Kategória: Fastest Slap

  • Zsigovits Norbert a junior-mezőnyben, Szőke Márk az Európa-kupában indul a hétvégén kezdődő SuperEnduro GP-n

    Zsigovits Norbert a junior-mezőnyben, Szőke Márk az Európa-kupában indul a hétvégén kezdődő SuperEnduro GP-n

    A sporttörténeti sikereket hozó EnduroGP-szezon után az Enduro Team Hungary versenyzői a hétvégén már a stadionokban, rövidebb futamokkal lebonyolított SuperEnduro GP-sorozatban állnak rajthoz. Az Open 4S-világkupa 2. helyezettje, Zsigovits Norbert a Junior kategóriában indul, Szőke Márk az Európa-kupa mezőnyében szeretne bizonyítani a budapesti fordulót is tartalmazó bajnokságban. 

    Zsigovits Norbert és Szőke Márk állandó részvételével indul a SuperEnduro GP-sorozat következő szezonja, amely során az Enduro Team Hungary versenyzői a lengyelországi Łódź után Budapesten és két forduló erejéig a németországi Riesában lépnek pályára. Az Enduro GP-szezon során világkupa-futamokat nyerő és az összetett 2. helyét elérő Zsigovits Norbert kategóriát vált, a csákánydoroszlói versenyző a Junior kategória mezőnyéhez csatlakozik egy kétütemű KTM EXC 300-as motorral.  

    Csapattársa, a világkupában két 2. helyet szerző Szőke Márk továbbra is egy kétütemű Sherco SE 300 Racing nyergében az Európa-kupa futamain áll rajthoz. Zsigovits Norbert legutóbb ebben a kategóriában győzött az egyik döntőfutamon a rendkívül sikeresen megrendezett hazai SuperEnduro GP alkalmával, 8000 fős helyszíni közönség előtt.  

    A klasszikus enduróhoz képest másfajta megpróbáltatás 

    A klasszikus enduro-versenyekhez képest a SuperEnduro GP fordulói jellemzően egynapos események, amelyek során három kategóriában küzdenek a versenyzők egymással rövid, néhány perces futamok keretein belül, általában sportcsarnokokban. A sportág lényegében az enduro, a motocross és a trial versenyzés ötvözete, az edzéseken az óra ellen kell hajtani, a futamokon viszont test-test elleni küzdelem is zajlik. 

    Különböző szekciók vannak, akadnak endurós, jellemzően fa- és kőakadályok, vannak motocross-elemek, például ugrók, hullámsorok, mandinerek, kanyarok, és vannak trialos ügyességi elemek is, előfordulhatnak magasabb építmények is, amelyekre a versenyzőknek fel kell ugratni.  

    A pilóták három kategóriában mérhetik össze erejüket: a Prestige-ben olyan világsztárok versenyeznek, mint Cody Webb, Colton Haaker, Jonny Walker, a tavalyi világbajnok Billy Bolt, a hatszoros világbajnok Taddy Bazusiak és a sportág első világbajnoka, David Knight. A csúcskategória a lengyel és a magyar forduló között Izraelben is pályára lép. 

    A Junior kategóriában szintén nagy küzdelem várható, itt szerepel Zsigovits Norbert is, aki korábban már szerencsét próbált ebben a mezőnyben, legutóbb viszont az Európa-kupában indult, ahol idén Szőke Márk képviseli az Enduro Team Hungary csapatát. Ezek mellett betétfutamokat is tartanak, külön versenyszámot írnak ki gyerekek részére is. 

    „A négyütemű motor helyett kétüteműre ülök, régebben is mindig ezzel versenyeztem a SuperEndurón, mert könnyebb maga a motor és kezesebb az irányíthatósága. Korábban indultam már a Junior kategóriában, de legutóbb a kevés edzéslehetőség miatt az Európa-kupában versenyeztem, és most kíváncsi vagyok, hogy mire leszek képes a Juniorban. A SuperEnduro nekem jobban tetszik, sokkal izgalmasabb és technikásabb egy sima enduro-versenynél. Tömörebben megvan minden, ami egy hosszabb versenyen is megtalálható, csak ott nem ilyen intenzitással. A test-test elleni küzdelem annyira nem kedvező a számomra, de ez is a velejárója ennek a versenyzési formának” – nyilatkozta Zsigovits Norbert az idénynyitó előtt.  

    „Ez az utolsó év, amikor a Junior kategóriában indulhatok, ezért szeretnék jó eredményt elérni. A felkészülés terén már rutinosabb vagyok, minden évben át kell állni az enduro-versenyekről a rövidebb formátumra. Kihasználtuk, hogy kedvező volt az időjárás, így jól fel tudtunk készülni, amit lehetett, azt megtettem.” 

    Csapattársa, a motocross világából érkező Szőke Márk számára is kedvező a SuperEnduro GP formátuma, még akkor is, ha a németországi forduló márciusra halasztása megnehezíti majd a számára a visszaszokást a klasszikus enduro-versenyekre. 

    „Test-test ellen fogunk vívni, ami emlékeztet a motocrossra, jobban szeretem, amikor nem csak egyedül motorozom, hanem többen is vagyunk a pályán. Ez életem második ilyen jellegű világversenye lesz, a SuperEnduro világában is a harmadik versenyem. Eleinte nagyon idegen volt, ráadásul motorhiba miatt ki is estem, de azóta megtanultam ezt a versenyzési formát is.” 

    „Az Open-világkupa után a felkészülést ahhoz tudnám hasonlítani, mint a rövid- és a hosszútávfutást. A SuperEnduro esetén rövid futamok vannak, intenzív a terhelés, nincs idő javítani a hibákat, ebből kifolyólag sokkal nehezebb is. Mindenképpen szeretnék dobogós helyezést hozni, de a fő cél az, hogy jó időt tudjak futni az időmérőn, utána már tudni fogom a dolgomat.”  

    A magyar versenyzők számára kihívást jelent majd, hogy az ellenfeleket nem feltétlenül ismerhetik az EnduroGP-hétvégékről. Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatfőnöke és a hazai SuperEnduro GP-verseny főszervezője rámutatott, van néhány ellenfél, akik mindkét szakágban indulnak, de az élpilóták általában a Hard Enduro mezőnyéből vagy trial-versenyzésből jönnek. 

    „Zsigovits Norbert kemény kategóriában, a Juniorok között méreti meg magát, a rajtlistát böngészve egy top 5-ös eredménynek már nagyon örülnénk. Szőke Márk Budapesten indult először a SuperEnduro GP-n, motocrossosként nem igazán tudhatta még, hogy mire számítson, de idén sokkal célzottabban készülhetett” – mondta.   

    „Portugáliában, a szuperteszten kiemelkedő eredménnyel zárt, és az a pálya hasonlít a leginkább a SuperEnduróra. Mindketten teljesítettek egy majdnem teljes EnduroGP-szezont, ahol a pénteki szuperteszt hasonló jellegű pályákon zajlott.” 

    Látványos megpróbáltatás, szórakoztató formában 

    A fordulók során a versenyprogram az adminisztráció és a technikai átvétel után a szabadedzésekkel indul. Utána egy időmérő futam és egy kvalifikációs futam zajlik, innen a legjobb 14 versenyző egyeneságon kerül a döntőbe, a vigaszágon további két versenyző juthat be. Minden kategóriában a második futamot fordított rajtsorrend-választással rendezik meg, a leglassabb pilóta választhat először rajthelyet. A rajtgép jellemzően 7+1 fős, a pilóták két sorból rajtolnak a pilóták. A futamok rövidek, 8-9 perc időtartamúak, az első helyezett utolsó köre határozza meg, hogy hány kör lesz a táv. 

    A Prestige kategória lebonyolítása némileg eltérő, itt a világ legjobb 8 versenyzője egyeneságon bekerül a döntőbe a kvalifikáción futott idejüktől függetlenül. Ezen kívül a helyi rendezőnek van lehetősége szabadkártyát biztosítani egy versenyzőnek. A maradék 4-5 helyet a kvalifikációs futam helyezettjei kapják meg. A Prestige döntője előtt a legjobb 8 versenyző számára ún. Superpole-t is rendeznek, ilyenkor az eredmények alapján fordított rajtsorrendben teljesítenek köröket. Ez a Forma-1 korábbi időmérő edzéséhez hasonlít, egy bemelegítő kör után futnak egy-egy mért kört. A Superpole-on a legjobb három helyezettet 3-2-1 arányban bajnoki bónuszpontokkal jutalmazzák. A futamok győztesei mindhárom kategóriában 20 pontot szereznek, így a teljes versenynap során 60 pont szerezhető, pontegyenlőség esetén a fordított rajtrácsos futam eredménye határozza meg a sorrendet. 

    Februárban Budapestre érkezik a mezőny 

    A SuperEnduro GP mezőnye 2022. február 5-én a Papp László Sportarénában lép pályára Budapesten, ahol a közönség az izgalmas futamok mellett igazi showműsort is láthat különböző látványelemekkel fűszerezve; például táncosok, pirotechnikai felszerelések, zsonglőrök, motoros bemutatók, egyéb műsorszámok kerülnek a programba.   

    „A magyar verseny a járványügyi helyzet miatt sajnos nem a szezonzáró lesz, a német futamokat át kellett helyezni egy márciusi időpontra. Az előkészítés során két nap alatt kell a nulláról felépítenünk a pályát, amit az izraeli helyszínhez hasonlóan Németh Kornél tervezett. Ő a sportág legeredményesebb hazai versenyzője, aki mindent tud arról, hogy milyen egy jó SuperEnduro-pálya. 60 kamionnyi földet, 2-3 kamionnyi követ és fát kell a helyszínre szállítanunk, ez monumentális feladat. Több munkagép nonstop dolgozik majd a pályán és rengeteg önkéntes segítő is részt vesz abban, hogy a rendezvény létrejöhessen” – nyilatkozta Hadobás Ádám, a budapesti SuperEnduro GP-forduló főszervezője. 

  • Fernando Alonso és Esteban Ocon szállította le tegnap az Aranylabdát!

    Fernando Alonso és Esteban Ocon szállította le tegnap az Aranylabdát!

    Fernando Alonso és Esteban Ocon adta át idén az Aranylabdát.

    Hamarosan útra kelnek a versenyzők Szaúd-Arábiába, ugyanis kezdetét veszi a véghajrá. Ám a megmérettetés előtt a francia csapat versenyzői még kiruccantak Párizsba, hogy egy rangos díjat adjanak át.

    Az Alpine új A110 S modelljével átszelték a francia fővárost, a Daft Punkra hajazó fekete sisakot és öltöny húztak, majd a FIFA díjátadóján a színpadra siettek. A spanyol és a francia pilóta kezében már ott díszelgett a Ballon d’Or (Aranylabda), amit Lionel Messi vehetett át.

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Esteban Ocon®?? (@estebanocon) által megosztott bejegyzés

  • Példakép a brit teniszsztár számára Lewis Hamilton

    Példakép a brit teniszsztár számára Lewis Hamilton

    Saját elmondása szerint rettentő fontos szerepet tölt be Emma Raducanu Grand Slam-tornagyőztes brit teniszező életében a honfitárs Lewis Hamilton.

    A román apától és kínai anyától származó, Kanadában születő, de már az Egyesült Királyságban felnövő Emma Raducanu 1977 óta az első Grand Slam-tornagyőztes brit teniszezőnő 1977 óta. A még mindig csak 19 éves Raducanu szerint a meredek felfelé ívelő karrierjében nagyon nagy szerepe van az F1-et évek óta uraló honfitárs Lewis Hamiltonnak.

    „Több üzenetével segített már nekem” – avatott be Raducanu mindenkit a nyolcadik vb-címére hajtó Hamiltonnal való ismeretségébe a Reuters kérdésére válaszolva. „Azt mondta, legyek türelmes, lovagoljam meg a hullámot és ne aggódjak. Rengeteget segített az üzeneteivel a következő fázisba való átlépéssel. Nagyszerű példakép számomra.”

    A brit állami médium BBC minden évben megválasztja az év sportszemélyiségét. Itt sokak szerint Raducanu is esélyes a győzelemre akár Hamilton kárára. „Nem egyáltalán nem számolok ezzel. Egyébként is Lewisnak fogok szurkolni a versenyben” – fogalmazott egyértelműen Raducanu. „Fel sem merül bennem a győzelem esélye. Egyszerűen teljesen irreális ez az opció az én fejemben.”

    Raducanu egyébként nem titkoltan óriási F1-rajongó. Gyerekkorában a teniszkarrier előtt még a gokartozásba is belekóstolt.

  • Norris akár példaképével, Rossival versenyezhet együtt 2022-ben

    Norris akár példaképével, Rossival versenyezhet együtt 2022-ben

    Bár Hamiltonnal cserélt egyszer járművet Valentino Rossi, inkább fiatal rajongója, Lando Norris lenne az, akivel szívesen alkotna egy csapatot.

    Az olasz legenda jelenleg visszavonulása után mérlegeli jövőbeli lehetőségeit, és az endurance versenyzésen gondolkozik. Ahol akár egyik leghíresebb rajongójával is alkothatna egy csapatot.

    „Ami a jövő évet illeti, nagyon jó lenne, mert Lando nagyon gyors.” – nyilatkozta a motorsport.com-nak.

    „Autókkal fogok versenyezni, és ha van lehetőségem Landóval tenni, nagy öröm lenne, biztosan élveznénk.”

    Norris nemrég felfedte, beszéltek Rossi utolsó versenye előtt, és tartják a kapcsolatot egymással, mióta egyszer Silverstone-ban találkoztak.

    „Már az elejétől fogva szurkolóm volt, azóta beszélgetünk. Monzában például hasonló sisakja volt, mint nekem. Követem is, mert szerintem nagy tehetség és még fiatal. Ráadásul vicces is. Jövőre kicsit több időm lesz, akkor megpróbálok elnézni egy F1-es versenyre.” – ígérte.

    Rossi már 2004-ben tesztelt egy Ferrarit, de végül nem váltott négy kerékre, két éve pedig Hamilton autóját vitte el egy körre.

    A téli szezonban már biztos, hogy Rossi és a McLaren már egy versenyen fognak részt venni, a Gulf 12 óráson. Ugyanis Rossi a barátaival indul, Norris főnöke, Zak Brown pedig IndyCar pilótáival áll majd rajthoz.

  • Masi: Horner nem sértegetheti az FIA önkénteseit

    Masi: Horner nem sértegetheti az FIA önkénteseit

    Miután rosszindulatúnak nevezte a Verstappen rajtbüntetését okozó pályabírót, Christian Horner figyelmeztetést kapott a stewardoktól.

    Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi azonban nem állta meg, hogy megvédje a pálya szélén dolgozókat.

    „Szerintem nem kéne támadni senkit személyesen. Főleg akkor, amikor világszerte több ezer ember a szabadidejét adja nekünk.”

    „Ez a sport közel áll a szívükhöz, rengeteg időt áldoznak rá. Nélkülük az egész nem történhetne meg. Ezt sokan nem realizálják, ezért megvédek minden önkéntes pályabírót, minden bírót az összes pályán. Az ilyesmi [a sértegetés] nem elfogadható.”

    „Biztonsági kérdés volt, a marsall legjobb tudása szerint járt el, azzal a céllal, hogy mindenki biztonságban legyen a pályán. Nem hiszem, hogy kritizálni kéne bárkit is, ha ösztönösen cselekszik.”

    Horner ugyan úgy nyilatkozott, nem bánt meg semmit a hétvégén, de Masi története a meghallgatásról kissé másképp szól:

    „Christian bocsánatot kért a megjegyzéséért, és ennek fényében a stewardok döntése egyértelmű volt.”

    „A bíró, aki lengette a zászlót, személyesen is megkapta a bocsánatkérést, Christian pedig önként jelentkezett, hogy 2022-ben eljön a versenybírók képzésére.”

  • Justin Bieber lemondja a szaúdi hétvégére tervezett koncertjét?

    Justin Bieber lemondja a szaúdi hétvégére tervezett koncertjét?

    A Washington Postban egy elhunyt szaúdi újságíró menyasszonya kérte, hogy Justin Bieber ne menjen el Szaúd-Arábiába. És ezzel lépjen fel a királyság politikája ellen.

    A szervezők a kanadai énekes mellett ASAP Rockyt, David Guettát és Jason Derulót is leszervezték az első szaúdi F1-es hétvégére.

    Az ország a Race of Champions (Bajnokok Versenye), a Dakar Rally és a Formula E után látja majd vendégül a Forma 1-et.

    Justin Bieber ráadásul a koronaherceg személyes meghívására érkezik majd. Így még nagyobb lenne a visszhangja annak, ha nem tesz ennek eleget.

    „Törölje el a december 5-ei fellépését Szaúd-Arábiában.” – írja a korábbi menyasszony. – „Ez egy különleges lehetőség, hogy erőteljes üzenetet küld a világnak, hogy az ön neve és tehetsége nem segít abban, hogy helyreállítsa egy rezsim hírnevét, ami megöli a kritikusait.”

    Justin Bieber & Lewis Hamilton, racingline.hu
    Fotó: Mercedes AMG Petronas

    Bieber már korábban is ott volt egy F1-es hétvégén, akkor Lewis Hamilton meghívására Monacóba utazott el. A bajnok ugyan szóban nem erősítette meg kiállását az emberi jogokért Katarban. Ennek ellenére már kijelentette, szivárványos sisakját Szaúd-Arábiában és Abu Dhabiban is hordani fogja majd.

  • Hatalmasat csattant az Audi Makaóban!

    Hatalmasat csattant az Audi Makaóban!

    Az évente megrendezésre kerülő Makaói Nagydíj hétvégéje rendre magában foglal különféle formaautós, GT, és motorversenyeket. Az ezen a hétvégén aratott győzelmek mindig extra értékkel bírnak, azonban Makaó a jókora balesetekről is híres. Elég, ha például Sophia Flörsch 2018-as F3-as esésére gondolunk.

    Most a kínai Ya Qi Zhang bukott jókorát a Sands China Macau GT Cup warm upján. A kínai pilóta Audi R8 LMS GT3-asa a 15 perces bemelegítő edzésén ütközött nagy tempóval a korlátnak. Az edzést persze azonnal piros zászlóval leintették.

    Állítólag a versenyzőt kórházba szállították. Az orvosi közlemény szerint Zhang jobb oldali, többszörös bordatörést, jobb oldali tüdőtágulatot, könnyű tüdőzúzódást és néhány horzsolást szenvedett. Eszméleténél volt, de a vesrenyhétvégét nem tudta/tudja folytatni.

  • A Mercedes Formula E pilótái IndyCar autót tesztelnek Sebringben

    A Mercedes Formula E pilótái IndyCar autót tesztelnek Sebringben

    Az újdonsült Formula E bajnok Nyck de Vries és csapattársa, Stoffel Vandoorne a Mercedes-Benz EQ után az Indy 500 győztes alakulat, illetve a McLaren autóit próbálhatják ki.

    December 6-án Sebringben kerül majd sor a tesztre, melyen a csapatok potenciális új pilótákat próbálnak ki.

    A német gyártó 2022-ben vet véget az elektromos sorozatban való részvételüknek, a két pilóta ezután keresne új ülést. Mint utólag kiderült, de Vries majdnem a Williamsnél kötött ki.

    Vandoorne nem meglepően korábbi munkaadójánál, a McLarennél érdeklődik. Addig de Vries az idei Indy 500 nyertes csapattal, a Liberty Media által is birtokolt Meyer Shank Racinggel hajthat pályára.

    Az Arrow McLaren SP korábban Nico Hülkenberggel is tesztelt, de végül nem mentek tovább, így jön Vandoorne a képbe. Jövőre még nem lesz teljes szezonos a harmadik autó, de utána mindenképpen számítani lehet a bővítésre.

    A Meyer Shank Racing ezzel szemben az Indy 500 győzelemmel szerzett hírnevet szeretné meglovagolni. Hélio Castroneves autóját már egész évben futtatják, a viszonylag tapasztalatlan Harvey-t pedig egy bajnokra, Simon Pagenaud-ra cserélték a másikban. Jelezték azonban, két autó számukra nem a végállomás, és nem zárják ki, hogy a jövőben ennél is többet indítanak majd.

    Az, hogy jövőre milyen lehetőségekkel számolhatnak a Mercedes Formula E pilótái egy sikeres teszt esetén, nem tudni. Mindenesetre a két naptár sokszor ütközik majd, szinte minden elektromos versenyre jut egy viadal Amerikában is.

  • Egy versenyzővel tesztelik az Eau Rouge javasolt új elrendezését

    Egy versenyzővel tesztelik az Eau Rouge javasolt új elrendezését

    Egy helyi autóversenyző és tanácsadó tesztelte a Spa-Francorchamps legendás Eau Rouge és Raidillon szakaszán javasolt új nyomvonalat.

    Miután a közelmúltban számos veszélyes eset történt a hírhedt szakaszon, köztük Anthoine Hubert halála 2019-ben, a pálya szervezői lebontották az ismert klubházat a domb tetején, hogy újragondolják az elrendezést. A francia Auto Hebdo szerint az FIA célja az, hogy a híres fel-le-le-balra-jobbra sodró kanyarok összsebességét 10 százalékkal csökkentsék.

    A szakaszon fehér vonalakkal kijelölt, javasolt új nyomvonalat teljes sebességgel tesztelte a helyi vezetéstechnikai tanácsadó, Pierre-Yves Rosoux egy BMW M2 CS Racing GT4-es autóval. Ezt követően Rosoux az alábbiakat árulta el:

    „Az új, szögletesebb verzió 20 méterrel korábbi fékezést igényel tőlem. Amikor a fékezési fázis véget ér, az új Raidillonnal 160 km/órás sebességnél járok, szemben a korábbi 180-nal. A hegytetőn pedig 170-nél vagyok a 182 helyett a régóta ismert kanyarral.”

    Rosoux elismerte, hogy nem biztos benne, hogy a javasolt kialakításnak lesz jövője:

    „Minél inkább közelítünk Raidillonhoz nagy teljesítményű autókkal, annál kisebb lesz a különbség, a jelenlegi pályaelrendezéshez képest. Ennél a változatnál az a kockázat, hogy más problémákat generál a csúcson. Valószínű, hogy az elkövetkező hetekben további tesztek lesznek.”

  • Johnson visszatér a ROC Team USA-val, Pastrana csapattársa lesz!

    Johnson visszatér a ROC Team USA-val, Pastrana csapattársa lesz!

    A NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka, Jimmie Johnson visszatér a 2022. február 5-6. között megrendezésre kerülő Race Of Champions világdöntőre Pite Havsbadba, Svédországban.

    Richard Pettyvel és Dale Earnhardt-tal holtversenyben, Johnson hét NASCAR Cup Series bajnoki címével az egyik legünnepeltebb versenyzője az amerikai autósportnak. 2020-ban a NASCAR-ban töltött utolsó teljes szezonja után Johnson jelenleg az NTT IndyCar Series-ben a Chip Ganassi Racing 48-as rajtszámú Hondáját vezeti.

    A NASCAR Cup Series-ben eltöltött több mint 20 éve alatt Johnson 686 versenyen indult. 83 győzelmet, valamint 374 top 10-es helyezést ért el. 2002-ben Johnson és Jeff Gordon voltak az első NASCAR-pilóták, akik az évente megrendezésre kerülő ROC versenyen a bajnoki elit, nemzetközi mezőnyében versenyeztek. Az eseményt a spanyol Gran Canarián rendezték. A két stock car versenyző sokkolta a mezőnyt és a közönséget azzal, hogy elvették a ROC Nemzetek Kupáját a 2001-ben bajnoki címet szerző spanyol alakulattól. A győzelem megnyitotta az utat az amerikaiak nagyobb befolyása előtt az évenkénti Race Of Champions-on. Ugyanakkor a ROC Nemzetek Kupája a 2002-es győzelem óta az USA csapat számára elérhetetlen maradt. Johnson így beszélt erről:

    „Gran Canaria murvás volt, és nem hiszem, hogy a többiek tudták, hogy Jeffnek és nekem mennyi dirt verseny van már mögöttünk. Nem hiszem, hogy sokan számítottak arra, hogy jól fogok menni, vagy egyáltalán tudták, hogy ki vagyok. Megnyerni a ROC Nation’s Cupot, valami igazán egyedi dolog volt. Az egyetlen esemény, ahol a hazámat képviseltem. Sok dolgot elértem már a pályafutásom során, de ez az egyetlen ilyen élményem. Nagyon várom már, hogy visszatérjek a ROC-ra és Travisszel versenyezzünk. Ő egy hatalmas tehetség, és nagyon jól érezzük magunkat a közös versenyeinken. Remélhetőleg jól fogunk mókázni és sikereket érhetünk el a havon és jégen.”

    A svédországi Pite Havsbadban megrendezésre kerülő ROC „Snow + Ice” világdöntő újabb lehetőséget kínál a laza autókhoz és a kiszámíthatatlan felületekhez szokott versenyzők számára. A ROC 30 éves történetének leggyorsabb és legszélesebb pályájaként a közelgő verseny a befagyott Balti-tengeren kerül megrendezésre. Mindössze alig 100 kilométerre délre található az Északi sarkkörtől. Fredrik Johnsson, a ROC elnöke így nyilatkozott az új helyszínről:

    „A pilóták azért jönnek a ROC-ra, mert speciális élményt és innovatív kihívásokat kínál, amelyekkel a szokásos versenyszezonokban nem találkoznának. A ROC-nak voltak jó futamai a nagy stadionokban szerte a világon, de nagyon jó lesz visszatérni természetes közegbe. A rövid nappalok, a brutális hideg és a változó körülmények miatt Svédország igen alkalmas helyszín lesz az olyan sokoldalú tehetségeknek, mint Jimmie. Nincs sok tapasztalata a négykerékhajtással, de nagyon ügyes terepen és nagy sebességnél. Biztos vagyok benne, hogy nagyon hamar alkalmazkodni fog, ahogy tette azt 2002-ben is.”