Kategória: Fastest Slap

  • Gamerekből informatikusokat képezne a Gábor Dénes Egyetem

    Gamerekből informatikusokat képezne a Gábor Dénes Egyetem

    Sokan nem is gondolnak rá, hogy a képernyő előtt töltött idő hasznossá is tehető, sőt, kiváló megélhetőségi lehetőséget is jelent annak, akit valóban érdekel az IT világa.

    Aki ezen a területen alapdiplomát szerez vagy tovább haladva mesterképzésen vesz részt, biztosan jó állást kap, hiszen 15-20 ezer IT szakember hiányzik a magyar munkaerőpiacról. Az informatikus junior munkatársak bruttó fizetése 750.000 – 1.100.000 forint között mozog, egy nagyobb tapasztalattal rendelkező senior informatikus már bruttó 2 millió forintot is keres.[Bluebird IT Salary Guide 2022.]

    • Mindannyian nagyon sok időt töltünk képernyő előtt. Hazai kutatás szerint a Z generáció (1990-2010 között születettek) tagjai hétköznapokon naponta 6,4-6,7 órát, míg hétvégéken akár 10-12 órát is az online térben töltenek. 
    • A játék sem kizárólag a fiatalok szórakozása: a felnőttek 56%-a játszik videójátékokkal, ebből a minimum 3,5 millióból 730 000 főre tehető azok száma, akik akár alkalomszerűen, akár komolyabban e-sport játékokkal játszanak[eNET, 2022.].

    Ráadásul a felsőoktatásban számos módszertan közül válogathatunk.  Ezek közül is kiemelkedik a Gábor Dénes Egyetem (2023. február 1-től egyetemi rangot kapott a Gábor Dénes Főiskola), ahol a képzések korszerű oktatásmódszertanra és új technológiákra épülnek.

    Miért érdemes a GDE-t választani?
    • A digitális oktatás vegyes rendszerben (blended learning) történik, amely a bármikor elérhető elektronikus tananyagok és az online kapcsolattartás mellett lehetőséget biztosít személyes konzultációra és számítógéptermi gyakorlatokra is.
    • Napjainkban a legújabb, mesterséges intelligenciát használó módszertanok bevezetésével még nagyobb fokozatra kapcsolt az intézmény – példaként lehet említeni a képi- és hanganyagokban a többnyelvű szöveges kereshetőséget vagy a magyar fejlesztésű Xeropan applikáción keresztül történő ingyenes online nyelvoktatást.
    • Akár nappali vagy éppen távoktatási formát választják a hallgatók, mind térben, mind időben rugalmasan, egyéni igényeikhez igazítva tanulhatnak.
    • Az egyetemen megszerzett elméleti, és a vállalati partnereknél megszerzett gyakorlati tudás kiemelkedően jól hasznosítható a munkaerőpiacon, hiszen IT ismeretre minden szektorban szükség van, a pénzügyi területtől kezdve a kreatív iparágakig hiány van a jól képzett informatikus szakemberekből.

    2023 szeptemberétől állami finanszírozású és önköltséges formában egyaránt várják a jelentkezőket mérnökinfomatikus vagy gazdaságinformatikus alap- és mesterszakra, valamint digitális gazdaság fókuszú gazdálkodási és menedzsment alapszakra.

    Bátran jelentkezz a Gábor Dénes Egyetemre, akkor is, ha
    • már rendelkezel alapdiplomával, hiszen a GDE mesterképzésén a mérnökinformatikus szakon dróntechnológiai specializációt, gazdaságinformatikus szakon pedig drónadat-gazdálkodás specializációt is választhatsz
    • ugyan elkezdted felsőoktatási tanulmányaidat, de valamilyen oknál fogva nem fejezted be, viszont azon a szakon már 30 kreditet teljesítettél. Képzési rendszerünk rugalmassága miatt munka mellett is kényelmesen végezhető el az alapszak, és kaphatsz diplomát a kezedbe!

    Fontos információ a felvételivel kapcsolatban! Annak ellenére, hogy február 1-én egyetemi rangot kapott az intézmény, a felvi.hu rendszerében a február 15-i jelentkezési határidőig még Gábor Dénes Főiskola néven található meg, így ezt kell megjelölni a jelentkezés során, viszont a felvett hallgatók már a Gábor Dénes Egyetemre fognak beiratkozni és a GDE biztos elhelyezkedést nyújtó egyetemi diplomáját megszerezni.

     

  • Harmadik Indy 500-as szereplésére készül a brit versenyzőnő!

    Harmadik Indy 500-as szereplésére készül a brit versenyzőnő!

    A 42 éves Katherine Legge a Rahal Letterman Lanigan Racing (RLL) által indított 44-es rajtszámú Hondával próbálja meg kvalifikálni magát a 107. Indianapolis 500-ra.

    A brit versenyzőnő pályafutása harmadik Indy 500-as rajtjára tesz kísérletet, hiszen 2012-ben és 2013-ban is indult a versenyen. Legge egyike annak a kilenc nőnek, akik legalább egyszer indultak már a rangos versenyen.

    Legge ezzel a nevezéssel visszatér az RLL-hez. A 2018/2019-es ABB FIA Formula E szezonban betétsorozataként szereplő Jaguar I-PACE eTROPHY-ban egy győzelmet és egy pole-t szerzett az RLL-lel, és 10 versenyből háromszor állt dobogón.

    „Izgatottan várom, hogy visszatérhetek a Rahal Letterman Lanigan Racinghez a világ legnagyobb versenyére, az Indy 500-ra” – mondta Legge. „Bobby (Rahal) néhány éve a Jaguar I-PACE sorozatban adta meg nekem az első esélyt, hogy futamokat nyerjek a csapatnál, és egyfajta hazatérésnek érzem, hogy újra a csapatnál lehetek.”

    „Indyben versenyezni egy Indy 500-győztes csapattal és a Hondával csodálatos lehetőség, amiért nagyon hálás vagyok, és a lehető legtöbbet akarom kihozni belőle. Remélem, hogy tanulhatok a csapattársaimtól és a csapattagoktól, és májusra zökkenőmentesen térhetek vissza a nyitott kasznis versenyzéshez. Alig várom, hogy munkához lássak.”

    Karrierje során Legge 39 IndyCar versenyen indult, legjobb helyezése a hatodik hely volt.

    „Sok éve rajongok Katherine-ért, és tudom, hogy a megfelelő helyzetben versenyképes tud lenni, és bele tud szólni a verseny végeredményébe” – mondta Bobby Rahal, a csapat társtulajdonosa.

  • Csehországban és Szlovákiában indít új tévécsatornát a Network4

    Csehországban és Szlovákiában indít új tévécsatornát a Network4

    Csehországban és Szlovákiában indít új tévécsatornát a Network4 csoport, megkezdve ezzel a médiacég nemzetközi bővülését. A február 7-étől fogható STORY4 elsősorban a női nézők igényeire épít romantikus, valamint családbarát minőségi sorozataival és filmjeivel hiánypótló szerepet tölt be a cseh és a szlovák piacon. Az új csatorna HD minőségben érkezik – jelentette be Borsány-Gyenes András, a médiacég elnöke a budapesti sajtótájékoztatóján.

    A STORY4 a luxemburgi székhelyű, azonban elsősorban Magyarországon aktív Network4 csoport első csatornája Csehországban és Szlovákiában. Dinamikusan bővülő médiacégként a Network4 idehaza hét szórakoztató csatornából (TV4, FILM4, STORY4, GALAXY4, MAX4), valamint két sportadóból (ARENA4, MATCH4) és egy streamingszolgáltatóból (NET4+) álló portfoliót üzemeltet sikeresen.

    Az új STORY4 koncepcióját gondosan a cseh és a szlovák piac igényre szabták. A csatorna minőségi alternatívát kínál azoknak, akik a hollywoodi tartalmak helyett, vagy mellett népszerű minőségi európai produkciókat szeretnének nézni. Csehország és Szlovákia legújabb tévécsatornája családbarát, romantikus filmekkel és sorozatokkal, valamint könnyed krimikkel startol. Az induláskor több mint 1000 órányi szórakoztató tartalom várja a nézőket, amely minden évben 500 órányi újdonsággal bővül. A műsorok több mint fele 2014 után került a piacra, 80%-a pedig kizárólag a STORY4-en érhető el, exkluzív élményt kínálva ezzel. A STORY4 hét olyan sorozatot mutat be, amely eddig sem a cseh, sem a szlovák piacon nem volt látható eddig. Minden film és sorozat szinkronizálva kerül a közönség elé.

    „Komoly kutatást végeztünk a csatorna indítása előtt. Arra jutottunk, hogy hiányzik egy olyan lineáris tévéadó, amely a színvonalas tartalmakra vágyó női nézők igényeit szolgálná, őket helyezi a középpontba. Így született meg a STORY4, amihez még hasonló sincs jelenleg a piacon. Szlogenünk, az, hogy „for true romantics, who love a good story” és ennek megfelelően a legtöbb romantikát mi hozzuk el a cseh és a szlovák nézőknek” – mondta el Borsány-Gyenes András, a luxemburgi székhelyű Network4 csoport, valamint a budapesti jegyzésű DMC/Digital Media and Communications elnöke.

    „A nemzetközi know-how és a lokális igények kiszolgálása garantálja a STORY4 sikerét. Több éve szórakoztató csatornák egész portfolióját üzemeltetjük Magyarországon. A Network4 megtette az első lépést, hogy a regionális piacon is megkerülhetetlen szereplővé váljon több platformon elérhető, diverzifikált portfoliójával” – mondta el Borsány-Gyenes András.

  • Új amerikai sportjogokkal erősíti a Network4

    Új amerikai sportjogokkal erősíti a Network4

    Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March Madness nevű rájátszása, az frissen induló XFL amerikaifutball-bajnokság, valamint a NASCAR Xfinity és Truck autóverseny-szériák közvetítési jogait. A közelgő NFL Super Bowl eseményeiről a Network4 stábja a helyszínről számol be a magyar nézőknek.

    Február 13-án tartják az amerikai sportvilág egyik legnagyobb ünnepét, a Super Bowlt. Százmilliók várják a Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles összecsapását, valamint a legendás half time showt, amelynek sztárja idén Rihanna lesz. A Network4 élőben közvetíti a döntő minden mozzanatát és annál jóval többet is. A magyar stáb már a helyszínen tartózkodik és az NFL-lel kötött megállapodás értelmében a legnagyobb sztárokhoz is hozzáférést kap az arizonai Glendale-ben. Az ARENA4 CountDown című háttérműsora minden nap nyolcfős csapattal és a legújabb hírekkel jelentkezik egészen a döntő kezdetéig.

    A Super Bowl után sem maradnak kedvenc sportjuk nélkül az amerikai foci rajongói. A Network4 szerezte meg az újrainduló XFL amerikaifutball-bajnokság első két idényének közvetítési jogait. A ligát a világhírű színész, Dwayne „The Rock” Johnson menedzseli és első körben nyolc város csapata (Dallas, Houston, San Antonio, Las Vegas, Orlando, St. Louis, Seattle, Washington DC) vesz részt a küzdelmekben.

    Márciusban a Network4 mutatja be az NCAA amerikai egyetemi kosárlabda-bajnokság rájátszása, népszerű nevén a March Madness 15 legizgalmasabbnak ígérkező összecsapását, valamint a Final Four nevű döntőt is. Az NCAA két évre költözik a magyar médiacéghez.

    Az élő kosárlabda meccsek mellett sporttörténelmi képsorok is érkeznek a hazai nézőkhöz. A „The Last Dance” című tízrészes sport dokumentfilm-sorozat Michael Jordan utolsó Chicago Bullsban eltöltött 1997-1998-as szezonjáról szól. Az Emmy-díjas produkció eredeti, soha nem látott felvételeket is bemutat. A stáb tagjai teljes körű belépést kaptak a Bulls stadionjába és Jordan mellett olyan világsztárokkal is forgattak mint Scottie Piper és Dennis Rodman. A „The Last Dance” epizódjai heti rendszerességgel érkeznek az ARENA4-re és a NET4+ online streamingszolgáltatóra.

    A csapatsportok mellett az amerikai autósportok rajongói is megkapják a maguk benzinadagját 2023-ban a Network4-től. A motorsportok „pankrációja”, a NASCAR már hosszabb ideje az ARENA4 és a MATCH4, valamint természetesen a NET4+ vendégszeretetét élvezi, most pedig bemutatkozik a sorozat két látványos kísérőszériája, a NASCAR Xfinitiy és a Truck series is. Mindkét ízig-vérig amerikai autóversenyt két éven keresztül biztosan a Network4-en követhetik a nézők.

  • Na, ki nyer Jimmy Fallon és Sergio Perez elektromos gokart versenyén?

    Na, ki nyer Jimmy Fallon és Sergio Perez elektromos gokart versenyén?

    Jimmy Fallon és a The Tonight Show vendége volt a Ford vezér Jim Farley, akinek a feladata volt felkészíteni a műsorvezetőt Sergio Perez ellen.

    Az hamar kiderült, hogy Farley valóban autósport rajongó igazgató, és nem csak ugatja az autóversenyzést. Tartott némi „kiképzést” Fallonnak, majd jöhetett a nagy elektromos gokart verseny, amelyen a mexikói Forma-1-es pilóta volt az ellenfele az amerikai showmesternek. Némi meglepetésre versenybíróként nem más, mint a Red Bull csapatfőnök Christian Horner vállalt szerepet, majd megkezdődhetett a futam. Ki nyert? Nézd meg a videót!

    Pérez apja szerint a fia egy napon világbajnok lehet

  • Hamilton ismét megosztotta a rajongóit kutyája miatt

    Hamilton ismét megosztotta a rajongóit kutyája miatt

    Lewis Hamilton nemrég megosztotta rajongóit a kutyája esőkabátjával kapcsolatban.

    A brit versenyző nem csak saját Instagram-oldallal rendelkezik, évekkel ezelőtt kutyáinak is csinált egyet. Coco viszont 2020-ban szívrohamot kapott, így Roscoe maradt egyedül gazdája mellett.

    A hétszeres világbajnok szereti megosztani kutyája napjait a rajongóival, legutóbb épp azt videózta le, hogyan futnak az esőben. Roscoe az alkalomra még egy sárga esőkabátot is kapott, ám nem mindenki  tetszését nyerte el az eb öltözéke.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Roscoe Hamilton (@roscoelovescoco) által megosztott bejegyzés

    Sokan úgy vélték, hogy nem érzi kényelmesen magát a viseletben Roscoe, sőt az „árnyékoló” is akadályozza őt a látásban.

    „Szerintem ez nagyon nem menő. Az árénykoló majdnem Roscoe szeme közepén végződik és ez megnehezíti a látását.” – írta a bejegyzés alá egy rajongó.

    Egy másik szurkoló a következőket osztotta meg Hamiltonnal:

    „Ez a vegyvédelmi ruha nagyon kényelmetlenül néz ki.”

    „Ebben a sárgában hasonlít Rubble-re a Mancsőrjáratból.”

    Természetesen voltak olyan szurkolók is, akik jópofán tartották a sárga esőkabátot.

    „Úgy néz ki, mint egy tűzoltó.”

    „Tetszik az esőkabátod Roscoe.”

    A hétszeres világbajnok korábban is kapott negatív hangvételű hozzászólásokat a kutyája miatt. Mikor Hamilton elárulta, hogy Roscoe-t is átszoktatta a növényi étrendre, többen felháborodtak és felelőtlennek tartották a versenyző döntését.

    Hamiltonnak most már a kutyája is vegán életmódot folytat

  • Jenson Button egy NASCAR autóval indul a Le Mans-i 24 órás versenyen

    Jenson Button egy NASCAR autóval indul a Le Mans-i 24 órás versenyen

    A NASCAR bejelentette, hogy sztárokból álló versenyzőtriót nevez az idén századik évfordulóját ünneplő Le Mans-i 24 órás futamra a „Garage 56 projekt” keretében.

    A Goodyear gumikkal szerelt, új generációs Chevrolet Camaro ZL1 vezetőülésén a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson, a 2009-es F1-világbajnok Jenson Button, valamint a korábbi Le Mans-i győztes Mike Rockenfeller (Rocky) osztozik. A futamot szervező ACO (Automobile Club de l’Ouest) várhatóan a következő hetekben hagyja jóvá a különleges versenyutó rajtengedélyét.

    A Le Mans-ban rajthoz álló Garage 56 projekt az USA legnagyobb autósportszervezete, a szériaautó-versenyzést összefogó NASCAR, a Hendrick Motorsports istálló, valamint a Chevrolet és a Goodyear partnersége. Azaz, az amerikai szakág 75 éves történetének legsikeresebb csapata, gyártója és gumiabroncs márkája próbálja majd elhódítani a kategóriagyőzelmet a világhírű futamon.

    Amerikai–francia kapcsolatok

    „A Garage 56 projekt bejelentése óta az a célunk, hogy a világ legjobb versenyzői képviseljenek minket Le Mans-ban – mondta el Jim France, a NASCAR elnökvezérigazgatója. – Jimmie, ’Rocky’ és Jenson olyan trió, amilyet megálmodtunk – három elitpilóta, akik a világ legmagasabb szintű versenysorozataiban jutottak el a csúcsra. Miközben a NASCAR 75. évfordulóját ünnepeljük, megtiszteltetés számunkra, hogy ilyen kaliberű bajnokok viszik el a NASCAR autók látványát és hangát a rajongókhoz Le Mans-ban és szerte a világon.”

    Jim France 2022-ben elnyerte a Spirit of Le Mans kitüntetést, amiért főszerepet játszott az amerikai sportkocsi-versenyzést összefogó IMSA, valamint a franciaországi viadalt szervező ACO közötti történelmi megállapodásban a két szervezet csúcskategóriájának konvergenciájáról. Az Atlanti-óceán két oldala közötti autósportos kapcsolatok építésének másik szép példája, hogy a Le Mans-i pályán a Mulsanne-egyenes első sikánját Daytonáról, a florodai Daytonac International Speedway versenypályán pedig a korábban buszmegállónak nevezett lassítót Le Mans-ról nevezték el.

    A legendás versenyzőtrió

    Jenson Button az F1 közelmúltbeli történetének meghatározó alakja, 15 futamgyőzelmet aratott, 50-szer állhatott fel a dobogóra, 2009-ben pedig világbajnok lett, így minden idők egyik legjobb brit pilótájaként tartják számon.

    „Mint vérbeli autósport-rajongó, mindig is álmodoztam róla, hogy különböző kategóriákban méretem meg magam, híres pilóták oldalán vagy ellenében vezetek, és legendás futamokon indulok – mondta el Button. – Júniusban számos álmom válik valóra egyszerre, amikor a világ legrangosabb versenyének 100. évfordulója alkalmából a NASCAR-t képviselem a világ színpadán Jimmie-vel és Rockyval. Nagyon várom, hogy megosszam ezt az utat a NASCAR-ral, a Hendrick Motorsportsszal, a Chevrolet-vel és a Goodyearrel, valamint a jelenlegi és jövőbeli NASCAR-rajongókkal a világ minden tájáról.”

    Jimmie Johnson illusztris pályafutása során rekordot jelentő 7 bajnoki címet szerzett és 83 futamgyőzelmet aratott a NASCAR legmagasabb kategóriájában a Hendrick Motorsports és a Chevrolet színeiben. Nemrég a NASCAR Cup Seriesben induló Legacy Motor Club istálló résztulajdonosa lett, és februárban rajthoz áll a daytona-i 500 mérföldes viadalon. Johnson decemberben Sebringben tesztelte a Le Mans-ba szánt Garage 56-os autót.

    „Nagyon izgatottan várom a versenyt, a bakancslistám élén volt, hogy egyszer részt vegyek a Le Mans-i 24 óráson – mondta el Johnson. – Hihetetlen lehetőség, hogy most erre alkalmam nyílik, méghozzá egy ilyen pilótafelállás részeként – hálás vagyok, hogy részese lehetek ennek a vállalkozásnak.”

    Mike Rockenfeller már eddig is komoly sikereket ért el Le Mans-ban: 2010-ben abszolút győztes volt, 2005-ben pedig kategóriagyőzelmet aratatott a GT versenyosztályban. Emellett 2010-ben megnyerte a daytonai 24 órás futamot, 2013-ban pedig bajnok lett a német DTM bajnokságban. Ő a Garage 56 projekt vezető tesztpilótája, minden éles gyakorláson a volán mögé ült, és számtalan órát töltött a szimulátorban.

    „Óriási utat tett meg már eddig is ez a projekt, nagy megtiszteltetés részt venni benne az első naptól kezdve – mondta el Rockenfeller. – Az pedig, hogy Jimmie és Jenson lesznek a társaim, hihetetlen érzés.”

    Mindhárom pilóta részt vesz a jövő heti kétnapos teszten a Daytona International Speedway-en. Jordan Taylor, aki jelenleg az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban vesz részt a Corvette Racing színeiben, tartalékpilótaként szolgál majd, és segíti a pilóták felkészülését. Taylor megnyerte a 2015-ös Le Mans GTE Pro Class 24 órás versenyét, és négyszer végzett a dobogón, négyszeres IMSA bajnok.

  • Tragédia: szörnyű autóbalesetben hunyt el egy mexikói NASCAR tehetség

    Tragédia: szörnyű autóbalesetben hunyt el egy mexikói NASCAR tehetség

    A NASCAR egyik legtehetségesebb fiatalja, Federico Gutiérrez egy szörnyű autóbalesetben az életét veszítette. A mexikói fiatal mindösszesen 17 éves volt.

    Federico mellett a bátyja, Max is az autóban ült, amikor a baleset történt. A fiatal mexikóit már a baleset helyszínén halottá nyilvánították, amíg a bátyja nem szenvedett életveszélyes sérüléseket, de kórházba szállította őt a mexikói mentőszolgálat.

    Az ifjabb Gutiérrezben rengeteg volt a potenciál, ugyanis a NASCAR Mexico Challenge Series legjobb újonca volt 2022-ben. A fiatal mexikói testvére is a tengerentúlon versenyez, de ő már a Mexico NASCAR Series-ben bontogatja a szárnyait.

    A NASCAR közössége azonnal közleményt tett közzé Gutiérrez halálát követően, amit „sokkolva vettek tudomásul” és „ezekben a nehéz időkben együttérzésüket küldik a családja és a barátai számára.”

     

    Újabb két évig a Network4 csoport közvetíti a NASCAR Cup Series versenyeit

  • Égő autóval is megverték Schumachert a ROC döntőjében

    Égő autóval is megverték Schumachert a ROC döntőjében

    A Forma-1-ből kiebrudalt Mick Schumacher (nyitóképen) egészen a döntőig menetelt. Végül ralikrossz világbajnoktól kapott ki.

    A szombati ROC Nations Cup után – melyet a Petter és Oliver Solberg alkotta Norvég csapat nyert – ma megrendezték a Race of Champions egyéni versenyét is.

    A Race of Champions (ROC) egy évente egyszer megrendezésre kerülő verseny, mely során különféle motorsport szakágak versenyzői mérik össze tudásukat. A fő cél persze a szórakozás és szórakoztatás, így igazán baráti a hangulat az eseményen.

    A résztvevők különféle járművekkel, azokat cserélgetve mérik össze tudásukat, párosával, kieséses rendszerben. Az eseményre a legtöbb esetben stadionokban, épített pályán került sor eddig, idén azonban már másodjára rendezik az eseményt a svédországi Pite Havsbadban, a sarkkör közelében, havas, jeges körülmények között.

    10 versenyző vágott neki a versenynek, ahogy azt már megszokhattuk, párosával mérték össze erejüket, a párosokat pedig előzetesen sorsolták.

    Az időjárás ma is remek volt, napsütés fogadta a versenyzőket, bár akár zavaró is lehet, ahogy a hóról visszaverődnek az alacsonyan járó nap sugarai.

    Race Of Champions, David Coulthard
    Fotó: Jerry Andre/Race Of Champions

    Selejtező

    Adrien Tambay és David Coulthard nyitották a napot egy-egy kis méregzsák Polarisszal. A kétszeres Race of Champions győztes DC hibázott, de így is nyerte a meccset.

    Elektromos Zeroid X1-esek következtek, Mick Schumacherrel és Félix Rosenqvisttel a volán mögött. Schumacher bizonyult gyorsabbnak.

    A harmadik párbaj esetében maradtunk a Zeroidnál, ismét Coulthard és Tambay következett. A skót meg is forgott, sok időt veszítve ezzel, és ajándék győzelmet adva a franciának.

    Schumacher és Rosenqvist is Polarisra váltott. Rosenqvist féltávnál még vezetett, ám ő is megforgott, így ismét Schumacher diadalmaskodott.

    Így Tambay és Schumacher jutottak be a nyolcaddöntőbe.

    Nyolcaddöntő (A, B, C, D csoport, pályaautósok)

    Mika Häkkinen következett Felipe Drugovich ellen, Polarisban. A kétszeres Forma-1-es világbajnok finn végül kikapott 1,5 másodperccel a regnáló F2-es bajnok braziltól.

    Elektromos Cupra Urbanrebel Concept érkezett, valamint Schumacher és Tambay. Előbbi pedig bezsebelte a győzelmet.

    Mr. Le Mans, vagyis a kilencszeres Le Mans győztes Tom Kristensen, valamint a ROC-on idén debütáló F1-es versenyző, Valtteri Bottas következett egy-egy Supercar Lites volánja mögött. Bottas három másodpercet vert Kristensenre. Azonban a finn kiugrott a rajtnál, amiért időbüntetés jár, így a győzelem Kristensené lett.

    A négyszeres F1-es bajnok Sebastian Vettel, valamint a háromszoros W Series bajnok Jamie Chadvick folytatta a sort, Polarisszal. Vettelé lett a győzelem.

    A Cuprákba Häkkinen és Drugovich ült be, de ismét Drugovich volt a gyorsabb, így ő jutott tovább, a finn pedig kiesett.

    Mika Hakkinen
    Mika Häkkinen |  Fotó: Jakke Rontynen/Race of Champions

    Schumacher ás Tambay polarisos összecsapása Schumacher győzelmet hozott, így a német is továbbjutott.

    Supercar Lites kihívás várt Vettelre és Chadwickre. Vettel ismét nyert, így ő is továbbjutott a negyeddöntőbe, míg a versenyzőnő kiesett.

    Bottas és Kristensen Polarisban mérkőzött meg másodjára. Bottas szinte végig vezetett, féltávnál még meglehetősen nagy előnnyel, azonban a legvégén, a cél előtt húzott el Bottas mellett. Így a másik finn is kiesett, Le Mans királya pedig továbbjutott.

    Nyolcaddöntő (E, F, G, H csoport / off road versenyzők)

    Sebastien Loeb és Thierry Neuvolle már FC1-X-es autóba pattant, mely a legerősebb ralikrossz autóként van számontartva. Az elektromos autó szöges gumikat is kapott. Féltávnál Loeb 5 mp hátrányban volt, azonban utána Neuville lebontott egy darabot a pálya határait kijelölő hófalból, ezzel pedig veszített annyi időt, hogy a győztes végül Loeb legyen.

    Oliver Solberg és édesapja, Petter Solberg a tegnapi csapatgyőzelmük után ma már ellenfelek lettek. Először Cuprában mérkőztek meg egymással. Oliver végül fél másodperccel jobbnak bizonyult apjánál.

    Tanner Foust és Johan Kristoffersson cuprás köre utóbbi győzelmét hozta, 5,7 másodperc előnnyel, miután az amerikai (hó)falat is bontott.

    Mattias Ekström és Travis Pastrana Supercar Lite-tal mérte össze először az erejét, és végül Ekström nyert.

    Loeb és Neuville második összecsapása Polarisokkal zajlott, végül fél másodperccel Neuville volt a gyorsabb, és kombinált idő alapján (első csatájukkal együtt nézve) is éppen csak, de jobbnak bizonyult a belga, így ő jutott tovább.

    Supercar Lite-okat vezetve Kristoffersson ezúttal legyőzte Foustot.

    A két Solberg Polarisra váltott. Hasonlóam alakult a helyzet, mint Bottasék esetében. Petter vezetett, ám a végén Olivert mintha ágyúból lőtték volna ki, és a cél előtt elhúzott apja mellett és ismét nyert. Ezzel pedig tovább is jutott.

    Ismét előkerültek az FC1-X-esek, ezúttal Ekström és Pastrana számára. Ekström 2,2 másodpercet vert riválisára. A svéd így a negyeddöntőbe jutott.

    Negyeddöntő

    Schumacher és Drugovich Supercar Litesban mérte össze erejét először, és Mick sima győzelmet aratott.

    Vettel és Kristensen Zeroid X1-es csatája Vettel győzelmet hozott, annak ellenére, hogy nem sokkal a cél előtt hibázott is a német.

    FC1-X-esbe ült Oliver Solberg és Neuville. Solberg egy ponton úgy csípte el a pálya széli „falat”, hogy az azon lévő reklám feltekeredett autója jobb első kerekére. Így Solberg gyakorlatilag célba sem ért. Neuville célba érkezése után még percekig hámozták le Solberg autójának kerekéről a reklámfeliratot, mivel az autó gumiján található szögek még alaposan bele is kapaszkodtak a szövetbe.

    Kristoffersson és Ekström Zeroiddal folytatta a programot. Nagyon szoros lett a vége, mindössze 6 századdal volt gyorsabb Ekström.

    Schumacher és Drugovich második nekifutásra Zeroidba ültek. Drugovich hibázott, így sima Schumacher győzelemnek nézett ki ám a végén a német is hóba tette az autót, így végül 1,5 másodperc előnnyel Drugovich nyerte az összecsapást. Ennek ellenére, Schumacher első összecsapásos előnye elegendő volt ahhoz, hogy ő jusson tovább az elődöntőbe.

    Vettel és Kristensen Polarisszal folytatta, és a német két másodpercet adott Kristensennek. Ezzel Vettel is az elődöntőbe jutott.

    Oliver Solberg és Neuvolle második megmérettetése Supercar Lites-szal zajlott. Solberg nyerni tudott, azonban korábbi hibája olyan hátrányt eredményezett, hogy a továbbjutáshoz ez sem volt elég. Neuville jutott tovább.

    Kristoffersson és Ekström ütközete Polarisszal folytatódott. Ekström nyerte a kört, és ezzel tovább is jutott.

    Elődöntő

    Vettel – Schumacher összecsapás kerekedett. A német páros Supercar Litesokkal mérték össze tudásukat. Vettel a végén hibázott, átszalad a „sávokat” elválasztó hófalon, egyenesen Schumacher útjába került, így gyorsan visszaevickélt a „helyére”. Az időveszteség azonban behozhatatlan lett, Schumacher bizonyult jobbnak.

    Ekström és Neuville Zeroiddal versenyeztek egymás ellen elsőre, és ez Ekström győzelmet hozott, noha majdnem célfotóval. Előnye mindössze 3 ezred másodperc volt.

    Vettel és Schumacher Polarisra váltottak és ismét Schumacher diadalmaskodott, így a döntőbe jutott.

    Ekström és Neuville Supercaros köre újabb Ekström győzelmet hozott, így ő jutott kettejük közül a döntőbe.

    Döntő

    A háromszoros ROC győztes Ekström és Schumacher Polarisszal vágtak neki a döntő első összecsapásának. Ekström nyerte az első kört.

    A második ütközetük Supercar Litesszal zajlott. Furcsa jelenet volt látható a belső kamerán, Ekström autójában füst tűnt fel, mely a váltó környékéről jött. Meglepte a versenyzőt is, de be tudta fejezni a versenyt, meg is nyerte azt, és ezzel ő lett a Race of Champions idei győztese!

    Ekström negyedik alkalommal lett a ROC „bajnokok bajnoka”.

    Mattias Ekstrom
    A győztes Mattias Ekström  |  Fotó: Jerry Andre/Race of Champions
  • Ezen ex-F1-es pilótákra figyelj most a Daytona 24 órás versenyen

    Ezen ex-F1-es pilótákra figyelj most a Daytona 24 órás versenyen

    Kevin Magnussen ugyan kénytelen volt visszalépni a Daytona 24 órástól, de az IMSA szezonnyitóján még mindig bőven van érdeklődés korábbi Forma-1-es pilótáktól.

    A Haas versenyzője kénytelen lesz kihagyni a versenyt, miután kézműtéten esett át. Azonban várhatóan a királykategória előszezoni tesztjeire már alkalmas lesz a vezetésre. A prémium GTP kategóriában négy korábbi F1-es indul, az LMP2-es kategóriában további négy, a GTD Pro-ban pedig kettő, nézzük is meg tehát a felállást!

    Az egykori Sauber-pilóta Felipe Nasr a második rajtkockából indul a Porsche Penske színeiben. A brazil sikeres karriert futott be az Államokban a sportautózásban.

    felipe nasr
    Fotó: Griffith Bean/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Brendon Hartley visszatért a hosszútávú versenyzéshez, amikor a Toro Rosso elengedte, és a harmadik helyen indul a Wayne Taylor Racing színeiben.

    Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Louis Deletraz, Brendon Hartley
    Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Egy másik korábbi Toro Rosso-versenyző, Sebastian Bourdais is a karrierje során sikereket ért el az Egyesült Államokban. A francia a negyedik helyen indul a Cadillac színeiben.

    Sebastien Bourdais
    Fotó: Michael L. Levitt/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Jack Aitken bejelentette, hogy szakít a Williamsszel, miután az elmúlt három szezonban tartalékpilótai szerepkört töltött be. Egyetlen Forma-1-es futamon indult 2020-ban (Sakhir Nagydíj), és a Whelen Engineering Action Express Racing színeiben indul a hatodik helyről.

    Jack Aitken
    Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA

    A holland Giedo van der Garde az F1-ben a nem túl sikeres Caterham alakulatánál versenyzett, de az LMP2-es versenykategóriában indul. Miután a Racing Team Nederland a tavalyi idény után visszalépett, ezúttal a TDS Racing színeiben indul.

    Francois Heriau, Giedo van der Garde, Josh Pierson, Job Van Uitert
    Fotó: Michael L. Levitt/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Esteban Gutierrez továbbra is kötődik a Mercedeshez, ami abban nyilvánul meg, hogy csapata névadóként támogatja a versenyen való indulását. A mexikói ezen a versenyen a Crowdstrike Racing pilótája.

    George Kurtz, Ben Hanley, Matt McMurry, Esteban Gutierrez
    Fotó: Jake Galstad/LAT Images/Courtesy of IMSA

    A Haas frissen újra kinevezett tartalékosa, Pietro Fittipaldi csapata Gutierrez mellől indul, a Rick Ware Racing versenyzőjeként pedig a 14. helyen áll rajthoz.

    Eric Lux, Pietro Fittipaldi, Devlin Defrancesco, Austin Cindric
    Fotó: Jake Galstad/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Gianmaria Bruni már veteránnak számít az autóversenyzőként, de még mindig egy top nevezésben találhatja magát. A Proton Competition azonban a mezőny végéről fog indulni. Az olasz a Minardinál versenyzett a Forma-1-ben, Baumgartner Zsolt csapattársaként.

    Fred Poordad, James Allen, Giammaria Bruni, Francesco Pizzi
    Fotó: Jake Galstad/LAT Images/Courtesy of IMSA

    A Lamborghini gyári programjai közül elsőként Romain Grosjean az Iron Lynx színeiben vág neki Daytonának. Ezután az Andretti Autosporttal induló IndyCar-szezonja felé fordítaná a figyelmét.

    Jordan Pepper, Romain Grosjean, Mirko Bortolotti, Andrea Caldarelli
    Fotó: Jake Galstad/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Jan Magnussenhez eredetileg a fiának, Kevinnek kellett volna csatlakoznia az MDK Motorsportnál. Ennek ellenére a korábbi McLaren- és Stewart-pilóta már a tél második hosszútávú futamát fogja élvezni, miután a Gulf 12 óráson is versenyzett.

    Mark Kvamme, Trenton Estep, Jan Magnussen, Jason Hart
    Fotó: Griffith Bean/LAT Images/Courtesy of IMSA

    Visszatér Európába Grosjean, és 2024-től ebben a szériában fog versenyezni