Kategória: Fastest Slap

  • Mika Salo fia nem lesz autóversenyző

    Mika Salo fia nem lesz autóversenyző

    Mika Salo 10 évvel ezelőtt vált el japán feleségétől, Norikotól, egy fia és egy lánya van, Max és Mai. Mika Észtországban él, míg ex-felesége gyerekeikkel Finnországban.

    „Nyáron elég sokat látom őket, mivel nyári szünet van nekik, tudnak utazgatni velem. Télen én látogatom meg őket pár napra, aztán megyek tovább.” – mondta Salo.

    Fia, Max már 15 éves, de egyelőre nem tervez autóversenyzőnek állni.

    „Nem túl elkötelezett (az autósport mellett).” – mondta édesapja. „Vettünk már neki gokartot párszor, kipróbálta, de nem túlzottan érdekli. Max inkább a számítógépeket szereti, meg ilyesmi. Nekem ez rendben van. Én megadtam neki a lehetőséget, hogy kipróbálja, de ő megtalálta a maga útját. Örülök, hogy rátalált valamire, amit igazán akar, ez jó dolog. Én semmi mást nem akartam csinálni életemben, mint vezetni, és nem is vagyok jó másban. Nem is tudom mi lenne, ha nem csinálhatnám ezt. De olyan életet tudok élni, amit szeretnék, és ezt kívánom a fiamnak is.”

  • Tony Kanaan visszaszólt Hamiltonnak

    Tony Kanaan visszaszólt Hamiltonnak

    Lewis Hamilton korábban megjegyezte, hogy véleménye szerint az, hogy Fernando Alonso újoncként az ötödik helyre tudott kvalifikálni az Indy500-on, olyan versenyzők között, akik egész szezonban az IndyCarban versenyeznek, azt jelzi, hogy nem túl erős a széria. A verseny után erre az IndyCar bajnok és korábbi Indy 500 győztes, Tony Kanaan reagált.

    „Mit is mondhatnék? A srác (Hamilton) egy két autós bajnokságban versenyzett tavaly, és második lett.” – utalt Kanaan arra, hogy gyakorlatilag csak a két Mercedes volt versenyben tavaly.

    „Megtisztelő, hogy Fernando itt volt. Ő nagyon alázatos, nem úgy, mint pár kollégája, akik megjegyzéseket tettek rá az elmúlt hónapban.”

  • Rasszista megjegyzése az állásába került az Indy 500 után

    Rasszista megjegyzése az állásába került az Indy 500 után

    Terry Frei újságíró hosszú ideje dolgozott a Denver Postnál, az Indy 500 után Twitterre posztolt rasszista megjegyzése munkaviszonya megszűnését is jelentette egyben.

    Történt ugyanis, hogy a 101. Indy 500-at a japán Takuma Sato nyerte, „pechére” épp a Memorial Day idején, mikor az amerikaiak fegyveres szolgálatban elhunyt hőseikre emlékeznek.

    „Nincs benne semmi személyes, de nagyon kínos számomra, hogy japán versenyző nyerte az Indianapolisi 500-at, a Memorial Day hétvégéjén.” – írta Frei Twitteren.

    Miután Freit azonnal a rasszista szóval illették, később törölte a posztot és elnézést kért, ám ami egyszer kikerül az internetre, az ott is marad…

    Később a lap maga is elnézést kér Frei megjegyzése miatt.

    „A Denver Post elnézést kér egyik riporterének tweetje miatt, ez nem a mi normáinkat és értékeinket tükrözi. Személyes ügyünkként kezeljük az esetet, egyebet nem fűznénk hozzá.” – közölte a lap.

    Később kiderült, hogy az újságíró azóta már nem dolgozik a Denver Postnál, bár azt nem tudni, hogy maga mondott-e fel, vagy kirúgták.

  • Gutierrez kapta meg Bourdais IndyCar-os helyét

    Gutierrez kapta meg Bourdais IndyCar-os helyét

    Az ex-Forma-1-es versenyző, Esteban Gutierrez jelenleg a Techeetah csapat Formula E versenyzője, ám emellett most megkapja a Sebastien Bourdais balesete miatt megüresedett IndyCar ülést a Dale Coyne Racingnél.

    „Nagyon erős versenyzőnek tűnik.” – nyilatkozta Coyne a mexikói versenyzőről még a leigazolása előtt. „GP2-es és GP3-as eredményei jól festenek.”

    „Az európai városi pályák simák, mint Watkins Glen, míg Detroit egy kicsit huplisabb ezeknél! Intenzíven kell majd tanulnia ehhez a hétvégéhez. De tehetségesnek tűnik, tudásszomjas, és lesz egy tesztnapunk a Road Americán, mielőtt ott versenyeznénk.”

    „Nagyon hálás vagyok, hogy csatlakozhatok a Dale Coyne Racinghez, egy ilyen versenyképes csapathoz.” – mondta Gutierrez. „Amikor Dale Coyne engem választott, tudtam, hogy ez egy nagyszerű lehetőség lesz számomra, hogy tapasztalatot szerezzek az IndyCarban.”

    „A célom, hogy olyan gyorsan tanuljak, amennyire csak lehetséges. Az IndyCar komoly kihívást jelent a versenyzőknek, de késznek érzem magam arra, hogy megragadjam ezt a lehetőséget. ”

    „Hiányozni fog nekünk Sebastien a 18-as számú autóban, de elégedettek vagyunk választásunkkal, a helyettesítő versenyzővel. „Szerintem Esteban jól megy majd az IndyCarban, annak ellenére, hogy még tanulnia kell, de alig várjuk, hogy lássuk, mire lesz képes ezen a hétvégén Detroitban.”

  • Ricciardót kedveltétek a legjobban májusban

    Ricciardót kedveltétek a legjobban májusban

    Bizonyára nagyon élveztétek május 1-jén a Nagy Futamot, ezt pedig az is bizonyítja, hogy legnépszerűbb Instagram fotóink közül a Nagy Futamon készültek kapták a legtöbb kedvelést.

    A legnépszerűbb Ricciardo volt. Mutatjuk!

    https://www.instagram.com/p/BTjyPvMh6nZ/

    Aki még nem tette meg, kövessen minket Instagramon is, ahol csak és kizárólag saját, csapatunk által készített képeket teszünk közzé, gyakran közvetlenül valamilyen versenyhelyszínről! 😉 –> @www.racingline.hu

  • Duplázhat Muroja a hétvégén Csibában

    Duplázhat Muroja a hétvégén Csibában

    A június 3-4-i hétvégén Japán motorsport fővárosában, Csibában folytatódik a Red Bull Air Race világbajnokság, ahol a helyi közönség Joshide Murojáért szurkol majd. A japán pilóta tavaly bravúros repüléssel nyerte meg a hazai futamot, idén pedig még jobb esélyekkel indul, hiszen a San Diego-i győzelem után jelenleg a tabella harmadik helyén áll. A világbajnokság Csiba után, július 1-2-án Budapesten folytatódik.

    Csiba (Japán) – Harmadik alkalommal tér vissza a Red Bull Air Race mezőnye a világbajnokság egyetlen kelet-ázsiai helyszínére, Csibába. A szezon leghosszabb versenypályája teljes koncentrációt követel majd a pilótáktól, akiknek a keskeny és technikai kihívásokkal teli terep mellett a Tokiói-öböl szeszélyes széllökéseivel is meg kell küzdeniük. Joshide Muroja tavaly itt szerezte meg karrierje első futamgyőzelmét a több százezres tömeg legnagyobb örömére, akiket a szélvihar sem tántoríthatott el a szurkolástól. Vajon sikerülhet a fukusimai sztárpilótának a június 3-4-i versenyhétvégén a duplázás?

    Egy biztos, Martin Sonka és a bajnoki címvédő Matthias Dolderer azon lesznek, hogy megakadályozzák Joshi győzelmét. Sonka jelenleg stabilan vezeti a tabellát 21 ponttal, Dolderer pedig 16 ponttal második. A japán pilótát csupán egy pont különbség választja el a német címvédőtől, így jó esélyekkel indítja majd a futamot Csibában. A top három pilótát szorosan követi a spanyol Velarde és a szlovén Podlunšek, 12-12 ponttal, míg a kanadai McLeod és a francia Ivanoff eddig 10-10 pontot szereztek a szezonban, így még semmi sincs lejátszva. A Red Bull Air Race világbajnokság július 1-2-én folytatódik majd Budapesten, ahol a világ 14 legjobb pilótája a Duna felett, a Parlament épülete előtt száll majd versenybe a másodpercekért.

    2017-es versenynaptár:

    Egyesült Arab Emírségek, Abu-Dzabi (Február 10-11.)
    San Diego, USA (Április 15-16.)
    Csiba, Japán (Június 3-4.)
    Budapest, Magyarország (Július 1-2.)
    Kazany, Oroszország (Július 22-23.)
    Portó, Portugália (Szeptember 2-3.)
    Lausitzring, Németország (Szeptember 16-17.)
    Indianapolis, Indiana, Egyesült Államok (Október 14-15.)

  • Jelenlegi és ex-F1-esek az Indy 500 utáni partin

    Jelenlegi és ex-F1-esek az Indy 500 utáni partin

    Az Indy 500 utáni ünnepségen készült hivatalos fotókból szemezgettünk nektek, méghozzá Alonsót és az ex-Forma-1-es versenyzőket.

    Takuma Sato, Fernando Alonso, Juan Pablo Montoya, Max Chilton és Alexander Rossi.

    Takuma SatoFernando AlonsoConnie és Juan Pablo MontoyaMax ChiltonAlexander Rossi

  • Alonso lett a legjobb újonc az Indy 500-on

    Alonso lett a legjobb újonc az Indy 500-on

    A McLaren Honda Andretti versenyzője, Fernando Alonso lett az idei Indy 500 legjobb újonca.

    Ugyan a 180. körben motorhiba miatt kiesett a versenyből Alonsót szavazták meg a legjobb újoncnak. Annak ellenére, hogy az eredménylista szerint a legjobb pozícióban célba érő újonc Ed Jones volt, aki harmadik lett, 0,525 másodperccel elmaradva a győztes Takuma Satotól.

    A díjat a sajtó képviselőinek szavazatai alapján osztják ki, és figyelembe kell venni a versenyző képességeit, sportszerűségét, az egész hónapban tanúsított hozzáállását, és hogy hányadikként ért célba.

    Alonso az ötödik helyre kvalifikált első Indy 500-as próbálkozását, és 27 kör erejéig még az élen is állt a versenyben. Épp a hetedik helyen autózott, mikor a Honda erőforrás megadta magát.

  • Alonso lehet, hogy újra indulna Indy 500-on

    Alonso lehet, hogy újra indulna Indy 500-on

    Fernando Alonso remekül szerepelt első Indy 500-as versenyén, sokan bíztak benne, hogy akár meg is nyerheti azt. Végül azonban a Honda erőforrás meghibásodása miatt feladni kényszerült a versenyt. Ennek ellenére Alonso karrierje egyik legjobb élményeként értékeli az eseményt.

    „Nagy kár (a kiesésért).” – mondta Alonso az ESPN-nek. „Azt hiszem megérdemeltük volna, hogy legalább be tudjuk fejezni a versenyt.”

    „A versenyzést élveztem, jó volt. Szerintem jó volt a teljesítményünk. Feljöttünk, pár körig vezettük is a versenyt.”

    „Kellemes meglepetés volt számomra, hogy ide jöhettem, ilyen nagy nevek közé, a legjobb ovál versenyre, és még versenyképes is tudtam lenni.”

    Alonso azért utalt arra is, hogy visszatérne még a jövőben.

    „Nyilvánvaló, hogy ezt nagyon korai még megmondani. Még csak most ért véget a mostani. Úgy érzem, versenyképes vagyok. Ha visszatérek, már úgy térek vissza, hogy tudom, milyen is ez. Könnyebb lesz másodjára, mint elsőre. Jó móka volt.”

    „Köszönöm mindenkinek az IndyCarnál, köszönöm Indianapolisnak, köszönöm a rajongóknak, mert ez volt karrierem egyik legjobb élménye.”

    Bár Alonsonak végül nem volt lehetősége megnyerni a versenyt, azért mégis ivott egy doboz tejet.

  • 88 évesen elhunyt Eric Broadley, a Lola alapítója

    88 évesen elhunyt Eric Broadley, a Lola alapítója

    Broadley egyike volt a brit motorsport ipar úttörőinek, Colin Chapman, John Cooper, vagy Major Arthur Mallock mellett. Ő volt a Lola autók atyja.

    Az első alkotása 1958-ban a Lola Mk1-es volt, amit 2000 fontnyi megtakarításából épített. Később olyan autókkal tette le a névjegyét, mint a legendás Lola T70-es, vagy a félelmetes F5000-es autók a 70-es években. Megtalálhattuk az autóit az egykori C csoportban, valamint a Forma-1-ben is akár.

    1962-től kezdődően 35 Forma-1-es projektben vett részt, közöttük olyan patinás autó is, mint a Honda RA300-as, amivel a Honda 1967-ben megszerezte az első győzelmét. Ugyanakkor Broadley állt a Graham Hill alapította Embassy Hill csapat mögött a 70-es években, a Larousse Lola mögött a 80-as években, és a 90-es évek elején.

    Amerikában is tisztességgel bemutatkozott: Graham Hill volt az első brit pilóta, aki a legendás 500 mérföldes indianapolisi versenyen nyerni tudott egy Lola T90 Red Ball Speciallal 1966-ban. Ugyanakkor az idősebb Al Unser is Lola T500-assal nyert 1978-ban Indianapolisban, Poconoban és Ontairoban.

    Mario Andretti, Bobby Rahal, Al Unser Jnr, Cristiano Da Matta, Nigel Mansell, Paul Tracy és Michael Andretti is a CART-ban, illetve a ChampCarban os Lola autókkal nyertek bajnoki címeket. Olyan gyártókat utasított a Lola maga mögé, mint a March, Reynard, Ralt, Brabham, Eagle, Penske, és még folytatható lenne a lista. A csapatok, a versenyzők, és a mérnökök is azért szerették a márkát, mert egy nagyon minőségi konstruktőrről beszélhettünk az esetükben.

    Broadley egy nagyon magabiztos ember volt, aki azért megcsillogtatta a humoros oldalát is a több ezer Lola dolgozónak, ha kellett. Igazi oldschool mérnök volt, akit alig lehetett megtalálni otthon, mert mindig valami versenyautó tervén dolgozott. Az üzletet sokszor mások vitték helyette, és inkább azt mondták rá, hogy ő volt a „mérnökök mérnöke”, nem volt olyan pezsgő személyiség, mint Colin Chapman, Ken Tyrrell vagy Ron Dennis.

    Miután véget ért a nagy korszaka, nyugdíjasként is bejárt az egykori üzemébe, és beszélgetett a régi alkalmazottakkal. Akik ismerték és dolgoztak vele, örömmel emlékeznek rá. Az autóversenyzés egyik csendes háttérembere volt ő, akinek az elkötelezettsége legalább akkora tiszteletet érdemel, mint Chapman öröksége, vagy Williamsé, vagy a McLarené.