Kategória: Fastest Slap

  • Visszatér a Toyota Supra

    Visszatér a Toyota Supra

    Az autósajtó hetek óta ettől volt hangos: visszatér egy Toyota sportautó legenda, és bár sokan találgatták, biztosra nem vehettük, hogy a Supráról van szó. Kedden, a Genfi Autószalonon azonban leleplezésre került a lenyűgöző GR Supra versenyautó tanulmány, amely a Toyota legendás sportautójának visszatérését előlegezi meg.

    A GR Supra versenyautó-tanulmány a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A koncepció nevében és szellemiségében egyaránt a Toyota ragyogó sportautó-történetének legfényesebb csillagát idézi fel, előkészítve a Supra visszatérését. A tanulmány a távolabbi jövőre nézve egy olyan modell lehetőségét is körvonalazza, amely versenypályán és közúton egyaránt lenyűgöző teljesítményre lesz képes. A GR Supra versenyautó-tanulmányról az alábbi linken tekinthető meg videó: www.youtube.com

    A Toyota Supra hagyatéka
    A GR Supra versenyautó-tanulmány a Toyota egyik leghíresebb sportautójának dicsőséges hagyatékát kelti életre. A Supra név, amelyet negyed évszázadon át viseltek büszkén a világ élvonalába tartozó modellek, a motorteljesítmény, a menetdinamika és a vezethetőség legmagasabb szintjének szinonimájává vált.

    Toyota GR Supra Racing Concept
    A telivér Toyota Supra ütőképes közúti sportautóként ugyanúgy híressé vált, mint a versenypályák sikeres bajnokaként; a japán motorsport-élet legmagasabb szintjét képviselő GT szériát uralva számtalan hívet szerzett magának. Habár gyártása 16 évvel ezelőtt véget ért, a Toyota Suprára a mai napig áhítattal tekintenek a sportautó-rajongók. Szűnni nem akaró népszerűségéhez az hozzájárult, hogy mindmáig közkedvelt modellnek számít a kizárólag PlayStation konzolon játszható Gran Turismo® szimulátorban, valamint hogy főszerepet osztottak rá a világszerte sikeres ‘Halálos iramban’ franchise első filmjében. A Supra név először 1978-ban, a második generációs Celica nagyobb, erősebb kivitelén jelent meg, majd hamarosan saját jogon, önálló modellként vált legendává.

    Az A40 kódnevű első szériát három további Supra-generáció követte: az A60 1981-ben, az A70 1986-ban, majd az A80 1993-ban. Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GT sportautó egészen 2002-ig gyártásban maradt, utolsó generációja a Toyota kínálatának legnagyobb teljesítményű típusaként búcsúzott. A Supra hírnevét nagyban öregbítették a motorsport világában elért sikerei. Különösen igaz ez az 1993-ban bevezetett, negyedik generációs modellre, amely a jelenleg Super GT széria néven ismert All-Japan GT széria meghatározó szereplőjeként négy alkalommal is győzni tudott a GT500 géposztályban. A Toyota Supra emellett a nyolcvanas években rajthoz állt az észak-amerikai IMSA sportautó-szériában, illetve a kilencvenes években kétszer Le Mans-ban is indult.

    https://www.youtube.com/watch?v=1laDMeAZJv4

    A GR Supra versenyautó-tanulmány
    A kompakt, kétajtós GR Supra tanulmány klasszikus orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánccal készült, és építésénél nagy arányban használtak fel modern, kis tömegű anyagokat. A TOYOTA GAZOO Racing által megalkotott tanulmányautó tökéletesen fejezi ki azt az „élvezetes vezethetőséget”, amely a Toyota mind jobb autók építésére való törekvésének egyik központi ígérete. Az ajtón látható, hatalmas 90-es rajtszám a Supra kódnevét hirdeti, egyben egyértelmű utalásnak tekinthető arra, hogy a tanulmányautó az ötödik generációs szériamodell előfutára.

    A tanulmány fejlesztése egybevág a márkaalapító Kiichiro Toyoda azon meggyőződésével, hogy a versenypályán elengedhetetlen teljesítmény és tartósság eléréséhez szükséges fejlesztések révén a motorsport-tevékenységek közvetlenül hozzájárulnak a jobb minőségű utcai gépkocsik fejlesztéséhez és gyártásához, ugyanakkor érdeklődést keltenek a márka iránt a szenvedélyes autórajongók körében.

    Toyota GR Supra Racing Concept
    Ezt a hitvallást követi a Toyota Motor Corporation elnöke, Akio Toyoda és a TOYOTA GAZOO Racing egyaránt, amikor a nemzetközi motorsport-élet legmagasabb szintjein törekednek győzelemre, a WRC Rally Világbajnokságtól kezdve a WEC Hosszútávú Világbajnokságon át a Le Mans-i 24 órás versenyig.

    Azáltal, hogy az imént említett szériákban, valamint világszerte számos további bajnokságokban részt vesz, a Toyota olyan technikai ismeretek és tapasztalatok birtokába jut, amelyek nem csupán az új generációs, különösen sportos Toyota GR modellek esetében vezethető át közvetlenül a versenypályáról a modellfejlesztésbe, de azoknak a hétköznapi utcai típusoknak a megalkotásához is hozzájárulhatnak, amelyeket a Toyota több tízmillió ügyfele vezet nap mint nap, szerte a világon.

    A GR Supra tanulmány szerephez jut a Gran Turismo Sport videojáték új frissítésében is, amit 2018 áprilisában ad ki a fejlesztő Polyphony Digital Inc.

    Dizájn, futómű és felszereltség
    A versenyautó-tanulmány drámai formatervének meghatározó eleme a hatalmas hátsó szárny. Az autó számos pontján találkozunk nagy szilárdságú, de kis tömegű kompozit anyaggal: ebből készültek a széles első és hátsó lökhárítók, az első légterelő és a hátsó diffúzor, az oldalsó kötények, a külső tükörházak és a hátsó szárny. A motorházfedél ugyanebből az anyagból készült, felületét légbevezető nyílások tarkítják. A szélvédő és az oldalablakok műanyagból készültek.

    A tanulmányautó futóműve elsővonalbeli beszállítóktól (OE) származó, ültetett első és hátsó felfüggesztést alkalmaz. A központi anyával rögzített BBS verseny-keréktárcsákra Michelin versenyabroncsokat szereltek. A fékrendszer Brembo Racing nyergeket és tárcsákat alkalmaz, a kipufogó szintén versenyfejlesztés. Az utastér teljes egészében motorsportos irányultságú, a versenyautó-műszerfaltól kezdve az OMP vezetőülésig és biztonsági övig. Szintén az OMP szállította a verseny-kormányoszlopra szerelt, váltófülekkel ellátott, gyorsrögzítős kormánykereket. Az ajtókat szénszálas panelek borítják, a műszerfalon versenykijelzőt találunk.

    A motorsportban szokásos biztonsági előírásoknak megfelelően teljes bukókeretet és tűzoltó berendezéseket építettek be; az üzemanyag- és fékvezetékek, a pedálsor, az akkumulátor és a kábelkötegek mind versenyszabálynak megfelelő alkatrészek.

    TOYOTA GAZOO Racing
    A TOYOTA GAZOO Racing először 2007-ben vett részt motorsport-eseményen Európában (akkor még mint GAZOO Racing). Ekkor vette kezdetét a Toyota hosszan tartó kapcsolata a Nürburgringi 24 órás versennyel, amelyen két darab Toyota Altezza (az első generációs Lexus IS megfelelője) állt rajthoz, míg a csapat – pilóták és szerelők egyaránt – egytől egyig Toyota-alkalmazottakból állt.

    A TOYOTA GAZOO Racing már a Toyota globális motorsport-programjának felettes koordináló szervezetévé nőtte ki magát. Csak tavaly két győzelmet arattak az FIA Rally Világbajnokságon, ahol legelső évadát tölti a csapat, illetve az FIA Hosszútávú Világbajnokság öt futamát nyerték meg.

    A TOYOTA GAZOO Racing járműfejlesztési programjának köszönhetjük a Yaris GRMN sportos ferdehátú megszületését; a típus a GR márkajelzésű sportos modellcsalád legfiatalabb tagja, egyben az első GRMN modell, amelyek Európában fejlesztettek és építettek. A vállalat munkája három oszlopon nyugszik: a motorsport-eseményeken való részvétel révén fejleszti szakembereit, az autóversenyzés izgalmai és az élvezetesen vezethető autók fejlesztése révén rajongókat szerez a márkának; és a versenypályákon szerzett tapasztalatok felhasználásával hozzájárul a mind jobb autók gyártásához.

    Mikor jön az utcai Supra?
    A Genfi Autószalonon a Toyota képviselői ezzel kapcsolatosan titokzatos hallgatásba burkolóztak, ám látva azt, hogy a nemzetközi autósajtóban már hetekkel a szalon előtt is ez volt az egyik leggyakrabban tárgyalt téma, a Toyota sajtóbemutatójára pedig rekordszámban érkeztek a legnagyobb nemzetközi nyomtatott és online magazinok és TV csatornák képviselői, nem lepődnénk meg, ha a közeljövőben csepegtetnének némi információt ezzel kapcsolatban.

    Nehéz elképzelni, hogy ilyen óriási érdeklődés, és egyöntetűen pozitív és lelkes fogadtatás után ne hallanánk hamarosan valamit az utcai változatról is, különösen hogy a GR Supra versenyautó tanulmány már most, a Genfi Autószalon megnyitása után néhány nappal is a szalon egyik legtöbbet fotózott modellje…

  • Egy lóerős LADA, 2018-ban Magyarországon!

    Egy lóerős LADA, 2018-ban Magyarországon!

    Ezt mi sem akarjuk elhinni: valahol a vidéki Magyarországon valaki a LADA személygépjárműve elé kötött egy lovat, és így közlekedik. Nem, nem Oroszország, nem Románia, nem Borat. Azért feltételezzük, hogy sem a ló, se a Zsiguli rendeltetésszerű használata nem az alább látható mód lehet, és csak ideiglenesen vontatták így a járművet. Felkészül … a vasút! 😀

    Tegyük is meg, hogy megnézzük Tóth Tibor videóját oda…

    https://www.facebook.com/tibor.toth.374549/videos/vb.100002950093131/1448755595232763/?type=2&video_source=user_video_tab

    … vissza.

    https://www.facebook.com/tibor.toth.374549/videos/vb.100002950093131/1448755938566062

  • Orrkamera került az IndyCar autókba!

    Orrkamera került az IndyCar autókba!

    Az IndyCar széria mindig is élen járt az új kütyük kipróbálását illetően, így most orr kamerákat helyeztek el az autókban, hogy ezzel is növeljék a belső kamerás nézetek adta élményt. Az új egységes aero kitben négy az öt kamerából más helyen van, mint az előd kiteknél volt az. Miközben a fő pontokon azért maradtak a kamerák, tehát a hátsó szárny körül illetve a tükrökön, gyakorlatilag az egyetlen újítás az orrkamera. Ez is már HD képes, ahogy már mindegyik hasonló eszköz 2017 óta, és ezzel egy újabb jó lépést tett a széria az élvezhetőségért.

    CJ O’Donnell, az IndyCar marketing igazgatója nyilatkozott a RACER-nek:
    „Öt kamera lett elhelyezve az autón, amely most már érinti az orr részt is, így számtalan ponton mutathatjuk be az eseményeket a rajongóinknak a tévében, vagy streamen. A hagyományos kamera elhelyezés is üdítő, és jobban át lehet érezni egy versenyt, de azzal a sisakkameránkkal amink van, illetve az orrkamerával újabb nézetekre lehet váltani, és megadják azt az érzetet, mintha mi is versenyben lennénk. Számtalan olyan pont van még, amit a múltban nem használtunk ki, de az új vázzal már ez is lehetséges lesz. Úgy optimalizáltuk, hogy ezzel is élvezhetőbbé tegyük a versenyeket és olyan helyekre helyeztük őket, ami a növekvő közönségünknek el fogja nyerni a tetszését.”

    Az autó orrára is került kamera hamar népszerű lesz, mert az alacsony kamera szögből nézve az előzési kísérletek jól fognak mutatni, ha meg netán ütközés is lenne, még izgalmasabb látványt nyújthat a dolog.

  • Sziporkáztak az újoncok az IndyCar időmérőn St. Petersburgban!

    Sziporkáztak az újoncok az IndyCar időmérőn St. Petersburgban!

    Robert Wickens első IndyCar szezonja előtt áll, és a szezonnyitó St. Petersburgi versenyre máris pole pozíciót szerzett.

    A magyar közönség számára is jól ismert kanadai versenyző volt az egyetlen a Fast Six-ben (a hat legjobb versenyző között), aki a lassabb gumikeverékkel futotta idejét, és elhappolta a pole-t Will Power elől, 1:01.6643-as idejével.

    A Schmidt Peterson Motorsport versenyzője volt az egyike azon három újoncnak, Matheus Leist és Jordan King mellett, akik a kvalifikáció végső etapjába is bejutottak.

    A top négyben végzett így három újonc is, csak utánuk következik az 5. és 6. helyen Takuma Sato és Ryan Hunter-Reay.

    Wickens csapattársa, James Hinchcliffe a hetedik lett, Gabby Chaves, Scott Dixon és Tony Kanaan előtt.

    2016 bajnoka, Simon Pagenaud csak a 11. helyet szerezte meg, miután az érkező gyenge eső hatására utolsó három körében mindig meg is pördült az első kanyarban. Utolsó ilyenje okozta a kvalifikáció második piros zászlós fázisát.

    Alexander Rossi büntetés következtében a 12. lett, míg a regnáló bajnok, Josef Newgarden csak a 13. helyet tudta megszerezni.

    Sebastian Bourdais lett a 14., aki tavaly nyerni tudott St. Petersburgben.

    Az első piros zászlót Graham Rahal megpörgése okozta, aki ennek következtében az utolsó helyen zárt.

    Az IndyCar St. Petersburgi szezonnyitójára magyar idő szerint 17.30-kor kerül majd sor. Jelenlegi információink szerint magyar tévécsatorna nem közvetíti a versenyt, azonban ide kattintva elérhető lesz az élő stream.

    Összefoglaló az időmérőről:

  • Ipari műemlékből Közlekedési Múzeum

    Ipari műemlékből Közlekedési Múzeum

    Kőbánya arculata jelentősen megújul azoknak a beruházásoknak köszönhetően, amelyek során ipari műemlékből kulturális városközpontot alakítanak ki, olyan intézményeknek adva otthont, mint a Magyar Állami Operaház új műhelyháza és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum – hangzott el a kerület kulturális nagyberuházásairól tartott keddi sajtótájékoztatón.

    Kőbányát ipari területek szegélyezik, ezek azonban megújulóban vannak, így van ez az Északi járműjavítóval is, amely egykor a kőbányai ipar zászlóshajója volt, most pedig kulturális komplexum épül ott – közölte Kovács Róbert polgármester.

    György István, Budapest kormánymegbízottja hozzátette, 2012 óta több mint 110 kiemelt kormányzati beruházás indult a főváros 200 helyszínén, ebből kilenc projekt Kőbányán.

    Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója felidézte, hogy az Operháztól öt kilométeres sugarú körön belül kerestek helyszínt a műhelyháznak, így találtak rá 2013 januárjában az Eiffel-csarnokra, amelyet az a Feketeházy János tervezett, akinek a nevéhez a szinte egyidős Operaház tetőszerkezete is kötődik.

    A rövidesen megújuló Andrássy úti zenepalotában nincs próbaterem, sem zenekari öltöző, valamennyi raktárat bérelni kell, az operaházi színpadtechnika pedig 34 éves NDK-beli rendszer – sorolta az Operaház hiányosságait a főigazgató.

    Mint hozzáfűzte, az Eiffel-műhelyház legalább tíz funkciót tud majd betölteni: lesz benne egy 400 fős kamarajátszóhely és próbacentrum, valamint korszerű gyártóüzemet és raktárbázist alakítanak ki, így nyolc, különböző helyszíneken bérelt raktárat vált majd ki a 20 milliárd forint értékű díszletet őrző, új létesítmény.
    A Kőbányai úti műhelyházban képzési központ és látogatóközpont létesül, és számos szolgáltatást – rendezvényhelyszín, jelmezkölcsönző, megbízásra díszlet- és jelmezgyártás – is nyújtanak majd itt.

    Fontos a műhelyház rekreációs központ funkciója, ennek érdekében családi sétatér készül parkkal és játszótérrel, esténként pedig kulturális élmények várják majd a látogatókat a 20 milliárd forintból 2019-re megvalósuló Eiffel-bázison – tette hozzá Ókovács Szilveszter.

    Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója az intézmény új otthonául szolgáló, 30 ezer négyzetméteres Diesel-csarnok történetét bemutatva elmondta, hogy ott a MÁV dízelmozdonyainak karbantartását végezték.

    Régi székhelyük, a városligeti múzeumépület a világháborúban súlyos bombatalálatot kapott, majd sosem állították teljesen helyre, a mérete pedig már évtizedek óta elégtelen volt – emlékeztetett, hozzátéve: emiatt például az Ikarus teljes gyártási történetéből egyetlen járművet sem sikerült megmenteni az utóbbi időkig.

    A történelmi rekonstrukción áteső épület végül más funkciót kap, a Magyar Innováció Házaként újul meg, míg a Közlekedési Múzeum új helyszínt keresett, és ennek kiválasztása során Kőbánya rendkívül támogató volt – hangsúlyozta a főigazgató.

    Vitézy Dávid elmondása szerint az intézmény egy 2017 decemberében született kormánydöntésnek köszönhetően a belvárosból is könnyen megközelíthető, negyedóra alatt elérhető helyszínre költözhet, a Józsefváros és Kőbánya határán megújuló, barnamezős zónába.

    Mint hangsúlyozta, a Közlekedési Múzeum nem „régi vasak gyűjteménye” lesz, hanem a magyar közlekedés történetét a jelenből kiindulva, élményszerűen mesélik el.

    Az Északi járműjavító területére költözik a múzeum raktárbázisa, de restauráló műhely és új könyvtár, illetve dokumentációs központ is létesül, miközben megindulhatott a gyűjtemény bővítése is – jegyezte meg.

    Vitézy Dávid hozzátette: jelenleg a beruházás mesterterve készül, majd ezt követően írják ki az építészeti tervpályázatot. A tervezési munkának 2019 végéig kell lezárulnia, a projekt időtartama így várhatóan négy-öt év lesz.
    Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos hangsúlyozta, hogy Kőbánya csak a fővárosiak mentális térképén külváros, valójában Budapest mértani középpontjában helyezkedik el.

    A kerület megítélése azonban változik, és ezzel párhuzamosan Kőbánya arculata is megújul: teljesen újjászületik például a Népliget, de új egészségház és a Hungexpo területén is új kongresszusi központ létesül – mondta el Révész Máriusz.

  • Nemzetközi Automobil és Tuning Show 2018 – az autós szezonnyitó!

    Nemzetközi Automobil és Tuning Show 2018 – az autós szezonnyitó!

    Minden évben elérkezik az idő: beköszönt a tavasz, az autókra felkerülnek az alufelnik, az utakat ellepik a kabriók… és ismét megnyitja kapuit az Automobil és Tuning Show (AMTS)!

    Hazánk és Közép-Kelet-Európa legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye idén vadonatúj formában mutatkozik be a nagyérdeműnek. A múlt, jelen és jövő autócsodáit még több élménnyel és látnivalóval párosítva nézhetik végig a látogatók március 23-25. között a Hungexpón.

    A minden évben hihetetlen járműveket felvonultató autó show csaknem százezer négyzetméteren, 5 pavilonban, 15 ország több mint 200 kiállítójával és ezernél is több kiállított autójával 2018-ban igazán az élményre fókuszál.
    Az AMTS Autó Show 10 teljes értékű autós rendezvényt tömörít magában, melyek mindegyike egyetlen belépőjeggyel látogatható a nyitva tartás három napja alatt a budapesti vásárközpont területén.

    A kiállítások mellett látványos kültéri és színpadi programok, bemutatók, valamint játékok várják az autózás világa iránt érdeklődőket, a legkisebbektől a legnagyobbakig: az AMTS garantáltan kivételes szórakozást nyújt az egész család részére!

    RENGETEG ÉLMÉNY EGY HELYEN, EGY BELÉPŐJEGY ÁRÁÉRT!

    Carstyling.hu Tuning Show 2018 – hazánk legnagyobb tuning rendezvénye

    A 2006 óta megrendezésre kerülő, évek óta egyre több nemzetközi látványosságot felvonultató Carstyling.hu Tuning Show nem csak hazánkban számít az ország legnagyobb átépített autós eseményének, de mára a nemzetközi tuning szféra is az év egyik jelentős szakmai és szórakoztató kiállításaként tartja számon.

    Az egyedileg átépített autók, hazai és nemzetközi tuning cégek és klubok standjainak színes felhozatala mellett, a Tuning Show idén is számos közkedvelt programmal várja a nagyérdeműt. A rendezvény Európában egyedülálló, autós nagyszínpadán nagy szerepet kapnak a szebbik nem képviselői is, szépségverseny, valamint a show saját lánycsapata, a Carstyling Dolls tüzes műsorai formájában, továbbá vendégünk lesz Európa tuning szépségkirálynője, Vanessa Schmidt is!

    Az évről-évre népesebb külföldi vendégautó-tábor, valamint az új hazai építések tekintetében két külön tuning pavilon nyílik a rendezvényen, a fő csarnokban pedig ismét olyan nemzetközi szenzációk várhatók, amelyeket még nem látott Magyarország!

    Autó Show: autómárkák, importőrök kiállítása – szalonautók, koncepciók, versenyautók

    Új autót vásárolni tervezők számára is remek alkalom az AMTS. Évről-évre nagyobb számban jelennek meg autós importőrök és márkaképviseletek a rendezvényen, a kiállított modelleket pedig a témának szentelt külön pavilonban ismerhetik meg – akár testközelből is – a látogatók. A szalonautók kiállításán a gyártók legújabb modelljei mutatkoznak be, több új, itthon még nem látott exkluzív széria és tanulmányautó kíséretében.

    GymkhanaDrift verseny és show – Két vadonatúj versenyág első hazai bemutatkozása!

    Ahogyan már hatodik éve hagyományosan, 2018-ban is az AMTS-el indul az autósport szezon, ráadásul nem is akárhogyan! Szakítva a hagyományokkal, idén két, itthon még soha nem látott drift megmérettetésre kerül sor a kültéri arénában! A szombati napon DriftShifters, vasárnap pedig Parking Battle Drift versenyágakban mérik össze tudásukat hazánk, valamint a környező országok legjobb pilótái, sokszáz lóerős autókkal!

    A két szezonkezdő versenyt, valamint a futamok közti látványos drift show-kat óriás led kivetítők mellett, 3.000 fős lelátóról követhetik végig a látogatók. A legbátrabbak pedig a pilóták mellé is beülhetnek a Drift-Taxi keretei között.

    OFF-Road Show – A terepjárók szerelmeseinek!

    Az AMTS legújabb tematikájának keretei között, Magyarországon első alkalommal kerül hivatalosan megrendezésre magyarok által átalakított és épített terepjáró autók széleskörű kiállítása, illetve akadályokkal tarkított off-road pályán történő felvonulása!

    A látogatók közel 50 magyar terepjáró-különlegességet csodálhatnak meg egy időben és egy helyen, profi pilóták, versenyautók és csapatok segítségével pedig látványos off-road bemutatókra kerül sor. A legbátrabbak akár a pilóták mellé is beülhetnek!

    ’50 Brothers Hot Rod Show – autóépítés magas fokon!

    A ’50 Brothers autós klub idén rendezi meg első alkalommal az AMTS keretein belül a Show For Real Cruisers rendezvényt, mellyel az itthon még kevésbé ismert hot rod és custom autó kultúrát szeretnék megismertetni a nagyközönséggel. A név onnan ered, hogy a kiállításra valódi „krúzerek” hozzák el autóikat. Olasz testvérklubjuk tagjai például majd 800 km-ről érkeznek „lábon” 90 éves coupe-ikkal, roadster-eikkel. Rajtuk kívül még osztrák, horvát és magyar autókat mutatnak majd be.

    Az AMTS különálló rendezvényeként körülbelül 20 autót fognak bemutatni, melyek mind 1965 előtti évjáratúak, s nagy részük amerikai. A járművek mellett pin up lányok és tetoválók adják a körítést a hot rod és custom világának hangulatához.

    Magyarok a világ járműgyártásában – exkluzív járműtörténeti kiállítás

    Sokan nem tudják, hogy az elmúlt száztíz évben egy kis ország sok nagy alkotót adott a világ járműgyártásának, és ma is alig van olyan világcég, ahol ne dolgoznának magyarok vezető beosztásban. A motorizált kor évszázados történelméből olyan nevek köszönnek vissza, mint Csonka János az első magyar motor készítője, Bánki Donát a karburátor feltalálója, vagy Galamb József a Ford T-modell megalkotója.

    Az AMTS forgatagába idén is új színt hozó kortörténeti kiállítás szervezője, az Autós Nagykoalíció megeleveníti a múltat, a jelent és a jövőt, a Magyarok a Világ Járműgyártásában elnevezésű izgalmas tematikus kiállításon, amely immár 6. alkalommal kalauzolja végig az érdeklődőket az autóipar évszázados történelmén a G pavilonban. A kiállítás számos hírességgel, a tavalyihoz képest jelentősen kibővített területen, a szárazföldin túl vízi- és légiközlekedés számára alkotott találmányok és járműcsodák bemutatása mellett kerül megrendezésre.

    EV Greentech – elektromos autó kiállítás

    A tavalyi sikeres debüálást követően, az AMTS ismét külön reprezentatív szakkiállításon vonultatja fel az új elektromos és plug-in hibrid modelleket, amelyek forradalmi változást hoznak a mobilitásban. A tematikája idegenvezetést nyújt a környezettudatos autózás világába, lerántja a leplet a kapcsolódó fogalmakról, valamint bemutatja az elérhető kínálatot, számos autógyártó elektromos modelljének kiállításával.

    A látogatók a kiállításon megismerhetik világ autóipari innovációjának csúcstermékeit, melyek a bennük alkalmazott megoldásokkal együttesen szolgálják mind a gyártók, mind az autósok legfontosabb céljait a 21. században: nagyobb biztonságot (mind az élet-, mind a vagyonbiztonság terén), nagyobb hatékonyságot (az üzemanyagfelhasználás és az energiatakarékosság, illetve a környezetvédelem terén) és nagyobb kényelmet, illetve megbízhatóságot.

    SUV zóna –szabadidőautók egy helyen

    A kiállítása a méltán népszerű sport- és szabadidőautó kategóriát veszi alaposan górcső alá. Számos autógyártó kapcsolódó modelljének bemutatásával egyúttal felvonultatja a piacon aktuálisan elérhető kínálatot is.

    Gyári csúcsragadozók – a legmagasabb kategória részlege

    Az AMTS új tematikája a kiállító autómárkák legsportosabb, legdrágább modelljeit sorakoztatja fel, egy helyre gyűjtve a piacon elérhető igazi négykerekű csúcsragadozókat. A sport- és luxusautó kiállításon a látogatók megismerhetik a high-end kategória képviselőit is.

    Tuning Találkozó és versenyek – megtelik a Hungexpo kültere is

    Az AMTS hagyományosan ad otthont Magyarország legnagyobb tuning találkozójának, melyen több száz hazai, és az évek elteltével mind nagyobb számú külföldi tuning autó vesz részt. Számos átépített jármű a téli munkálatok után itt mutatkozik be új formájában először a nagyközönség előtt. A találkozóra rendezvény szabadtéri területein kerül sor, a résztvevő autók mindegyike nevezhet a Show nemzetközi autó szépségversenyén, valamint évadnyitó hangnyomás versenyén, értékes díjazás mellett!

    Egész napos programok – minden korosztály részére!

    Az AMTS Európában egyedülálló, kifejezetten járművek bemutatására épített beltéri színpada folyamatos show-nak, szépségversenynek, koncerteknek és bemutatóknak ad helyet. A kültéren drift és stunt bemutatók szórakoztatják a közönséget, a legkisebbek számára pedig autós játékok, szimulátorok és számos aktivitás kínálnak élményszintű elfoglaltságot.

    A rengeteg program és látnivaló mellett, idén ráadásul ismét egy autó a fődíj az Automobil és Tuning Show-n, ami egyenesen az AMTS tuning garázsából gurul ki! A nyereményjátékban bárki részt vehet, aki teljes árú belépőjegyet, vagy családi jegyet vásárol a rendezvényre, akár elővételben, akár a helyszínen. A főnyeremény, egy átépített AUDI TT Coupé a show harmadik napján kerül kisorsolásra.

    Vedd meg belépőid most, február 28-ig még kedvezményes árakon!

    További információk: www.amts.hu

  • Kirándulás a Hungaroringre

    Kirándulás a Hungaroringre

    Harmincöt általános iskolai osztály kirándulhat az idén a Hungaroringre teljesen költségtérítéssel (utazással és étkezéssel) – ehhez nem kell mást tenni, mint részt venni a biztonságos közlekedésre nevelő képregény- és videópályázatán. 

    A Hungaroring és a Tanpálya csapata évekkel ezelőtt zászlajára tűzte a biztonságos közlekedésre nevelést, és vallja, nem lehet elég korán elkezdeni. Ennek jegyében indult útjára hét évvel ezelőtt a Miniring program, amely az egészen kicsiktől kezdve az általános iskolásokon át a középiskolásokig mindenki számára tartogat érdekes feladatokat.

    Az idén kiírt „Kirándulás a Ringre” pályázatnak is az a célja, hogy a gyerekek játszva tanuljanak. A nyertes osztályok pedig keresztül-kasul bejárják a Hungaroring minden zegét-zugát.
    „Vezetéstechnikai tréningjeinken az elmúlt majd’ két évtizedben több tízezren pallérozódtak, ám számunkra nem csupán a felnőttek biztonsága fontos, hanem az is, hogy a gyermekek minden nap épségben hazaérjenek az iskolából – nyilatkozta Gazsi Júlia, a Hungaroring vezérigazgató-helyettese. – Minden évben van jó néhány programunk, amelyekkel a gyerekek biztonságos közlekedésének fontosságára hívjuk fel a figyelmet, s mivel tudjuk, mennyire érdekes a fiatalok számára a versenypályánk belülről, úgy gondoltuk, jó motivációt jelent egy ilyen pályázatnál, ha az a díj, hogy hozzánk jöhetnek kirándulni.”

    A pályázaton részt vehet minden Pest megyei általános iskola, a tanulók két korcsoportban (1-4. osztály, illetve 5-8. osztály) mutathatják meg, mi mindent tudnak a biztonságos közlekedésről. Ehhez négy kockából álló képregényt kell alkotniuk, amely a gyalogos és kerékpáros közlekedéshez kapcsolódó aktuális témákat dolgoz fel.
    A pályázatra a regisztrálni a http://miniring.hu/hu/palyazatregisztracio oldalon lehet, ahol minden fontos információ is megtalálható.

  • Múltidézés Alaszkában

    Múltidézés Alaszkában

    Szalay Balázs harminc éve járt legutóbb Homerben.

    Akkor egy táblával érkezett, amelyre az volt írva angolul: „Munkát keresek”. Ennyi volt az összes angoltudása. Napokig bóklászott a kikötõben, sátorban aludt, míg végül az egyik halászhajón munkát kapott. Tulajdonképpen így kezdõdött a felnõtté válásának története, hiszen azon a hajón tanult meg keményen dolgozni, ott kereste azt a kezdõtõkét, amellyel itthon vállalkozásba fogott.

    Most három évtized után visszatért.

    A világ leghíresebb kutyaszánhúzó versenyére, az Iditarodra érkezett, de ha már ott volt Alaszkában, autózott négyszáz kilométert, s tett egy kitérõt Homerbe.

    „Nagyon vártam a visszatérést, kíváncsi voltam, milyen most a világ halászati fõvárosa – mondta az Opel Dakar Team pilótája. – Azt kell mondjam, nem változott túl sok minden, sõt, szerintem ez az a hely, amely harminc év alatt a legkevesebbet változott. A félszigeten ugyan már laknak emberek, vagyis épültek házak, de a kikötõ olyan, mint régen, a hajók is hasonlóak, sõt, van egy, a Grizzly nevû, amely még most is ott horgonyoz. Annak idején ismertem a kapitányát, tán még mindig benne van a száma a telefonomban…”

    Megvan még a Salty Dog (Sós kutya) nevû kocsma is, amelybe annak idején Szalay gyakran betért egy hamburgerre. Ma már csak szendvicset adnak, de még most is népszerû a hely.

    „Annak idején a Salty Dognak köszönhettem, hogy volt egy-két mellékes melóm, mert a rutinos matrózok mind odajártak elkölteni a napi keresetüket, s amíg ott voltak, némi mellékesért cserébe rám bízták a hajók takarítását – folytatta Szalay. – Így azután a napi hatvan dolláros keresetemet olykor negyvennel is ki tudtam még egészíteni. Csak viszonyításképpen: annak idején építész édesanyám havi fizetése száz dollárnak megfelelõ forint volt. Szóval néha egy nap alatt kerestem annyit, amennyit õ egy hónap alatt. Persze, ezért a pénzért keményen meg kellett dolgozni, állni a jeges vízben napi több órán át. Amikor Alaszkába mentem, csak egy kajakos voltam, egy diák. Itt tanultam meg a küzdést, kitartást, azt hogy miként kell keményen dolgozni. S ott kerestem meg azt a kezdõtõkét, amellyel itthon bele tudtam vágni az elsõ vállalkozásomba. Remek érzés volt visszatérni.”

  • Jorda és Monger: Itt most ki pózol kivel?

    Jorda és Monger: Itt most ki pózol kivel?

    A Laureus díjátadón Carmen Jorda is jelen volt, és többek között Billy Mongerrel is fényképezkedett.

    https://www.instagram.com/p/Bfx-uBGBlf3/?taken-by=carmenjorda

  • Michelisz Norbi második a Forbes listán

    Michelisz Norbi második a Forbes listán

    Továbbra is a háromszoros olimpiai bajnok Hosszú Katinka a legértékesebb magyar sportoló a Forbes magazin szerint.

    A lap magyar kiadása negyedszer állította össze a legértékesebb magyar sportolók listáját. Hosszú, aki tavaly a budapesti világbajnokságon két aranyérmet nyert, sorozatban negyedszer áll a lista élén.

    Mögötte a túraautó világbajnokságon ezüstérmes Michelisz Norbert a második, akit két teniszező, a párosban WTA-világbajnok Babos Tímea és a US Openen nyolcaddöntős Fucsovics Márton követ. Az ötödik helyen a vívó Szilágyi Áron található.

    A magazin szerint „a hirdetők állandó médiaszereplést, influencerszerepet várnak a magyar sportolóktól, ennek azonban sokan nem tudnak, vagy nem akarnak egyelőre megfelelni. A társaságiadó-rendszerből nyerhető „könnyű” állami pénzek pedig elszívják a forrásokat a sportmarketingből és a szponzorációból. A középmezőny alacsony pontszáma és sűrűsödése jelzi: ha valaki tudatos stratégiával nekivág, könnyen eljuthat az élbolyba a magyar piacon – akár világbajnoki arany nélkül is.”

    A lista összeállításánál a 2017. február 1. és a 2018. február 1. közötti időszakot vették figyelembe.

    https://www.facebook.com/ForbesMagyarorszag/photos/a.427159494068435.1073741827.407249212726130/1504485313002509/?type=1&theater