Kategória: Fastest Slap

  • Na erre a „szerszámosládára” mindenkinek felcsillan a szeme!

    Na erre a „szerszámosládára” mindenkinek felcsillan a szeme!

    Egy eredeti 1955-ös Mercedes-Benz 300 SL Gullwing meglehetősen zsebbe nyúlós, de kicsinyített mása valamivel olcsóbb, ráadásul párban jár egy gyönyörű órával.

    Az IWC Schaffhausen Racing csapat Goodwoodba való visszatérésének megünneplésére a luxus óramárka és a Mattel Hot Wheels egy olyan egyedi szettet mutatott be, amelytől minden gyűjtő és/vagy motorsport rajongó szeme felcsillan. Megérkezett ugyanis az új „Racing Works” készlet.

    Az IWC és a Mercedes hosszú közös múltra tekint vissza. Az óragyártó 2013-ban lett a Mercedes-AMG Petronas Formula One Team partnere, és azóta piacra dobtak néhány közös órát.

    Ami az IWC és a Mattel partnerségét illeti, a két cég 2020-ban működött együtt először, amikor egy prémium Hot Wheels Team Transport szettet mutattak be, amely az IWC Racing 300 SL-jét és a versenycsapat szállítójárművét kombinálta.

    Az IWC és a Hot Wheels új gyűjtői szettjében az új Mercedes-Benz 300 SL „Racing Works Edition” található, amely az egyik legrészletesebb 1:64-es Hot Wheels modell, amelyet valaha készítettek. Ez az IWC Racing csapat Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing” hiteles másolata, amely ajtajai funkcionálnak is.

    Hot Wheels
    Fotó: IWC Schaffhausen

    A játékgyártó műhelyében mindössze 50 darab készült belőle, ami azt jelenti, hogy az autó jelenleg az egyik legritkább hivatalos Hot Wheels modell, amelyet valaha is kiadtak.

    Mellette egy luxus óra is található az IWC-től, amelyet Pilot’s Watch Chronograph Edition névre kereszteltek. Az óra matt sötétszürke burkolata 5-ös fokozatú titániumból készült. Ennek köszönhetően egyszerre könnyű és tartós. 9 óránál a ház oldalára egy Hot Wheels láng logó van gravírozva. A számlapon kockás zászló-dizájn található.

    IWC Schaffhausen
    Fotó: IWC Schaffhausen

    Az órát 69385-ös kaliberű szerkezet hajtja, amely a füstüveg hátlapon keresztül látható is. Az óra ezüst és fekete textil szíjjal rendelkezik, amely az IWC Racing Mercedes-Benz 300 SL színvilágához illeszkedik.

    IWC Schaffhausen
    Fotó: IWC Schaffhausen

    Mind az óra, mind a modellautó egy egyedi fém szerszámosládában van elhelyezve, amely egy egyedi sorszámmal ellátott táblát visel. Az első ilyen szett online árverésre kerül a Bonhams nemzetközi aukciósház által, amelynek teljes bevételét a Two Bit Circus Foundation kapja majd.

    A készlet akár 50 000 fontért, azaz körülbelül 21 millió forintért is elkelhet.

  • O’Ward: aki azt állítja, nem akar az F1-ben vezetni, az hazudik

    O’Ward: aki azt állítja, nem akar az F1-ben vezetni, az hazudik

    A McLaren IndyCar pilótája, Pato O’Ward már készül a futamgyőzelmével kiérdemelt F1-es tesztre, és kiemelte, az IndyCar utáni célja a királykategória.

    Zak Brown fogadást kötött mexikói pilótájával, amennyiben győzni tud idén, részt vehet egy F1-es teszten. A feltétel teljesült Texasban, így elindultak az előkészületek, hogy O’Ward az év végi abu dhabi teszten részt vehessen.

    „Amint véget ért a szezonom, akkor kezdtem el beengedni az F1-et a gondolataimba.” – mondta az idei bajnokság harmadik helyezettje. – „Sok ez így, egyszerre. Mindenkinek mondtam, teljesen arra koncentrálok, hogy bajnok legyek az IndyCarban és megnyerjem az Indy 500-at.”

    „El akarom ezt érni, már régóta célom. De bárki, aki azt mondja, anélkül nőttek fel, hogy az F1-ben akartak lenni, az hazudik. A Forma-1 az Forma-1, és ez fűtötte a szenvedélyemet a motorsport iránt.”

    „Az első verseny, amire kimentem, F1-es volt. Úgy emlékszem, mintha tegnap lett volna, az autók üvöltöttek. 3-4 mérföldre voltunk a pályától, amikor már hallottam, hogy „neeeeeowwww – bam bam!”. Azt kérdeztem magamtól: mi az ördög ez?”

    „Nem tudtam, mit kezdjek a helyzettel, még most is libabőrös leszek tőle. Ma, amikor az autóba ültem, olyan voltam, mint gyerek a cukorkaboltban, mert ez nézve nőttem fel.”

    Azóta O’Ward versenyzett már Európában is, 2019-ben egy hétvégére beugrott az F2-es mezőnybe is.

    Nem ő az egyetlen Amerikában tevékenykedő pilóta, akit egy F1-es üléssel kötöttek össze idén. Pletykák szerint ugyanis az Andretti pártfogoltja, Colton Herta akár az Alfa Romeo versenyzője lehet jövőre.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Pato O’Ward (@patriciooward) által megosztott bejegyzés

  • Újabb győzelmével Zsigovits Norbert a 2. helyezett lett az EnduroGP-világkupán az Enduro Team Hungary színeiben

    Újabb győzelmével Zsigovits Norbert a 2. helyezett lett az EnduroGP-világkupán az Enduro Team Hungary színeiben

    Sporttörténeti jelentőségű sikert ért el az Enduro Team Hungary színeiben versenyző Zsigovits Norbert azzal, hogy idei második győzelmével bebiztosította az összetett 2. helyet az EnduroGP Open 4S világkupában. Csapattársa, Szőke Márk a franciaországi Langeac-ban megrendezett versenyen 6. és 5. helyezést szerzett.   

    Ismét szólt a magyar himnusz az EnduroGP-n, vasárnap a franciaországi Langeac-ban megrendezett versenyhétvégén a 639-es rajtszámmal induló Zsigovits Norbert sikerét ünnepelte a mezőny az Open 4S világkupában. A csákánydoroszlói sportoló idén már másodszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A szombati 2. helyezése után ez azt jelentette, hogy a kategória összetett pontversenyében is a 2. helyet érte el, ami a reálisan elérhető legjobb eredmény, figyelembe véve, hogy az Enduro Team Hungary csak az idei szezon második fordulójától csatlakozott a mezőnyhöz.  

    A KTM EXC-t használó versenyzőnek a hegyvidéki, kemény, köves talajon megrendezett tesztek kedvezőbben alakultak a múlt heti, homokos pályák eredményeinél, inkább a nyári, osztrák-bajnokságban futott versenyeire emlékeztette őt. Már a szombati nap során is küzdött a győzelemért, ez végül vasárnapra állt össze. A program a megszokott menetrend szerint a pénteki szuperteszttel kezdődött a versenyzők számára.  

    „A szombati nap egészen jól sikerült, reggel még egészen hideg volt, és a crossteszten a szemünkbe sütött a Nap, ezért fontos volt, hogy nagyon jól ismerjük a pályát. Az enduróteszten elcsúsztam, az nem alakult olyan jól, mint amire számítottam. Az első kör után a 2. voltam a kategóriámban, és a második körre az volt a célom, hogy ezt a helyezést meg tudjam tartani, nem akartam kockáztatni, így biztonságos, stabil tempóval meg tudtam szerezni a 2. helyet. Ezzel bebiztosítottam az előnyömet a bajnokságban is.” 

    „A második nap során hasonló volt a terv, viszont az első kör során nem sikerültek olyan jól a tesztek, majd az enduróteszten megint elcsúsztam, így a 2. helyen több, mint 20 másodperc lemaradásban voltam. Arra törekedtem, hogy megtartsam a 2. helyet, a crossteszten egy kicsit közelítettem is az élen álló versenyzőhöz. Az enduróteszten nagyon jó időt tudtam futni és a belga ellenfelem hibázott, így elé kerültem. Az utolsó mért teszt előtt az élre álltam, próbáltam mindent beleadni, így 5 másodperccel sikerült megnyerni a kategóriámat. Nagyon örülök, nem is gondoltam, hogy ez összejöhet, de örülök, hogy újabb győzelemmel tudtuk zárni a szezont.”   

    „A világkupában a négyütemű kategóriában a 2. helyezett lettem, nagyon örülök és nagyon szépen köszönöm minden segítőmnek és szponzoromnak, hogy itt lehettem, a csapatomnak, az Enduro Team Hungary-nek és a MOTAM-nak. Hatalmas áldozat volt mindenki részéről és remélem, hogy meg tudtam ezt hálálni” – nyilatkozta Zsigovits Norbert a vasárnapi díjátadás után.  

    Szőke Márkot technikai problémák hátráltatták 

    Az Enduro Team Hungary az előző, portugáliai forduló óta ismét két versenyzővel áll rajthoz, hosszú sérüléséből felépülve az 555-ös rajtszámú Szőke Márk ismét az Open 2S kategóriában versenyzett Sherco SE300R típusú motorjával. Az első nap során a 6. helyezett lett, vasárnap az 5. helyen zárt.  

    A hétvége viszontagságosan kezdődött a számára, már a szombati első teszten eltalált egy fát és elesett, a baleset a motorban is kárt tett, de a versenyző szerencsére nem sérült meg. Később forgalomba került, lassabb ellenfeleket kellett kerülgetnie, majd újabb műszaki probléma alakult ki, ami miatt nem tudott megfelelően fékezni. 

    „Nagyon sok volt a hiba és sok munkát adtam a szerelőmnek, Kubik Zoltánnak. Szombaton a 6. helyezett lettem, vasárnap a crossteszten sikerült abszolút 2. legjobb időt futni mindössze 0,05 másodperces hátránnyal, ekkor azt hitte m, hogy tudok feljebb jönni, de a következő két teszten is adódtak kisebb hibák, és végül az 5. helyezett lettem.  

    „A portugál versenyhez képest az ellenfeleknek jobban feküdt a pálya, de örültem, hogy sokkal kisebb lett köztünk az időkülönbség. Az első nap során veszélyes balesetbe kerültem, örülök, hogy nem sérültem meg, befejeztem a versenyt és tapasztalatot gyűjtöttem. Ezeket felhasználva remélem, hogy a következő év jobban sikerül. Köszönöm Hadobás Ádámnak és Őry Tamásnak, hogy összeállt ez a nagyszerű csapat, jó érzés, hogy Magyarországot képviseltük” – mondta Szőke Márk.    

    Zajlik a folytatás előkészítése 

    Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatvezetője hozzátette, a franciaországi Langeac-ban megrendezett verseny egyedülálló volt, mert a motorsportokért rajongó közönség fesztiválhangulatot teremtett. Felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon szoros verseny zajlott az Open 2S kategóriában, de Szőke Márk így is megállta a helyét, Zsigovits Norbertnek pedig folyamatosan figyelnie kellett, hogy ne maradjon le belga ellenfele mögött az Open 4S kategória 2. helyéért zajló küzdelemben.  

    „Ez volt az Enduro Team Hungary első szezonja, az elején még gyerekcipőben jártunk és tapogatóztunk, hogy mire lehetünk képesek. Titkon bíztam abban, hogy ilyen eredménnyel zárjuk a sorozatot. Az álom megvalósult, de sajnos rossz dolgok is történtek, elsősorban Szőke Márk sérülésére gondolok. Ha ez nincs, Márk is igen előkelő helyen végezhetett volna a bajnokságban. Köszönöm mindenkinek a bizalmat, állunk a jövő év elébe!” – összegzett Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatvezetője. 

    A csapat létrejöttét és működését segítő Motorsport Talent Management ügyvezető igazgatója, Őry Tamás is elutazott a franciaországi Langeac-ba, ahol az Enduro Team Hungary támogatása mellett más csapatokkal és a promóter képviselőivel is egyeztetett a további tervekkel és lehetőségekkel kapcsolatban. A MOTAM mellett a Truck Race Promotion és a Racingline.hu működését is irányító szakember úgy vélte, a csapat az egész magyar endurósport számára nagy sikert ért el a világkupában megszerzett 2. hely révén, és azt tapasztalta, hogy a sportágban sokan szeretnék látni azt, hogy Magyarországon nagymúltú kategóriának fényes jövője is legyen.  

    „Az idei évet áttekintve egyértelműen látszik, hogy az erőfeszítés, amit a MOTAM részéről befektettünk ebbe a projektbe, már egy ilyen csonka év alatt is elkezdett nagyszerű, nemzetközi eredményeket hozni. Ezért jött létre a MOTAM, hogy magyar sportolókat kiváló, nemzetközi eredményekhez segítsünk. Megtettük az első lépést, hiszünk ebben a munkában és úgy érzem, hogy a sportolók részéről is megvan a bizalom az irányunkban” – jelentette ki Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.  

  • „Randi” és üléspróba – Pato O’Ward már készül a mclarenes tesztjére

    „Randi” és üléspróba – Pato O’Ward már készül a mclarenes tesztjére

    Patricio O’Ward átruccant Amerikából Wokingba, hogy üléspróbát hajtson végre a McLarennél.

    Zak Brown még az év korábbi szakaszában megígérte a mexikói versenyzőnek, hogy kipróbálhatja az MCL35M kódjelzésű konstrukciót (2021-es McLaren), ha nyer egy futamot az Indycarban. Pato teljesítette a fogadás rá eső részét, így már csak a teszt van hátra.

    A szezonzáró után rendezik majd meg a fiatal pilóták tesztjét Abu Dhabiban, amin nagy valószínűséggel O’Ward is részt vehet. Az Arrow McLaren SP versenyzője már az MTC-ben van (McLaren Technology Centre), ugyanis üléspróbát hajt végre a Forma-1-es csapatnál.

     

    View this post on Instagram

     

    McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

    Ám előtte természetesen körbe járta a komplexumot, berakta trófeáját a vitrinbe, sőt még együtt is vacsorázott Lando Norrisszal.

     

    View this post on Instagram

     

    McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

     

    View this post on Instagram

     

    McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

     

    View this post on Instagram

     

    McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

  • Meghoztuk a hétvégi autósport műsort!

    Meghoztuk a hétvégi autósport műsort!

    Ezen a hétvégén a túrautózást kedvelők fészkelhetik be magukat a tévé elé! A hétvégi tévés élő közvetítések időpontjait alább találjátok.

    Ezen kívül utolsó versenyhétvégéjéhez érkezett a Kamion Eb szezonja is, melyen eldől, hogy Kiss Norbi megszerzi-e harmadik Európa-bajnoki címét! A magyar nyelvű közvetítést online nézetitek majd, a Racingline.hu YouTube csatornáján.

    A kamionversenyek időpontjai:

    Szombat
    Futam 1: 14:35
    Futam 2: 16:40
    Vasárnap
    Futam 3: 13:05
    Futam 4: 15:10

    A tévés program:

    október 17., vasárnap:
    ———————-
      Sport 1
    9.15: Autósport, túraautó-világkupa, 1. futam, Pau
    11.45: Autósport, túraautó-világkupa, 2. futam, Pau

        Sport 2
    11.30: Autósport, Kazincbarcika-rali

      Eurosport 2
    10.00: Autósport, túraautó-világkupa, 1. futam, Pau
    12.00: Autósport, túraautó-világkupa, 2. futam, Pau
    16.30: Autósport, elektromos túraautó-világkupa, Pau

  • A magyar-válogatott meccsén tűnt fel George Russell

    A magyar-válogatott meccsén tűnt fel George Russell

    A legendás Wembley Stadionból posztolt az Instagram oldalára George Russell. A Mercedes jövő évi pilótája nagy focirajongóként a helyszínen tekintette meg az angol és a magyar labdarúgó-válogatott összecsapását.

    A fiatal brit pilóta hazai sikernek ugyan nem örülhetett, mivel a magyarok bravúros, 1-1-es döntetlent értek el a világbajnoki selejtezőn. A pontvesztés ellenére az angolok továbbra is vezetik a selejtező csoportjukat, és jó eséllyel csoprtelsőként jutnak majd ki a jövő évi katari világbajnokságra.

    Emiatt sem igazán szomorkodott az eredmény miatt Russell, ami a posztba írt szövegén is tükröződik:

    „Mindig örömteli látni az angol csapatot. Rengeteg tehetség van köztük. Minden egyes pont számít…bízzatok bennem. ?

  • Teljesen eltűnhet az egykori Ausztrál Nagydíj helyszíne

    Teljesen eltűnhet az egykori Ausztrál Nagydíj helyszíne

    Az Adelaide-ben található utcai pályát teljes mértékben ledózeroltathatják, ha úgy dönt a város tanácsa – írja a motorsport.com.

    Adelaide városi tanácsának vezetője, Greg Mackie egy olyan helyi szervezetet támogat, akik le szeretnék bontani a városban található kihasználatlan park területét. Ennek a kezdeményezésnek pedig az egykori városi aszfaltcsík is az áldozatává válhat.

    Mackie állítása szerint a parkból egy „városi hőszigetet” csinálna a nyári hónapok folyamán, azonban ehhez még komoly szervezésre és egy vadonatúj menedzsment cégre is szüksége lesz, akik a munkálatokat irányítanák majd. Az Adelaide-i utcai pálya egy részét a Viktória Parkban építették meg és a bokszutca komplexum össze volt kötve a város zöldterületeivel.

    Adelaide 1985-től egészen 1995-ig adott otthont a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjnak, amíg az a Melbourne-ben található királyi vadaspark helyszínére nem költözött. Azóta a Supercars mezőnye látogat el ide évről évre 1999 óta, ugyanis a sorozat egyik legkultikusabb versenye, az Adelaide 500 ezen a helyszínen került megrendezésre. A versenyt legutoljára 2020 márciusában rendezték meg, azonban az idei versenyt a koronavírus járvány és a magas anyagi költségek miatt már tavaly októberben lefújta a város kormánya.

    Ha azonban kormányváltás fog történni a térségben, akkor a pálya lerombolását ellenző törekvések vezetője, Peter Malinauckas megígérte, hogy vissza fogja hozni a Supercars mezőnyét a helyszínre, amivel ellehetetlenítené a tervezett lebontási munkálatokat.

  • Zsigovits Norbert a 2. helyen várja az EnduroGP szezonzáróját, Szőke Márk dobogós helyekkel tért vissza Portugáliában

    Zsigovits Norbert a 2. helyen várja az EnduroGP szezonzáróját, Szőke Márk dobogós helyekkel tért vissza Portugáliában

    Az Enduro Team Hungary ismét teljes csapattal állt rajthoz, a versenyzők mindkét kategóriában dobogós eredményeket értek el 

    Zsigovits Norbert továbbra is versenyben van az EnduroGP-n az Open 4S világkupa 2. helyéért, miután a második portugáliai fordulón két 3. helyet szerzett. Csapattársa, Szőke Márk az Open 2S világkupában két 2. helyet ért el a visszatérése alkalmával, ezzel lezárta egy korábbi sérülése utáni gyógykezelés időszakát.   

    Ismét két versenyzővel állt rajthoz az Enduro Team Hungary, a németországi forduló helyett Portugáliában megtartott EnduroGP-világbajnoki fordulón. Santiago do Cacem térségében köves és homokos pályaszakaszok egyaránt vártak Zsigovits Norbertre és Szőke Márkra, ezek a motorok és a sportolók számára is nagy kihívást jelentettek. 

    A pilóták a kimerítő etapok között tempós és nehéz talajú teszteken vettek részt, a köves szakaszok próbára tették a gumikat, amelyek már a homokos szakaszok előtt elkoptak, így a laza, mély talajban könnyen el lehetett találni fagyökereket és egyéb szilárd tereptárgyakat. Ez folyamatos koncentrációt kívánt meg a versenyzőktől, ráadásul Szőke Márknak vissza kellett rázódnia a versenyzés ritmusába is. 

    Ez jól sikerült a számára, hiszen szombaton a 2. helyet szerezte meg egy Sherco SE300R Racing típusú motornyergében, így az idei második világkupa-hétvégéjén felállhatott a dobogóra az Open 2S kategóriában. Vasárnapra a kategóriagyőzelmet tűzte ki célként, végül újabb 2. helyet ért el, és előrelépett a kategória pontversenyének 6. helyére.  

    „Pozitívan zárom ezt a két napot, jó eredménnyel, mindkét nap során a 2. helyezett lettem. Ennél többet nem kívánhattam volna magamnak, hiszen befejeztem a versenyt. Nagyon örülök, hogy eljutottunk ide, a csapatban is megvan az összhang. Az első nap során kicsit izgultam, túl gyorsan mentem az etapokon, műszaki hibák is hátráltattak, mert elszakadt a lánc és elgörbült a féktárcsám. A második nap során éreztem, hogy a korábbi sérülésem miatt ez még csak az idei negyedik versenyem volt. Szerettem volna nyerni, de a belga versenyző tapasztaltabb és gyorsabb volt” – nyilatkozta Szőke Márk.  

    Zsigovits Norbert tovább küzd a világkupa 2. helyéért 

    A portugáliai forduló Zsigovits Norbert számára is nagy jelentőséggel bírt, hiszen a csákánydoroszlói sportoló az Open 4S kategória pontversenyének 2. helyén várhatta a folytatást. Két 3. helye révén a hétvégén esedékes franciaországi szezonzárót is a 2. pozícióban várhatja, 3 pontnyi előnnyel. A KTM EXC-vel versenyző pilóta szombaton a kategória 2. helyéért is harcban volt, de a szervezők hibásan kijelölt nyomvonal miatt törölték az extrémteszt eredményét, és ez a versenynap eredményét is befolyásolta.   

    „Homokos pályákon megrendezett versenyhétvégén vagyunk túl, ami annyira nem kedvezett nekem, mert mostanában nem mentem ilyen talajon, ez meg is látszott az eredményen. Az extrémteszten egész jó időket tudtam menni, de a cross- és az enduróteszten nem találtam meg a ritmust. Próbálkoztam mindkét nap mindenféle technikával, de nem tudtam azt az eredményt hozni, amit szerettem volna, így mindkét nap a 3. helyezett lettem. Az első napon mindössze 0,7 másodperccel maradtam le a 2. helyről, ami kissé bosszantó volt a számomra, mert az értékelésből kivették az extrémtesztet, ha az benne marad, akkor megvan a 2. hely, de így a 3. helyen végeztem. Most már Franciaországra koncentrálok és szeretnék minél jobb eredményt elérni” – mondta Zsigovits Norbert a vasárnapi díjkiosztó után.  

    Az EnduroGP-világbajnokság idei szezonja 2021. október 15-17. között zárul Franciaországban, Langeac környékén, a csapat Portugáliából egyenesen a következő verseny helyszínére utazik.  

    „Szőke Márk felépülésével újra teljes lett a csapatunk, szombaton és vasárnap egyaránt a 2. helyen zárt, Zsigovits Norbert pedig két 3. helyet szerzett. Le a kalappal a fiúk előtt, ez a hosszú szünet után sikeres visszatérés. Van még egy fordulónk Franciaországban, Langeac városában, bízunk benne, hogy hasonló sikereket érünk el vagy a dobogó még magasabb fokára állhatunk fel. Ez a cél, és Zsigónak az összetett 2. hely megszerzése” – értékelt Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatvezetője.   

  • Az Andretti-felvásárlással pilótával is gazdagodna az Alfa Romeo?

    Az Andretti-felvásárlással pilótával is gazdagodna az Alfa Romeo?

    Az isztambuli paddockban felrepültek a pletykák, hogy Michael Andretti 80 százalékban bevásárolta magát az Alfa Romeo anyacégéhez.

    A híreket mind Vasseur, mind az amerikai csapat cáfolta.

    „Ha minden igaz lenne, amit az elmúlt hetekben írtak, már 25-ször eladtam volna a csapatot.” – túlozta el a helyzetet a francia csapatfőnök. – „Remélem a jelenlegi tulajdonosoknak jól jön ez, a végén úgy is ők döntenek.”

    A Blick újságírója, Roger Benoit azonban még eggyel továbbment. Szerinte a tulajdonosváltás miatt nem jelentették be a második pilótát, aki – ha minden jól – megy az Andretti Autosport kötelékéből kerül majd ki.

    Ugyan már olyan nevek is felmerültek az ülés kapcsán, mint a két legutóbbi Formula E bajnok Nyck de Vries és Antonio Félix da Costa, valami úton-módon mégis két Alpine junior – Zhou és Piastri – tűnik befutónak.

    Az Andretti jelöltje ezzel szemben Colton Herta lenne, az idei IndyCar bajnokság 5. helyezettje. Az amerikait ugyan már bejelentették jövőre is, de talán nem lenne nehéz „csapaton belül” áthelyezni Európába.

    Vasseur ezzel szemben a csapat juniorját, Théo Pourchaire-t látná szívesen a Forma-1-ben, de elismerte, 2022 még korai lenne a franciának.

    „Amikor egy fiatal pilótáról beszélünk, aki egy új autóval kezd új kalandba, szerintem úgy jobb, ha van lehetőség meghosszabbítani vele. Nem többéves szerződés, de valami, amivel több évre lehetőséget biztosíthatunk neki.” – jelezte a csapat preferenciáját Vasseur.

  • Norris: Ha segíthetek az embereknek, akkor azt örömmel teszem

    Norris: Ha segíthetek az embereknek, akkor azt örömmel teszem

    Lando Norris örülne annak, ha a focihoz és a teniszhez hasonlóan többen tudnák elérni a motorsportokat.

    A brit versenyző nemrég saját gokart csapatot indított, hogy ezzel is visszaadjon a szakágnak, és segítse a fiatal versenyzőket. Ugyanakkor tisztában van azzal, hogy rengeteg pénzt felemészt az, ha valaki szeretne erre a pályára lépni. Egy teljes szezon a gokartban nagyjából 300 000 euróba kerül. Viszont ha új abroncsot és alkatrészt kell beszerezni, akkor még több pénzre van szükség. Norris viszont csapatával ezen a téren is szeretne segíteni:

    ,,Rengeteg fiú, és most már egyre több lány is versenyzésre adja a fejét, így ha minél többet tudunk nekik segíteni, annál jobb. Mindenkinek tudnia kell viszont azt, hogy az autóversenyzés nagyon drága. Ez sajnos nem egy olyan dolog, amit mindenki űzhet. Bárcsak ne így lenne, bárcsak belekezdhetne mindenki ebbe a sportba, aki szeretné ezt csinálni, úgy mint a foci és a tenisz esetében. Ott bárki a kezébe vehet egy labdát, vagy egy ütőt és egy labdát – ezek az eszközök mindenki számára elérhetőek ezen a világon, ám az autóversenyzés sajnos nem ilyen. Ha bármi van, amit én hozzá tudok tenni a tehetséges fiúk és lányok esetében, ha tudok segíteni abban, hogy elérjék az álmaikat, akkor szívesen részt veszek ebben.” -nyilatkozta a 21 éves versenyző a Formula1.com-nak.

    Norris mosollyal az arcán emlékezett vissza gokartos időszakára. Élete legjobb periódusának nevezte azokat az éveket, ugyanakkor hozzátette, hogy egy fiatal számára nem mindig könnyű ez az életvitel:

    ,,Ha el akarsz jutni egy bizonyos szintre, akkor nem lehet csak úgy szórakozásból csinálni. Én annyira szerettem, hogy nem is akartam abbahagyni. A gokartozás az egyik legjobb időszak a versenyzésben. Sok barátomat ott ismertem meg, és nem az iskolában, ugyanis alig voltam otthon. A gokartozás abban a korban inkább szociális sport, ugyanis nem látod 11-13 évesen annyira a versenyzői oldalát. Nem látod az „ellenséges” aspektusát, viszont ahogy egyre idősebb leszel, ez elkerülhetetlen lesz. Ebben a korban csak odamész, ott szórakozol a barátaiddal, egész nap vezethetsz és jól érzed magad miközben megpróbálsz futamokat nyerni.”

    Az új projekt kapcsán Norris azoknak is szeretne segíteni, akik az ő karrierjét egyengették:

    ,,Ha bármilyen módon visszaadhatok valamit, és segíthetek az embereknek, akkor azt örömmel teszem. Szeretem ezt tenni, különösen azokkal akik nekem is segítettek. Jó érzés visszaadni valamit. Azt látni, hogy a gyerekek az én gokartjaimat vezetve nőnek fel, és remélhetőleg győznek is, akkor egy kis részem úgy érzi majd, hogy részese ennek és bizonyos módon segített nekik. Nem fogom azt mondani ha nyernek, hogy az ez én érdemem, és rajtam múlik. Ilyet sosem fogok elfogadni. Én régebben Fernando Alonso egyik gokartjával versenyeztem, egy fiatal fiú számára akkor az elég menő volt. Most abban a helyzetben vagyok, hogy a gyerekek közül néhányan az én gokartommal mehetnek majd. Nagyon jó érzés, hogy mosolyt csalhatsz így az emberek arcára. Főleg úgy, hogy van valamid, amiről tudod, hogy akár segíthet a gyerekeknek felnőni és megtapasztalni az autóversenyzést.”