Kategória: Fastest Slap

  • Hamilton édesapja gallyra vágott egy kölcsön Porsche Carrera GT-t

    Hamilton édesapja gallyra vágott egy kölcsön Porsche Carrera GT-t

    Anthony Hamilton, a Forma-1-es sztár Lewis Hamilton édesapja és korábbi menedzsere összetört egy kölcsönkapott Porsche Carrera GT-t, miután felpörgette volna a motort.

    Ahelyett azonban, hogy csak rendesen kiakasztotta volna a fordulatszámmérőt, hirtelen 180 fokos fordulattal sokkolta a környékbeli járókelőket, áthajtott egy bokron és egy kerítésen, mielőtt egy játszótéren megállt volna. Anthony, sem az anyósülésen ülő felesége, Linda nem sérültek meg, és szerencsére nem játszottak akkori épp gyerekek sem! Ami megmaradt, az egy törött Carrera GT, szinte megszámlálhatatlanul sok sérüléssel.

    A képek alapján ez egy müncheni rendszámú GT volt. Anthony így nyilatkozott az esetről:

    „Ez az első balesetem majdnem 30 év óta, és ez is más autójában ülve történt. Szerencsére csak az autó és egy kerítés sérült meg, amit nagyon sajnálok.”

  • Alonso szerint több licenc pontot ér az IndyCar

    Alonso szerint több licenc pontot ér az IndyCar

    Fernando Alonso szerint az IndyCarnak olyan sorozatnak kellene lennie, amely több szuperlicensz pontot biztosít a pilótáknak a Forma-1-hez.

    Colton Hertát kapcsolatba hozták egy Alfa Romeo-üléssel, ha Andretti képes lesz véghez vinni a Sauber által vezetett csapat átvételét, de jelenleg nincs elég pontja a szuperlicenchez. Ennek oka, hogy bár az IndyCar bajnoka megszerzi a szükséges 40 pontot, a második helyezett pedig 30-at, a harmadik helyezettől lefelé a pontokat az F3-as bajnoksággal azonos szinten osztják ki.

    Mivel a Formula 2-ben az első három helyezett a teljes 40 pontot kapja, Alonso szerint az IndyCart magasabbra kell értékelni.

    „Nehéz kommentálni a szabályokat és a dolgokat, ez inkább az FIA és azok számára kérdés, akik a licenc dolgával foglalkoznak” – mondta Alonso. „De ha az én véleményemet kérdezed, biztosan vannak olyan kategóriák, mint az IndyCar, amelyeknek elég magas a színvonala ahhoz, hogy megkapod a szükséges pontokat, mint más kategóriákban, Európában. Ez egy jó vita, az biztos.”

    A Hertára való összpontosítás ellenére Alonso szerint az F1-nek nem kellene azt feltételeznie, hogy minden pilóta el akarja hagyni az IndyCart.

    „Szerintem nagyon jó versenyző (Herta); nagyon tehetséges, nagyon fiatal, szerintem a legfiatalabb IndyCar-futamgyőztes, és szerintem nagyon jó kapcsolata van az Andrettivel. Igen, biztosan jól illeszkedne a Forma-1-be, de mindenkinek más terve van a karrierjében, és nem tudom, hogy Colton jelenleg mit forgat a fejében, de biztos vagyok benne, hogy boldog az IndyCarban.”

    „Ugyanúgy, mint Alex Palou, aki idén megnyerte a bajnokságot, és nagyon elkötelezett az amerikai versenyzés iránt, és élvezi, hogy itt versenyezhet az Államokban. Néha nem csak a Forma-1 lehet a cél. A motorsport sokkal több, mint a Forma-1, még akkor is, ha ezen a buborékon belül néhányan úgy érzik, hogy ez a csúcs-top-top, ami valószínűleg az is, de vannak más szuper kategóriák is.”

  • Szombaton összecsapott Lauda és Hunt!

    Szombaton összecsapott Lauda és Hunt!

    A Donington Park adott otthont a 2021-es Sports Prototype Cup utolsó két fordulójának.
    Az első futamon a Revolution A-One Evo spec. változatai indultak, Ross Kaiser és Richard Webb vezetésével. A második sorban Freddie Hunt és Mathias Lauda standard Revolution Trophy autója állt.

    Az F1-es legendák, James Hunt és Niki Lauda fiai jó helyzetben voltak ahhoz, hogy újrajátsszák azokat a legendás csatákat, amelyeket apáik az 1970-es években vívtak.

    Autóikat a McLaren és a Ferrari korhű színeibe öltöztették, egy a következő hónapokban megjelenő dokumentumfilmhez.

    A Hunt kontra Lauda csata kilátásai azonban idő előtt véget értek, amikor Marateotto és Lauda ütközött a sikánban. Lauda egy kört hátrányba került, mire kikeveredett a kavicságyból. Hunt a második helyen zárt.

    A második versenyen, az első kör végén Hunt és Lauda összeütközött, miközben Marateottóval és Morrell-lel csatáztak. Hunt a mezőny végére, Lauda pedig a 10. helyre esett vissza. Lauda és Hunt végül a 6. és 7. helyen értek célba.

  • VIDEÓ: Verstappen oktatóvideóban népszerűsíti a Bitcoint!

    VIDEÓ: Verstappen oktatóvideóban népszerűsíti a Bitcoint!

    Újabb elektronikus pénznemekkel foglalkozó cég csatlakozik az F1-es szponzorok táborához. A kampány részeként pedig Verstappen szerepel majd az oktatóvideókban.

    A Cash App idén csatlakozott a bikásokhoz egy kétéves szerződéssel. A Red Bullal együttműködésben három oktatóvideóban mutatják majd be a kriptovaluták, kiemelten pedig a Bitcoin tulajdonságait.

    Az első videó itt található, a további kettő a következő hetekben lesz elérhető.

    Nem ez az első eset idén, hogy hasonló cég legyeskedik a száguldó cirkusz körül, Verstappen előtt a crypto.com sponzorálta a szombati sprintkvalifikációs versenyeket.

  • Norris egy tekintetben legyőzte Hamiltont, de Verstappen az új kedvenc

    Norris egy tekintetben legyőzte Hamiltont, de Verstappen az új kedvenc

    Hiába a brit dominancia az F1 világában, a szurkolók körében már nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb versenyző, hanem Max Verstappen.

    A Forma-1 által közzétett kérdőívet több, mint 167 ezren töltötték ki, és hiába győzött 2017-ben a szurkolók körében is a hétszeres brit világbajnok, most csak harmadik a listán. Bajnoki riválisa, Max Verstappen és egy másik brit, Lando Norris előzi meg őt világszinten.

    Hamilton hazájában, Brazíliában (példaképe, Senna otthona) és Kanadában (az egyik legsikeresebb pályája) a legnépszerűbb. Verstappen addig szintén honfitársai között, Japánban (a Hondának köszönhetően) és az Egyesült Államokban vezeti a listát.

    Ricciardo éppen csak, de lemaradt a dobogóról, a McLaren ezzel a legnépszerűbb csapat is lett.

    A fiatalok közül Leclerc, Gasly és Russell került be még a mezőny népszerűbb felébe.

    „A versenyzőket előtérbe helyezni az egyik legmagasabb célunk, ők a sport lelke és a sorozat nagykövetei is egyben.” – jelentette ki Stefano Domenicali.

    „Mostani tehetségek szintje az egyik legnagyobb a Forma-1 történelmében, ez érdemes lenne megünnepelnünk.”

    Ami az itthoni viszonyokat illeti, legutóbb a Magyar Nagydíj előtt mértük fel a pilóták táborát. Akkor szintén Verstappen győzelem született, de Hamilton csak 5. lett. Természetesen Räikkönen továbbra is kiugró eredményt ért el a világátlaghoz képest.

  • Hülkenberg a McLaren IndyCarját tesztelheti majd

    Hülkenberg a McLaren IndyCarját tesztelheti majd

    Az IndyCar év végi tesztjén több, Európában ismert név is feltűnik majd, Nico Hülkenberg mellett egy F3-as „majdnem-bajnok”, Logan Sargeant is a mezőnyben lesz.

    Az újoncok tesztjére október 25-én kerül majd sor a Barber Motorsport Parkban.

    Hülkenberg csak kipróbálná az autót, hogy feltérképezze a sorozatot.

    A csapat már elkötelezte magát jelenlegi pilótái mellett jövőre is, és nem terveznek indítani még egy autót az összes versenyen. Ugyan tavaly is bővítettek az Indy 500-ra, de már kijelentették, nincs esély arra, hogy a teljes szezont három autóval csinálják végig.

    „Elégedett vagyok azzal, hogy kipróbálhatok egy IndyCart, és megnézzem miről is szól ez az egész.” – nyilatkozta a bejelentés után Hülkenberg. – „Szeretném megköszönni az Arrow McLaren SP-nek és a Chevynek, hogy ilyen rövid idő alatt létre tudták hozni mindezt.”

    Hülkenberg mellett a másik ismert jelölt Logan Sargeant. Az amerikai nem kis név, 2020-ban az utolsó futamon veszítette el az F3-as bajnoki címet. Az AJ Foyt Enterprises autóiért azonban az idei pilóták – Bourdais és Kellett – mellett Tatiana Calderón is versenyben van.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Logan Sargeant (@logansargeant) által megosztott bejegyzés

  • Lundgaard az IndyCarban folytatja pályafutását

    Lundgaard az IndyCarban folytatja pályafutását

    A jelenleg a Formula 2-ben versenyző Christian Lundgaard lesz a Rahal Letterman Racing harmadik versenyzője az IndyCar 2022-es szezonjában. A dán fiatal a veterán Takuma Sato helyét veszi át a csapatnál, aki két Indy500-at is tudott nyerni és a Forma-1-ben is megfordult már.

    Az Alpine juniorjának az idei a második teljes éve a Formula 2-ben és a szezon közel sem úgy alakul számára, mint azt eltervezte. A három dobogós helyezésén kívül számos kiesés és frusztráló rossz szereplése volt, ami miatt csak a 11. helyen áll az egyéni pontversenyben hat futammal a bajnokság vége előtt.

    Azonban amíg a Formula 2 szünetelt Silverstone és Monza között, a dán pilóta tett egy tengerentúli kitérőt és az RLL csapatával rajthoz állt a második IndyGP-n. Lundgaard már az első időmérőjén bejutott a „Fast Sixbe”, ahol a negyedik helyezést szerezte meg és mindössze 3 századmásodperccel maradt el a pole-t érő időtől. Ugyan a verseny már nem sikerült ilyen jól a számára, de rögtön letette a névjegyét Bobby Rahal asztalára, aki kapva kapott az alkalmon és 2022-re ülést ajánlott a dán fiatalnak, aki élt is lehetőséggel.

    „Nagy megtiszteltetés és egy remek lehetőség lesz majd együtt dolgozni az RLL csapatával” – írta a dán a közösségi média oldalán a bejelentést követően. „Nagyon motivál, hogy együtt dolgozhatok majd az új amerikai családommal. Addig is lesz egy Formula 2-es szezonom hátra, amit a létező legjobban szeretnék befejezni az ART Grand Prix csapatával.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Christian Lundgaard (@lundgaardofficial) által megosztott bejegyzés

  • Andretti szerint Grosjean előtt szép jövő áll az IndyCarban

    Andretti szerint Grosjean előtt szép jövő áll az IndyCarban

    A korábbi Forma-1-es bajnok Mario Andretti dicsérte az IndyCar újoncát, a Forma-1-ből érkező Romain Grosjeant első teljes szezonja után, mondván, sokan felfigyeltek rá.

    Grosjean 2020-ban végleg befejezte 10 éves F1-es karrierjét, majd a Dale Coyne Racinghez, az IndyCarba igazolt. Úgy tűnik, hogy a francia már a debütáló IndyCar-szezonjában is eleget tett ahhoz, hogy meggyőzze Michael Andrettit, hogy 2022-től kétéves szerződést kössön vele az Andretti Autosportnál.

    Michael Andretti édesapja, az 1978-as F1-bajnok Mario elmondta véleményét Grosjean IndyCar-debütálásáról, és úgy véli, hogy az ex-F1-es versenyzőnek nagy jövője lehet ott.

    „Az IndyCar inkább egy speciális széria, más érzést ad az egyénnek a Forma-1-ből érkezve” – mondta Andretti a RacingNews365.com-nak. „Az F1-ben, hacsak nem vagy a három legjobb csapat egyikénél, a büdös életben nem lesz esélyed arra, hogy igazán jó eredményeket tudj hozni.”

    „De láthatod, hogy Romain ráérzett erre, mert most úgy érzi, hogy ugyanolyan autója van, mint az összes versenytársának, akik pontot szereztek. Azonnal versenyképesnek érzi magát, és ez nagy önbizalom-löketet ad.”

    Grosjean F1-es karrierje a „mi lett volna, ha” tipikus esete volt, hiszen a 2009-es szezon felénél csatlakozott az mezőnyhöz a Renault-náll (Nelson Piquet Jr. helyére), de az év végén a nem megfelelő teljesítménye miatt megváltak tőle.

    2012-ben visszatért az F1-be a Lotus F1-hez, ahol villantott pár jó eredményt, de ez soha nem volt tartós. Aztán ott voltak azok a nagy feltűnést keltő balesetei, amelyek a 2015-ös Olasz Nagydíjra eltiltást eredményeztek, a hírhedt spái első körös karambolját követően.

    A 2016 és 2020 közötti éveket a Haasnál töltötte. Miután ígéretesen indult az első éve az amerikai alakulatnál, később folyamatos hanyatlásnak indult, mígnem a 2020-as bahreini balesettel fejezte be F1-es karrierjét, amit a francia szerencsésen megúszott.

    Az idősebbik Andretti azonban úgy érzi, hogy a sikertelen F1-es karrierje ellenére Grosjeanban megvan minden ahhoz, hogy az IndyCarban sikeres legyen.

    „Nem vagyok meglepődve azon, hogy milyen jól ment, mert ha visszatekintünk Romain pályafutására, ő egy olyan erő, akivel számolni kell, ez nem is kérdés” – mondta.
    „Őszintén szólva, bárhol a mezőnyben, az IndyCarban is van esélye a győzelemre” – mondta Andretti.

    „Sokan felfigyelnek rá, ez nem kérdés.”

    „Versenyben lesz. Szerintem élvezni fogja karrierjének ezt a fejezetét.”

  • Fittipaldi: Az IndyCar jobb, mint a Forma-1

    Fittipaldi: Az IndyCar jobb, mint a Forma-1

    A Forma-1-es Amerikai Nagydíj apropóján ismét előkerültek az összehasonlítások az európai és a tengerentúli forma autózás csúcskategóriájáról. Erre a feladatra most a mindkét sorozatban bajnoki címet nyerő Emerson Fittipaldi vállalkozott.

    A brazil Emerson Fittipaldi mindamellett, hogy egy hatalmas autóversenyző-dinasztia alapítója, egyike azon három embernek, aki a Forma-1 és az IndyCar (vagy elődjei) bajnoki címét megtudta szerezni. Fittipaldi 1972-ben és 1974-ben Forma-1-es, 1989-ben IndyCar bajnok lett, rajta kívül csupán Nigel Mansell és Jacques Villeneuve vitte véghez ezt a bravúrt.

    A legenda még az idei Indy500 után, amit a honfitársa Helio Castroneves nyert meg, beszélt Zak Brawnnak a két széria közti különbségről:

    „Elképesztő volt az idei Indy500. Utána meséltem is Zaknek, amit az IndyCar művel, az fantasztikus, sokkal izgalmasabb nézni, mint bármelyik másik sorozatot. Sokkal jobb, mint a Forma-1.” – vélte Fittipaldi.

    „Néha a versenyek túl korán kezdődnek, hogy megnézzük őket, de a fiam rajong érte. 14 évesen már megőrül a Forma-1-ért.” – folytatta.

    Nyilvánvaló tény, hogy a Forma—1 népszerűsége igencsak megoszlik a tengerentúli autosport rajongók körében. Amin az sem segített, hogy pár évig, 2007 és 2012 között nem volt Nagydíj az USA-ban. A Liberty Media nem titkolt célja, hogy közelebb hozza az ottani rajongókat számos intézkedéssel, például a futam időpontjának módosításával. Jövőre ráadásul a Miami Nagydíj érkeztével két amerikai versenyt is láthatunk majd.

    Nem a 74 éves egykori versenyző volt az egyetlen, aki a közelmúltban az F1 elé helyezte az IndyCart, a tavaly még a Haas színeiben szereplő Romain Grosjean már az első IndyCaros szezonjában elismerte, hogy vonzóbbnak tartja azt az előző szériájánál.

  • Mika Häkkinen újra versenyen indul!

    Mika Häkkinen újra versenyen indul!

    Úgy tűnik, a skandinávok nagyon örülnek, hogy a következő Race of Champions – 2022. februárjában – sarkvidéki körülmények közt zajlik majd, Svédországban. A legújabb nevező ugyanis nem más, mint Mika Häkkinen. A kétszeres Forma-1-es világbajnok a Nemzetek Kupájában a finn csapat tagja lesz, Valtteri Bottas mellett. Mindketten első alkalommal vesznek majd részt ROC-on.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy újra versenyezhetek, és végre részt vehetek a Race Of Championson” – mondta Häkkinen. „Nagyon más lesz, mint a Forma-1-ben versenyezni, de imádok versenyezni, és nagyon látványos havon és jégen vezetni” – mondta Häkkinen. „A verseny előtt megpróbálok majd egy kicsoz gyakorolni, nálam, Finnország északi részén.”

    „Jó barátok lettünk Mikával, így nagyon örülök, hogy ő lesz a csapattársam, akivel Finnországot képviseljük a ROC Nations Cupban” – mondta Valtteri Bottas. „De aztán természetesen meg kell próbálnunk legyőzni egymást is az egyéni Race Of Champions versenyen.  Szórakoztató lesz a szurkolók számára, bárki is nyerjen.”