Kategória: Fastest Slap

  • Ezért ne menj egy FIAT Pandával nyél gázon bele Monza első kanyarjába

    Ezért ne menj egy FIAT Pandával nyél gázon bele Monza első kanyarjába

    A legfontosabb tanácsunk, hogy egy városi kisautót, amilyen a FIAT Panda is, lehetőség szerint azon körülmények között használjuk, amire kitalálták. Hiába hiszed tehát azt, hogy Te vagy Ayrton Senna, különösebb tapasztalatok nélkül azért ne hajts fel egy versenypályára, pláne ne az egyik leggyorsabbra.

    Ezt a kis vagy 30 éves Pandát a 4×4 verzió se tartotta volna pályán, mert még egyszer: nem pályaautó. Ezen formában, ahogy a videón látható, maximum emberéletet lehet kockáztatni, és nem is értjük, hogy keveredhetett fel ez a járgány ide az Autodromo Nazionale Monzára.

    0:59-nél itt is látható a két hős a Pandával.

  • ROC: Németország nyerte a Nemzetek Kupáját!

    ROC: Németország nyerte a Nemzetek Kupáját!

    A Race of Champions programja az eROC versennyel kezdődött, melyen Brendon Leigh (18), az első F1 eSports bajnoka, Kevin Leaune (28), háromszoros Project CARS Világbajnok, Enzo Bonito (22), iRacing Blancpain GT3 Sprint bajnok és többszörös Assetto Corsa rekorder, valamint Alexander Dornieden (23), 2017 eWTCC bajnoka virtuálisan küzdöttek meg egymással, hogy eldőljön, ki alkothatja majd a McLaren World’s Fastest Gamer versenyének 2017-es győztesével, Rudy van Burennel (25) a SimRacing csapatot, valós autókkal, a Nemzetek Kupáján.

    Az eROC versenyt az olasz Enzo Bonito nyerte, aki egyébként még sosem vezetett valós versenyautót.

    Ezt követően vette kezdetét a Nations Cup, azaz Nemzetek Kupája.

    Az A csoportból a német csapat jutott tovább elsőként Timo Bernharddal és René Rasttal. Másodikként a latin-amerikai (Juan Pablo Montoya és Helio Castroneves) csapat jutott tovább, az amerikai (Josef Newgarden, Ryan Hunter-Reay) és a mexikói (Memo Rojas, Abraham Calderón) csapatot utasítva maguk mögé.

    A B csoportból az északi csapat (Tom Kristensen, Petter Solberg) győzte le a brit (David Coulthard, Lando Norris), a svéd (Johan Kristoffersson, Joel Eriksson) és a SimRacing (Rudy van Buren, Enzo Bonito) párosokat. Meg kell említeni a csoport kapcsán, hogy a szimulátoros van Buren három alkalomból kétszer nyert ellenfele ellen: egyszer Lando Norrist, egyszer pedig Joel Ericssont győzte le, míg Tom Kristensennel szemben alulmaradt.

    Az elődöntőben a németek a C csoport (Szaúd-Arábia, Egyesült Arab Emírségek és Libanon) győztesével a szaúdi csapattal mérkőztek meg, és simán továbbjutottak a döntőbe.

    Az északi és a latin-amerikai csapat küzdelme utóbbi győzelmét hozta, így a döntőben a német és a latin-amerikai csapat mérkőzhetett meg.

    Előbb Rast győzte le Montoyát, majd Castroneves Bernhardot, így a harmadik kör döntött. Mivel Rast Castronevest is legyőzte, Németország párosa nyerte a 2018-as ROC Nemzetek Kupáját.

    Folytatás szombaton, az egyéni versennyel 14 órakor.

    A holnapi autósport programért klikkelj ide!

  • Kórházba került Rubens Barrichello

    Kórházba került Rubens Barrichello

    Az egykori Forma-1-es futamgyőztes pilóta, Rubens Barrichello a múlt hétvége óta kórházban fekszik egészségügyi gondok miatt.

    A brazil versenyző 322 versenyen indult a száguldó cirkuszban, amivel rekorder, ezalatt 11 futamot nyert meg a Ferrarival és a Brawn GP-vel.

    Saját Instagram oldalán osztotta meg a hírt, múlt héten szombaton erős fejfájás miatt ment kórházba, ahol azóta is benntartják megfigyelés miatt. Nem részletezte a konkrét betegségét, csak annyit mondott, hogy valószínűleg egy érrel lehettek gondok.

    „Látom, hogy mindenki üzenetet írt nekem és sokan aggódnak értem. Régóta nem posztoltam semmit, így úgy döntöttem, hogy itt az ideje, hogy elmondjak mindent. Szombaton mikor felkeltem, és elmentem zuhanyozni szörnyű fejfájást éreztem. Szerencsére a feleségem otthon volt és hívta az egyik barátomat, aki orvos és bevitt a kórházba. Itt nagyon jól gondoskodnak rólam.”

    „Egy érrel lehetett gond, de most már jobban érzem magamat. Még azonban folyamatosan vizsgálatoknak vetnek alá. Őszintén hálás vagyok azért, hogy jól vagyok, és ezekből a nehézségekből folyamatosan tanul az ember, ami miatt jobbá válik. Hálás vagyok Istennek, hogy megadta a lehetőséget, hogy hamarosan újra a versenypályán lehessek. Jó volt ez elmondani nektek!”

    Barrichello miután 2011-ben visszavonult a Forma-1-től, azóta megfordult az IndyCarban, a brazil túra autó bajnokságban, ahol 2014-ben bajnok lett, tavaly pedig rajthoz állt a Le Mans-i 24 órás versenyen is. Jelenleg pedig a fia, Eduardo gokartos karrierjére koncentrál.

    https://www.instagram.com/p/BeqR-MkAImp/?taken-by=rubarrichello

  • Ezt akarod nézni ma és holnap

    Ezt akarod nézni ma és holnap

    Ezen a hétvégén lesz az idei Race of Champions, ezúttal Szaúd-Arábiában, Rijádban.
    Ma, azaz február 2-án, pénteken kerül sor a csapatversenyre, a Nemzetek Kupájára, míg holnap az egyéni verseny kerül megrendezésre.

    A Formula E mezőnye eközben Chilében állomásozik, míg ezen a hétvégén lesz a Bathurst 12 órás verseny is.

    Csokorba szedtük nektek, hogy melyik eseményt mikor és hol követhetitek majd figyelemmel.

    Február 2., péntek

    • 13:45 – ROC: eRace Of Champions – online lesz követhető a Race of Champions facebook oldalán és/vagy a www.raceofchampions.com-on
    • 18:00 – ROC: Nemzetek kupája – online lesz követhető a Race of Champions facebook oldalán és/vagy a www.raceofchampions.com-on

    A ROC csoportbeosztását ide kattintva nézhetitek meg.

    Február 3., szombat

    • 14:00 – ROC: Bajnokok Tornája (egyéni verseny) – online lesz követhető a Race of Champions facebook oldalán és/vagy a www.raceofchampions.com-on
    • 19:15 – Formula E, időmérő – Eurosport 1, felvételről
    • 19:45 – Bathurst 12 órás verseny – online lesz nézhető a verseny weboldalán
    • 20:00 – Formula E, verseny – Eurosport 1, élő
  • Áprilisban érkezik a Taxi 5, itt az előzetese!

    Áprilisban érkezik a Taxi 5, itt az előzetese!

    Luc Besson klasszikusa, a Taxi 2018-ban is visszatér, jó pár év kihagyás után. A negyedik rész nem volt igazán kiemelkedő siker 2007-ben, így új főszereplőkkel vág neki az eseményeknek a filmsorozat, bár Gibert felügyelő szerencsére marad. A fehér Peugeot taxi a régi, az ellenfelek viszont újak, és ezúttal a bűnözők Lambóval rabolgatnak Marseillesben. A rendőrautók ahogy már megszokhattuk, számtalan módon, és számolatlanul törnek.

    Április 7-én lesz a francia bemutató,​ Magyarországon május 18-tól adják majd a Taxi5-öt.

  • Itt a ​LEGO Technic idei szuperautója, a Bugatti Chiron!

    Itt a ​LEGO Technic idei szuperautója, a Bugatti Chiron!

    A LEGO előállt egy teaser videóval, amelyből kiderül, hogy egy brutális szett készül, amiből majd egy Bugatti Chiront lehet majd összeépíteni. A modell a 42056-os számon futó Porsche 911 GT3 RS méltó utódja lesz, ami azt jelenti, hogy 1:8-as méretarányban egy híján 3600 darabból áll majd. Augusztus elsejétől lehet majd megvásárolni a modell/játékboltokban.

    A két cég együttműködése révén létrejött terméket a LEGO designere, Aurelien Rouffiange álmodja meg a kockabirodalomba.

  • Vettel üzenete a RoC-osoknak, ő sajnos idén nem lesz ott

    Vettel üzenete a RoC-osoknak, ő sajnos idén nem lesz ott

    Sebastian Vettel eddig rendszeres résztvevője volt a Race of Champions gálaeseménynek, de idén kimarad ebből a bajnokok közötti versengésből. Fájó pont ez mindenkinek, hiszen tavaly Pascal Wehrlein sérülése után gyakorlatilag egymaga győzött le mindenkit Németország nevében, és lett így csapatbajnok.

    Az alábbi közleményt jelentette meg Vettel a hivatalos weboldalán:
    „Sajnos idén nem tudok megjelenni a Race of Champions versenyén, de minden résztvevőnek sok szerencsét kívánok, és biztos vagyok benne, hogy mindenki jól fogja magát érezni. A versenyek rövidek, de nagyon intenzívek, ami remek hangulatot teremt. Mi, a versenyzők mindig sokat mókázunk, és hiányozni fog a verseny ezen a hétvégén.”

    Németországot idén Timo Bernhard és a DTM tavalyi újonc bajnoka, René Rast képviselik majd.

  • A Tesla alapú márkakupát jóváhagyta a FIA is

    A Tesla alapú márkakupát jóváhagyta a FIA is

    Az Electric GT szervezete Tesla alapú szériáját elfogadta a FIA is, így az már idén Electric Production Car Series néven lesz majd ismert. Ez egy olyan kategória lesz, amelyben speciális Teslák indulnak majd, amelyeket az Electric GT fejleszt, és a versenyre kész járművet majd Model S P100D-ként érdemes emlegetni.

    Az autó átment a FIA hivatalos töréstesztjén is a múlt héten, és most már a motorsport irányító testülete szankcionálja majd már a bemutatkozó szezonjában is a sorozatot. A sportszabályzatuk már publikus, a versenyhétvégéken három részből álló időmérő edzés lesz, és két verseny: nappal és este egyaránt majd 60 kilométert kell teljesíteni a pályákon. Az autók versenyteljesítményét 585 kW-ra piszkálják fel, ami kb. 785 lóerős lesz így majd.

    Az eSportshoz és az elektromos gokart versenyzéshez hasonlóan a széria is bejelentette, hogy azon pályákon, ahol ez kivitelezhető lesz, tartanak majd „drift off”-t. Ez egy olyan verseny, ahol az első két helyezett, valamint két olyan versenyző, akiket erre a rajongók hatalmaznak fel a szavazataikkal fej-fej mellett driftelnek majd, és ezzel három extra bajnoki pontot nyerhetnek el.

    Az Electric GT részéről Mark Gemmell vezérigazgató nyilatkozott: „Ez egy pompás nap nekünk, amikor bejelenthetjük, hogy az Electric Production Car Series-t a FIA felügyeli. Tiszteljük a FIA-t, és büszkék vagyunk rá, hogy támogatnak minket már a bemutatkozó szezonunkban. Örömmel mutatjuk be az EPCS sportszabályzatát is. Rengeteg időt töltöttünk el a szabályok finomításával, hogy minél izgalmasabbak és versenyképesebbek legyenek a futamaink. A speciális időmérős rendszerünk, a két EPCS futamunkm valamint az eKarting és eSports fordulók miatt a rajongók rengeteg verseny miatt izgulhatnak majd.”

    Egyelőre csak a LMP3-ban tevékenykedő SPV Racing az egyetlen csapat, amelyik bejelentette már, hogy részt vennének az EPCS széria bemutatkozó évadában.

  • Íme a RoC csoportbeosztásai!

    Íme a RoC csoportbeosztásai!

    A Race of Champions szervezői nyilvánosságra hozták a most hétvégén Rijádban rendezendő torna csoportbeosztásait.

    Az eddig megszokott szombat-vasárnap helyett ezúttal péntek-szombat lesz a menetrend; elsőként a Nemzetek Kupájára, majd az egyéni összecsapásra kerül sor. A hír természetéből adódóan további szócséplés helyett beszéljenek magukért a táblázatok:

    Péntek – Nemzetek Kupája

    A-csoport:
    Németország (Timo Bernhard, René Rast)
    Latin-Amerika (Juan Pablo Montoya, Hélio Castroneves)
    Mexikó (Memo Rojas, Abraham Calderón)
    USA (Josef Newgarden, Ryan Hunter-Reay)

    B-csoport:
    Északi Csapat (Tom Kristensen, Petter Solberg)
    Nagy-Britannia (David Coulthard, Lando Norris)
    Svédország (Johan Kristoffersson, Joel Eriksson)
    Sim Racing (Rudy van Buren, nem ismert)

    C-csoport:
    Szaúd-Arábia (Yazeed al-Rajhi, nem ismert)
    Egyesült Arab Emírségek (Khaled al-Qubaisi, Khalid al-Qassimi)
    Libanon (Karl Masaad, Mansour Chebli)

    Szombat – Bajnokok Bajnoka

    A-csoport:
    Juan Pablo Montoya
    Hélio Castroneves
    Ryan Hunter-Reay
    Memo Rojas vagy Abraham Calderón

    B-csoport:
    Tom Kristensen
    Timo Bernhard
    David Coulthard
    Rudy van Buren vagy az eRoc-győztes

    C-csoport:
    Lando Norris
    Johan Kristoffersson
    René Rast
    Joel Eriksson vagy a leggyorsabb libanoni

    D-csoport:
    Josef Newgarden
    Petter Solberg
    Yazeed al-Rajhi
    a leggyorsabb emírségekbeli vagy a leggyorsabb szaúdi

    Minden csoport első két helyezettje jut tovább a negyeddöntőkbe, ahol egyenes kieséses szakasz követi a csoportversenyeket.

  • Egy magyar versenyző gondolatai a sajtóról, nézőkről és sikerekről

    Egy magyar versenyző gondolatai a sajtóról, nézőkről és sikerekről

    Egy kis játékra invitálunk mindenkit, kivéve a mérhetetlenül közeli ismerőseimet, akiket azért zárok ki, mert sejthetik, hogy kiről van szó.

    Azt szeretnénk ha megfejtenétek, hogy kinek az intelmeit, felvetéseit adjuk itt most közre.

    Annyi nehezítést mindenképp belecsempészünk, hogy ezúttal nem adunk meg forrást sem, mert azon a vonalon esetleg el lehetne indulni, illetve pár konkrét utalást versenyekre, személyekre, stb. kiszedünk, mert úgy túl könnyű lenne megfejteni ezt a „rejtvényt”.

    Figyelem! Ez egy kivonat, koránt sem a teljes interjú!

    Amint megvan a helyes megfejtőnk, leírjuk a nevét a magyar versenyzőnek is, és a megfejtőnk pedig kap egy kis meglepetést.
    A helyes választ a Facebook oldalunkon várjuk, a cikk alá, kommentként.
    ***UPDATE***

    Balogh György olvasónk helyesen fejtette meg a rejtvényt, Hartmann László nyilatkozta ezt 1934-ben, tehát 84 éve, az Auto-Traktor újságba.

    Nézzük is, mi a véleménye a rejtélyes versenyzőnknek, bár nehezen indul a beszélgetés:

    „Nem kívánok nyilatkozni, de hajlandó vagyok beszélgetni a magyar motorsportélet aktuális kérdéseiről. Előrebocsátom azonban, nehogy beszélgetésünkből valamit félreértsenek: nem kívánok semmit a magam számára elérni. A kérdés csak annyiban érdekel, amennyiben az a jövő magyar motorsport generációjának ügye.”

    A kissé barátságtalanabb nyitás után máris jön a média témája:

    „Az új generáció nevelését új utakon, új, lendületesebb eszközökkel kell elősegíteni, s lássák be a napisajtó irányítói, hogy szakítaniuk kell a régi elvvel, amely szerint az autósport eseményei csak addig érdekesek, amíg az autószakma üzleti előnyöket jelent számukra. A jelentős eredmények, a jelentős sportsikereket el kell különíteni az üzleti vonatkozásoktól, amint a művelt nyugaton is elkülönítik azokat. Ilyen körülmények között a közönség is helytelen irányban nevelődik, s óriási eseményként könyvel el hazai, apró kategóriagyőzelmeket, ha a lapok azokról, a keretes hirdetések érdekében beszámolnak, de képtelenek értékelni az emberek a nemzetközileg is döntő fontosságú versenyeken elért második és harmadik helyezéseket, mert azokról a lapok hallgatnak. Jellemző eset erre az a tény, hogy az egyik csehországi versenyről, több szerencsétlenség kapcsán írt csupán a pesti napisajtó – de azt, hogy a versenyeken Hartmann László képviselte a magyar színeket, meg sem említették. Felvetődik a kérdés: hát valóban csak akkor érdeklődik a közönség ilyen események iránt, ha halálesettel vagy hirdetéssel kapcsolható össze? A válasz: a hiba nem a közönségben keresendő.”

    A témát tovább boncolgatva eljut a magyar motorsport általános problémáihoz is:

    „Mindössze a szaksajtó és a sportsajtó, ezek között pedig a Nemzeti Sport áll a sporthírlap írói mesterség megkívánható magaslatán… A magyar közönséggel nincsen baj… Azok, akik a dolgokat irányítják, s az illusztrált esetekkel kitűnik, hogy rosszul irányítják – azt szokták mondani, hogy a magyar motorsport dekadenciája abból származik, hogy nincsen pénz s nincs megfelelő jármű. Hát az igaz, hogy a motorsporthoz több kell, mint egy futócipő meg egy gatya, – de ha nincsenek elsőrendű versenykocsik, akkor olyan járművekkel kell és lehet versenyt rendezni, amelyek rendelkezésre állanak. Ostoba és bűnös ember az, aki azt mondja, hogy itt nincs motorsport lehetőség. Mert magyar nemzeti szempontból a dolgok nem az abszolút eredményektől függnek, hanem az adott eszközökhöz mért eredményektől.”

    Arról az általános problémáról is van meglátása, hogy miért nincs elég néző a hazai versenyeken:

    „Nincs érdeklődés! Ezt is szeretik hangoztatni azok, akiket a mulasztások terhelnek. Ez sem igaz.
    A baj az, hogy nem igyekeztek megfelelő eszközökkel felkelteni az érdeklődést, holott a közönség szereti azokat a sportokat, amelyekben szemtanúja lehet több ember, hosszabb időn át, egymás ellen folytatott küzdelmének. Csehszlovákia ezt már régen felismerte és évente 6 körversenyt rendez. Én próbát akartam tenni, s 2000 pengő költséggel lehozattam a Gugger-hegyi versenyre 7 külföldi versenyzőt. Eredmény: 10-15.000 főnyi közönség nézte végig a versenyt, s ez a tömeg azzal ment el, hogy ha alkalma lesz ismét eljön”.

    Végül, miképp értékelik, ha valaki sikeres külföldön?

    „Nem befolyásol az, hogy miután 24 diadalmas versenyről hazaérkeztem, miközben bejártam a világot, Afrikától az Északi tengerig és az Atlanti óceántól a Duna partjáig, világlapok első oldalain hirdetve szereplésemmel a magyar akaraterőt és sportkészséget – itthon a magyar autósvilág egyik „vezető” egyénisége kijelentette, hogy ő mindössze egy B.Z. am Mittagot olvasott, ahol azt írták rólam, hogy kezdettől fogva nyolcadik voltam. (Mögöttem még 12 világnév feküdt.) Mindezért, amit itthon nem nyújtanak – eredményeimért – kárpótol az a sok örömkönny, amelyeket ott láttam csillogni a külföldi versenyek magyar nézőinek szemeiben, midőn a verseny után körülvettek, szorongatták kezeimet, öleltek, csókoltak, hálából azért, hogy győzelmemmel, vagy akár csak puszta megjelenésemmel képviseltem a magyar színeket, igen gyakran az árbocra felröppenő magyar trikolór tiszteletére felcsendülő Himnusz, lélekbemarkoló, fennkölt hangjai mellett.”