Kategória: Fastest Slap

  • Napi retró: Carmen Jorda, 19 évesen

    Napi retró: Carmen Jorda, 19 évesen

    Carmen Jorda 10 évvel korábbi képet tett közzé önmagáról. Akkoriban még a spanyol F3-ban versenyzett, bár pontot nem szerzett a 2007-es szezon során. Egy évvel később ugyanebben a sorozatban egy pontot gyűjtött.

    https://www.instagram.com/p/BdSk42QBuao/?taken-by=carmenjorda

  • Nézd meg Hamilton referencia körét a Gran Turismo Sport-ban

    Nézd meg Hamilton referencia körét a Gran Turismo Sport-ban

    Mint az már ismert, Lewis Hamilton lett a Gran Turismo Sport „versenyző mentora„. Az alábbi videókban a négyszeres F1-es világbajnok referencia köreit láthatjátok, a virtuális Nürburgringen.

    És egy hosszabb verzió.

     

  • Andretti megautóztatná Ferenc pápát!

    Andretti megautóztatná Ferenc pápát!

    1978 Forma-1-es világbajnoka, Mario Andretti Twitteren tett közzé egy fotót arról, hogy abban a megtiszteltetésben részesült, hogy találkozhatott Ferenc pápával.

    Az f1i.com információi szerint, a 77 éves bajnok felajánlotta a pápának, hogy megautóztatná őt egy kétüléses IndyCar autóval jövőre, mire Ferenc pápa a következő választ adta: „Imádnám, Mr. Andretti, de előbb gyónnia kell!”

  • Amikor a Rebellion R2K nekiveselkedik a havas emelkedőnek

    Amikor a Rebellion R2K nekiveselkedik a havas emelkedőnek

    Látványosan hasít a hóban a Rebellion. A volánnál Jon Olsson, a helyszín Storlien, Svédország, 2014.

     

  • 25 éve Senna majdnem az IndyCarban kötött ki

    25 éve Senna majdnem az IndyCarban kötött ki

    1992. december 20-án a Forma-1 nagysága, Ayrton Senna tesztelt a Team Penske autójával, amit akkor Firebird International Raceway néven ismerhettünk, Phoenixben. Soha nem érkezett még a tengerentúli szériába ilyen neves versenyző, aki már a tesztjével ekkora vihart kavart.

    Erről a történelmi mérföldkőről készített egy rövid dokumentumfilmet Marshall Pruett motorsport riporter és Travis Long, rendező. Pruett számtalan kulcsfigurával készített interjút a teszttel kapcsolatosan, köztük a csapatvezető Roger Penskevel, és olyan pilótákkal, mint Rick Mears és Paul Tracy. Nem maradhatott ki persze a brazil IndyCar különítmény sem, Helio Castroneves és Tony Kanaan sem, akik Senna nyomdokain haladtak. Ők mind visszaemlékeznek a nagy napra az alábbi 26 perces filmben.

    Ismert tény, hogy Senna némileg zsarolta is az akkori csapatát a McLarent a Forma-1-ben ezzel a teszttel. Nigel Mansell frissen igazolt épp az IndyCarba, miután 1992-ben végre világbajnok lett a Forma-1-ben, és világraszóló esemény volt az, hogy leszerződött a Newman/Haas Racinghez. Senna ekkor már háromszoros világbajnokként pontosan tudta, hogy a ha már ő is lelépne az európai gyökerű FIA szériából az IndyCar kedvéért, az a FIA-nak és a rajongóinak világszerte sokkhatás lenne. Így végül a Marlboro, valamint honfitársa, a kétszeres F1 világbajnok Emerson Fittipaldi segítségével egy tesztet szerveztek neki. Senna azt az 1992-es Penske PC-21/Chevrolet vezethette, amivel Fittipaldi a szezonban négy győzelmet is aratott, míg a három napos teszten Emmo és Paul Tracy már a csapat 1993-as versenyautóját vették kezelésbe.

    Senna Fittipaldival érkezett meg, bár különbözőképp emlékeznek már erre is: Penske szerint egy bérautó volt, Tracy szerint meg egy limuzin. Tracy mindenesetre 1991 és 1992-ben is vezetett már részben a csapatnak, aztán ’93-ban végül Mears helyére érkezett, miután ő visszavonult. A filmből azonban kiderül, hogy amikor volt Senna tesztje, akkor épp nem állt alkalmazásban. Tracy így emlékezik vissza:
    „Volt egy ebédszünetünk, kiszedték az ülésemet, gyorsan berakták Sennáét ennyi idő alatt, és már be is ült. Akkor ezt nagyon menőnek gondoltam, sőt azt hittem, hogy nem lesz versenyzői ülésem jövőre.”

    Fittipaldi 20 kört teljesített az autóval, és Penske úr szerint a legjobb körideje 49.7 másodperc volt. Senna aztán ment pár bemelegítő kört. Kérésére kicsit puhábbra állították a hátsó rugókat, és egyből ment is egy 49.09-et. Mears, négyszeres Indy 500 győztes pont 1992-ben vonult vissza, ennyit fűzött hozzá:
    „Nem kellett sokáig várni arra, hogy megmutassa hogy micsoda versenyzővel van dolgunk.”

    Ő mai napig a Team Penske alkalmazásában áll, mint vezetéstechnikai edző és megfigyelő, és Mears világosan emlékszik még arra, hogy mennyire élvezte Senna az Indy autó vezetését, főleg ha már az akkori technikailag is túlbonyolított Forma-1-es autókhoz képest nézzük.

    „Ez volt az, aminek különösen örült, hogy újra vezetnie kellett egy autót. Ahogy fogalmazott: A Forma-1-es autókban már inkább számítógépek versenyeznek egymás ellen, mint pilóták. Ez nagyszerű, újra akarom vezetni!” – idézte fel Senna szavait Mears.

    Senna tesztjének a híre hatalmas hullámokat gerjesztett hazájában, Brazíliában. Már ekkor nemzeti hős volt a versenyzésben elért eredményei, valamint a jótékonykodásai miatt. Castroneves, aki háromszoros Indy 500 győztes lett, szintén elismerte, hogy próbálta Senna vezetési stílusát és karakterét utánozni, miközben felnőtt. Akkor 17 éves volt, és pontosan tudja, hogy honfitársa tesztjének micsoda jelentősége volt az ő életében is:.

    Kanaan akkor szintén 17 éves volt, eredetileg akkoriban szintén valami európai utánpótlás szériához akart csatlakozni, de aztán visszatért Észak-Amerikába, és előbb Indy Lights autóval versenyzett 1996-tól kezdve, majd már az IndyCarban találjuk. Kanaan is megerősíti azt, hogy Senna nem akart versenyezni is a tesztje után az IndyCarban, de ez az eset is segített neki abban, hogy olyan szerződést tudott kötni a Forma-1-re 1993-ban, ami azt jelentette, hogy versenyenként 1 millió dollárt fizettek neki.

    Ezen kívül Kanaan hozzátette, hogy Fittipaldi miatt már kezdett reflektorfénybe kerülni az IndyCar is hazájukban Brazíliában, de Senna jelenléte egy teljesen új szintre helyezte az egészet: „Akkor ez az egész nagyon hitelessé tette az IndyCart, és már engem is az érdekelt, hogy ide kerülhessek. Ez (a teszt) csak megerősített engem ebben.”

    Tracy aztán megtudta, hogy biztosított a versenyzése 1993-ban a Penskenél, és beindult a karrierje 1993-ban, amit rögtön öt győzelemmel hálált meg. És ezen sikeréhez is lehet köze annak, amit azon a napon tanult Sennától, amit így elevenít fel Tracy:
    „Nagyon másmilyen volt a vezetési stílusa Emersonhoz és Rickhez képest. Nagy sebességgel ment bele a kanyarokba… és az én vezetési stílusom is megváltozott egy kicsit ezen teszt után. Megpróbáltam nagyobb gördülési sebességgel haladni, és a kanyarban is nagyobb volt a belépési sebességem. Ma már mindenki így vezet.”

    Penske pontosan tudta, hogy ez a teszt csak egy alkalomra szólt. A csapata készen állt az 1993-as szezonra, és a versenyzői Fittipaldi és Tracy voltak. Tisztában volt azzal is, hogy Senna milyen céllal is vágott neki a tesztnek, és erről így beszélt:
    „Senna épp elérhető volt, így próbáltunk valamit kitalálni. Soha nem volt azonban komolyabb tárgyalásunk. Előre tisztáztuk vele, hogy nem tudnánk neki versenyzői ülést biztosítani. Azt hiszem, hogy arra használt fel minket, hogy ezzel is hasson a McLarenes srácokra, és összerakjon egy olyan szerződést ami neki kedvező, és ezt megértettük. Emerson barátja volt, ő pedig kulcsfigurája volt a csapatunknak, a Marlboro egy szuper szponzor volt, és ha az volt az, amivel boldoggá tehettük a partnerünket, hogy Sennának lehetőséget biztosítsunk, akkor ezt örömmel tettük meg.”

    Mears szentül hiszi, hogy Senna talán a karriere későbbi alakulása során csatlakozott volna az IndyCar mezőnyéhez, de erre már soha nem került sor. 1994 május elsején Senna Imolában meghalt egy balesetben a Forma-1-es versenyen.

    A Penske csapat az 1992-es teszt évfordulójának a tiszteletére restaurálta és újra működőképes állapotúra hozta az eredeti autót. Figyelembe véve, hogy Senna, Fittipaldi és Mears is hajtotta, az autó mérhetetlen jelentősséggel bír, és ahogy a csapatvezető fogalmaz:
    „Igazán különleges tehetségek ültek ebben az autóban. Különleges helye van az én életemben is, ez egy kulcsfontosságú történelmi versenyautó minden szempontból nézve.”

  • Chilton: Jó, hogy nem Alonso nyerte az Indy 500-at

    Chilton: Jó, hogy nem Alonso nyerte az Indy 500-at

    Számos versenyző próbálta ki az IndyCar-t F1-es karriere előtt, vagy után, Fernando Alonso azonban F1-es pályafutása közben, 2017-ben állt rajthoz az Indy 500-on, és igen jól is szerepelt, míg nem műszaki hiba miatt feladni kényszerült a versenyt. Max Chilton egykori F1-es, jelenlegi IndyCar versenyző pedig elismeri, ő örült ennek, mert úgy véli, ha a spanyol esetleg megnyerte volna az Indy 500-at, az ártott volna a többi IndyCar versenyző megítélésének.

    „Az idei (Indy 500) volt életem versenye. Tök utolsó voltam Fernando Alonso mögött a boxban majd a 80. körben az élen álltam. Most már olyan tapasztalatom is van, hogy milyen vezetni a mezőnyt, szóval ha jövőre az élen állok, már sokkal komfortosabban érzem majd magam, és remélhetőleg ott is maradok.” – mondta Chilton.

    „Alonsót mindig is az egyik legjobb versenyzőnek tartottam az F1-ben, ha nem a legjobbnak, szóval tudom, hogy hihetetlen tehetség, és a tehetségek gyorsan tanulnak. De még gyorsabban belejött ebbe, mint gondoltam. Páran szóvá is tették, hogy ezzel látszólag túl egyszerűvé tette (az Indy 500-at). Szerintem jó az IndyCarnak, hogy nem ő nyert, mert az mindannyiunkat egy kicsit hülyévé tett volna.”

    „De mondott pár nagyon jó dolgot (Alonso) arról, hogy milyen kihívás volt ez, és hogy mi mind milyen bátrak vagyunk és hogy szeretne visszatérni nyerni. Szóval nagy szívességet tett az IndyCarnak, hogy eljött versenyezni.”

  • Button karácsonyi pulcsijaitól kiég a retinád

    Button karácsonyi pulcsijaitól kiég a retinád

    A Button család (Jenson, Brittny, és két kutyájuk: Storm és Rouge) már nagyon karácsonyi hangulatban van. Ezt hűen tükrözik Button ünnepi pulóverei is. 😀

    https://www.instagram.com/p/Bc6vp3SlWG0/?taken-by=jensonbutton_22

    https://www.instagram.com/p/BcWXYJ_gVQc/?taken-by=storm_and_rogue_pomskies

    https://www.instagram.com/p/BceNbXWgUfV/?taken-by=storm_and_rogue_pomskies

    https://www.instagram.com/p/Bc0fda5ldHI/?taken-by=brittnyward

     

  • Kiütőcskét „játszott” két Ford Silverstone-ban

    Kiütőcskét „játszott” két Ford Silverstone-ban

    A BRSCC Fiesta Junior bajnokságban történt az alábbi eset, Silvesrstone-ban. Ritka mutatvány, annyi biztos…

     

  • A Pirelli Design bemutatja limitált kiadású sílécét

    A Pirelli Design bemutatja limitált kiadású sílécét

    A Pirelli és a Blossom vezető szerepet tölt be a kiváló teljesítményt biztosító kézműves sílécek fejlesztésében. A Pirelli mérnökeivel együttműködésben a valchiavenna-i Blossom műhelyében készülő lécek titka az a különleges tulajdonságú, a Pirelli által kifejlesztett rezgéscsillapító gumiréteg, mely egy speciális szendvicsszerkezet része.

    A Blossom Ski által gyártott és forgalmazott limitált kiadású sílécek itt megrendelhetők: http://www.pirellidesign.com/pirelli-blossom-skis.php

    A sílécek oldalívei (sidecut-jai) rendkívül mélyek, hogy alkalmazkodjanak a különböző hóviszonyokhoz, ez pedig könnyed kezelést és kiváló teljesítményt tesz lehetővé.

    A grafit talppal erősített fából készült alapot a Titanal dupla rétege egészíti ki, ami stabilitást, a triaxiális üvegszál pedíg tökéletes rugalmasságot biztosít. A Blossom által gyártott új PIRELLI márkájú sílécek tartalmaznak továbbá egy speciális gumikeverék réteget, amely képes elnyelni a 60%-át a sípályán a talaj és a síléc közötti rezgéseknek. A Pirelli mérnökei által végzett fejlesztőmunka eredményeként létrejött gumivegyületet rendkívül magas hőmérsékleten vulkanizálták, hogy egy vékony bevonatot képezzen mind a sílécek belső rétegeiben, mind a külső borításukon.

    Pirelli designA végeredmény egy olyan síléc lett, amely kiváló teljesítményt biztosít az élesebb és a nagyobb ívű kanyarokban egyaránt a tökéletes síkosság és felületi tapadás okán, miközben a rezgéscsillapító gumikeveréknek köszönhetően kiváló a stabilitása is.

    A sílécek az ikonikus nyújtott „P”-betűs logót viselik, és abban a hét színben érkeznek, amelyet a Pirelli által használt F1-es színkódolási rendszer ihletett. A minden színben 110 párban kézzel készült limitált kiadású számozott síléc a Pirelli Motorsport 110. évfordulójára emlékeztet bennünket.

    A PIRELLI sílécek az alábbi méretekben kaphatók: 151/158/164/170/176/181. Mindegyik méret eltérő rádiusszal: 10/11/13/14/16/17 és sidecut-tal: 121-71-106 érhető el.

    A Pirelli Design a Pirelli PZero projekt továbbfejlesztett változata, amelyet a cég a 2000-es évek elején indított el. A Prestige és Prémium autószegmensek fókuszba helyezésével összhangban a cél a Pirelli márka elismertségének növelése olyan egyedi tervezési projektekben, amelyek különleges, ikonikus és egyedülálló termékeket kínálnak kihasználva a Pirelli és kiválasztott partnereinek technológiai kompetenciáit, olyanokét, akik kiemelkedőek saját szektorukban.

  • Ez az igazi téli „wellness” Spa, autósport rajongóknak!

    Ez az igazi téli „wellness” Spa, autósport rajongóknak!

    Az autósport rajongóknak igazi dráma a téli holtszezon, hiszen komoly nemzetközi verseny ilyenkor nem nagyon van. Ezért öröm az, ha például a legendás Spa-Francorchamps pálya alkalmazottjai örömet okoznak nekünk azzal, hogy két kört is mennek a téli „üzem” alatt is. Drift party, csúszkálás az ismert kanyarokban, fürdőzzünk meg mi is ezen élményekben!