Kategória: Fastest Slap

  • Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

     július 1., szombat:
    ——————-
    M4 Sport
    13.30: Autósport, DTM, Norisring, 1. futam
    15.45: Red Bull Air Race, Budapest

    Digisport 1
    11.05: Autósport, Forma-3, Norisring, 1. futam

    Digisport 2
    16.05: Autósport, GT Open, Hungaroring, 1. futam

    Digisport 3
    13.55: Autósport, Porsche Carrera Kupa, Norisring, 1. futam
    15.05: Autósport, Euroformula Open, Hungaroring, 1. futam

     július 3., vasárnap:
    ——————–
    M4 Sport
    15.45: Red Bull Air Race, Budapest
    17.15: Autósport, DTM, Norisring, 2. futam

    Digisport 1
    9.05: Autósport, Forma-3, Norisring, 2. futam
    13.05: Autósport, Euroformula Open, Hungaroring, 2. futam

    Digisport 2
    13.00: Autósport, Porsche Carrera Kupa, Norisring, 2. futam
    14.45: Autósport, Forma-3, Norisring, 3. futam

    Digisport 3
    14.05: Autósport, GT Open, Hungaroring, 2. futam

  • Szalmabálában landolt a Ford a Goodwood FOS-en

    Szalmabálában landolt a Ford a Goodwood FOS-en

    Bár a Goodwood Festival of Speed (FoS) valójában az élményautózásról és a szórakozásról szól, mégis előfordul olykor ott is „baleset”.

    Tegnapelőtt például Pat Doran és egy 1986-os Ford RS200 Evo 2 járt pórul. Megcsípte a füvet, és azonnal irányíthatatlanná vált az autó. Szerencsére a szalmabálák megfogták az autót, így még csak össze sem tört.

  • Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

        június 24, szombat:

    M4 Sport
    9.55: Autósport, Azeri Nagydíj, Forma-2, 1. futam
    12.00: Forma-1, Azeri Nagydíj, 3. szabadedzés
    15.00: Forma-1, Azeri Nagydíj, időmérő

    Eurosport 1
    21.30: Autósport, Blancpain Endurance, Paul Ricard, Franciaország

    Eurosport 2
    16.30: Autósport, túraautó-világbajnokság, Portugália

     

        június 25., vasárnap:

    M4 Sport
    14.45: Forma-1, Azeri Nagydíj, futam

    Eurosport 1
    17.30: Autósport, túraautó-világbajnokság, Portugália

    Digisport 1
    18.55: Autósport, IndyCar, Road America

     

  • Dixon meglátogatta aggódó kis rajongóját

    Dixon meglátogatta aggódó kis rajongóját

    Az Indy 500-on Scott Dixon hatalmasat esett, ám szerencsére nem sérült meg. Egy kislány rajongója is nagyon megrémült a balesetet látva, majd a verseny után levelet írt az Indy Car-nak, hogy megköszönje, hogy kedvence épségben meg tudta úszni az esetet.

    „Kedves IndyCar, én nagyon szeretem Scott Dixont, és mint tudják, épp most volt egy nagy balesete. Szóval amit el akartam mondani, az az, hogy nagyon szépen köszönöm, hogy biztonságban volt. Láttam sántikálni a tévében, és csak meg akartam róla győződni, hogy jól van. Nagyon pici korom óta szeretem Scott Dixont, és amikor láttam a balesetet, nagyon megijedtem és sírni kezdtem. Még egyszer, nagyon szépen köszönöm, hogy biztonságban volt!!! Üdvözlettel, Lucy”

    Dixon látta a levelet, és Twitteren közölte, reméli, hogy egyszer találkozik majd Lucy-vel. Nem is tétlenkedett sokáig, házhoz ment a versenyző és otthonában látogatta meg a kislányt.

     

  • Tokióban lesz az első FIA Intercontinental Drifting Cup!

    Tokióban lesz az első FIA Intercontinental Drifting Cup!

    A japán Toge nevű hegyi hágónál kezdődött az drifting őrület a 80-as évek elején, és ma már a világ minden tájáról vonzza a fiatalokat. 2017-ben a FIA egységesítette a szabályrendszert, és a júniusi genfi Sportkonferencián bejelentették tegnap, hogy „FIA Intercontinental Drifting Cup” néven szeptember 30. és október 1. között Tokió Daiba nevű negyedében megrendezik az első nemzetközi megmérettetést, Japánban.

    A FIA 2016 júliusában nyitott tendert az esemény megrendezésére, és olyasvalakit kerestek, aki elkötelezett a rendezvény iránt, versenyképes a menedzsmentjük, és szeretnék a jövőben is fejleszteni a sportágat. A befutó a SUNPROS lett, akik már 2001 óta rendezik a D1 Grand Prixt, és biztosak benne, hogy a drift kultúra őshazájában jó fogadtatása lesz a FIA Intercontinental Drifting Cupnak.

    A FIA elnöke, Jean Todt is örül a rendezvénynek: „Ez a kezdete a FIA zászlója alatt egy nagyon fontos kategóriának. Ahogy fejlesztünk minden motorsportot a világon, a drifting az, ami megfogja a fiatalokat, és az elhivatott kemény magjuk egyre csak növekszik. Azzal, hogy megalkottuk a FIA Intercontinental Drifting Cupot, építünk egy egységes szabályzást is, ami segíti a sport fejlődését, hogy egy professzionális szintre emelkedhessen világszinten. Olyan kereteket hoztunk létre, amiben biztos vagyok, hogy nagy sikere lesz a motorsportok világában.”

    Isao Saita, a SUNPROS elnöke is elégedett: „Büszkék vagyunk rá, hogy ezt a világméretű megmérettetést Japánban tarthatjuk meg, ahonnan a motorsport ezen műfaja származik. Szeretnék ezzel a rendezvénnyel is hozzájárulni a drifting kultúra világszintű terjeszkedéséhez, sé azt gondolom, hogy igazán izgalmas időszak előtt állunk.”​

  • 90 éves a Nürburgring!

    90 éves a Nürburgring!

    Hazánkban is hatalmas népszerűségnek örvend a Nürburgring, ami egy 1927-ben átadott versenypálya, és kijelenthető, hogy talán a világ egyik legnehezebbjének számít azóta is. Magyar versenyzők is szép számmal indultak már rajta, és olyanok értek fel itt a dobogóra, vagy nyertek hazánk fiai közül, mint a kamionsport jeles alakjai, Krasznai János és Kiss Norbert, vagy a túraautózásban induló Michelisz Norbert.

    A pályának mára két ismert kialakítása van, a rövidebben megy adott esetben a Forma-1 is, ezt 1984-ben álmodták meg. Az igazi embert próbáló feladat azonban az, ha a Nordschleifére is rámerészkedik az ember, főleg versenytempóban.

    A Nürburgringről mindenki a legnagyobb tisztelettel beszél, ahogy látható az az alábbi pár perces imázsfilmből is. Eleve Jackie Stewartnak köszönhető a Zöld Pokol elnevezése a pályának, ami azóta már szállóigévé vált. A 30-as évek egyik legnagyobb Grand Prix sztárja, Rudolf Caracciola is döbbenetét fejezte ki egykoron, hogy ilyet ő és a generációja bizony még nem látott. Sir Stirling Moss szerint ez a helyszín egy versenyzőnek a legkeményebb vizsgafeladata. Jochen Mass szerint egy kör a Nordschleifén mindent felülmúl. A svájci sztár Clay Regazzonit sem nyűgözte le egyik pálya se ennyire a világon, mint a Nürburgring. Klaus Ludwig szerint sehol a világon nincs ehhez fogható dolog, annyira egyedi.

    Szoktak itt tartani szabadtéri koncerteket is, és Campino a Toten Hosenből egyenesen a nappalijának érzi ezt a helyszínt, annyira magával ragadja a hangulat. Álljon itt végül a pálya becenevét adó Stewart örökbecsű véleménye:

    „Aki azt állítja, hogy nem szereti a Ringet, az hazudik… vagy még sosem járt ott.”

  • Kubica is ott lesz a Goodwood Festival of Speeden

    Kubica is ott lesz a Goodwood Festival of Speeden

    Robert Kubica első alkalommal vesz részt idén a Goodwood Fesrival of Speed-en. Ezt a fesztivál szervezője, Lord March erősítette meg.

    Kubica F1-es karrierjét rally balesete törte derékba, melynek következtében kis híján elveszítette egyik karját. Azóta újra vezet és versenyez, ám jobb karja mobilitása valószínűleg még most sem száz százalékos. Idén azonban már GP3-as autóval is tesztelt, és egy 2012-es F1-es Lotus volánja mögött is gyakorolhatott.

    Nem titok, hogy a lengyel versenyző szeretne visszatérni a Forma-1-be, azonban, hogy ez mikor következhet be, még csak találgatni lehet.

    Következő lépésként az F1 felé azonban Kubica is részt vesz majd legendássá vált goodwodi fesztiválon, június 29 és július 2 között.

    „Épp most hallottam, hogy Robert Kubica is jön a Festival of Speedre, első alkalommal.” – mondta Lord March egy a Drivetribe-ra feltöltött videóban.

  • Montoya és Servia tesztelik először a 2018-as Indy autót!

    Montoya és Servia tesztelik először a 2018-as Indy autót!

    A kétszeres Indy 500 győztes Juan Pablo Montoya és Oriol Servia azok, akik kipróbálhatják majd már a 2018-as aerokittel rendelkező versenyautót, az elkövetkezendő hónapokban. A Dallara készítheti ezentúl a teljes mezőnynek az aero csomagot 2018-tól kezdve, így eltűnik a Chevrolet és a Honda ilyen jellegű fejlesztése.

    Július 25-26-án kezdődnek a tesztek Indianapolisban, majd Ohioban lesznek augusztus elsején. Az Iowa Speedwayre augusztus 28-án, Sebringbe szeptember 26-án jutnak majd el. Utóbbi áll legközelebb a széria utcai pályáihoz stílusában.

    Jay Frye, az IndyCar versenylebonyolításért felelős igazgatója elárulta, hogy hamarosan további részleteket is elárulnak a tesztprogramról, annyit azonban megtudtak az Autosport.com munkatársai, hogy Montoya vezetheti majd a Chevrolet erőforrásával ellátott autót, míg Servia a Honda motorost. Ennyit mondott a programról:
    „Nem mondhatom el azt, hogy kikkel szerződtünk, de olyan versenyzők, akik ismerik a mai IndyCart, de nincs egész éves szerződésük. Egy tucatnyian lennének, akik kipróbálhatnák, de miután fixáltuk a programot, biztosak akartunk lenni benne, hogy olyan versenyzőket válasszunk, akik az összes állomáson ott tudnak majd lenni, így ki is esett több versenyző, más elfoglaltságaik miatt. A tesztcsapat és a pilóták mind a négy helyszínen ugyanazon emberekből áll majd. Tíz napon belül eláruljuk, hogy kik lesznek ők. ”

    Montoya idén „ráér”, miután a versenyülését a Penskenél Josef Newgarden kapta meg idén, és a kolumbiai csak Indianapolisban indult, Servia pedig csak a detroiti dupla versenyen a Rahal Letterman Lanigan Racingnél.
    „A tesztek közötti időszakban a Dallaránál vendégeskednek majd az autók, és ott külön tárolják majd őket, külön garázsban. El akarjuk kerülni azt, hogy a gyártók továbbra is titkolják, amit kell. Ugyan az aerokit ugyanaz lesz, de vannak olyan területei az autónak, ahol a gyártók külön részeken dolgozhatnak. Ilyen helyekre kerülnek az elektronikai berendezések, a vízelvezető rendszerek, hűtőelemek, stb. Ezek megoldásában eltérés van, így nem véletlen az, hogy a gyártók ezt titokban akarják tartani.” – árult el további részleteket Frye.

    Az is kiderült, hogy az IndyCar vezetése szigorúan tesztelteti a 2018-as csomagot a 4 különféle kialakítású pályán, de a finomhangolást majd a csapatokra bízzák.
    Nem szokásunk egyébként így tesztelni az Indy autókat. Pont azért megyünk ezen helyszínekre, hogy lássuk azt, hogy az autó megfelel minden kritériumnak, és hogy minden a helyén van-e. Ha minden stimmel, gyakorlatilag kész is vagyunk. Igazából egy új irányt térképezünk csak fel. A valós tesztelés továbbra is majd a gyártókra és a csapatokra marad. A programnak lesz olyan része is, amikor csak 1-1 autó fog körözni, és lesz majd teli tankos fázis, és olyan is lesz, amikor hosszabb távot kell majd megtenni vele. Természetesen „húzni” is fogja majd egymást a két autó, és megnézzük majd, hogy miképp viselkednek így kanyarokban, illetve ha nagyon közel lesznek egymáshoz.” – fejezte be mondandóját Jay.

  • Nyerj dedikált sapkát a Racingline-hu-val!

    Nyerj dedikált sapkát a Racingline-hu-val!

    A TCR salzburgringi fordulóján jártunk a hétvégén, ahol a széria vezérigazgatójától, Marcello Lottitól kaptunk egy baseball sapkát. Túl sok volt azonban rajta az üres, fehér felület ezért „összefirláltattuk”. 🙂
    A sapkát a M1RA csapat fiatal magyar versenyzője, Tassi Attila, valamint a széria „James Hunt-ja” – mi neveztük el így, de tetszik neki 😀 -, Stefano Comini dedikálta.

    Comini is az a fajta versenyző, aki szinte bármibe ül, azzal nyerni tud. Bajnok lett Renault Cup Megane Trophy-ban 2011-ben, Renault Clio Cup Italy-ben 2012-ben. Ezen kívül megnyerte a TCR eddigi mindkét szezonját, és jelenleg is vezeti a bajnokságot. Tette ezt előbb egy Seattal, majd egy Volkswagennel, most pedig egy Audival tervezi ugyanezt.

    Attilát úgy véljük, már nem kell bemutatni a magyar közönségnek. Második szezonját tölti a TCR-ben, a legjobb formájában van, és jelenleg negyedik a bajnokságban.

    Szóval úgy gondoltuk, hogy meghozzuk a kedvet a TCR hungaroringi hétvégéjéhez (június 17-18), és nyereményjátékra bocsátjuk a sapkát.

    Mit kell tenned, hogy esélyed legyen megnyerni?

    • Lájkold facebook oldalunkat, és azon a játékról szóló bejegyzést, majd válaszold meg facebook kommentben a következő kérdést: Hány pont különbség van jelenleg Stefano Comini és Tassi Attila között?
    • Növeled az esélyeidet, ha meg is osztod a bejegyzést, illetve ha Instagramon is követsz minket és ott is lájkolod a játékról szóló bejegyzést!
    • A játék 2017. június 15. csütörtök, 18.00-ig tart!
    • Figyelem! A játékban csak személyként regisztrált, valós profilok vehetnek részt. A hamis profilok nem vesznek részt a sorsolásban!
  • „Beszóltak” a texasiak Hamiltonnak

    „Beszóltak” a texasiak Hamiltonnak

    Lewis Hamilton nemrégiben becsmérelte az IndyCar-t, mondván ha újoncként Alonso az 5. helyre tud kvalifikálni az Indy 500-on, akkor nem túl ütős a széria. Erre már reagált azóta Tony Kanaan, aki IndyCar versenyző és 2004-ben bajnok lett a sorozatban, 2013-ban pedig Indy 500-at is nyert.

    Az elmúlt hétvégén Texasba látogatott az IndyCar mezőnye, és úgy tűnik, a rajongók még nem tették túl magukat Hamilton megjegyzésén. Páran egy jókora transzparenssel érkeztek a versenyre, melyen az olvasható: „Hamilton likes Nickelback and unsweetened tea”, azaz „Hamilton szereti a Nickelback-et és az ízesítetlen teát”. Ezzel arra próbáltak célozni a texasiak, hogy szerintük Hamilton kommersz és keserű. Noha kommentjeiket olvasva kiderül, hogy közülük is sokan szeretik az említett együttest, és/vagy a natúr teát…