A HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozatára, a Moto Safety pécsi tréningjére április 6-án, szerdán 14 órakor indul a regisztráció a pecs.humdamotosafety.hu oldalon. A Pécs-Pogány repülőtéren összesen kétszázan fejleszthetik képességeiket április 15-én, ők éles helyzetekben szerezhetnek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével.
Négyszer egy-egy órás gyakorlati tréningen és kétszer egy órás elméleti előadáson vehetnek részt a regisztrálók a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. április 15-i pécsi motoros közlekedésbiztonsági napján. Az eseményeken instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok.
Idén kétszerannyi, immár hat állomásra látogat el a tavalyi három után a HUMDA Moto Safety. A pécsi esemény után a mogyoródi Hungaroring, a szegedi repülőtér, a zsámbéki DrivingCamp vezetéstechnikai pálya, a máriapócsi RabócsiRing és a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpálya ad majd otthont az eseménynek. A motorosok közlekedésbiztonsága kiemelten fontos a HUMDA számára, az elsajátítható tudás pedig rendkívül hasznos a tavasztól újra két keréken közlekedőknek. Az esemény fővédnöke Palkovics László, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.
Ricciardo szerint minden jónak vége lesz egyszer, így az első széria árusítása hivatalosan is megszűnik. Ugyanakkor a versenyző – és a bor kedvelőinek nem kell csüggedniük. Az új széria már megrendelhető a pincészet honlapjáról.
Tökéletes pohár nem létezik, így a McLaren versenyzője megterveztette a saját cipőjét üvegből. Így a shoey kedvelők a megrendelhetik a darabot, és abból kortyolgathatják a „szőlőt”.
Kimi Räikkönen a 2021-es szezon végeztével visszavonult a Forma-1-ből, és minden idejét a családjának szenteli.
Bár azt tippeljük, hogy esze ágában sem volt eddig bekapcsolni a tévét, hogy Forma-1-es versenyt nézzen, azért a versenypályákat azonban nem kerüli el. Hol motocross pályán tűnik fel gyerekeivel és feleségével, hol gokartpályán. Hacsak épp nem síelni, vagy szánkózni mennek.
Az már nem újdonság, hogy Robin Räikkonen (7) olykor gokartba pattan, most már azonban a 4 éves Rianna is hasonlóan tesz. Csibészes vigyorral az arcán, rózsaszín sisakjával nagyon elszántnak tűnik. Édesapja arcán pedig őszinte büszkeség látható.
A Räikkönen házaspár korábban kijelentette, hogy bármit szeretnének csinálni gyerekeik, ők támogatják őket, ugyanakkor nem erőltetnek rájuk semmit, így csak akkor és annyot gokartoznak, amennyit kedvük tartja. Ez pedig persze minden egyéb tevékenyésgükre is igaz.
Vajon szerepel majd még a jövőben a Räikkönen név a Forma-1-ben? És ha igen, vajon Robin, vagy Rianna által?
Lewis Hamilton elárulta, Will Smith egyik életrajzi filmje ihlette meg őt is a saját életének vásznon való bemutatására.
Will Smith a King Richard című film főszereplőjeként játssza Venus és Serena Williams apját. Hamilton mind a teniszezőkkel, mind a színésszel ismeretségben áll, és inspirációként tekint a családi támogatásból a saját sportjuk csúcsáig jutó testvérekre.
„Beszéltem Serenával és Venusszal a folyamatról, és hogy milyen izgatottak lettek ettől. És persze Willt is ismerem, büszke vagyok arra, amit ebben a filmben meg tudott mutatni. Tudom, vannak már díjai meg minden [Will Smithnek], de így nagyon megérintett, mert szerintem mindannyian láthattuk őket [a Williams testvéreket] felnőni, és a viszontagságokon keresztülmenni.
Minden sikeres ember mögött van valaki, és ezzel én is azonosulni tudtam, mert hihetetlen családom van, akik nélkül nem lennék ma itt. Remélem egy nap majd én is tehetek majd valami hasonlót.
Szerintem minden családnak inspiráló ez: biztos vagyok benne, hogy minden szülő a legjobbat akarja a gyerekének, a legjobb lehetőségeket megteremteni és támogatni őket, de nem túlságosan. Szerintem pont ezt mutatja be jól ez a film.”
Hamilton ennek ellenére kijelentette, még nem a családalapítás foglalja le a versenyzés mellett, hanem a saját filmje.
„Mindennek megvan a saját ideje. A dokumentumfilm van most a középpontban. Azért vannak a történetek, hogy elmondjuk őket. Sokat tanulhatok belőle.
Ha hatással vagyok valakinek az életére, legyen akár az egy ember vagy család, már megérte.”
A kulcskérdés azonban, hogy ki játszaná a hétszeres bajnokot, még nem dőlt el.
„Ötletem sincs, ki játszana engem. Nem tudom, ki jöhetne, akit szívesen alkalmaznék. Azt hiszem, egy kisebb kutatást kell végeznem.” – vallotta be Hamilton.
A Mercedes pilótája azt is elárulta, van egy másik filmes projektje, ahol most tartanak a szereposztásnál.
A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. az Ukrajnából menekülőket és gyermekeknek szóló közlekedésbiztonsági programokat támogat a jótékonysági adománygyűjtő eseményén befolyt csaknem 45 millió forintból. Az esemény fővédnökei Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Jean Todt, az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja voltak.
„Fenntarthatóbb és biztonságosabb jövőért” címmel rendezett nemzetközi jótékonysági adománygyűjtő eseményt a HUMDA március 24-én, Budapesten. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly leköszönt elnöke és az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja a látogatása során egyeztetett a magyarországi közlekedésbiztonság javítása és a közlekedési kultúra fejlesztése kapcsán, valamint értékelte a HUMDA által lebonyolított közlekedésbiztonsági kampányokat és egyéb tevékenységeket.
– Példaértékű munkát végeznek Magyarországon a közlekedésbiztonság javítása érdekében. A nemzetközi példák országspecifikus alkalmazása nagyban hozzájárul a végzetes kimenetelű balestek számának csökkentéséhez. Az autósportban eltöltött éveim alapján tisztán látom, hogy mindennapi közlekedéshez milyen nagy mértékben járulnak hozzá a legnépszerűbb technikai sportágak, így például a Forma–1 fejlesztései. Ezért is örülök neki, hogy globális viszonylatban is egyedülállóan komplex módon kezeli Magyarországon a versenysportot, a járműipart, a zöld mobilitást és a közlekedésbiztonságot a kormány és a HUMDA – emelte ki Jean Todt, az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja.
– Azon dolgozunk, hogy mielőbb elérkezzen az az idő, amikor már egyáltalán nem lesznek közlekedési balesetek az utakon. Pontosan ezért az Európai Unióval együtt el kívánjuk érni, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a balesetek száma. A közlekedési balesetek naponta 3500 életet követelnek világszerte, ami évi 1,3 millió halálesetet jelent, ez a számítások szerint együttesen 3 százalékkal csökkenti a világ GDP-jét. A közúti balesetek több mint kilenctizedét emberi hiba okozza, a legtöbbször gyorshajtás, ittasság vagy a biztonsági eszközök, például a biztonsági öv használatának hiánya. Ebből is látszik, hogy sok teendőnk van még ezen a területen – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
– Ezúttal az adománygyűjtés nem kizárólag a közlekedésbiztonságról szólt: úgy éreztük, hogy jelenleg a szomszédunkban zajló háború elől menekülők megsegítésénél nincs fontosabb, így a befolyt csaknem 45 millió forintból a kormány által indított Híd Kárpátaljáért segélyprogramon keresztül is támogatunk rászorulókat – hangsúlyozta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.
–A közlekedésbiztonság ügye nemzeti ügy, ami mellett minden lehetséges fórumon szót emelünk. Ezért is folytatjuk idén is a HUMDA „Road Safety – a biztonság az első” országjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozatot. Ebben a programban több mint harmincezer első-második osztályos tanuló vett részt 2021-ben, idén pedig már több mint tízezren. Hiszem, hogy a fiatalok képzésével hozzájárulunk ahhoz, hogy a jövőben biztonságosabban közlekedhessünk a közutakon – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az eseményen a legfőbb adakozók a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Lounge Group, a VERTIKÁL Zrt., valamint a Truck Race Promotions Kft. voltak, akik gáláns hozzájárulásaikkal az ukrajnai menekültek megsegítése mellett azt is lehetővé teszik, hogy még több magyarországi gyermek ismerkedhessen meg alaposabban a közlekedésbiztonsággal és elsajátíthassák a biztonságos közlekedés legfőbb szabályait. Az adománygyűjtő rendezvény nem valósulhatott volna meg a BMW Magyarország, a Debrecen International Airport, a Hotel & More Group, a Hungaroring Sport Zrt., az Ikarus Global Zrt., az INTER-TAN-KER Zrt., a Mol Nyrt., az Omnibus Hungária Kft., a Patricius Borház, valamint a Porsche Hungaria támogatása nélkül.
A Forma-1-es pilóták élete nem csak játék és mese. Helyt kell állniuk a pályán, rengeteg interjút kell adniuk a sajtó munkatársainak és még a rivaldafénnyel és a népszerűséggel is meg kell barátkozniuk. Mindezek tetejében pedig nagyon keményen is kell edzeniük, hogy kibírják a rájuk ható nehézségi erőket az autójukban ülve. Azonban most Lewis Hamiltonnak lehetősége adódott egy kis kikapcsolásra és ezúttal a szörfözés mellett tette le a voksát.
A Mercedes hétszeres világbajnoka két vérprofi szörfös, Dylan Ferrandis és Makua Rothman társaságában lovagolta meg a hullámokat a texasi Waco Surf-ben. „Ha tehetném, egész nap lent lennék az óceán partján és csak szörföznék” – írta Hamilton a közösségi média oldalán. „A szörfözés sokat segít abban, hogy megtaláljam a belső egyensúlyomat. Ez pedig az edzésein és a mindennapi életem során is rendkívül fontos.”
Az eseményről a Monster Energy egy hosszabb videót is készített, amit itt tudtok megnézni:
A Ferrarinál nemrégiben nem más tette tiszteletét a fioranói tesztpályájukon, mint Zlatan Ibrahimovic. A svéd sztárfocistát Carlos Sainz megautóztatta, Charles Leclerc pedig körbevezette őt a Ferrari múzeumában a különleges alkalom apropójából.
A Ferrari egy kisfilmet is forgatott a három sportember találkozásáról. Az autózást követően Leclerc többek között azt az SF90-et is megmutatta Ibrahimovicnak, amivel élete első F1-es sikerét aratta Spa-Francorschampsban.
A Bahreini Nagydíjon második helyen célba Sainz nem kímélte az AC Milan csatárkiválóságát, aki saját maga is vezethetett egy Ferrarit és közben a már tőle jól megszokott módon azt mondta vezetés közben, hogy „ha megveszed Ibrahimovicot, akkor azzal lényegében vettél magadnak egy Ferrarit.”
Az autókázás és a múzeumlátogatás után pedig egy kis focira is volt idő, ugyanis a Ferrarin kívül a Bajnokok Ligája stábja is forgatott az olasz helyszínen.
Idén kétszerannyi, immár hat állomásra látogat el a tavalyi három után a HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety. A résztvevők a Pécs-Pogány repülőtéren, a mogyoródi Hungaroringen, a szegedi repülőtéren, a zsámbéki DrivingCamp vezetéstechnikai pályán, a máriapócsi RabócsiRingen és a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpályán fejleszthetik képességeiket és éles helyzetekben szerezhetnek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével. A motorosok közlekedésbiztonsága kiemelten fontos a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számára, az elsajátítható tudás pedig rendkívül hasznos a tavasztól újra két keréken közlekedőknek. Az esemény fővédnöke Palkovics László, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.
Négyszer egy-egy órás gyakorlati tréningen és kétszer egy órás elméleti előadáson vehetnek részt a regisztrálók a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. motoros közlekedésbiztonsági napjain. Az eseményeken instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok. A pécsi, a szegedi, a máriapócsi és a zalaegerszegi helyszínek mindegyikén 200 motoros vehet részt a képzésen, a Hungaroring és a DrivingCamp pályák pedig 250-250 jelentkezőt fogadnak. Utóbbi két helyszínen előregisztrálhatnak majd azok, akik két éven belül szerezték meg az A, az A2 vagy az A1 kategóriás vezetői engedélyüket.
A Pécs-Pogány repülőtéren április 15-én, a Hungaroringen április 22-én, a szegedi repülőtéren május 6-án, a DrivingCamp vezetéstechnikai pályán június 24-én, a RabócsiRingen július 16-án, a ZalaZONE járműipari tesztpályán pedig augusztus 6-án lesznek ingyenes vezetéstechnikai tréningek, amelyeken összesen 1300 motoros vehet majd részt. A képzésen érvényes műszaki engedéllyel rendelkező motorkerékpárral indulhatnak azok, akiknek megvan a megfelelő jogosítványa. A jelentkezési lehetőség néhány héttel az egyes programok előtt nyílik majd meg a humda.hu oldalon, a részletekről szintén a honlapon, illetve az Ügynökség közösségi felületein lehet majd tájékozódni. Az első tréningre várhatóan április 6-tól lehet majd jelentkezni. Az első tréningre várhatóan április 6-tól lehet majd jelentkezni.
– Tavasszal, a jó idő beköszöntével többnyire sok motoros jelenik meg az utakon, az autósoknak és minden közlekedőnek is oda kell figyelni rájuk, de a legfontosabb, hogy ők is megfelelően felkészüljenek. Sok motoros több hónapos kihagyás után tér vissza az utakra, számukra különösen előnyös egy ilyen képzés. Nekik is hozzá kell járulniuk annak a célnak az eléréséhez, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés. A közúti balesetek több mint kilenc tizedét emberi hiba okozza, ezek a felkészültebb közlekedők, így a felkészültebb motorosok révén is jelentősen csökkenthető már most. Ezért is javaslom minden érintettnek, hogy jelentkezzen a HUMDA Moto Safety programjára – emelte ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.
– Tavaly három helyszínen; Mogyoródon, Zalaegerszegen és Máriapócson összesen 800 motorosnak szerveztünk már sikeres vezetéstechnikai tréningeket. Már az első rendezvényen látszott, hogy óriási igény van az ilyen képzésekre és tartósan segíthetünk ezzel a motorosoknak és rajtuk keresztül minden közlekedőnek. Tavaly az egyik resztvevő olyan visszajelzést küldött, amelyben leírta, hogy miként hasznosította élesben a megszerezett tudást. A képzésen elsajátított fékezéstechnikával elkerült egy, elmondása szerint súlyos kimenetelű balesetet. Biztosak vagyunk benne, hogy idén is nagy sikert arat a Moto Safety, ezért is dupláztuk meg a helyszínek számát. Odafigyeltünk arra, hogy országszerte számos helyszínen jelenjünk meg és a motorosok lakóhelyükhöz közeli képzést találjanak – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Úgy tűnik, nincs olyan kategória, amelyben Bruno Senna ne tudna versenyezni, hiszen a brazil bejelentette, hogy a világ egyik első elektromos repülő autójának a pilótája lesz, miután csatlakozott az Airspeederhez!
Bruno versenyzett már a Formula-1-ben, a Formula-E-ben, az FIA World Endurance Championshipben, valamint a World eX verseny győztese is volt. Most bejelentették, hogy az Airspeeder, – a világ első elektromos repülő autók versenysorozatának megalkotója -, versenyző-fejlesztő pilótája és globális nagykövete lesz. Az első EXA futamot nemsokára bejelentik, Senna pedig csatlakozik a pilóták erős listájához, amelyen Ausztrália egyik vezető női autóversenyzője és egy Drone Champions League versenyző is szerepel.
A futamok kezdetben távirányításúak lesznek, majd 2023-tól és azután teljesen legénységgel ellátott versenysorozattá válnak. Senna kulcsszereplő lesz a sportág fejlesztésében, valamint a benne részt vevő Speeders technikai és dinamikai fejlesztésében.
Matt Pearson, az Alauda Aeronautics és Airspeeder alapítója nagyon büszke arra, hogy Senna a fedélzetre került, és úgy véli, hogy a brazil páratlan figyelmet hoz a bajnokságnak:
„Büszkék vagyunk rá, hogy Bruno Senna úgy döntött, hogy verseny- és fejlesztési pilótaként csatlakozik az Airspeeder családhoz. Karrierje során végig bizonyította hihetetlen képességeit, mint tiszta versenyző. Bruno ugyanakkor a versenyjárművek világklasszis fejlesztője is, akit lenyűgöz a csúcstechnológiák fejlesztése.
„Az F1-ben, a Formula E-ben, az eSportban és a drónrepülésben végzett versenyzői és fejlesztői tevékenysége tökéletesen felkészíti őt arra, hogy a világ legizgalmasabb és legfejlettebb új motorsport-formuláját irányítsa. A közelgő EXA versenyeink ezen sportok tökéletes elegyét képviselik. Bruno pedig a globális motorsport egyik legismertebb nevét és hihetetlen figyelmet hoz az Airspeederhez, a versenyjárművek technikai fejlesztése terén pedig páratlanul sokat tud, az abszolút határon való versenyzésével.”
Maga Senna rendkívül lelkes az iránt, amit az Airspeeder képvisel, és amit el akarnak érni. A brazil ezért nagyon várja, hogy részt vehessen a jövő autóversenyzésében:
„Nem tudtam ellenállni a lehetőségnek, hogy felkeressem az Airspeeder-t, hogy részese lehessek ennek a hihetetlen sportnak. Büszke vagyok rá, hogy ezzel a világ első elektromos repülő versenyautós versenysorozatát alakíthatom. Az Airspeeder egyesíti a versenyzés, a repülés és a csúcstechnológia fejlesztés iránti szenvedélyemet. Nagyon várom, hogy átvegyem az irányítást ezen hihetetlen járművek felett. Meg akarom mutatni a világnak, milyen lehetőségek rejlenek egy igazi, új generációs motorsportos műfajban.
„Alapvetően versenyző vagyok, de egyben a technika megszállottja is. Lenyűgözött a potenciálja a gyorsan közelgő fejlett légi mobilitás világmegváltó forradalmának. Airspeeder-pilótaként kifejezetten izgatottan várom, hogy az iparág számára helyet és teret alakítsak ki az elektromos repülő autók ígéretét beváltó hardware és digitális technológiák gyors fejlesztéséhez. Ezt a szerepet a motorsport az autózás korának kezdete óta betöltötte. Büszke vagyok rá, hogy versenyző elődeimhez hasonlóan úttörő szerepet játszhatok a mobilitás forradalmában a sportversenyek kemencéjében.”
Senna ismert arról, hogy óriási érdeklődést mutat az UAV repülés és fejlesztés iránt, szabadidejében is drónok átalakításával foglalkozik. Lenyűgözik a módosításokkal és fejlesztésekkel elérhető technikai előrelépések. Mindezeket az összetevőket összeadva tökéletes nagykövete lesz az Airspeedernek, nemcsak most, hanem a jövőben is.
Első szerepében, fejlesztőpilótaként, Senna a vállalat vezető mérnöki csapatával fog együtt dolgozni. Ők alkotják az Aluada Aeronauticsot (amelyet ugyanúgy Matt Pearson alapított), az EXA és az Airspeeder versenysorozatban részt vevő Speederek tervezőit és gyártóit. Maga a cég lenyűgöző pedigrével rendelkezik. Többek között a Ferrari többszörös F1-es világbajnokság-győztes kompozitmérnöke és a McLaren hiperautók fejlesztésével foglalkozó vezető tehetség is náluk dolgozik. Ez még nem minden, a vállalat az Airbus, a Boeing és a Rolls-Royce vezető projektvezetőivel is együtt dolgozik.
Senna szeretné felhasználni a versenyzőként tanult készségeit, és beépíteni ezt a tudását az Airspeedersekbe, hogy a versenyzés a lehető legizgalmasabb legyen:
„Elképesztő, ha a versenyzést a hozzáadott függőleges dimenzióval együtt vizsgáljuk. Versenyzőként izgatottan várom, hogy ebben a rendkívül dinamikus környezetben újradefiniáljam a versenyíveket, az előzési megközelítéseket és a boxutca-stratégiát. Még azt is mérlegeljük, hogy miképp lehet a legjobban megközelíteni a különböző dinamikus körülményeket, amikor szorosan követünk valakit az előzésre való felkészülés során. Airspeeder-pilótaként nem korlátoznak bennünket a „piszkos levegő” hatásai, amikor szorosan követjük egymást. Ez szoros, lebilincselő és végső soron elképesztő versenyeket fog biztosítani a rajongóknak. Teljesen függetlenül attól, hogy most néznek-e először autósportot, vagy egy életen át követik már az autóversenyzést.”
Senna kulcsszerepet játszik majd a pilóták F1-es pilótákhoz hasonló szintű kiképzésében is. Ez nem meglepő, hiszen az EXA Racing Seriesben az elit pilóták teljes értékű Mk3 Speederszel repülnek majd és késhegyre menő csatákat vívnak majd, akár 200 km/órás sebességgel. Az Airspeeder versenyeken részt vevő Speederek ugyanolyan gyors hajtűkanyarvételi képességekkel büszkélkedhetnek majd, mint egy Forma-1-es autó. A függőleges mozgás hozzáadott dimenziójával a pilóták végül több mint 6G-t kell, hogy kibírjanak. Ez a szám a klasszikus motorsportok legkeményebb számaival mérhető össze. Senna tapasztalata felbecsülhetetlenül értékes lesz az EXA pilóták felkészítésében ezekre a körülményekre, amikor a versenyzők átmennek a majd abba a fázisba, amikor már majd legénység is kell.
A brazil pilóta és versenyzőtársai olyan pályákon száguldanak majd végig, amelyeket a kiterjesztett valóság technológiája segítségével mutatnak be nekik a fejlett Head Up Display (HUD) kijelzőkön. Mindezt a nézők számára egy igazi pilóta szemszögéből közvetítik majd, új dimenziót és perspektívát nyújtva a rajongóknak.
Ez lesz a motorsportágak egyik legfenntarthatóbb formája, mivel nem lesz szükség a hagyományos versenyzés által megkövetelt, általában nagy felszereltségű infrastruktúra kiépítésére. A Senna név tehát továbbra is a világ motorsportjának egyik vezető alakja lesz!
2022. március 4-e egy emlékezetes nap lesz Valentino Rossi életében. Az olasz MotoGP legenda kislánya ugyanis ezen a napon látta meg a napvilágot.
A kilencszeres világbajnok olasz motoros a tavalyi szezon végén akasztotta szögre a bukósisakját, ami miatt a babázásra is jobban fog majd tudni koncentrálni. A kislány a Giulietta nevet kapta és szerencsére ő és az édesanya, Francesca Sofia Novello is jól vannak.
„Anya és apa el vannak ragadtatva tőled. Üdvözlünk a világban Giulietta Rossi” – írta a boldog édesanya az Instagram oldalán.