Kategória: Fastest Slap

  • Bourdais szerint Alonsónak szinte túl könnyű dolga volt tavaly az Indy 500-on

    Bourdais szerint Alonsónak szinte túl könnyű dolga volt tavaly az Indy 500-on

    Az IndyCar-győztes Sebastien Bourdais úgy véli, hogy a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso számára szinte túl könnyen alakultak a dolgai tavaly, első Indy 500-as versenyén.

    Alonso remekül teljesített 2017-ben az Indy 500-on, és még arra is volt reális esélye, hogy megnyerje azt az Andretti Autosporttal, végül azonban motorprobléma miatt nem tudta befejezni a versenyt.

    Bourdais szerint azonban a 2018-as, új autókat már sokkal nehezebb vezetni, és idén nem lett volna ilyen könnyű dolga a spanyolnak.

    „Fernando tudja, hogyan kell elfordítani a kormányt, tudja, hogyan kell a gázra lépni, és minden ilyesmit, ez egyáltalán nem meglepő.” – mondta Bourdais az Autosportnak. „Az autója olyan rendkívüli volt, hogy őszintén szólva, szinte már túl könnyű dolga volt.”

    „Szerintem ha idén is visszatért volna, gyakran még durvábbnak találta volna az ovált. Komoly politikai változáson mentünk át (az IndyCar) az aerodinamika és súly tekintetében, és már nincs olyan, hogy simán tövig nyomod (a gázt). Még kvalifikáción sem, ez elég összetett.”

  • Red Bull Air Race – A hétvégén ismét Budapesten a mezőny

    Red Bull Air Race – A hétvégén ismét Budapesten a mezőny

    Szombaton és vasárnap rendezik a Red Bull Air Race műrepülő világbajnoki sorozat hagyományos, budapesti viadalát, amely az idei vb negyedik állomása.

    A légi Forma-1-nek nevezett verseny hétfői sajtótájékoztatóján Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a Forma-1 mellett a Red Bull Air Race a másik államilag támogatott verseny, s szerinte ez az egyik legjobb reklámja és turistákat vonzó eseménye a magyar fővárosnak.

    Clemens Jaeger versenyigazgató emlékeztetett, hogy két éve Budapesten az időjárás viszontagságaira is reagálniuk kellett, gyors döntéseket kellett hozniuk. Hozzátette, hogy víz felett máshol is rendeznek versenyt, ám a folyó feletti repülés egy belvárosban, egészen más hozzáállást igényel a szervezőktől és a versenyzőktől is.

    „Nem könnyű az emberekkel teli belvárost motorsport színhellyé alakítani. Munkánkhoz nagy segítséget kapunk a Magyar Honvédségtől, amely nélkül nem lehetne megvalósítani az eseményt, mert naponta kell felépíteni és lebontani a pályát” – mondta a versenyigazgató kiemelve, hogy megéri a budapesti szervezés a fáradtságot, mert jó látni, hogy sokan kíváncsiak a viadalra. „Budapest egy ikonikus helyszínünk, ezért is rendezünk itt már 12. alkalommal futamot.” – hangsúlyozta.

    Michael Goulian, a vb-t jelenleg holtversenyben vezető pilóta felelevenítette azt a 2009-es budapesti, szinte tökéletes programját, mely meghozta számára karrierje első vb-futamgyőzelmét.
    „Nagyon meleg volt a 2009-es négyes döntő napján, olyan, amilyen most is van” – tette hozzá a pilóta, majd arról beszélt, hogy a sorozat budapesti versenyét megnyerni olyan, mint a Forma-1-ben a Monacói Nagydíjat. A hétvégi viadalról elmondta, hogy nem akarja erőltetni a győzelmet, görcsösség nélküli jó pályát teljesítve szeretne a négy közé kerülni, aztán megint egy jó pályát repülni.
    A sajtótájékoztatón részt vett a sorozat kitalálója, Besenyei Péter, aki kiemelte, hogy „csapatmunka volt a verseny létrehozása, nem csak az én érdemem”. Arra a kérdésre, hogy nem fáj-e a szíve a verseny láttán, nincs-e kedve visszatérni, azt mondta, megalapozott döntést hozott, amikor 40 éve versenyzés után 60 éves korában befejezte sportpályafutását. Amint megjegyezte, most kielégíti, hogy évente egyszer végigrepül a pályán, illetve mindkét napon bemutatót tart.

    Besenyei Péter kiszámolta, hogy a 2000-ben rendezett első budapesti viadal óta 180 alkalommal repült el a Lánchíd alatt, ami a budapesti állomás fő attrakciója.

    A sajtóeseményen az is elhangzott, hogy a kísérőprogramok is lesznek a hétvégén. Wakeboard-bemutatót tartanak a Dunán, az oroszországi labdarúgó-világbajnokságra utalva freestyle futballbemutató is lesz, s mivel a belvárosban nem lesz autós forgalom, a futni vágyók vasárnap fél 8-tól vehetik birtokukba az utcákat.

    A Red Bull Air Race szombati kvalifikációs napja 10.50-től, a vasárnapi versenynap pedig 11.00-től rajtol a Duna Lánchíd és Margit-híd közötti szakaszán.

  • Hétvégi tévés autósport műsor

    Hétvégi tévés autósport műsor

    Ugyan Forma-1 ezen a hétvégén nem lesz, mégsem maradunk autósport nélkül. Azok, akik a hétvégén nem látogatnak ki a Hungaroringre a Kamion Eb-re, azoknak sem kell csüggedniük, nem csak foci lesz a tévében!

    Olyannyira nem, hogy ezúttal közvetítik a Kamion Eb versenyeit is, illetve ezen a hétvégén kerül megrendezésre a Le Mans-i 24 órás verseny is, többek között Fernando Alonsóval.

    Mutatjuk, mely autósportos eseményeket közvetíti élőben valamelyik magyar tévécsatorna:

    június 16., szombat:

    Sport 1
    10.30, 13.00 és 15.30: Autósport, gyorsasági kamion Európa-bajnokság, Mogyoród

    Eurosport 1
    15.00: Autósport, Endurance-világbajnokság, Le Mans

    Spíler1 TV
    8.40: Autósport, V8 Supercars-bajnokság, Darwin, 1. futam

    június 17., vasárnap:

    Sport 1
    10.30, 13.00 és 15.30: Autósport, gyorsasági kamion Európa-bajnokság, Mogyoród

    Eurosport 1
    0.05: Autósport, Endurance-világbajnokság, Le Mans

    Spíler1 TV
    6.55: Autósport, V8 Supercars-bajnokság, Darwin, 2. futam

  • Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága

    Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága

    Mintegy hét hónapja vette kezdetét az I.D. R Pikes Peak fejlesztése, még a Volkswagen dizájncsapata számára is igen sokrétű kihívásként. „Jelentős tapasztalatokkal rendelkezünk a nagyteljesítményű modellekről, illetve versenyautókról, ám egy olyan nagyerejű prototípus, mint az I.D. R Pikes Peak, számunkra is világpremiert jelent” – hangsúlyozta Klaus Bischoff, a Volkswagen márka formatervezésének vezetője. „Feladatunk úgy szólt, hogy az I.D. család semmi mással össze nem téveszthető formai nyelvezetét egy ilyen extrém és érzelemdús versenyautóban fogalmazzuk meg.”

    Az I.D. R Pikes Peak formavilágának egyfelől már első pillantásra egyértelművé kellett tenni, hogy a jövőbeni I.D. család (I.D., I.D. CROZZ, I.D. BUZZ, I.D. VIZZION), vagyis a Volkswagen 2020-tól a piacra érkező, tisztán elektromos hajtárendszerű széria-modellsorozatának tagja. A márka első elektromos versenyautója karosszériájának másfelől műszaki szempontból is optimális feltételeket kellett biztosítania. „Egész csapatomat maximálisan motiválta e különleges kihívás, s büszkeséggel tölt el minket, hogy e különleges projektet megvalósító gárda tagjai lehettünk” – folytatta Klaus Bischoff.

    Szoros egyeztetés a formatervezők és technikusok között

    Az „Unlimited” kategóriában rajthoz álló versenygép formatervezői fejlesztése 2017 októberben azzal a bizonyos „tiszta lappal” indult. Első megbeszélésén nem sokkal több állt Klaus Bischoff és csapata rendelkezésre az I.D. R Pikes Peak karosszériájával kapcsolatban, mint a technikusok által kívánt hosszúság, szélesség és magasság. „Természetesen azt is tudtuk, hogy hegyiversenyről van szó” – idézte fel a formatervező.

    Ez utóbbi különösen fontos információ, a világ leghíresebb hegyiversenyének fizikai keretfeltételei ugyanis egyedülállóak a járműves formatervezésben. A versenyautó aerodinamikájának, illetve motorjai, akkumulátorai és fékei hűtőrendszereinek a ritka magaslati levegőben – rajt 2862, cél 4302 méteres tengerszint feletti magasságon – még az versenysportban is kiemelkedőnek számító terhelést kell elbírniuk. „A tervezési folyamat során különösen fontosnak bizonyult a technikusokkal folytatott szoros egyeztetés” – jellemezte Klaus Bischoff mindenekelőtt a Volkswagen Motorsport és a Volkswagen Design aerodinamikai specialistái közötti csapatmunkát. „Feladatunk az volt, hogy formába öntsük a megadott elvárásokat, a forma és a funkció sajátos szimbiózisát hozva létre.”

    Hatás az I.D. család sorozatgyártású tagjaira

    A Volkswagen Design csapata sikerrel ötvözte az I.D. család meghatározó dizájnelemeit az I.D. R Pikes Peak extrém karosszériaformáiban. „Az I.D. jellegzetes megoldása a kimondottan sima és esztétikus formai nyelvezet, már-már szoborszerűen plasztikus minőségben. Mindezt letisztult grafika és egyedi rajzolatú világítás egészíti ki, olyan elemek, amelyeket a jövőbeni I.D. család sorozatgyártású modelljeitől vettünk át az I.D. R Pikes Peak számára” – magyarázta Klaus Bischoff.

    Az 56 esztendős formatervező szerint az I.D. R Pikes Peak jelentős lépés a márka elektromos mobilitási stratégiájában. „Egy olyan szupersportautó, mint az I.D. R Pikes Peak intenzív érzelmeket ébreszt a nézőkben. Az elektromos mobilitás témájának ezen érzelemdús interpretációja az I.D. család szériagyártású tagjaira is bizonyosan kifejti hatását.” A zárt orrkialakítással az I.D. család formavilága a Volkswagen dizájngénjeinek megtestesítője is egyben, amelyeket még a Bogár és a T1-es kisbusz alapozott meg. „Az I.D. R Pikes Peak formáinak megalkotásakor egyértelműen a versenypályán mutatott képességek álltak a középpontban. Ez a kihívás igazán élvezetes munkát jelentett” – vallotta Klaus Bischoff.

    Az I.D. R Pikes Peak versenypremierjére 2018. június 24-én, az amerikai egyesült államokbeli Colorado államban kerül sor. Romain Dumas pilóta célja egyértelműen az elektromos versenyautók jelenlegi pályarekordjának megdöntése. „Nagy örömmel töltene el, ha az általunk kifejlesztett formák hozzájárulhatnának e nehéz feladat teljesítéséhez” – mondta Klaus Bischoff. „Mindenesetre igencsak szorítunk majd azon a napon Volkswagen Motorsportbeli kollégáinknak.”

  • Jenson Button újra megnősül!

    Jenson Button újra megnősül!

    Jenson Button túl van már egy váláson, Jessica Michibata japán modellel 5 évig járt, majd két évig élt házasságban, míg nem 2016-ban elváltak útjaik.

    Ezt követően érkezett a versenyző életébe egy másik bikini modell, Brittny Ward, akit Button most el is jegyzett, legalábbis erről árulkodik a nála 10 évvel fiatalabb Ward Instagram bejegyzése. A szerelmes fotó mellé Brittny csupán annyi kommentárt fűzött: „Hamarosan Mrs. Button leszek”

    Gratulálunk!

    https://www.instagram.com/p/Bj7r3FCla5N/?taken-by=brittnyward

  • Ritka levegő – Új utakat jár a  Volkswagen Motorsport az I.D. R Pikes Peak aerodinamikájával

    Ritka levegő – Új utakat jár a Volkswagen Motorsport az I.D. R Pikes Peak aerodinamikájával

    Az I.D. R Pikes Peak mindjárt az első pillantásra egyértelművé teszi, hogy extrém körülményekre fejlesztették. A Volkswagen első tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautóját aerodinamikája tekintetében kompromisszumot sem tűrve készítik fel a világ leghíresebb hegyiversenyére. „A rajtvonal csaknem 2900, a célvonal pedig 4300 méter tengerszint feletti magasságban húzódik. Az alacsony légnyomás miatt itt már egészen más aerodinamikai viszonyok uralkodnak, mint a síkvidéki versenypályákon” – magyarázta François Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója, egyben az I.D. R Pikes Peak fejlesztésének projektvezetője. A viszonylag nyílt versenyszabályzat jóval több mozgásteret kínál a mérnököknek az I.D. R Pikes Peak karosszériájának és hátsó szárnyának kialakítására, mint más versenyágakban.

    A Colorado Springs (Amerikai Egyesült Államok) környéki Pikes Peak csúcsára vezető, 19,99 kilométeres kanyargós úton mintegy 240 kilométer/órás sebességet érnek el, ami egy olyan prototípus számára, mint az I.D. R Pikes Peak, nem is számít igazán soknak – elméletileg természetesen jóval többre is képes lenne. „Elsősorban az optimális kanyarsebességekre összpontosítottunk, így a teljes karosszéria a túlzottan nagy légellenállás nélküli, a lehető legnagyobb leszorító erő jegyében készült” – foglalta össze csapatának feladatait François- Xavier Demaison.

    E stratégia igencsak markáns megjelenésű eredménye az I.D. R Pikes Peak hatalmas, már-már túlméretezettnek ható hátsó szárnya. „A Pikes Peak magasságán a levegő sűrűsége átlagosan 35 százalékkal kisebb, így a leszorító erő 35 százalékát is elveszítjük a tengerszinti versenypályákhoz viszonyítva. A hatalmas hátsó szárnnyal azonban e veszteségek egy részét kiegyenlíthetjük” – emelte ki Willy Rampf, aki évtizedes Formula-1-es tapasztalataival a projekt műszaki tanácsadója. „Az ötletekben gazdag aerodinamikai fejlesztés eredményeképpen a verseny során  mégis maximális leszorító erőt érhetünk el, amely még a jármű saját tömegéből adódót is felülmúlja.”

    A Volkswagen Motorsport 1:2 méretarányú modellel tesztelte a szélcsatornában Pikes Peak versenygépének számos különböző változatát, majd a karosszéria – immár életnagyságban – a Porsche weissachi fejlesztési központjában kapta meg az utolsó simításokat. „Nagy előny, hogy a teljes vállalatcsoport forrásai rendelkezésünkre állnak” –  hangsúlyozta François-Xavier Demaison.

    Az új komponensek gyakran az igen gyors háromdimenziós nyomtatással készültek. „Mintegy kétezer alkatrészt nyomtattunk, rengeteg időt takarítva meg” – idézte fel Dr. Hervé Dechipre, aki a Volkswagen Motorsport CFD-mérnökeként az I.D. R Pikes Peak aerodinamikájáért felel.

    Noha az I.D. R Pikes Peak elektromos hajtásrendszere intenzív hűtést igényel, frisslevegő-szükséglete jóval elmarad a belsőégésű motorokétól, emellett légbeszívást sem szükséges kialakítani az együttesen 500 kW (680 LE) teljesítményű elektromos motorok számára. A karosszéria szükséges nyílásainak méretét aerodinamikai szempontból nagy előnyként ennek megfelelően csökkenthették. Negatív hatást gyakorol ezzel szemben a hűtés hatékonyságára a ritka magaslati levegő.

    Az optimális kompromisszumok kiszámítására az ANSYS technikai fejlesztőpartner szimulációs szoftverét vették igénybe. „Ez a feladat nem oldható meg egyedül a szélcsatorna adataival, ahol például a ritka levegő sem állítható elő a valóságban” – mutatott rá François-Xavier Demaison.

    „Itt nagy segítséget jelentett a szimuláció a hűtőrendszer szükséges méreteinek meghatározásában.”

    A fejlesztési eredményeket mindeközben részletes tesztek során optimalizálták, az amerikai egyesült államokbeli eredeti versenyhelyszínen pedig május végére tervezik az első menetpróbát. Romain Dumas pilóta és a Volkswagen Motorsport csapata számára ekkor indul a felkészülés hajrája a „Pikes Peak International Hill Climb 2018” június 24-i futamára, ahol a cél az elektromos hajtásrendszerű prototípusok jelenleg 8:57,118 perces rekordjának megdöntése.

  • Megkezdődött Marc Márquez kalandja a Forma-1-es autóval!

    Megkezdődött Marc Márquez kalandja a Forma-1-es autóval!

    A mai napra várt jó ideje Marc Márquez. A négyszeres MotoGP bajnok a Red Bull Ringen pár órára megnövelte a kerekeinek a számát, és már délelőtt egy Forma-1-es autó pedáljait nyomkodta. Az első körei után máris nyilatkozott a spanyol versenyző:

    „Hihetetlen érzés az autót vezetni, főleg az erőhatások és a sebesség lenyűgöző, amivel lehet támadni a kanyarokat, és már most érzem a nyakamat.”

    Dr. Helmut Marko, Niki Lauda és Mark Webber is kíváncsi a dologra, ahogy rajongók százai is, mert kinyitották nekik a tribünöket, és élőben nézhetik a sporttörténelmi eseményt! Hogy mit mond majd a dolog végén a kétkerekű versenyzés egyik hőse, arra vagy egy tucat egész Európából odasereglett újságíró vár.

    Marc Marquez
    Fotó: Philip Platzer/Red Bull Content Pool
    Marc Marquez
    Fotó: Philip Platzer/Red Bull Content Pool
    Marc Marquez
    Fotó: Markus Berger / Red Bull Content Pool
    Marc Marquez
    Fotó: Markus Berger / Red Bull Content Pool

     

  • Ciki: Hamilton Ferrariját el kellett vontatni!

    Ciki: Hamilton Ferrariját el kellett vontatni!

    Minden szempontból vizsgálva kellemetlen a történet: Eleve a Mercedes első számú csillaga, Lewis Hamilton miért is hajt Ferrarit, de ezen elegánsan lendüljünk is túl. Ma már nincs ebből akkori cirkusz, mint amit még Ron Dennis csapott, mikor Mika Häkkinen merészelt venni egy vörös paripát. Akkor a Mercedes meg pont a McLaren első számú partnere volt, Ron pedig elég hamar rendet tett a finn fejében.

    A mostani aktuális képsorokat látván pedig Dieter Zetsche bajsza is vagy kiegyenesedik, vagy a Mercedes elnöke végtelen hahotázásba kezd. Nézzük is, mi történt!

    A Forma-1 regnáló világbajnokának Lewis Hamiltonnak lehalt a LaFerrari Apertája a Nobu étterem előtt Malibun. Ugyan limitált darabszámú autóról beszélünk, de ezek szerint Hamiltonnak sikerült kifognia egy olyan példányt, ami máris problémás. Nagy dráma azért nem volt, miután pózolt egy sort, amúgy is láthatóan az étterembe sietett valakikkel egy megbeszélésre, az autómentő pedig elszállította a fehér csodát.

  • Májusban ez a kép volt a kedvencetek!

    Májusban ez a kép volt a kedvencetek!

    Májusi Instagram fotóink közül hamar meg lett az abszolút favorit. A kedvenc képetek mindjárt egy május 1-jei fotó lett, mely a Nagy Futamon készült, és melyen épp René Rast ünnepelteti magát DTM-es Audija tetején. 🙂

    A Rast rajongóknak (és másoknak is) ezúton is üzenjük, hogy iratkozzanak fel a Racingline.hu YouTube csatornájára, hiszen hamarosan egy a hungaroringi DTM hétvégéről készült videóval jelentkezünk, benne Rast interjúval!

    Ezen kívül ne felejtsetek el követni minket Instagramon, ahova csak saját, csapatunk tagjai által készített fotókat töltünk fel a különféle autósportos eseményekről.

    https://www.instagram.com/p/BiPsuarBcfr/?taken-by=racingline.hu

     

  • Elektromos gokarttal készül az Ifjúsági Olimpiára az FIA

    Elektromos gokarttal készül az Ifjúsági Olimpiára az FIA

    Az FIA azt tervezi, hogy olimpiai szintre emelje a motorsportot. Elektromos gokart eseményt terveznek rendezni az idei, Argentínában megrendezésre kerülő ifjúsági olimpián.

    Erről az FIA elnöke, Jean Todt számolt be az FIA Sport Konferencián, Manilán.

    „Az e-karting nem csak új lehetőséget biztosít a motorsport fejlesztésére, hanem azt is megmutatja, hogy a világ változik és nekünk a változás élére kell állnunk.” – mondta Todt. „Az e-karting bemutatásra az ifjúsági olimpián kerül majd sor, Buenos Airesben, Argentínában, októberben.”

    Todt ezt is elmondta, hogy mivel az FIA egyike a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által elismert sportszövetségeknek, ez egy jó lehetőség arra, hogy felhívják a Bizottság figyelmét az autósportra.

    Az FIA elnökhelyettese, Graham Stoker hozzátette, hogy lehetőség lehet arra, hogy teljesen megváltozzon a világ személetmódja a motorsportok kapcsán.

    „Oda tudunk menni a nemzetközi, vagy nemzeti olimpiai bizottságokhoz és azt mondhatjuk, hogy ‘van egy sportunk, amit bemutatnánk az ifjúsági olimpián, és így elismerést és támogatást szerezhetünk.”

    Az FIA gokart bizottságának elnöke, Felipe Massa vezetni is fog egy elektromos gokartot az FIA Sport Konferencián, mintegy referenciaidőt adva a helyi gokartosoknak és vendég versenyzőknek.

    A Bosch mérnöki vállalat és Mach1, német gokartgyártó kifejlesztettek egy elektromos gokartot, közreműködve az FIA-val. A gokart főbb jellemzői: 20kW teljesítmény, 300Nm nyomaték, 48V-os akkumulátor.