Az Ausztrál GT-ben történt látványos kicsúszás, mely nem attól lett izgalmas, hogy valaki nagyon összetörte volna az autóját, hanem attól, hogy a füves bukótérben Ash Samadi Audi R8-ával egy méretes tócsába száguldott, látványos vízfüggönyt csapva ezzel.
A portugál futballsztár, Cristiano Ronaldo saját nevével fémjelzett parfümjét népszerűsíti, és játékot indított Instagramon.
„Szeretnéd megnyerni a Cristiano Ronaldo Fragrances termékcsaládot? Mutasd meg a legjobb trükködet, tedd közzé a #CR7Challenge hashtaggel és ne felejtsd el kihívni a játékra 7 barátodat!” – írta Ronaldo Instagramon, majd ő is kihívott 7 személyt, köztük Nico Rosberget.
Rosberg pedig teljesítette is a kérést.
„Köszönöm, hogy jelöltél, Cristiano! Íme az én legjobb trükköm, amivel elő tudtam állni a #CR7challenge-re. Mondanom sem kell, hogy összetörtem a szomszéd erkélyen lévő virágcserepeit köszönhetően az elhibázott rúgásomnak a végén.”– írta Rosberg a mellékelt videóhoz.
Rosberg többek között Brack Obamát, Roger Federert és Philipp Lahmot is kihívta.
Jól sikerült utolsó, texasi futamával elérte célkitűzését, és a legjobb 8 között zárta a szezont György Szilveszter drifter az amerikai Formula Drift Pro2 versenysorozatban. A HELL Racing Team pilótájának menetelését ugyan technikai problémák szakították meg a legjobb 8 között, de a texasi eredmény így is elegendő volt ahhoz, hogy év elején megálmodott célját elérje az Európa-bajnok versenyző.
Az augusztus eleji, peches monroe-i futam után nem kis feladat várt György Szilveszterékre: szinte teljesen újra kellett építeni az összetört karosszériát, hogy a versenyző rajthoz tudjon állni a Formula Drift Pro2 sorozat utolsó futamán. A csapat kéthetes munkájának eredményeképp azonban Szilveszter egy tökéletes állapotú Nissannal kezdhette meg a felkészülést Arkansasban, amely után bizakodóan nyilatkozott: „A pálya európai jellegű volt, az első perctől olyan volt, mintha már mentem volna rajta.” A 2012-es Magyar Profi Drift Bajnokság győztese a hetedik helyen kvalifikálta magát a páros megmérettetésre.
A TOP 16/TOP 8-ba való bekerüléshez Matt Wankirket kellett legyőznie Szilveszternek. A technikai gondok nem kímélték a magyar drifter ellenfelét, és mivel Wankirkék a felmerült problémát a technikai problémák helyrehozására rendelkezésre álló 5 percben sem tudták megoldani, Szilveszter könnyedén nyerte a csatát és bejutott a legjobb 8 közé. A TOP4-be kerülés azonban nem várt fordulatot tartogatott a magyar pilóta számára. A by run-ról leérkezve a csapat jelezte Szilveszternek, hogy valami probléma van az autóval, hiszen a jobb oldali első keréknél szikrázik a kocsi. Az új kormánymű, amit Arkansasban szerelt be a csapat, valószínűleg gyártási hibás darab volt és több egész egyszerűen szétesett. A szerelők, amennyire lehet, rendbe hozták a hibás alkatrészt a rajtra, de a TOP4-ért folytatott csata közepén a kormánymű megadta magát és Szilveszter kénytelen volt befejezni a driftet. Ellenfelét, az Enjuku Racing pilótáját, Kevin Lowrence-t így a magyar drifter segítette a végső győzelemhez.
Szilveszter így a 8. helyen zárta az évet, ami azt jelenti, a 2015-ös King of Touge bajnok jövőre magasabb kategóriában is nevezhet: négy versenyt futhat a Pro2-ben, és nyolcat a Pro1-ben.
Valentino Rossit zöld utat kapott az aragóniai pálya orvosaitól, így a hétvégén akár már versenyezni is láthatjuk a Doktort.
Rossi augusztus végén szenvedett lábtörést egy motokrosszbalesetben, ami miatt a két héttel ezelőtti misanói MotoGP-versenyt kénytelen volt kihagyni. Miután az eredeti diagnózis szerint az olaszra legalább 30-40 nap pihenőt szabtak ki, Rossinak az Aragóniai Nagydíjat is ki kellett volna hagynia (a Yamaha már ki is nevezte Michael van der Markot helyettesítő pilótának), ám egy hét eleji utcai motoros tesztet és orvosi vizsgálatot követően egy vártnál előbbi visszatérésnek lehetünk szemtanúi.
A Doktor továbbá sikeresen teljesítette a pályaorvosok fitnessztesztjét is, így elméletileg nincsen már akadálya annak, hogy vasárnap versenyezzen – ez azonban még nem jelenti azt, hogy valóban ez is fog történni. Az utcai motoros teszt egy dolog, de ahogy Rossi maga is nyilatkozta, végleges döntést csak a péntek délelőtti első szabadedzés után tud hozni, mivel „az M1-es [MotoGP-motor] sokkal nagyobb kihívást fog jelenteni”. Amennyiben kényelmetlenségek támadnának, a helyszínen készenlétben váró van der Mark fog beugrani.
Az amerikai F4-es bajnokság austini versenyhétvégéjének második futamát szokatlan eset miatt kellett megszakítani. Történt ugyanis, hogy a verseny közben(!) egy iskolabusz keveredett fel valahogyan a pályára. Utasok nem tartózkodtak a buszon.
Egyelőre nem tudni, hogy történhetett ez meg.
Mindez az 5-ös és 6.os kanyar közelében történt. A busz elég közel is került az autókhoz, melyek azonnal lelassítottak, mikor meglátták a nagy sárga buszt a pályán. Amint a versenybíróság értesült az esetről, megszakították a versenyt.
A tippek szerint a busz az a jármű lehetett, mely a versenyek után összegyűjti a pálya mellett dolgozó embereket. Azt azonban nem tudni, hogy miért hajtott a pályára, mikor még javában folyt a verseny.
A Peugeot 308 Racing Cup versenyhétvégéjén történt az eset, Magny-Cours-ban, mikor is két versenyző összeütközött a célegyenesben, mindketten eltalálták a falat, mely mögött épp egy pályabírói poszt volt, így több ember is ott tartózkodott a becsapódáskor. Igazi szerencse, hogy senki sem sérült meg.
Szokatlan incidens történt a NASCAR richmondi versenyén, méghozzá egy mentőautó miatt
Danica Patrick balesete sárga zászlót (caution) eredményezett, ekkor számos autó a boxba hajtott, illetve hajtott volna, mivel útjukban volt egy mentőautó. A versenyzők későn vették ezt észre, így többen is egymásnak ütköztek, hogy elkerüljék a mentővel való ütközést.
Mint utólag kiderült, a mentő sofőrje megtagadta a versenyigazgatóság utasítását, így került a versenyzők útjába. Az esetet kivizsgálják, hogy ne történhessen ismét ilyen szituáció.
Mindig öröm az minden autóbolondnak, motorsport rajongónak, ha különleges, és ritka autók érkeznek hazánk autósport szentélyébe, a Hungaroringre. Rengeteg nemzetközi sorozat tér vissza évről-évre a Forma-1-en kívül is, elég csak ha a túraautó világbajnokságra, a DTM-re, vagy a kamion Európa-bajnokságra gondolunk. Egyszer pedig még a Le Mans autói is ellátogattak Mogyoródra, 2010-ben. Pályánk sikere töretlen 1986 óta, azonban a régebbi versenyautók elkerülték a Hungaroringet: eddig.
Szalay Balázs neve ismert a Dakaros versenyei miatt, azonban maga is hatalmas gyűjtő, ráadásul elég széles palettáról merít, így tényleg sokféle járgány megtalálható a garázsában. Régóta érlelődött benne a gondolat, hogy érdemes lenne talán egy komolyabb eseményt szervezni a régi versenyautók szerelmeseinek. Ugyan kiállítások keretein belül azért találkozhatott már a közönség egy-két legendás autóval, de az igazi nyilván az, ha ezek az autók mozgásban is vannak, és versenyeznek velük. Balázs így összeszedte a már kipróbált csapatát, és belevágott a Hungaroring Classicra elnevezett vállalkozásába, azaz Goodwood mintájára megrendezi Kelet-Európa legnagyobb régi versenyautós találkozóját.
Az autóskártyáról vágyott Lolák, McLarenek, Porschék és Ferrarik mellett ugyanakkor külön érdekesség lesz az idelátogató külföldieknek az, hogy megelevenednek a keleti csodamasinák is, sőt a tervek szerint lesz kifejezetten Trabant verseny is a Hungaroringen, amire utoljára 1988-ban volt példa.
Mint ahogy az kiderült, ez a hétvége inkább a gépekről és azok legendás múltjáról szól, nem annyira a versenyzőkről, aki vezeti azokat. Az emberi tényező most szeptember végén teljesen szokatlan módon lesz jelen: mindenki kiélheti a retro/vintage stílusirányzatok iránti vágyát, ugyanis a szervezők kifejezetten kérik, hogy a 60-as, 70-es évek stílusában próbáljon meg megjelenni mindenki, legyen az, néző, szervező, versenyző, szerelő vagy a média munkása. Ebben még olyan segítséget is nyújtanak majd, hogy a helyszínen olyan fodrászok is rendelkezésre állnak majd, akik majd elkészítik az adott stílusnak megfelelő divatos frizurákat!
A magyar hétvége egyébként a francia Patrick Peter által megálmodott klasszikus versenyautókat felvonultató versenyszezon részeként kerül először megrendezésre Magyarországon. Idén eddig Spanyolországban, Franciaországban több helyszínen is, mint pl. Dijonban, Spa-Francorchampsban, Monzában, voltak versenyek. Ezen programsorozathoz csatlakozik a Hungaroring is, szeptember 29 és október 1. között.
A korábbi Williams és McLaren pilóta Juan Pablo Montoya, ezúttal egy Bugattival ért el új sebességrekordot. A cég ikonikus modelljét, a Chiront kapta a kezei közé a kolumbiai, amelynek 8 literes motorja négy turbófeltöltővel 16 hengerrel és közel 1500 lóerős teljesítményével pont megfelelő az egyébként Forma-1-ben is csúcstartó Montoyának.
0-ról 400 km/óráig tartott a menet, és 41.96 másodperc elég volt erre Montoyának az új világrekordra. A kolumbiai nagy Bugatti rajongó, és elárult,a hogy teljes biztonságban érezte magát a szuper sportautóban, olyannyira, hogy még bukósisak sem volt rajta a rekordkísérlet alatt!
„Nagy biztonságban éreztem magamat, megbízható. Nyugodt voltam végig, és nagyon élveztem azt a két napot, amit eltölthettem ezzel az autóval. Egészen hihetetlen, hogy nincs szükség semmiféle komoly előkészületre, hogy 0-ról 400-ig gyorsulj. A Chironnal ez gyerekjáték volt. Csak beülsz, és mész. Állati!” – lelkendezett Juan Pablo Montoya, az esemény után.
Aki szeretné kipróbálni mindazt, amiről Montoya beszél, 2.7 millió dollárért vehet magának egy Bugatti Chiront.