Kategória: Fastest Slap

  • Pato O’Ward meghajtotta Mika Häkkinen 1998-as McLarenjét – Videóval!

    Pato O’Ward meghajtotta Mika Häkkinen 1998-as McLarenjét – Videóval!

    Pato O’Ward elvitte pár körre Mika Häkkinen világbajnok McLarenjét.

    A mexikói versenyző nevét az F1-et kedvelők is megjegyezhették, ugyanis a wokingi istálló nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az Arrow McLaren SP pilótái is a köztudatba kerüljenek. Ezen felül O’Ward decemberben tesztelheti is a testvér istálló konstrukcióját, ugyanis ezt az ajándékot nyerte el Zak Browntól.

    Pato nagyon várja már a fiatal pilóták tesztjét, de addig is egy ikonikus versenygéppel melegített be. A Velocity Invitational fesztiválon meghajtotta a legendás Laguna Secán a finn kétszeres világbajnok 1998-as autóját.

    A hangok magukért beszélnek, ugyanis a V10-es Mercedes tekintélyt parancsolóan töri meg a ‘csendet.’

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Pato O’Ward (@patriciooward) által megosztott bejegyzés

    „Nem jutok szóhoz. Wow, ez jó érzés volt! – írta O’Ward az Instagram-oldalán

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Arrow McLaren SP (@arrowmclarensp) által megosztott bejegyzés

  • Az Oxfordi Egyetem tanára lett Toto Wolff

    Az Oxfordi Egyetem tanára lett Toto Wolff

    Az Oxfordi Egyetem üzleti iskolájaként működő Said Business School óraadó tanára lett Toto Wolff. A Mercedes csapatfőnöke fogja képezni a jövő üzletvezetőit.

    Wolff számára ez azért is testhez álló feladat, mert nem csak csapatfőnök a Forma-1-ben, hanem vezérigazgató és társtulajdonos is az F1-es projektben. De a sportpályán kívül is sikeres üzletembernek bizonyult, hiszen befektetőként és vállalkozót hosszú évtizedes tapasztalta is van már, az ő nevéhez fűződik többek között Európa egyik legrégebbi technológia-központú kockázati tőkebefektető cégét.

    Az osztrák szakember számára nem lesz ismeretlen a Said iskola ás közeg, mivel az elmúlt években szorosan együttműködött Michael Smets-szel, az iskola professzorával, amely alatt betekintést nyert a mentális egészség fontosságába, a fiatal tehetségek menedzselésének dinamikájába, valamint a szervezetek és iparágak jövőbe mutató újratervezésének kihívásaiba. E ismereteit és a való világból merített tapasztalatait felhasználva fogja a siker felé vezető útra terelni a fiatal üzletember-palántákat.

    Wolff megbízatása az egyetemen 2023 októberéig szól.

  • A McLaren tagadja, hogy az Audi felvásárolta volna őket

    A McLaren tagadja, hogy az Audi felvásárolta volna őket

    Hétfőn rövid közlemény adott ki a McLaren Group, miután az Autocarban megjelent hír, miszerint az Audi megvette őket.

    „A McLaren Group tudatában van annak a jelentésnek, miszerint ezentúl az Audi tulajdonát képezi. Ez teljes mértékben pontatlan, és szeretnénk, ha ez a történet lekerülne az oldalról.”

    „A technológiai stratégiánk mindig magába foglalta, hogy különböző partnerekkel és beszállítókkal dolgozzunk együtt. Ez magába foglal már gyártókat is, viszont ennek ellenére nincs változás a McLaren Group tulajdonosi körében.”

    A források megerősítették, volt egyeztetés a britek és az Audi között, de nem jutottak semmilyen egyezségre.

    A német gyártó már a lehetőségeket keresi, hogy a Forma-1-be érkezzen, ezt legkönnyebben egy már létező csapat felvásárlásával tehetnék meg.

  • Hatalmas hűtőráccsal érkezik a BMW Batmobilra emlékeztető Hypercarja

    Hatalmas hűtőráccsal érkezik a BMW Batmobilra emlékeztető Hypercarja

    A Toyota, a Glickenhaus és a Peugeot után a BMW is nyilvánosságra hozta első grafikáját a 2023-ban bemutatkozó Hypercarjáról.

    Az új autóból kettőt terveznek indítani az amerikai endurance bajnokságban (IMSA), amit a Rahal Letterman Lanigan Racing készít majd fel. Európában mindössze a Le Mans-i 24 óráson láthatjuk majd a BMW M LMDh-t.

    A hétvégi Petit Le Mans-on tett bejelentéskor azt is felfedték, 2022-től két új (DTM-ben is induló) M4 GT3-at indítanak majd az IMSA GTD Pro kategóriájában.

    „Személyesen és professzionális szempontból is egy álmom valósult meg.” – nyilatkozta Bobby Rahal, a csapatfőnök. – „Előbb velünk megy pályára egy vadiúj autó, a BMW M4 GT3. Aztán még egylépést teszünk, és az összesített győzelmekért küzdhetünk az LMDh kategóriában.”

    „Mindenképpen ilyen irányban akartunk fejlődni, ezért rendkívül elégedett, büszke és hálás vagyok, hogy ezt a BMW M Motorsporttal tehetjük meg.”

    Franciscus van Meel, a cég ügyvezető igazgatója azt is elárulta, rögtön kettőt bocsátanak majd a Dallara kasznira épített autóból az amerikai csapat rendelkezésére. Mindezt már 2023-ban, az IMSA első hypercar szezonjában.

    A német gyártó ezzel a harmadik, aki ott lesz a tengerentúli rajtrácson a Cadillac és az Acura mellett. Utóbbi szintén az LMDh szabályok (átvett kaszni) indulnak, ahogy majd teszi ezt Európában az Audi és a Porsche is.

    BMW M LMDh, racingline.hu
    Fotó: BMW AG
  • Verstappen reméli, a versenybírák jót vacsoráznak majd a büntetéséből

    Verstappen reméli, a versenybírák jót vacsoráznak majd a büntetéséből

    Ahogy sejteni lehetett, Verstappen ugyan nem örült neki, de sokkal könnyebben elfogadta büntetését, mint Lewis Hamilton.

    Míg a holland „csak” egy 50 ezer dolláros pénzbírságot kapott, addig brit riválisa a mezőny végére került a sprint rajtjánál.

    A stewardok annak ellenére büntették meg a versenyzőt, hogy kiemelték, nem volt rosszindulatú szándéka, de a videós bizonyíték miatt ki kellett osztaniuk a büntetést.

    „Elég nagy a bírság, szóval remélem a versenybírák jót vacsoráznak majd belőle és sok minőségi bort isznak hozzá. Az egész jó lenne.” – figurázta ki a szerinte aránytalanul nagy büntetést Verstappen.

    „Akár meg is hívhattak volna, akkor is fizethetem a vacsorájukat.”

    A sprint után az előtte végző Bottas megkérdezte, saját zsebből megy a dolog, vagy a csapat vállalja a költségeket, mire Verstappen így felelt: „Nekem kell fizetnem.”

    Ami az incidenst illeti, így magyarázza tettét:

    „Nyilvánvalóan a hátsó szárnyat néztem meg. A videón pontosan látszik, mit csináltam. Megnéztem, mennyire hajlik azon a ponton. Semmi köze nem volt a DRS-hez.”

    „Volt mit megnézni, mert egy bizonyos sebességnél meghajlik a szárny. Év elején nekünk kellett emiatt változtatnunk, de úgy tűnik, valami hasonlót még mindig lehet csinálni, ezért mentem oda, és néztem meg.”

    A holland azt követően is cinikusan méri fel a helyzetet, nagy játékosként figyelemmel követi a Virtuális Le Mans Bajnokság streameit, és oda is fűzött egy hozzászólást, miszerint:

    „Csak körbe-körbe járkálok a paddockban, segítsetek kifizetni a 50 ezres büntetést, most.”

  • Spengler „mindent megtenne”, hogy újra DTM pilóta lehessen

    Spengler „mindent megtenne”, hogy újra DTM pilóta lehessen

    Bár az elmúlt két évet Amerikában töltötte a BMW kötelékében, Bruno Spengler visszatérne az átalakult DTM-be.

    A kanadai tavaly negyedik lett az IMSA GTLM kategóriájában, idén viszont csak az endurance versenyeken vehetett részt, mivel a bajor márka csökkentette jelenlétüket a tengerentúlon. A hétvégi Petit Le Mans után ráadásul visszavonul az M8-as, így csak a GTD Pro kategória maradna Spengler számára.

    Nem kell azonban félteni, a DTM szezonzáróján, a Norisringen személyesen is felmérte a lehetőségeit.

    „Mindenképpen hiányzik az, hogy csak én üljek az autóban.” – nyilatkozta Spengler a Motorsport-Total.com-nak. – „15 évig vezettem a DTM-ben, szóval tényleg hiányzik. Már most érzem a gyomromban. Ezért nézek errefelé, és teszek meg mindent, hogy visszakerüljek. Az egy mega sorozat.”

    „Most az új autókkal nagy jövő áll előtte. Élvezetes is. Már beszéltem kicsit a versenyzőkkel, és minden nagyon menő. Nagy kihívás, ahogy mindig is az volt.” – tekint vissza a DTM 2012-es bajnoka.

    „Az IMSA-ban is megvan ez a fajta hangulat. Egy ideig nem voltak nézők, de most visszatértek. De azt a légkört, ami a DTM-ben van, nem lehet megtalálni sehol máshol.”

    A BMW már jól halad a M4 GT3 fejlesztésével [ami az idei M6-ost váltja – a szerk., Spengler pedig már vezethette is az autót.

    „Már volt hozzá szerencsém a Lausitzringen. Nem tudom, mikor lesz legközelebb, de remélem, hamarosan.”

    „Nagyon élveztem. A srácok nagyon keményen dolgozva megváltoztatták az egész koncepciót az előző GT-autókhoz képest.  Ebből az irányból nagyon érdekes a dolog. Jól néz ki az autó is, már várom, hogy vezessem az első versenyen.”

    A BMW-nek van egy másik nagyobb projektje is, amiben Spengler részt vehet majd, de még biztosan nem idén kerül rá sor. Szintén az IMSA-ban, az LMDh szabályok szerint indítanának autót 2023-ben, egy Le Mans-i kiruccanással.

    „Amikor egy olyan márka, mint a BMW belép egy nagyobb sorozatba, az mindig nagyon különleges. Mint pilóta, természetesen érdekelne.” – jegyezte meg sokat sejtetően.

  • A jubileumi évben visszatér Magyarországra a Ferrari Challenge Europe

    A jubileumi évben visszatér Magyarországra a Ferrari Challenge Europe

    2022-ben lesz 30 éves a Ferrari legjelentősebb nemzetközi márkakupája a Ferrari Challenge Europe. E jubileum apropóján hat helyszínre is ellátogatnak majd a versenyzők, köztük a Hungaroringre is, ahová 2017 után térnek vissza.

    A Ferrari 488 Challenge EVO autók első megjelenése majd április első hétvégéjén lesz Portimaoban, majd hat héttel később a franciaországi Paul Ricard versenypályán vendégeskednek majd.

    A sorozat harmadik állomása lesz a magyarországi forduló, amelyre június 17.-19.-e között kerül sor, ezt követi majd – akárcsak a Forma-1-ben – a nyári szünet. Ezután jön majd az egyetlen olyan helyszín Hockenheim személyében, amelyik nem rendezett F1-es futamot az azt megelőző két évben. Az ötödik állomás Silverstone lesz, a szezonzáróra pedig hazai földön, Mugelloban kerül majd sor október elején.

    A 2022-es Ferrari Challenge Europe versenynaptára

    Április 1-3. ??  Portugália Portimao
    Május 13-15. ??  Franciaország Paul Ricard
    Június 17-19. ??  Magyarország Hungaroring
    Július 22-24. ??  Németország Hockenheim
    Szeptember 16-18. ??  Egyesült Királyság Silverstone
    Október 7-9. ??   Olaszország Mugello

     

  • Elkezdődik a versenyzők képességfelmérése a HUMDA tehetséggondozási programjában

    Elkezdődik a versenyzők képességfelmérése a HUMDA tehetséggondozási programjában

    Világszínvonalú tehetségkutató- és utánpótlásnevelési rendszert indított el a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A támogatási rendszerbe első körben beválogatott több mint száz tehetséges versenyző képességfelmérése a héten kezdődik.  Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos vezetésével indult el a jövő Michelisz Norbertjeinek és Talmácsi Gáborjainak felkutatása.

    A HUMDA a legjobb nemzetközi példák elemzésével és a sportág hazai szakértőinek bevonásával kialakított támogatási rendszerének alapelve, hogy a legtehetségesebb versenyzők transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján folytathassák karrierjüket. A versenypályákon már elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is értékelik a szakemberek.

    Utóbbiban a HUMDA partnere a motorsport-specifikus vizsgálatokkal és felmérésekkel foglalkozó Fit4Race. A cég egy olyan holisztikus, többlépcsős edzésprogramot dolgozott ki, mely magába foglalja az élettant, a mozgásszervi rendszereket, a mentális felkészülést, a táplálkozást, a sportot és a pihenést is. Már a felméréshez használt eszközök is egyedülállóak: egy speciális, felvillanó lámpákkal felszerelt szimulátort, egy repülést imitáló szerkezetet és sötétszobát is igénybe vesznek. A különféle tesztek során pedig még az agyhullámokat is vizsgálják, hogy megállapítsák, milyen körülmények között stresszesebb, mikor nyugodtabb, vagy milyen arányban használja jobb és bal agyféltekéjét a versenyző. A közös munka kezdetekor felmérik a tehetség pályán nyújtott teljesítménye mellett a fizikális adottságait, az étrendjét és az alvási szokásait is.

    A támogatási rendszerben első körben az olyan versenyzők vesznek részt, akik már bizonyítottak a versenypályákon. Az autósok közt ott van például Nagy Dániel, Bucsi Attila és Szabó Krisztián is, a motorosoknál pedig többek között Sebestyén Péter, Görbe Soma és Zsigovits Norbert. Ők mindannyian a Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor vezette szakmai stábunk által kerültek kiválasztásra. Az első körben kiválasztott 72 autó- és 36 motorversenyző fizikai alkalmassági felmérése november 8-án kezdődik a Fit4Race budapesti bázisán. Az autóversenyzők közül 24-en a gokart, 8-an a formula, 16-an a túrautó, 9-en a ralikrossz, 13-an a rali, egy-egy résztvevő pedig a drift és az autókrossz szakágat képviseli. A motorversenyzők közül 18-an junior és felnőtt gyorsasági, 12-en a motokrossz, 5-en az enduró egy résztvevő pedig a triál szakág versenyzőjeként vesz részt a HUMDA tehetséggondozó programjában. A legjobb eredményeket elérőknek nyílik lehetőségük, hogy később támogatásban részesülhessenek. A HUMDA saját tehetségkutató rendezvényeiből is csatlakoznak majd a jövő ígéretei a programhoz.

    – A nyár végén indult és október 30-án nagy sikerrel zárult, hét nagyvárosban megforduló HUMDA Junior Gokart Challenge utazó verseny célja is az volt, hogy felfedezzünk tehetségeket és népszerűsítsük a fiatalok körében az autósportot, valamint felhívjuk a figyelmet a környezettudatosság fontosságára. Azokat a fiatalokat kerestük, csak úgy, mint a támogatási rendszer első körébe beválogatott résztvevők esetében, akikből megfelelő tehetséggondozással olyan versenyzők válhatnak, akiknek az egész ország szurkolhat majd a versenypályák lelátóin és a tévékészülékek előtt. A gokartszimulátorainkat kipróbáló gyermekekről pedig a szakembereink objektív szempontok és mérhető adatok alapján döntik el, hogy kik azok, akikkel a jövőben közösen komoly célokat érhetünk el – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    – A Junior Gokart Challenge-nek köszönhetően országszerte csaknem 2000 gyermek ismerkedhetett meg a gokartsporttal. A fiatalok sikeres megszólításával nagyobb merítési lehetőséget kaptunk, ezáltal alkalmunk nyílt megismerni rendkívüli tehetségeket is. A tehetséggondozó programunk követkető lépéseként a Junior Gokart Challenge 20 leggyorsabb versenyzőjét egy gokartversenyre invitáltuk Magyarország legújabb versenygokart pályájára, a Palóc Ringre. A felfedezett gyermekek tehetséggondozását ezentúl is folytatjuk, a legrátermettebbeket természetesen a Fit4Race képességfelmérésének is alávetjük. A személyre szabott képességfejlesztés során főként a stressztoleranciát, a periférikus látást, a szem-kéz koordinációt, az egyensúlyérzéket és a megosztott figyelmet fejlesztjük – tette hozzá Michelisz Norbert, a túraautó világkupa 2019-es bajnoka, a HUMDA Zrt. igazgatósági tagja.

    – A motorversenyzők sikeres felkészülésében is megkerülhetetlen szerepet játszanak az olyan átfogó képességfejlesztő edzésprogramok, mint ami a Fit4Race szakterülete. A modern versenyzésben tizedekért, századokért sokszor ezredekért is meg kell küzdeni körről-körre és ehhez tudatos, speciális felkészülés és képességfejlesztés szükséges. A felmerés kiértékelése után pontos képet kapunk azon tényezők meglétéről, amelyek befolyásolhatják a sportoló eredményeit – emelte ki Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka, a HUMDA Zrt. igazgatósági tagja.

    A HUMDA 2021-ben a Junior Gokart Challenge mellett SIM Liga néven szimulátorbajnokságot is szervezett tehetségkutatási céllal, azok a fiatalok, akik szívesen csatlakoznánk a HUMDA programjához, a jövőbeni hasonló eseményeken tehetik ezt meg. A különböző aktivitásainkról honlapunkon és közösségi médiafelületeinken lehet értesülni.

  • Ismerős arc tűnik fel az Orlen legújabb reklámfilmjében

    Ismerős arc tűnik fel az Orlen legújabb reklámfilmjében

    Az Orlen nemrégiben kiadott reklámjának főszereplője nem volt más, mint az ex-F1-es Robert Kubica. A lengyel pilóta az olajcég legújabb szolgáltatását hirdette a filmben.

    Az Orlen azzal szélesítette a platformját, hogy az üzleteikben immáron lehet csomagot fogadni és feladni is egyaránt. Ez nagyban hasonlít Magyarországon már jól megszokott postapontokhoz.

    Kubica pedig egy Alfa Romeo Stelvio Q4-gyel fuvarozta az „alteregóit”, akik használták a lengyel cég vadonatúj szolgáltatását. Elég furcsa egy autóban látni a „négy különböző Kubicát”.

  • Szaúd-Arábia tiszta energiával működő, autóktól és utaktól mentes futurisztikus várost épít a sivatagban

    Szaúd-Arábia tiszta energiával működő, autóktól és utaktól mentes futurisztikus várost épít a sivatagban

    (MTI) – Tiszta energiával működő, autóktól és utaktól mentes, futurisztikus várost épít a sivatagban 2024-re Szaúd-Arábia, a világ legnagyobb olajexportőre – jelentette még januárban a helyi televízió élő adásában a trónörökös.

    A készülő „ökovárosról” kedden írt a Daily Mail Online című brit lap. A cikk szerint Szalmán bin Abdel-Azíz szaúdi trónörökös ismertetése szerint, a Neom elnevezésű projektnek a The Line (A Vonal) lenne az első szakasza egy 168 kilométer hosszú központi gerincen, amelynek mentén helyezkednek el majd a különböző városrészek.

    A Neom a görög neosz, azaz új és a musztakbal, azaz arabul jövő szó kombinációjaként született. A terv része annak az ambiciózus elképzelésnek, amelynek célja, hogy Szaúd-Arábia függetlenné váljon a kőolajtól, és az országot a Szilícium-völgyhöz hasonló technológiai központtá alakítsák át, miközben városokat, kutatóközpontokat, oktatási zónákat és turisztikai látványosságokat is magában foglal.

    „A Neom az emberi fejlődés gyorsítója és vízió arról, hogyan nézhet ki egy új jövő” – olvasható egy januári közleményben.

    A tervek között szerepelnek repülő dróntaxik, Jurassic Park stílusú vidámpark robotdinoszauruszokkal, és Michelin-csillagos éttermek – írja a The Wall Street Journal című amerikai lap.

    A bolygó legnagyobb szén-dioxid-mentes rendszereként emlegetett, 16 városrészből álló metropolisz szélerőművekre, napenergiára és olyan csúcstechnológiára támaszkodna, amely a vizet oxigénné és hidrogénné alakítja át üzemanyagként.

    A Neom megvalósítása 500 milliárd dollárra rúghat, és a város mintegy 26 ezer négyzetkilométert foglalna el Szaúd-Arábia Tabúk tartományában, közel Jordánia és Egyiptom határához.

    A buldózerek már megkezdték a terület kialakítását, az alagutak ásását, hogy a város három szintjét – a gyalogosoknak szánt felszíni területet, valamint két földalatti réteget a közlekedés és az infrastruktúra számára – kialakítsák.

    Az északnyugat-szaúd-arábiai hegyektől a Vörös-tengerig terjedő közösségekben összesen akár 1 millió ember is élhet majd, akit nagy sebességű közlekedési eszközök és „autonóm mobilitási megoldások kötnek össze” – olvasható az említett közleményben.

    Az iskolák, éttermek, üzletek és egyéb célpontok ötperces sétával elérhetőek lesznek, egyetlen utazás sem tart majd húsz 20 percnél tovább – ígérik a tervek. A lineáris forma és a földalatti infrastruktúra segít megőrizni a természetes táj 95 százalékát, mondják a fejlesztők. A projekt az előrejelzések szerint 380 000 új munkahelyet teremt, és 2030-ig nagyjából 48 milliárd dollárral növeli majd a szaúd-arábiai GDP-t.

    A projekt vezetője, Nadhmi Al-Naszr a Bloomberg amerikai hírügynökségnek azt mondta, hogy ez gigantikus vállalkozás, és úgy becsülte, hogy a Vonal megtervezéséhez és megépítéséhez szükséges munkának még az 1 százalékát sem végezték el. Elmondta azt is, hogy a Neom fejlesztői kezdetben akadályokba ütköztek, mivel a mérnököknek olyan technológiákhoz kellett várost tervezniük, amelyek még nem léteznek.

    Az építkezés eredetileg 2021 első negyedévében kezdődött volna. Most, hogy végre elkezdődött, a Neom következő lépése az, hogy a metropoliszt „szabad zónává” nyilvánítsák, ahol más törvények érvényesek, mint Szaúd-Arábia többi részén. Al-Naszr szerint ez már 2022 első hónapjaiban megvalósulhat.