Kategória: Fastest Slap

  • A Mercedes kibővítette junior programját és két új versenyzőt szerződtetett

    A Mercedes kibővítette junior programját és két új versenyzőt szerződtetett

    A Mercedes idén először valósítja meg a fejlesztési programjában rejlő potenciált, azáltal, hogy George Russell a Williamstől átigazol és Lewis Hamilton csapattársaként folytatja karrierjét.

    A Mercedes még 2016-ban hozta létre a Red Bull Junior Teamhez, a Ferrari Driver Academy-hez és az Alpine Academy-hez hasonlóan a juniorprogramját. Russell az első pilóta ebből a programból, aki a gyári csapathoz kerülve feljutott a ranglétra legfelső fokára, bár Esteban Ocon és Pascal Wehrlein is a Mercedes segítségével jutott be az F1-be.

    A Mercedes 2022-ben hét versenyzőt támogat majd, közülük ketten újak a csillagos márka kötelékében: A 11 éves brit-spanyol lányversenyző, Luna Fluxa (fenti fotón) illetve a 15 éves Daniel Guinchard.

    Fluxa, a program első női versenyzője, a gokartban fog versenyezni, míg Guinchard az együléses autók világába lép, Argenti mellett a brit Formula 4-ben.

    Daniel Guinchard
    Daniel Guinchard | Fotó: Mercedes AMG Petronas

    Andrea Kimi Antonelli a Mercedessel folytatja PREMA csapattal. Az olasz F4-ben fog versenyezni, míg Paul Aron szintén a PREMA-val idén, a Formula Regional European Championshipben indul majd. Frederik Vesti továbbra is az F1 perifériáján van, és idén az ART színeiben versenyez majd Formula 2-ben.

    „Ez egy igazán izgalmas év lesz a junior pilótáink számára, és örömmel üdvözöljük őket a pénteki W13-as bemutatkozáson a motorsport-családunk részeként” – mondta Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatának csapatfőnöke és vezérigazgatója.

    „A programban van néhány ismerős arc a korábbi évekből, akik az erős fejlődésükre szeretnének építeni, és van néhány új tag is, akik idén csatlakoztak hozzánk. Nagyszerű lesz látni, hogyan fejlődnek az első velünk töltött szezonjukban.”

    A Mercedes 2022-es utánpótlás versenyzőjének listája:

    Versenyző Bajnokság
    Frederik Vesti Formula 2 (ART)
    Andrea Kimi Antonelli Italian F4 (PREMA)
    Paul Aron Formula Regional (PREMA)
    Daniel Guinchard British F4 (Argenti)
    Yuanpu Cui Karting (OK)
    Alex Powell Karting (OK)
    Luna Fluxa Karting (OK Junior)
  • Így öltözz Hamiltonnak a farsangi mulatságon

    Így öltözz Hamiltonnak a farsangi mulatságon

    Lewis Hamilton stílusát elemezve adunk pár ötletet a farsangra.

    Mikor a brit versenyző a McLarennél vitézkedett, szigorú szabályokat kellett betartania a megjelenését illetően. Ron Dennis nem tűrte a „lázadást”, mindennek úgy kellett kinéznie, ahogy ő azt megálmodta. 2007-ben ezért is vágatta le Hamilton és Alonso a haját, sőt a hétszeres világbajnoknak a tetoválás is tabu volt.

    2013-ban csapatott váltott a 37 éves pilóta. A Mercedes szabad kezet adott neki, így végre kifejezhette önmagát.

    Hamilton betört a divat fellegvárába is. Tommy Hilfigerrel már évek óta közösen dobják piacara a Tommy x Lewis kollekciókat, amiket a hétszeres világbajnok elmondása szerint nagyon is szeretnek az emberek.

    A DMarge.com összegyűjtötte milyen darabok jellemzik Hamilton stílusát, így aki szeretne úgy öltözködni, mint a Mercedes pilótája, az most nagyon figyeljen.

    „Klasszikus” vonal:

    A csillagosok versenyzője nem mindig az extravagáns darabokra szavaz. A pulóverek, a bomber dzseki, a breton ing vagy épp a farmer is fontos szerepet játszik a ruhatárában. Természetesen a hosszú zokni sem maradhat ki a napi viseletből.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     

    Extravagáns öltönyök:

    Ugyan a fekete öltöny mindig teltitalálat egy fontos eseményen vagy díjátadón, ám a 37 éves versenyző inkább a színekre és a mintákra szavaz. Láthatta őt már a nagyközönség bordó öltözékben, avagy méregzöldben is. Ám a fehér is slágertéma nála. Sőt tavaly még csipkét is felvett. Mindezt természetesen nyakkendő nélkül abszolválta, ékszerekkel kiegészítve.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

    Luxus az utcán:

    Hamilton utcai viseletével is a luxusmárkákat hirdeti. Nem riad vissza a hosszított pólóktól – a 90-es évek mintájára – , és a tornacipőktől sem. A hétszeres világbajnok ugyanakkor kedveli a tónusos öltözködést is. A két színnel kombinált szettjeit cipőjéhez és hangulatához igazítja. A Kanye West inspirálta megjelenés közel áll a brithez.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

    Kiegészítők minden mennyiségben:

    A Mercedes versenyzője kedveli az ékszereket. Fülében egyre több darab található meg, ugyanakkor a hosszabb és vastagabb aranyláncokat sem veti meg. A gyűrűk is meghatározó részei a viseletének. A Fedóráktól sem riad vissza, gyűjteményében számos darab szerepel.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     

  • Vettel érdeklődését felkeltette a rali

    Vettel érdeklődését felkeltette a rali

    A négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel nem először vett részt Race of Championson, egyszer meg is nyerte azt, de első alkalommal fordult elő, hogy úgy vett részt az eseményen, hogy az nem aszfalton zajlott, hanem terepen, ráadásul havas, jeges talajon.

    Mindezek tükrében nagyon szép eredménnyel zárt a vasárnapi egyéni versenyen, hiszen a döntőig jutott, és bár végül alul maradt, ilyen terepen a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb ellen kikapni egyáltalán nem szégyen.

    Ezen kívül Vettel utasként is megfigyelte, hogyan vezetnek a ralisok, nagyon bejött neki a műfaj és jelezte, hogy elgondolkodik rajta, hogy a jövőben majd elindulna-e tereprali-versenyeken. Elmondása szerint egyelőre nem túl jártas a szakágban, de most érdeklődni kezdett.

    „Mindig is élveztem nézni, hogy mit csinálnak. Ez egy másik szakág, szóval így is jól érzed magad az autóban, csak éppen sok a különbség” – idézi Vettelt a The Race.

    „Nagyon hasonlóan a Forma-1-hez vagy bármelyik kategóriához, rengeteg munka van a színfalak mögött, az itinerek elkészítése és az összes lehetséges információ megszerzése kapcsán; ugyanez a helyzet velünk is, amikor a versenyre készülünk, és ott van az azt követő elemzés is.”

    „A sport fejlődik, és többről van szó, mint csak a vezetésről, ami szintén kihívást jelent. Szóval biztos, hogy nem könnyű csak úgy beleugrani és nagyon jónak lenni benne.”

    „Szükségem van időre és tapasztalatra, de ha valaki hajlandó adni nekem lehetőséget és egy esélyt, és sok ideje van, akkor szívesen kipróbálom.”

    „Azt hiszem, ez olyasmi, ami versenyzőként nagyon kielégítő, hogy játszhatok az autóval és több mozgásterem van.”

    „Általában, amikor az autó kitör, azonnal korrigálsz, és vesztettél egy kis időt. Itt viszont szerintem sokkal több szürke zóna van. Oldalra kerülsz, talán egy kicsit rossz az időzítés, de korrigálhatod.”

    „Természetesen be kell kerülnöd abba az igazán kis időintervallumba, hogy tökéletes legyél. És láttad a különbséget! De ez határozottan olyasmi, amit élvezek.”

    Sebastian Vettel, ROC
    Vettel és Loeb a ROC döntőben  |  Fotó: Courtesy of Race of Champions
    Arról is beszélt, hogy élte meg a hétvégi ROC-on való vezetést

    „Ez olyasmi, amihez a vezetési stílusomat tekintve határozottan nem vagyok annyira hozzászokva” – mondta Vettel.

    „Normális esetben, amikor az autó oldalra megy, megpróbálom minél hamarabb korrigálni, és visszatenni az egyenesbe, ami itt nem a leggyorsabb megoldás.”

    „Nagyon izgalmas, és szerintem ez egy nagyszerű hely a világon” – utalt Vettel a svéd, sarkvidék-közeli helyszínre. „Sok munka volt, az időjárás nem igazán segített ezen a hétvégén, és nem könnyítette meg a helyzetet, de az emberek nagyszerűek voltak.”

    „Miután az elmúlt két évben kihagytam a Race of Championst, és a világjárvány is végigjárta a világot, nagyszerű volt visszatérni. És nagyszerű volt a normalitás érzése is, már amennyire ez lehetséges volt.”

    „Ez egy nagyon-nagyon nagyszerű visszatérés volt, és nagyon szeretnék visszatérni egy ilyen helyre havon és jégen.”

  • Vettel élvezte, hogy „az igazi” Stig mellett ülhetett

    Vettel élvezte, hogy „az igazi” Stig mellett ülhetett

    Sebastian Vettel részt vett a hétvégi Race of Champions hétvégén Svédországban, és bár a Nations Cupban hamar kiestek a versenyből Mick Schumacherrel, az egyéni versenyben a négyszeres F1-es bajnok a döntőig menetelt.

    A  ralikirály Sébastien Loeb volt az ellenfele, akitől ki is kapott, de már csak azért is megsüvegelendő Vettel döntős szereplése, mert bár ő is nyert már korábban ROC-ot, az épített, aszfalt pályán történt, míg a hétvégi havas, off-road pálya egyértelműen a ralisoknak kedvezett. Bár a végén Vettelnek jobban meggyűlt a baja a pezsgős üveggel, mint a havas-jeges tereppel.

    A német versenyző azonban a vezetésen túl is sok élménnyel gazdagodott, és az sem kizárt, hogy érdeklődni kezdett a ralisport iránt. Nem Oliver Solberg mellé ült be az anyósülésre a Nemzetek Kupája során, de bemutató során az „igazi” Stig mellé is beült egy Audi Quattro S1-be.

    A svéd Stig Blomqvist a RoC-on bemutatta azt az Audit, amellyel 1984-ben ralivilágbajnok lett, Vettel pedig utasa volt a demo során.

    Arra a kérdésre, hogy ez egy olyan élmény volt-e, amit kipipálhat a bakancslistájáról, Vettel így felelt: „Több annál. Azt hiszem, ez az autó klasszikus, de aztán az, hogy esélyt kaptam arra, hogy a Stiggel mehessek – méghozzá az igazival, nem a kitaláltal* -, nagyon király volt”   – idézte Vettelt a The Race.

    „Nagyon hálás vagyok, hogy Stig még mindig részt vesz ilyen típusú eseményeken, aztán könyörögtem, hogy beülhessek az autóba, és kihasználtam a lehetőséget, hogy mellette mehessek.”

    „Több szempontból is varázslatos volt. Szóval nagyon élveztem.”
    Bár ez a bemutató autózás kedvére volt, elhessegette azt a gondolatot, hogy például Monte-Carlóban is beüljön az anyósülésre egy raliautóba.

    „Ebben az autóban nem biztos, hogy utas lennék egy olyan ralin, mint akár Monte-Carlo vagy más helyszín, ahol a leghosszabb egyenesek és gyorsabb kanyarok vannak!” – mondta a négyszeres Forma-1-es világbajnok.

    „De ez nagyon király volt.”

  • Superenduro GP: Ünneplő közönség éltette az Enduro Team Hungary versenyzőit

    Superenduro GP: Ünneplő közönség éltette az Enduro Team Hungary versenyzőit

    Harmadszor rendezték meg a Superenduro GP budapesti fordulóját, a Papp László Sportarénában ezúttal is hétezer fős közönség szurkolt a magyar versenyzőknek, köztük az Enduro Team Hungary színeiben versenyző Zsigovits Norbertnek és Szőke Márknak. Mindketten az összetett dobogós helyért küzdöttek, az első futamon a kategóriájukban a harmadik helyet érték el, az Európa-kupában Liszka Roland az összetett dobogóra is felállhatott. 

    Ünnepi este volt a hazai motorsport-élet számára a Papp László Budapest Sportarénában megrendezett harmadik Superenduro GP, amelyen a három kategóriából kettőben magyar versenyzők is indultak: az Enduro Team Hungary színeiben Zsigovits Norbert a Junior-világbajnokságban, Szőke Márk az Európa-kupában állt rajthoz. Mindkét versenyző harcban volt az összetett dobogós helyezésekért.

    Az Európa-kupában Szőke Márk volt a legesélyesebb, az első futam rajtja után az ötödik helyen haladt, először a negyedik helyre lépett, majd átvette a harmadik helyet, és végül ebben a pozícióban intette le a kockás zászló.

    Közben felzárkózott mögé az este egyik meglepetését okozó Liszka Roland, aki Szőke mögött az első futamon a negyedik helyen zárt. A két hazai kiválóság a rajttól kezdve végig tartotta a tempót, magabiztosan haladtak az ígéretes részeredmény felé.

    Fotó: Makai Gergely / MGR IMAGES

    A Superenduro GP második futama fordulatot hozott; Szőke Márk számára rosszul alakult a rajt, beszorult a mezőnybe, és végül a 11. pozícióban intették le, az összetett ötödik helyén zárt. Liszka Roland közben ismét formában volt, a második helyen zárta a második futamot, így az összetett értékelésben az előkelő harmadik helyet érte el, és a budapesti közönség előtt felállhatott a kategória dobogójára is. Az összetett pontversenyben Szőke Márk a hatodik helyen várhatja a következő fordulót.

    „Nagyon örültem annak, hogy sikerült felkészülni erre a versenyre, a szabadedzésen a leggyorsabb voltam, az időmérőn az ötödik lettem, de nem sokkal maradtam le. Az első futamon próbáltam spórolni, a harmadik lettem, majd a második futamon elég szerencsétlenül alakult a rajt. A verseny közepén elesett előttem az egyik ellenfél, beszorultam és elfáradtam. Próbáltam arra összpontosítani, hogy még nincs vége a versenynek, fájt mindenem, de nagyon örülök, hogy a bajnokságban előrébb léptem, köszönöm szépen mindenkinek a szurkolást” – mondta Szőke Márk.

    Fotó: Makai Gergely / MGR IMAGES

    Óriási ováció Zsigovits Norbert futamán

    Már az Európa-kupa futamain is lelkesen buzdították a szurkolók a magyar versenyzőket, de a Junior-világbajnokság küzdelmeire igazán megtelt élettel a Sportaréna. Ez elsősorban Zsigovits Norbertnek köszönhető, aki a harmadik rajthelyet szerezte meg, és igazi hangorkánt kiváltva, nem sokkal az indulás pillanata után átvette a vezetést is.

    A körülbelül nyolcperces futamon Zsigovits nem sokáig tudta megtartani az első helyet, de így is az élmezőnyben maradt, esélyes volt a második hely elérésére is, taktikusan kihasználta a lekörözéseket, de az utolsó előtti körben elesett, így a rajthelyének megfelelő harmadik helyen zárta az első futamot.

    A Superenduro GP fordított rajtrácsos második futama rajtjánál visszaesett a mezőny végére, de körről körre egyre előrébb tört a mezőnyben. A lendületét egy újabb esés törte meg, a hatodik helyet azonban így is megszerezte, és ezzel újabb világbajnoki pontokat szerzett. A harmadik futam hasonlóan zajlott, a csákánydoroszlói versenyző ezúttal sem jött ki jól a rajt utáni kavarodásból, de újabb hatodik helyet ért el.

    Fotó: Makai Gergely / MGR IMAGES

    „Ez nem volt piskóta. Mindent kiadtam magamból, az első futam után majdnem meghaltam, úgyhogy saját magamat kellett nyugalomra inteni, hogy a továbbiakban ne hibázzak. A második és harmadik futam nem úgy sikerült, ahogy az első után reméltem, de a hazai közönség szeretete mindenért kárpótolt. Felülmúlhatatlan érzés volt a szurkolásuk, onnan tudtam, hogy nem leköröztem, hanem előztem, hogy ők őrjöngtek – egy versenyző erről álmodik” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.

  • Vettel ellopta a show-t a ROC díjátadón

    Vettel ellopta a show-t a ROC díjátadón

    Miután a Svédországban megrendezésre került Race of Champions egyéni versenyében Sebastian Vettel a döntőbe jutott, végül alulmaradt Sébastien Loebbel szemben.

    A döntő előtt még azzal viccelődött az Aston Martin versenyzője, hogy az mindenképp biztos, hogy Seb fog nyerni; utalt azonos keresztnevükre.

    A döntő után az immáron négyszeres ROC győztes Loeb, valamint a második helyen végző Vettel megkapták trófeáikat, valamint egy hatalmas üveg pezsgőt. Loeb hamar kinyitotta az övét, Vettelnek azonban sehogy nem sikerült megszabadítania az üveget a dugótól.

    Próbálta rázni, hogy a szénsav kilökje, odaütötte az üveget a Polaris kerekéhez, próbálta csavarva kihúzni a dugót, de nem járt sikerrel. Helyette beletört a dugó az üvegbe. Vettel így pezsgő nélkül maradt, és míg Loeb locsolt, Vettel jobb híján lehajolt két marék hóért és azt dobálta.

    Végül Loeb átadta neki saját pezsgőjét, hogy ő is locsolhasson kicsit, illetve később külső segítséggel valahogy Vettel üvegéből is kioperálták a dugót.

  • Volt már az autóversenyzés olimpiai sportág

    Volt már az autóversenyzés olimpiai sportág

    Zajlanak épp a téli olimpiai játékok Pekingben, amelyeken számos sportágban rendeznek versenyeket. Az autóversenyzés egyelőre nem tartozik ezen sportágak közé, de ez nem volt mindig így.

    A Forma-1 nem része a játékoknak, de a messzi múltban az autóversenyzés is szerepelt a programban. Az 1900-as nyári olimpiai játékokon több autóversenyt is rendeztek, sőt, a különböző osztályoknak különböző futamokat tartottak. Megkülönböztettek túraautókat, kisautókat, taxikat, furgonokat és teherautókat. Ezenkívül két hosszútávú versenyt is tartottak. Összesen tizennégy futamot rendeztek ezen az olimpián.

    A versenyeket Franciaországban bonyolították le, és a résztvevők többsége hazai induló volt. Mindössze egy nem francia nevezést regisztráltak; a német Mercedes márka már akkoriban is részt vett a sportban, ahogy a Renault is.

    Természetesen medálokat is kiosztottak, de ezek nem a mai hagyományos arany-, ezüst- és bronzérmek voltak. A versenyek győztesei aranyozott-ezüst érmeket kaptak, amelyeken egy ezüstérem fölött egy aranyréteg volt. Ahelyett, hogy ezüst- és bronzérmet osztottak volna a második és harmadik helyen beért versenyzőknek, minden olyan induló, aki 60 km/h-nál nagyobb átlagsebességet ért el, ezüst plakettet kapott. A 40 km/h feletti átlagsebességet elérők pedig bronzérmet kaptak.

    A túraautók kategóriájának győztesei egy műalkotást nyertek, míg a többi kategória győztesei igazi aranyérmet kaptak. Az eredményeket zsűri döntötte el, ezért több induló is elérhette ugyanazt az eredményt. Ennek következtében a teherautó kategóriában négyen nyertek aranyérmet.

    Egy operatőr is jelen volt az 1900-as nyári játékokon. Ezek a klasszikus felvételek a fenti videón láthatók.

  • Race of Champions: Vettel kikapott Loebtől a döntőben

    Race of Champions: Vettel kikapott Loebtől a döntőben

    Sebastian Vettel egészen a döntőig menetelt, végül egy ralibajnoktól kapott ki.

    Vasárnap sor került a Race of Champions egyéni versenyére, vagyis a Bajnokok Tornájára, mely verseny győztesét a „Bajnokok bajnokának” szokásos nevezni.

    A csapatversenyt tegnap, vagyis a ROC Nations Cupot Norvégia apa-fiú párosa nyerte Petter és Oliver Solberg jóvoltából.

    Az északi sarkkör közelében, Svédországban, Pite Havsbadban megrendezésre kerülő eseményen párhuzamos pályán mérkőznek megy egymás ellen a kisorsolt versenyzőpárosok, egyforma autókkal, egyenes kieséses rendszerben.

    Először Colton Herta és Helio Castroneves feszültek egymásnak Polaris PRO XP gépek volánja mögött. Herta 2,6 másodperccel bizonyult gyorsabbnak.

    A W Series kétszeres bajnoknője Mick Schumacherrel mérte össze képességeit, rallycross autókat vezetve. Chadwick egy árnyalattal talán jobban rajtolt. Az egyik kanyarban aztán túlságosan driftesre vette a figurát és egy kis időt veszített, de 1,4 másodperccel így is legyőzte Schumachert.

    Egy celebrity kör után, RX2e elektromos rallycross autókkal Chadwick és Herta összecsapása következett. A versenyzőnő azonban kicsúszott, jobban mondva bele a hófalba, így Herta könnyű győzelmet aratott.

    Sebastian Vettel és Emma Kimiläinen is Polarisszal kezdett. Vettel jobban kapta el a rajtot, és bár féltávnál még szoros volt az állás kettőjük között, végül több, mint két másodperccel Vettel előbb haladt át a célvonalon.

    Mika Häkkinen és Jimmie Johnson Porschékkal vágtak neki a körnek egymás ellen. Johnson nagyon nehezen talált tapadást a rajtnál – már amennyire havon lehet -, így rögtön az elején hátrányba került. Végül azonban az amerikai behozta lemaradását és végül legyőzte a kétszeres Forma-1-es bajnokot.

    Tom Kristensen és David Coulthard RX2e-kkel mérkőztek meg. Ahogy a hétvége során több alkalommal is, DC most is megkóstolta a hófalat. Végül 4 tizeddel Kristensen bizonyult jobbnak.

    A pályaautósok kategóriájából Herta, Vettel, Johnson és Kristensen jutottak tovább a negyeddöntőbe

    A nyolcaddöntők off-road versenyzőivel Oliver Solberg és Benito Guerra kezdett, egy-egy Polaris volánja mögött. Solberg 2,8 másodperces fölénnyel ért célba. Így a 2019-es ROC győztes Guerra ki is esett.

    Sébastien Loeb Petter Solberggel mérkőzött meg. A két ralilegenda RX2e-vel szántotta a havat egymás ellen. Féltávnál Solberg 9 tized előnyben volt, a célegyenesben nagyon szoros volt az állás, de Solberg keresztbe úsztatta autóját, így végül Loeb győzedelmeskedett.

    Helyiek összecsapása következett: Johan Kristoffersson és Timmy Hansen RX Supercar Lites rallycross autókkal álltak rajthoz. Féltávhoz Hansen 2 másodperc előnnyel érkezett, de Hansen „átmászott” a két párhuzamos versenysávot elválasztó hófalon, épp csak visszakeveredett a saját helyére, mielőtt Kristoffersson odaért. Így az összecsapást persze utóbbi győzelmét hozta.

    Didier Auriol és Mattias Ekström következett, Porschékkal. Előbbi négyszeres ROC-győztes, és ezzel rekorder, míg Ekström háromszor nyerte meg a versenyt (csak úgy, mint Loeb). Utóbbi győzedelmeskedett, így annak az esélye elszállt, hogy Auriol ötszörös győztessé váljon.

    Oliver Solberg, Loeb, Kristofferson és Ekström is a negyeddöntőbe jutott

    A negyeddöntőt Vettel és Herta nyitotta rallycross autókkal. Ekkor már a havazás is megérkezett a helyszínre – szemben a tegnapi napsütéssel -, amit erősen fújt is a szél. Az összecsapást Vettel nyerte 1,5 másodperccel.

    Polaris volánja mögé ült Kristensen és Johnson; előbbi 1,4 másodperccel nyert és jutott tovább.

    Loeb és Oliver Solberg Porschéra váltottak és Loeb 3,2 másodpercet vert a Solberg fiúra.

    RX2e-k, valamint Ekström és Kristoffersson következtek és végül Kristoffersson egy századdal(!) verte meg honfitársát.

    Vettel és Herta polarisos összecsapásából előbbi jött ki győztesen. Így Herta-Vettel 1:1 lett az állás, de az összideje Vettelnek lett jobb, így ő jutott tovább.

    Kristensen és Johnson a második közös körüknek rallycross autókkal vágtak neki. Johnson nyert, így itt is 1:1 lett az állás, ami Kristensen továbbjutását eredményezte.

    Oliver Solberg és Loeb másodjára rallycross autókba ültek, párharcuk pedig Loeb továbbjutásával zárult.

    Két Polarisszal is megmérkőzött Ekström és Kristofferson. Az összecsapást Ekström nyerte, így itt is 1:1 lett az eredmény, Ekström továbbjutásával

    Vettel, Kristensen, Loeb, Ekström jutott tehát az elődöntőbe

    A kilencszeres Le Mans győztes Kristensen a négyszeres F1-es bajnok Vettel ellen RX2e-vel indult „harcba”. Kristensen autója azonban még a féltáv előtt megadta magát, így sima Vettel-továbbjutás született.

    Loeb és Ekström Porschés köre során Loeb egy ponton nagyon megcsúszott, ezzel időt veszítve, végül azonban mégis bezsebelte a győzelmet a francia.

    Vettel és Kristensen újabb megmérettetése Polarisokkal zajlott. Vettel 2 másodperccel gyorsabb volt a norvégnál, így ő az első, aki a döntőbe jutott.

    Ekström és Loeb rallycrossos mérkőzését előbbi nyerte, így kettejük harca 1:1-es eredménnyel zárult. Így egy harmadik összecsapás döntött a továbbjutásról.
    A harmadik körre Ekström dönthette el, hogy melyik oldalról szeretne indulni, így ő a bal, míg Loeb a jobb sávból rajtolt az RX2e-kkel. Féltávnál Loebnek nagy előnye volt, végül a francia 1,7 másodperccel nyert és jutott be a döntőbe.

    Sébastien Loeb
    Sébastien Loeb  |  Fotó: Courtesy of Race of Champions
    Vettel-Loeb indult a végső győzelemért

    A legjobb pályaautós tehát Vettel lett, míg az off-road versenyzőket Loeb képviselte a döntőben. A német is nyert már egyszer ROC-ot, de egyértelmű volt, hogy Loeb, aki idén már megnyerte a Monte-Carlo Rally-t, kemény dió lesz.

    Először Polarisszal álltak rajthoz. Féltávnál Vettel 2,6 mp hátrányban volt, végül ki is kapott a kilencszeres ralivilágbajnoktól.
    Vettel-Loeb 0:1

    Sébastien és Sebastian rallycross autókkal folytatta küzdelmet. Féltávnál 0,2 mp volt Vettel hátránya. Végül 3,6 másodperccel kapott ki.
    Vettel-Loeb 0:2

    A két Seb ezt követően RX2e-be ült. Loeb hibázott egy kicsit, de a féltávnál már vezetett, miután Vettel is hibázott az alagútban. Végül azonban Loeb csúszott ki, így Vettel nyerte a kört.
    Vettel-Loeb 1:2

    A negyedik összecsapásukra ismét a Polaris került elő. Féltávnál Vettel volt előnyben 0,7 másodperccel. Végül a célegyenesben Loeb legyorsulta a németet, ezzel pedig megnyerte a kört, és ezzel a Race of Championst is.
    Vettel-Loeb: 1:3

    Sébastien Loeb negyedjére lett ROC győztes, beérve ezzel Didier Auriol rekordját.

  • Kvjat és Medvegyev kipróbálták egymás sportjait

    Kvjat és Medvegyev kipróbálták egymás sportjait

    Danyiil Kvjat nemrégiben egy olyan videót posztolt, ahol az egyik honfitársával gokartoztak kikapcsolódás gyanánt. Az ex-F1-es partnere pedig nem volt más, mint Danyiil Medvegyev, aki nemrégi érkezett haza az Australian Openről.

    Az orosz teniszező – aki jelen pillanatban az ATP világranglistájának második helyén áll – már az idei év első komolyabb megmérettetésén remek teljesítményt ért el, ugyanis bejutott a döntőbe az ausztrál nyílt teniszbajnokságon, ahol végül a második helyezést szerezte meg Rafael Nadal mögött.

    Most Medvegyev életében a pihenésé a főszerep és ezen apropóból Kvjattal és Alex Albonnal kilátogattak egy gokartpályára, ahol egy nap erejéig jót érezték magukat és egymás ellen is versenyeztek többek között. A következő nap pedig a teniszé volt a főszerep, ugyanis a két orosz jóbarát ebben a sportban mérkőzött meg egymás ellen. Biztosan hasznosan telt az előbb említett két nap Kvjat és Medvegyev számára, mert mindketten mutathattak trükköket a másiknak a saját sportjukban.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Daniil Kvyat (@danydk1) által megosztott bejegyzés

  • ROC Nations Cup: Solbergék legyőzték az amerikaiakat

    ROC Nations Cup: Solbergék legyőzték az amerikaiakat

    Elérkezett a 2022-es Race of Champions, annak is a Nations Cup, vagyis Nemzetek tornája nevű eseménye. Szombaton tehát még nem az egyéni verseny zajlott, hanem a nemzetek mérkőztek meg egymással, egyenes kieséses rendszerben. Mindezt Svédországban, Pite Havsbadban, nem is olyan messze a sarkkörtől, havas, párhuzamos pályán.

    Rögtön a második összecsapás némi meglepetést hozott. Németország és az eROC csapat mérte össze erejét Sebastian Vettel és Lucas Blakeley képviseletében, és utóbbi legyőzte a négyszeres F1-es bajnokot, bár mindössze 8 századdal bizonyult gyorsabbnak az elektromos RX autókkal.

    Helio Castroneves (Latin-Amerika) és Jimmie Johnson (USA) egy-egy, hátsókerekes, könnyű, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsporttal csaptak össze. Utóbbi bizonyult gyorsabbnak. Majd Colton Herta és Benito Guerra is kipróbálták az Porscékat. Ezt a kört pedig Latin-Amerika. Korábban azonban az USA csapat több győzelmet szerzett, így ők tovább is jutottak a negyeddöntőkbe, míg Latin-Amerika számára a verseny véget ért.

    A Polaris PRO XP-vel már jobban elbánt Vettel, és az eROC versenyzőjének fél másodpercet adott.
    Ugyanezzel az autóval Mick Schumacher több, mint 3,5 másodperccel kapott ki a másik eRoc versenyzőtől. Ennek ellenére több győzelmüknek köszönhetően a németek jutottak tovább a negyeddöntőkbe.

    A negyeddőntökben először Finnország és Nagy-Britannia mérkőzött meg egymással

    Először David Coulthard és a Valtteri Bottas helyére érkező Emma Kimiläinen mérkőztek meg egymással, RX2e-kkel. DC több, mint 4 másodpercet adott a finn versenyzőnőnek.

    A Jamie Chadwick-Mika Häkkinen duó Polarisokkal versenyeztek, és a W Series bajnoknője majdnem 3 másodpercet adott a kétszeres Forma-1-es világbajnoknak.

    Németország és USA képviseletében előbb a rallycross autókkal (RX Supercar Lites) Vettel és Johnsson mérték össze képességeiket. Vettel több, mint 2 másodperccel kikapott az amerikaitól.

    Herta és Schumacher következtek, szintén rallycross autókkal. Mick 9 tizeddel győzte le ellenfelét.

    Kimiläinen és Chadwick a W Series után most a ROC-on is egymás ellen indultak. Porschékkal mérkőztek meg, de Chadwick hóba rakta az autót, így a finn könnyedén nyerte a kört.

    Izgalmas összecsapásnak ígérkezett az egykori csapattársak megmérettetése. Mika Häkkinen (Finnország) David Coultharddal (Nagy-Britannia) szemben indult. A Porschékat vezetve a másodperccel a finn nyert. Így 2-2 lett az állás a britek és a finnek között, de jobb összidővel a finn csapat jutott tovább az elődöntőbe.

    Németország és USA újabb összecsapása következett Schumacher és Johnsson által, Polarisszal. A német három tizeddel előzte meg ellenfelét.

    Vettel és Herta párosa készült pontot tenni a német-amerikai csata végére, RX2e-vel. Herta 2 tizedet adott Vettelnek. Ezzel Németország-USA 2:2 lett az eredmény, de a jobb összidőnek köszönhetően az amerikaiak jutottak tovább, így Schumacher és Vettel számára a véget ért a szombati program.

    A nyegyeddöntö B és C csoportja következett a nordic és francia, valamint a svéd és norvég csapattal

    Kristoffersson és Loeb kezdtek, rallycross autóval. Előbbi több, mint 1 másodperccel győzte le a franciát, aki egy kicsit lassabban indult a rajtnál, mint ellenfele.

    Tom Kristensen és Didier Auriol párosa következett Polarysszal, és előbbi sima győzelmet hozott az északi csapatnak.

    Mattias Ekström és Petter Solberg RX2e-vel mérkőztek meg. Ekström mindössze egy tizeddeel tutott gyorsabb lenni Solbergnél.

    Timmy Hansen és Oliver Solberg Polaris volánja mögött szálltak harcba egymással. Hansen jobban rajtolt, de végül 5 tizeddel Solberg diadalmaskodott.

    Kristoffersson és Auriol RX2e-vel álltak rajthoz, csatájuk pedig előbbi több, mint 4,5 másodperces győzelmét hozta.

    Loeb és Kristensen Porschékba pattantak, hogy döntsenek, végül Loeb 1,6 másodperccel győzte le a norvégot. Ez azonban kevés volt a továbbjutáshoz. A francia duó kiesett, míg a nordic, vagyis északi csapat továbbjutott az elődöntőbe.

    Ismét rallycross autók következtek, Ekström és Oliver Solberg összecsapása előbbi győzelmét hozta.

    Hansen és Petter Solberg Porschékkal következtek, Hansen ledarálta egy helyen orral a hókupacot, amivel időt veszített, majd a cél előtt pár centivel fordult keresztbe és állt meg. A kört így Solberg nyerte, és Norvégia jutott tovább.

    Az elődöntőbe tehát Finnország, USA, Nordic Team és Norvégia jutott be

    Kimiläinen Johnsson mérte össze tudását, rallycross autóban ülve. A versenyzőnő 5,5 másodperccel kikapott.

    Häkkinen Herta ellen indult Polarisszal. Miután Herta kicsit hibázott és időt veszített, a finn végül 6 tized előnnyel győzni tudott.

    Ezek után Häkkinen Johnsson ellen indult, RX2e-vel. A finn azonban hófalba tette az autót, így elbukta a kört.

    Kimiläinen és Herta összecsapása utóbbi sima győzelmét hozta, így Finnország búcsúzott és az amerikai páros jutott tovább a döntőbe.

    Kristofferson és Petter Solberg Polarisba pattant, hogy legyőzzék egymást. Ez végül Solbergnek sikerült.

    Kristensen és Oliver Solberg csatájából is Solberg győzelem született.

    Kristofferson és Oliver Solberg sem volt túl magabiztos a közöt körükben, végül utóbbi nyert több, mint egy másodperccel.

    Petter Solberg és Kristensen sem könnyen birkózott meg egymással, mindketten hibáztak, végül Kristensen nyert, de az északi csapatnak ez nem volt elég a továbbjutáshoz.

    Norvégia és USA jutott a döntőbe

    Johnsson és Petter Solberg nyitotta a döntőt, valamint 1-1 Polaris. Solberg körbeért, azonban Johnsson autóját viszont utolérte a technika ördöge, így előbbi nyert.

    Oliver Solberg és Herta RX2e-s összecsapása is egészen könnyed Solberg győzelmet hozott, így a norvég csapatnak már csak egy összecsapást kellett megnyerni a végső győzelemhez.

    Oliver Solberg (utasa Vettel volt – lehet, hogy el akart lesni pár ralis fogást holnapra?) és Johnson Porschékkal mérkőztek meg egymás ellen, ami Johnson győzelmét hozta, így a norvégok még nem lélegezhettek fel.

    Petter Solberg és Colton Herta párosa volt tehát az igazán döntő, és az, hogy bánnak a rallycross autóval. Jól rajtoltak, azonban Herta sok időt veszített azzal, hogy a hófalat megcsípte. Így sima Solberg győzelem született, ezzel pedig Norvégia nyerte a ROC Nations Cupot!

    A 2022-es Nemzetek kupáján a Solberg apa-fiú páros győzedelmeskedett.

    Folytatás vasárnap délben, az egyéni Race of Championsszel, vagyis a Bajnokok Tornájával.