Kategória: Fastest Slap

  • A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

    A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

    A magyar autósport valószínűleg első közösségi adományozását indította el a hétszeres bajnok Tim Gábor és menedzsere, melyre azért szorultak, mert a vanyarci pilóta két Swift Cup Europe bajnoki cím után 2022-re nem talált ülést. Hiába próbálkozott több nemzetközi sorozatban megállapodást kötni, nem sikerült erős támogatókat találniuk. A rajongói már többször jelezték, hogy segítenének, és komolyan is gondolták. A kampány a feléhez ért és máris összegyűjtötték a megcélzott összeget.

    Tim hiába kapott remek ajánlatokat a tél folyamán, nem sikerült találnia tőkeerős támogatókat. Főként a TCR bajnokságok felé próbálkozott, de szóba esett a jelenleg Európa legnagyobb mezőnyével futó kupasorozat, a Clio Cup Europe.

    „Bende Imi menedzseremmel a tél folyamán eldöntöttük, hogy nem indulunk újra a Swift Cup Europe-ban. Két remek idényt sikerült ott teljesíteni lényegében makró költségvetésből, és megnyertük a nemzetközi bajnokságot két egymást követő évben. A hetedik bajnoki cím után azt éreztük feljebb kell lépni. Meglepően jó ajánlatokat kaptunk külföldi csapatoktól, akik elmondták, hogy figyelték a pályafutásom és velem nagyratörő terveik lennének. De a pénz ehhez is kellett volna, ingyen ülés nincs.” – kezdte Tim az összefoglalóját.

    Főként a TCR Eastern Europe és TCR Europe bajnokságokban lehetett volna ülést szerezni, de végül hiába érkeztek a kedvező ajánlatok, nem tudtak támogatókat találni.

    „Azt tudni kell, hogy a saját anyagi hátterünk autósportos mértékkel nézve nevetséges. Nem az van, hogy megvan a költségvetés fele otthon a párna alatt és a maradékot kell összegyűjteni. Támogatóktól lényegében az egész éves büdzsét kellene összeszedni, ez lehetetlen itthon. Ami az elkeserítő, hogy azon cégek is teljesen passzívak, melyeknek főként az autósportban kéne promotálniuk termékeiket, autó forgalmazók, autós termékeket gyártó cégek. Totális a passzivitás, ami érthetetlen.” – bánkódott Tim a kudarcokon.

    Miután semmi nem sikerült, a közösségi médiában többen ösztönözték Timéket, hogy kezdjenek közösségi finanszírozásba. Végül belevágtak, és sikerrel jártak.

    „Ódzkodtam a közösségi finanszírozástól. Nem ez a normális módja az autóversenyzés hátterének megszerezésére. Nem a rajongókat akartuk terhelni, de ez a végső lépés volt. Elindítottuk és közben azt gondoltuk, ez egy próbát megér, ha nem sikerül, befejezzük az egészet, mert nincs értelme. Ami bizakodásra adott okot, hogy a közösségi médiában, több mint 43.000-en követnek, így ezeken a felületeken megpróbáltuk az üzenetünk minél több emberhez eljuttatni.”– mondta Tim.

    A kampány célja egyszerű volt, a Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjére eljutni, melyhez a meglévő anyagi háttérhez 3.000.000 Ft összegyűjtését tervezték. A kampány nagyon gyorsan felpörgött és nemcsak egyéni támogatók jelentek meg, hanem több cég is az ügy mögé állt. Végül a kampány befejezése előtt 17 nappal a pénz összegyűlt.

    Tim Gábor
    Fotó: Tim Gábor Management

    „Nem tudom leírni azt az érzést ami történt az elmúlt napokban. Felrobbant a facebook és instagram oldalam, az adományok sorra érkeztek és eddig 5 cég vagy vállalkozás is mögém állt. Nem tudom megköszönni, erre nincsenek szavak. Abszolút minden képzeletet felülmúltak az elmúlt napok, több mint kétszáz szurkolóm küldött adományt. Újra visszatért a hitem, remélem egy jó eredménnyel tudom meghálálni a bizalmat!” – hálálkodott Tim.

    A kampányból még 17 nap van hátra, így a támogatói háttér még tovább nőhet. Erről nyilatkozott Bende Imre menedzser.

    „Az első és legfontosabb tudnivaló, hogy minden egyes fillért autósportra, Gábor versenyzésére költünk. Ha a további adományokból akár egy új gumit tudunk venni az edzésekre, akkor megtesszük. Több további érdeklődő cég is van, akik felismerték, ma már nem csak azt kell nézni, mennyien vannak a versenyen, vagy mennyien nézik a közvetítést, a közösségi média átvette a szerepet, itt lehet a legtöbb emberhez eljutni. A kampányunk a felénél jár és közel 100.000 emberhez jutottunk el. A cél összeget elértük, de továbbra is jönnek adományok. Titkon bízok benne, hogy akár két hétvégét is tudunk teljesíteni majd a Clio Cup Europe-ban és egy jó szerepléssel akár a jövő évet is bebiztosíthatjuk.” – elemezte a kampányt.

    A Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjére július 9-10-én kerül sor a Hungaroringen. A mezőny két szabadedzést, két időmérő edzést és két versenyt fog teljesíteni. Tim Gábor a GFS Racing Team színeiben, a francia GM Sport technikai hátterével indul a futamokon. A hétvége során a GT Open, GT Cup, Formula Open, Formula Regional by Alpine és a Swift Cup Europe mezőnye fog megmérkőzni a mogyoródi aszfaltcsíkon.

    A kampány weboldala: https://timgabor.hu/tamogatas/

  • Az esti chill videót Lando Norris barátnője szolgáltatja

    Az esti chill videót Lando Norris barátnője szolgáltatja

    Lando Norrist bizonyára sok srác irigyili. Mindössze 22 éves, de már Forma-1-es versenyző, és a sport egyik legnagyobb reménysége. Humoros, szerény, tehetséges, és gyönyörű barátnője van.

    A portugál Luisinha Barosa Oliveira, ha épp nem Landót kíséri el egy versenyre, modellként tevékenykedik (nahát!). Gyakran mutatja magát smink nélkül is, amit nyugodt szívvel meg is tehet, hiszen úgy is elragadó.

    Legutóbb egy fürdőruhamárka videójában szerepelt, bikiniben, előbb egy buszon, majd vízparton, lóháton.

    Íme a videó:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Luisinha Barosa Oliveira (@luisinhaoliveira99) által megosztott bejegyzés

  • Musk éjjel-nappali Tesla éttermet és töltőállomást tervez nyitni

    Musk éjjel-nappali Tesla éttermet és töltőállomást tervez nyitni

    A gyorséttermek és az autós kultúra közötti kapcsolat mindkét iparágnak a kezdeti korszakára nyúlik vissza. Ahogy a 20. század elején az autósok az Egyesült Államok egyre bővülő autópálya-rendszerét birtokba vették, az őket kiszolgáló, utazásbarát ételeket kínáló üzletek is megjelentek. Az autósbüfék, az autósávok és a mozgó parkolóhelyek mind-mind az autóba beleszerelmesedett világunkat szolgálták.

    Most egy lehetséges új fejezetet érkezhet az összefonódó történetben: A Tesla egy egész éjjel-nappali étkezdét tervez nyitni az egyik töltőállomásnál, ahol a felhasználók feltöltik járműveiket, és ebben a hónapban benyújtották a terveket Los Angelesnek egy 9300 négyzetméteres létesítményre.

    Bár a technológia lehet, hogy a legmodernebb, a mögötte álló ötlet a „drive-in” aranykorához nyúlik vissza. Akkoriban éppúgy lehetett mutogatni a cápauszonyos, krómozott járgányokat, majd sajtburgert és sült krumplit enni. A Tesla alapítója, Elon Musk tudatában volt ezen szimbiózisnak, amikor 2018-ban bejelentette a tervét, amelyben egy klasszikus „görkorcsolya és rock and roll étterem” kialakítását ígérte a vállalat egyik szupertöltős állomásán.

    A most benyújtott új tervekben tetőtéri bár, autós mozi és „drive-in” is szerepel. A hangulat azonban inkább tűnik futurisztikusnak, mint retrónak – írja az Electrek elektromos járművekkel foglalkozó híroldal, amely elsőként számolt be róla. A létesítmény a hollywoodi Santa Monica Boulevardon épül, ahol egy Shakey’s Pizza is található. A tervezeten 29 fülke szerepel az autók töltésére, a vendégek pedig várakozás közben étkezhetnek és rövid filmeket nézhetnek meg.

    Az étterem építését a városnak először jóvá kell hagynia. Ugyanakkor még mindig nem világos hogy mikor nyit, és mi lesz a menü. A cégnek küldött e-mailre sem válaszoltak azonnal. Musk azonban 2018-ban kitweetelte, hogy a dogecoin kriptovalutában fogad el majd fizetést.

    Éttermi álmait félretéve, Musk az utóbbi időben ellentmondásokba keveredett a Twitter átvételére tett kiszámíthatatlan kísérlete, valamint a magánrepülőgépén egy légiutas-kísérővel elkövetett szexuális zaklatásról szóló állítás miatt, amelyet tagadott.

    A Tesla éttermi terve sem mentes a kritikusoktól. Páran azt sérelmezik, hogy az 1964 óta működő Shakey’s Pizza lebontását tervezik, hogy helyet csináljanak az új komplexumnak. Az Esotouric Los Angeles-i utazási iroda, amely a műemlékekre és a történelemre specializálódott, „a Route 66 elvesztésének” nevezte a tervet, és viccelődött a Tesla által benyújtott renderelt képeken a twitterükön:

    „Amennyiben ez az ígért retro-futurisztikus ’50-es évekbeli Tesla drive-in, akkor meh. Úgy néz ki, mint a meglévő Shakey’s egy gagyi Halloween-kosztümben.”

  • II. Erzsébet királynő bizony szereti a Forma-1-et is

    II. Erzsébet királynő bizony szereti a Forma-1-et is

    A fél világ lázban ég II. Erzsébet királynő napok óta tartó platinajubileumi ünnepsorozata miatt, azt viszont kevesebben tudják, hogy bizony, ott volt ő az első Forma-1-es nagydíjon is, 1950-ben, Silverstoneban.

    Nem is csoda, hogy a királynő tiszteletét tette, hiszen az arisztokrácia krémje is indult azon a futamon, a mezőben megtalálható egyaránt egy thai herceg, bizonyos Birabongse Bhanudej Bhanubandh, valamint Toulo de Graffenried svájci báró is. Érdekesség, hogy azóta sem volt egyetlen F1-es futamon se, pedig láthatóan szereti a királykategóriát a királynő.

    A királyi család többi tagja persze többször is tett látogatást tett a paddockban: Diana hercegnő még a williamses David Coulthardot látogatta meg egykoron, Harry herceg pedig Abu Dhabiban volt ott az egyik évben, és a Mercedesnél vendégeskedett. Christian Horner volt, hogy Károly hercegnél tett látogatást, Fülöp herceg pedig korábban James Hunttal parolázott.

    A királynő vacsoravendége is volt egykoron Lewis Hamilton, akinek leckéket adott etikettből, de azért később csak lovaggá ütötte őt. Korábban ott volt a wokingi McLaren bázis megnyitóján, még Mika Häkkinenék korszakában, de a Shell Center londoni központjában is megcsodálhatta anno Michael Schumacher Ferrariját.

    A királynő körüli hypeot azonban egyértelműen a Veloce maxolta ki: ők II. Erzsébettel, valamint Károly és Vilmos hercegekkel forgattak videót, még ha valójában csak az alteregóikkal is. A végeredmény viszont igai brit humoros lett.

    God Save The Queen.

  • Ezt nyújtja Hamilton szemkápráztató monacói luxusjachtja

    Ezt nyújtja Hamilton szemkápráztató monacói luxusjachtja

    Lewis Hamilton a rá jellemző extravaganciával érkezett és távozott az F1-es Monacói Nagydíjról a saját jachtján. A Mercedes pilótája a 2022-es szezon újabb frusztráló napját élhette meg: a nyolcadik helyen végzett, miután beragadt Fernando Alonso lassan haladó Alpine-ja mögé. De legalább stílusosan lépett le. A Sunseeker 90-es luxusjachtja a hétszeres világbajnok egyik legimpozánsabb játéka. Állítólag 2009-ben vásárolta 4 millió dollárért.

    A legújabb modellt a Motorboat & Yachting 6,1 millió fontra becsüli, de ha valaki komolyan felszereli, akkor számolnia kell azzal, hogy a költségek közelebb szöknek a 9 millió fonthoz, ha hozzáadják a döntő fontosságú fejlesztéseket!

    A Hamilton Sunseeker 91,9 láb hosszú – valójában nem is a legnagyobb a maga kategóriájában.

    Luxus belsővel és több hálószobával felszerelt. Az Elysian Estates szerint amerikai diófa asztalosmunkával készült, légkondicionálóval, úszómedencével, profi szakácsméretű konyhával és hatalmas szórakoztató rendszerrel rendelkezik. Van rajta egy nyolcszemélyes étkező és egy grillezésre kialakított hely.

    Hamilton jachtját általában Monacóban parkoltatják.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sunseeker International (@sunseeker_int) által megosztott bejegyzés

  • Mazepin sokat dolgozik és üzletel mostanában, célja elérése érdekében

    Mazepin sokat dolgozik és üzletel mostanában, célja elérése érdekében

    Az orosz Nikita Mazepinnek érvényes szerződése volt a Haas F1-es csapatával, a 2022-es szezonra. Azonban mikor február végén Oroszország megtámadta Ukrajnát, az orosz jelenlét összeegyeztethetetlen lett a nemzetközi sportokkal, így a Forma-1-gyel is. Így aztán a Haas csapat megvált Mazepintől, és az édesapja általi szponzortól.

    Mazepin tehát idén még nem versenyzett, bár elmondása szerint csak szünetel a karrierje. Mindenesetre úgy tudni, – bár nem F1-ben – de fog versenyezni hamarosan.

    Az orosz versenyző mindenesetre nem ért egyet azzal, hogy az oroszokat most negatív diszkrimináció éri, mindenféle sportban. Létre is hozott egy alapítványt, We Compete as One (Egyként Versengünk) néven, mellyel azoknak az oroszoknak szeretne segíteni, akiket hátrányos megkülönböztetés ért a nemzetisége miatt.

    Ennek márciusi bejelentése óta most nyilatkozott először, és beszámolt róla, hogy megkezdte a munkát.

    „Három hónap telt el. Itt volt az ideje, hogy erőt gyűjtsek, fontos döntéseket hozzak meg magam számára, és belevessem magam a We Compete As One  Alapítvány munkájába” – írta Mazepin.

    „A szabadnapok nélküli hónapok és a napi több mint tíz találkozó a normává váltak. Fáradságos munkát végeztünk, üzleti folyamatokat indítottunk el, partnereket és hasonlóan gondolkodó embereket találtunk. Támogatjuk azokat a sportolókat, akik nem sportszerű döntések miatt nem tudnak versenyezni. Az alapítványnak erős csapata van, áttörő ötletei, és ami a legfontosabb, sportolói, akik a legjobb megoldások megtalálására és kemény munkára ösztönöznek minket.”

    „Hivatalos indulás hamarosan.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

  • Ecclestone cáfolja a letartóztatását, és a fegyverében sem volt töltény

    Ecclestone cáfolja a letartóztatását, és a fegyverében sem volt töltény

    Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi ura ma letagadta, hogy letartóztatták volna Brazíliában, és azt állítja, hogy a poggyászában a repülőre történő beszállás előtt talált illegális fegyvert soha nem használták, és nem volt benne lőszer. A jelenleg Portugáliában tartózkodó 91 éves brit üzletember a Reutersnek elmondta, hogy egy „buta, apró kis incidens” okozta a nagy bosszúságot, amikor szerda este családjával együtt magángéppel próbálták elhagyni Sao Paulót. Egy telefonbeszélgetésben nevetve mesélte el az esetet:

    „Rég nem kaptam nyilvánosságot, és úgy gondoltam, tennem kell valamit, hogy kapjak.”

    Sao Paulo állam közbiztonsági hivatala tegnap a Reutersnek adott nyilatkozatában megerősítette, hogy egy üzletembert letartóztattak lőfegyver birtoklása miatt Campinas repülőterén, de közvetlenül nem nevezték meg, hogy kiről van szó. Így folytatta Mr. E., aki megerősítette, hogy 6 060 reai (kb. 470.000 Ft) óvadékot kellett fizetnie, mielőtt távozhatott volna:

    „Sosem voltam letartóztatva. Helyi valutában akarták hogy fizessek, ami azonban nem volt nálunk. Így lett egy újabb dráma, a pénz felkutatásából. Mivel el akartam hagyni az országot, nem volt helyi fizetőeszközöm. Ez egy „véres” dráma volt, felesleges, egy semmiség miatt.”

    Ecclestone elmondta még, hogy a kézifegyvert, egy L.W. Seecamp .32-est, lőszer nélkül, pusztán elrettentésként vásárolta évekkel ezelőtt Brazíliában egy Forma-1-es szerelőtől vagy gumistól:

    „Azt mondták, hogy valami ilyesmire szükséged lehet. Működhet, ha valaki megpróbálna kirabolni vagy valami hasonló érne. Így megvettem a fickótól. Otthon volt a házban, és bohóckodtam vele, ha meglátogattak az emberek, vagy ilyesmi, viccelődtünk.”

    Ecclestone elárulta, hogy az inge zsebében felejtette, és a csomagjait pakoló emberek úgy tették be a bőröndbe, hogy nem tudtak a fegyverről.

    Egy reptéri átvizsgálás során aztán előkerült a pisztoly, amely nem volt regisztrálva, ezzel zárult is Bernie története:

    „Soha nem akartam vel lőni, soha nem volt benne töltény, így nem is vettem a fáradtságot, hogy regisztráltassam. Nem tudtam, hogy ez kötelező.”

    A milliárdos elmondta, hogy ezután este 8-tól reggel 5-ig a repülőtéren töltögette a nyilatkozatokat és végezte a papírmunkát, mielőtt reggel elutazhatott volna. Bernie felesége a brazil származású Fabiana Ecclestone, az FIA alelnöke és a Motorsport Világtanács tagja. Fabiana édesanyját, Aparecida Schunckot 2016-ban elrabolták Sao Paulóban, a bűnözők 120 millió reai váltságdíjat követeltek érte. Kilenc nappal később egy rendőrségi razzia során kiszabadult, anélkül, hogy fizettek volna érte.

  • Elkelt Bruno Senna

    Elkelt Bruno Senna

    Mármint technikailag persze ő kezdeményezte ezt az egészet… Lényeg a lényeg, Bruno Senna hamarosan házasodik.

    Rohan az idő, októberben már Bruno Senna is 39 éves lesz. A brazil azok után, hogy 2010 és 2012 között az F1-ben, néhány évvel később pedig a Formula E-ben is versenyzett, számításait jóval inkább a hosszútávú versenyzésben találta meg.

    2017-ben LMP2-es bajnoki címet ünnepelhetett a WEC-ben. A 2019-20-as szezon záróakkordján, a Le Mans-i 24 óráson pedig legjobbját produkálta. Akkor másodikként intették le őt és csapattársait a Rebellion autójában.

    Nos, Senna most a 40-hez öles léptekkel közeledve úgy néz ki, mostanság más dolgokkal volt elfoglalva – meg kellett szerveznie a lánykérést.

    „Igent mondott, még ezzel az arccal is – ez biztosan szerelem” – fogalmazott Instagram-bejegyzésében a brazil exversenyző.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Bruno Senna (@bsennaofficial) által megosztott bejegyzés

  • Letartóztatták Bernie Ecclestone-t

    Letartóztatták Bernie Ecclestone-t

    A Forma-1 volt vezetőjét, Bernie Ecclestone-t elkapták a hatóságok szerdai nap folyamán Brazíliában, miután engedély nélkül tartott magánál egy kézifegyvert. A hírről a Sky Sports számolt be.

    A brazil hatóságok egy röntgenvizsgálat során találtak egy LW Seecamp.32-es pisztolyt a brit üzletember táskájában. Az esetet követően azonnal letartóztatták Ecclestone-t, akit a Campinasban található kapitányságon tartanak bent.

    Ecclestone elismerte, hogy a fegyver tényleg az ő tulajdonában áll, azonban nem volt tudta, hogy a fegyver a táskájában van. Az F1 egykori vezetője azonban letette a szabadulásához szükséges óvadékot és ezt követően felülhetett a magángépére, amivel Svájcba utazott az eseményeket követően.

  • Bemutatjuk életed autóját, az új LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3 szuperautót

    Bemutatjuk életed autóját, az új LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3 szuperautót

    A sportautók rajongói mostantól kényelmesen elhelyezkedhetnek a Ferrari legújabb mesterművének, a LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3 szuperautónak az ülésében. A 3778 elemből álló, részletekben és funkciókban gazdag modell az eredeti sportautó műszaki teljesítményét, valamint elegáns designját testesíti meg.

    Az 1:8 méretarányú LEGO Technic modell 8 sebességes kormányváltója és V12-es motorja, a mozgó dugattyúi, illetve a lenyűgöző lakkozott ezüst felnik tükrözik a Ferrari versenyszellemének lényegét. Építés közben a rajongók még közelebbről megcsodálhatják a tűzpiros Ferrari Daytona SP3 elegáns designjának minden részletét és lendületes aerodinamikáját.

    A felfelé nyíló ajtók betekintést engednek a modell valósághű utasterébe és annak elképesztő részleteibe, többek közt a fénylő Ferrari logóval ellátott kormánykerékkel, ami teljessé teszi a megjelenést.

    A LEGO Technic Ultimate Car szériájának negyedik modellje 14 cm magas, 59 cm hosszú, és 25 cm széles. A lelkes rajongók a www.LEGO.com/Ferrari-Daytona-SP3 weboldalon található exkluzív tartalmak segítségével még inkább elmélyülhetnek az építés részleteiben.

    LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3
    Fotó: WELL PR Agency

    „Ez a modell a tökéletességre való törekvést testesíti meg, ami mind a Ferrari, mind a LEGO Csoport fő célja. Egyetlen részlet sem kerülte el a figyelmünket – mérnöki végzettséggel rendelkezőként kijelenthetem, hogy elámultam mennyire precíz munkát végeztek a tervezők egy ilyen kis méretarányú modellen. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy együttműködhettünk a Ferrarival, és közösen segíthetünk a rajongóknak álmaik megvalósításában, miközben megépítik ennek az emlékezetes versenyautónak a valósághű mását” – mondta Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója.

    A LEGO Technic Ferrari Daytona SP3 2022. június 1-jétől lesz elérhető a LEGO Store üzleteiben világszerte, a viszonteladóknál pedig 2022. augusztus 1-jétől lesz kapható.

    Emellett a sportautó-rajongók még több információt tudhatnak meg a modell designjáról a Ferrari és a LEGO Csoport közös exkluzív albumából. A könyv körüljárja az innováció és design részleteit, melyek összekötik a két brandet, és betekintést nyújt a közös ötletelés, tervezés valamint a kivitelezés folyamatába. Ezt egészítik ki a LEGO Csoport és a Ferrari designereivel, valamint a LEGO Csoport tulajdonosával, Kjeld Kirk Kristiansennel készült interjúk – utóbbiból az is kiderül, miért fontos Kristiansen számára ez a modell. Az exkluzív LEGO Technic Daytona SP3, The Sense of Perfection c. könyv 5000 példányban 2022. június 1-jétől lesz hozzáférhető a LEGO.hu weboldalon világszerte.