Kategória: Fastest Slap

  • A világ leghíresebb hegyiversenyére fejleszt elektromos versenyautót a Volkswagen

    A világ leghíresebb hegyiversenyére fejleszt elektromos versenyautót a Volkswagen

    Új kihívás a versenysportban, immár a holnap technikájával: a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautót fejleszt a világ legismertebb hegyiversenyére. Az összkerékhajtású prototípus 2018. június 24-én állhat fel a Pikes Peak International Hill Climb (Colorado/Amerikai Egyesült Államok) rajtvonalára, hogy a 4300 méter magasságban fekvő célba érkezve az elektromos autók új rekordját állítsa fel. Az új versenysport-projekt a Volkswagen elektromos járművek vezető gyártójává való átalakulásának része, amelynek keretében a márka 2025-re a tervek szerint már 23 elektromos hajtásrendszerű modellt kínál majd.

    A Pikes Peak hegyiversenye a világ egyik leghíresebb futama. Óriási kihívás, amely így kiválóan alkalmas a holnap technikái teljesítőképességének igazolására” – emelte ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Elektromos versenyautónk innovatív akkumulátor- és hajtástechnikával készül. A Pikes Peak extrém terhelése fontos ismeretekkel szolgál majd számunkra a további fejlesztéshez, egyben kitekintést kínál termékeinkre, illetve technikáinkra.”

    Az autót a Volkswagen Motorsport a wolfsburgi műszaki fejlesztéssel szoros együttműködésben készíti. „A Pikes Peak versenye egyfajta új kezdet számunkra. Első ízben fejlesztünk tisztán elektromos hajtású versenyautót” – mutatott rá Sven Smeets versenysport-igazgató. „A projekt emellett versenysport-tevékenységünk átalakításának is fontos mérföldköve. Csapatunkat valósággal ’felvillanyozza’ e hatalmas kihívás.” A Volkswagen 1987-ben indult utoljára a Pikes Peak hegyiversenyén, mégpedig egy igencsak látványos, két motorral felszerelt Golf versenygéppel, amely épp csak nem tudott célba érni. „Legfőbb ideje a revansnak” – tette hozzá Sven Smeets.

    A Pikes Peak – szakmai körökben „Race to the clouds” néven is emlegetett – nemzetközi hegyiversenyét 1916 óta rendezik meg a Sziklás-hegységben, Colorado Springs közelében. A 19,99 kilométeres táv 1440 méteres tengerszint feletti magasságból indul, s vezet az egészen a 4300 méteren fekvő célig. Az elektromos prototípusok kategóriájának rekordját 8:57,118 perces idővel 2016 óta az amerikai egyesült államokbeli Rhys Millen (e0 PP100) tartja.

  • Wickens: Sosem mentem még oválon

    Wickens: Sosem mentem még oválon

    Robert Wickend az IndyCarban folytatja 2018-ban, a Schmidt Peterson Motorsportsszal, James Hinchcliffe csapattársaként.

    Miután 2011-ben bajnok lett Formula Renault 3,5-ben, a kanadai versenyző 2012 óta volt a DTM-es mezőny tagja, a Mercedes színeiben. Miután aztán a Mercedes bejelentette, hogy kiszáll a DTM-ből, versenyzőik új lehetőség után kezdtek kutatni. Wickens az IndyCarban talált magának helyet.

    „Ez elég meredek tanulási görbe lesz.” – mondta Wickens. „Sok dolog teljesen új lesz számomra. Sosem vezettem oválon korábban. Mint azt tudják, hat éve nem vezettem formula autót, mióta a DTM-ben voltam, szóval fel kell majd vennem gyorsan a tempót, de nagyon várom már a kihívást.”

    Köszönetet mondott a Mercedesnek a kanadai.

    „Voltak hullámvölgyeim, de egy csapatnál sem kaptam korábban ekkora támogatást. Megtiszteltetés volt képviselni a márkát, talán nem ez volt az utolsó alkalom.”

  • Az Audi nem bánja, hogy di Grassi Roborace vezérigazgató lett

    Az Audi nem bánja, hogy di Grassi Roborace vezérigazgató lett

    Lucas di Grassi a sofőr nélküli versenyautós kezdeményezés, a Roborace vezérigazgatója, ez azonban nem jelenti azt, hogy kevesebb figyelmet szentelne Formula E-s feladatainak, állítja az Audi.

    A regnáló Formula E bajnok szeptemberben, a Frankfurt Motor Show-n jelentette be, hogy a versenyzés mellett ő lett a Roborace vezérigazgatója.

    Az Audi motorsport főnöke, Dieter Gass az Autosportnak elmondta, hogy tudtak róla, hogy di Grassi érdeklődik a Roborace iránt.

    „Egyáltalán nem lepődtem meg.” – mondta Gaas. „Tudtuk, hogy van ilyen irányú érdeklődése, mindig is támogatta a Roborace-t, figyelemmel követte a lehetséges dizájnokat. Nem hiszem, hogy bármi problémát okozna ez. Szerződése van velünk, mi vagyunk a prioritás.

    „Ha észreveszünk bármit, ami nem tetszik, akkor majd egy kis nyomást helyezünk rá, hogy fókuszáljon a versenyzésre, de ha megnézzük az időbeosztást, láthatjuk, hogy nem valószínű befolyásolja őt.”

    A brazil versenyző arra számít, hogy Roborace-es feladatait könnyebb lesz összehangolni az FE-vel, mint korábban az LMP1-es versenyét.

    „Amikor LMP1-ben és az FE-ben is versenyeztem, az elég sűrű program volt.” – mondta di Grassi. „Szabadidőmben, ahelyett, hogy olyan szériában versenyzem, ami nem releváns, vagy nem tudok tanulni semmit, inkább olyasmivel foglalkoznék, aminek sokkal nagyobb hatása van a jövőre.”

    „Továbbra is akarok versenyezni Makaóban, Daytonában, Le Mansban, de nem teljes szezont. Vannak más vállalkozásaim is, de a legtöbb időt a Roborace fejlesztésére szánom.”

    „50 ember dolgozik rajta, nem szükséges, hogy minden nap ott legyek. Az én feladatom inkább a kommunikáció, a stratégia, és a minőségi megállapodások.”

  • Szívás Gaslynek: Elmaradt a Super Formula szezonzárója, Ishiura a bajnok!

    Szívás Gaslynek: Elmaradt a Super Formula szezonzárója, Ishiura a bajnok!

    A Super Formula elöljárói törölték a vasárnapi dupla versenyes finálét Suzukában, miután érkezik egy komoly tájfun, és ez azt is jelenti egyben, hogy Hiroaki Ishiura az idei bajnoka a szériának.

    Az időmérő edzést is már heves esőben tartották, és Ishiura a negyedik, Gasly a nyolcadik helyet szerezték meg a megszakított időmérő edzés alapján. A második versenyre a párosnak a kilencedik és a hatodik hely jutott volna. A Lan nevű tájfun azonban elérte az országot, és a lehető legrosszabb körülmények várhatóak vasárnapra esővel és széllel.

    A Super Formula széria a weboldalukon egy rövid közleményt jelentetett meg, mely szerint törlik a vasárnapi versenyeket a nem várt állapotok miatt. Ez a döntés azt is jelenti egyben, hogy fél ponttal Gasly előtt Ishiura a 2017-es bajnok. A francia pont a Super Formula szezonzáró hétvégéje miatt hagyja ki most hétvégén az Amerikai Nagydíjat, ahol újra a Toro Rosso autóját hajthatta volna.

  • Nico Rosberg vasutas lett – videóval!

    Nico Rosberg vasutas lett – videóval!

    Egy újabb szerepkörben láthatjuk 2016 F1-es világbajnokát: ezentúl a német vasútvállalat nagykövete lesz, és máris megjelent vele az első reklámfilm. Nem mondhatnánk, hogy Rosberg a visszavonulása unatkozik, hiszen a Mercedeses márka nagyköveti szerepe mellett már Robert Kubica menedzselésébe is belefogott, de most a legújabb vállalása a Deutschen Bahn népszerűsítése.

    A reklámfilmben az a feladata, hogy bemutassa, hogy milyen gyorsan és kényelmesen tud a vasúttal utazni, és ebben a közlekedési versenyben ráadásul önmagát kell legyőznie. Klónjai repülővel illetve autóval próbálják meg legyűrni a München-Berlin távolságot, amelyet mindannyiuknak teljesíteni kell.

    Ami igazán feltűnő, hogy Rosberg nem Mercedest vezet, hanem Aston Martint, ami ráadásul a Forma-1-es Mercedes csapat komoly ellenfele a királykategóriában, mint a brit Red Bull csapat technikai partnere. Az Astont hajtó Nico természetesen veszít, és ahogy várható, a vasutas Nico nyer.

    Komolyan vette a feladatát a regnáló világbajnok, ugyanis még színészetet is tanult a szerep kedvéért:
    „Ez volt a legbonyolultabb reklámfilm, amit valaha forgattam. Sokat hozzá kellett tennem magamból, és azt hiszem, hogy a végeredményen ez látszik is. Ez egy remek produkció, sok örömünk volt benne. Nagyon örülök, hogy a Deutschen Bahn márka nagykövete is lettem.”

    Aki azt hiszi, hogy a Mercedes, Kubica és a vasút lefoglalja kellőképp Rosberget, az téved. Nemrég elutazott a Szilikon-völgybe, ahol a Google és az Instagram vállalatokhoz is ellátogatott. Ráadásul nagyon is érdeklő a jövő mobilizmusa. 32 évesen pedig nemrég másodszor is apa lett.​

    https://youtu.be/UvHyVg6x3k4

  • Button megrémül az IndyCartól, a Formula E pedig nem érdekli

    Button megrémül az IndyCartól, a Formula E pedig nem érdekli

    A tavalyi szezon végeztével Jenson Button visszavonult, legalábbis ami a Forma-1-et illeti. F1 után pedig a legtöbb versenyző az IndyCar, a WEC, vagy a Formula E felé veszi az irányt. Button ezzel szemben a japán Super GT-be tette be a lábát.

    Míg Fernando Alonso F1 mellett is tett kitérőt Indy 500-ra, Buttont ez az irány nem érdekli.

    „Nem igazán érdekel.” – mondta a brit versenyző. „Persze nagyszerű versenyzők mennek ott, de rohadtul megrémiszt engem. Csodálkozom, hogy még versenyeznek. Nagyon bátor fickók, de én nem kezdenék bele. Nem érzem szükségét a karrierem ezen szakaszában.”

    Persze a Formula E-ről is nyilatkozott.

    „A Formula E-nek szerintem határozottan van létjogosultsága, nagyszerű a gyártók számára. Elképesztő, milyen gyorsan növekszik a széria, egyre több ember, csapat, gyártó és versenyző vesz részt benne, de nem igazán hoz engem lázba.”

    „Én versenyezni akarok, jól érezni magam, hallani akarom a motort, ahogy az felbőg és olyasmit akarok vezetni, ami van vagy 600 lóerő.”

  • Bilincsben vitték el a versenyzőket a stock car versenyről

    Bilincsben vitték el a versenyzőket a stock car versenyről

    Rendőri beavatkozás, sokkolópisztoly és bilincs kattanása színesített vasárnap egy stock car versenyt az indianai (USA) Anderson Speedwayen, miután egy versenyző szánt szándékkal nekiment és ráhajtott ellenfelére.

    Az incidens a Stoc Car Festival utolsó előtti versenyén történt, szombat este, miután Shawn Cullen és Jeffry Swinford háromszor összeütköztek. A harmadik kontaktus leküldte őket a pályáról. Előbb szóváltásban keveredtek, majd Swinford úgy döntött, hogy látványosabban ad hangot véleményének, és egyenesen Cullen autójának hajtott, végül pedig gyakorlatilag autóstól felmászott ellenfelére.

    Cullen gyorsan kimászott autójából az ablakon, majd Swinford ablakához rohant.

    A pálya biztonsági emberei a helyszínre siettek, a rendőrökkel együtt, mikor Swinford is kimászott az ablakon. Hogy verekedésüknek véget vessenek, egy rendőr sokkolóval leterítette Cullent. Végül mindkét versenyzőt bilincsben vitték el.

    Swinford a Madison megyei börtönben töltötte az éjszakát, majd 3000 dollár óvadék fejében elengedték. Az Anderson Speedway azonban örökre kitiltotta a pályáról.

  • Hamilton mentorálja a Gran Turismo játékosait

    Hamilton mentorálja a Gran Turismo játékosait

    A napokban bejelentették, hogy Lewis Hamilton lett a Gran Turismo autós szimulátor játékosainak amolyan mentora. A játékosok számára megtekinthető a háromszoros F1-es bajnok referenciaideje és megismerhetik versenyzési filozófiáját is.

    „Izgatott vagyok, hogy a versenyző mentorotok lehetek a Gran Turismo Sportban.” – mondta Hamilton. „Gyerekkorom óta játszom a Gran Turismoval és alig várom, hogy megoszthassam veletek a tippjeimet!”

     

  • Egyelőre nem tervez a McLaren saját Indycar csapatot

    Egyelőre nem tervez a McLaren saját Indycar csapatot

    Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy nem szerepel a vállalat rövid távú terveiben, hogy saját csapattal álljanak rajthoz egy teljes Indycar idényben.

    Idén a wokingi gárda az Andretti csapattal együttműködve versenyeztette Fernando Alonsot az Indy500-on. Sokan emiatt felvetették, hogy nem tervezik-e, hogy saját csapattal is rajthoz álljanak egy egész szezonban. Brown most elmondta, hogy nincsenek ilyen terveik, hiszen most csak a Forma-1-re szeretnének koncentrálni. Szerinte a Renault motorokkal sokkal versenyképesebbek lesznek.

    „Ahhoz, hogy ez megvalósuljon először is meg kell bizonyosodnunk afelől, hogy az új projekt nem menne a Forma-1-es szereplésünk kárára. Másodszor versenyképesnek kell lennünk ott is, harmadszor pedig üzleti szempontból is életképesnek kell lennie. Jelenleg azon a véleményen vagyok, hogy egy esetleges Indycaros szereplés ártana a Forma-1-es istállónak is, így ez most nincs tervben nálunk. Valószínűleg ehhez még jó pár évnek el kell telnie.” – mondta Brown egy telefonkonferencián.

  • Szaúd-Arábiában lesz a Race of Champions!

    Szaúd-Arábiában lesz a Race of Champions!

    A Race of Champions szervezői bejelentették, hogy Szaúd-Arábiában rendezik a következő megmérettetést, 2018 elején, mintegy megünnepelve a 2017-es versenyszezont. Konkrét időpontot nem közöltek még, azonban az már biztos, hogy 75 000 ember befogadására alkalmas King Fahd International Stadium lesz a helyszín, a fővárosban, Rijádban.

    „Megtiszteltetés a szervezőink számára, hogy együtt dolgozhatunk a Sporthivatal elnökével, őkegyelmessége Turki Al-Sheikhhel és a Sela Sport elnökével, Dr Rakan Husseinnel, és hogy a Race of Championst annak 30 éves történetében először, ebbe a régióba vihetjük.” – mondta a ROC elnöke, Fredrik Johnsson. ”

    „Azzal, hogy 2018-tól már a nők is vezethetnek Szaúd-Arábiában, úgy érezzük ez kedvező időzítés ahhoz, hogy egy motorsport eseményt vigyünk Rijádba.”

    „A Race of Champions több, mint csak egy verseny: ez egy igazi globális megmérettetés, mely a világ legjobb versenyzőit vonultatja fel, és kiváló minőségű szórakozást nyújt a családoknak.

    A ROC azonban már előrébb is gondolkodik, a 2018-as szezon utáni verseny feltehetően újra Miamiban lesz majd.