Kategória: Fastest Slap

  • Siralmas állapotban van az austini versenypálya a MotoGP-sek szerint

    Siralmas állapotban van az austini versenypálya a MotoGP-sek szerint

    A Circuit of the Americas (COTA) versenypálya aszfaltjának állapotát kritizálzák a versenyzők, akik részt vesznek az e hétvégi MotoGP Red Bull Grand Prix of The Americas-on.

    A Forma-1-es mezőny csak hat hónap múlva érkezik a helyszínre, ahol 2012 óta rendezik meg az Egyesült Államok Nagydíját.

    A szervezők gyémántcsiszolóval próbálták simábbá tenni a pályát, miután már tavaly is panasz volt rá, de úgy fest, hogy csak még rosszabb lett a helyzet.

    „Ez katasztrófa.” – mondta Valentino Rossi. „Számomra ez a legrosszabb szituáció az egész szezonban. Van három, vagy négy hupli, ami nagyon nagy. Tavaly jeleztük, hogy javításra van szükség. Csináltak valamit, de sajnos nem lett jó.”

    A MotoGP versenyzők azt is jelezték, hogy ezek a huplik még rosszabb hatással lesznek a komolyabb leszorítóerővel bíró Forma-1-es autókra.

    A pálya legrosszabb része ilyen szempontból a 2-es, a 10-es és a 18-as kanyar. Ezen kívül a sok porra is panaszkodtak a versenyzők.

    „Olyan, mintha egy farmon lennénk!” – folytatta Rossi. „Semmit nem látsz előre, és nagyon furcsa… Lehet, hogy az aszfaltról jön, nem tudom.”

    Az úthibákra korábban a Williams is panaszkodott, még 2015-ben, mikor a hátsó felfüggesztés hibája miatt kellett feladniuk a versenyt.

    „Szerintem szörnyű munkát végeztek.” – mondta Cal Crutchlow. „Próbálták jobbá tenni, de csak rosszabb lett. Tavaly is rossz volt, és most még rosszabb lett. Nem értem, hogy tudunk itt futamot rendezni és még rosszabb is, mint tavaly volt. Én imádom ezt a pályát, de ez így rossz. Tényleg rossz az, hogy futamra jövünk egy olyan pályára, ami ilyen állapotban van.”

    „Szerintem nem biztonságos ilyen pályán versenyezni.” – ért egyet Danilo Petrucci. „Világbajnokságban megyünk, de ilyen (állapotú) pálya még egy nemzeti bajnokságban sincs.”

    Jack Miller arra panaszkodott, hogy motorjának plexije is betört egy az aszfaltról felpattanó kődarabtól, pénteken.

    „Nagy kövek találtak el 300 km/h-nél. Olyanok voltak, mint a puskagolyók. Nem rajongtam értem.”

    A versenyzőket az is aggasztaja, hogy a hétvége hátralévő részére esőt és zivatart jósolnak. Az esőáztatta por és kavicsok pedig csat tovább rontanák a körülményeket.

    A MotoGP mezőnye hat éve látogat a COTA-ra, bár jövőre még nem szerződtek a széria jogtulajdonosával, a Dornával. Bobby Epstein promóter azonban szeretné meghosszabbítani a szerződést.

    „A MotoGP a második lenépszerűbb eseményünk a Forma-1 után.” – mondta. „Ez az esemény prioritást élvez. Szerintem még éveken át lesz MotoGP verseny az Americas-on.”

     

  • Rubens Barrichello: Csoda, hogy élek!

    Rubens Barrichello: Csoda, hogy élek!

    Rubens Barrichello, egykori Forma-1-es, jelenlegi Stock Car versenytő a brazil Globo TV-nek adott interjújában mesélte el, hogy milyen megpróbáltatáson ment át az elmúlt hónapokban. Januárban tumort fedeztek fel a brazil versenyző nyakában. Megműtötték, és szerencsére már minden rendben.

    „Egyik reggel épp zuhanyoztam, amikor hirtelen éles fájdalmat éreztem a fejemben, úgy érztem, fel akar robbanni, és le is zuhantam a földre.” – mesélte Barrichello. „Pár percbe telt, mire segítséget tudtam kérni Silvanától (a felesége). Emlékszem az elviselhetetlen fájdalomra és azonnal rájöttem, hogy itt valami súlyos probléma van. Egy orvos barátomhoz fordultam, aki érzékelte a helyzet súlyosságát. Szerencsém volt. Röviddel ezuán meg is műtöttek, és mikor kiengedtek a kórházból, azt mondták az orvosok, hogy az ebben a betegségben szenvedőknek csak a 14%-a tud teljesen felépülni. Miután megkönnyebbültem, hogy túléltem, attól tartorram, hogy nem leszek képes versenyezni többé, de szerencsére nem így lett.”

    https://www.youtube.com/watch?v=bkdiz8qnpcw

  • Hivatalos: A Ford a Mustanggal tér vissza 2019-ben a Supercars szériába

    Hivatalos: A Ford a Mustanggal tér vissza 2019-ben a Supercars szériába

    A Ford Ausztrália vezérigazgatója Graeme Whickman örömteli hírt jelentett be:
    „Büszkén jelentjük be, hogy a a Ford Ausztrália a Ford Performance globális csapatával, valamint a DJR Team Penske és a Tickford Racing istállókkal közösen azon dolgoznak, hogy 2019-re homologizálják a Mustangot. Sok volt már így is a spekuláció, hogy a pályára kellene küldeni a Mustangot, és mint az egyik modellje a Ford Performance programnak a világon, ez most Ausztrália legnépszerűbb sportautós versenyében bekövetkezhet.”

    A Mustang az ikonikus Falcon modellt váltja majd, amely 26 évig volt aktív a bajnokságban. A Falcon gyártása azonban 2016-ban megszűnt, és azóta indult el a pletyka arról, hogy mi válthatja majd.

    Az új Gen2 szabályrendszer kétajtós autókat is megenged, olyanokat, mint a Mustang, és az amerikai cég is úgy döntött, hogy a jelenlegi V8-as motorjukat fejleszti inkább. A Holden ugyan elkezdett fejleszteni egy turbós V6-ost, de ezt a programot felfüggesztették.

    A DJR Team Penske csapatnak van gyári támogatású NASCAR autója Amerikában, így elégedettek, hogy a Mustanggal pedig a Supercars szériában indulhatnak. Roger Penske így nyilatkozott:
    „Szorosan együttműködtünk a Ford Motor Companyvel az elmúlt évek alatt, és most jött el az ideje annak, hogy a Supercarsban is letegyük a névjegyünket. A Ford döntése és hogy technikailag is beszáll azt is jelenti, hogy új mércét kell felállítania a DJR Team Penskenek és a többi fordos csapatnak. A Mustang márkának legendája van a motorsportok terén, és remek dolog az, hogy több szériában is futhatnak majd vele.”

  • Hornerné megmutatta az AC Milannak, hogy mennyire ügyes a labdával

    Hornerné megmutatta az AC Milannak, hogy mennyire ügyes a labdával

    Christian Horner felesége, Geri titkon (?) igazi labdazsonglőr. Tudományát az AC Milannak mutatta meg. Egy nappal korábban pedig teniszezett, többek között Novak Djokoviccsal.

    Ginger átment Sporty Spice-ba? Az nem ő volt, hanem Melanie C… 😀

    https://www.instagram.com/p/Bhl12S-gfKY/?taken-by=acmilan

    https://www.instagram.com/p/BhlxHR7FCWy/?taken-by=therealgerihalliwell

    https://www.instagram.com/p/BhjOYqBFgo6/?taken-by=therealgerihalliwell

    https://www.instagram.com/p/BhlEbTql1ns/?taken-by=therealgerihalliwell

     

  • Alexander Rossi nyert Long Beach-en

    Alexander Rossi nyert Long Beach-en

    Alexander Rossi pole pozícióból nyerte az IndyCar Long Beach-i versenyét, és átvette a vezetést a pontversenyben.

    Az Andretti Autosport versenyzője négy caution periódust is túlélt. Az utolsó ilyen 9 körön át tartott, s az újraindítás után Will Power loholt Rossi nyomában, de nem tudott előzési távolságba kerülni, így ő a második helyen ért célba, Ed Jones előtt.

    A szintén Andrettis Zach Veach karriere legjobb eredményét érte el, a negyedik helyen zárt.

    A legszebb előzést Sebastien Bourdais mutatta be, aki úgy előzte meg Scott Dixont, hogy ezzel egy időben átrágta magát két lekörözött versenyzőn, Spencer Pigot-n és Matheus Leist-en. Végül azonban nem alakult szerencsésen a francia versenyző futama, és csak a 13. lett.

    Íme a verseny összefoglalója (Bourdai előzése 1.05-től):

    Végeredmény:

    Versenyző Csapat Autó Kör Különbség
    1 Alexander Rossi Andretti Autosport Dallara/Honda 85 1ó 53p 15.2434mp
    2 Will Power Team Penske Dallara/Chevrolet 85 1.2413s
    3 Ed Jones Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 85 9.2906s
    4 Zach Veach Andretti Autosport Dallara/Honda 85 10.1050s
    5 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 85 10.7466s
    6 Marco Andretti Andretti Herta Dallara/Honda 85 11.5513s
    7 Josef Newgarden Team Penske Dallara/Chevrolet 85 12.2175s
    8 Tony Kanaan AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 85 16.1048s
    9 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Dallara/Honda 85 16.4757s
    10 Charlie Kimball Carlin Dallara/Chevrolet 85 17.0119s
    11 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 85 17.3301s
    12 Jack Harvey Michael Shank Racing Dallara/Honda 85 18.3469s
    13 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Dallara/Honda 85 18.9443s
    14 Matheus Leist AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 85 18.9466s
    15 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 84 1 kör
    16 Kyle Kaiser Juncos Racing Dallara/Chevrolet 84 1 kör
    17 Max Chilton Carlin Dallara/Chevrolet 84 1 kör
    18 Jordan King Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 84 1 kör
    19 Gabby Chaves Harding Racing Dallara/Chevrolet 83 2 kör
    20 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Dallara/Honda 81 4 kör
    21 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 74 11 kör
    22 Robert Wickens Schmidt Peterson Motorsports Dallara/Honda 73 12 kör
    23 Zachary Claman Dale Coyne Racing Dallara/Honda 58 kiesett
    24 Simon Pagenaud Team Penske Dallara/Chevrolet 0 kiesett
  • Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Mutatjuk, mely autósport eseményeket közvetíti valamelyik hazai tévécsatorna, és mikor. Ne maradj le semmiről! 😉

    április 14., szombat:

    M4 Sport
    4.55: Forma-1, Kínai Nagydíj, 3. szabadedzés
    7.45: Forma-1, Kínai Nagydíj, időmérő
    Eurosport 1
    12.00: Forma-E, Róma, időmérő
    16.00: Forma-E, Róma, futam
    Digisport 3
    15.05: Autósport, Euroformula Open, Estoril, 1. futam

     

    április 15., vasárnap:

    M4 Sport
    7.15: Forma-1, Kínai Nagydíj
    Digisport 3
    15.05: Autósport, Euroformula Open, Estoril, 2. futam

  • Doppingellenes videót készített az FIA

    Doppingellenes videót készített az FIA

    Az FIA egy közel 3 perces videót készített, hogy felhívja az autóversenyzők figyelmét arra, milyen hatással lehet karrierükre és életükre a doppingszerek esetleges használata.

    „A motorsportban, mint minden más sportban is, lényeges a doppingellenesség. És bizonyos értelemben a mi sportunkban ez talán még fontosabb, mivel itt nem csak a versenyzők közti egyenlőségre és az egészségre van hatással, hanem a biztonságra is.” – áll az FIA tájékoztatójában. „Bármiféle szer használata befolyásolhatja az ítélőképességet és a reakciót, így egy verseny veszélybe sodorhatja nem csak a saját, de mások életét is.”

    A videó azt hivatott bemutatni, hogy a doppingszerek hogyan tudják tönkretenni egy versenyző karrierét, de ezzel együtt az egészségét és kapcsolatait is.

     

  • IndyCar: Newgarden jó taktikával nyert Phoenixben

    IndyCar: Newgarden jó taktikával nyert Phoenixben

    A regnáló IndyCar bajnok, Josef Newgarden nyert Phoenixben, Robert Wickens előtt.

    Az újonc Wickens már az első versenyen, St Petersburgban is kiválóan szerepelt, és hasonlóan tett Phoenixben is, de most nem esett ki.

    Newgarden legnagyobb segítségére az Ed Jones balesete miatti full-course yellow volt, mely alatt kereked tudott cserélni, majd a verseny végén meg tudta előzni Wickenst és megszerezte a győzelmet.

    Wickens a második helyen futott be Alexander Rossi előtt. Utóbbinak ez remek eredmény, tekintve, hogy hibázott is a boxba érkezvén, ezért pedig áthajtásos büntetést kapott. Ezt követően azonban több, mint 20 előzést vitt véghez, így aztán megdolgozott a dobogós helyezésért.

    Szintén a pitben ment el az amúgy pole pozíciót szerző Sebastien Bourdais győzelmi esélye is. Már a rajt előtt lefulladt.
    A francia versenyző azonban telemetria nélkül is jól rajtolt és vezetett is a verseny elején. Mikor azonban a pitbe érkezett kerékcserére, első szárnyával elsodorta egyik emberét. Az esetért pedig áthajtásos büntetést kapott.
    Végül a 13. helyen ért célba.

    Versenyző Csapat Autó Körök száma Különbség
    1 Josef Newgarden Team Penske Dallara/Chevrolet 250 1 ó 4400 p 3552 mp
    2 Robert Wickens Schmidt Peterson Motorsports Dallara/Honda 250 2.9946
    3 Alexander Rossi Andretti Autosport Dallara/Honda 250 3.4890
    4 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 250 3.8175
    5 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Dallara/Honda 250 4.0122
    6 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Dallara/Honda 250 9.4497
    7 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 250 9.4731
    8 Tony Kanaan AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 250 9.8650
    9 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 250 10.1747
    10 Simon Pagenaud Team Penske Dallara/Chevrolet 250 10.3247
    11 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 250 10.9443
    12 Marco Andretti Andretti Herta Dallara/Honda 249 1 kör
    13 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Dallara/Honda 249 1 kör
    14 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 249 1 kör
    15 Gabby Chaves Harding Racing Dallara/Chevrolet 249 1 kör
    16 Zach Veach Andretti Autosport Dallara/Honda 249 1 kör
    17 Charlie Kimball Carlin Dallara/Chevrolet 248 2 kör
    18 Max Chilton Carlin Dallara/Chevrolet 247 3 kör
    19 Matheus Leist AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 241 9 kör
    20 Ed Jones Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 228 kiesett
    21 Kyle Kaiser Juncos Racing Dallara/Chevrolet 174 kiesett
    22 Will Power Team Penske Dallara/Chevrolet 153 kiesett
    23 Pietro Fittipaldi Dale Coyne Racing Dallara/Honda 40 kiesett

  • Tele lesz autósporttal a hétvége, mutatjuk a menetrendet!

    Tele lesz autósporttal a hétvége, mutatjuk a menetrendet!

    Ezen a hétvégén igazán beindul az autósport szezon! A Forma-1 második versenyhétvégéje következik Bahreinben, ahol már a Formula 2 mezőnye is elrajtol, idén először.

    Ezen kívül debütál a hétvégén a WTCR is. Ezzel kapcsolatban fut egy szavazásunk is, aki még nem szavazott, az ide kattintva megteheti.

    Ezen kívül még Supercars is lesz szombat és vasárnap reggel, Blancpain Sprint Series pedig vasárnap kora délután.

    A fent említett szériák versenyeit a tévében is élőben követhetitek, ezek időpontjait gyűjtöttük össze alább.

    Lesz azonban még IndyCar is, magyar idő szerint, ha minden igaz, vasárnap reggel 6:30-kor, ezt azonban az előzetes információk szerint magyar tévécsatorna nem közvetíti.

    Április 6. Péntek
    12.55: Forma-1, első szabadedzés (M4)
    17.30: Forma-1, második szabadedzés (M4)

    Április 7. Szombat
    08.40: Supercars, első vesreny (Spíler TV)
    12.10: Formula 2, első verseny (M4)
    16.40: Forma-1, időmérő edzés (M4)
    18.25: WTCR, első verseny (M4)

    Április 8. Vasárnap
    08.45: Supercars, második verseny (Spíler TV)
    13.15: Formula 2, második verseny (M4)
    13.15: Blancpain Sprint Series (Eurosport 2)
    16.30: Forma-1, verseny (M4)
    17.30: WTCR, második verseny (Eurosport 1)
    18.45: WTCR, harmadik verseny (Eurosport 2)

  • Keszthelyi Vivien az új Seyffarth Audi R8 LMS Cupban indul idén

    Keszthelyi Vivien az új Seyffarth Audi R8 LMS Cupban indul idén

    Keszthelyi Vivien tavaly az Audi TT Cupban versenyzett, idén azonban az új, Seyffarth Audi R8 LMS Cupban áll majd rajthoz, mely az Audi TT Cup-hoz hasonlóan a DTM betétfutamaként lesz majd látható, hat helyszínen: a Hockenheimringen, a Lausitzringen, a Hungaroringen, Brands Hatch-ben, Misanoban és a Nürburgringen.

    A mezőny 20 tagja egy-egy Audi R8 LMS GT4-et hajt majd. Az 1460 kilós Audiban V10-es motor van, maximum tejlesítménye 495 lóerő is lehet, és 7 sebességes, duplakuplungos sebességváltóval bír.

    A hat forduló során 2-2 versenyt rendeznek majd, így a szezon 12 futamból áll. Egy szezon egy versenyző számára 150 000 euróba kerül.

    A versenyzőket háromféle kategóriában értékelik majd:

    • profik
    • junior + női versenyzők
    • amatőrök + gentleman drivers

    Tévés közvetítés a német Sport1 csatornán lesz, illetve elvileg lesz hivatalos online stream is.

    Audi R8 LMS GT4
    Audi R8 LMS GT4 | Fotó: Audi AG

    A 2018-as versenynaptár:

    • Május 4-5: Hockenheim
    • Május 18-20: Lausitzring
    • Június 1-3: Budapest
    • Augusztus 10-12: Brands Hatch
    • Augusztus 24-26: Misano
    • Szeptember 7-9: Nürburgring