadályt, vagy történést, mint ahogy az a valóságban, a Holdon történik, vagy bukkan fel, jó eséllyel már nem tudja azt időben kikerülni, nem tud időben reagálni rá.

    Az egyik legfőbb feladat tehát az, hogy olyan vezeték nélküli, online kapcsolatot tudjanak létesíteni a Föld és a Holdon lévő autók között, hogy az közel valós időben tudjon információt szolgáltatni.

    “Ha a kommunikáció a Föld és a Hold között fénysebességgel halad, amire azért mondhatjuk, hogy elég gyors, akkor körülbelül 38 másodpercet vesz igénybe a 384 000 kilométeres távolság megtétele.Tehát, ha csak nem merül fel valami furcsa kvantum-összefonódás, úgy tűnik, hogy az a legjobb eshetőség, hogy amikor ezek a gyerekek hüvelykujjukkal megnyomnak (egy gombot) itt a Földön, 1,3 másodpercbe telik, míg az autó azt teljesíti a Holdon, és 2,6 másodperc, mire történik valami az általunk látott videós csatornán” – idézte a Moon Mark technikai vezetőjét, Todd Wallach-t a New Atlas.

    Hermann Tilke tervezte a „pályát”

    Ha autóversenyzésről van szó, akkor pályára is szükség van. A Forma-1 rajongók pedig most fognak a fejükhöz kapni, ha megtudják, ki tervezi a pályát! Nem más Hermann Tilke, aki a legtöbb 2000-es években épült Forma-1-es pályát is tervezte. Tilke tapasztalt mérnök, számos autóversenypályát tervezett már, de ilyen kihívással még bizonyára ő sem találkozott korábban.

    Jelen esetben azonban másként kell értelmezni a pályatervezést. Tilke ugyanis a megszokottakkal ellentétben nem utazik a helyszínre, hogy felmérje a terepet és nem fogják építőmunkások megépíteni a pályát. Ezúttal sokkal inkább koordináták kijelöléséről beszélhetünk.
    Tilke és csapata – csak úgy, mint az autók tervezői -, rengeteg adatot és infromációt kaptak a Holdon uralkodó körülményekről, és kellő mennyiségű scannelt anyag áll rendelkezésükre ahhoz, hogy megtervezzék a verseny nyomvonalát.

    De térjünk is át ezekre a “versenyautókra”! Az autórajongók egyik közkedvelt kérdése: Mennyivel megy? Nos, ez esetben nem ez a legfontosabb kérdés.

    A “Hold-verseny” célja értelemszerűen nem az, mindenféle segebességrekord megdőljön. Már csak azért sem, mert a mérnököknek teljesen más fizikai tényezőkhöz kell alkalmazkodniuk, mint azt a földi járművek esetén megszokhatták.

    “A versenyzőinket (az “autókat” – a szerk.) úgy terveztük, hogy teszteljék a sebesség határait a Hold felszínén” – mondta a Moon Mark alapítója és vezérigazgatója, Mary Hagy a newatlas.comnak.

    A két autó alapjaiban ugyanolyan lesz, de még nincsenek véglegesítve. Annyi azonban bizonyos, hogy akkumulátoros, elektromos hajtásláncot kapnak.

    Eltér majd azonban a két autó karosszériája és megjelenése. Ezen dolgozik Stephenson és az iskolások.

    Igazán érdekes lesz látni ezt, hiszen a Holdon nem kell sok ahhoz, hogy elemelkedj a talajról, hiszen a gravitáció, mindössze hatoda a Föld gravitációjának. Így aztán igazán új, szokatlan kihívás elé állítja az autótervezőket.

    Képzeljük csak el!

    A regnáló Forma-1-es világbajnok Mercedes csapat 2021-es versenygépe 752 kiló. Ezt a Holdon mindössze 125 kilónak lehetne érezni, ami jelentős differencia! Így aztán a laikusok számára is világossá válik, hogy a “hold-autók” esetében teljesen más balanszra, aerodinamikára van szükség. Főleg, hogy eleve csak 2,5 kilót nyomnak, így a Holdon igencsak pillekönnyűek lesznek.

    Számos olyan tényezőt kell figyelembe venniük a tervezőmérnököknek, amit a Földön nem, vagy legalábbis a Földön más mértékben. Példának okáért ott a leszorítóerő kérdése. A földi autóversenyekkel ellentétben itt nem ezen lesz a hangsúly. Sokkal lényegesebb lesz az, hogy az autók ki tudják szűrni a port, illetve kulcsfontosságú lesz az autók súlya, főként egyensúlya, súlypontja, stabilitása, a felhasznált anyagok tartóssága, hiszen javításra, pótlásra nem lesz lehetőség. A tervezés és építés során biztosítani kell azt, hogy ha a jármű a Holdon felborul, azt távirányítással talpra lehessen állítani.

    Márpedig a Hold kráterekkel borított felszínén és pillekönnyű járművel igencsak könnyű lehet felborulni. Noha bizonyos, hogy ez a borulás a holdi körülmények között aligha okozna nagy sérülést. Mégis lényeges, hogy a járművek strapabírók legyenek, fontos alkatrészeik ne legyenek sérülékenyek, hiszen légkör hiányában a Holdon bármikor eltalálhatja őket egy-egy űrből érkező meteorit is.

    Ezen kívül az autóknak ellenállniuk kell a szélsőséges hőmérsékleteknek is, hiszen az éjszakai és nappali hőmérséklet között a Holdon akár 320°C is lehet a különbség.

    Mi lesz a „verseny” után?

    Felmerül a kérdés, hogy miután a Föld lehetőségeit már mondhatni kimaxolta az emberiség, sőt károsítja is azt a saját hóbortjaival, és hedonista igényeivel, van-e jogunk ahhoz, hogy pusztán szórakozásból, és/vagy erőfitogtatásból “birtokba” vegyük a Holdat is, és “játszani” kezdjünk rajta, holmi távirányítós kisautókkal…

    Nos, a jó hír, hogy a fent említett, a Földről távvezérelhető járművek számára a “versenyzés” csupán egy kis bevezetés lesz. Valójában azonban fontos feladatot látnak majd el.

    A versenyt követően a járművek nem térnek vissza a Földre, és nem válnak hasztalan szemétté a Holdon. Tudományos küldetésbe kezdenek, és örökre a Hold felszínén maradnak.

  • Baltával ment az ingatlanba, végül lelőtték az egykori NASCAR versenyzőt

    Baltával ment az ingatlanba, végül lelőtték az egykori NASCAR versenyzőt

    John Wes Townley-t, a korábbi NASCAR-versenyzőt, aki 2008 és 2016 között az Xfinity és a Camping World Truck Series sorozatban nagy karriert futott be, szombaton lelőtték egy kettős gyilkosságban a Georgia állambeli Athens Five Points városrészben. A férfi 31 éves volt.

    Az Athens Banner-Herald beszámolója szerint az Athens-Clarke megyei rendőrség egy lövöldözésről szóló bejelentésre reagált szombat este 9 óra előtt. Townley-t és egy 30 éves nőt lelőttek, majd mindkettőjüket egy helyi kórházba szállították, ahol Townley belehalt sérüléseibe. A nő sérüléseit „súlyosnak” minősítették.

    A rendőrségi nyomozás jelenleg is folyik, az áldozat által ismert 32 éves dunwoodi férfit gyanúsítják a gyilkossággal. Az előzetes nyomozás szerint az emberölés családon belüli erőszakkal függ össze. A pletykák szerint a szóban forgó nő Townley felesége volt, akivel épp válófélben voltak. A nő állítólag új párjával élt az ingatlanban. Townley a források szerint egy baltával volt felfegyverkezve, amikor belépett a Morton Avenue 240. szám alatti házba, mire a dunwoody-i férfi halálos lövést adott le rá, Laura Townley-t pedig véletlenül érte a lövés.

    Townley, a Zaxby’s társalapítójának, Tony Townley-nak a fia, a 2000-es évek végén és a 2010-es években a NASCAR-ban versenyzett, főként a családja sültcsirkés étteremláncának támogatásával. Miután karrierje elején előszeretettel törte össze az autókat, Townley végül elismert versenyzővé fejlődött, aki a legtöbb sikert a Truck Series-ben aratta.

    Townley legjobb helyezése a 8. hely volt a Truck Seriesben 2015-ben, abban az évben, amikor karrierje legbüszkébb pillanatát élte át, amikor a Las Vegas Motor Speedwayen megszerezte első és egyetlen győzelmét. Amikor a 2016-os szezon végén visszavonult, Townley 110 versenyből egy győzelmet, öt top 5-ös helyezést, 24 top 10-es helyezést és két pole-t szerzett. Az Xfinity Series-ben is 76 alkalommal indult pályafutása során, legjobb helyezése több alkalommal is a 13. hely volt.

    A NASCAR-os pedigréje mellett Townley a Daytona International Speedwayen is élvezhette a győzelem ízét, kétszer nyert a pályán az ARCA Menards Series-ben. Townley 2013-ban megnyerte a daytonai ARCA-futamot, és ezzel megszerezte pályafutása első győzelmét, majd 2016-ban ismét sikerült neki.

  • Az IndyCaros felfedezettjét indíthatja a fiatalok tesztjén a McLaren

    Az IndyCaros felfedezettjét indíthatja a fiatalok tesztjén a McLaren

    A mexikói Patricio O’Ward személyben a jelek szerint a McLaren megtalálta azt a fiatal pilótáját, akire akár Forma-1-es szinten is komolyan számíthat majd.

    A 22 éves pilóta második IndyCaros idénye remekre sikeredett, hiszen az utolsó futamon bukta el a bajnoki címet Alex Palou-val szemben. Az Arrow McLaren SP versenyzőjeként ez a teljesítmény elég volt arra, hogy felkeltse Zak Brown figyelmét is, akinek határozott tervei és elképzelései vannak O’Warddal.

    „Meglátjuk majd mit tartogat számára a jövő, miután vezette az autónkat Abu Dhabiban.” ismerte el Brown. „A pilóták mindig ambíciózusok, hogy vezethessenek egy Forma-1-es autót, nála meg kell majd látnunk, hogyan fog teljesíteni.”

    „Meg kell néznünk, hogyan fejlődik az IndyCarban és hogyan teljesít egy F1-es autóval, és akkor majd elválik, hogy lehet-e jövője a Forma-1-ben is. Mindannyian a feladatunkra koncentrálunk, és nem törődünk azzal mi történhet és mi nem.”

    „Azt mondtam neki, hogy a legjobb út a Forma-1-be az IndyCarból vezet, ahogy ezt korábban bebizonyította már Jacques Villeneuve és Juan Pablo Montoya is. A többit pedig majd meglátjuk.”

  • Lewis Hamilton jövőhéten bíróság elé áll

    Lewis Hamilton jövőhéten bíróság elé áll

    Lewis Hamilton jövő héten bíróság elé áll, mert közel két évvel ezelőtti, Bradfordban elkövetett sebességtúllépéssel vádolják.

    Egészen pontosan négy bűncselekménnyel vádolják, emiatt október 4-én kell bíróság elé állnia.

    2019. október 22-én az M62-es autópályán a 27-es és 28-as csomópontok között nyugat felé haladva 63 mérföld/órás sebességgel kapták rajta, miközben ideiglenes 40 mérföld/órás korlátozás volt érvényben.
    2019. november 5-én a Huddersfieldben, a Bradford Roadon hajtott gyorsan: 36 mérföld/órával haladt 30 mérföld/órás zónában.

    Mindkét szabálysértés egy Chrysler 300C típusú gépkocsival történt, továbbá két másik alkalommal is vétett, mivel nem adott a rendőrségnek a járművezető személyazonosságával kapcsolatos információt, amikor azt kérték tőle, 2019. december 4-én és 19-én.

    De nyugi, nem a 36 éves, hétszeres Forma-1-es világbajnok Lewis Hamiltonról van szó, hanem egy 29 éves Lewis Hamiltonról, az Elland-i South Lane Gardensből.

    Sir Lewis Hamiltont, aki idén is komoly harcban van a világbajnoki címért, NEM kapták gyorshajtáson, és nem kell bíróság elé állnia.

    Úgy tűnik azonban, hogy a szóban forgó 29 éves Hamilton maga is úgy érezte az utakon, hogy Forma-1-es versenyző, és még azt sem volt hajlandó elárulni a rendőröknek, hogy Lewis Hamiltonnak hívják. Mondjuk lehet, hogy elsőre ki is nevették volna a rendőrök.

  • Norris búslakodás helyett inkább Olaszországba ment

    Norris búslakodás helyett inkább Olaszországba ment

    Lando Norris különleges bejelentéssel örvendeztette meg azokat a rajongóit, akik versenyzésre adják a fejüket.

    Szocsiban a McLaren egy pillant erejéig ismét a kezében érezhette a legnagyobb kupát, ám egy rossz döntés miatt végül „üres kézzel” kellett hazamenniük. Lando Norris a pole pozícióból rajtolva ugyan visszaesett a második helyre, ám a verseny negyedénél megelőzte Carlos Sainzot, így ismét az élre került. Azonban az utolsó körökre megérkezett az eső, ami végül kiénekelte a sajtot a wokingi istálló szájából. Az első hely így Lewis Hamiltonhoz került, míg Norrisnak be kellett érnie a hetedik pozícióval.

    A brit pilóta azonban nem sokáig maradt Angliában, ugyanis egy különleges projekt miatt először a South Garda Kartingra, majd az Adria International Racewayre utazott.

    Norris  napokkal ezelőtt a közösségi médiás felületen tudatta, hogy az OTK Kart Grouppal közösen létrehozta saját gokart prototípusát, az LN Racing Kartot.

    2014-ben a legfiatalabb gokartbajnokká „koronázták” a McLaren versenyzőjét. Meghatározó korszak volt ez az ifjú brit életében, ezért tavaly úgy döntött, hogy ő is szeretne hozzá tenni a fiatalok fejlődéséhez ebben a kategóriában. A projekt nemrég készült el, így Norris büszkén prezentálta és próbálta ki a nevével és színeivel ellátott járművet a helyszíneken.

    ,,A gokart az, ahol nálam minden elkezdődött. Az első világbajnoki címemet az OTK FA Karttal szereztem meg, és alig várom már azt a napot, amikor valaki az első világbajnokságát az LN Racing Karttal nyeri meg.”

    ,,Csodálatos nap az Adrián. Visszarepített azokba az időkbe, amikor gyerekként az F1-ről álmodtam. Alig várom már, hogy lássam mit hoz a jövő ennek a gokartnak, és remélhetőleg egy nap valaki olyan ellen fogok versenyezni, aki az én LN Racing Kartommal kezdte.”