A 18 éves Billy Monger áprilisban szenvedett súlyos balesetet, F4-es versenyen, melynek következtében mindkét lábát amputálni kellett. Ő azonban nem tört meg, mindig mosolyog és eltökélt, olyannyira, hogy azóta már újra autóba ült és nem titkolt célja, hogy ismét versenyezhessen.
Hozzáállásával és életvidámságával sokak elismerését kivívta, így aztán „visszatérését jelölték a Laureus World Sports Awards “Az év legjobb sportpillanata” díjra.
Augusztustól decemberig a Laureus minden hónapban közzétesz egy listát a legkedveltebb sportjelenetekről, melyek közül szavazni lehet a legjobbra. Így minden hónapnak lesz egy nyertese, az öt győztes momentum közül lehet majd szavazni az év legjobb pillanatára.
Az augusztusi válogatást is autósport, illetve F1-es jelenet nyerte, méghozzá Räikkönen és a Ferrari barcelonai gesztusa, mikor egy elkeseredett kis rajongót beinvitáltak a paddockba.
Szeptemberben is szerepel autósportos történet a hat között, méghozzá Billy esete. A cikk írásakor Billy vezeti is a szavazást 56,8%-kal! Ha te is szeretnél szavazni, azt megteheted a mylaureus.com oldalon.
A Schmidt Peterson Motorsport elmondása szerint a Le Mans győztes Brendon Hartley, és a jelenleg DTM-ben szereplő Robert Wickens is a 28 fős listájukon van, mint potenciális versenyző a 2018-as IndyCar szezonra.
Mikhail Aleshin távozott a csapattól, hogy a BR Engineering LMP1-es projektjével foglalkozzon, megüresedett helye pedig kulcsfontosságú lett az átigazolások tekintetében.
„Volt egy konferenciabeszélgetésünk mind a 28 versenyzővel.” – mondta a csapat társalapítója, Sam Schmidt. „Mondhatni mindenki, aki versenyzett idén az IndyCarban, és aki még nem, az is a listánkon volt, de szemügyre vettük Európát is és várunk még, meglátjuk, hogy alakulnak az eredmények a Forma-1-ben. De nem titok, hogy érdeklődünk minden olyan versenyző iránt, aki kiszorul az LMP1-ből és a DTM-ből.”
„Igazi nagy tehetségek, mint Brendon Hartley, Robert Wickens, Earl Bamber, szerintem számukra jó ötlet kipróbálni magukat az IndyCarban. Jó munkát tudnának itt végezni.”
Schmidt elismerte, hogy Aleshin utódjának keresése miatt még nem volt alkalmuk jelenlegi versenyzőjük, James Hinchcliffe szerződését sem meghosszabbítani, bár már közel vannak a megállapodáshoz.
A Red Bull tartalékpilótája zsinórban a második sikerét könyvelhette a japán Super Formula sorozatban, köszönhetően egy bátor taktikai húzásnak.
A mezőny nagy része a közepes gumikon rajtolt, ellenben Gaslyval, aki azt a lágy gumit választotta, amiről jóval kevesebb ismerete volt. Ugyanis a Yokohama, a bajnokság hivatalos gumiszállítója az előző fordulóban használta először a lágy gumit az idei évben.
Jó döntésnek bizonyult, ugyanis a rajtnál rakétaként lőtt ki és az ötödik helyről hamar a második pozícióban találta magát. Előtte már csak az élről induló Tomoki Nojiri állt, akit elkezdett támadni. Megelőzni azonban nem tudta, de hamarabb állt ki kerékcserére ami aztán döntőnek bizonyult. A Dandelion pilótája 15 körrel később jött ki, mint a francia. Ennek köszönhetően nem tudta megőrizni a vezetését a kerékcsere után, így Gasly állt az élre.
Nem elég, hogy Nojiri elvesztette a vezetést a versenyben, nem sokkal később pedig a korábbi Forma-1-es pilótával, Kamui Kobayashival ütközött az egyes kanyarban, ami miatt egy első szárny cserére kellett kiállnia. Ezzel a pontszerzésről is lemondhatott. Így Gasly nyugodtan és magabiztosan nyerte meg a versenyt. Ezzel a sikerével pedig bejelentkezett a bajnoki címre.
A korábbi Forma-3-as bajnok Felix Rosenqvist végzett a második helyen, aki egy korai kiállásnak köszönhetően át tudta ugrani az előtte állókat, így zsinórban harmadszor végzett a pódiumot érő helyen. A dobogó legalsó fokára pedig a svéd csapattársa Kazuya Oshima állhatott fel. A bajnoki éllovas Hiroaki Ishiura a negyedik helyével fontos pontokat vesztett a bajnokság szempontjából.
Nojirihez hasonlóan egy késői bokszkiállás miatt bukott sok pozíciót a címvédő Yuji Kunimoto, aki a harmadik helyről esett vissza az ötödik helyig. A szezonnyitón diadalmaskodó Kazuki Nakajima lett a hatodik, a balesetbe keveredő Kobayashi pedig a hetedik. Az utolsó pontszerző helyen a mezőny egyetlen brit pilótája Jann Mardenborough ért célba, egy két kiállásos taktikával. A top10-et Tsukakoshi és Sekiguchi zárta. A bajnoki címért harcoló WEC sztár, André Lotterer már az első körben kiállni kényszerült, mert megsérül a felfüggesztése, ezzel pedig nagy hátrányba került az összetettben.
Ahogy a DTM és az F3-as mezőny, az Audi TT Cup is a Nürburgringre látogatott a hétvégén.
Három vendég-„versenyző” is részt vett a versenyhétvégén. Egyikük a Red Bull Air Race 2016-os bajnoka, Matthias Dolderer, akinek sok magyar szurkol, tekintve, hogy a menedzsere az magyar hölgy, Szalontai Zsuzsa, aki Timo Glock karrierjét is egyengeti már hosszú ideje.
Egy másik VIP induló Marco Melandri motorversenyző volt, aki 2002-ben bajnok lett a 250cc-s kategóriában, jelenleg pedig a Superbike bajnokságban versenyez.
A harmadik pedig a 23 éves Felix von der Laden, német vlogger volt.
Az első, azaz szombati verseny esős körülmények között zajlott, a pole-ból pedig Mikel Azcona várhatta a rajtot, Tommaso Mosca és Fabian Vettel előtt. Melandri a 4., Keszthelyi Vivien a 8., von der Laden a 14., Dolderer pedig a 16. helyről rajtolhatott.
A rajtot követően Vettel feljött a második helyre, és Melandri is megelőzte Moscát. Keszthelyi a 11. helyre csúszott, a mezőny végén pedig von der Laden és Dolderer álltak.
Matthias Dolderer | Fotó: Audi AG
A negyedik körben Gosia Rdest és Philip Ellis összeütköztek, ennek következtében Ellis ki is esett a versenyből, és a safety cart is a pályára kellett küldeni miatta.
Az újraindítás után Mosca ismét Melandri előtt volt, von der Laden már a 11. volt, Rdest bár csak a 12. helyen de még versenyben volt, Keszthelyi pedig a 14. helyen állt, míg a sort Dolderer zárta a 15. helyen.
Később Vettelt Mosca a harmadik helyre szorította vissza, Rdest feljött a 10., Keszthelyi pedig a 12. helyre, miközben Melandri alaposan visszaesett, a 13. helyen állt.
Mosca később visszaesett a negyedik helyre, Vettel pedig feljött a másodiknak, míg Melandri visszaküzdötte magát a 7. pozícióba. A három női versenyző pedig egymás után következtek a 9-10-11- helyen, Rdest, Keszthelyi, Fabienne Wohlwend sorrendben.
Keszthelyi Vivien | Fotó: Audi AG
A versenyt végül Azcona nyerte Vettel és Drew Ridge előtt. Rdest a 8. lett végül Keszthelyi Vivien előtt, míg Melandri a 10. helyen zárt. Von der Laden a 12., míg Dolderer a 14. helyen ért célba.
A második versenyen, vasárnap, már száraz körülmények fogadták a TT Cup mezőnyét. A pole-ból ismét Azcona indulhatott, míg a második rajthelyet Mosca, a harmadikat pedig Melandri szerezte meg! Vettel a 6. helyről várta a rajtot, míg Keszthelyi a 11., von der Laden a 15., Dolderer pedig a 16. helyről indulhatott.
A rajtot követően Wohlwend és Mike Beckhusen kilökték egymást a versenyből. Melandri pedig keresztbe fordult, néhányan kikerülték, Keszthelyi Viviennek azonban nem sikerült, így aztán már egyikük sem tudta folytatni a versenyt.
„Sajnos a második futamot versenybaleset miatt nem tudtam befejezni.” – írta Vivien Facebook oldalán.
A kiesések következtében a mezőny öt kört tett meg a biztonsági autó mögött, mire újra versenytempóra kapcsolhattak.
Mikel Azcona | Fotó: Audi AG
Ekkor Azcona vezetett Mosca és Milan Dontje előtt. Vettel a 8. helyen állt, a sort pedig von der Laden és Dolderer zárták.
Négy körrel a vége előtt azonban Dontje is kiesett, így a harmadik helyre Kevin Arnold jött fel.
Miután más jelentős esemény nem történt, az Azcona-Mosca-Arnold trió állhatott dobogóra. Gosia Rdest a 6., Fabian Vettel a 8. helyen zárt, míg von der Laden a 10., Dolderer pedig a 11. lett.
Dolderer a második verseny után megosztott egy rajtrácson készült fotót, melyen gridgirlje lábai is látszanak, és a következő szöveget fűzte hozzá: „A motorsport szexi! 11. hely a második TT Cup versenyen! Jó móka volt, köszönöm mindenkinek az Audi Sportnál ezt a nagyszerű lehetőséget!”
David Ferrer, francia versenyző belehalt sérüléseibe, miután az elmúlt hétvégén balesetet szenvedett a Zandvoort Historic Grand Prix-n.
A 61 éves Ferrer egy March 701-est vezetett az FIA Masters Historic Formula 1 versenyén, mikor balesetet szenvedett az Arie Luyendijk gyors jobbkanyarban. A helyszínen újra kellett éleszteni, ez után egy amsterdami kórházba szállították.
„Az FIA sajnálattal tudatja, hogy David Ferrer a Zandvoortban szerzett sérüléseinek következtében életét vesztette.” – áll a közleményben. „Az FIA őszinte részvétét fejezi ki Mr Ferrer családjának és barátainak ebben a nehéz időszakban.
A baleset után a versenyt nem indították újra.
A brit Paul Tattersall Ferrer mögött haladt, mikor a baleset történt, le is kellett mennie a pályáról, hogy ki tudja kerülni a roncs autót.
„Egy másodpercem volt csak eldönteni, hogy jobbra, vagy balra megyek-e.” – mesélte Tattersall. „Hála az égnek, hogy jobbra mentem, különben beleszálltam volna Davidbe.”
Zware crash op Zandvoort. In zo'n 1970 F1 wagen ben je zeer kwetsbaar bij een crash. Rijder is gereanimeerd en naar ziekenhuis. #zandvoortpic.twitter.com/BwGIjTqkd3
Szokatlan jelenetet láthattak, akik nézték az elmúlt hétvégén az IndyCar versenyt, Watkins Glenből.
Josef Newgarden a boxból kijövet elvesztette uralmát autója fölött, és nekiütközött a falnak. Mögötte érkezett Sebastien Bourdais, aki már nem tudta kikerülni, és nekiment Newgardennek…
A versenyt egyébként Alexander Rossi nyerte, Newgarden pedig még vezeti a bajnokságot, ám mindössze 3 ponttal, Scott Dixon előtt.
Már augusztus másodikán eldőlt, melyik a kedvenc képetek augusztusban, Instagram oldalunkon. Az újra Forma-1-es autóba ülő Robert Kubicát és lengyel rajongóit kedveltétek a legjobban.
Egyelőre Felipe Nasr csak Castroneves vendégeként van jelen az IndyCar hétvégi versenyén Watkins Glenben. A korábbi F1-es Sauber pilóta versenyzői ülést keres magának 2018-ra, és most barátja meghívására látogatta meg a tengerentúli bajnokságot. Felipe már pénteken kilátogatott, és nem is titkolja, hogy érdekelné akár egy IndyCaros lehetőség. Ráadásul Castronevesen kívül régi európai barátai is itt vannak, hiszen a Forma-1 előtt a Carlinnal is versenyzett, akik érdekeltek már az Indy Lightsban is, de tervezik hogy bemutatkoznának a legmagasabb tengerentúli nyitott együléses szinten is. Nasr így nyilatkozott Glenben:
„Helio volt az, aki meghívott, persze a Carlinos srácokat is évek óta ismerem. Vezettem náluk az F3-ban, és a GP2-ben, így jó a kapcsolatunk. Jó látni azt is, hogy az Indy Lightsban is jól szerepelnek. Nagyon közel akarok most lenni, mert Helio meg fog mutatni mindent, ami érdekes.”
A brazil pilóta állítja, hogy 2018-ban újra versenyautóban láthatjuk majd, de hogy milyenben, az még képlékeny:
„Az az igazság, hogy tavaly minden nagyon későn történt. A Sauberes szerződés nem jött össze, december volt, és más kategóriákban is már le voltak osztva a lapok. Idén vezettem már mindenféle autót, és jövőre biztosan visszatérek a versenyzéshez, de még mindig nem tudom, hogy hová. Miért is ne akár ide? Lehet, hogy ez a széria a jövőm… El fogom árulni, amint minden lehetőséget mérlegeltem, így akár az IMSA-t, IndyCart, Formula E-t, WEC-et, ezek mind olyan kategóriák, ami érdeklik az embereket, és magas színvonalú bajnokságok.”
Felipenek régóta tart a barátsága Castronevesszel. Helio egykoron ugyanis Nasr apjának a csapatánál versenyzett a dél-amerikai F3-ban:
„Helio kisgyerek korom óta ismer. Apámnál versenyzett, a dél-amerikai F3-ban. Egyike a legképzettebb versenyzőknek a rajtrácson. Amikor az Indybe került, remek éveket teljesített, de mindig is jó kapcsolatban maradt a családommal. Kifejezettem öröm most itt sétálgatnom, és találkoznom emberekkel. Amikor meghívott, már akkor tudtam, hogy ez jó lesz! Ő azon fickók egyike, aki mellett jó lenni. Mindent tud arról, hogy miképp működnek itt a dolgok, mert azért eléggé más. Ez egy erős mezőny, erős csapatokkal. Én nézőként vagyok jelen. Helio viszont mindent megmutat, és láthatok izgalmasabb részleteket is az IndyCarból.”
Castroneves egyébként a bajnoki címért is harban áll, nyernie kellene Watkins Glenben. 42 pont a hátránya Josef Newgardenhez képest, és még két forduló van hátra a bajnokságból.
A Forma-1-et is megjárt, korábbi Indy 500 győztes, Alex Rossi úgy véli, hogy Fernando Alonso úgy tudná ismét visszaszerezni győztes formáját, ha az IndyCarba igazolna. Mivel a McLaren-Honda finoman szólva sem versenyképes, és már amúgy is belekóstolt a spanyol versenyző idén az IndyCarba.
„Szerintem Fernandonak nem okozna gondot az alkalmazkodás.” – vélekedik Rossi. „Láttam Indianapolisban, bár azt hiszem újra és újra meglepődne, ahogy velem is volt, hogy milyen jók a többiek és hogy egy aprócska hiba is tizedeket jelenthet, ez pedig jelentheti azt is, hogy mondjuk 5. helyett, csak 12. vagy. ”
„Szerintem jót tenne a bajnokságnak. Láttuk, milyen nézettséget hozott az Indy 500-as szereplése, nyilvánvaló, hogy sokkal nagyobb globális érdeklődés övezte azt a versenyt, mint a többit a versenynaptárban.”
Rossi véleményét maga az IndyCar széria is közzétette Twitteren, mire Alonso csak egy GIF képpel reagált.