Kategória: Fastest Slap

  • Hamilton olyan menő, hogy még Vin Dieselt is lepipálná a Halálos Iramban

    Hamilton olyan menő, hogy még Vin Dieselt is lepipálná a Halálos Iramban

    Lewis Hamilton birtokba vette Tokió utcáit, és megmutatta hogyan driftel egy Nissan Skyline GT-R R34-essel.

    A hétszeres világbajnok nemigen szeret autót vezetni a versenypályán kívül. Elsősorban a környezettudatosság miatt szabadult meg a korábbi gyűjteményétől, meg persze a sebességhatárok sincsenek az ínyére.

    Ám Japánban kivételt tett és egy Nissanba pattantva mutatta meg milyen lenne a legújabb Halálos Iramban című film az ő főszereplésével. Természetesen a felvételeket az Instagram-oldalára is feltette.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

    https://twitter.com/EngineMode11/status/1595518180679639040?s=20&t=BgrWsv7CTO_evFr5Vi1gGg

  • A válogatottól búcsúzó Dzsudzsák Balázs autós kötődései

    A válogatottól búcsúzó Dzsudzsák Balázs autós kötődései

    Este, a görögök elleni mérkőzésen köszön el a magyar labdarúgó-válogatottól és ezáltal rekorderré elő is lépő Dzsudzsák Balázs.

    Fénykorában a magyar foci ásza volt, aki nem csak a foci szerelmese, hanem a luxusautók és az autósportért is rajong.

    Ha Dzsudzsák és autók egy kontextusba kerülnek, akkor szinte biztos, hogy mindenkinek az a sztori ugrik be, amikor a Lánchídon okozott egy kisebb forgalmi akadályt, mikor kifogyott az autójából az üzemanyag, ez a sztori még 2015-ből való.

    De nem csak üres tank miatt került be a Lamborghinivel a hírekbe, hanem egy komolyabb balesettel is. Két évvel azt megelőzően, amikor még Moszkvában játszott csúnyán összetörte az autóját az M3-as autópályán.

    A hírek jelentős részét azonban még is az tette ki, hogy éppen milyen autóval közlekedik. Hollandiában, Oroszországban, Törökországban és az Emirátusokban is megfordulva megtehette, hogy olyan autót vásárolt, amelyet csak szeretett volna.

    Az évek alatt olyan autókkal kapták lencsevégre, mint egy M6-os BMW, Mercedes Benz E Coupe, Bentley Continental GT, Porsche Cayenne vagy a már említett Lamborghini Aventador.

    De nem csak a sportautókat szereti, hanem magát az autóversenyzést is. Számtalan alkalommal látogatott ki F1-es futamokra, elsősorban a Magyar Nagydíjra, de amíg ott játszott, addig az Abu Dhabi Nagydíj paddockjában is felbukkant.

    Legjobb időszakát a holland PSV Eindhovenben töltötte, amely csapat nagy szurkolója a kétszeres bajnok Max Verstappen is. A Red Bull pilótájának tehát nem feltétlenül kell bemutatni a magyar játékost, ennek apropóján még 2019-ben küldött neki egy válogatott mezt, amelyre a személyes jókívánságait írta le.

    Mi pedig akkor cikkeztünk róla, amikor 2018-ban, amikor kihagyta azt a lehetőséget, hogy a többüléses F1-es autóval körözhessen utasként, amit akkor azzal indokolt, hogy a baleset óta visszafogottabb a sebességet illetően.

  • Madridban lesz az első F1-es kiállítás tavasszal

    Madridban lesz az első F1-es kiállítás tavasszal

    Még nyáron jelentette be a Forma-1, hogy 2023-ban egy utazó kiállítással akarják közelebb hozni a száguldó cirkusz szerelmeseit a sportág múltjához, jelenéhez és jövőjéhez.

    Most pedig a széria a hivatalos weboldalán ismertette, hogy az első ilyen kiállítással jövő tavasszal nyílik meg Madridban.

    A kiállítás az IFEMA Madrid rendezvényközpontban lesz, amely március 24.-én nyitja meg a kapuit és egészen július 16.-áig lesz látogatható a spanyol fővárosban.

    A látogatók kalandok utazásra készülhetnek, hiszen számos tárgyi emléket nézhetnek meg, amelyek a Forma-1 legendás korszakaiból származnak, vagy a legfontosabb szereplőkhöz köthetőek, amelyeket még nem láthatott a nagyvilág.

    Hat különálló terem áll majd a vendégek rendelkezésére, mindegyik termet díjnyertes művészekkel, filmesekkel együttműködve rendezték be, amely a mai modern technológiát is segítségül hívva interaktív módon kalauzolja el az embereket a múltba.

    A 90 perces túra során lenyűgöző kép- és hangvilág segít beleélni magunkat egy-egy korszakba, amelyeket ritka filmek, képek, szobrok, műszaki bemutatók és ikonikus autók ötvözete adja a felejthetetlen élményt.

    Akit érdekel, már feliratkozhat az elővételes jegyekre, amelyeket november 29.-én kezdenek árusítani a f1exhibition.com oldalon, ahol további részletek is megtekinthetőek a kiállításról.

    Felnőttek részére egy jegy 20€, gyerekek és legalább 15 fős csoportok számára olcsóbb a belépő, míg három év alatt díjmentes, de regisztráció jegyre nekik is szükségük lesz. Emellett pedig VIP csomagok is elérhetőek lesznek majd rá.

  • Ponyva-1, II.: Egy F1-es bajnok nyomozónak áll és a bunyótól sem riad vissza

    Ponyva-1, II.: Egy F1-es bajnok nyomozónak áll és a bunyótól sem riad vissza

    Ezen Ponyva-1 rovat keretében időről időre bemutatok majd egy F1-es témájú (ponyva)regényt. Először kb 4 ilyen könyvet terveztem, de időközben kiderült, hogy sokkal több ilyen van, mint gondoltam, régebbiek is, frissebbek is, magyar szerzőtől is és külfölditől is…

    Ponyva-1, I. rész: „Forma-1-es” ponyvaregény földönkívüliekkel

    Mostani alanyom nagyon nem olyan, mint amit a rovat első részében mutattam. Külföldi, férfi szerzős regény és nem volt olyan rossz, mint amilyennek előzetesen vártam.

    Először is le kell szögezni, hogy a könyv 1973-ban íródott (eredeti címe: The Way to Dusty Death), a magyar kiadás 1990-es. Ennek okán a szóhasználatba, kifejezésekbe nem kötnék bele*.

    *pl: Odapillantottak a depóba, ahol Harlow pontosan a barakk előtt ült egy lócán.

    Ahogy elkezdtem olvasni, pár oldal után arra jutottam, hogy kicsit katyvasz, csapongó, és nehezen követhető, hogy ki kicsoda és mi is a szerepe.

    Időközben utánanéztem a könyvvel kapcsolatos információknak, és kiderült, hogy a skót szerző, Alistair MacLean a történetet eredetileg forgatókönyvnek szánta. Úgy volt, hogy MacLean barátja, Jackie Stewart lesz a film főszereplője. Mozifilm nem lett belőle, könyvként jelent meg, majd 1995-ben készült belőle tévéfilm.

    Viszont az, hogy forgatókönyvnek íródott, talán magyarázza azt, hogy a könyv történetvezetése nem kristálytiszta.

    Mint krimi, tűrhető, F1-es oldalról vannak benne olyan történések, amik nagyon elrugaszkodnak a valóságtól. Komolyan venni nem célszerű.

    Spoiler következik:

    A főszereplő, Johnny Harlow, Forma-1-es világbajnok, aki a Francia Nagydíjon balesetet szenvedett, amelynek következtében legjobb barátja, Isaac Jethou életét vesztette. Mindemellett Mary MacAlpine (Harlow főnökének lánya), akivel szeretik is egymást (szerencsére itt nem a szerelmi szálból áll a könyv, teljesen mellékszál), szintén megsérült. A baleset összezúzta a lábát, és egy életre lesántította. Bár megmondom őszintén az nem derült ki számomra a könyvből, hogy a lány (aki nem versenyző) hogy sérült meg a balesettől…

    Ez csak egyike volt az elmúlt szezonban történt különös balesetek sorozatának, amelyek közül az egyik során Harlow öccse is meghalt.

    A legjobbnak tartott versenyző, Harlow nincs formában, őrültként közlekedik a pályán, az ellenfelek félnek tőle. Megjátssza az alkoholizmust, de nem teljesen világos, hogy ennek mi a célja. Mindeközben bizonyítékokat keres hogy bebizonyítsa, hogy a csapat többi tagja drogcsempész, élükön az ördögi főmérnökkel, Jacobsonnal. A csapat tulajdonosát, MacAlpine-t azzal hallgattatják el, hogy túszul ejtik a feleségét. Harlow rájön hogy ők a felelősek az ő rossz szereplésért és a balesetekért. Ezért igazi kémmé válik, tetőn keresztül lóg be éjjel boxokba, fotózgat le autókat, és iratokat, megbabrált alkatrészeket keres.

    Mindebben az akcióban egy a csapat sajtósának álcázott nyomozó riporter segíti Harlow-t.

    A cél érdekében még kamionsofőrnek is áll, akit útközben megpróbálnak Olaszországban eltenni láb alól, de persze nem sikerül. Végül természetesen mindenre okosan fényt derít, nem riad vissza a fegyverektől és a verekedéstől sem. Mint az lenni szokott, minden rosszfiú vagy meghal, vagy rendőr kézre kerül, MacAlpine felesége kiszabadul, főhősünk visszaszerzi becsületét és bevallhatja, hogy szerelmes a főnök lányába.

  • Montoya Egyiptomban megtudta, hogy kié nagyobb

    Montoya Egyiptomban megtudta, hogy kié nagyobb

    Rohan az idő! Mi sem példázza ezt jobban – többek között -, mint hogy Juan Pablo Montoya és felesége, Connie, már a 20. házassági évfordulójukat ünnepelték október végén.

    Az európai közönség a 2000-es évek elején ismerte meg a kolumbiai versenyzőt, mikor a BMW Williams színeiben elkezdődött az F1-es karrierje. Vele pedig megismertük barátnőjét, Connie-t is, akivel közösen a Forma-1-es paddock egyik álompárjává váltak.

    Mostanra már bizton állítható, hogy irigylésre méltó a kapcsolatuk, hiszen már 20 éve élnek boldog házasságban. Ez pedig ritkaság. A 2000-es években velük párhuzamosan az F1 fiatal „sztárpárjai” voltak még Kimi Räikkönen és Jenni Dahlman, Fernando Alonso és Raquel del Rosario, Rubens Barrichello és Silvana Giaffone, Ralf Schumacher és Cora… A felsoroltak mindegyikének válás lett a vége. Nem úgy Montoyáék kapcsolatának. (Rajtuk kívül talán csak Corinna és Michael Schumacher házassága tartósabb, ők 1995-ben keltek egybe).

    Ez alkalomból Montoyáék „lepasszolták” a gyerekeket és kettesben utaztak el Egyiptomba. Connie alább látható posztjában megosztotta élményeiket (a poszt alatt elolvashatjátok a szöveget magyarul), és ha végiglapozzátok, a 9. képen „meglepetés” vár. 😀

    A kolumbiai versenyző egy kőképen megtalálta a „lényeget”, és mutatja a méretarányokat. 😀

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Connie Freydell (@conniemontoya) által megosztott bejegyzés

    „20 év!!!”írja Connie. „Mindaz, amit megéltünk, úgy tűnik, mintha egy örökkévalóság lenne… F1, házasság, Sebastian Montoya, Paulina Montoya, NASCAR, Manuela Montoya, INDYCAR, Indy500 bajnoki cím, IMSA, IMSA bajnoki cím, WEC, Le Mans bajnoki cím [LMP2 Pro-Am kategória], pandémia, Sebas versenez, a lányok már nem kisbabák 😭😭😭😭”

    „Az életem két dologra épül… a versenyzésre és a gyerekeimre. Nem cserélném el semmire! De ezen a héten csak ketten voltunk, esélyt adott arra, hogy újra összejöjjünk, még legalább 20 évre, legalább!!!! Jobban szeretlek, mint azt valaha is el tudnád képzelni!!!!”

    Exkluzív interjú Sebastian Montoyával – II. rész

  • Ricciardo nem zárja ki a Supercars lehetőségét, de vannak aggályai

    Ricciardo nem zárja ki a Supercars lehetőségét, de vannak aggályai

    Daniel Ricciardo nyitva hagyta az ajtót egy esetleges 2023-as Supercars szereplés előtt, miközben hangsúlyozta, hogy számára továbbra is a Forma-1 marad a prioritás.

    Az ausztrál több mint egy évtized óta először nem lesz ott az F1-es rajtrácson a következő szezonban. A McLarennél a helyét honfitársa, Oscar Piastri kapja meg.

    Valószínűleg 2023-ra egy tartalékversenyzői szerepet kap, miután már a Mercedesszel és a Red Bull Racinggel is kapcsolatba hozták, és továbbra is reménykedik abban, hogy 2024-ben visszatérhet egy versenyzői ülésre.

    „Azt hiszem, meg kell várnom, hogy hol kötök ki jövőre” – idézi a Motorsport.com.

    „Nyilvánvalóan egy esetleges tartalékos szerepről vagy bármi másról beszélek. Az igazság az, hogy még nem egyeztem bele semmibe, nem írtam alá semmit.”

    Bár Ricciardo számára továbbra is az F1 a prioritás, más kategóriákban való versenyzés nem teljesen kizárt.

    Konkrét példaként a Supercars-t hozva fel, Ricciardo azt mondta, hogy megfontolná – amennyiben ez segíthetne neki abban, hogy később újra az F1-es mezőny tagja lehessen.

    „Az F1 annyira más, mint egy túraautó vagy valami hasonló, hogy nem tudom, hogy ez nem távolítana-e el jobban. Szóval ez az, amit ki kell dolgoznom.”

    „Szóval igen, ez nehéz. Még nem akarok nemet mondani semmire. De ideális lenne, ha néhány napot egy F1-es autóban tölthetnék, szemben azzal, hogy mondjuk megpróbálnék valahol máshol helyet szerezni.”

    Fontos dolgokat árult el a jövője kapcsán Daniel Ricciardo

    Ricciardo kétszer is belekóstolt már a Supercarsba, első tapasztalatait a Triple Eight ‘Sandman’ nevű autójával szerezte, mielőtt 2019-ben Rick Kelly gyári Nissan Altimájába ült a Calder Parkban. Akkor azt mondta, hogy egy jövőbeli Bathurst 1000-es indulás esélye „50-50%”. A bathursti szereplés témája később, a McLarenhez való csatlakozása után merült fel újra. Ez a McLaren és a Zak Brown társtulajdonában álló Walkinshaw Andretti United közötti kapcsolat révén történt.

    A Supercars szabályai lehetővé teszik a csapatok számára, hogy a szezon során a versenyek többségén egyszeri nevezéseket indítsanak, így egy Ricciardo-féle beugrás is megvalósítható lehet.

  • Öveket bekapcsolni: Szujó Zoltán is indul az MNASZ elnökségért

    Öveket bekapcsolni: Szujó Zoltán is indul az MNASZ elnökségért

    Hamarosan új elnököt választ a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, a tisztségre Szujó Zoltán is pályázik, ezt a Facebookon jelentette be. A korábbi sportriporter az elmúlt évek során több iparági pozíciót is betöltött az autósportban, a szövetség élén átlátható, minőségi munkára törekedne.

    „Elsőre talán furcsán hangzik: az autóversenyeket nem mindig a leggyorsabb pilóták nyerik meg. Az autósport világában eltöltött több, mint húsz év alatt megtanultam, hogy tartós sikert csak az tud elérni, aki csapatával együtt a leggyorsabban reagál a váratlan helyzetekre, az egyik pillanatról a másikra megváltozó körülményekre” – írta Szujó Zoltán a Facebookon.

    „A minket körülvevő világ márpedig soha nem látott sebességgel változik. Nap nap után merülnek fel olyan, eddig nem tapasztalt kihívások, amelyek leküzdésére már nem alkalmasak a régi, megszokott módszerek. A megújulás a hazai autósportot összefogó és szervező szövetségben, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségben sem halogatható tovább. Ezért úgy döntöttem, elindulok az MNASZ elnöki tisztségéért. Tapasztalatommal, tudásommal, hazai és nemzetközi kapcsolatrendszeremmel azért szeretnék tenni, hogy stabil alapokra helyezzük a hazai autósportot és megvalósítsuk a munkatársaimmal elkészített sportágfejlesztési stratégiát” – tette hozzá.

    „A legsürgetőbb feladat a szövetség működésének átalakítása, a tiszta, átlátható viszonyok megteremtése. Ez alapfeltétele annak, hogy biztosíthassuk azokat a forrásokat, amelyeket utánpótlásképzésre, pályázati rendszerek kidolgozására, a hazai autóversenyek biztonságos lebonyolítására, vagy szakemberek képzésére fordíthatunk. Célom egy modern sportági szakszövetség kialakítása, amely mindenben megfelel a 21. századi elvárásoknak. Gazdaságilag és társadalmilag is fenntartható módon, transzparensen működik, kooperál a tagszervezetekkel, ápolja a kapcsolatokat a nemzetközi szövetséggel, társszervezetekkel, az autóipar és autósport meghatározó szereplőivel. Az MNASZ közgyűléséig több találkozót is szervezek a hazai autósportélet vidéki fellegvárainak számító városokban és Budapesten, ahol személyesen mutatom be stratégiánk legfontosabb elemeit. Megválasztásom esetén az alábbi szellemben dolgozom minden egyes nap: A minőségi autósport szolgálatában tisztán, átláthatóan.”

    Öveket bekapcsolni, hogy kikapcsolódj, avagy Szujó Zoltán könyve

  • Norris vicces üzenetet hagyott főnökének, miután még az ingét is kivasalta

    Norris vicces üzenetet hagyott főnökének, miután még az ingét is kivasalta

    Lando Norris a Hilton szolgálatába állt és elkészítette főnöke szobáját.

    A brit versenyző egy nem mindennapi tapasztalattal lett gazdagabb, ugyanis betekinthetett abba, hogyan készítik fel a szobákat egy fontos vendég érkezésére. A 22 éves pilóta bevallotta, hogy általában ő nagy rendetlenséget szokott hagyni, most azonban egy kis segítséggel az ügyvezető szobáját „tette rendbe”.

    Eleinte Norris sem tudta, ki az a fontos vendég, akinek kényelméről gondoskodhat, ám az inge vasalása közben rájött, hogy Zak Brown „szolgálatába” állt. Árulkodó jel volt, még a hajzselé is, a versenyző imitálta is, hogyan szokta használni a terméket a főnöke.

    Természetesen Norris hozta a formáját, megedte a vendégnek kikészített sütit, max hangerőn üvölttette a tévét és a végén még az ágyra is rázuhant. Az üdvözlőlapot összetépte, és egy saját üzenettel köszöntötte a Hiltonban az amerikai üzletembert.

    „Kedves Zak,

    Legközelebb vasald ki te a saját ingedet. Élvezd a papaya szeleteket. 

    Hideg üdvözlettel:

    Lando”

    https://youtu.be/88NgouSAwT0

  • 60 évesen is ragyog a címlapokon Jean Todt színésznő jegyese

    60 évesen is ragyog a címlapokon Jean Todt színésznő jegyese

    Az egykori Ferrari csapatfőnök és FIA elnök Jean Todt jegyese, Michelle Yeoh Malajziában született.

    A színésznő 1997-ben szerzett világhírnevet, mikor a Pierce Brosnan oldalán szerepelt a James Bond: A holnap markában című filmben.

    Todttal 2004 óta alkotnak egy párt, 2008 óta jegyben járnak, az esküvőre azonban még nem került sor.

    A színésznő most legújabb filmje, a Minden, mindenhol, mindenkor kapcsán került neves magazinok címlapjára.

    Cselekmény a Wikipédia szerint: „Evelyn Wang (Michelle Yeoh) egy mosodát üzemeltető átlagos, középkorú, ázsiai nő Amerikában, akinek az adóbevallása volt a legnagyobb gondja, amíg egy nap feje tetejére nem áll az élete: kiderül, hogy képes a párhuzamos univerzumokban élő alteregói képességeivel és emlékeivel rendelkezni. Mindez azért lényeges, mert egy új fenyegetés veszélyezteti a multiverzum létét, amit csak neki van esélye megállítani.”

    A filmben nyújtott alakításért a Hollywood Critics Association és a Saturn Awards által is elnyerte legjobb színésznőnek járó díjat.

    A közeljövőben Yeoh szerepelni fog az új Avatar filmekben is.

    A tajvani Vouge címlapján „indiános” külsővel, míg az amerikai ELLE címlapján modernebb megjelenéssel tűnik fel. Mindkettőn ragyogóan néz ki! 🙂

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) által megosztott bejegyzés

  • Ponyva-1, I. rész: „Forma-1-es” ponyvaregény földönkívüliekkel

    Ponyva-1, I. rész: „Forma-1-es” ponyvaregény földönkívüliekkel

    Merő kíváncsiságból olvastam augusztusban egy könyvet, ami mint F1-rajongót, mint F1-es újságírót és mint nőt is kiakasztott. De Insta sztoriban tett megjegyzéseim meglepően sok reakciót kaptak és többekkel próbáltuk megvitatni a miérteket (nem jutottunk megoldásra). Ez adott egy ötletet egy komolytalan „rovathoz”, melynek keretében leások az F1-témájú regények legsötétebb bugyraiba, hogy nektek már ne kelljen. 😀

    Így aztán ezen Ponyva-1 rovat keretében időről időre bemutatok majd egy F1-es témájú (ponyva)regényt. Először kb 4 ilyen könyvet terveztem, de időközben kiderült, hogy sokkal több ilyen van, mint gondoltam, régebbiek is, frissebbek is, magyar szerzőtől is és külfölditől is.

    Az első „áldozatom” az a könyv lesz, ami az ötletet adta: Csorba Szilvia – Hajszára hangolva, melyek alcíme: Formula H és az idegenek.

    Facebook hirdetésként jött az arcomba, rákattintottam (hatékony volt a hirdetés). Aztán elolvastam a fülszöveg első mondatát: „Egy izgalmas kalandregény az együléses autóversenyzés legújabb, hidrogén-meghajtású kategóriájáról és a földönkívüliek bizarr játszmájáról.” Először bevallom felnevettem, aztán arra jutottam, hogy ez nekem kell. Bár sejtettem, hogy házhoz megyek a pofonért.

    Számomra ez kevéssé volt kalandregény, inkább egy „romantikus” lányregény (amit nem szeretek) és egy fantasy-szerűség elegye. Mondanám, hogy sci-fi, de nem az, mert semmi valóságos, tudományos nincs benne.

    Minden akart lenni egyszerre, és végül nem lett semmi. A felütés alapján akár tetszhetett is volna, hiszen az F1 a mindennapjaim része, és az űrkutatós téma is kedvelt számomra (persze a valós, reális, nem a patakiattila-féle).

    De ez nagyon nem nekem íródott, és az a baj, hogy arra sem jöttem rá, hogy akkor kinek.
    • Az F1 fanok lennének a célközönség? Nekik nem lesz elég F1-es, és bugyutácska is, a férfi közönség ráadásul szerintem pillanatok alatt dobná el.
    • Az űrkutatás-kedvelők? Ők kb sértésnek vennék.
    • F1-et alapvetően nem ismerő tinédzser lány lehet az, akinek tetszhet, de az meg azért nem fog hozzányúlni, mert elriasztja a versenyautó a borítón.

    Az az érzésem, hogy a szerző beledobált ebbe a könyvbe mindent, ami ő lenni szeretne és amit kedvel, de egyik témában sem jártas annyira sajnos, hogy tudjon róla írni. Arra jutottam, hogy ez 400 oldal fan fiction, de annak sem acélos.

    Pedig minden el lett követve a sikerért: ott van az F1 kapcsán már agyonhasznált „hajsza”, mint hívószó (Hajsza a győzelemért [Lauda-Hunt film], Hajsza a túlélésért [Drive to Survive, Netflix]), F1-es stockfotó a borítón, és ha ebből még nem lenne világos, hogy „autóversenyzős” a téma, még ott a kockás zászló elem is. Ehhez képest majdhogynem jelentéktelen volt a történetben a versenyzés szerepe, tök másra számítottam.

    Olyan érzésem volt, mintha egy lány naplóját olvastam volna, aki túl sok amcsi filmet nézett, mert minden klisé benne van. Úgy jellemezném, hogy egyfajta elegye a „A csaj nem jár egyedül”-szerű filmnek, a Harmadik típusú találkozásoknak, egy venezuelai szappanoperának, és a Verdák 3-nak, megspékelve némi patakiattilás, „szektás” vonallal. Lehet van, akinek bejön, de nekem ez több, mint komolytalan volt.

    A karakterek nincsenek igazán felépítve, felszínesek, középszerűek. A történések olykor szinte felsorolás szerűek, a párbeszédeknek semmi mélységük. A leírások valamivel jobbak, bár sokszor feleslegesek, csak hely kitöltők, ahogy egy csomó „Szia, hogy vagy? Jól, és te? Én is, köszi” jellegű párbeszéd is.

    Nem stimmel az autóversenyzős vonal, nem stimmel az újságírós vonal, nem stimmel az „űrlényes” téma. Oké, hogy ez fikció, de akkor legyen totálisan az, legyen fantasy, akkor érezzem, hogy annak is szánták, de ahhoz meg ez túl hétköznapi és egyszerű.

    Spoiler következik:

    Egy magyar író/újságíró nőt elrabolnak a földönkívüliek. Egy ismeretlen házban, ismeretlen helyen, egy szigeten ébred, távol a megszokott civilizációtól. Kiderül, hogy ott van egy férfi is. A lány felismeri, híres autóversenyző, de a fickó (akit szintén elraboltak) nem tudja magáról, hogy kicsoda, és idővel a lány emlékei is eltűnnek. Egymásba szeretnek (micsoda meglepetés!), minden idilli a szigeten ahol egyébként mindennel el vannak látva. Később visszakeverednek a korábbi életükbe.

    A csaj emlékszik rá, mi volt a szigeten, a versenyzőnek minden kiesett. Ellenben kiderül, hogy az elrablásuk alatt a nő teherbe esett a versenyzőtől, ezzel pedig keresztülhúzták az UFÓ-k számításait, mert ők akartak a csaj által szaporodni, a versenyzőtől a hidrogén-hajtású autójának technológiáját akarták megtudni. Vagy valami ilyesmi…

    Végül csak visszatérnek a férfi emlékei is, és a nővel együtt ki akarják deríteni, miért lettek elrabolva. Ehhez találnak valami szektát, ott több napot eltöltenek, a való életben is egymásba szeretnek (nahát!), és megtudják, mit akartak tőlük a földönkívüliek.

    Egyébként a versenyző nős volt már, de míg ő UFO-kutatott meg beleszeretett a másik csajban, a feleségét elszerette a csapattársa. 😀