Kategória: Fastest Slap

  • Minden rekordot megdöntött a Volkswagen I.D. R Pikes Peak

    Minden rekordot megdöntött a Volkswagen I.D. R Pikes Peak

    A Volkswagen és az I.D. R Pikes Peak történelmet írt június 24-én, Coloradóban, az idei Pikes Peak futamon. A francia Romain Dumas az I.D. R Pikes Peak volánja mögött a belsőégésű motoros mezőny versenyzőinél is jobb időt autózott, így nem csak kategóriájának rekordját döntötte meg, de a verseny történetének leggyorsabb idejét autózta, 16 másodperccel volt gyorsabb, mint a korábbi rekorder, Sébastien Loeb. Romain Dumas 7 perc 57 másodperces idejével bajnok lett, felkerült a neve Sébastien Loeb, Walter Röhrl, Michèle Mouton, Stig Blomqvist, Nobuhiro Tajima és Rod Millen mellé.

    „Megtapasztalhattuk, mire is képes ez a technológia” – mondta Dr. Frank Welsch a Volkswagen személyautók technológiai fejlesztésekért felelős vezetője. „Minden Volkswagen alkalmazott nagyon büszke lehet a vasárnapi eredményre. Teljes szívemből gratulálok a csapatnak. Kitartó mérnöki munkával, szenvedéllyel és odaadással dolgoztak, és egy fantasztikus versenyautót építettek, mindössze nyolc hónap alatt. A Volkswagen I.D. R Pikes Peaké a leggyorsabb idő a verseny több, mint száz éves történetében, ez pedig az elektromobilitás mellett beszél.”

    19,99 kilométer, 156 kanyar, csak egy próbálkozás – a francia pilótának nem is kellett több, az idei sikere volt a negyedik győzelme a Pikes Peak futamon, melyet 96. alkalommal rendeznek meg 1916 óta. A meglehetősen könnyű, kevesebb, mint 1100 kilogrammot nyomó I.D. R Pikes Peak egy különleges versenyautó lett, kifejezetten erre a versenyre készült. A lehető legkisebb tömeg, a lehető legnagyobb leszorítóerő és teljesítmény: ez volt a siker kulcsa. A mérnökök a tesztek során szimulációs szoftvereket is bevetettek a mérésekhez, hogy optimalizálják az energiafogyasztást és a teljesítményt. Aerodinamikai szempontból pedig azon volt a hangsúly, hogy kompenzálják a magasban a ritkás levegő miatt elvesztett leszorítóerőt.

    „A legmerészebb elképzeléseinket is felülmúlta ez az eredmény, ez fantasztikus volt. A versenyt megelőző egy hétben végzett tesztek alapján már tudtuk, hogy lehetséges megdönteni a rekordot az autóval. És az, hogy ez tényleg sikerült, ahhoz mindennek tökéletesen kellett működnie a sofőrtől a technológiáig. Szerencsére az időjárás sem szólt közbe. Az, hogy minden gond nélkül ment, nagyon jó érzéssel tölt el, fantasztikus, hogy rekordot dönthettünk a Pikes Peaken. Még mindig nem tudom elhinni, hogy a nevem és a Volkswagen ott áll e hihetetlen idő mögött. Az I.D. R Pikes Peak volt a leglenyűgözőbb versenyautó, amit versenyen vezethettem. A csapat eszméletlen pontos munkát végzett, az eredmény tükrözi a csapatszellemet. Végtelenül büszke vagyok, hogy ennek az egésznek a részese lehettem.”

  • Nem lesz több Red Bull Air Race Budapesten?

    Nem lesz több Red Bull Air Race Budapesten?

    Budapest, 2018. június 25., hétfő (MTI) – Tarlós István elnézést kér a budapestiektől a hétvégi műrepülőverseny okozta kellemetlenségek miatt és bejelentette, amíg ő a főpolgármester, nem lesz többé ilyen verseny ilyen feltételekkel a belvárosban.

    A főpolgármester az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában azzal kapcsolatban, hogy a DK fővárosi képviselője, Gy. Németh Erzsébet a múlt héten arról beszélt, a főváros vezetése idén is „aprópénzért”, mindössze 13 millió forintért adja oda a közterületeket a Red Bull Air Race szervezőinek, és felszólította a főváros vezetését, hogy a zajszennyezés miatt a szervezőkkel fizettessen fájdalomdíjat a verseny környékén élőknek, azt mondta: az MSZP-SZDSZ-koalíció hosszú éveken át ingyen biztosította a rendezvényre a közterület-használatot.

    Azzal védekezni, hogy az állami rendezvényre adtak ingyenességet, egyszerű svindli – jelentette ki Tarlós István, hozzátéve, a korabeli iratokból egyértelműen kiderül, hogy a Red Bull Air Race-t „beszuszakolták” az ingyenes állami rendezvénybe.

    A főpolgármester hangsúlyozta: ettől függetlenül azért, ami Budapesten történik a főpolgármestersége alatt, neki kell vállalnia a politikai felelősséget.

    Hozzátette: „elég botrány és zűrzavar” volt az elmúlt napokban a fővárosban a műrepülőverseny miatt, a zajszennyezés és a közlekedési változások okán, ezért elnézést kér a fővárosiaktól.

    Leszögezte: amíg ő a főpolgármester, addig „ilyen botrányos zűrzavar nem fordulhat elő a városban”.

    Kifejtette: olyan sok panasz érkezett a zajra, és a szervezők olyan nagy közterületet foglaltak el hosszú időre, hogy „akármilyen sikeres ez a rendezvény, ilyet nem lehet a budapestiekkel csinálni”.

    Jelezte, magához fogja vonni a jövőben a kérdést, „és ez ilyen formában nem történhet meg többet”.

    A főpolgármester a Kossuth rádió 180 perc című műsorában arról beszélt, mindenekelőtt az engedélyezés és a forgalomszervezés körül érzékelhető „botrányos zűrzavar” miatt vonja magához a kérdést.

    „Nagyon nagy területet foglaltak el nagyon hosszú időre, ez a főleg az észak-déli irányú budai közlekedésben a vártnál nagyobb zavarokat idézett elő” – mondta.

    Arra a felvetésre, elképzelhető-e, hogy a jövőben nem a parlamenttől „karnyújtásnyira” rendezik meg a versenyt, kifejtette: ez sem elképzelhetetlen. „Az én gondolkodásom eljutott idáig, fogunk erről beszélni” – mondta, hozzátéve, „nem nagyon tudja pártolni” azt, hogy a hétvégihez hasonló módon valósuljon meg a verseny.

    Tarlós István hangsúlyozta: a rendezvényhez az illetékes bizottság jogszerűen adta ki az engedélyt, arról ő maga is csak utólag értesült.

    A főpolgármestert a közmédia műsoraiban kérdezték arról is, hogy a Metróért Egyesület a transphoto.ru orosz weboldalon rátalált egy napokkal korábban készült felvételre, amely egy olyan, felújításra Moszkvába szállított metrószerelvényt ábrázol, amely – a pályaszám szerint – hivatalosan már Budapesten fut, felújított állapotban. A felvétel alapján a Párbeszéd fővárosi közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követelte annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e, vagy azok teljesen új szerelvények, a DK pedig jelezte, feljelentést tesz az ügyben. A BKV visszautasította a vádakat.

    Tarlós István a Ma reggelben arról beszélt, az előző városvezetés „hulladékot” hagyott hátra 3-as metróként, a főváros felújításra kapott kormánygaranciát, a BKV szabályszerűen meghirdette a pályázatot és megkötötte a szerződést. Mint mondta, nem tudja, a Metróért Egyesület vezetője „hol mit fényképezett”, de a DK a politikai siker reményében „rákapaszkodott a fotóra”.

    Hozzátette: lehet vizsgálóbizottságot kijelölni, ő azt nem fogja ellenezni, bár a hatóság nem talált bizonyítékot arra, hogy a Budapestre érkezett szerelvények újak lennének. Felvetette, lehetséges, hogy a kocsiszekrényt teljesen ki kellett cserélni az említett metrószerelvény esetében.

    A 180 perc című műsorban kiegészítésként elmondta: ha a DK feljelentést akar tenni, a BKV meg fogja védeni az álláspontját.

  • Matt Damon és Christian Bale a Ford és a Ferrari párharcáról szóló filmben

    Matt Damon és Christian Bale a Ford és a Ferrari párharcáról szóló filmben

    Matt Damon és Christian Bale Oscar-díjas amerikai színészek főszereplésével forgatják azt az egyelőre cím nélküli filmet, mely a Ford és a Ferrari hatvanas évekbeli vetélkedéséről szól és jövő június végén mutatják be.

    A Fox filmstúdió a Logan rendezőjére, James Mangoldra bízta a produkciót, mely a Carroll Shelby amerikai (Matt Damon) és Ken Miles (Christian Bale) brit autótervezők és -versenyzők vezette különc és elszánt mérnökcsapat munkáját követi – számolt be róla a Variety.com.

    A csapatot Henry Ford és Lee Iacocca azzal a feladattal bízta meg, hogy építsenek egy tökéletesen új automobilt, ami képes legyőzni a sportág legsikeresebbjét, a világversenyeket régóta uraló Ferrarit az 1966-es franciaországi világkupán.

    A forgatókönyvön A holnap határát is jegyző páros, Jez és John-Henry Butterworth dolgozik.

  • Ők lesznek a 2018-as Legends Parade hősei Ausztriában!

    Ők lesznek a 2018-as Legends Parade hősei Ausztriában!

    Minden évben a Forma-1-es verseny és betétfutamain kívül az egyik legjobban várt esemény Ausztriában a Legends Parade. Ez pár demó kör a motorsportok korábbi hőseinek az egykori versenyautóikkal. Mivel tematikus bontású a dolog, mindig izgalommal várják a nézők és a szakma is, hogy ezúttal kik és mely korszakból, milyen járgánnyal gurulhatnak majd a pályára.

    A hónap végén ezúttal a német motorsport világ hősei elevenednek meg újra, a legmenőbb időszakából. Az egyik legnagyobb sztár, aki idén részt vesz majd ebben viszont osztrák, a sí-legenda Franz Klammer lesz. Az időszak amit 2018-ban bemutat tehát Dietrich Matesitz és a Red Bull Ring promóteri csapata az 1972-től 1985-ig terjed majd. Nem hiányozhat természetesen ebből a buliból Niki Lauda sem, és az idei immáron az ötödik Legends Parade lesz, amióta Red Bull Ringként újra nyitotta a kapuit Ausztria történelmi versenypályája. Voltak már Le Mans autók, a turbó korszak élmenői, a megnyitón annak idején meg minden, ami mozgásra képes és kellően menő versenyautó.

    A Deutsche Rennsport Meisterschaft (DRM) amit 1972-től 1985-ig rendeztek meg, mondható a mai DTM elődjének is, igazi klasszikus benzingőzös széria. A versenygépek remekül néznek ki, mókás szárnykialakítások és turbó motorok jellemezték őket. Idén pedig Niki Lauda, Gerhard Berger, Dieter Quester mellett a széria három korábbi bajnoka, Hans-Joachim Stuck, Hans Heyer és Jochen Mass is „rajthoz áll”. Hozzájuk érkezik még Niki Lauda fia, Matthias is, ls a már emlegetett hazai síkirály Franc Klammer. Róla annyit érdemes azért tudni, hogy miután ott hagyta a sípályákat, 1985-ben indult dr. Helmut Marko csapatában is már a DTM-ben, sőt, később osztrák túraautó bajnok is lett.

    Stuck kifejezetten lelkes, és örömmel emlékezik a régi időkre: „A DRM nem csak egy remek széria volt, hanem a legjobb, ami az akkori Németországban volt, és más országok csak irigykedtek ránk. Először túraautókkal indultunk, olyan márkák voltak ott a rajtnál, mint a BMW és a Ford, és az akkori sztárversenyzők, olyanok mint Rolf Stommelen, Jochen Mass és sokan mások. Az első bajnoka a sorozatnak én lettem, egy Ford Caprival. Később már sportautókkal mentünk, a C csoportból. Azokkal mentünk csak igazán! Elképesztően boldog vagyok, hogy a Jägermeister-Porschémmal újra „elrajtolhatok”. Fantasztikus dolog az, hogy ennyi rajongó előtt, akik a Forma-1 miatt jöttek tarthatunk bemutatót, amit itt a Red Bull csinál, az világszínvonalú.”

    legends parade, porsche
    Hans-Joachim Stuck egykori Jägermesiter-Porschéját hajtja majd. Fotó: 72 Stagpower

     

    A versenyzők és az autóik „beosztása”:

    Niki Lauda (osztrák / BMW 3.6 CSL)
    Hans-Joachim Stuck (német / Porsche 956)
    Franz Klammer (osztrák / Alfa Romeo Gruppe 5)
    Gerhard Berger (osztrák/ Porsche 935 „Baby“)
    Jochen Mass (német / Porsche 935 „Moby Dick“)
    Toine Hezemans (holland / BMW 3.0 CSL)
    Christian Danner (német / BMW M1 Gruppe 5)
    Dieter Quester (osztrák / Sauber BMW M1 Gruppe 5)
    Hans Heyer (német / Lancia Corse)
    Harald Grohs (német / BMW 320 Gruppe 5)
    Matthias Lauda (osztrák/ Aston Martin)

    Legends Parade, bmw
    A legendás BASF-BMW is ott lesz. Fotó: BMW AG
  • Holnap szobrot kap Kesjár Csaba Budapesten!

    Holnap szobrot kap Kesjár Csaba Budapesten!

    30 éve történt, hogy 1988 június 24-én Kesjár Csaba életét vesztette, a Norisringen, ott ahol jelenleg is zajlik épp a DTM versenyhétvégéje. Az akkori Formula 3-as versenysorozat egyik edzésén az utolsó körében a szalagkorlátnak csapódott közel 200 km/órás sebességgel a Dallarával, és végzetes balesetet szenvedett. A magyar autóversenyzés egyik legismertebb alakja volt már az életében is, közel állt ahhoz, hogy ő legyen az első magyar Forma-1 pilóta.

    A zuglói önkormányzat az évfordulón leplezi le az emlékművét 2018. június 24-én vasárnap 10:00-kor a Budapesten, a Thököly út – Róna u. sarkán, ahol az egykori Kesjár szerviz volt. Az esemény nyílt, így a rajongókat is szeretettel várják.

  • Betiltanák az Air Race-t Budapesten, és vissza kell fogni a Hungaroringet?

    Betiltanák az Air Race-t Budapesten, és vissza kell fogni a Hungaroringet?

    Budapest, 2018. június 21., csütörtök (MTI): Az LMP online petíciót indított annak érdekében, hogy tiltsák be a Red Bull Air Race-t.

    Egy csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón a párt országos elnökségének titkára azt mondta, hogy folytatódik a káosz a fővárosban, mert miközben elindultak a belvárosi lezárások, a versenyre érkező repülőgépek „már elkezdtek berregni idegesítően a fejünk felett”. A versenyre utalva Kanász-Nagy Máté hozzátette, újra bebizonyosodott, hogy a kormány nem a kisemberek, hanem a nagytőke és a multik oldalán áll.

    A sajtótájékoztatón részt vett Turcsán Szabolcs, a párt országos elnökségének tagja, aki felháborítóan soknak nevezte a Red Bull Air Race 1,9 milliárd forintos állami támogatását. Mindeközben a cég 13 millió forint területfoglalási díjat fizet – fűzte hozzá.

    Az 1,9 milliárd forintos állami támogatásból közel négyezer hajléktalan számára lehetne teljes ellátást biztosítani – hívta fel a figyelmet.

    Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a petícióval nem a hétvégi versenyt akadályoznák meg, hanem a jövő évit és az azt követőeket.

    Azokra a felvetésekre, hogy más zajos rendezvényeket, például a Sziget Fesztivált vagy a Hungaroringen rendezett versenyeket betiltatnák-e, Turcsán Szabolcs azt felelte, hogy a Szigeten betartják a környezetvédelmi határértékeket. A Hungaroring eredetileg úgy épült, hogy ott csak évi néhány versenyt rendeznek, most viszont szinte minden hétvégén versenyek vannak, ezért felül kell vizsgálni, hogy „meddig engedjük meg ezt a Hungaroringnek” – tette hozzá.

    Kanász-Nagy Mátét kérdezték arról, hogy az LMP-ből kilépett Hadházy Ákos egyelőre a felszólítás ellenére sem adta vissza a mandátumát. Az országos elnökségé titkára azt felelte, hogy a mandátum visszaadása természetes és automatikus reakció lenne egy olyan helyzetben, amikor egy országos listáról bejutott képviselő úgy dönt, hogy mind a pártból, mind a képviselőcsoportból kilép.

  • Button boldogabb, mióta otthagyta a McLarent és az F1-et

    Jenson Button egyáltalán nem bánta meg, hogy otthagyta a Forma-1-et, sőt azt állítja, hogy sokkal jobb az élete, mióta távozott a McLarentől.

    „Határozottan végeztem az F1-gyel és a távozás remek (döntés) volt, jókor léptem meg.” – mondta Button az ESPN-nek.

    „Most sokkal boldogabb ember vagyok. Az élet nagyszerű és olyasmikkel versenyzem, melyekkel mindig is akartam.”

    A brit versenyző már csak azt bánja, hogy nem lépte ezt meg korábban.

    „Valójában, ha lett volna választásom, 2016-ban féltávnál távoztam volna.” – ismerte el.

    Végül erre „csak” a 2016-os szezon után került sor, és csak a 2017-es Monacói Nagydíjra tért vissza, hogy az Indy 500-on induló Fernando Alonsót helyettesítse.

    Jelenleg Button a japán Super GT-ben versenyez, és az elmúlt hétvégén Le Mans-ban is rajthoz állt az SMP Racinggel.

    „Le Mans olyasmi, amit mindig is akartam, de nem akartam vele várni, míg 40 leszek.” – mondta a most 38 éves versenyző. „Ki tudja, mi történik a következő két évben. Lesznek gyártók, és sokkal hiperautósabb lesz az alap állítólag. Nem lesznek olyan gyorsak, mint ezek az autók, szóval jó, hogy vezethettem ilyen szörnyeteget. Bármit csinálni itt 3 perc 40 másodperc alatt, az őrületes. Nagyon izgalmas.”

    Sajnos azonban Buttonék Le Mans-i szereplésének a technika idő előtt véget vetett.

    De aligha szomorkodik a versenyző, hiszen épp a napokban adta hírül barátnője, Brittny, hogy eljegyezték egymást.

  • Jegyespárként, közös fotózáson vett részt Jenson Button és Brittny Ward

    Jegyespárként, közös fotózáson vett részt Jenson Button és Brittny Ward

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy Jenson Button másodjára is megházasodik, és oltár elé vezeti kedvesét, a bikinimodell Brittny Wardot.

    Az eljegyzés kapcsán egy közös fotózáson vettek részt.

    https://www.instagram.com/p/BkMtJhFla2-/?taken-by=brittnyward

    https://www.instagram.com/p/BkOiYy1lqOp/?taken-by=brittnyward

    https://www.instagram.com/p/Bj7r3FCla5N/?taken-by=brittnyward

  • Komplex hajtástechnika és töltőrendszer – Komolyan készül a Volkswagen Motorsport a Pikes Peak futamra

    Komplex hajtástechnika és töltőrendszer – Komolyan készül a Volkswagen Motorsport a Pikes Peak futamra

    Az I.D. R Pikes Peak, amellyel Romain Dumas 2018. június 24-én a Pikes Peak International Hill Climb rajtvonalához gördül, a Volkswagen Motorsport által valaha is kifejlesztett legkomplexebb hajtásrendszerrel készült, melynek kifejlesztése nem volt egyszerű feladat a Volkswagen mérnökeinek. Azonban legalább olyan nehéz egy komoly töltőrendszer kiépítése is, hiszen amennyiben a világ leghíresebb hegyiversenye valamely résztvevőjének biztonsági okokból meg kell szakítania a versenyét, pontosan húsz perc áll rendelkezésére feltölteni az autót és ismét felállni a rajtvonalhoz. Az idő elleni harc azonban itt nem ér véget, ugyanis Romain Dumas a 2016-ban Rhys Millen által felállított 8 perc 57,118 másodperces elektromos pályacsúcsot akarja megdönteni 24-én.

    Különösen komplex és gazdaságos – Az I.D. R Pikes Peak hajtástechnikája

    A Volkswagen első teljes egészében elektromos hajtásrendszerű versenyautója két egymással összekötött, beépített lítiumion-akkumulátorblokkot hordoz fedélzetén, amelyek jobbra a cockpit mellett, illetve mögött kaptak helyet. Energiájukat az első és a hátsó tengely egy-egy, egymástól függetlenül működő elektromos motorjának adják le, amelyek 500 kW (680 LE) együttes teljesítménnyel szolgálnak. A valós teljesítményszintet a versenypályán adódó menethelyzetek függvényében elektronika szabályozza, amely – például a szűk fordulókból kigyorsításkor, amikor az első kerekeknek a hajtás mellett kormányerőket is át kell adniuk az útfelületre – biztosítja a versenyautók ideálisan semleges menettulajdonságait. Amikor majd Romain Dumas a világ leghíresebb hegyiversenyén a gáz- vagy a fékpedálra lép, azok mozgását természetesen nem huzal, hanem digitális jel (E-Gas) továbbítja, azaz elektronikus jelátvitelű fékberendezésről (Brake-by-Wire) van szó.

    Az I.D. R Pikes Peak hajtástechnikájával a Volkswagen egyből a „mélyvízbe” merészkedett. „Egész mérnökcsapatunk számára óriási kihívást jelentett, hogy semmilyen versenytapasztalat nem állt rendelkezésünkre az elektromos hajtásrendszerekről, emellett extrém rövid, mintegy hét hónapos fejlesztési időszak állt rendelkezésünkre, s csupán május végén tesztelhettünk a helyszínen” – foglalta össze Marc-Christian Bertram. Az izgalom tehát adott egészen a versenyig, amikor a pilóta Romain Dumas a Pikes Peak viadalán az elektromos járművek kategóriája jelenlegi 8:57,118 perces rekordjának megdöntésére indul.

    Önálló tudomány – Az I.D. R Pikes Peak töltőrendszere

    Az elektromos járművek kategóriájában jelenleg érvényes pályarekord megdöntésének június 24-i kísérlete során számos bizonytalansági tényezővel is számolnia kell a Volkswagen Motorsport gárdájának. Ezek közé tartozik például a futam esetleges megszakítása is. „A töltőstratégia kialakításakor a megismételt rajt lehetőségét is tekintetbe kellett vennünk” – hangsúlyozta Marc-Christian Bertram. „Elsősorban két fő kihívásnak kellett megfelelnünk: az akkumulátorok túlhevülésének megelőzése a töltési folyamat során, emellett biztosítani, hogy minden akkumulátorcella egyenletesen töltődjön.”

    Különösen a fejlesztés középpontjában állt az akkumulátor ideális viselkedése a helyszíni töltés során, amelynek folyamata komplex stratégiát igényel. A Volkswagen Motorsport egyidejűleg két gyorstöltő rendszerrel dolgozik a Pikes Peak rajtjánál, amelyek viszonylag alacsony, összesen 90 kilowattos teljesítményszinten látják el friss energiával az I.D. R Pikes Peak akkumulátorát. „A kis töltőáram mérsékelt szinten tartja a hőfejlődést” – indokolta Marc-Christian Bertram.

    Az akkumulátor töltéséhez szükséges energiát a Volkswagen Motorsport innovatív úton állítja elő. Mivel a bő 2800 méteres tengerszint feletti magasságon berendezett ideiglenes box nem rendelkezik önálló hálózati áramellátással, egy külsejében hagyományosnak tűnő generátor állítja elő a Volkswagen Motorosport által igényelt elektromos áramot. Aggregátja azonban nem a megszokott gázolajjal, hanem glicerinnel üzemel. E folyadék kémiailag cukoralkohol, amely például a biodízel üzemanyagok gyártásának melléktermékeként képződik, s csaknem teljes mértékben káros gázok, illetve maradványok nélkül ég el. A glicerin önmagában nem mérgező, sőt, a kozmetikai és az élelmiszeripar E422 jelzéssel adalékanyagként is alkalmazza. „A glicerinnel üzemeltetett generátor nem csupán az I.D. R Pikes Peak versenyautót látja el az edzések és a verseny előtt környezetkímélő módon előállított elektromos árammal, hanem a futam alatt a box minden elektromos berendezését is, a mérnökök számítógépeitől egészen a kávéfőzőig” – emelte ki Marc-Christian Bertram.

    Romain Dumas a Pikes Peak előtt: „Nagyon tisztelem ezt a hegyet“

    Romain Dumas már háromszor győzedelmeskedett a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyén. Június 24-én a francia pilóta most először a Volkswagen színeiben vág neki a világ leghíresebb hegyi felfutójának.

    Már csak néhány nap és ötödször is rajthoz áll a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen. Milyen előkészületekkel vág neki a versenyhétvégének?

    A csapattal együtt azokon az apró, utolsó módosításokon dolgozunk, amelyek segítenek a beállítások optimalizálásában. Célunk, hogy elsőként haladjunk át a célvonalon. A keddi szabadedzés után szerdán már a kvalifikáció következik, amely a vasárnapi verseny rajtsorrendjéről is dönt. Ezen kívül több interjúra is készülök és autogramosztás is lesz a pénteki rajongói partin. De szükségem van egy kis szünetre, nyugalomra is a verseny előtt.

    Az idei évben a Volkswagen első, tisztán elektromos versenyautójával, az I.D. R Pikes Peak modellel áll rajthoz. Miben érződik leginkább a különbség a belsőégésű motorhoz képest?

    Az elektromos versenyautóktól érkező visszajelzések igen korlátozottak. Gyakorlatilag a motor és a sebességváltó hang nélkül működik. Normál esetben ezek igen lényeges tényezők a sebesség megválasztásában. Az I.D. R Pikes Peak esetében kizárólag annyi információm van, amit az autón kívül illetve a kormányomon található kijelzőn látok. A visszajelzés hiánya igencsak megnehezíti a helyzetemet, de élvezem az újabb és újabb kihívásokat.

    Mit gondol, az elektromotorok jelentik a motorsport jövőjét?

    A Pikes Peak-i versenyen az elektromos erőforrás a nagy tengerszint feletti magasságon elérhető teljesítménye miatt a legjobb választás. Emellett olyan rövidebb versenyeken működnek jól, mint amilyen például a rallycross. De jelenleg nem látom, hogyan működhet például egy megbízhatósági verseny esetében.

    40 évesen, számos megbízhatósági versenyen elért sikerrel és három Pikes Peak-i győzelemmel a háta mögött milyen céljai vannak még?

    Ez kitűnő kérdés. Nincs igazán válaszom erre. Természetesen vannak még céljaim. A Dakar Rallyn háromszor vettem részt, de szeretnék a győzelemért harcba szállni. És szívesen kipróbálnám magam a rallycross világában is.

  • GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

    GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

    Július első hétvégéjén ismét ingyenesen látogatható versenyhétvége kerül megrendezésre a Hungaroringen, amely hivatalosan az International GT Open nemzetközi bajnokság negyedik fordulója lesz, de a magyar szurkolók számára sokkal fontosabb hír, hogy ezen a hétvégén a TCR Europe sorozatban ismét pályára lép több magyar versenyző és csapat is. Ott lesz a rajtrácson Michelisz Norbi csapatával Nagy Dani, Honda Civic-kel a sorozat tavalyi ezüstérmese Tassi Attila, illetve a Zengő Motorsport újonca Jedlóczky L. Márk is.

    De nem csak a TCR-Europe miatt érdemes kilátogatni erre a hétvégére, hiszen több kategória számára rendeznek ezen a hétvégén futamokat. Természetesen a fő esemény az az International GT Open kategória lesz, amely idén már negyedik alkalommal tér vissza a Hungaroringre. Az 500-600 lóerős GT3-as autókból álló mezőnyben olyan sportautók versenyautó változatai indulnak, mint a Lamborghini Huracan, Ferrari 488, Mercedes AMG GT, vagy éppen a BMW M6. Ezeken az egyórás hosszútávú versenyeken egy autóban két versenyző váltja egymást, így nem csak a pályán töltött idő nagyon fontos, hanem a pontos és gyors boxmunka is.

    Akik a formula autó versenyeket szeretik, azok sem maradnak látványosság nélkül, ugyanis ezen a hétvégén az Euroformula Open bajnokság is két futammal jelen lesz a Hungaroringen. Ebben a kategóriában a jövő tehetségei csiszolják technikájukat, ennek köszönhetően itt is 20-30 autós mezőnyre, és látványos csatákra van kilátás. A hétvége programját még a Radical Masters sorozat színesíti.

    A július 7-én és 8-án megrendezésre kerülő hétvégén a nézőtér ingyenesen látogatható, de a paddockba napijegy vásárlással (4000 Ft /nap) be lehet jutni. A paddock jegyeteket a gpticketshop forgalmazza.

    Ingyenes nemzetközi autóverseny – Július 7-8. – Hungaroring