Kategória: Fastest Slap

  • IndyCar: Már a rajt előtt összetört a pace car!

    IndyCar: Már a rajt előtt összetört a pace car!

    Szokatlan baleset történt az IndyCar Detroit Grand Prix-jén, még a verseny előtt.

    A formációs körre tartott a mezőny a pace car vezetésével, azonban annak sofőrje elvesztette utalmát a Corvette fölött és nekiment a falnak, közvetlenül az után, hogy kihajtottak a pitből.

    Szerencsére senki nem sérült meg, de a verseny rajtját elhalasztották. Második próbálkozásra a második pace cart már egy profi versenyző, Oriol Servia vezette.

     

  • Keszthelyi Vivien is dobogóra állt a Hungaroringen

    Keszthelyi Vivien is dobogóra állt a Hungaroringen

    Az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup második hungaroringi versenyére Kris Heidorn szerezte meg az első rajthelyet, megelőzve Keszthelyi Vivient és Mór Csabát.

    Bartosz Paziewski az első kanyarban kívülről próbálta megelőzni Mórt, de így lesodródott a pályáról és nem sikerült a manőver. Kovács József az első kört a 10. helyen zárta.

    A negyedik körben Mór megpördült, majd defekt miatt a boxba hajtott, majd körhátránnyal tudta folytatni a versenyt.

    A hatodik kör végén Heidorn előnye már majdnem hét másodperc volt, Keszthelyi pedig stabilan tartotta második helyét Paziewski előtt.

    A 8. kör után azonban elkezdett esni az eső, ezért pályára küldték a biztonsági autót, majd 10 perccel a tervezett leintés előtt, piros zászlóval fejezték be a versenyt.

    Végül Heidorn nyert Keszthelyi és Robin Rogalski előtt, míg Paziewski visszacsúszott a 7. helyre. Kovács a 9. helyen zárt, Mór pedig körhátránnyal a 12. helyen ért célba.

    „Hihetetlenül boldog vagyok, hogy pályafutásom talán eddigi legnagyobb eredményét éppen a Hungaroringen értem el. Csodálatos érzés volt fellépni a dobogó második fokára a magyar szurkolók ünneplése közben. Köszönöm mindenkinek ezt a felejthetetlen élményt.” – írta Keszthelyi Vivien, Facebook oldalán.

  • Lando Norris már gyakorolja a shoey-t

    Lando Norris már gyakorolja a shoey-t

    Daniel Ricciardo mindenkit meghülyít, így nem maradhatott ki ebből természetesen Lando Norris sem. Az ausztrál pilóta mint az közismert, előszeretettel iszik a cipőjéből győzelmei esetén, nem volt ez másképp Monacoban sem, ahol nem is olyan rég nyerni tudott.

    Landonak sincs szégyenkezni valója ilyen téren, mert tavaly is megnyerte a Formula 3 European bajnokságát, és idén is vezeti a Formula 2-t, és ha a McLarennél is minden úgy alakul, akkor jövőre feltehetően bemutatkozhat a királykategóriában is. Közismerten nagy szimulátoros a mai napig az angol pilóta, a rossz nyelvek szerint ha nem éles igazi versenyautóban ül, akkor vagy chatelget a rajongóival mindenféle közösségi médiában, vagy szimulátorozik.

    Az alábbi videóban pedig azt láthatjuk, hogy a haverjai frankón rávették őt arra, hogy dobjon egy shoey-t. Megtette.

    Klikk: https://clips.twitch.tv/ShakingFancyDillDerp

     

  • Heidorn nyert, Mór Csaba dobogós, Keszthelyi Vivien negyedik a Hungaroringen

    Heidorn nyert, Mór Csaba dobogós, Keszthelyi Vivien negyedik a Hungaroringen

    A hétvégén a Hungaroringre látogatott a DTM mezőnye, ezzel együtt pedig a Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup is. Az már közismert, hogy Keszthelyi Vivien is résztvevője az audis mezőnynek, a hungaroringi hétvégén azonban még két magyarral bővült a mezőny Mór Csaba és Kovács Márton József személyében.

    A szombati versenyre a bajnokság éllovasa, Kris Heidorn szerezte meg a pole-t, Mór Csaba és a lengyel Bartosz Paziewski előtt. Keszthelyi Vivien a 6., Kovács pedig a 9. rajthelyet szerezte meg.

    A rajt után Heidorn el is lépett a többiektől, Paziewski pedig megelőzte Mórt, bár a magyar versenyző szorosan a nyakán maradt és üldözte a lengyelt.

    Azonban Mórnak egyre inkább kellett hátrafelé is figyelnie, mivel közelített hozzá Mike Hesse, így Paziweski egy kicsit fellélegezhetett.

    A hetedik körre Heidorn előnye már öt másodperc volt az élen, Keszthelyi pedig Robin Rogalski elé került, így már az ötödik volt. Egy körrel később pedig már Kovács is a 8. helyen haladt.

    Mór jól állta Hesse támadásait, olyannyira, hogy a német hibázott is mögötte és megforgatta autóját. Ennek köszönhetően Keszthelyi is nyert egy pozíciót, így már a negyedik helyen haladt, noha nagyon kellett figyelnie a visszapillantó tükröt, mert Rogalski nem nagyon hagyta „pihenni”.

    A verseny végére Paziewski némileg felzárkózott Heidornra, de előzési pozícióba már nem tudott kerülni.

    Az eredmény már nem változott a leintésig: Heidorn nyert Paziewski és Mór előtt, míg Keszthelyi a 4., Kovács pedig a 8. helyen zárt.

    A bajnokság állása a top 3 helyen:

    1. Heidorn 74 p
    2. Paziewski 71 p
    3. Keszthelyi 62 p

    A hétvége második versenyére ma, 15.10-kor kerül majd sor, melyen szintén Heidorn indulhat majd az élről, Keszthelyi Vivien és Mór Csaba elől.

  • Két magyar versenyző is rajthoz áll a hétvégén a Hungaroringen!

    Két magyar versenyző is rajthoz áll a hétvégén a Hungaroringen!

    Ezen a hétvégén Magyarországon, a Hungaroringen áll majd rajthoz a DTM és az FIA F3 mezőnye is. A hétvégének azonban magyar érdekeltsége is lesz, hiszen két hazai versenyző is rajthoz áll majd a magyar közönség előtt.

    Ebben a tekintetben az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup versenyeire kell majd odafigyelni, mely szériában, mint az ismert, teljes szezont teljesít Keszthelyi Vivien. A hungaroringi hétvégén azonban Mór Csaba is csatlakozik az audis mezőnyhöz, erről ő maga, a Facebook oldalán számolt be.

    A hétvége programja a következő (forrás: Hungaroring):

    Péntek, 2018. június 1.
    12:00 Nézőtéri kapunyitás (8-as kapu)
    12:40 14:05 1:25 FIA Formula 3 Európa-bajnokság 1. és 2. szabadedzés (40-5-40 perc)
    14:20 14:50 0:30 Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupa 1. szabadedzés
    16:05 16:35 0:30 DTM 1. szabadedzés
    16:55 17:25 0:30 Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupa 2. szabadedzés
    17:40 18:00 0:20 FIA Formula 3 Európa-bajnokság Időmérő edzés az 1. futamra
    19:00 Nézőtéri kapuzárás (8-as kapu)
    Szombat, 2018. június 2.
    8:00 Nézőtéri kapunyitás (7-es, 8-as kapu)
    8:35 9:05 0:30 DTM 2. szabadedzés
    9:25 9:55 0:30 Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupa 1. időmérő edzés
    10:25 11:00 0:35 FIA Formula 3 Európa-bajnokság 1. futam (33 perc + 1 kör)
    11:20 11:40 0:20 DTM Időmérő edzés az 1. futamra
    11:55 12:35 0:40 Rendezvényprogram Bokszutca-látogatás (csak paddock jeggyel)
    12:50 13:15 0:25 DTM Információs kör és rajtrácsbemutató
    13:30 14:30 1:00 DTM 1. futam (55 perc + 1 kör)
    14:55 15:10 0:15 Rendezvényprogram Red Bull légiparádé
    15:25 15:55 0:30 Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupa 1. futam (30 perc)
    16:15 16:35 0:20 FIA Formula 3 Európa-bajnokság Időmérő edzés a 2. és 3. futamra
    16:45 17:00 0:15 Rendezvényprogram Gyártók körei
    16:50 18:00 1:10 Rendezvényprogram Bokszutca-látogatás
    19:00 Nézőtéri kapunyitás (7-es, 8-as kapu)
    Vasárnap, 2018. június 3.
    8:00 Nézőtéri kapunyitás (7-es, 8-as kapu)
    8:30 9:00 0:30 DTM 3. szabadedzés
    9:25 9:55 0:30 Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupa 2. időmérő edzés
    10:25 11:00 0:35 FIA Formula 3 Európa-bajnokság 2. futam (33 perc + 1 kör)
    11:20 11:40 0:20 DTM Időmérő edzés a 2. futamra
    11:50 12:00 0:10 Rendezvényprogram Gyártók körei
    11:55 12:35 0:40 Rendezvényprogram Bokszutca-látogatás (csak paddock jeggyel)
    12:50 13:15 0:25 DTM Információs kör és rajtrácsbemutató
    13:30 14:30 1:00 DTM 2. futam (55 perc + 1 kör)
    14:55 15:05 0:10 Rendezvényprogram Red Bull légiparádé
    15:10 15:40 0:30 Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupa 2. futam (30 perc)
    16:10 16:45 0:35 FIA Formula 3 Európa-bajnokság 3. futam (33 perc + 1 kör)
    18:00 Nézőtéri kapuzárás  (7-es, 8-as kapu)
  • Minden gramm számít – Ultrakönnyű elektromos versenyautóval készül a Volkswagen a Pikes Peakre

    Minden gramm számít – Ultrakönnyű elektromos versenyautóval készül a Volkswagen a Pikes Peakre

    Minden a szimulációval kezdődött. „Már az I.D. R Pikes Peak összeszerelése előtt folytattunk teszteket, hogy vizsgáljuk az autó lehetséges beállításait”- mondta Willy Rampf, a projekt technikai tanácsadója, a Sauber Formula 1-es csapat egykori technikai igazgatója.  „Nyilvánvaló volt, hogy nincs időnk több prototípust építeni, és tesztelni ezeket, az első autónak kellett jól sikerülnie.”

    A tesztek arra koncentráltak, hogy megtalálják az arany középutat teljesítmény és tömeg között. Ez a két tényező egy hagyományos belső égésű motoros versenyautóban is függ egymástól, de egy olyan elektromos versenyautóban, mint az I.D. R Pikes Peak még nagyobb hangsúlyt kell fektetni erre a területre. A szabály egyszerű: minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb akkumulátor kell az autóba. Azonban szinte minden egyes gramm olyan, mint a nemkívánatos nehezék, főleg egy hegyi versenyben.

    A Pikes Peaken a versenyzőknek 1400 méteres szintkülönbséggel kell megbirkózniuk, 2682 méterről indulnak, a cél pedig 4302 méterrel van a tengerszint felett. Romain Dumas-nak az I.D. R Pikes Peak volánja mögött rengeteg hajtűkanyarral kell szembenéznie, ilyen helyzetben pedig kifejezetten hátrány, ha egy nehéz autóval kell begyorsítani, vagy hirtelen fékezni egy kanyarban.

    Azért, hogy ezt elkerüljék, a Volkswagen Motorsport mérnökei a következő stratégiát követik: az I.D R Pikes Peaknek olyan könnyűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, de meg kell őriznie nagy teljesítményét is. A mérnököknek nem kell visszafogniuk magukat, az I.D. R Pikes Peak kategóriájában ugyanis szinte korlátlan szabadságot kapnak az autók készítői.

    Megkapni a lehetőséget arra, hogy felépítsen egy versenyautót teljesen az alapjaitól – ez minden mérnök álma. „Különleges feladat elkészíteni egy versenyautót erre a 20 kilométeres hegyi futamra. Jóformán nincs határa az innovációnak, a mérnököknek szabad kezük van” – mondta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport technikai igazgatója.

    „A szimulációknak nagy szerepe volt abban, hogy ilyen könnyű lett az autó” – magyarázza Willy Rampf. Például, az alváz alkatrészeit számítógép segítségével tervezték olyanra, hogy azok minden várt terhelést gond nélkül bírjanak anélkül, hogy túl nagyok, vagy túl nehezek lennének.

    Sőt, a fejlesztői csapat teljesen nélkülözni tudta az olyan különösen drága, versenyautókban gyakran használt anyagokat, mint például a titánium. „Az alváz, a felfüggesztés és a biztonsági elemek is szinte teljesen acélból és alumíniumból készültek” – mondta François-Xavier Demaison.

    Amellett, hogy az autó 680 lóerős teljesítményt tud magáénak, nagyon könnyű is, sofőrrel együtt kevesebb, mint 1100 kilogrammot nyom. Ez sokkal könnyebb, mint a Pikes Peak történelmének eddigi rekorder elektromos versenyautói. A relatíve alacsony teljesítmény lehetővé teszi, hogy az I.D. R Pikes Peak akkumulátora olyan méretű legyen, hogy közvetlenül a sofőr mellé és mögé lehessen elhelyezni, ezzel biztosítva a tökéletes súlyeloszlást. Így az elektromos motor az első és hátsó tengelyekre is jól adja le az energiát, miközben a forgató nyomatékelosztás elektronikusan zajlik.

    Az I.D. R Pikes Peak alváza és aerodinamikai elemei extrémkönnyű szénszál/kevlár kompozitból készültek. A tervezés fontos lépései közé tartozott ezeknek az elemeknek az átemelése a Pikes Peak versenyautóba az I.D. családból, a Volkswagen új, nagy hatótávú teljesen elektromos autócsaládjából. „A tervezés ezen szakaszában szorosan együttműködtünk a wolfsburgi Volkswagen kollégákkal” – emlékezik vissza Willy Rampf.

    Az I.D. R Pikes Peak pilótafülkéje ultrakönnyű szénszálból készült héjszerkezeti felépítésben.

    A pilóta felszerelése is bizonyíték arra, hogy a mérnökök szinte mindent megtesznek az autó könnyebbé tételéért. Az egyik technológiai partner, az OMP meglehetősen könnyű anyagból készítette a sofőr tűzálló ruháját, az ülés párnázását és a biztonsági övet is. Még a szponzorok logóit is rányomtatták a versenyző ruhájára, hogy ne nehezítsék a ruhát a felvarrók.

    Azonban egy esetben problémába ütközött a Volkswagen Motorsport csapata, ugyanis a Pikes Peak verseny szabályai szerint minden versenyzőnek viselnie kell az esemény körülbelül 40 cm²-es logóját a ruháján. Az volt a tervük, hogy ezt is nyomtatják majd. „Az ötletünket visszautasították. A szabályzat szerint rá kell varrni a logót a versenyző ruhájára. A cérna, amit használnak majd hozzá olyan nehéz lesz, mint az egész overall” – mondta Demaison.

  • Holtan találtak egy rajongót az Indy 500 után

    Holtan találtak egy rajongót az Indy 500 után

    Holtan találtak egy férfit az Indianapolis Motor Speeday parkolójában az Indy 500 után.

    A 38 éves, ötgyermekes Adam Melchi 21 éve rajongott a versenyekért, felesége, Sarah szerint „élt-halt” az Indy 500-ért. Korábban állítólag azt is mondta feleségének, hogy ha egy nap meghal, hamvait a pályán szórják szét.

    „Nagy rajongó volt. És borzasztó, hogy azon a helyen halt meg, ahol szét akarta szóratni a hamvait.” – mondta a feleség.

    A holttestet a verseny után ott maradt kempingezők találták meg, hétfőn, egy sátorban.

    A rendőrség közölte, hogy a halál okát még vizsgálják.

    A férfi a barátaival érkezett a versenyre, de a többiek előbb hazamentek, a feleség pedig nem tartott velük, ő otthon volt a verseny ideje alatt.

    Vasárnap és hétfőn rekord magas volt a hőmérséklet a helyszínen a rendőrség azonban nem erősítette meg, hogy a hőségnek köze volt-e a férfi halálához.

    Adam nagy rajongója volt Helio Castronevesnek, és több államba is elutazott, hogy élőben lássa a Team Penske-t.

  • Isle of Man TT: Lesittelték a nézőt, mert bemászott a zárt pályára

    Isle of Man TT: Lesittelték a nézőt, mert bemászott a zárt pályára

    Egy 67 éves embert bebörtönzött a douglasi bíróság, amiért zárt pályára lépett az Isle of Man TT verseny hétfői időmérő edzésén, ami miatt azt el kellett tolni egy kicsit.

    A Yorkshire megyei Bingleyből származó James William Ford tehát négy hetes börtönbüntetést kapott, és öt évre kitiltották Man szigetéről. A BBC News szerint az ügyészség azt adta elő a bíróságnak, hogy Ford agresszívvé és harciassá vált akkor, amikor a pályabírók közölték vele hogy a Crosby résznél lévő kaput el kellene hagynia. Beszélt a pálya ügyintézőjével telefonon, megtagadta azt, hogy elhagyja a helyszínt. Később a riport szerint átment a pályán, majd letartóztatták. Emiatt 20 percig állt a Superbike és a Superstock kategória edzése.

    Fordot kedden bűnösnek találták a verseny akadályozásáért, valamint hogy nem tartotta be a marsall utasításait. Ő az első személy, akit a sziget 2016-os utcai versenyekre vonatkozó törvénykezése alapján ítéltek el.

    Andrew Reed őrmester véleménye:

    „Ha hirtelen egy gyalogos átkelne az úton, annak katasztrofális következményei lennének. Nem csak annak, aki illegálisan átmegy a pályán, és esetlegesen a versenyzőre nézve, hanem a többi néző miatt is.”

  • Chris Hemsworth nagyon komolyan készült az Indy 500-as zászlólengetésre

    Chris Hemsworth nagyon komolyan készült az Indy 500-as zászlólengetésre

    Mint az ismert, a múlt vasárnapi Indy 500-on az ausztrál színész, a többek között Thort és James Huntot is alakító Chris Hemsworth lengette meg a zöld zászlót a rajtoló mezőnynek. Az esemény után Hemsworth megvillantotta humoros oldalát és közzétett egy videót, melyen azt mutatja be, hogy milyen keményen edzett és készült arra, hogy perfekt módon tudja majd lengetni a zászlót. Mi tagadás, komolyan vette a feladatot. 😀

    Nem mellesleg szerencsét is hozott honfitársának, hiszen a szintén ausztrál Will Power nyerte a viadalt.

    https://www.instagram.com/p/BjS2eQ2FGji/?taken-by=chrishemsworth

  • Nem úgy ért véget Danica Patrick karrierje, ahogy szerette volna

    Nem úgy ért véget Danica Patrick karrierje, ahogy szerette volna

    Danica Patrick karrierje utolsó versenyét teljesítette tegnap az Indy 500-on. A 36 éves versenyzőnő búcsúversenye azonban nem egészen úgy sült el, ahogy tervezte, hiszen a 200 körös verseny 68. körében kiesett.

    Ed Carpenter Racinges, a Go Daddy által szponzorált zöld autójával beleforgott a falba, így vége is lett a versenyének.

    „Nem igazán tudom, hogy mi történt.” – mondta Patrick. „Csak megpördültem.”

    Danica Petrick
    Fotó: Joe Skibinski/IndyCar

    „Határozottan nem túl jó befejezés, de már elmondtam korábban, hogy úgy jöttem ide, hogy ha teljes katasztrófa lesz belőle, akkor az emberek talán emlékezni fognak rá. Ha nyerek, akkor emlékezni fognak rá. Ezek között bármi csak egy kis része egy nagy történetnek.”

    „Ez csak a könyv egy fejezete. A mai nap elég nyomasztó, de csak mert a fejezet, ami véget ért, oly sokat jelentett számomra.” – írta Danica Instagramon, még tegnap, a kiesése után. „Köszönöm az emlékeket. Csak keresem ma a szavakat.”