Kategória: Fastest Slap

  • Sainz a helyszínen szurkol édesapjának a Dakar Rally-n

    Sainz a helyszínen szurkol édesapjának a Dakar Rally-n

    A Forma-1-es közvetítésekben már megszokhattuk, hogy Carlos Sainz-t egyes helyszínekre az édesapja, idősebb Carlos is elkíséri, hogy élőben szurkolhasson a fiának. Azonban most fordult a kocka ezen téren az apa-fiú páros között.

    A Ferrari pilótáját ugyanis a Dakar Rally helyszínén, Szaúd-Arábiában kapták lencsevégre, ahol a kétszeres WRC bajnok édesapja éppen pályafutása 4. Dakar Rally győzelmére hajt. A fiatal Sainz mellett az édesanyja és barátnője, Isa Hernáez is vele tartott a „családi kiruccanásra”.

    Sainz Sr jelen pillanatban nagyon jól áll, ugyanis a hibrid Audival versenyző spanyol vezet összesítésben a Rally 2. szakaszát követően.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Audi Sport (@audisport) által megosztott bejegyzés

  • Közel három év után birtokba vették a vietnámi versenypályát

    Közel három év után birtokba vették a vietnámi versenypályát

    Először rendeztek bármiféle eseményt is a 2020-as Vietnámi Nagydíjra épített hanoi versenypályán.

    Az 5.6 km hosszú utcai pálya közel három évvel ezelőtt adott volna otthont a távolkeleti ország első F1-es futamának, ám a koronavírus járvány keresztbe húzta a számításaikat. A következő évre azonban egyre nagyobb felhők gyülekeztek a versenyrendezés feje fölött, köztük a versenyért felelős első számú ember letartóztatása is.

    Vietnám ezzel nem csak 2021-rem hanem a jelek szerint végleg elbukta a Forma-1-es futamot, legalábbis ezen a pályán. Amely aszfaltcsíkot a terveknek megfelelően, határidőre befejeztek, ám a mai napig egy métert sem tettek meg rajta semmilyen versenyen.

    Elhagyatott Hanoi: mi történt a Vietnámi Nagydíjjal?

    A 2023-as új esztendő egyben egy új esélyt is jelent a pályának, már ami a körözgetést jelenti. A Honda Vietnam ugyanis itt rendezte meg az új évi Honda Thanks Day-t. A rengeteg motoros résztvevő nem a pálya teljes körét használta, hanem a rövidített változatát, amely a Grand Prix pálya harmadik szektorát és az első szektor egy részét jelentette.

  • A Forma-1 világa is Pelétől búcsúzik

    A Forma-1 világa is Pelétől búcsúzik

    82 éves korában elhunyt Brazília és a világtörténelem egyik, ha nem a legnagyobb futballistája Pelé. A királynak becézett klasszisra azonban nem csak a focivilágában, hanem az autosport és azon belül is a Forma-1 legfőbb szereplői is emlékeznek.

    Halála miatt Brazíliában háromnapos gyászt hirdettek, a temetésre pedig kedden kerül sor. Addig is sorba érkeznek a részvétkifejezések a világ minden tájáról, rajongók, barátok, sporttársak egy emberként gyászolják a „Fekete Gyöngyszemet”.

    Élükön meghatározó brazil sportolókkal, köztük korábbi F1-es versenyzőkkel. Jóbarátja, a korábbi kétszeres brazil Forma-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi nemes egyszerűséggel a „sporttörténelem legnagyobb nevének” titulálta Pelét egy rövid interjúban. Hozzátette, hogy nagyon büszke arra, hogy vele egy országban születhetett. Kiemelte, hogy sokat tett a sportért és kiváló sportoló, ember és jó barát volt az ő számára. Biztos benne, hogy Isten tárt karokkal fogadja maga mellé jó barátját.

    Unokája, a Haas tartalékversenyzője Pietro pedig Emerson és Pelé közös címlapfotójával köszönte meg, mindazt, amit Brazíliáért tett.

    Szintén egy másik unoka, a friss Red Bullos Enzo pedig Pelé egyik legendás gólörömét posztolta.

    Rubens Barrichello Intagram oldalon egy közös fotóval búcsúzott tőle, amelyben mindig kedves és mosolygós embernek írta le őt.

    Hasonlóan cselekedett egy másik ex-Ferraris brazil, Felipe Massa is. Számára egy ikon volt Pelé, és komolyan inspirálta őt egész karrierje során, hagyatékát pedig öröknek tartja.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Felipe Massa (@massafelipe) által megosztott bejegyzés

    A jelenleg is aktív versenyzők közül többen is a 24 óra után eltűnő sztorijukban állítottak emléket a háromszoros világbajnoknak. Felipe Drugovich egy Pelé-Senna közös fotóval vett búcsút honfitársától.

    Lewis Hamilton pedig a következő üzenetet tette közzé a sztorijában: „Ma elment egy legenda. Köszönöm, hogy megosztottad a tehetségedet, a zsenialitásodat és a szeretetedet mindannyiunkkal. Pelé öröksége az örökkévalóságig inspirálni fog bennünket.”

    Az Alpine újdonsült pilótája Pierre Gasly pedig a futball királyaként köszönt el tőle.

    Pelé másik világbajnok kortársa, az amerikai Mario Andretti a Twitteren egy vele – és a kosaras legendával, Kareem Abdul Jabbarral – közösen, negyven évvel ezelőtt forgatott reklámfilmet elevenített fel.

    A Forma-1 nevében pedig Stefano Domenicali küldte el részvétét a gyászoló családnak.

    „Nagy szomorúsággal hallottam a hírt, hogy Pelé, mindenidők legjobb labdarúgója elhunyt. Egy fényló csillag volt Brazília és világszerte milliók számára. A képességi, a mosolya, zsenialitása örökké élni fog. Gondolataink a családjával vannak ezekben a nehéz időkben.”

    1996 világbajnoka Damon Hill pedig azt a pillanatot elevenítette fel, amikor az 1996-os Brazil Nagydíjon éppen Pelétől vehette át a győztesnek járó serleget, és aki nagyon különleges helyet foglalt el a szívében, ezzel a fotóval együtt.

    Az MNASZ nemrégiben megválasztott új elnöke Szujó Zoltán is a közösségi oldalán emlékezett meg a legendáról. Ő egy személyes relikviát mutatott. A Petrobras nagyköveteként dolgozó Pelé aláírását és az egyenese neki szóló személyes jókívánságait.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Szujó Zoltán (@szujozoltan) által megosztott bejegyzés

     

    Hivatalos: Szujó Zoltán lett az MNASZ új elnöke!

  • Meghalt Pelé, a brazil focilegenda, aki a Forma-1-ért is rajongott

    Meghalt Pelé, a brazil focilegenda, aki a Forma-1-ért is rajongott

    Gyászol a sportvilág, 82 évesen elhunyt a futball történelem egyik legnagyobb alakja Pelé. A brazil legenda hosszan tartó súlyos betegség után hunyta le örökre a szemét.

    Valószínűleg nincs olyan sportkedvelő, aki ne hallotta volna Pelé nevét. Nem véletlen, ugyanis nem csak a labdarúgás világában alkotott maradandót, hanem más sportágak klasszisai is példaképként tekintettek a brazilok klasszisára.

    Pelé egész karrierjét a tengerentúlon töltötte, 18 évig erősítette a brazil Santos gárdáját, legnagyobb sikereit is itt érte el. Pályafutása végén pedig az amerikai New York Cosmos csapatában is megfordult.

    92 alkalommal ölthette magára a brazil válogatott mezét és összesen 77 gólt szerzett címeres mezben. Tagja volt az 1958-ban Svédországban, 1962-ben Chilében és 1970-ben Mexikóban is világbajnoki címet nyert Selecao-nak. Máig ő az egyetlen a focivilágában, aki háromszoros világbajnoknak mondhatja magát, első vb-címét ráadásul 17 évesen szerezte.

    Pályafutása során 767 gólt szerzett, ami az akkori korszakban kiemelkedő világcsúcsnak számított.

    Mivel brazilként, Európában sosem játszva nem nyerhetett Aranylabdát, ezért egyéni díjai így nem tükrözik a nagyságát, de afelől nem lehet kétségünk, hogy jó néhány Aranylabdát bezsebelt volna.

    Ezt kompenzálva 2014-ven a FIFA tiszteletbeli aranylabdássá nyilvánította. Akkora kultusza volt, hogy hazájában nemzeti kincsnek nyilvánították, de megválasztották őt a 20.század legjobb labdarúgójának és sportolójának is a világon.

    Olyan legendás mondatok származnak tőle, mint a:

    „Focistának születtem, ahogy Beethoven muzsikusnak. Olyan nekem a futball, mint valami vallás. Imádom és istenként tisztelem a labdát.”

    Pelé azonban rajongott az autosportért is, rendszeresen kilátogatott a Forma-1-es Brazil Nagydíjakra is, illetve jó kapcsolatot ápolt a brazil F1-esekkel, köztük a kortársával a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldival is. Vele együtt pózolt egy brazil újság címlapján is 1972-ben, ahol „helyet cseréltek” egy fotó erejéig. Fittipaldi foci mezt húzott, Pelé pedig autóversenyzői overált öltött.

    Valószínűleg azonban a legemlékezetesebb F1-es kötődése mégis egy „baki” volt. 2002-ben ugyanis az a megtiszteltetés érhette, hogy ő lengedhette a kockás zászlót a Brazil Nagydíj végén, ám annyira elbeszélgette fent az időt, hogy lekésett a győztes Michael Schumacherről, így késve intette le a versenyt.

    A mai pilótákról is jó véleménnyel van, különösen nagyra tartja a „fogadott brazilt”, Lewis Hamiltont is.

    Pelé elismerését is kivívta Lewis Hamilton

    Rajongott a sportosabb, elegánsabb autókért is, különösen aktív korában szerette a Mercedeseket is.

    Halálával az egész világ egy értékes (sport)embert veszített, aki millióknak tudott példát mutatni, és nagyon nehéz elképzelni, hogy születik-e még valaha egy hozzáfogható játékos.

    Nyugodjon békében! 🙁

  • Tudtad, hogy a Faithless frontembere Maxi Jazz autóversenyző is volt?

    Tudtad, hogy a Faithless frontembere Maxi Jazz autóversenyző is volt?

    2022 karácsonyán váratlanul és hirtelen elhunyt a világszerte kedvelt brit Maxi Jazz, a Faithless együttes korábbi énekese.

    A Szigeten is többször fellépett, eredeti nevén Maxwell Fraser azonban nem csak dj, rapper, szövegíró és zenész azonban hatalmas autóbolond, és autósport rajongó is volt.

    Kedvence egy régi Ford Escort Mk2 RS2000-es volt, amelyet maga is bütykölt, és kedvelte a márkát, mert volt egy Fiesta Zetec S, és egy Sierra Cosworth is a birtokában. Gyűjteményében komoly teljesítményre is képes sportautók is voltak, olyanok, mint egy Subaru Impreza P1, egy Marcos LM500 R., vagy egy Nissan 350Z, amelyet a Faithless 2010-es „Flyin’ Hi” című dalában is felidéznek.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Maxi Jazz (@maxijazz_official) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Maxi Jazz (@maxijazz_official) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Maxi Jazz (@maxijazz_official) által megosztott bejegyzés

     

    2000-ben olyan komolyan vette mindezt, hogy megalapította a Maxi Jazz Racinget, és felkérte Rae Claydont, hogy nevezze be a Ford Fiesta bajnokságba a szezonra. Zenei elkötelezettsége miatt azonban csak alkalmanként tudott versenyezni.

    2001. december 9-én Jazz súlyos autóbalesetet szenvedett, ami miatt a Faithless brit turnéjának több időpontját is elhalasztották. 2005-ben egy Ginettával, 2006-ban és 2007-ben pedig egy Porsche 997 GT3 Kupával versenyzett a brit Porsche Carrera Kupában.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Maxi Jazz (@maxijazz_official) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Maxi Jazz (@maxijazz_official) által megosztott bejegyzés

    65 évesen hunyt el álmában az „Insomnia” ismert énekese, Londonban.

    Elhunyt Keith Flint, a Prodigy frontembere, aki rajongott a motorsportért is

  • Megjelent a Motorsports in Hungary 2022, ezért érdemes megvenned!

    Megjelent a Motorsports in Hungary 2022, ezért érdemes megvenned!

    Karácsonykor talán megengedhető az, hogy az ember kicsit hazabeszéljen, tehát: megjelent a 2022-es kiadása a Motorsports in Hungarynek.

    Adódik is rögtön a kérdés, mi maradt és mi változott? Nos, a formátum továbbra is fekvő, ami kifejezetten a fényképeknek tesz jót, és kölcsönöz album-szerű hatást, javarészt Makai Gergely képeinek. A 2021-es kiadáshoz képest azonban örömteli és nagy előrelépés az, hogy most már az év legjobb motorsportos eseményeinek a történésein kívül hosszabb interjúk is kerültek bele. Design terén is nemzetközi mércével nézve is egy igényes mű készült el, ez a Ranlom szépérzékét dicséri.

    A kiadványban a hazai sportesemények közül kiemelésre került a Super Enduro, a rallycross, az elektromos- és túraautó világkupa, a kamion Európa-bajnokság, Forma-1 hazai fordulói, továbbá a ZEG Rally Show, az Enduro GP, és a jövő hősei: Molnár Martin és Rácz Geri.

    Mivel én csináltam interjút az immáron négyszeres Európa-bajnok Kiss Norberttel, biztosan állíthatom azt, hogy lesz benne új információ róla még a legnagyobb rajongóinak is, még ha bele is kellett férni bizonyos keretek közé. Hasonlóképp jártak el a kollégák a többi mikrofonvégre kapott alanynál is.

    Interjúkat adtak a könyvbe Zsigovits Norbert (Super Enduro), Kárai Tamás (rallycross), Michelisz Norbert (WTCR + ETCR), Kiss Norbert (ETRC), Gyulai Zsolt (Forma-1), Turán Frigyes (ZEG Rally Show) és Szőke Márk (Enduro GP).

    A könyv limitált példányszámban érhető el, akár angol nyelvű borítóval is, tehát egy igazán idényes kiadványról beszélhetünk. További jó hír, hogy a 2021-es kiadás most akciós áron érhető el a TRP Hungary webshopjában, 5990 Ft-ért, ahol érdemes körbe nézni további motorsportos merchandise termékekért is.

    Öveket bekapcsolni, hogy kikapcsolódj, avagy Szujó Zoltán könyve

  • Kifejezetten drágán kelt el Verstappen egyedi autója

    Kifejezetten drágán kelt el Verstappen egyedi autója

    Kalapács alá került egy régebbi generációs Honda Civic Type R, amit Max Verstappen vezetett még 2021 folyamán, mielőtt megszerezte volna az első világbajnoki címét a Forma-1-ben. Az aukciót végül egy 75.000 eurós – kevéssel több, mint 30 millió forintos – ajánlat nyerte meg.

    Verstappen kiváltképpen Hollandiában használta ezt a Hondát utcai autót, amibe az eladás előtt 58.000 kilométert tett bele. Az aukcióból befolyt teljes összeg a Red Bull jótékonysági szervezetét, a Wings for Life-ot illeti majd. Az autó már csak azért is egyedinek számít, mert a Red Bull holland kiválóságának aláírása is rajta van a csomagtartón, illetve a műszerfalon is.

    Verstappen még 23 éves korában kapta az autót ajándékba, és elmondása szerint „egy hihetetlen autó és rendkívül büszke is rá.” Azonban a Forma-1 regnáló bajnokának egyáltalán nem kell szomorkodnia, ugyanis nemrégiben Japánban járt a Honda által szervezett rendezvényen, ahol az újabb bajnoki címéért egy 150.000 euróba kerülő Honda NSX Type S-t kapott ajándékba a japán márka képviselőitől.

  • Vettel nem sokáig bírta a versenyzés nélküli létet

    Vettel nem sokáig bírta a versenyzés nélküli létet

    Kiderült, hogy a Forma-1-ből az idei szezon végén visszavonuló Sebastian Vettel rajthoz fog állni a Bajnokok Tornáján, amit a tavalyi évhez hasonlóan Svédországban rendeznek majd meg.

    A négyszeres világbajnok visszatérésére így nem kell sokat várni, ugyanis az esemény keretein belül már januárban láthatjuk őt versenyezni. A csapatversenyben pedig a már állandó partnerének tekinthető Mick Schumacherrel fogja majd képviselni Németországot.

    „Örülök, hogy Mick mellett versenyezhetek majd a Bajnokok Tornáján, ami az első megmérettetésem lesz a Forma-1-es visszavonulása óta” – fogalmazott az 53-szoros futamgyőztes Vettel. – Egyikünknek sem volt túl sok tapasztalata abban, miként kellene a hóban és a jégben vezetni, szóval a tavalyi esemény egy óriási tanulási lehetőség volt a számunkra.”

    „Az egyéniben nagy meglepetésre a döntőig tudtam menetelni, ahol ugyan kikaptam Sebastien Loeb-től, de nagyon jól éreztem magamat. Alig várom már, hogy idén visszatérjünk Svédországba Mickkel, hogy megpróbáljunk egy újabb csapatversenyt nyerni Németország számára.”

    Schumacher is nagyon várja már „a versenytársaival való találkozást” és azt is, hogy ismételten „Vettel oldalán képviselhetik majd Németországot” a Bajnokok Tornáján.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    raceofchampions (@raceofchampions) által megosztott bejegyzés

  • 30 éve, hogy Senna kipróbálta, milyen lenne ha nem az F1-ben versenyezne

    30 éve, hogy Senna kipróbálta, milyen lenne ha nem az F1-ben versenyezne

    Ma 30 éve, 1992 december 20-án Ayrton Senna az arizonai Phoenixben egy titkos teszten vett részt és vezette a Penske IndyCar autóját.

    A ’92-es évet a Williams uralta, így az ekkor még mclarenes, háromszoros világbajnok brazil így fontolóra vette, hogy egy évet kihagy.

    Honfitársa, Emerson Fittipaldi bátorítására kipróbálta az IndyCart.

    Előbb egy 14, majd egy 10 körös etapot teljesített. és fél másodperccel jobb köridőt teljesített, mint Fittipaldi.

    „Visszajött a boxba, és azt mondta: ‘Köszönöm szépen, megtanultam, amit tudnom kellett. Aztán kiszállt az autóból, és ennyi volt” – idézi Nigel Beresford, a Penske mérnöki részlegének vezetőjét az Auto123.com.

    Senna úgy döntött, hogy az F1-ben marad, és soha többé nem vezetett újra Indycar autót.

    Az új, 550 kilós Senna szobrot nem is akárki tervezte

  • Pastrana most sem kímél egy 862 lóerős Subarut, itt az újabb őrületes videója!

    Pastrana most sem kímél egy 862 lóerős Subarut, itt az újabb őrületes videója!

    A Subaru of America, Inc. bemutatta a második Travis Pastrana gymkhana videót, a Vacation Shredet, aki lemaradt volna a két évvel korábbiról, azonnal nézze meg.

    Travis ezúttal Florida ellen veszi fel a harcot a némileg tovább tuningolt „szekerével”, a Subaru Family Hucksterrel. Ez a második gymkhana videó, amelyet a Subaru a Hoonigan és a Subaru Motorsports USA rally és rallycross sztárjával, Travis Pastranával közösen készített.

    A Dél-Floridában játszódó 2022-es előadás új, magasröptű irányba viszi a sorozatot, és a főszereplője egy 862 lóerős Subaru Family Huckster Wagon, amely egy 1983-as Subaru US Ski Team GL Wagonon alapul, de most már az US Skid Team grafikával. A Subaru Motorsports és a Vermont SportsCar által tervezett Huckster Wagon néhány teljes értékű funkcióval kiegészült: aktív aero, AWD szekvenciális sebességváltó, hátulra szerelt hűtők és egy EJ alapú 2,3 literes, Subaru Boxer 4 hengeres motor, amely a cég rallycross motorján alapul, és készen áll a több mint 8000-es fordulatszámra. Egy csipetnyi szénszál mindenhová, beleértve a tetőcsomagtartót és a 80-as évekbeli hátsó ablakszárnyakat, egy kazettás autórádió pedig a mix kazettákhoz. A Family Huckster úgy van kialakítva, hogy repüljön, ugorjon, csússzon és „járjon” a vízen, mindez 266 km/óra végsebességgel a versenygépek számára. Ilyen Subaru Wagon biztos, hogy még sosem volt. Pastrana így nyilatkozott a forgatásról:

    „Ezt a Gymkhana videót még szórakoztatóbb volt elkészíteni, mint az előzőt, kivéve azt a részt, amikor eltörtem a medencecsontom az ugrásnál! Ez hátráltatta a forgatást, amíg meggyógyultam, de megérte. Ez a Subaru Wagon a legszórakoztatóbb autó, amit valaha vezettem, és függője vagyok. Ez remek lehetőség volt arra, hogy még kreatívabbak legyünk a mutatványok terén, és jó volt, hogy néhány kedvenc emberem is feltűnt. Remélem, mindenki, aki megnézi, ugyanúgy élvezi, mint én. És micsoda autó! Tényleg megpróbáltam összetörni, de csak haladt tovább. Ez az egész olyan álalti volt!”

    Ken Block új játékszert épített, a Gymkhana is új nevet kap