Kategória: Fastest Slap

  • Montoya 2018-ban a Penske Acurájával indul az IMSA-ban

    Montoya 2018-ban a Penske Acurájával indul az IMSA-ban

    Juan Pablo Montoya és Dane Cameron lesznek a Team Penske csapat versenyzői 2018-ban az amerikai IMSA sportkocsi szériában, és egy Acura ARX-05-öst hajthatnak majd. A kolumbiai tavaly fejezte be az egész éves IndyCar szereplést, idén szintén a Penske csapattal csak az Indianapolis 500-on indult.

    A korábbi Pro Mazda bajnok Cameron 2014-ben Daytonában megnyerte a GT kategóriát, aztán már az IMSA-ban az Action Express Racinggel és Eric Currannal párban tavaly is bajnok lett. Roger Penske érthetően lelkes:

    „Az, hogy Juan és Dane beszálltak a projektbe, azt jelenti, hogy két tapasztalt versenyzőt hoztunk össze, akiknek komoly sportautós tapasztalataik vannak a prototípus kategóriában, és magas szinten is képesek voltak már nyerni a sportban.”

    Az Acura ARX-05 DPi bemutatkozása pénteken lesz Montereyben, Kaliforniában. Teljes csapatként az új autóval majd 2018 januárjában, a 24 órás daytonai versenyen mutatkoznak majd be. Montoya jelenleg a harmadik tesztjén van túl a négyből az új 2018-as IndyCar autó aerokitjét illetően, így az új ARX-05-ös fejlesztésében is oroszlánrészt vállal majd, a következő szezonra. Így nyilatkozott erről:

    „Az elmúlt négy évben örömmel dolgoztam Rogerrel és a Team Penskevel. Amikor megkérdezte, hogy benne lennék-e egy új sportkocsis programban az Acurával, nem volt nehéz döntést hoznom. Mindig is szerettem sportautókkal versenyezni. Van benne kihívás, de jó szórakozás is lesz az új Acura fejlesztésében részt venni. Már várom, hogy megkezdhessem jövő héten a munkát az ARX-05-össel. A Team Penske a sportautózásban lett először sikeres, és jó móka ebben az új fejezetben is ezzel a csapattal lenni.”

    Cameron hozzátette: „Az, hogy versenyezhetsz a Team Penskevel, egy álom beteljesülése egy versenyzőnek. Jó látni, hogy az Acura Motorsportsnál milyen energiákat mozgatnak meg az ARX-05 fejlesztése miatt, ez igazán lenyűgöző. Ez egy remek lehetőség lesz nekem, és csodálatos az is, hogy azon versenyzők nevei közé bekerülhetek, akik versenyeztek már a Team Penskenél. Nagyon sűrű lesz a téli szünetünk majd, azért hogy a lehető legerősebb csapatként álljunk majd Daytona kapui elé jövőre.”

  • Ilyen volt az első kamionos fesztivál a Rábaringen

    Ilyen volt az első kamionos fesztivál a Rábaringen

    Első alkalommal került megrendezésre a kamionos fesztivál az écsi Rábaringen.

    Augusztus második hétvégéjén várták a szervezők a kamionok szerelmeseit Écsen. A többnapos rendezvényen számos színes és érdekes programokkal találkozhattak a kilátogatók. Kicsik és nagyok is egyaránt megtalálhatták a maguknak való szórakozást. Volt ugráló vár, rajz – és főzőverseny, bemutatók, koncertek és még fényjáték is a sötétben.

    A pálya célegyenesében nem csak kamionokat, hanem harckocsit és az egyetlen magyar gyártású tengeralattjárót is meglehetett tekinteni.

    Ami a bemutatókat illeti, többféle ügyességi verseny is volt a résztvevő kamionosok között (letakart szemmel való szlalomozás, lassulási verseny stb.). A tűzoltók is tiszteletüket tették a rendezvényen, ahol egy balesetet lemodellezve bemutatták, hogy hogyan is történik a sérültek kimentése egy közúti baleset során, két lelkes önkéntes segítségével. Az egész programsorozat talán leglátványosabb része maga a felvonulás volt. 115 kamionból álló „konvoj” teljesítette az Écs-Pannonhalma-Écs 20 km-es útvonalat. Eközben a pályán Darázs Ádám és csapata tartott kamionhúzó versenyt.

    Esténként koncertek is színesítették a programot, a sztárvendég Charlie volt. Aki hajnalig szeret bulizni, az ezt is megtehette, hiszen a szórakozásnak csak másnap reggel lett vége.

    A rendezvény nem okozott csalódást, a kilátogató szép számú tömeg nagyszerű élményekkel lett gazdagabb.

    Aki esetleg lemaradt volna róla, annak sem kell aggódnia, ugyanis a szervezők szeretnék minden évben megrendezni ezt az eseményt. Tehát jövőre, aki teheti, az látogasson el a Rábaringre.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”31″ gal_title=”Rába Ring Kamionos Fesztivál”]

  • Max Chilton megnősült

    Max Chilton megnősült

    A Forma-1-et is megjárt, most az IndyCarben versenyző Max Chilton tegnap feleségül vette barátnőjét, Chloe Robertset, akivel már nyolc éve alkotnak egy párt. Az esküvőre Surrey-ben került sor.

    Az újdonsült Mrs. Chilton egyébként művész, köt és tenger témájú festményeket készít. A londoni Művészeti Egyetemen diplomázott, és gyakran látogat ki Max versenyeire.

    Négy versennyel az IndyCar szezon vége előtt Chilton jelenleg 11. a bajnokságban.

    https://www.instagram.com/p/BXuu5NzlrDp/?taken-by=maxchilton

    https://www.instagram.com/p/BXtn9mmgNma/?tagged=maxchilton

     

  • Rubens Barrichello elsírta magát a büszkeségtől

    Rubens Barrichello elsírta magát a büszkeségtől

    Rubens Barrichello fia, Eduardo szintén versenyzői babérokra tör. A 15 éves fiú a minap vezethette azt az autót, mellyel édesapja versenyez mostanság.

    Rubens Barrichello pár éve a Brazil Stock Car bajnokságban versenyez, most azonban csak utas volt autójában, mivel azt a fia vezette.

    Az érzelmes brazil nem tudta véka alá rejteni, hogy mennyire büszke fiára, elsírta magát az autóban.

    „Sosem éreztem még így életem során, Istenemre esküszöm.” – mondta Rubens. „Pokolian gratulálok! Mikor 6 éves korodban egy gokartot vettem neked, még nem gondoltam, hogy tényleg ezt akarod majd csinálni. Haver, ha nem lettem volna bekötve, kirepültem volna az autóból! Nem tudom, hogy nyersz-e majd, de pokolian jól vezetsz. Nagyon köszönöm neked, Istenemre esküszöm, sosem volt még ilyen napom, nem is tudom, hol kezdjem.”

     

  • A McLaren visszatérne az IndyCar világába még

    A McLaren visszatérne az IndyCar világába még

    Idén már biztos nem tér vissza a brit istálló a tengerentúlra, de az ezt követő időszak még nyitott kérdés. És ezt nem más állítja, mint Mark Miles, az amerikai széria főnöke. Fernando Alonso a Monacói Nagydíjat hagyta ki azért, hogy a McLaren és a Honda összefogásának az eredményeként, az Andretti csapat szárnyai alatt elindultak az Indy 500-on.

    A héten Zak Brown McLaren főnök teljesen lehetetlennek tartotta azon pletykákat, hogy Alonso kihagyná akár a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat is azért, hogy részt vehessen az IndyCar szezonzáróján szeptemberben. Ugyanakkor azt is lehet már tudni, hogy ennek a történetnek még közel sincs vége. A spanyol El Mundeo Deportivonak ennyit mondott Mark Miles IndyCar CEO:
    „Tudjuk, hogy a McLarennek lehetősége van visszatérni az Andretti Autosporttal jövőre is az Indianapolis 500-ra. Ugyanakkor érdekli őket az is, hogy csapatként is teljes szezont fussanak a Verizon Indycar szériában, ha nem is 2018-ban, de 2019-ben inkább. Zak Brown rendre kérdezget a tervezeteinkről.”

  • A Rábaringen is lesz kamionos fesztivál!

    A Rábaringen is lesz kamionos fesztivál!

    Győrtől alig 10 kilométerre található a Rábaring, Écs mellett. Az egykoron a magyar teherautógyár tesztpályájának épült létesítmény már sok vihart megélt, de jó ideje komolyabb rendezvény nem járt ott. Az idén majd 30 éves aszfaltcsíkra most azonban újra visszamerészkednek a járművek, még ha nem is versenytempóban, pedig volt itt régen gyorsasági OB is, rally, és még dragster is. Kevésbé ismert történet, hogy a Hungarocamion egyeztetett 1991-ben arról, hogy a Hungaroring után tovább vigye a versenyt a Rábaringre, hiszen akkoriban erőszakolta ki Bernie Ecclestone a FIA-tól azt, hogy kamionverseny, és Forma-1 egy pályán a jövőben nem lehet. Azóta már Ecclestone sincs, se ez a „szabály”, hiszen akár pont a Nürburgring, vagy a mi pályánk a bizonyíték rá, hogy jól megfér a két széria egymás mellett. Másrészt akkoriban azért nem tudták vállalni a Kisalföldön a kamionos Európa-bajnoki futamot, mert ezt annak idején tényleg műszaki-kísérleti és fejlesztőközpontnak épült, magyarul próbapályának. Már a kezdetekkor sem terveztek épp emiatt különösebben nézőteret, amire pedig nagy igény lett volna, hiszen 1990-ben is 130.000 nézőt vonzott a magyar kamionverseny, akkor még Krasznai Jánossal a Mercedes volánjánál.

    Most egyelőre szolidabb formában ,de újra birtokba veszik az épületegyüttest és a versenypályát is, amelynek egyedülálló módon, bizony még döntött kanyarja is van! A szervezők igazán családbarát programot állítottak össze, így tényleg érdemes lesz kilátogatni 2017. augusztus 11 péntek és 2017. augusztus 13 között Écsre. Kifejezetten üdítő azt is látni, hogy a hungaroringi Kamion EB és Fesztivál is képviselteti majd magát a rendezvényen, és a helyszínen is lehet majd jegyet vásárolni a hónap végi Európa-bajnoki futamokra.

    A kamionokon kívül kifejezetten ígéretesnek tűnik az, hogy megtekinthető lesz az egyetlen magyar tengeralattjáró is, pedig jelenleg még hivatalos tengerünk sincs. Harckocsi bemutató is lesz, aki ilyesmire vágyna. Koncertek is színesítik a programot, a sztárfellépő Charlie lesz, de a bátrabbak karaokéban is kipróbálhatják magukat. Nem is lenne kellően magyar egy fesztivál főzőverseny nélkül, így az is lesz, valamint különféle versenyfeladatokban is kipróbálhatják magukat majd a versenyzők. Nyilván a Despacito hatása, de lesz lassulási verseny is, legyen is bármi az, valamint nyerges-fél pótkocsi akasztó verseny, illetve erő húzó verseny, szóval érdemes lesz mindenképp megenni a főzőverseny végeredményét, hogy a remek kondi meglegyen.

    A katasztrófavédelem is kiveszi a részét majd az eseményekből, de csak pár bemutató erejéig, Isten ments, hogy komolyan szükség legyen rájuk. További részletes programért érdemes felkeresni az esemény facebook oldalát:
    https://www.facebook.com/rabaringfesztival

  • A Porsche nem tagadja a Forma-1-es részvételt

    A Porsche nem tagadja a Forma-1-es részvételt

    A Porsche nem tagadta, hogy a 2021-től érvénybe lépő motorszabályok erősen gondolkodóba ejtették a cég vezetőit a Forma-1-es részvételt illetően.

    A német cég nemrég sokkolta a közvéleményt, miután bejelentették, hogy kiszállnak a Le Mans LMP1 projektből. A Porsche a teljes versenycsapatot megtartja, ez alapján valószínűsíthető, hogy a Mercedes után ők is a Formula E-ben folytatják, esetleg pár éven belül a Forma-1-ben.

    „Minden emberünkre szükség van a jövőben is.”- nyilatkozta a Porsche kutatási és fejlesztési vezetője Michael Steiner az Auto Motor und Sportnak.

    „Az LMP1-ben kiforrt csapat nagyon motivált és óriási ismeretekkel rendelkezik.”- magyarázta. „Ez egy jó stratégia, hogy legyen konkrét tervünk a mérnökökre, a mechanikára és a pilótáinkra is.”

    Hogy mi lesz a Porsche következő lépése egyelőre nem tudni, de a pletykák szerint a németek már a Forma-1-es, 2020 utáni szerepvállalást készítik elő.

    „Mint sok más manufaktúrát, minket is meghívtak az FIA aktuális ülésére, ahol a Forma-1 2021-től életbe lépő motorszabályait vitatták meg.”- tette hozzá Steiner. „A csapatunk Weissachban jelenleg nem dolgozik semmilyen Forma-1-es motoron csak egy nagy hatékonyságú erőforráson, de még nem döntöttük el mihez kezdünk majd vele.”- mondta.

     

  • A McLaren tagadja, hogy Alonso indulna az IndyCar szezonzárón

    A McLaren tagadja, hogy Alonso indulna az IndyCar szezonzárón

    A McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown tagadja azokat a friss pletykákat, melyek szerint Fernando Alonso még idén újra IndyCar versenyen indulna, méghozzá Sonomában.

    Fernando Alonso idén az IndyCarban is bemutatkozott: a Forma-1-es Monacói Nagydíj helyett az Indy 500-on vett részt. Jól is szerepelt, ám motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

    Az idei IndyCar szezonból már csak négy verseny van háta, a finálé pedig A Sonoma Raceway-en lesz, Kaliforniában. Egyes pletykák szerint pedig ezen a McLaren spanyol versenyzője is részt tervez venni szeptemberben.

    „Ez őrültség.” – reagált Brown. „Ezt az igényét először nekünk kell elmondania, de nem tett ilyet, egyébként pedig a sonomai verseny ütközik a Szingapúri Nagydíjjal. Ez álhír.”

    Brown azt is elmondta, hogy Alonso esetleges újbóli Indy 500-as szereplése leginkább attól függ majd, hogy milyen erőforrást használ majd jövőre a McLaren a Forma-1-ben és milyet az Andretti Autosport az IndyCarban, mivel Michael Andretti talán Chevrolet-ra cseréli majd a Hondát.

  • A Lausitzring bezárja kapuit az autóversenyzés világa előtt

    A Lausitzring bezárja kapuit az autóversenyzés világa előtt

    Idén végleg elköszön az autó- és motorversenyektől az EuroSpeedway, vagy ahogy sokan ismerik a Lausitzring. Ugyanis a DEKRA megvette a pályát, és az új üzemeltető nem kíván semmiféle autósport eseményt rendezni a nagy múltú helyszínen, helyette inkább tesztpályának használják majd.

    Egy sajtótájékoztatón jelentették be, hogy november 1.-jétől a DEKRA lesz az EuroSpeedway tulajdonosa. Az új fenntartó azt is bejelentette, hogy a jövőben semmilyen versenysorozatot sem fog a pálya vendégül látni. Helyette inkább az önjáró autók tesztjeire használják majd fel a meglévő vonalvezetéseket.

    Ez azt jelenti, hogy az augusztusi Superbike világbajnoki futam lesz az utolsó nagyszabású esemény a versenypálya történetében.

    A Lausitzring 2000-ben nyitotta meg a kapuit. Azóta olyan nagy nevű versenysorozatok is rendeztek futamokat ezen a pályán, mint a német túraautó bajnokság (DTM), az ADAC GT Masters, Superbike Világbajnokság, sőt még a Champ Car sorozat is vendégeskedett a német aszfaltcsíkon, méghozzá 2001-ben és 2003-ban.

    A pálya azonban nemcsak a remek versenyekről, hanem sajnos tragédiákról és súlyos balesetekről is emlékezetes marad. Talán a leghíresebb ilyen eset Alex Zanardihoz köthető. Az egykori Forma-1-es pilóta itt szenvedte el azt a súlyos balesetet, aminek következtében mindkét lábát elveszítette.

    Ugyanebben az évben, csak pár hónappal korábban a szintén egy egykori Forma-1-es pilóta, Michele Alboreto vesztette itt életét, amikor is egy Le-Mansra készülő Audit tesztelt.

  • Bővül a Maldonado család!

    Bővül a Maldonado család!

    Pastor Maldonado felesége, Gaby Instagramra posztolt magáról egy fotót, melyen egy sziklán fekszik a naplementében, növekvő hassal, és „Várunk téged” szöveggel, utalva arra, hogy gyermeket vár. A babát novemberre várják. Gratulálunk!

    A párnak van már egy kislánya, Victoria, aki szeptemberben lesz négy éves.