Kategória: Fastest Slap

  • Zsinórban a második hétvégén tört darabokra a Red Bull trófeája

    Zsinórban a második hétvégén tört darabokra a Red Bull trófeája

    Az F1-es mezőnyből toronymagasan kiemelkedő Red Bullnak a 2023-as szezonban csak egyetlen negatív sorozata van: a Hungaroring után Spa-Francorchamps-ban is seprűvel kellett összeszedni az egyik győztes trófeájukat.

    Egy hete a Magyar Nagydíjon Lando Norris okozott jelentős anyagi kárt azzal, hogy a dobogón való ünneplése során akaratlanul lelökte onnan a győztes Max Verstappennek átadott, a Herendi Porcelánmanufaktúra által gyártott trófeát, ami a zuhanás következtében összetört.

    A címvédés felé öles léptekkel haladó Red Bullnak ebben a hónapban nincs szerencséje a díjakkal, hiszen a Belga Nagydíjon aratott kettős győzelmüket követő ünneplés során ismét összetört az egyik trófeájuk, ezúttal ráadásul nem okolhatják érte egy másik csapat tagját sem.

    Az istálló személyzete a közös fotózásra gyűlt össze a bokszutcában, a képek elkészültét követően pedig sokan igyekeztek is elmenekülni a helyszínről a kipukkanó pezsgők elől. Helmut Marko, a Red Bull sokat látott főtanácsadója résen volt, és a legrosszabbra készülve futás helyett inkább gyorsan megfogta Verstappen és Sergio Pérez trófeáját, nehogy véletlenül fellökje azokat valaki. Igen ám, de nem volt több keze ahhoz, hogy a konstruktőri trófeát is megvédje, ami egy egészen abszurd baleset áldozata lett: az ünnepi felirattal ellátott bokszutcai tábla eldőlt a tolongásban, méghozzá egyenesen a trófea felé, ami így szintén felborult és összetört.

    Noha nem porcelán, ám ezen a hétvégén is egy különleges kompozíció szolgált ötletül a dobogósoknak járó díjhoz: most először az MSC Cruises hajótársaság volt egy F1-es nagydíj főszponzora, így a trófea felső része is egy luxushajó részletét formázta.

    „Ó ne, már megint eltört a trófea!” – kiáltott fel Verstappen.

  • Tilos a nevetés! – Ricciardo elbukta visszatérésének legnehezebb kihívását

    Tilos a nevetés! – Ricciardo elbukta visszatérésének legnehezebb kihívását

    Nem a számára új technikával, az egy évtizede nem látott környezettel vagy a kilenchónapos kihagyással volt a legnehezebb megbirkóznia Daniel Ricciardónak a Magyar Nagydíjon megejtett F1-es visszatérésén, hiszen az igazán teljesíthetetlen feladattal a Red Bull motorhome-jában találták meg.

    Ricciardo sikeresként értékelte Forma-1-es visszatérését a Hungaroringen azt követően, hogy az időmérőn és a versenyen is a 13. helyen végzett, mindkét alkalommal legyőzve csapattársát, Juki Cunodát a jelenleg a konstruktőri tabella utolsó helyén álló AlphaTauriban.

    Ám az istállónál jól tudták, mi az az erőpróba, ami a lehető legnagyobb nehézséget okozza az ausztrálnak, akinek széles vigyorai és harsány nevetései messze földön híresek, így első pályán kívüli kihívásként rögtön egy olyan videóban kellett helytállnia, amelyben Cunodával azon versenyeztek, melyikük bírja tovább nevetés nélkül egymás társaságát és bolondozását.

    Ricciardo taktikái közül sem a simogatás, sem farkasszem nem váltak be igazán, s amikor olasz nyelvre váltottak, már rendre ő nevette el magát korábban.

  • Vettel megtalálta a lehető legzöldebb versenyzési formát, csak a biztonsági övet hiányolja

    Vettel megtalálta a lehető legzöldebb versenyzési formát, csak a biztonsági övet hiányolja

    A négy kereket nullára cserélve tért vissza a versenypálya helyett a versenyvizekre Sebastian Vettel, aki saját vitorláscsapatának fedélzetén tett szert teljesen új tapasztalatokra Los Angelesben.

    Miközben a Forma-1 a Hungaroringen versenyzett, a sporttól tavaly visszavonult négyszeres világbajnok egy egészen más szakággal ismerkedett. Vettel tavasszal összefogott Thomas Riedellel, hogy a SailGP nevű, az idén negyedik szezonját teljesítő és az egész világot bejáró vitorlásversenyre benevezzék Németország csapatát is, amelynek ő is társtulajdonosa lett.

    A csapat chicagói bemutatkozását követően a Los Angeles-i fordulóra Vettel is csatlakozott a legénységhez, hogy a hétvége főeseményeit megelőző tesztverseny során maga is vízre szálljon és elsajátítsa a szakma rejtélyeit a kétszeres olimpiai érmes kormányos, Erik Heil segítőjeként.

    „Gyakran hallottam, hogy sok a hasonlóság a magas szinten űzött vitorlázás és az autóversenyzés között, de csak egy véletlen során kerültem kapcsolatba Thomasszal, aki a megálmodója volt a német csapatnak. Elkezdtem ismerkedni a dologgal és egyre inkább rákaptam. Persze én magam még nem vagyok vitorlás, de még ez is megtörténhet a jövőben” – mesélt Vettel arról, hogyan csöppent bele ebbe a világba.

    Vettel
    Fotó: SailGP

    Vettel már az F1-ben töltött utolsó évei során is egyre sűrűbben hallatta a hangját környezettudatos témák kapcsán, s már kenyéradó sportágának pazarlásait is gyakran kritizálta. Ilyen szempontból tökéletes otthonra és befektetésre lelt a vitorlázásban.

    „Az biztos, hogy sokkal fenntarthatóbb, hiszen maga a természet hajtja meg” – mondta Vettel, akit lenyűgöztek a vízen töltött új tapasztalatok, még ha a csúcssebességek itt 60 km/óra körül is tetőznek.

    „Elképesztő belelátni ebbe a teljesen új világba. A szél működését nagyon nehéz megismerni, hiszen nem olyasvalami, amit meg lehetne fogni. A tévén keresztül nézni és megérteni mindenesetre ma már sokkal könnyebb, mint korábban, hiszen a grafikák alapján lehet látni, hogy ki áll az élen és hogy merről fúj a szél. Persze itt is minden a részletekben rejlik.”

    „Lenyűgöztek a G-erők vezetés közben, mert egyáltalán nem gondoltam, hogy ilyen nagyok lehetnek. Kanyarodás közben olykor hiányoltam a biztonsági övet! Ez a sebesség a vízen sokkal gyorsabbnak tűnik, mint a szárazföldön.”

    A Los Angeles-i versenyt a spanyol csapat nyerte, míg az újonc németek két forduló után az utolsó helyen állnak a tíz nemzet versengésében.

  • Feledhetetlen ajándékot kapott a Red Bulltól a Pérez balesete miatt síró kisfiú

    Feledhetetlen ajándékot kapott a Red Bulltól a Pérez balesete miatt síró kisfiú

    Szép gesztust intézett két rajongója felé a Hungaroringen a Red Bull azok után, hogy Sergio Pérez összetörte a csapat egyik autóját a Magyar Nagydíj első szabadedzésének kezdetén.

    Még száraz volt a pálya, s még négy perc sem telt el az idei Forma-1-es pályaaktivitásból a Hungaroringen, amikor Pérez az 5-ös kanyarban hibázott és a falba csapódott a Red Bull-lal, ezzel hamar véget vetve önmaga számára az egyórás gyakorlásnak.

    Pérez-bukással és esővel indult a hungaroringi hétvége

    A balesetet követően a televíziós közvetítés egy AlphaTauri-szerelést viselő, pityergő kisfiút mutatott a lelátóról, akit Red Bull-ruházatot viselő felnőtt kísérője próbált vigasztalni.

    A jelenet a Red Bull marketingcsapatát is meghatotta, és az istálló az Instagramon felhívást tett közzé, amellyel az ominózus rajongókat szerette volna megtalálni, hogy ajándékkal kedveskedjen számukra.

    A keresés hamar sikerrel járt, ugyanis egy újabb képen a kisfiú már VIP-belépővel a nyakában sétál a paddockban, ahol a Red Bull vendégszeretetét élvezi.

    Az eset hasonlatos ahhoz a hat évvel ezelőtti, nagy médiaérdeklődéssel övezett jelenethez, amikor a 2017-es Spanyol Nagydíj első körében kieső Kimi Räikkönen miatt sírdogáló kisfiút látta vendégül a Ferrari.

  • Mad Max visszatért? Ezért zárták ki Verstappent a hétvégi versenyről

    Mad Max visszatért? Ezért zárták ki Verstappent a hétvégi versenyről

    Max Verstappen olyat tett egy hétvégi versenyen, ami miatt diszkvalifikáltak az eseményről.

    A holland versenyző szabadidejében sem tud elszakadni a sebességtől, így azokon a napokon, mikor nem kell a Red Bullt vezetnie, online csapatával méretetti meg magát iRacingben.

    Ám a hétvégén szándékosan tessékelte ki egyik versenytársa virtuális autóját a pályáról, amit nem díjaztak a verseny szervezői.

    Miért lökte ki ellenfelét a Red Bull fenegyereke?

    A kétszeres világbajnok a Team Redline-nal a három órás Golden Toast Gran Prix-n vett részt. A pole pozíciót megszerezte, majd a verseny felénél beindultak az események, mivel hátulról meglökte őt Sven Haase. Az eset következtében Verstappen magával sodorta csapattársát, Diogo Pintót is.

    Verstappen dühbe gurult, majd össze szedte magát és felzárkózott az ominózus csoportra. A spa-i versenypályát jól ismerve, a La Combes környékén tervezte megtorolni az esetet. Haase mögé ért, és kitessékelte ellenfelét a pályáról. Mindketten a kavicságyban kötöttek ki.

    A szándékos ütközés kapcsán a Red Bull holland versenyzőjét kizárták az eseményről. Az verseny kommentátora szerint a 25 éves pilóta kissé túlreagálta az ügyet, míg az internet népe is hasonló véleményt fogalmazott meg.

    „Max Verstappen egy kiba**ott Forma-1-es világbajnok, és a gyerekek példaképe. Nagyon nem kellene így viselkednie. Vannak, akik nagyon komolyan veszik ezeket a versenyeket, és nem csak elviccelik a haverjaikkal” – írta az egyik felhasználó Twitteren.

    Egy másik bejegyezésben a következő kérdést vetette fel az egyik szurkoló:

    „Mikor Dan Ticktum csinálja ezt az ‘rossz’ és ‘két évig nem versenyezhet’. Ám amikor Max Verstappen csinál ilyet az ‘vicces’ és ‘aranyos’.”

    „Esküszöm ezért kizárás jár az iRacingból, vagy megússza azért, mert ő Max Verstappen?”

  • Vettelről és Schumacherről szólt leginkább a tegnapi nap Goodwoodban (videó)

    Vettelről és Schumacherről szólt leginkább a tegnapi nap Goodwoodban (videó)

    Az idei goodwoodi sebességfesztivált július 13 és 16 között rendezték meg. Mivel a szombati napot elmosta az eső, a helyszínre kilátogató emberek számára az utolsó napra maradt a legfőbb attrakció, ugyanis számos F1-es autócsoda hajtott ki a pályára.

    Először Mick Schumacher bizonyíthatott, aki két Mercedest is meghajthatott. Először a 2021-es konstruktőri bajnokságot is megnyerő W12-vel is fánkozott a közönség számára, de a másik csillagos autó sokkal nagyobb érzelmi jelentőséggel bírt a számára. Schumacher ugyanis a bajnoki Mercedes mellett az édesapja által is vezetett W02-vel is mehetett, és a bemutatók során az édespapja sisakdizájnját viselte.

    Ezután Sebastian Vettel következett, aki Schumacherhez hasonlóan, több F1-es autóval bemutatózott. Először Nigel Mansell legendás Williams FW14B-jét (1992), majd az Ayrton Senna által is versenyzett McLaren MP4/8-át (1993) vezethette a közönség legnagyobb örömére. Előbbiben egy V10-es Renault, utóbbiban pedig egy V8-as Ford motor dolgozott, de mindkettőnél szintetikus üzemanyagot használtak, így Vettel ezzel is promótálta az üzemanyagot is gyártó céget, a P1 Race Technologyt.

    Végezetül pedig egy bajnoki egyesülést is láthattak az autósport szurkolók. Mika Häkkinen ugyanis azzal az 1999-es McLarennel mehetett pár kört, amivel megnyerte a második világbajnoki címét a Forma-1-ben. A finn egy nagyon nehéz szezont követően le tudta győzni a ferraris Eddie Irvine-t, aki Michael Schumacher Brit Nagydíjon való kettős lábtörését követően vált az olaszok első számú versenyzőjévé.

    Az előbb említett ex-F1-es pilótákon kívül még Oscar Piastri és Jenson Button is jelen volt a rendezvényen. A McLaren ausztrál újonca is egy nagyon patinás jágányt, egészen pontosan James Hunt 1977-es bajnoki autójának volánja mögé ülhetett be.

  • Életeket mentett az Alpine, a „különleges vendégek” szerető otthonaikat keresik

    Életeket mentett az Alpine, a „különleges vendégek” szerető otthonaikat keresik

    Egy tucat kis kedvencet talált az Alpine a garázsában a Brit Nagydíj hétvégéjén.

    12 fekete kis cicát hagytak magukra múlt héten, akik a francia istállónál találtak menedékre. A csapat a Chipping Nortonban található (az Alpine enstone-i bázisához közel) Cherwell Cats Protectiont kereste fel, akik azonnal fogadták a hívást, és védelme alá vették a magukra hagyott macskákat.

    Emily Parker, a szervezet koordinátora elmondta, azonnal autóba pattantak, mikor megtudták, hogy 12 árva cicát kell elhelyezniük. A jótékonysági szervezet első embere hozzátette, a kiskedvencek örökbe fogadhatóak.

    „Noha, meg vannak az eszközeink a cicák gondozására, minden bizonnyal képesek leszünk szerető otthont találni nekik. Ugyanakkor az állatorvosi költségek miatt a cicák után, egyenként 130 fontot kell fizetni az új gazdiknak.”

    A jótékonysági szervezet hozzátette, ha adományokkal tudják segíteni a működésüket és a cicák ellátását, annak is nagyon örülnek.

  • Russell ezzel az inggel kiérdemelte „a hónap dolgozója” címet

    Russell ezzel az inggel kiérdemelte „a hónap dolgozója” címet

    George Russell a Brit Nagydíj hétvégéjének egyik reggelén különös szerelésben sétált be Toto Wolff irodájába: egy olyan inget viselt, amelyen a Mercedes csapatvezetőjének arcképe látható sokszorosítva.

    Wolff hitetlenkedve nézte Russell öltözetét, ám hamarosan neki is a kezébe nyomtak egy hasonló mintázatú pólót, amin viszont az ő „főnöke”, vagyis a felesége, Susie Wolff látható.

    A szokatlan mintázathoz az ötletet az adta, hogy a Brit Nagydíj hétvégéjén sok rajongó jár hasonló dizájnú szerelésben, amelyeket a Mercedes pilótáinak, Russellnek vagy Lewis Hamiltonnak a feje borít.

  • Russell már a fellegekben: hatalmas élménnyel lepték meg

    Russell már a fellegekben: hatalmas élménnyel lepték meg

    A Mercedes versenyzője, George Russell a hazai versenye, a Brit Nagydíj előtt kipróbálhatta, milyen érzés egy vadászrepülőn “utazni”.

    Tíz évvel azután, hogy az első mercedeses szezonjában Lewis Hamiltont megreptette a brit légierő egy vadászrepülővel a Brit Nagydíj előtt, Russell ugyanilyen élményben részesült a futam előtti egyik promóciós rendezvény keretében. Erre elkísérte őt a Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz, az erről készített összeállítást a hétvége folyamán adja majd le a tévécsatorna.

    Russellt a légierő egyik Typhoon típusú gépén reptették meg, és természetesen izgatottan számolt be róla. „Életre szóló élmény volt a Typhoon vadászrepülővel menni – írta a közösségi médiára kitett egyik bejegyzésben. – Nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy sokat tanulhattam, és persze a repülést!”

  • Gépszörnnyel győzte le az F1 óriását a mezőny legkisebbje

    Gépszörnnyel győzte le az F1 óriását a mezőny legkisebbje

    Max Verstappen elszenvedte idei ritka vereségeinek egyikét – és szerencséjére ez is csak egy tét nélküli bolondozás során történt egy ausztriai bánya területén. Bár Juki Cunoda tartott attól, hogy a pedált sem fogja elérni a Mega Truck üléséből, végül a világbajnok volt az, aki hiába taposta a gázt a versenyen.

    A Red Bullnak sosem kellett a szomszédba mennie egy kis bolondozásért, kivéve persze most, amikor szó szerint a szomszédba ment: az Osztrák Nagydíj előtt a saját pályájától, a Red Bull Ringtől mintegy 50 kilométerre található erzbergi vasércbányához vezényelték Verstappent és Cunodát, hogy egy különleges versenyen vegyenek részt a hétvége felvezetéseként.

    „Az F1 legalacsonyabb pilótája ellen fogok versenyezni ezekkel a Mega Truckokkal” – utalt a 159 cm-es magasságú Cunodára Verstappen, miközben a mögöttük álló gépóriásokra mutatott. A Mega Truckok három méter magas járművek, amelyek kerekei egyenként 700 kg-ot nyomnak, vagyis Cunoda súlyelőnye vajmi keveset számított, s a japánnak inkább még küzdenie is kellett azzal, hogy bemásszon valahogy a vezetői fülkébe.

    A bánya területén kialakított háromszögalakú pályán autóroncsokon, sártócsán és ugratón is át kellett haladniuk a teljesen új vezetési élménnyel ismerkedő versenyzőknek. Az időmérőt – merthogy azt is rendeztek, nem mintha nem fért volna el a két jármű egymás mellett a rajtnál –, Verstappen három másodperccel jobb idővel nyerte. Bár a versenyen hátrébbról startolt, Cunoda az első egyenesben át is vette a vezetést, ám ebben alighanem szerepe volt annak is, hogy Verstappen szinte azonnal műszaki hibát jelzett: hiába taposta a gázt, járműve csigalassúsággal poroszkált.

    A versenyt így Cunoda nyerte, majd azzal viccelődött, hogy vizet öntött Verstappen járgányának motorjába, így okozva műszaki hibát. A trófeát viszont így is boldogan vette át, azzal nyugtatva a hollandot, hogy neki úgyis van már belőle vagy ezer.

    Az AlphaTauri versenyzőjének nem ez az első sikere a Red Bull által idén indított házi szériában, amely során különféle járművek mögé ülteti versenyzőit: a Miami Nagydíj előtt a csapat tesztpilótáját, Daniel Ricciardót motorcsónakversenyben győzte le.