Kategória: Fastest Slap

  • Baumgartner Zsolt is elérhető már Instagramon, de van itt még valami…

    Baumgartner Zsolt is elérhető már Instagramon, de van itt még valami…

    Hazánk ezidáig egyetlen Forma-1-es indulója a napokban elindította a hivatalos Instagram oldalát, így újra nyomon követhető Zsolti élete. Érdemes is figyelni, hiszen gyakorlatilag „visszatért” a királykategóriába, ha nem is aktív versenyzőként. Mint az ismeretes, az átfestett 2 üléses Minardit vezeti, a szintén korábban a csapatnál versenyzett osztrák Patrick Friesacher mellett,. Egyébként a Liberty Media találta ezt ki a versenyhétvégékre, mint új új program, a szerencsés/gazdag kilátogatóknak.

    Az igazán érdekes nem is az, hogy elkezdte tartalommal tölteni Zsolti az Instagram fiókját, hanem ha rámennénk Zsolt hivatalos oldalára ( zsolt.baumgartner.hu ), az igencsak máshova vezet…
    Történetesen a link átugrik James Cage oldalára, aki bizonyos körökben zenészként ismert, másutt pedig profi informatikusként. Rá is kérdeztünk nála, hogy mi történhetett, de egyelőre a röhögéstől nem jut szóhoz, ugyanakkor ő sem érti, hogy mi történhetett. Nem, nem hackelte meg.

    https://www.instagram.com/zsolt.baumgartner

  • Jos Verstappen valóban hivatalos szerepet kapott a Red Bulltól

    Jos Verstappen valóban hivatalos szerepet kapott a Red Bulltól

    Dr Helmut Marko megerősítette a hírt, mi szerint Jos Verstappen hivatalos szerepet kapott a Red Bulltól.

    Miután fiát, Maxot sikeresen elmenedzselte a Forma-1-ig, most újabb tehetségek felkutatása lesz a feladata az idősebbik Verstappennek.

    „Ez egy jó együttműködés a Red Bull junior team számára.” – mondta Marko.

    „Vannak ütközések a junior versenyekkel, így nem láthatom mindet. Szóval megkértük őt, hogy ha van ideje, látogasson el pár versenyre nekünk.”

    Ezen a hétvégén már ott is lesz Jos Verstappen a Pauban rendezendő F3 hétvégén.

    „Jos mindig is közel állt a gokart szakághoz.” – folytatta Marko. „Nem csak a versenyzőket tudja tanítani tapasztalatával, hanem a csapatokat is figyelemmel tudja tartani. Egyértelmű, hogy Maxot is jól menedzselte a fejlődési szakaszában.”

  • Alonso negyedik lett a harmadik edzésnapon

    Alonso negyedik lett a harmadik edzésnapon

    Fernando Alonso a negyedik leggyorsabb volt az Indianapolisi 500-as verseny harmadik edzésnapján, amit rendkívül szeles időben rendeztek meg.

     Az IndyCar versenyzőinek a nap folyamán 20-30 mérföld/órás széllökésekben kellett körözniük, emiatt jóval kisebb volt az aktivitás a pályán.

    Alonso 39 körig jutott, a leggyorsabb körében 219.533 mérföld/órás átlagsebességet teljesített, a leggyorsabb Ed Carpanter pedig 222.894 mérföld/órát.

    „Nagyon trükkös volt a mai nap.” Mondta Alonso. „Legyenek bármilyenek is a körülmények, nekem az mindenképpen jó tanulás, ha a pályán lehetek. A mai nap arra volt jó, hogy megtanultam, hogy hogyan kell vezetni szélben és kanyarról-kanyarra állítottuk be az autót. Megnéztünk több dolgot is, szóval ez egy hasznos nap volt.”

    Számos pilóta azonban arra szavazott, hogy ilyen időben teljesen felesleges a pályára gurulni.

    „Ahogy fújt a szél, úgy szinte lehetetlen lett volna bármit is kitapasztalni az autón.” Mondta Graham Rahal, aki mindössze öt kört tett meg szerdán.

    „Biztos, hogy valami haszna azért lett volna a körözésnek, de ilyen időben nagy rá az esély, hogy összetőröd az autót, ami nagy kockázat.” Folytatta.

    Az Indy500 programja helyi idő szerint csütörtök délben folytatódik a következő edzéssel.

  • Továbbra is „rendkívül súlyos” Nicky Hayden állapota

    Továbbra is „rendkívül súlyos” Nicky Hayden állapota

    Tegnap már beszámoltunk róla, hogy Nicky Hayden MotoGP világbajnok súlyos állapotban került kórházba, miután egy biciklis edzés során frontálisan ütközött egy személyautóval, Rimini (Olaszország) közelében. A versenyző súlyos fej és mellkas sérülést szenvedett.

    A La Gazzetta dello Sport olasz lap szerint állapota sajnos azóta sem javult.

    „Nem történt jelentős változás tegnap estéhez képest.” – közölte a Bufalini kórház, ahol kezelik a versenyzőt. „A páciens továbbra is intenzív osztályon van, állapota rendkívül súlyos.”

    Fejsérülése a legaggasztóbb, de a comb- és medencecsontja is eltört.

    Hayden családja is úton van már Amerikából. Úgy tudni, hogy édesanyja, Rose és testvére, Tommy érkezik Olaszországba. Édesapja, Earl egészségügyi okokból (szívproblémája van) otthon marad.

  • Súlyos sérülést szenvedett a motoros Nicky Hayden

    Súlyos sérülést szenvedett a motoros Nicky Hayden

    Nicky Hayden MotoGP világbajnok súlyos állapotban került kórházba, miután egy biciklis edzés során frontálisan ütközött egy személyautóval, Rimini (Olaszország) közelében. A versenyző súlyos fej és mellkas sérülést szenvedett.

  • Szabó Zsolt kiválóan mutatkozott be a hazai közönségnek

    Szabó Zsolt kiválóan mutatkozott be a hazai közönségnek

    Először szerepeltél hazai közönség előtt és rögtön az első helyre kvalifikáltad magad, milyen érzés volt itthon versenyezni?

    Nagyon vártam ezt a versenyhétvégét, hiszen magyar szurkolók előtt versenyezni óriási élmény. Egész hétvégén gyorsak voltunk, így bizakodva vártam az időmérő edzést, de sajnálatosan ott egy kisebb fék probléma miatt nem tudtam kihozni a maximumot magamból és az autóból, ami egész hétvégén tökéletes volt, de nagyon meglepett a tény, hogy a Poleból vághattam neki az első futamnak. Ennél jobban nem is alakulhatott volna, hogy a Hungaroringen szerzem meg életem első Poleját.

    Az első rajt nem sikerült túl jól, mi történt ezután? Csapattársad, Nagy Norbert megelőzésénél volt csapatutasítás?

    Amikor utolértem Norbit, rádióztam a csapattal, hogy mi lenne a legjobb számunkra. 1 kör után megszületett a döntés, hogyha úgy érzem, hogy meg tudom előzni tisztán és gyorsabb vagyok nála, tegyem meg. Ez a T2-ben történt a T5-ben sikerült elmennem mellette, de természetesen nem védekezett, így ezt meg is köszöntem neki a verseny után. Szerintem nagyon korrekt módon mérte fel a helyzetet.

    A második futam rajtja kifejezetten jól sikerült, fokozatosan jöttél előre. Egy baleset vetett véget a menetelésnek, mi történt pontosan? Hogyan élted meg belülről?

    Fulinnal több körön keresztül csatáztunk. Szerintem többször is a sportszerűség határait súrolva védekezett. Majd az egyik körben, a célegyenesben nagyon megközelítettem (ezt megelőzően a célegyenes ráfordító kanyarban T13-T14 között már előtte voltam, de helyet hagytam neki a belső íven) majd az 1-es kanyarban „alávágtam” így a 2-es kanyarhoz közeledve enyém volt a külső ív, de Fulin a belső íven teljesen elfékezte magát, nekem nyitnom is kellett a kormányon, hogy ne menjünk össze. Ezek után az alávágásnak köszönhetően sokkal jobb volt a kigyorsításom. A T3-ban egymás mellett voltunk amikor a kanyar közepén nyitott a kormányon így teljesen leterelt a pályáról és amikor próbáltam visszajönni (mivel elég közel volt már a fű) a hátsó tengely vonalában éreztem egy nagy ütést és onnantól kezdve utas voltam az autóban. Ott már nem tudtam mit tenni.

    Milyen reményekkel vágsz neki a következő, Nordschleife-n megrendezésre kerülő versenynek?

    Egy biztos, örült futam lesz. Megpróbálom a legjobbamat nyújtani, de minimális kockáztatás mellett, hiszen azon a pályán, ha hasonló baleset történik mint Fulinnal itt a Hungaroringen, könnyen csúnyábban végződhet.

  • Műszaki probléma nehezítette Alonso gyakorlását

    Műszaki probléma nehezítette Alonso gyakorlását

    Tegnap volt az Indy 500 első edzése, melyen Fernando Alonso is részt vett. Nem tudta azonban a teljes tervezett programot teljesíteni, mert probléma akadt autója felfüggesztésével.

    A terv az lett volna, hogy Alonso kipróbálja milyen forgalomban autózni, de a meghibásodás miatt összesen csak 20 kört tudott teljesíteni.

    „Gondunk akadt a hátsó felfüggesztéssel, így nem tudtuk a teljes programot teljesíteni.” – mondta Alonso.

    „De összességében nagyszerű nap volt, még jobb, mint az első napom volt az autóban (korábban már volt újonc teszt), mert azóta már tapasztalom a beállítás változásokat. A forgalom (-ban vezetés) még mindig az, amit meg kell szoknom az elkövetkezendő napokban, szóval erre kell összpontosítanom a további program során.”

    „Két-három kört azért meg tudtam tenni autók mögött, mikor mentek ki a pitbe, és jó móka volt, már nagyon várom.”

    Ezzel Alonso a 19. helyen zárt.

    Az újonc teszt után még azt mondta Alonso, hogy szinte még az autó irányítja őt. Mostanra azonban már javult a helyzet, már jobban érzi magát az autóban.

    „Igen, egy kicsit már jobban (tudja irányítani az autót). Határozottan sokkal jobb ez a nap, jobb érzés vezetni. Ma már elkezdtem én irányítani az autót.”

    „Még sok munka vár rám, tanulnom kell, de határozottan úgy érzem, hogy előrelépés történt ma.”

  • Nicolas Hamilton visszatér a versenyzéshez

    Nicolas Hamilton visszatér a versenyzéshez

    Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton, visszatér a versenyzéshez, és rajthoz áll a Renault UK Clio Cup-ban a szezon hátralévő részében.

    A 25 éves Nicolas koraszülött volt, sérült a központi idegrendszere, ennek következtében mozgássérült. Legutóbb BTCC-ben versenyzett, 2015-ben, egy számára átalakított autóval.

    A Clio Cupban is versenyzett korábban, 2011-ben és 2012-ben. Legjobb eredménye egy kilencedik hely volt, idén azonban újra kipróbálja magát a szériában, a WDE Motorsport színeiben.

    Az első versenyére Május 20-21-én kerül majd sor, az Oulton Park versenypályán, ám előtte Nicolas még kap tesztlehetőséget.

    „Úgy másfél évig távol voltam a motorsporttól, és mást sem akarok, mint versenyezni és folytassam a motorsport álmom a lehető legjobb módon.” – nyilatkozta az ifjabbik Hamilton fivér a Motorsport.com tudósítójának, Stephen Lickorishnek. „2015-ben a Brit Túraautó Bajnokságban versenyeztem, de nem tudtam elég pénzt összeszedni ahhoz, hogy 2016-ban is versenyezhessek. A Clio Cup megfizethető bajnokság számomra.”

    „Lesz, aki azt mondja majd, hogy ez visszalépés, az életben van olyan, hogy kettőt vissza kell lépni ahhoz, hogy aztán egyet előre léphessünk. Kicsit mélyről indulok majd, de ez nem újdonság, hozzászoktam a nyomáshoz.”

    „Nagyszerű látni az elszántságát, és hogy alig várja, hogy autóba üljön.” – mondta Nicolas csapatfőnöke, Wayne Eason. „Ő egy fenomenális nagykövetek mindazoknak akiknek valamilyen fogyatékosságuk van. Elképesztő látni, ahogy keményen küzd az álmaiért.”

    A csapatfőnök hozzátette, hogy szerinte Nicolas a top 10-ben lehet majd.

    https://www.facebook.com/NicolasHamilton.28/photos/a.159662230760834.37185.158394407554283/1486719491388428/?type=3&theater

  • Alonso a tragédia ellenére kiáll saját gokartpályája mellett

    Alonso a tragédia ellenére kiáll saját gokartpályája mellett

    Fernando Alonso kiáll gokartpályája mellett, miután egy ott történt baleset következtében meghalt egy 11 éves fiú, Gonzalo Basurto.

    Úgy hírlik, pár fiatal gokartos szülei meg is tagadták azóta, hogy gyermekük ezen a pályán versenyezzen, mert aggódnak, hogy az talán nem felel meg minden biztonsági feltételnek.

    „A motorsport sosem lesz kockázatmentes, még akkor sem, ha fáradhatatlanul dolgozunk azon, hogy annyira biztonságos legyen, amennyire csak lehet.” – mondta Alonso. „Nem hiszem, hogy a balesetet és a pályát ok-okozatként kellene kezelni, ráadásul ez az egyike az összesen négy olyan spanyol gokartpályának, mely FIA minősítést kapott. Több köze van (a balesetnek) a gokartokhoz, melyek mindig a levegőbe emelkednek, hogy összeérnek a kerekeik. De nyitott vagyok bármilyen változtatásra a biztonság érdekében.”

  • Fabian Vettel meglepődött, mekkora népszerűségnek örvend

    Fabian Vettel meglepődött, mekkora népszerűségnek örvend

    Sebastian Vettel öccse, az elmúlt hétvégén, Hockenheimben, első alkalommal állt rajthoz olyan nemzetközi szériában, melyet a nagyközönség is figyelemmel tud követni. Fabian Vettel idén az Audi Sport TT Cupban versenyez.

    A 18 éves versenyző elmondása szerint meglepődött, hogy mennyire érdeklődnek az emberek iránta.

    „Részben számítottam erre, de nem gondoltam, hogy ilyen mértékű lesz.” – mondta Fabian Vettel. „De tudom kezelni a helyzetet.”

    Fabian azt is elmondta, hogy bátyja támogatja őt, de szeretné függetlenül, a saját útját járni az autósportban.

    „Persze ő hasznos kapcsolat, hiszen nem is találhatnék tapasztaltabb személyt a segítségemre.” – mondta. „De eldöntöttem, hogy a saját utamat akarom járni. Persze ehhez az is kell, hogy beszéljek emberekkel és összegyűjtsem a pénzt amire szükségem van a szezon végéig. A családom támogat, de ugyanúgy csinálom ezt édesapámmal, mint bármelyik másik versenyző.”