Kategória: Fastest Slap

  • Ezért nem igazol az IndyCarba Hülkenberg

    Ezért nem igazol az IndyCarba Hülkenberg

    Az ex-F1-es Nico Hülkenberg „személyes okok” miatt zárta ki azt, hogy az IndyCar tesztjét követően a tengerentúli sorozatban folytatja a versenyzői pályafutását – írja a motorsport.com.

    A német pilóta a 2019-es szezon végén távozott a Forma-1-ből és azóta egy sorozatban sem futott teljes szezont. Ugyan a frissen családapává avanzsáló Hülkenberg lett az Aston Martin tartalék és tesztpilótája és a 2020-as szezon során a két silverstone-i futamon rajthoz állhatott Sergio Pérez helyetteseként, aki akkor a koronavírusos fertőzése miatt nem tudott versenyezni.

    Ahhoz, hogy a német az IndyCarba szerződhessen, nemrégiben egy privát teszten vett részt az Arrow McLaren SP csapatával a Barber Motorsport Parkban, ahol 100 kört tett meg. Hülkenberg „rendkívül jól érezte magát” a teszt során és szerinte „mókás és élvezhető volt” az itt használatos autót terelgetni a pályán.

    Ugyan a McLaren Arrow SP szívesen alkalmazta volna őt a felállásában, a Renault egykori pilótája egy Twitter posztban jelentette ki, hogy nem fog az IndyCarban versenyezni.

    „Egy gyors kis helyzetjelentés az IndyCar kapcsán: egy érdekes teszten vehettem részt két héttel ezelőtt és rendkívül hálás vagyok a lehetőségért a McLaren Arrow SP-nek” – írta a 2010-es Brazil Nagydíj időmérő edzésének győztese. „Azonban személyes okok miatt úgy kellett döntenem, hogy nem megyek tovább ennél. A jövőre vonatkozó terveimmel pedig hamarosan jelentkezem.”

    Hülkenbergnek minden esélye meglett volna a versenyzői ülésre, ugyanis a wokingiak a jövőben azt tervezik, hogy három autóra bővítik a csapatukat és Zak Brown elmondása szerint a német „az elsők között volt a potenciális pilótajelöltjeik közül”.

  • F1, WTCR, és WEC a hétvégi program!

    F1, WTCR, és WEC a hétvégi program!

    Ismét Forma-1-es versenyhétvége előtt állunk. Mexikóba érkezett a mezőny, így F1 tekintetében – magyar idő szerint – esti programmal kell számolni.

    Ezen kívül pedig folytatódik a WTCR szezonja is, illetve szezonzáró következik a WEC-ben, egy jó kis bahreini, 8 órás versennyel.

    Íme a hétvégi autósportos program:

    Kezdés Széria Hol?
    november 5. Péntek
    18:30 Forma-1 1. szabadedzés F1TV élő
    21:55 Forma-1 2. szabadedzés F1TV, M4 Sport élő
    november 6. Szombat
    11:45 WEC verseny eleje Eurosport 2 élő
    15:15 WTCR időmérő Sport 2 élő
    18:00 Forma-1 3. szabadedzés F1TV élő
    18:30 WEC verseny vége Eurosport 2 élő
    19:40 Forma-1 3. szabadedzés M4 Sport felv
    20:45 Forma-1 időmérő F1TV, M4 Sport élő
    november 7. vasárnap
    10:00 WTCR 1. verseny Sport 2, Eurosport 2 élő
    12:00 WTCR 2. verseny Eurosport 2 élő
    16:45 WTCR 2. verseny Sport 2 felv
    19:30 Forma-1 verseny F1TV, M4 Sport élő
  • Grosjean sikeres kézműtéten esett át

    Grosjean sikeres kézműtéten esett át

    Romain Grosjean kezét sikeresen megműtötték a keddi nap folyamán – írja a the-race.com. A francia versenyzőnek még a tavaly Bahreinben elszenvedett óriási balesete miatt kellett kés alá feküdnie, ugyanis az incidens során mindkét keze súlyosan megégett.

    A 2020-as Bahreini Nagydíj volt Grosjean Forma-1-es pályafutásának utolsó versenye, miután a sérülései miatt nem tudott rajthoz állni Szakhírban és Abu Dhabiban. Helyette Pietro Fittipaldi vezethette a Haast és akkor már tudni lehetett, hogy az amerikai kicsapat nem hosszabbítja meg a francia pilóta lejáró szerződését. A francia pilóta az esetet követően szögezte le, hogy „ugyan a vezetés fontos a számára, de nem annyira, mint hogy újra normális és teljes életet élhessen.”

    A francia pilóta bal hüvelykujját kedd este műtötték meg, hogy helyrehozzák az ott elhelyezkedő szalagokat és megtisztítsák az égési sérüléseit. Az IndyCarban vitézkedő francia hozzátette, hogy a jobb kezét már egy másik sérülés miatt is kezelni kellett korábban, illetve azt is, hogy „egy új ember lett” a balesetét követően.

    A keddi műtét során Grosjean állítása szerint minden rendben zajlott és ugyan valamennyire fájt a keze az operációt követően, de ettől függetlenül jól tudott aludni.

  • Vettel: Más világot élünk, így nem dughatjuk homokba a fejünket

    Vettel: Más világot élünk, így nem dughatjuk homokba a fejünket

    Sebastian Vettel úgy véli, hogy őt és Lewis Hamiltont terheli az a felelősség, hogy felszólaljanak a fontos társadalmi kérdésekben.

    Lewis Hamilton tavaly kezdte el népszerűsíteni az F1 keretein belül a BLM-mozgalmat. Idén továbbá létrehozott egy olyan bizottságot is, ami a színesbőrű tehetséges fiatalokat támogatja. Addig a német versenyző a környezetvédelem fontosságára hívja fel a figyelmet, sőt az LMBTQ+-t érintő témákban is felszólalt:

    ,,Már más világot élünk, így nem dughatjuk homokba a fejünket. Nem bújhatunk többé a teljesítmény és a szakami érdekek függönye mögé. Nem szólhat ez már csak arról, hogy hány pontot gyűjtesz vagy hány futamot nyersz. Vannak olyan dolgok mindannyiunk életében, amik ennél fontosabbak és nagyobbak, így ki kell állnunk mellettük.” – nyilatkozta Vettel a The New York Timesnak.

    A négyszeres világbajnok a két osztrák futam között a helyi gyerekekkel méhhotelt épített, míg a silverstone-i futam után a lelátókról takarította el a hulladékot. Ezen felül az Olasz Nagydíj után Izlandra látogatott, hogy megtekintse a Climeworks Orca üzemét.

    ,,Bármit választok, hogy megnézzek vagy megtegyek, számomra az a fontos, hogy valóban változást eredményezzen. Még ha aprót is. Én hiszek a cselekvéssel történő változásban, nemcsak a jó dolgok hangoztatásában. Sokkal fontosabb ugyanis most az, hogy tegyünk valamit. Tisztában vagyok azzal, hogy nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy megváltoztassa az életét. Bizonyos dolgok, bizonyos költségekkel járnak. Mindannyiunknak meg van viszont a felelőssége, így el kell gondolkodnunk azon, hogy mi mit tehetünk. Ezután ezt a változtatást alkalmaznunk is kell.”

     

  • Hülkenberg áll a McLaren IndyCar csapata listájának élén

    Hülkenberg áll a McLaren IndyCar csapata listájának élén

    A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown megerősítette, a nemrég velük tesztelő Nico Hülkenberg az IndyCar csapatuk kívánságlistájának eleje felé konvergál.

    A német 108 kört teljesített a Barber Motorsports Parkban, és habár az öt versenyző közül ő volt a leglassabb, így is nagy hatást gyakorolt a csapatra.

    Az Arrow McLaren SP jövőre nem indít harmadik autót a tengerentúli szériában az Indy500-on kívül, ugyanakkor Hülkenberg 2023-ra mindenképp komoly esélyes lehet.

    „Az IndyCar az agresszív versenyzőket díjazza, és Nicót olyan fickónak tartjuk, aki felkapaszkodik a kormányra – ahogy Amerikában mondják” – nyilatkozta Zak Brown. „Nagyon izgatottan várjuk, hogy lássuk, szerintünk élvezni fogja, mint ahogy Fernando Alonso, Romain Grosjean vagy Marcus Ericsson tette.”

    „Biztosan nem fogunk harmadik autót indítani” – folytatta a jövő évi tervekkel. „Indianapolisban szeretnénk, illetve az év későbbi részében valamikor, egy teljes, három autós programra készülve 2023-ra.”

    Brown pedig arra is utalt, hogy Hülkenberg lehet a befutó erre az évre új pilótaként. Őt Andreas Seidl mutatta be neki, akinek keze alatt nyert 2015-ben Hülkenberg Le Mans-ban: „Ismeri Nicót, van közös történelmük. Andreas segít, amikor és ahol tud, ha szükségem van egy szívességre, és határozottan segített Nico felkeresésében.”

  • Ezentúl az IndyCar lesz kitaszított F1-es juniorok új célja?

    Ezentúl az IndyCar lesz kitaszított F1-es juniorok új célja?

    Az F1-es pilóták általában a karrierjük végén kacsintgatnak az IndyCar felé, most azonban ez a trend éppen az ellenkezőjére fordult.

    A jelenlegi bajnok, a spanyol Alex Palou is az európai lehetőségek hiányában kötött ki a tengerentúlon, most azonban fiatalként többen is követik a példáját, amire eddig nem sok példa volt.

    Callum Ilott (Ferrari Pilótaakadémia) és Christian Lundgaard (Alpine Akadémia) is már idén belekóstoltak, de jövőre mutatkoznak be igazán az amerikai sorozatban.

    Mindketten a Formula 2 után, de F1-es lehetőség híján kezdtek el a tengerentúlon nézelődni. Mind a Ferrari, mind az Alpine stabil pilótapárossal rendelkezik, és az utánpótlás is biztosítva van, Shwartzman vagy akár Zhou és Piastri személyében.

    Ilott a partvonalról figyelt 2020-ban. Lundgaard pedig nem mutatott igazán meggyőző formát idén. Míg eddig az élmezőnyben autózott, 2021-ben nem találta a tempót.

    A dán új főnöke, Bobby Rahal maga is megjárta az F1-et, versenyzőként és csapattagként is.

    „Először is, az IndyCar az, ami a Forma-1 volt régen, nagyjából.” – vélte az amerikai. – „Itt nem játszik szerepet a politika. Rengeteg olyan dolog nincs az IndyCar paddockban, ami az F1-ben igen.”

    „Látni, mennyi tényleg jó srác van az F2-ben, akik frusztráltak, mert nem tehetik meg a következő lépést, annak ellenére, hogy már bizonyítottak.”

    „Ha én lennék egy fiatalember Európában, és a lehetőségeimet vizslatnám, úgy gondolom, az IndyCarban jobban előre tudnám mozdítani a karrierem.”

    „Azt várom, – ahogy ez régebben is volt – hogy nagyobb arányban lesznek európai és dél-amerikai versenyzők az IndyCar.”

    Lundgaard maga így nyilatkozott arról, szerinte követni fogják-e többen is a példáját:

    „Biztos vagyok benne, több európai pilóta jön majd ide, mondjuk úgy, a Forma-1 előtt.”

    „Nekem nagyon jó ez a sorozat. Én és Callum [Ilott] versenyeztünk az F2-ben, ismerjük egymást, itt pedig csak a puszta versenyzés vár minket. Ez nagyon tetszik, ez vonzott, úgyhogy pozitívan tekintek a jövő évre.”

    Ezért is nagyon népszerű most az IndyCar: nincs politika, a pilóták többnyire barátságosak egymással, és az egyenautók miatt a pilóta lehet döntőtényező a csapaton belül. Kemény, de fair a küzdelem, ez pedig vonzani fogja a tehetséges pilótákat.

    Ugyan a legjobb juniorok továbbra sem ezt az utat választják majd. Amennyiben a költségek magasak maradnak, akár már F2-es és F3-as szinten is történhetnek átállások az Indy Lights vagy Indy 2000-es sorozatba (ahogy ezzel már Enzo Fittipaldi már meg is próbálkozott).

    Ráadásul ezek a sorozatok komoly pénzdíjat is jelentenek a nyertesnek, például az előbbi győztese „háromfutamos ösztöndíjat” kap az IndyCarban.

    Kevesen érik el az F1-et, és a jobb fizioterápiás lehetőségeknek köszönhetően egy pilóta 30, sőt könnyen, 40 éves koráig vezethet, ezzel pedig tovább torlódik a sor.

    Így könnyen lehet korán átváltani az IndyCarra hosszútávon jobb, mint az F1-es álmot hajkurászni a végletekig.

    „Az én nézőpontom az volt, hogy nem nagyon néztem ilyesmire lehetőségként 2020 végéig, addig nem is tudtam volna elkötelezni magam.” – nyilatkozta a másik „áldozat”, Ilott.

    „Egyrészt, mert már nem volt ülés erre az évre, másrészt, mert túlságosan az F1-re koncentráltam. Csak, amikor tudtam, hogy nem fog összejönni, akkor határoztam az IndyCar mellett.”

    Korábban a Formula E volt hasonló lehetőség a fiatalok számára. Maximilian Günther és Nyck de Vries is ott kezdett tiszta lappal, miután látszott, az F1-es ülés nem fog összejönni. Alex Albon is az elektromos sorozatba ment volna, ha utolsó pillanatban nem jön össze számára a Toro Rosso-szerződés.

    Most azonban már két út is kínálkozik az F1-be vágyó, illetve az onnan kikerülő pilóták között.

  • Norris összeállt Ian Wrighttal, és 8400 fontot gyűjtött a Twitch-en

    Norris összeállt Ian Wrighttal, és 8400 fontot gyűjtött a Twitch-en

    Csütörtök este jótékonysági Twitch-adást közvetített Lando Norris a McLaren Shadow Studiójából.

    A brit pilóta imád streamelni, ám manapság már nem hódol annyit ennek a szenvedélyének.

    A koronavírus idején többször is adakozásra buzdította követőit, sőt az esemény kapcsán még le is vágta a haját. Ugyanakkor támogatta már a McLaren pilótája Billy Monger kihívását is. A jó ügy érdekében ismét szimulátort és kamerát ragadott, beizzította Twitch-csatornáját és Ian Wrighttal közösen megmérettette magát az F12021-ben.

    Természetesen nemcsak a két sportoló játszott, a McLaren több nevet is behúzott az akcióba. Így a nézők hallhatták az egykori F3-as versenyző, Max Fewtrell hangját, Jimmy Broadbentét, F1Ellyét és a Quadrantból ismert Niranét is.  A résztvevők Spa-ban és a Red Bull Ringen próbálhatták ki magukat, míg a két „sztárvendég” a McLaren Technology Centre-ből vitte a show-t.

    Norris természetesen saját magán szórakozott a legjobban és örökérvényű tanácsait osztotta meg a hallgatósággal:

    ,,Tulajdonképpen esni fog, így ki kellene menni a boxba. Legutóbb nem végződött jól, mikor nem álltam ki. Így hát ha slick-en vagy és esni fog, akkor mindig menj a boxba.”

    A viadalt Tiametmarduk, a McLaren Shadow versenyzője nyerte, míg Norris a negyedik helyen zárt. Wright azonban az utolsó lett.

    A wokingi istálló és pilótája a Mind.com-nak gyűjtött, akik 2020 óta partnerei a csapatnak. A Mind a mentálhigiéné fontosságát hirdeti és igyekszik segíteni a küszködőknek. Norris korábban már beszélt arról, hogy ő küzdött szorongással, így szívügyének érezte azt, hogy másokon is segítsen. Az egy órás stream keretein belül 8,400 fontot gyűjtöttek össze a szereplők.



  • Vandoorne is új lehetőséget kap a McLarentől

    Vandoorne is új lehetőséget kap a McLarentől

    Nico Hülkenberg után egy újabb korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tesztelheti majd az Arrow McLaren SP IndyCarját a következő hónapokban.

    Vandoorne jelenleg a Formula E-ben és az Endurance-világbajnokságon versenyez, és mindkét sorozatban futamgyőztesnek mondhatja magát. Az elektromos szériában csapatát bajnoki címhez segítette, míg Le Mans-ban második lett az LMP2-es kategóriában.

    A Mercedes azonban nem csak Formula E pilótaként alkalmazta őt, tartalékpilótai szerepkörén pedig osztozik korábbi munkaadója, a McLaren is. Most a britek amerikai testvércsapata adna neki egy lehetőséget a bizonyításra.

    „Nyíltan kijelentettük, hogy 2023-ban már három autót szeretnénk, 2022-re pedig köztes évként tekintünk.” – jelentette ki Taylor Kiel, az Arrow McLaren SP elnöke. – „Nem kötelezzünk el magunkat semmi mellett, inkább több opciót mérlegelünk egyszerre.”

    „Ideális esetben minél több versenyt teljesítünk majd így, de ahhoz kell, hogy meglegyen a mögöttes csapat és a pilóta is. Nincs a pénzért csináljuk ezt, ezért sok rugalmasságot engedhetünk meg magunknak.”

    „Nálunk van a labda. Sokan érdeklődnek, sokan kopogtatnak az ajtónkon. Végigmegyünk majd minden lehetőségen, és úgy döntünk majd, mi a legjobb a programunknak.”

    „Persze, az F1-ből is kaptunk megkereséseket, ez segít, hogy az F1-en kívül is bővítsünk a családunkat. Stoffel nyilvánvalóan kapcsolatban áll velünk, szóval nem kellett ezen sokan gondolkodnunk. Majd a jövőben összehozunk vele valamit.”

    „Ő egy nagyon tehetséges pilóta, de máshonnan is érkeztek megkeresések. Érdekes időszak ez, csapatként és szervezetként is növekvő fázisban vagyunk.”

    A teszt útjában jelenleg egyetlen akadály van, az pedig az amerikai pályák foglaltsága.

    „Nincs még időpont, – de már folynak a tárgyalások, – mert még több embert össze kell szednünk, de a pályák sem elérhetőek mindig. Őszintén, ez elég nehéz.” – összegezte a McLaren amerikai csapatának főnöke.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Stoffel Vandoorne (@svandoorne) által megosztott bejegyzés

  • Budapesten zárul a HUMDA országos tehetségkutató rendezvénysorozata, a Junior Gokart Challenge

    Budapesten zárul a HUMDA országos tehetségkutató rendezvénysorozata, a Junior Gokart Challenge

    Budapesten ad otthont október 25-től október 30-ig a HUMDA Junior Gokart Challenge országos autó-motorsport tehetségkutató programsorozatnak. Erre azoknak a 6 és 14 év közötti gyermekek jelentkezését várják, akik egy profi versenygokart-szimulátorban szeretnék kipróbálni magukat. A rendezvénysorozat idei felvonása ezen a héten, a fővárosi fordulóval zárul.

    A jövő tehetséges autó- és motorversenyzőinek felkutatását már gyermekkorban elkezdi a HUMDA az országos tehetségkutató programsorozatával. Október 25-től hétköznapokon szimulátoros tehetségkutató időméréssel kezdődnek a programok Budapesten, az Westend Bevásárlóközpont főbejáratánál. A legjobb időt futó versenyzők lehetőséget kapnak, hogy valódi elektromos gokartokon bizonyítsák tudásukat a hétvégéken. Szintén a Westend Bevásárlóközpont ad otthon a szombati családi show-nak, amelyet a versenyek mellett további programok, kiállítások, előadások színesítenek. A családi napra a kedvező időjárás esetén a tetőteraszon kerül sor. Az autó- és motorversenyzői dedikálások és interaktív közlekedési élményprogramok mellett a Fit4Race képességfejlesztési felkészítő tréning részleteibe is érdemes bepillantani. Utóbbi egy olyan holisztikus edzésprogram, mely magába foglalja az élettant, a mozgásszervi rendszereket, a mentális felkészülést, a táplálkozást, a sportot és a pihenést is. Emellett versenyautók, versenygokartok és még sok más jármű is megtekinthető majd a roadshow-n, kicsik és nagyok is találhatnak kedvükre való elfoglaltságot. A HUMDA Junior Gokart Challenge budapesti záróállomásán részt vesz a Magyar Autóklub, az ORFK–Országos balesetmegelőzési Bizottság, a Volánbusz és a Magyar Gokart Szövetség is. Az érdeklődök Michelisz Norberttel, a túraautó-világkupa 2019-es bajnokával, Talmácsi Gáborral, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnokával és Szujó Zoltán sportriporterrel, a „Forma-1 magyar hangjával” is találkozhatnak.

    A HUMDA Zrt. egyik legfontosabb törekvése, hogy olyan széles bázisú tehetségkutató és utánpótlásnevelési rendszert hozzon létre, melynek során biztonságos körülmények között, felkészült szakemberek irányításával kóstolhat bele a lehető legtöbb fiatal az autó- és motorversenyzésbe. A HUMDA Junior Gokart Challenge utazó verseny célja, hogy a fiatalok körében népszerűsítse az autósportot, valamint felhívja a figyelmet a környezettudatosság fontosságára is. A rendezvénysorozatban kiemelt szerepet kap az elektromobilitás, a gyermekek megismerhetik a hibrid és az elektromos technológiákat, emellett közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi edukáció is zajlik.

    – A fiatalok megszólításával nagyobb merítési lehetőséget kapunk és növekszik az esély a jövő tehetségeinek megtalálására. A HUMDA Junior Gokart Challenge hozzájárul ahhoz, hogy kialakítsuk a sportág számára ideális tömegbázist. A célunk nem kevesebb, mint a jövő Michelisz Norbertjeinek és Talmácsi Gáborainak megtalálása. Olyan fiatalokat keresünk, akikből megfelelő tehetséggondozással olyan versenyzők válhatnak, akiknek az egész ország szurkolhat majd a versenypályák szélén és a tévékészülékek előtt. Lehet, hogy pont a fővárosból indulhat el egy ígéretes karrier. Ha sok fiatal próbálja ki magát a szimulátorban, akkor szakembereink objektív szempontok és mérhető adatok alapján könnyebben döntik el, hogy kik azok, akikkel a jövőben együtt dolgozva komoly célokat érhetünk el. A Junior Gokart Challenge idei felvonása ezen a hétvégén zárul, így arra bíztatok minden érdeklődőt, hogy látogassanak el a Westendhez és tegyék próbára magukat a szimulátoraink, majd szombaton az elektromos gokartok volánja mögött! – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    Az autó- és motorsport világában sokan azért nem tudják kipróbálni magukat, mert anyagi szempontból túl magas a belépési küszöb. A Junior Gokart Challenge rendezvénysorozaton potenciálisan növelhető a tömegbázis, növelhető az autósport népszerűsége és nagyobb eséllyel lehet megtalálni a jövő bajnokait.

  • Hülkenberg: IndyCarban nem olyan extrém a G-erő terhelés, de hűha!

    Hülkenberg: IndyCarban nem olyan extrém a G-erő terhelés, de hűha!

    Nico Hülkenberg hétfőn a Barber Motorsports Parkban kóstolt bele először az IndyCarba. Elismerte, hogy „be kell kullognia egy konditerembe”, mivel az autók kormányzása brutális erőt igényel.

    A német pilóta egy Arrow McLaren SP-t tesztelt a Barberen, és több mint 100 kört tett meg. A legjobb ideje 77,454 mp volt. Ezzel alig több mint egy másodperccel maradt csak el az iramot diktáló David Malukas mögött. Ez volt a korábbi F1-es versenyző első IndyCarral tett próbálkozása. A teszt állítólag inkább azért volt, hogy Hulkenberg megnézze, élvezi-e ezeket az autókat, mint pedig azért, hogy a McLaren leszerződtetné esetlegesen a jövőben.

    Hülkenberg, a Racing Point színeiben tavaly teljesített három beugrása óta nem versenyzett együléses autóban. Most azt mondja, kellett egy kis idő, mire megtalálta a helyét, mivel az autó nagyon különbözik attól, amivel eddig versenyzett. Erről a Racernek mesélt:

    „Eltartott reggel ez a dolog egy ideig. Volt itt pár olyan dolog, mint például az aeroscreen. Nem sok levegő jött be, és reggel gondjaim voltak vele, így egy kicsit nehéz és trükkös volt, hogy fizikai szempontból azonnal nagyon elégedetten érezzem magam az autóban.

    Ebédidőre úgy éreztem, hogy jól haladok, és egy kicsit jobban lendületbe jöttem, és akkorra már a köridők és a teljesítmény is megérkezett. Mindenképpen el kell mennem az edzőterembe! Megerősíthetem, hogy ezeknek a kormányzása brutális! Hűha! Mindig más, amikor saját magad tapasztalod meg, de a kormányterhelés elég lenyűgöző, nagyon nehéz. Ezeknél az autóknál a G-erő terhelése még mindig jelen van, nyilván nem olyan extrémen, mint az F1-ben, de még mindig adott, és a kormányterhelés ezzel együtt egy nagyon is fizikailag megterhelő autóvá teszi. Már egy éve nem ültem versenyautóban, szóval először is ez igazán remek volt most újra. Persze, teljesen más, mint egy Forma-1-es autó, egyszerűen az egész érzés, az élmény, a hang, az üléspozíció – minden más. Szóval ezt még meg kellett szoknom, de úgy vélem, hogy ez egy jó és sikeres nap volt az én szemszögemből nézve, és örülök, hogy lehetőséget kaptam itt. Remek móka volt.”

    Ugyan az autó más, de a McLaren IndyCar csapatával dolgozni nagyjából ugyanolyan, mint egy F1-es csapattal dolgozni, állítja:

    „Jó volt a csapattal dolgozni, nagyon profik. Eléggé F1-es stílusú, azt mondanám. Nyilvánvalóan más itt kint a pitfalon, meg minden, de ami a munkamódszerüket illeti, és azt, hogy miről beszéltek, meg minden ilyesmi, nagyon hasonló a Forma-1-hez.”