Kategória: Fastest Slap

  • Fantasztikus versenyek (és hangulat) a Hungaroring Classicon

    Fantasztikus versenyek (és hangulat) a Hungaroring Classicon

    Különleges hétvége volt, különleges hangulatban telt, különleges – hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekbeli – versenyautók részvételével.
    Korábban sohasem tartottak még ilyen jellegű viadalt Közép-Európában, s hogy jó ötlet volt idehozni, arra nem kell jobb bizonyíték a rengeteg lelkes nézőnél (a három nap alatt összesen 24 ezren voltak kíváncsiak a rendezvényre, csak vasárnap pedig 13 ezren fordultak meg a lelátón és a paddockban), a Hungaroring Classicot az év legjobb versenyeként emlegető 160 külföldi versenyzőnél, valamint a 600 gyűjtőnél, akik rettentően boldogok voltak, hogy megmutathatták a nézőknek féltve őrzött kincseiket.

    A paddockban és a szebbnél szebb oldtimerekkel teletűzdelt parkolókban egész nap pezsgett az élet, kalapos hölgyek és nyakkendős-tweedzakós urak csevegtek egymással, a hangulatos aláfestést élőzene szolgáltatta, a klubok felvonulásán pedig az is ráhajthatott a Formula–1-es versenypálya aszfaltjára, akinek egyébként erre (pláne ilyen autókkal) nem lenne lehetősége.
    Az eseményeket 180 magyar és 30 külföldi újságíró követte, és a világ bármely pontjáról, bárki bekapcsolódhatott a versenyekbe a stream segítségével.
    Mert persze a hétvége fő attrakciója azért mégiscsak az volt, amikor a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautói hét kategóriában megmérkőztek egymással a Hungaroring aszfaltján.

    Új élmény volt ez számukra, hiszen a legtöbben nem ismerték a pályát – Monza után (amelyet a sebesség templomának is szoktak nevezni) a Ring trükkös, technikás kanyarjaiban egész más beállításokra és vezetési stílusra volt szükség.
    A Group C-s autóknál a szárnyaik állításával elérték a lehető legmagasabb leszorító erőt, a többiek azonban (akik autójánál erre nem volt lehetőség) egyszerűen a vezetési stílusukkal alkalmazkodtak a teljesen más körülményekhez.

    A Le Mans-i 24 órás viadalon ötször győzedelmeskedő Emanuele Pirro, aki egy Alfa Romeo T33 volánja mögött szállt harcba a CER1-es kategóriában így fogalmazott: „Nagyon élveztem a vezetést ezen a pályán. A csúszós aszfalt fekszik az autóinknak, jó lehetett vele driftelni a kanyarokban. A körítés és a környezet pedig egyszerűen fantasztikus. Az utóbbi két alkalommal Formula–1-es sportfelügyelőként jártam a Hungaroringen, örülök, hogy versenyzőként is visszatérhettem.”

    S így van ez még akkor is, ha mindkét versenyből (a CER1-ből és a CER2-ből) kénytelen volt kiállni, mert amint fogalmazott az autójával kapcsolatban: „Az ilyen idős hölgyekkel, ha nem tudjuk, mi a gond, jobb megállni, nehogy nagyobb bajt csináljunk.”
    A győzelmet egy gyönyörű Chevron volánjánál így Martin O’Conell szerezte meg – ugyanő nyerte egyébként az Endurance Racing 1 versenyét is vasárnap délelőtt.

    A mezőny legértékesebb autója, a Ferrari 250 GT Breadvan, amelynek mindenki a csodájára járt a hétvége folyamán (tízmillió eurót ér, méghozzá azért, mert mindössze egyet építettek belőle) sajnos szintén kiesett a Trofeo Nastro Rosso kategória versenyéből, itt a győzelmet egy 1960-as, gyönyörűségesen kecses Maserati T61 volánjánál Guillermo Fierro szerezte meg.

    A Group C kategória futamán a Mercedes C11 és Kriton Lendoudis kétséget sem hagyott afelől, hogy a mezőny leggyorsabbja (ahogyan arról korábban már írtunk, ez az a Sauber Mercedes, amely azért viseli még mindig az oldalán Michael Schumacher nevét, mert annak idején a legendás német pilóta egy éven keresztül tesztelte, fejlesztette). Ez a versenygép, ha pályára gurul, mindig eszelős tempót diktál, most is majdnem másfél kört vert a második helyezett Porsche 962C-re.

    A Heritage-kupa maradt a végére, s tartogatott ez is drámát: Sean Brown sokáig vezetett egy 1975-ös Ford Escorttal, amelynek azonban körülbelül féltávnál nemes egyszerűséggel kiszakadt a bal első kereke. Jött a biztonsági autó, és következtek a boxkiállások, amelyek alaposan megkavarták a sorokat, s a győzelem végül a BMW 3.0 CSL-t irányító, az adódó lehetőséget jól kihasználó Dominik Roschmanné lett.

  • Legnépszerűbb Instagram-posztunk szeptemberben

    Legnépszerűbb Instagram-posztunk szeptemberben

    Mutatjuk, hogy melyik Instagram-posztunkat kedveltétek a legtöbben szeptemberben.

    A mosolygó Räikkönen volt most a nyerő. 😀

    https://www.instagram.com/p/BYk99JVl69N/?taken-by=racingline.hu

     

  • Életre kelt a múlt – és száguld!

    Életre kelt a múlt – és száguld!

    Hogy melyik autóval készült a legtöbb közös fotó a Hungaroring Classic szombati napján? Természetesen a Ferrari 250 GT Breadvan-nel. S hogy miért? Mert mindössze egyetlenegy van belõle a világon, így azután senkit sem érdekelt, hogy „csak” másodikként ért célba a Trofeo Nastro Rosso kategória szombati versenyén, amelyet Gullermo Fierro nyert meg egy Maserati T61-essel.

    A fenti mondatból kiderülhet: már nem csupán edzések, hanem vérbeli versenyfutamok is zajlanak a Hungaroring Classicon, amelyet elõször rendeznek meg Magyarországon. A hétvége folyamán hét kategóriában zajlanak a versenyfutamok a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóinak részvételével, s ezek egyike a fentebb említett, 1962-ben gyártott Ferrari külön is megér egy misét. A franciák kis kamionnak, az angolok kenyeres kocsinak becézik, méghozzá a fura kinézete miatt. A története is meglehetõsen cifra. Az ötvenes évek végén volt a Ferrarinak egy fõmérnöke, úgy hívták, hogy Giotto Bizzarrini. Kirúgták a Ferraritól, gróf Volpi azonban rögtön felkérte, hogy építsen neki versenyautót. Amikor ezt Enzo Ferrari megtudta, kijelentette, hogy grófnak soha többé nem ad el kocsit.

    Nem is kellett, ugyanis a zseniális mérnök által épített (egyébként Ferrari motorral és váltóval felszerelt) versenygép a Le Mans-i 24 óráson legyõzte az akkoriban legmenõbbnek számító Ferrari GTO-t… Pedig eleinte fura formája és egyenes hátulja miatt (ami akkoriban kuriózumnak számított) kevesen hittek benne. Hiba volt.

    A legendás Group C-kategória viadalát is egy különösen érdekes jármû nyerte meg: Kriton Lendoudis vezette azt a Mercedes C11-est, amelyet 1989-ben gyártottak, s amelynek az oldalára fura módon a versenyzõ nevéhez az van írva, hogy: Michael Schumacher. Hogy miért? Ebbõl a Sauber Mercedesbõl mindössze hatot gyártottak, ebbõl három a Mercedes múzeumban található, három pedig magánkézben van. A Hungaroringen látott ezüst verdáé közülük az elsõ kasztni – ez volt a fejlesztõ és tesztautó. S tudják, ki tesztelte egy éven keresztül szinte folyamatosan? Igen, Michael Schumacher. 900 lóerõs, pokoli gyors, és annak ellenére, hogy majd’ harminc éve gyártották, jó néhány mai versenygéppel is felvenné a versenyt köridõ tekintetében. Itt a második helyen Michel Lecourt egy nemkülönben érdekes formájú Porsche 962C-vel végzett.

    Láttak már Shelby Cobrát? És verseny közben? Ha nem, akkor vasárnapra mindenképpen váltsanak jegyet a Hungaroring Classicra, mert ezt nagyon nagy kár lenne kihagyni! S a hungaroringi viadalon, a Sixties Endurance kategóriában indul belõlük hat. Az elsõ, kétórás versenyt egy 1963-as gyártású géppel Andrew Beverley nyerte meg, de talán nem lepõdik meg senki azon, hogy a dobogó második és harmadik fokán is ennek a típusnak a pilótái (Ben Gill és Charles Firmenich) ünnepeltek.

    Volt még egy kategória, amelyben gyõztest hirdettek szombaton: a sorozatban idén debütáló Formula–2-es kategóriában egy March (úristen, emlékeznek még erre a gyártóra?) volánjánál Martin Stretton nyerte meg a Rondelt (!) vezetõ David Tomlin elõtt.

    S hogy mi jön vasárnap? Ugyanezen kategóriák induló lenyomnak még egy menetet, s verseny közben is bemutatkozik a Classic Endurance Racing kategória mindkét mezõnye. Õket eddig csak edzeni láttuk, de az is elég volt, hogy megállapítsuk, késhegyre menõ csatát vívnak majd.

    Közben persze amellett sem lehet szó nélkül elmenni, ami a paddockban, s a Hungaroring lenti parkolóiban zajlik, mert az valami csoda: összegyûltek itt az ország minden tájáról (és a környezõ országból) a szebbnél szebb old timerek, amelyeket tulajdonosaik büszkén mutatnak be a nagyközönségnek, és napjában kétszer a Formula–1-es aszfaltcsíkra is felgurulnak velük.
    Amikor pedig visszatérnek, hallgatják az élõzenét, társalognak az ismerõsökkel, és persze élvezik a hangulatot. Ugyanis a vendégek és a nézõk közül is egyre többen hallották meg a rendezõk hívó szavát azzal kapcsolatban, hogy öltözékükkel, frizurájukkal és kalapjukkal, sáljukkal, nyakkendõjükkel is képviseljék hatvanas, hetvenes éveket.
    Így láthatunk hippiket, pin up girlöket, pöttyös szoknyákat és fejkendõket, kalapokat, minden mennyiségben. S ez teszi még különlegesebbé ezt a rendezvényt, ezt az egy hétvégére szóló, izgalmas idõutazást.

  • Senki nem ért célba a maláj F4-es futamon

    Senki nem ért célba a maláj F4-es futamon

    A Délkelet-Ázsiai F4-es Bajnokság szombati maláj fordulójában egyetlen versenyző sem tudta befejezni a futamot.

    Az F1-es Maláj Nagydíj egyik betétfutamának számító F4-es sorozat időtervében jelentős változásokat kellett eszközölni, miután a pálya egyik felszakadt csatornafedele miatt javítási munkálatok zajlottak az F1-es második szabadedzés után. Ennek következményeképp az eredetileg két külön napra tervezett két F4-es versenyt kis túlzással rögtön egymás után bonyolították le szombat reggel.

    Az első futam érdektelenre sikeredett, a második futam azonban a közelmúlt egyik legfurcsább eredményét hozta, a verseny vége felé ugyanis a résztvevő kilenc autó mindegyikéből elkezdett kifogyni a benzin. Először az első futamon diadalmaskodó Daniel Caónak kellett félrehúzódnia három másik társával egyetemben a nyolckörös verseny hatodik körében, nemsokára pedig további három autó csatlakozott hozzájuk. A versenyszervezőknek a pálya különböző veszélyes pontjain elszórtan leálló autók miatt be kellett küldeniük a safety cart, amely az egyedül állva maradt Kane Shepherdet vezette fel – egészen az utolsó kör második kanyarjáig, amikor Shepherd autójából is kifogyott a szusz, a safety carnak így egyedül kellett befejeznie a futamot. A végeredményt elsőre a hetedik kör állása alapján hirdették ki, amikor már Shepherd állt az élen, a felülírt és hivatalos verzió szerint viszont Danial Frost a győztes.

    A csoportos kiesést minden valószínűség szerint a csapatok félreszámolása okozta, akik nem voltak hozzászokva ahhoz, hogy a két versenyt ilyen kis időkülönbséggel rendezik meg és nem tudták megfelelően kiszámolni a két verseny teljesítéséhez szükséges benzinmennyiséget. A szervezőbizottság nevében Peter Thompson bocsánatot kért a nézőktől és pilótáktól egyaránt.

    „Őszintén bocsánatot kérek a harmadik verseny végeredményéért” – nyilatkozta Thompson. „Mivel a második és a harmadik futamot egymás után rendeztük meg, a két esemény között nem volt lehetőség az újratankolásra, így két futamra való üzemanyagot kellett az autókba töltenünk. A szükséges mennyiséget azonban rosszul számoltuk ki; tekintve, hogy a rajtrácson csak egyetlen csapat van, a hiba sajnos minden pilótát egyformán érintett.”

  • Élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    szeptember 30., szombat

    M4 Sport
    7.45: Forma-1, Malajziai Nagydíj, 3. szabadedzés
    10.45: Forma-1, Malajziai Nagydíj, időmérő edzés

    Digisport 2
    16.05: Autósport, GT Open, Monza, 1. futam

    Digisport 3
    15.05: Autósport, Euroformula Open, Monza, 1. futam

    október 1., vasárnap:

    M4 Sport
    8.45: Forma-1, Malajziai Nagydíj, futam
    11.30: Autósport, Classic Endurance, Hungaroring

  • Felipe Nasr 2018-ban az IMSA-ban folytatja pályafutását

    Felipe Nasr 2018-ban az IMSA-ban folytatja pályafutását

    A brazil pilóta, aki 2016-ban még a Forma-1-ben szerepelt, az IMSA-ban folytatja, jelentették be kedden. Felipe Nasr a # 31-es rajtszámú Action Express autót hajthatja majd a teljes nevén WeatherTech SportsCar Championship, azaz az IMSA bajnokságában, 2018-ban. Itt majd Eric Curran társa lesz, és egy Cadillac DPi-VR-t hajthat majd. Utoljára 2012-ben indult egy IMSA rendezvényen, a 24 órás daytonai futamon, akkor a Michael Shank Racing színeiben indult.

    Gary Nelson, az Action Express Racing vezetője ennyit mondott: „Örülök, hogy teljes szezonra tudtuk igazolni Eric Currant és Felipe Nasrt.”

    A pároshoz esetenként csatlakozik majd Mike Conway is, a Rolex 24 At Daytona, Sebring 12 Hours, és a Petit Le Mans futamain.

  • Hungaroring Classic: A visszaszámlálás elkezdődött

    Hungaroring Classic: A visszaszámlálás elkezdődött

    Kecses Lotusok, vidám Bogarak és elegáns Mercedesek sorakoztak egymás mögött a Duna partján – mind-mind a hatvanas, hetvenes évekből, s mind tökéletes állapotban.

    Aki arra járt, megbámulta őket, az alsó rakparton haladók direkt elfelejtettek gázt adni, hogy minél tovább gyönyörködhessenek a látványban. Nem mindennap látni ugyanis ilyen klasszikus autókat a belvárosban. Péntektől vasárnapig ugyanezek az autók a mogyoródi F1-es aszfaltcsíkon köröznek a Hungaroring Classic keretében.
    Az esemény sajtótájékoztatóját kedden tartották a Duna Yacht Event rendezvényhajón, s a hajó elõtt sorakoztak a fentebb említett autók, körülöttük pedig a kor divatjának megfelelõ öltözékben elegáns hölgyek.
    A Classic Endurance Racing 2004 óta szerveződik a jelenlegi formájában – csokorba gyűjtve a historic-sorozatokat, vagyis a klasszikus autók versenyeit a sportág hőskorából. Élőben és versenykörülmények között, Közép-Európában először láthatjuk ezeket a klasszikus, korabeli autókat, amelyek késhegyre menő csatákat vívnak egymással a kontinens legendás aszfaltcsíkjain, köztük ettől az évtől kezdve a Hungaroringen.

    „A Hungaroring ma már a hagyományos pályák közé tartozik a száguldó cirkuszban, Monte-Carlo és Monza mögött a harmadik olyan helyszín, amely folyamatosan szerepel az F1-es versenynaptárban. Azokhoz a versenyautókhoz képest azonban, amelyek a hétvégén száguldanak az aszfaltcsíkján, üdítően fiatal a pályánk – mosolygott Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Hiánypótló rendezvény ez a pálya és a magyar autósport szempontjából is, a klasszikus autók szerelmesei megtalálják itt a számításukat. Jó lenne, ha hagyományt tudnánk teremteni vele, mert az öregbítené az autósport és a pálya hírnevét is.”

    Az ötlet, hogy hazánkba hozzák a sorozatot, akkor született meg a Dakar-versenyző Szalay Balázs fejében, amikor navigátorával, Bunkoczi Lászlóval tavaly Goodwoodban járt, a mára legendássá vált „sebesség ünnepén”.
    „Százhúszezer ember tolongott a pályán, sokan korabeli öltözékben, és olyan autók között sétáltunk, amelyekre gyerekkorom autós kártyáiról sejlettek fel az emlékezetemben. Szinte azonnal eldöntöttem, hogy egy ilyen eseményt Magyarországon is rendezni kell, és Rákosi Tamásban jó partnerre találtam ebben. Jól döntöttünk, mert hatalmas az érdeklődés” – árulta el Szalay Balázs.

    S hogy mivel egészítette ki Szalay mondandóját Rákosi Tamás? Ő arról beszélt, hogy ez az esemény mérföldkő lesz a hazai autósport történetében, s hogy szeretnének belőle hagyományt teremteni, hogy egyszer majd a híres klasszikus autós fesztiválok között emlegessék a Hungaroring Classicot.
    „Szenvedélyünk az autózás, az autóversenyzés, az égett benzinszag, s nagy álmunk válik valóra ezzel a rendezvénnyel, amelyből családi autósport-ünnepet szeretnénk teremteni – mondta Rákosi Tamás, a Hungaroring Classic másik ügyvezetője. – Emlékszem, tízévesen ráülhettem Jim Clark autójának kerekére, s ez hatalmas élményt jelentett számomra. Azt szeretnénk, ha a mai gyerekek is átélhetnék ezt az élményt, ha ők is közel mehetnének ezekhez az autócsodákhoz. S a Hungaroring paddockjában sétálva a korabeli hangulatot is megtapasztalhatják majd, mert arra kérjük a hölgyeket és urakat, a vendégeket és szurkolókat, hogy öltözékükkel képviseljék maguk is a hatvanas, hetvenes évek stílusát.”

    Szórád József értékesítési igazgató hozzátette, a hazai és környező országok klubjai és a kiállítók részéről is hatalmas az érdeklődés, az ötven kiállítói hely hamar megtelt, és ahhoz képest, hogy eredendően 500 klub jelentkezését akarták elfogadni, mostanra majdnem hatszáznál tartanak.
    A sajtótájékoztatóra hazánkba érkezett a sorozatot nemzetközi szinten már 14. éve szervező Peter Auto sportigazgatója, Pierre-Antoine Lecoutour is, aki elárulta, hét kategóriában 150-160 versenyautó áll majd rajthoz a péntektől vasárnapig tartó viadalon az ötvenes évek GT-autóitól a legendás F2-es verdákon keresztül a nyolcvanas évek sportautóig, amelyek főszereplői voltak a legendás Le Mans-i 24 órás viadaloknak. Az egyik legnagyobb név az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro, aki három évet eltöltött a Formula–1-ben is.
    „Hét kategória versenyeit hoztuk el a Hungaroringre, ahol legendás versenyautók tűnnek majd fel, s nem csupán feltűnnek, hanem késhegyre menő csatákat vívnak egymással. Alfa Romeók, Mercedesek, tízmillió eurós Ferrarik, Lola T-k, hogy csak néhányat említsünk a résztvevők közül, amelyek remek küzdelmet vívnak majd a Hungaroringen. A mezőny tagjai is nagyon várják már, hogy az új helyszínen is megmutathassák magukat, alig várják, hogy kipróbálhassák magukat a Hungaroringen.”

    A sajtótájékoztatón megszólalt a hétszeres abszolút ralibajnok ifjabb Tóth János (egy Peugeot 404-est vezet majd) és az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attila fia, Ferjáncz András is, aki egy olyan Renault 17 Gordinit vezet majd, amilyennel az édesapja két bajnoki címet is szerzett. Ők ketten felvezető autók pilótájaként vesznek majd részt az eseményen.

     

  • 45 percnyi 2017-es IndyCar baleset

    45 percnyi 2017-es IndyCar baleset

    Miután az elmúlt hétvégén véget ért a 2017-es IndyCar szezon és a 26 éves Josef Newgarden bajnok lett, az internetre máris felkerült egy 45 pereces videóösszeállítás, benne az összes idei IndyCar balesettel…

     

  • Audi TT Cup: Dupla dél-afrikai győzelem, Keszthelyit a második futamon fekete zászlóval kiintették

    Audi TT Cup: Dupla dél-afrikai győzelem, Keszthelyit a második futamon fekete zászlóval kiintették

    Az Audi TT Cup is a Red Bull Ringre látogatott a hétvégén.

    A szombati versenyen Mikel Azcona indult a pole-ból, Keagan Masters és Philip Ellis elől, míg Fabian Vettel a 8., Keszthelyi Vivien pedig a 14. helyről várta a rajtot a két vendég versenyző, Benjamin Raich (kétszeres olimpiai-, háromszoros világbajnok osztrák alpesisíző) és Max Franz (szintén alpesisíző) elől.

    Keagan Masters
    Keagan Masters | Fotó: Audi AG

    A futamon végül a dél-afrikai Masters megszerezte első győzelmét, miután Azcona kiesett.

    Műszaki hiba miatt Gosia Rdest is kiesett, valamint Vettel sem tudta befejezni a versenyt.

    Keszthelyi Vivien a 10. helyen ért célba, Facebook oldalán a következőt írta a verseny után: „10. hely az első versenyen. Sajnos két helyet veszítettem az utolsó két körben fékhiba miatt.”

    A második, vasárnapi versenyen Masters indulhatott a pole pozícióból, Azcona és Milan Dontje elől, míg Rdest a 6., Vettel a 7., Keszthelyi pedig a 14. helyről várhatta a rajtot.

    A rajtot követően Simon Wirth kicsúszott és kiesett a versenyből, Vivien pedig javított egy-két pozíciót.

    A bajnoki címért csatázó Azcona később boxutca áthajtásos büntetést kapott, amiért bemozdult a rajtnál. Büntetése letöltése után a mezőny legvégére tudott visszatérni.

    Eközben Keszthelyi Vivien Kevin Arnolddal csatázott, talán össze is értek, Arnold pedig a pályáról is lecsúszott.

    Az ötödik körben Vettel az 5. helyen állt, nyakán az üldözőkkel. Rdest a 9. helyre csúszott vissza, Keszthelyi pedig a 11. helyen haladt.

    Később Vivien is boxutca áthajtásos büntetést kapott, mivel korábbi, Arnolddal szembeni manőverét a versenybírák veszélyesnek ítélték. Mivel azonban büntetését nem töltötte le időben, fekete zászlóval kiintették a versenyből.

    Nem sokkal később Arnold is kapott egy áthajtásos büntetést kapott, miközben Vettelnek nagyon komolyan kellett védekeznie a mögötte érkező három versenyzővel szemben, és a mezőny végéről már Azcona is a 8. hely környékén volt.

    A versenyt végül ismét Masters nyerte, Dontje és Ellis előtt. Vettel remek védekezést mutatott be, ám a futam végén mégis megelőzték, így ő a 6. helyen zárt, a 7. helyen pedig Azcona futott be.

    A pontversenyben Ellis vezet 213 pontjával, a 189 pontos Azcona előtt.

    A szezonzáró versenyhétvégére Hockenheimben kerül majd sor, október 13-15-én.

  • Finnországban az eSports legjobbjainak is jár a sportolói adókedvezmény

    Finnországban az eSports legjobbjainak is jár a sportolói adókedvezmény

    Egyre elterjedtebbek az eSportok, szerte a világon. Míg hazánkban még elég vegyes az effajta „sportolás” megítélése, Finnországban például már olyannyira elismerik, hogy a legjobb eSportot űző személyek már élhetnek a sportlóknak járó adókedvezménnyel.

    Az adóhatóság úgy határozott, hogy akiknek legfőbb bevételi forrása az efféle videójátékok játszása, azokra legyenek érvényesek ugyanazok az adózási szabályok, mint bármelyik másik sportra.

    Egy júliusi statisztika szerint a legsikeresebb finn eSportoló, a 25 éves Jesse Vainikka (JerAx) éves bevétele 854 408,22 dollár, azaz kb 222 millió forint. E szerint átlagosan nagyjából havi 18 millió forintot keres azzal, hogy videójátékozik és jól is szerepel az e-versenyeken.

    Hozzá kell tenni, hogy a legjobban fizető eGames listákon nem igazán szerepelnek autósportos játékok…