Kategória: Fastest Slap

  • Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet

    Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet

    Ken Block a Ford Performace segítségével Utahban mutatta be legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet.

    A modell eredetileg arra készült, hogy a Rally Világbajnokság B Csoportjában versenyezzenek vele, és Block autója egyike annak a 200 darabnak, amelyek a homologizációs előírások alapján készültek. A klasszikus gépben a négyhengeres turbómotor Evolution változata dübörög, ami egyedi hangolásának köszönhetően több mint 700 lóerős. Az autó egyedi fekete fényezését matt fekete matricázás egészíti ki, a KW futóműben spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítók találhatók, és a fifteen52 keréktárcsákon Toyo abroncsok feszülnek.

    https://www.youtube.com/watch?v=WfEp6a2bkNk

    “Örömmel látom, hogy a B Csoport autói még mindig ilyen népszerűek!” mondta Block. “A Daily Drivers videóim Facebook-változatát már 2,4 millió ember nézte meg, amiből elég nyilvánvaló, hogy az emberek legalább annyira odavannak az RS200-ért, mint én magam, és ez király!”

    Aki szeretne többet is megtudni Block új RS200 gépéről, az nézze meg a Daily Transmission című epizódot:

    Ken Block RS200-asának műszaki adatai:

    – 1986 Ford RS200

    – A Rally Világbajnokság legendás B Csoportjának homologizációja alapján épített 200 darab egyike

    – A 2,1 literes, 4 hengeres Evolution motorral épített 24 autó egyike

    – Jelenleg több mint 700 lóerős (verseny-üzemanyaggal több mint 800)

    – 18 colos fiftteen52 Evo SC keréktárcsák

    – 18 colos Toyo R888R Proxes gumiabroncsok

    – Egyedi KW futómű

    – Egyedi kivitelű utastér

    – Egyedi fekete fényezés, matt fekete matricázással

  • Carmen Jorda egy szál csipke melltartóban és kigombolt blézerben érkezett egy gálára

    Carmen Jorda egy szál csipke melltartóban és kigombolt blézerben érkezett egy gálára

    Carmen Jorda két éven át volt a Lotus/Renault F1-es „fejlesztő versenyzője”, nem kis felháborodást okozva ezzel a nála eredményesebb versenytársak körében. Tavaly a Renault Sport Trophy-ban versenyezgetett, idén azonban nem versenyez.

    Mostanság VIP-ket élményautóztat és fotózásokra jár. Olyan márkákkal dolgozik együtt, mint az Adidas, az Intimissimi és a Givenchy.

    Szóval mostanság nem sűrűn látni autóban (legalábbis versenyautóban), gálákon és fotózásokon viszont annál inkább. Legutóbb a spanyol GQ magazin „Az év embere” gáláján járt, ahol kigombolt blézerben, alatta egy szál melltartóban jelent meg. Ja, és Marc Márquezzel is fotózkodott.

    Embed from Getty Images
    Embed from Getty Images

    https://www.instagram.com/p/Bbw_vQChEhh/?taken-by=carmenjorda

     

  • Csak nőknek szóló versenysorozatot terveznek 2019-re

    Csak nőknek szóló versenysorozatot terveznek 2019-re

    Az év folyamén előterjesztettek egy javaslatot, egy olyan versenysorozatról, melyben csak nők versenyeznének. A széria hat versenyből állna, ebből öt Európában, egy pedig Amerikában lenne. A végső győzte pedig Forma-1-es tesztlehetőséget nyer.

    A projekt mögött egy londoni székhelyű cég áll, ez adja majd az anyagi hátteret, az ambiciózus szervezők pedig azt szeretnék, ha három éven belül a széria a második legnagyobb nemzetközi versenysorozattá nője ki magát, a Forma-1 után.

    A tervek szerint sűrű, nyári versenynaptárról lenne szó. Az alakuló széria Felix Porteiro (Lewis Hamilton ellenfele volt GP2-ben) támogatását élvezi, és úgy hírlik, hogy szép számmal érdeklődnek a tévécsatornák is a sorozat közvetítése iránt.

    Korábban Bernie Ecclestone már beszélt róla, hogy kellene ilyen széria. Az ő elképzelés szerint egy külön női szériában könnyebb lenne kiszúrni azokat a tehetségeket, akik akár tényleg alkalmasak lehetnek a Forma-1-ben való versenyzésre is.

    Az utolsó nő a Forma-1-ben Lella Lombardi volt, az 1976-os Osztrák Nagydíjon.

    A Forma-1-ben való részvételhez Susie Wolff állt a legközelebb, szabadedzéseken is részt vehetett a Williamsszel, ám miután világossá vált, hogy biztosan nem kaphat tényleges versenyzői ülést, visszavonult a versenyzéstől.

    Carmen Jorda a Lotus és Renault fejlesztő versenyzője volt, de valójában sosem vezette az autót. Ő maga nekünk is elmondta egy 2015-ös interjúban, hogy jó ötletnek tartja a női sorozatot.

    „Én úgy hiszem, hogy egy női F1-es bajnokság lehetőséget adna számunkra, hogy elérjük az álmainkat és egyenlő alapon versenyezhessünk, mint más sportokban.” – mondta a 29 éves Jorda. „Az emberek azt gondolják, ha ha mi (nők) autót vezetünk, akkor ugyanazon a szinten vagyunk, mint a férfiak, ami egyáltalán nincs így, mivel mi sosem leszünk egyformák velük. Sok mindenen keresztül kellett küzdenem magam ahhoz, hogy a sport csúcsára jussak, pusztán azért, mert nő vagyok és ez nem fair.”

    Számos Európában és Amerikában versenyző nőt megkerestek már a szervezők, de úgy tudni, vannak, akik szkeptikusak a csak nőknek szóló sorozat kapcsán, mert attól tartanak, hogy ez alááshatja a pozíciójukat az iparágban.

    A bajnokság a tervek szerint a SHE nevet kapta volna, de ez nemtetszést szült a női versenyzők körében.

    „Még pár hónapig nem lesz bejelentés, mivel még kutatásokat végzünk és kidolgozzuk a stratégiánkat.” – mondta a szervezők szóvivője. „Temérdek sok idő kell ahhoz, hogy jól el tudjunk valamit indítani a nulláról.”

    Női versenysorozat volt már hazánkban is, bizonyára mindenki emlékszik a Lotus Ladies Cup-ra. A széria négy évet élt meg.

  • Brit pilótával erősít a Red Bull Air Race

    Brit pilótával erősít a Red Bull Air Race

    Nem csak a Master Class, de a Challenger Cup mezőnyéhez is új nevek csatlakoznak a Red Bull Air Race 2018-as szezonjában. Előbbit a brit Ben Murphy erősíti majd, míg az utánpótlás mezőnyhöz Dario Costa csatlakozik Olaszország színeiben, Patrick Davidson pedig a Dél-afrikai Köztársaságot képviseli a világbajnokságon.

    Jövő februárban, a hagyományokhoz híven Abu-Dzabiban rajtol a Red Bull Air Race sorozata. A Master Class kategóriában egy új pilóta, Ben Murphy is versenybe száll, aki a Royal Air Force híres akrobatikus bemutató csapatának, a Red Arrownak a korábbi vezetője. A brit versenyzőnek olyan pilótákkal kell majd szembeszállnia, mint a címvédő Joshide Muroja, a cseh Martin Sonka vagy a 2016-os német világbajnok Matthias Dolderer. Murphy már két évet eltöltött a Challenger kategóriában, így felkészülten lép majd Nigel Lamb és Paul Bonhomme, Nagy-Britannia korábbi világbajnokainak nyomdokaiba.

    Mindketten inspirálóan hatnak rám, így célom, hogy méltó legyek világbajnoki sikereikhez. Nem könnyű feladat, hiszen nagyon magasra tették a lécet.” – mondta Murphy, aki a téli pihenőt új repülője beszerzésével és Blades Racing csapata összeállításával tölti. A két legenda nyugdíjba vonulása óta hős nélkül maradtak a brit szurkolók, így óriási hazai támogatásra számíthat majd a kategória újonca.

    A 2018-as Challenger Class kategóriában is garantáltan tovább fokozódnak az izgalmak. A két újonc, Dario Costa és Patrick Davidson személyében Olaszország és a Dél-afrikai Köztársaság is képviselteti magát a 2018-as futamokon, így ebben a kategóriában 9 nemzet 10 pilótája száll majd versenybe a győztes címért. Davidsonnak szinte kisujjában van a repülés, hiszen műrepülő családból származik. Többéves tapasztalatát légibemutatón szerezte, műrepülő versenyzőként – több dél-afrikai bajnoki cím mellett – egyénileg és csapatban is világszintű sikereket ért el. Az olasz repülőbajnok, Dario Costa repülős háttér nélkül vált Olaszország legfiatalabb profi műrepülő oktatójává. A Műrepülő Világbajnokság versenyigazgatóként és a Flying Bulls műrepülőcsapat tagjaként bebizonyította, hogy méltó helye van a Red Bull Air Race Challenger mezőnyében.

    Ben Murphy, David Costa és Patrick Davidson a 2018. február 2-3-i hétvégén debütál majd a Abu-Dzabi-i szezonnyitó versenyen.

    A 2018-as Master Class mezőny:
    Cristian Bolton (CHI)
    Mikaël Brageot (FRA)
    Kirby Chambliss (USA)
    Matthias Dolderer (GER)
    Michael Goulian (USA)
    Matt Hall (AUS)
    Nicolas Ivanoff (FRA)
    Petr Kopfstein (CZE)
    François Le Vot (FRA)
    Pete McLeod (CAN)
    Joshide Muroja (JPN)
    Ben Murphy (GBR)
    Martin Sonka (CZE)
    Juan Velarde (ESP)

    A 2018-as Challenger Class mezőny:
    Mélanie Astles (FRA)
    Florian Bergér (GER)
    Kenny Chiang (CHN)
    Kevin Coleman (USA)
    Dario Costa (ITA)
    Luke Czepiela (POL)
    Patrick Davidson (RSA)
    Daniel Genevey (HUN)
    Daniel Ryfa (SWE)
    Baptiste Vignes (FRA)

     

    2018-as Red Bull Air Race versenynaptár:
    Február 2-3.:                 Abu-Dzabi, Egyesült Arab Emírségek

    Április 21-22.:                Cannes, Franciaország

    Május 26-27.:                Európa, helyszín nem végleges

    Június 23-24.:               Budapest, Magyarország

    Augusztus 4-5.:             Ázsia, helyszín nem végleges

    Augusztus 25-26.:         Kazany, Oroszország

    Október 6-7.:                Indianapolis, Egyesült Államok

    November:                   Ázsia, helyszín nem végleges

     

  • Todt az egyetlen elnökjelölt

    Todt az egyetlen elnökjelölt

    Jean Todt egy harmadik periódusra is az FIA elnöke marad, miután a soron következő választásokra ő az egyetlen jelölt.

    Todt 2009-ben lett az FIA elnöke, majd 2013-ban újraválasztották.

    Idén májusban már jelezte, hogy maradna még a pozícióban, a napokban pedig az FIA közzétette a jövőhavi választásra a jelöltek listáját. Azon pedig egyedül Todt szerepel, így december 8-án automatikusan ő lesz „megválasztva”. Todt tehát 2021-ig biztosan marad az FIA élén.

  • Usain Bolt Carrera Cup-os Porschét tesztelt!

    Usain Bolt Carrera Cup-os Porschét tesztelt!

    A világ leggyorsabb embere, a visszavonult jamaikai rövidtávfutó, Usain Bolt privát teszten vett részt a Winton Motor Raceway-en, és kipróbált egy Porsche 911 GT3 Cup-ot.

    A 31 éves, nyolcszoros olimpiai bajnok egy 2014-es specifikációjú autót vezetett mellyel idén az ausztrál Carrera Cupban versenyeztek.

    Egy másik olimpikon sprinter, John Steffensen már biztosan ott lesz a 2018-as Porsche Wilson Security Carrera Cup Australia mezőnyében.

    „Usain remek munkát végzett, első alkalommal a Porsche 911 GT3 Cup autóban. Imádja a motorsportot és nagyon élvezte a vezetést.” – mondta Steffensen.

    A 23Red Racing csapatfőnöke, Cam McConville így fogalmazott: „Egy rossz lábmozdulata sem volt, és a pályát sem hagyta el egyáltalán. Abszolút imádta az élményt. Mielőtt beült, elvittem öt öt körre a Porschéval, majd két körre helyet cseréltünk. Aztán öt további kört ment Johnnal maga mellett, mielőtt 10 kört tett volna meg önmaga. Sikerül 1:30-as időt mennie, ami versenyképes. Ha még pár napot eltöltene az autóban, szerintem jó tempója lenne.”

    „Valójában meglepett, hogy milyen jól ment, de mint minden ilyen kaliberű sportolónak, neki is nagyon jók a reflexei valamint a kéz-szem koordinációja, szóval már csak a versenyautót kell megszoknia. Nagyon örülünk, hogy Usain eltöltött velünk egy napot, és ő is nagyon értékelte a lehetőséget, hogy vezethetett egy 911 GT3 Cup-ot.”

    Boltot legutóbb Lewis Hamitlon autóztatta meg Austinban, természetesen egy Mercedesszel.

  • Webber bénázott a Mercivel a The Grand Tourban

    Webber bénázott a Mercivel a The Grand Tourban

    Az egykori Forma-1-es és WEC versenyző, Mark Webber jelenleg a Porsche nagyköveteként tevékenykedik.

    Mostanság szerepelt Jeremy Clarkson, Richard Hammond, és James May „The Grand Tour” című műsorában. Előbb egy Porschéval ment gyors kört, ami nem is okozott neki gondot. A „probléma” akkor adódott, mikor át kellett ülnie egy Mercedesbe…

    Nehézkesen indult el, és cseppet sem volt gyors. Persze nyilván szándékos volt, elvégre Porschésként nem akarta, hogy nagyot szóljon a Merci. 😀

    Közben persze Clarksonék is oltják Webbert, „Mark Ricciardo”-nak és a „második legjobb ausztrálnak” nevezik. 😀

     

  • Newgarden és Norris is indulnak majd a RoC-on

    Newgarden és Norris is indulnak majd a RoC-on

    Az IndyCar bajnoka Josef Newgarden és a Formula 3 bajnok Lando Norris is feliratkoztak a jövő éveleji Race of Champions gálaversenyre. Ezúttal a helyszín Szaud-Arábia lesz, a King Fahd International Stadium Rijádban, feburár 2-3-án.

    Ők olyan nagyságokhoz csatlakoznak majd, mint a jelenlegi bajnokok bajnoka, Juan Pablo Montoya, Petter Solberg, valamint a szinte állandó résztvevők, Tom Kristensen és David Coulthard. Indy 500 nyertesek is lesznek majd, hiszen versenybe száll Helio Castroneves és Ryan Hunter-Reay is.

    A ROC elnöke, Fredrik Johnsson így nyilatkozott:
    „Boldogok vagyunk, hogy ilyen ütős pilótaválogatottal látogathatunk el februárban Rijádba, ami a ROC első közel-keleti helyszíne lesz. A tavalyi döntősök, Juan Pablo Montoya és Tom Kristensen mellett a legfiatalabb bemutatkozónk Lando Norris lesz, a rallycross és az Indy 500 sztárjai is jönnek majd. A motorsport világ legnagyobbjait hozzuk össze, és hagyjuk őket, hogy szabadon megküzdjenek egymással, ugyanolyan autókkal. Ahogy az már megszokott, egy igazán emlékezetes rendezvényt rakunk össze a gyors autók rajongóinak, és azok még gyorsabb pilótáinak. Már tényleg várjuk, hogy a felajzott közönségünk élvezze ezt a fesztivált, ahol folyamatos az akció a pályán, és további érdekességek mellett egy kérdésre vár mindenki választ: Ki a leggyorsabb közülük?”

  • Danica Patrick ott lesz az Indy 500-on, majd visszavonul

    Danica Patrick ott lesz az Indy 500-on, majd visszavonul

    Danica Patrick bejelentette, hogy jövőre visszatér az Indy 500-ra.

    A 35 éves versenyzőnő 2005 és 2011 között versenyzett az IndyCarban, egyetlen győzelmét pedig 2008-ban Motegiben szerezte.
    Hét Indy 500-on vett már részt, ebből hatszor a top 10-ben végzett, 2009-ben pedig dobogós is lett Hélio Castroneves és Dan Wheldon mögött.

    2012-ben átigazolt a NASCAR-ba, 2018-ra azonban nincs teljes szezonos helye. Most azonban bejelentette, hogy részt vesz majd a Daytona 500-on és az Indy 500-on, ezt követően pedig visszavonul a „teljes munkaidős” versenyzéstől.

    „Nem végeztem még teljesen.” – mondta. „Ott leszek jövőre a Daytona 500-on és az Indy 500-on, és nagyon izgatott vagyok. Szerintem ez remek módja lesz a lezárásnak.”

    Azt azonban még nem tudni, hogy Patrick melyik csapattal áll majd rajthoz.

    „Örülünk, hogy Danica azt tervezi, hogy visszatér az Indianapolis 500-ra.” – mondta az Indianapolis Motor Speedeay elnöke, J. Douglas Boles. „Így még izgalmasabb lesz a verseny a rajongók számára. És jó keretet is ad Danica karrierjének, hogy ott versenyez, ahol felkeltette a világ figyelmét 2005-ben. Örömmel várjuk a visszatérését májusban, az IndyCar minden nagyszerű versenyzőjével együtt.

  • Marc Márquez garázsába begurult az ötödik BMW M Különdíj

    Marc Márquez garázsába begurult az ötödik BMW M Különdíj

    2013, 2014, 2015 és 2016 után 2017-ben is Marc Márquez érte el a tizennyolc nagydíjból álló versenyszezon időmérő edzéseinek legjobb összesített eredményét a kétkerekű versenysportok királykategóriájában. A spanyol versenyző jutalma idén egy exkluzív BMW M4 CS sportmodell.

    A MotoGP™ 2017-es idényének tizennyolc időmérőjén ismét Marc Márquez bizonyult a legeredményesebb pilótának, így idén immáron sorozatban ötödik alkalommal hódította el a hőn áhított BMW M Különdíjat. 343 pontjával a spanyol versenyző nem kevesebb, mint 86 pontos előnyre tett szert a különdíjért folytatott verseny második helyezettje, a szintén spanyol Maverick Viñales-szel szemben, jutalma így ismét egy nagyteljesítményű élsportoló: egy San Marino Blue metálkék karosszéria-fényezést viselő BMW M4 CS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm / km)*. Márquez a szezon záró futamán, a valenciai díjátadó ünnepségen vehette át az exkluzív sportautó kulcsait Carmelo Ezpeleta-tól, a MotoGP™ versenyszezonjait szervező Dorna Sports vezérigazgatójától és Frank van Meel-től, a BMW M GmbH elnökétől.

    Marc Márquez rekordot rekordra halmoz a BMW M Különdíj történetében. 2013-ban a kétkerekű versenysportok királykategóriájának első győztes újoncaként hódította el a négykerekű trófeát, majd 2014-es duplázása után 2015-ben az első olyan háromszoros nyertessé avanzsált, aki megszakítások nélkül, egymás után zsebelte be a BMW M sportmodellek kulcsait. 2016-ban, negyedik BMW M Különdíja elnyerésével abszolút rekordtartóvá lépett elő, amelyet idei győzelme még tovább erősít.

    A mindössze huszonnégy esztendős versenyző BMW M Különdíjainak gyűjteménye idén egy San Marino Blue metálkék karosszéria-fényezést viselő BMW M4 CS sportmodellel bővült. A nagyteljesítményű gépkocsi meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 460 lóerő maximális teljesítménye és 600 Nm csúcs forgatónyomatéka minden fordulatszám-tartományban kimagasló menetdinamikát garantál (100 kilométerre vetített 8,4 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 197 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A modellben számos egyéb nagyteljesítményű csúcstechnológia is helyet kapott, így többek között aktív M differenciálmű és Drivelogic-kal dolgozó hétsebességes, duplakuplungos BMW M automataváltó (M DCT) is. Az idei BMW M Különdíj exkluzivitása ezen felül a motorsport-inspirálta könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, valamint az OLED-technológiával világító hátsó lámpapár. Az utastérben antracit-árnyalatú Alcantarával bevont, könnyűszerkezetes BMW M kagylóülések, BMW M Alcantara sportkormány és számos rendkívüli részlet felel a sportos hangulatért.

    „Pontosan tudom, hogy a MotoGP™ berkein belül mekkora rajongás övezi a BMW M Különdíjat. Éppen ezért vagyok rendkívül büszke arra, hogy immáron sorozatban ötödik alkalommal sikerült megnyernem” – mondta Marc Márquez a valenciai díjátadó ünnepségen. „A BMW M GmbH évről évre igazi ínyencséggel kényeztet minket, így ismét roppant izgatott vagyok, amiért a BMW M4 CS modellt a sajátomnak mondhatom. Mindazonáltal, hiába az öt győzelem, a motivációm megingathatatlan: jövőre ismét versenybe szállok a hatodik BMW M Különdíjért!” – tette hozzá a spanyol versenyző.

    „A BMW M Különdíj hosszú évek óta a MotoGP™ szilárd alappillére. Nagy örömünkre szolgál, hogy idén már a négykerekű trófea tizenötödik évfordulóját ünnepelhetjük” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta. „A BMW M Különdíj másfél évtizedes tradíciója a BMW M divízióval ápolt szoros együttműködésünk egyik kézzelfogható bizonyítéka. Egészen egyedülálló, hogy a BMW M GmbH évről évre egy olyan nagyteljesítményű sportautóval jutalmazza a szezon időmérőinek legeredményesebb pilótáját, mint amilyen az idei BMW M4 CS modell. Marc Márquez rendhagyó győzelmi sorozata több mint elképesztő, csak gratulálni tudunk ehhez a kivételes teljesítményhez!” – zárta gondolatait a Dorna Sports vezérigazgatója.

    „Megemelem a kalapomat Marc Márquez előtt: 2013 óta ő a legeredményesebb versenyző a MotoGP™ időmérőin, amellyel a BMW M Különdíj történetének abszolút bajnoka. Gratulálok a sorozatban elért ötödik győzelemhez!” – fogalmazott Frank van Meel. „Biztos vagyok benne, hogy a BMW M4 CS volánjánál Marc rátalál a vezetés színtiszta élményére – ahogyan az előző négy BMW M Különdíj esetében is tette. Büszkék vagyunk arra a mérföldkőre, amelyhez ma elérkeztünk: a tizenötödik BMW M Különdíjra. Fontos számunkra, hogy évről évre kivételes teljesítményű sportmodellel ösztökéljük a MotoGP™ versenyzőit, annak pedig kifejezetten örülünk, hogy a BMW M Különdíjat másfél évtizede óriási tisztelet övezi e körben” – hangoztatta a BMW M GmbH elnöke.

    Idén a BMW M divízió immáron sorozatban tizenötödik alkalommal adta át a MotoGP™ BMW M Különdíját. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb pontot gyűjti össze. A jelenlegi abszolút rekordtartó Marc Márquez, akinek nevéhez öt BMW M Különdíj fűződik. Őt követi holtversenyben Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három BMW M Különdíjjal. A spanyol Jorge Lorenzo eddig kétszer, míg Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy alkalommal hódította el a négykerekű trófeát.