Kategória: Fastest Slap

  • Brown: A Red Bull tönkretett már néhány jó versenyzőt

    Brown: A Red Bull tönkretett már néhány jó versenyzőt

    Zak Brown brutálisnak és kegyetlennek nevezte a Red Bull Junior Programot.

    Pato O’Ward, a McLaren IndyCar versenyzője is tagja volt a Bikák programjának 2019-ben, ám hat hónappal később megváltak tőle. 2020-ban csatlakozott a wokingi cégcsoport amerikai csapatához, és azóta húzónévként szerepel a márkánál a tengerentúlon.

    A mexikói pilóta tavaly a fiatal versenyzők tesztjén kipróbálhatta Lando Norris konstrukcióját is, sőt az amerikai vezető hozzátette: reméli néhány szabadedzésen is viszontláthatják O’Wardot.

    Ugyanakkor Brownt meglepte, hogy elengedte a Red Bull a fiatal kezét. A McLaren ügyvezetője szerint ez a cselekedet rávilágított arra, hogy milyen brutális ellenfelük programja.

    „Kicsúszott a kezeik közül. Amíg ott volt nagyjából három versenyt adtak neki (az F2-ben és a Super Formulában). Ám ha megnézzük a Red Bull történetét, Max Verstappen kivételével jó pár versenyző csúszott ki a markukból. Néhányat tönkre is tettek, pedig bennük meg volt a tehetség, csak nem kaptak lehetőséget. Viszont tavaly ők nyerték meg a bajnokságot, így nem mondhatom azt, hogy nem tudják mit csinálnak. Egy kissé kegyetlenek, Carlos (Sainz) egy remek példa erre. Daniel (Ricciardo) már bizonyított, ám úgy döntött, hogy lelép onnan. Sebastian (Vettel) szintén elment tőlük. Max egy csodálatos történet. Ő egy olyan versenyző, akit megtaláltak és marasztalnak amíg lehet. Ott van ugyanakkor Albon és Gasly is. Mindketten jó pilóták.” – nyilatkozta az amerikai vezető a Racingnews365.com-nak.

    Mi vár O’Wardra a McLarennél?

    Zak Brown elismerte, egyhamar nem fog felszabadulni F1-es ülés, de nem is sietnek a mexikói pilótával.

    „Most ismét lehet tesztelni az F1-ben a tavalyi autókkal, mivel idén nagymértékű szabályváltozás lép életbe. Szeretnénk ismét egy tesztprogramot indítani a fiatal versenyzőinknek. Így természetesen Pato (O’Ward) a családban marad. Azonban szabad helyünk nincs. Lando (Norris) nagyon hosszú távú szerződéssel rendelkezik, így az ő helye már biztosított. Daniellel (Ricciardo) még van jó pár közös évünk. A közeljövőben nem lesz szabad hely. Egyébként én nem hiszek abban, hogy 18 évesnek kell lenned ahhoz, hogy belépj a Forma-1-be. Néhányan úgy gondolják, hogy oké, már 22 éves vagy így öregszel. Én ezt nem így látom. Annak van értelme, hogy Pato kapjon egy kis időt itt is, mivel sosem lehet tudni. Lehet, hogy az egyik versenyzőnk lesérül vagy elkapja a Covid-ot. Történtek már furcsa dolgok.”

    A wokingi csapat vezetője hozzátette: az IndyCar alakulatot nem fogják veszélyeztetni. Ha ki is veszik O’Wardot az egyenletből, előbb keresnek alternatívát a pótlására:

    „Nem fogjuk veszélyeztetni az IndyCar csapatunkat. Nem fogom kivenni onnan Patót úgy, hogy ne legyen egy kész megoldásunk erre. Az IndyCar ugyanolyan fontos, mint az Extrem E és a Forma-1. Versenyképesek akarunk lenni mindenhol. Így hát ezek a kategóriák nem tanpályák az F1-hez.”

  • Világklasszis futballistákkal mulatta az időt Pierre Gasly

    Világklasszis futballistákkal mulatta az időt Pierre Gasly

    Pierre Gasly nemrégiben a Vogue divatbemutatóján járt Párizsban. A francia pilóta többek között két világklasszis futballista, Robert Lewandowski és Paul Pogba társaságát is élvezhette.

    Már csupán egyetlen hét választ el minket a bahreini teszttől, amit már a szezonnyitó fog követni a Bahrain International Circuit-en. Az AlphaTauri francia versenyzője ezt használta ki és emiatt ment el a divatbemutatóra, ahol egy közös képest is csinált arról, ahogyan a Bayern München lengyel gólvágójával és a Manchester United klasszis középpályásával pózolt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    PIERRE GASLY 🇫🇷 (@pierregasly) által megosztott bejegyzés

  • Kimi Räikkönen immáron csapatfőnökként pózol

    Kimi Räikkönen immáron csapatfőnökként pózol

    Kimi Räikkönen életében új fejezet kezdődött decemberben, mikor a 2021-es F1-es szezon végeztével visszavonult.

    Unatkozni azonban nem fog. Amellett, hogy jelentősen több időt tölt családjával, motocross csapatára is jobban odafigyel majd. A Kawasaki Racing Team motokrossz-világbajnokságban induló csapata megmutatta a következő szezonra vonatkozó megjelenését.

    Kimi Räikkönen és Antti Pyrhönen a versenyzőkkel Romain Febvre-vel és Ben Watsonnal látható a képeken.

    A Kawasaki gyári csapata a zöld és a fekete kombinációjára épít, de az egyik kép hátterében egy vörös részlet is feltűnik: Räikkönen 2007-es, bajnoki címet nyerő Ferrarija díszeleg ott.

    Kawasaki Racing Team, Kimi Räikkönen
    Fotó: KRT/ShotbyBavo/ Kawasaki Racing Team

    Räikkönen barátjával, Antti Pyrhönennel fogja vezetni a csapatot.

    „Kimi 2011-ben alapította a csapatot, és felkért, hogy legyek én a csapatfőnök. Ez olyan hamar történt a saját pályafutásom befejezése után, hogy szinte még mindig ott voltak az államon a sisakszíj nyomai. Azóta lépésről lépésre olyan csapatot építettünk magunk köré, amely képes a világbajnoki címekért harcolni” – mondja Pyrhönen a csapat közleményében.

    „Kimi nagy stratégiai előnyt jelent majd a motorsport abszolút csúcsán szerzett tudásával. Ez segít nekünk abban, hogy a lényegre koncentráljunk.”

    A Kawasaki csapat kettős célja, hogy a pályán és azon kívül is sikeres legyen.

    „Versenyeket és bajnokságokat akarunk nyerni, valamint a legprofibb és legjobban teljesítő csapat akarunk lenni a boxutcában” – mondta Pyrhönen.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Kawasaki Racing Team WorldSBK (@krt_worldsbk) által megosztott bejegyzés

  • Verstappen barátnője is adakozásra buzdította monacói ismerőseit

    Verstappen barátnője is adakozásra buzdította monacói ismerőseit

    Kelly Piquet, Max Verstappen barátnője is adakozásra szólította fel monacói ismerőseit, és közzétette a jótékonysági esemény pontos címét.

    Az orosz-ukrán háború miatt a lakosság nagy része menekülésre kényszerült. Sokan hátra hagyták mindenüket, így legfeljebb egy bőröndöt megpakolva érkeztek a lengyel, román vagy magyar határra.

    Vannak akiknek nincsenek más országban rokonaik, így ők ellátásra szorulnak. Élelmiszer, ruha és gyógyszer az ami igazán fontos most a számukra, és persze a szálláshely. Nagyon sokan a bankkártyájukon lévő pénzhez sem férnek hozzá, ami különösen megnehezíti a helyzetüket.

    Ezt látván Nelson Piquet lánya arra kérte a monacói ismerőseit, hogy adakozzanak a bajba jutottaknak.

    Tegnap 18:00 és 19:00 között a Monacoban meg is tehették ezt a helyi lakosok. Erre a lehetőségre az Instagram-sztoriban hívta fel a figyelmet Kelly:

    „Monacói barátaim. Humanitárius segítségére van most szükség az ukrajnai civilek számára. Ha tudtok pénzt, élelmiszert, gyógyszert vagy ruhát adni és küldeni, akkor kérlek titeket, hogy csatlakozzatok hozzánk.”

  • Döntött az FIA: Nem zárják ki az orosz versenyzőket

    Döntött az FIA: Nem zárják ki az orosz versenyzőket

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Világtanácsának legutóbbi ülésén a szervezet meghozta a saját döntését a kialakult orosz-ukrán konfliktus miatt.

    A kialakult helyzet miatt az ukrán szövetség súlyos lépéseket sürgetett az FIA-tól, végül azonban ennél „enyhébb” megszorításokat eszközöltek.

    Az FIA elsősorban az orosz és fehérorosz versenyzők és versenyek kapcsán hozott szankciókat Mohammed Ben Sulayem elnök vezetésével, aki az alábbi gondolatokkal nyitotta meg az ülést:

    „Mint tudják, az FIA szomorúan és teljes megdöbbenéssel figyeli az Ukrajnában történteket, remélem, hogy a jelenlegi helyzet gyorsan és békésen megoldódik. Elítéljük Oroszország Ukrajna elleni invázióját, gondolataink pedig azokkal vannak, akik emiatt szenvednek. Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA a promóterekkel együtt proaktívan lépett fel ez ügyben és ennek megfelelően döntött a Forma-1, a Formula 2, a WTCR és a Nemzetközi Drift Kupa oroszországi futamaival kapcsolatban. Az FIA a frissített versenynaptárait a bahreini ülés után fogja véglegesíteni.”

    Az ezt követő ülésen pedig a következő döntések születtek:

    • További változtatásig Oroszország és Fehéroroszország területén nem lehet nemzetközi és regionális versenyt rendezni.
    • Oroszország és Fehéroroszország himnusza, zászlaja és szimbóluma nem használható a nemzetközi és regionális versenyeken.
    • Az orosz és fehérorosz nemzeti csapatok nem vehetnek részt nemzetközi és regionális versenyeken (Pl.: Motorsport Játékok)
    • Az orosz és fehérorosz versenyzők és tisztviselők csak semleges színekben és az FIA zászlaja alatt vehetnek részt a nemzetközi és regionális eseményeken, az FIA béke és politikai semlegesség elveinek külön kötelezettségvállalása és betartása mellett.
    • Az orosz és fehérorosz FIA tagok azonnal lemondanak a választott tisztségükről és bizottsági tagságukról, szerepükről, feladatukról.
    • Az orosz és fehérorosz FIA tagok nem kapnak fizetést a szövetségtől.
    • Az F1 kereskedelmi jogainak birtokosának javaslatára a 2022-es Forma-1-es Orosz Nagydíj vis maior helyzetre való tekintettel törlésre került.
  • Egy verseny elkerült a Hungaroringről

    Egy verseny elkerült a Hungaroringről

    Július 3-án jött volna a Hungaroringre az Európai Le Mans Sorozat (ELMS) mezőnye. Helyi korlátozásokra hivatkoznak, de könnyen lehet, a szomszédos konfliktus miatt váltottak helyszínt.

    A magyar pálya helyét Monza veszi át, ezzel Imola után a második olasz helyszín lesznek a naptárban. Az olasz F1-es verseny pályája 2017 óta folyamatosan szerepel a naptárban, csak most esett volna ki az – újra – királykategóriás szintre emelkedő Imola miatt.

    Az Emilia Romagna tartományban elhelyezkedő pálya 2020 óta idén tart majd F1-es futamot, és – most először – a DTM mezőnye is ellátogat majd ide.

    A Le Mans Management igazgatója, Frédéric Lequien így nyilatkozott a változásokról:

    „Sajnálatos módon nem tudunk idén Magyarországra menni júliusban, ugyanis az érvényben lévő helyi korlátozások miatt a szervezők nem tudták teljesíteni a szerződési feltételeket.

    Monza történelme és ritmusa miatt az egyik kedvenc lett az ELMS paddockban, és nagyszerű versenyeink voltak itt a 2017-es visszatérésük óta. Szeretném megköszönni a monzai csapatnak, hogy ott megtarthatjuk az idei bajnokság harmadik fordulóját.”

    Alessandra Zinno, az Autodromo Nazionale Monza elnöke kiemelte, ezzel július az endurance hónapja lesz. Ugyanis egymást követő hétvégén rendezik meg a WEC és ELMS futamokat. Ráadásul mindezt a pálya építésének századik évfordulóján.

    Az olasz hölgy szavai alapján a nézők visszafogadása is lehetett az a bizonyos kitétel, ami itthon nem teljesült. A magyar szervezők már így is két nagyobb mértékű eseménnyel (Super Racing Festival és Magyar Nagydíj) számolhatnak idén.

    A nyári vírushelyzetről még korai nyilatkozni, hiszen júliusi időpontig még négy hónap lett volna hátra. Ha azonban a szomszédos országban dúló konfliktus miatt volt a rejtett ok, akkor a Hungaroring többi versenyének sorsa is veszélyben lehet.

    A támadás megkezdése után a Forma-1 és WTCR is törölte az oroszországi fordulóit. Ezzel nem maradt idén más nemzetközi verseny az országban.

    UPDATE:
    A Hungaroring közleménye a Le Mans Series hungaroringi futamának törlése kapcsán:

    „A Le Mans Series-ről kapott adatokat elemezve világossá vált, hogy a sorozat hazai megrendezése a zajhatás szempontjából nem fért volna bele a jelenleg érvényes jogszabályban meghatározott maximum 70 decibeles legfelső kategóriába. A Hungaroring betartja és betartatja a rá vonatkozó jogszabályi előírásokat, hosszas mérlegelés után emiatt kellett meghozni azt a nehéz döntést, hogy nem véglegesítjük a megállapodást a Le Mans Series rendezőjével a magyar versenyről. A kormányhatározattal biztosított Formula 1 Magyar Nagydíj, valamint a további, bejelentett nemzetközi versenyek – amelyek zaj szempontból is megfelelnek az előírásoknak – megrendezését semmi sem veszélyezteti.”

  • Bobosként lenne olimpikon a svájci versenyzőnő

    Bobosként lenne olimpikon a svájci versenyzőnő

    A versenypályát jégcsarnokra cseréli a svájci Simona de Silvestro, akinek az álma, hogy olimpikon legyen, amit most bobosként szeretne majd megvalósítani.

    A 33 éves hölgy elég széleskörű autóversenyzői pályafutást tudhat maga mögött, de leginkább az IndyCarból lehet a közvélemény számára ismerős, 69 IndyCar futamon állt eddig rajthoz, de ott volt a Formula E indulásakor is a mezőnyben, ahol most is jelen van, a Porsche istálló tesztpilótájaként.

    Emellett a Supercars-ban is indult illetve a GT autózásban is kipróbálta már magát, sőt 2014-ben a Sauber Forma-1-es csapatának a fejlesztőpilótája is volt.

    Nagy álma volt mindig is, hogy téli olimpián képviselhesse Svájcot, ezért úgy döntött, hogy télen szünelteteti a versenyzői pályafutását – végleg tehát nem hagyja abba – és elkezdett bobbal gyakorolni.

    „Már egy ideje inspirál az Olimpia. Néhány éve kezdtem el azon gondolkozni, hogy hogyan tudnám megvalósítani ezen álmomat. Megvizsgáltam az összes sportágat és arra jutottam, hogy autóversenyzői múltam miatt a bobbal lehet a legnagyobb esélyem eljutni oda.” – fogalmazott a svájci.

    „December óta sokat dolgoztam azon, hogy hozzászokjak a jégcsarnokban való suhanáshoz. Ez volt az első olyan versenyem, ahol nem autóban ültem. A rajtomon még sokat kell dolgozni, ezért most a sprintedzések vannak terítéken.” – vázolta fel, hol is tart a felkészülésben.

    Az edzéseiről pedig az Instagram oldalán is beszámolt néhány kép formájában.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Simona De Silvestro (@simonadesilvestro) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Simona De Silvestro (@simonadesilvestro) által megosztott bejegyzés

  • Shwartzman szerint elfogadhatatlan az orosz-ukrán helyzet

    Shwartzman szerint elfogadhatatlan az orosz-ukrán helyzet

    Robert Shwartzman nemrégiben megosztotta követőivel, hogy mit is gondol az Oroszország és Ukrajna között kialakuló háborús konfliktusról. Az orosz Ferrari juniornak „a szíve szakad meg a történtek láttán”, de sportolóként „igyekszik pozitívan hozzáállni a dolgokhoz”.

    Nemrégiben robbant ki a háború a két előbb említett ország között és a világban óriási tiltakozások bontakoztak ki mindez ellen. Rengetegen támogatják Ukrajnát, többek között Shwartzman is.

    „Látom azt, amit történik a világban és egyszerűen megszakad a szívem” – írta a Prema egykori pilótája az Instagram oldalán. „Ebben a szituációban nincsen győztes. Sportolóként igyekszem a pozitív értékeket képviselni és hiszem, hogy egy napon újra békében fogunk élni.”

    „Rengeteg félelmet és gyűlöletet látok, pedig az embereknek szeretettel kellene körülvenniük egymást. Remélem, hogy a háború miatti sok szenvedés nagyon hamar véget ér majd.”

  • Elhunyt Nádasdi János

    Elhunyt Nádasdi János

    A Hungaroring közleményét változtatás nélkül közöljük:

    „Az első fax 1983-ban landolt a Külügynél, majd előbb az OTSH-hoz, majd pedig a Magyar Autó-motorsport Szövetséghez került, az Ő asztalára.

    Főtitkárként Nádasdi János kezdte meg a tárgyalásokat arról, hogy a sokak által akkor még a „kapitalisták hobbijának” tartott Formula 1-es sorozat egyik futamát hazánkba hozzák.

    Elsőként a vasfüggöny mögé.

    Nádasdi utóbb a szervezőbizottság vezetője lett, és még évekig, évtizedekig vett részt az irányításban, utóbb a hazánkban akkor egyedülállónak számító Vezetéstechnikai Centrum tervezésében és létrehozásában vállalt főszerepet, majd hét évig a cég ügyvezetője volt. Élete végéig az autósport szolgálatában állt.

    Kedden, a 85. születésnapja előtt nyolc nappal ragadta el a halál – az utolsó mohikánok egyike volt.

    Történetei a kalandos múltba röpítették hallgatóságát, mindenki, akit kicsit is érdekelt a sport, itta a szavait.

    „Nekem az volt a dolgom, hogy a vasfüggöny mögé behozzuk a csapatokat – mesélte egyszer, a kezdetekről. – A vasfüggöny mögötti terület ismeretlen volt számukra, úgyhogy kaptunk furcsa kérdéseket. Megkérdezték például, hogy lehet-e nálunk bankkártyát használni, mert nekik már van. És hogy jegyre adják-e még a húst Magyarországon. Mi pedig elmondtunk, hogy uraim, itt mindent lehet kapni, és annyit vesznek, amennyit csak akarnak. Ennek ellenére utólag sokan elmondták, hogy az országúton gyakran nézegettek hátra, vajon követi-e őket a rendőrség. Hála Istennek ez az egész nyolcvanhatban, a futam hétvégéjén feloldódott, attól kezdve szívesen jött ide mindenki – első pillantásra beleszerettek a fővárosunkba. Hála Istennek attól kezdve soha többet nem volt kérdés, hogy milyen is Magyarország…”

    Nádasdi azt is elárulta, ha mindenre engedélyt kellett volna beszerezni, sosem lett volna kész a Hungaroring, de nem kellett, mert szabad kezet kaptak. Ezzel együtt járt, hogy kockáztatták a megrovást, de nem törődtek vele. Fiatalok, lelkesek és határozottak voltak, haladtak előre. Igaz, senki se hitte, hogy sikerül nekik.

    De sikerült. Nyolc hónappal az első kapavágás után állt a pálya, sőt, versenyt rendeztek rajta.

    Nádasdi János neve pedig kitörölhetetlenül bevésődött a történelemkönyvekbe. Nemcsak ezért, hanem az utána végzett évtizedes munka miatt is.

    Most elment örökre.

    Fájdalmas a búcsú, de emléke és történetei itt tartják közöttünk.”

    Részvétünk a hozzátartozóknak, barátoknak, kollégáknak!

  • Megjelent Interlagos pályáján egy nagy lyuk

    Megjelent Interlagos pályáján egy nagy lyuk

    Úgy néz ki, hogy a Forma-1-es Brazil Nagydíjnak otthont adó Interlagos Circuit pálya megsérült, miután a képek szerint egy nagy lyuknak tűnő dolog tátong az aszfalton.

    Az ismert aszfaltcsík úgy tűnik, kárt szenvedett, miután a képek egy nagynak tűnő víznyelőt mutattak a pályán. Olyan képek jelentek meg, amelyeken látszik, hogy a pálya Ferradura nevű szakaszán tátong az aszfalton egy lyuk.

    https://twitter.com/ScuderiaMVT/status/1495415500154757121

    A helyi autósszövetség szóvivője szerint a víznyelőrendszerben keletkezett krátert a vízelvezető rendszer szivárgása okozta. Ez erodálta volna az aszfalt alatti talajt, és így keletkezett a lyuk.

    A hétvégére tervezett versenyek, köztük a brazil Formula Vee-bajnokság, a tervek szerint zajlottak le, a lyukat bójákkal jelölték és habtömbökkel vették körül. Szerencsére a víznyelőt elviekben könnyű lesz helyreállítani.