Kategória: Fastest Slap

  • Igazi közönségsiker volt!

    Igazi közönségsiker volt!

    Az Opel Dakar Team immár hagyományosan résztvevője a Nagy Futamnak, amelyet hétfőn 250 ezer néző előtt tartottak meg Budapest belvárosában – a járművek és pilótáik a Deák tér, Andrássy út, Oktogon útvonalon 2.8 kilométeres pályát teljesítettek. Szalay Balázs az Opel Mokkával, Darázsi Zsolt az MAN versenykamionnal, Szalai Norbert pedig rendhagyó módon egy autókrosszos vasszöcskével vonult a sivatagi csapat tagjai közül.

    „Ez egy olyan esemény, amelyen évről évre meg tudjuk mutatni a nagyközönségnek, hogy milyen technikával versenyzünk a sivatagban. Persze, a mi járműveinknek jobban feküdne, ha az Andrássy úton homok lenne, és ugratókat építenének, de azért így is nagyon élveztük a felvonulást. Jó érzés volt ilyen illusztris társaságban részt venni a Nagy Futamon és az is nagy élményt jelentett, hogy ilyen sok néző előtt autózhattunk” – nyilatkozta Szalay Balázs.

    Darázsi Zsolt azt emelte ki, milyen jó ötlet, hogy a Nagy Futam előtt egy nappal a versenyautó kiállításon bárki megnézhette a járműveket, amelyeket utóbb menet közben is láthattak.
    Szalai Norbert azt nyilatkozta: „Nem csoda, hogy évről évre egyre többen jönnek ki erre a rendezvényre, mert nagyon látványos. A Nagy Futam azért is hasznos, mert itt közelebb kerülnek az autósportok a nézőkhöz, akik utána a versenyekre is ellátogatnak.”

  • A McLaren Indy 500-as döntése csak Alonso egotripje?

    A McLaren Indy 500-as döntése csak Alonso egotripje?

    Azt elmúlt időszak legnagyobb híre, hogy a McLaren elindul idén az Indy 500-on, a versenyzőjük pedig Fernando Alonso lesz, aki ezért cserébe kihagyja az F1-es Monacói Nagydíjat.

    Toto Wolff, a Mercedes csapat főnöke azonban úgy véli, ez az egész nem szól másról, mint Alonso egójáról.

    „Ezek a szalagcímek jót tesznek a motorsportnak.” – mondta Wolff az Österreich napilapnak. „De a csapat szempontjából nem értem, miért nem ragaszkodnak hozzá, hogy versenyezzen (Alonso) Monacoban. Valószínűleg pontokat tudna ott szerezni, bár tény, hogy az nem egyenlő egy indianapolisi trófeával. Szerintem ez csak Alonso egójáról szól.”

  • A McLaren minden évben szeretne indulni az Indy 500-on

    A McLaren minden évben szeretne indulni az Indy 500-on

    Fernando Alonso idén kihagyj a Monacói Nagydíjat, helyette az Indy 500-on áll majd rajthoz. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown pedig közölte, hogy szeretnék, ha ez nem egyszeri alkalom lenne, hanem a McLaren minden évben képviseltetné magát az Indy 500-on.

    „Szeretném minden évben versenyezni látni a McLaren-Hondát Indianapolisban.” – mondta Brown. „Eredetileg ez az ötletünk 2018-ra vonatkozott, de a jelenlegi körülmények mellett, ahogy most szereplünk a Forma-1-ben, továbbá Fernando és a mi vágyunk szerint, megtaláltuk ezt a kis kaput.”

    „A McLaren nagy rajongója az IndyCar versenyzésnek, úgy véljük ez egy fantasztikus széria, én személy szerint pedig egész életemben érdeklődtem iránta, szóval én nagyon izgatottan várom, hogy ott legyünk.”

  • Alonso szerint az Indy 500 keményebb, mint a Le Mans-i 24 órás verseny

    Alonso szerint az Indy 500 keményebb, mint a Le Mans-i 24 órás verseny

    Fotó: Christopher Owens/IndyCar

    Fernando Alonso tegnap jelen votl a Barber Motorsport Parkban, az IndyCar versenyen. Egyelőre csak nézőként, ám az Indy 500-on ő is rajthoz áll majd.
    Persze sokan kérdezgették a spanyolt, ő pedig többek között azt is elmondta, hogy szerinte hasonlít-e az Indy 500 Le Mans-ra.

    „Szerintem ez (Indy 500) nagyon más. Nagy kihívást jelent… a leszorítóerő mértéke, az autó, ami nem szimmetrikus az egyenesekben, a fékek…” – mondta Alonso.

    Alonso sokak szerint olyan mesterhármasra pályázik, mint Graham Hill, aki az F1 mellett Indy500-at és Le Mans-i 24 órás versenyt is nyerni tudott.

    „Pár F1-es versenyzőnek, a Le Mans-ra vált, nem okoz gondot az alkalmazkodás.” – vélekedik Alonso. „A 24 órás annyiban más, hogy lazább a verseny, idősebb korban is lehet ott versenyezni.”

  • Wehrlein újra bevállalná majd a Race of Champions-t

    Wehrlein újra bevállalná majd a Race of Champions-t

    Fotó: Sauber Motorsport AG

    Pascal Wehrlein januárban a Race of Championson vett részt, ám sikerült borulással véget vetnie saját hétvégéjének.

    Némileg meg is sérült, kihagyta a szezon előtti teszteket, majd az első két futamot és csak a bahreini hétvégén kezte meg a 2017-es szezonját.

    Távolmaradásáért sok kritikát is kapott, mivel nem tűnt akkorának a balesete, mint amekkora a hivatalos nyilatkozatok szerint volt. Ezen azonban már túljutott a német versenyző, és állítja, a januári eset nem vette el a kedvét a ROC-tól.

    „Visszatérek majd a Race of Championsra. Talán nem idén, és talán nem vezetek újra három kerekű autót… De biztos, hogy újra részt veszek majd rajta. Idén szerintem kihagyom. Bár talán ellátogatok majd, csak a buli kedvéért.”

  • 10 éves fiú vesztette életét Fernando Alonso gokartpályáján

    10 éves fiú vesztette életét Fernando Alonso gokartpályáján

    A spanyol motorsport szövetség megerősítette a Marca információt, mi szerint egy 10 éves fiú, Gonzalo Basuto életét vesztette Fernando Alonso gokartpályáján, egy ütközés következtében.
    A gyermeket az edésen elszenvedett ütközés után kórházba szállították, ám reggel meghalt. A hétvége versenyeit törölték.

    „Hajnalban a legrosszabbra ébredtem.” – írta Alonso Twitteren. „Megszakad a szívem, hatalmas ölelést küldök Gonzalo családjának, és minden gokartosnak.”

  • Alonsót megnézné a barátnőjének exe

    Alonsót megnézné a barátnőjének exe

    Fotó: McLaren

    A hétszeres MotoGP bajnok, Valentino Rossi „nagyon kíváncsi”, hogy szerepel majd Fernando Alonso az Indy 500-on.

    „Meglepő volt a hír, furcsa, hogy Alonso nem versenyez majd Monacoban.” – mondta Rossi. „De azt hiszem, elég bonyolult a helyzet az autójával (F1-ben), és ki akar próbálni valami mást. Érdekes lesz megnézni, mire képes Alonso az IndyCarban, mivel az egy teljesen más világ, főleg ha oválpályáról beszélünk. Én mentem egyszer (oválon) NASCAR autóval, és nagyon izgalmas volt, de meg kell szokni, mert teljesen más.”

  • Környezetbarát irodaházba költözött a Mercedes-Benz budapesti központja

    Környezetbarát irodaházba költözött a Mercedes-Benz budapesti központja

    Fotó: Daimler AG 

    A tavalyi évben a Mercedes-Benz kiemelkedően sikeres évet zárt, mivel a hazai prémium személyautó szegmensben a márka értékesítette a legtöbb személygépjárművet. A 7 rekordhónapot felölelő 2016-os év során a Mercedes-Benz Hungária Kft. munkaerő-állománya 10 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest, így a dolgozók elégedettsége, valamint a környezet védelmének érdekében új iroda mellett döntött a márka hazai képviselete.

    A Mercedes-Benz 2017 elején költözött be az ultramodern, minden igényt kielégítő Nordic Light irodaházba, mely nem csak a főváros egyik legkorszerűbb épülete, hanem A+ környezeti besorolása és a hagyományos irodaházaknál 30 százalékkal takarékosabb energiafelhasználása révén egyben az egyik legkörnyezetbarátabb is.

    A márka fenntartható jövő iránti elkötelezettségét nem csak a termékportfólióban megtalálható számos plug-in-hibrid modell, valamint a teljesen elektromos hajtású Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive jelzi. Az irodaválasztás során a hazai képviselet jelentős figyelmet fordított a Nordic Light által biztosított környezetvédelmi megoldásokra, mint például a parkolóházban megtalálható elektromos töltőállomások, az energiaforrások támogatásához felszerelt napelem panelek, valamint az eső- és szürkevíz öblítéshez és öntözéshez történő felhasználása.

    „A modern irodai megoldások nem csupán a környezetvédelem miatt fontosak számunkra, hanem dolgozóink komfortérzetéhez és elégedettségéhez is jelentős mértékben hozzájárulnak. Az előző évünk rendkívül izgalmas volt, számos rekorderedmény született, ezért bízunk benne, hogy egy inspiráló környezetben dolgozva túl tudjuk szárnyalni a tavalyi sikereket, és növeljük piacvezető részesedésünket a prémium szegmensben.” – mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

    A Mercedes-Benz Hungária Kft. új irodájának címe:
    1133 Budapest, Váci út 96-98. (Nordic Light irodaház – A épület)

    Forrás: Daimler AG

  • Muroja fantasztikus győzelmet aratott San Diegoban

    Muroja fantasztikus győzelmet aratott San Diegoban

    Fotó: Red Lemon Média

    Josihide Muroja karrierje második győzelmét szerezte meg a húsvéti hétvégén az Egyesült Államokban, így magabiztosan készülhet a júniusi japán futamra. Muroja mellett Podlunsek és a címvédő Dolderer állhatott dobogóra a 2017-es Red Bull Air Race második futama után.

    San Diego, Kalifornia (USA) – A Red Bull Air Race világbajnokság április 15-16-án, nyolc év kihagyás után tért vissza a kaliforniai helyszínre, ahol az egyik legnagyobb meglepetést Joshide győzelme mellett kétségtelenül Peter Podlunsek okozta. A szlovén pilóta, aki tavaly csatlakozott a Red Bull Air Race mezőnyéhez megszerezte karrierje első dobogós helyezését, ráadásul rögtön egy ezüstérmet, ezzel megelőzve többek között a címvédő Matthias Dolderert is.

    A döntőben a japán pilóta repült elsőként, 58,529-es idejével magasra tette a lécet. A másodikként felszálló Dolderer szintén jó időt repült, ám az egyik pilon elkaszálása miatt három másodperces büntetésben részesült. A hazai pálya előnyét élvező Kirby Chambliss harmadikként vágott neki a döntő menetnek. Az amerikai pilóta szintén jól indult és csupán 0,001 másodperc volt a hátránya Murojához képest, de a tízes kapunál átlépte a megengedett magassági határt, így két másodperc büntetést kapott, ami a negyedik helyre volt elég. A karrierje során előszőr legjobb négybe jutó Podlunsek 1:00.454-es idejét viszont büntetések nélkül, tisztán és egyenletesen repülte végig, így ezüstéremmel távozhatott San Diegoból.

    A hétvégi győzelemnek köszönhetően Muroja 10 helyet ugrott előre az összesített pontlistán, ezzel harmadik lett a cseh Martin Sonka és Dolderer mögött. A verseny következő állomása, Csiba hazai pálya lesz Muroja számára – vajon júniusban képes lesz tavalyi bravúros győzelmét megismételni több tízezer hazai néző előtt?

    “Elégedett vagyok! Abu-Dzabi óta keményen dolgozunk a csapattal, köszönöm nekik is és a családomnak is, hogy támogatnak, segítenek, hogy még kitartóbb, jobb legyek. A következő futam nagyon fontos számomra, hiszen hazai közönség előtt versenyzek majd, így érzem a nyomást, de izgatott is vagyok” – mondta Muroja.

    A Challenger Class döntő futamát a 2016-os világbajnok, a német Florian Bergér nyerte.

    Jegyek már kaphatók a 2017-es Red Bull Air Race Világbajnokság csibai futamára. A jegyekkel, és a versennyel kapcsolatos legfrissebb információkért látogasson el a www.redbullairrace.com oldalra!

    Master Class eredmények – San Diego 2017:
    1. Joshide Muroja (JPN), 2. Peter Podlunsek (SLO), 3. Matthias Dolderer (GER), 4. Kirby Chambliss (USA), 5. Martin Sonka (CZE), 6. Petr Kopfstein (CZE), 7. Nicolas Ivanoff (FRA), 8. Michael Goulian (USA), 9. Matt Hall (AUS), 10. Pete McLeod (CAN), 11. Juan Velarde (ESP), 12. François Le Vot (FRA), 13. Mikaël Brageot (FRA), 14. Cristian Bolton (CHI)

    A világbajnokság állása 2 futam után: 1. Martin Sonka (CZE) 21 pont, 2. Matthias Dolderer (GER) 16 pont, 3. Joshide Muroja (JPN) 15 pont, 4. Juan Velarde (ESP) 12 pont, 5. Peter Podlunšek (SLO) 12 pont, 6. Pete McLeod (CAN) 10 pont, 7. Nicolas Ivanoff (FRA) 10 pont, 8. Michael Goulian (USA) 8 pont, 9. Kirby Chambliss (USA) 7 pont, 10. Petr Kopfstein (CZE) 5 pont, 11. Cristian Bolton (CHI) 4 pont, 12. François Le Vot (FRA) 3 pont, 13. Matt Hall (AUS) 3 pont, 14. Mikaël Brageot (FRA) 2 pont

    Forrás: Red Lemon Média

  • Horner szerint Brown őrült, hogy Indianapolisba küldi Alonsót

    Horner szerint Brown őrült, hogy Indianapolisba küldi Alonsót

    Fotó: McLaren

    „Nehéz helyzetben van Fernando, nehéz időn megy keresztül.” – magyarázta Horner. „Ez pedig a Zak (Brown) problémája. Van egy kiábrándult versenyzője, és próbálja valamivel motiválni. Előjött ezzel az ötlettel, hogy elküldi őt Indianapolisba, de ez őrültség. Ez a legnehezebb verseny, amit valaha láttam. Nincs tesztlehetőség sem. Csak bepattan majd az autóba.”

    „Szóval szerintem meg kellene nézetnie magát egy pszichiáterrel (Brownnak).”

    „Hogy engednénk-e a saját versenyzőinknek ugyanezt? Nem. Én hiszem, hogy ha egy vesrenyző elkötelezte magát egy csapatnál, az egy kicsit csalódást keltő, ha az év közepén lecseréli a ‘barátnőjét’, majd visszajön. Ez nem helyénvaló.”

    „Talán ha a versenyek nem ütköznének, vagy a versenyzői karrierje végén tenné. De úgy fest, hogy a McLarennek más a szemléletmódja, mint nekünk, jó nekik.”