Kategória: Fastest Slap

  • IndyCar teszttel tért vissza Pietro Fittipaldi

    IndyCar teszttel tért vissza Pietro Fittipaldi

    A Dale Coyne Racing pilótája Pietro Fittipaldi visszatért a sérüléséből, kedden száz kört tett meg az IndyCar autóval a Mid-Ohio versenypályán.

    Fittipaldi az év korábbi részében a WEC Spa-i fordulójában szenvedett egy súlyos balesetet, amiben a bal lába és a jobb bokája tört el. Csaknem két hónapot töltött Indianapolisban a rehabilitációja miatt az IndyCar orvosa, Terry Trammel irányítása alatt. A célja pedig az, hogy már a jövő heti Mid-Ohio-i versenyen már indulhasson.

    Elmondása szerint nagyon gyorsan felvette a ritmust a keddi teszten.

    „Csodálatos volt, ember, annyira boldog vagyok, hogy visszatérhettem. A balesetem utáni két hónapban nagyon keményen dolgoztam, remek emberekkel körülvéve, hogy minél hamarabb visszatérhessek a vezetéshez. Kedden pedig sikerült ezt elérnem, nagyon jól sikerült ez a teszt. Nagyon komfortosan éreztem magam az autóban. Intenzív pár hét volt, de ez az, ami miatt ilyen hamar újra autóba ülhettem.” – adott hangot az örömének.

    A Formula V8 tavalyi bajnoka sikerrel teljesítette a keddi tesztprogramot, amelyen a délelőtti etapot a fizikai állapotának a felmérésére használta.

    „Ez egy komplett teszt volt, közel száz kört tettem meg, ami nagyon sok. Az volt a tervünk, hogy annyi kört menjek, amennyit csak tudok, hiszen a jövő héten már verseny lesz. A délelőtti etapot arra használtuk, hogy kényelmesen érezzem magamat az autóban, illetve a pedálokat beállítsuk és mindent rendbe rakjunk.”

    „A csapat ki akart próbálni még egy csomó beállítást, szóval egy átlagos nap volt. Örülök, hogy jól mentem és izgatott vagyok a jövő hét miatt.” – tette hozzá.

    A DCR pilótája a top tízet célozza meg a következő versenyhétvégén.

    „Természetesen nekem is az a célom, mint mindenkinek, nyerni szeretnék. Tudom, hogy újonc vagyok, és sok olyan pálya van, amin még nem versenyeztem. Meg kell néznünk, hogy hol leszünk ezután a teszt után, de szerintem versenyképesek leszünk. A célunk az, hogy a legjobb tízbe kvalifikáljunk, és majd meglátjuk, hogy a versenyen hol leszünk.” – zárta a brazil.

  • 2019-ben Laguna Seca visszatér az IndyCar világába!

    2019-ben Laguna Seca visszatér az IndyCar világába!

    Laguna Seca visszatér az IndyCar 2019-es versenynaptárjába, ráadásul Sonoma helyére ami eddig a szezonzáró volt, és a szerződés három évre szól. Ezt kedden írták alá, és már a jövő évi futam időpontja is nyilvános lett, ami szeptember 22-e lesz majd.

    A versenynaptár többi helyszíne később kerül bejelentésre, és Sonoma is azért esett ki, mert év végén lejár a szerződésük, amit nem újítanak meg. A szériát meg nem érdekli az, hogy még egy észak-kaliforniai pályának helyet szorítsanak.

    Az IndyCar visszatérése Laguna Secaba fejlesztéseket is jelent majd: megújul a rázókő, a sóderágy sem lesz olyan durva mint jelenleg, a kerítésrendszer is változik. Ez az új szerződés 14 évnyi folyamatos Sonoma jelenlétre tesz pontot az IndyCar világában, amelyből az utolsó négy szezonzáróként is funkcionált, miután 2015 óta Fontana helyett ezen városban rendezték az évad utolsó futamát.

    Laguna Secában CART Champ Cars versenyek voltak 1983 és 2004 között, az utolsó „komoly” Indycar aktivitás akkor volt a pályán, amikor 2007-ben a Champ Car a tavaszi tréningjét itt tartotta.

    Mark Miles, a Hulman & Company (akiké az IndyCar és maga az Indianapolis Motor Speedway is – a szerk.) igazgatójaként örömét fejezte ki, hogy visszatér a szériába a legendás pálya:

    „Nem is tudnék vonzóbb helyszínt elképzelni az IndyCar szezonzáróinak. Monterey egy olyan hely, ahová el akarnak menni az emberek, és mi is ide visszük a vendégeinket. Azt hiszem, ez egy remek döntés volt részünkről.”

    Timothy McGrane, Laguna Seca igazgatója hozzátette:

    „Az, hogy visszatér az IndyCar a pályaversenyzés ősi szentélyébe Laguna Secába hihetetlen megtiszteltetés, és komoly szándék Monterey vezetése részéről, ami látható gazdasági eredményeket hoz üzlet terén a régiónknak.”

    Az IndyCar dobta Phoenix-t is a 2019-es versenynaptárjából, és várhatóan további nemzetközi versenyhelyszín is lesz, miután Mexikóvárosban alulmaradtak a hosszútávú világbajnoksággal szemben.

  • Ezek a klasszikus autók lesznek az F1 2018-ban

    Ezek a klasszikus autók lesznek az F1 2018-ban

    A Codemasters kiadott egy videót, amelyben bemutatja, hogy mely, új legendás autók lesznek az idén nyáron megjelenő F1 2018 videojátékban.

    Hat plusz két új klasszikus autó került be a játékba a hetvenes és nyolcvanas évekből, a már korábban bejelentett 2009-es Brawnhoz és a 2003-as Williamshez hasonlóan. A tavalyi játékból pedig az összes legendás modell is szerepet kap az ideiben is, így összesen már húsz ikonikus autót vezethetünk.

    Az új autók pedig: A Rush filmből megismert 1976-os McLaren M23D, amivel James Hunt bajnok lett, illetve Niki Lauda Ferrari 312 T2-ese. Ezen kívül megtalálható lesz még a játékban két bajnoki Lotus is, az 1972-es, amellyel Emerson Fittipaldi ért a csúcsra, valamint Mario Andretti 1978-as bajnoki gépe, ahogy az egy évvel későbbi bajnok Ferrari is, amivel Jody Scheckter és Gilles Villeneuve harcolt a bajnoki elsőségért. Végül pedig újonnan bekerült még az 1982-es McLaren MP4\1B, amit John Watson és Niki Lauda vezetett.

    Rajtuk kívül még az F1 2017-ből megismert 12 modell is marad a játékban. Ezek pedig a következők: 1988-as McLaren MP4\4, 1991-es McLaren MP4\6, 1992-es Williams FW14, 1995-ös Ferrari 412T2, 1996-os Williams FW18, 1998-as McLaren MP4-13, 2002-es Ferrari F2002, 2004-es Ferrari F2004, 2006-os Renault R26, 2007-es Ferrari F2007, 2008-as McLaren MP4-23 és a 2010-es Red Bull RB6.

    Végül pedig lesz még két új modell a kétezres évekből, méghozzá a 2003-as Williams FW25 és a 2009-es Brawn BGP-001, ám ezek csak a Headline Edition kiadásban lesznek majd elérhetőek, később pedig DLC-ként.

    Természetesen a húsz klasszikus autó mellett a játék még tartalmazza az idei összes csapatot, pilótát és pályát, köztük a visszatérő Paul Ricardot és a Hockenheimringet is.

    Az F1 2018, augusztus 24.-én pénteken fog hivatalosan megjelenni PS4-re, Xbox One-ra valamint PC-re DVD-n és Steamen.

  • Amikor Button menyasszonya nem visel semmit

    Amikor Button menyasszonya nem visel semmit

    Jenson Button menyasszonya, Brittny is megérezte a júliusi kánikulát, így hát megvált ruháitól…

    Ti is vigyázzatok, nehogy hőgutát kapjatok! 😀

    https://www.instagram.com/p/BlBODt-F_fo/?taken-by=brittnyward

  • Nem készül rekorddöntésre a Porsche Goodwoodban

    Nem készül rekorddöntésre a Porsche Goodwoodban

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem készül rekorddöntésre a Porsche 919 Hybrid Evo a hétvégi goodwood-i fesztiválon.

    Az Autosport korábbi értesülései szerint a német gyártó arra készült, hogy a csütörtökön kezdődő goodwood-i fesztiválon megdöntse a Nick Hedifeld 1999-ben, egy McLaren-Mercedes-szel felállított 41,6 másodperces körrekordját.

    A Porsche Motorsport szóvivője most tiszta vizet öntött a pohárba ez ügyben: „Volt egy kérésünk a Porsche GB-től, hogy próbáljuk meg megdönteni az eddigi rekordidőt a Festival of Speed-en, de nem ez az, amit mi szeretnénk ott csinálni. A Porsche 919 Hybrid nem arról szól, hogy a lehető legtöbb rekordot megdöntse.”

    „A két fontos dolog az volt, hogy megmutassuk, hogy az EVO gyorsabb tud lenni, mint egy Forma-1-es autó egy hagyományos versenypályán, valamint a Nordschleifén is.” – tette hozzá.

    Az LMP1-es kivonulás után az idei év eddig két komoly rekordról szól a Porsche számára. Először Spában megdöntötték Lewis Hamilton 2017-es körrekordját Neel Janival a volán mögött. Pár hónappal pedig Timo Bernharddal döntötték meg az abszolút pályacsúcsot a legendás Nordschleifén.

    A négynapos rendezvény kiemelt márkája pont a Porsche lesz, amely esemény része a gyár hetven éves jubileumi ünnepségének, és az autót a 2016-ban a csapattal Le Manst és WEC világbajnoki címet nyerő Neel Jani fogja vezetni.

  • A nosztalgiáé volt a főszerep júniusban

    A nosztalgiáé volt a főszerep júniusban

    Június hónapban időutaztunk kicsit, legfőképpen a Kamion Eb hungaroringi versenyhétvégéje idején. A Rába-projekt pedig láthatóan nektek is nagyon bejött, hiszen az alábbi fotó volt a legnépszerűbb Instagram oldalunkon:

    https://www.instagram.com/p/BkLFBt5BMp9/?taken-by=racingline.hu

    De az ehhez kapcsolódó YouTube videónkat is nagyon szerettétek, és ha már itt tartunk, ajánljuk figyelmetekbe legfrissebb, Formula E-s videónkat is (alább), melyen többek között olyan nagy nevekkel is beszélgettünk, mint Emerson Fittipaldi, Felipe Massa, vagy éppen Max Biaggi!

     

  • A Valkyrie megverheti a Porsche Nordschleife-rekordját?

    A Valkyrie megverheti a Porsche Nordschleife-rekordját?

    Ha F1-es autó nem is, az Aston Martin Valkyrie versenyspecifikációja képes lehet megverni a Porsche LMP1 Nordschleifén futott rekordkörét, véli Christian Horner.

    A Nordschleifén a Porsche egy erősen felturbózott 919-cel majdnem egy percet vert Stefan Bellof 1983-as körrekordjára. Toto Wolffnak az Osztrák Nagydíjon nekiszegezték az elkerülhetetlen na-és-ti-is-megpróbáljátok-e kérdést, ő azonban finanszírozási okokra hivatkozva kizárta annak lehetőségét, hogy a Mercedes pályára küldje F1-es autóját. A kérdést az Aston Martinnal szoros kapcsolatot ápoló Red Bull sem úszta meg.

    „A probléma csupán annyi, hogy az LMP1-es autóval már Spában megdöntöttek egy F1-es autóval elért körrekordot” – hívta fel a figyelmet Horner a két technika közötti különbségre. „Nem hiszem, hogy erre egy F1-es autó képes lenne, de a Valkyrie-nek, pontosabban a Valkyrie pályaversenyzésre átszabott verziójának még lehet beleszólása a dologba.”

    A Valkyrie hiperautó a Red Bull és az Aston Martin közös szerelemgyereke, tervezője pedig nem más, mint I. (Nagy) Adrian Newey, így garantált a teljesítmény. A pályaspecifikáció még nem készült el, de pontosan azzal reklámozták, hogy képes lesz az LMP1-es és F1-es autókkal egy ligában játszani. A hivatalosan Aston Martin Valkyrie AMR Pro névre hallgató szörnyeteg mind a 25 példánya előzetesen elkelt, az első prototípust pedig késő nyáron kezdik el tesztelni. Néhány technikat adat a versenyre álmodott Valkyrie-ről: 1000 kg, ugyanennyi leszorítóerő, 1100 lóerős V12-es motor; ez az autó valóban képes lehet megdönteni a Porsche 5:19.546-os köridejét.

    „Még néhány év kelleni fog, egyelőre a tervezési fázisban vagyunk” – fűzte hozzá Horner. „De meglepődnék, ha ebben az autóban nem lenne meg a rekordpotenciál.”

  • Porsche LMP1: Abszolút körrekord a Nordschleifén!

    Porsche LMP1: Abszolút körrekord a Nordschleifén!

    Habár még nem hivatalos, de a Porsche 919 Hybrid Evo megdöntötte Stefan Bellof 1983 óta álló körrekordját a Nordschleifén.

    Spa után a Nordschleifére is ellátogatott a Porsche ’kiszuperált’ LMP1-es masinája, a 919 Evo, ahol a kétszeres Le Mans-győztes (és hatalmas Bellof-rajongó) Timo Bernharddal a volán mögött megdöntötték az egykori német versenyző 1983-as körrekordját. Bellof 6:11.13-as köridővel szerezte meg anno a Nürburgring 1000km-es verseny pole pozícióját, Bernhard azonban egy kolosszális 5:19.546-os idővel átadta a múltnak a 35 éves rekordot. A történet szépsége, hogy Bellof szintén Porschéval érte el a 6:11-et, méghozzá egy Rothmans által futtatott 956 Group C-vel, versenyben elért leggyorsabb körideje (6:16.85) pedig még mindig áll.

    Nem ez az első alkalom idén, hogy a hibrid Porsche rekordot dönt, néhány hónappal ezelőtt már gyorsabb kört mentek Spában, mint Lewis Hamilton 2017-es pole pozíciós ideje (habár ez a rekord lehet, csak augusztus végéig lesz érvényben). A rekordhajkurászás célja, hogy megmutassák a nagyvilágnak, a WEC korlátozásai és megszorításai nélkül mire lennének képesek az LMP1-es prototípusok. A 919 Evo V4-es turbómotorja és energiavisszanyerő-rendszerei összesen 1160 lóerő leadására képesek, valamint 50%-kal több leszorítóerővel rendelkezik, mint a versenylegális verzió. Ezek mellett aktív felfüggesztés és az F1-hez hasonló DRS is részét képezi a csomagnak.

  • Beszámoló a(z utolsó?) budapesti Red Bull Air Race-ről

    Beszámoló a(z utolsó?) budapesti Red Bull Air Race-ről

    Az elmúlt hétvégén ismét Budapest adta a helyszínt a Red Bull Air Race soron következő futamának. Most is hatalmas élményt nyújtott ez az esemény a repülés és repülőgépek szerelmeseinek. Viszont sajnálattal jutott tudomásomra több forrásból is, hogy ezúttal akár a hazai futamrendezés jövőjét is veszélyeztetheti a főpolgármesteri szinteket elérő tiltakozás, aminek nem igazán értem az okát.

    Hobbi pilótaként, repülőgép modellezőként, magam is nehezen tudok elfogulatlanul ehhez a kérdéshez hozzászólni, de nem hiszem, hogy összevetve más, a lakosságot is érintő rendezvényekkel, ez annyira kilógna a sorból. A választott helyszín, a nagy költségvetési hozzájárulás, zaj mind olyan tényező ami megnehezíti az elfogadását. Az első kettővel még talán nem is kellene annyit foglalkozni. Átlag emberként mi nem tudjuk vizsgálni, hogy a milliárdos hozzájárulás vajon idegenforgalomban, országunk megismertetésében visszahozza-e az árát, de ha csak az egyre furább stadion építésekkel vetjük össze, akkor mindenképpen egy jobb ár/érték arányú befektetésről van szó, ami a jelenlegi belvárosi helyszín megtartásával nagyban hozzájárul az érdeklődés növeléséhez.

    A közvetítésekkel nagyjából 50 országba jutnak el azok a képek amelyek szinte mindegyikén találkozhatunk a Budai-várral, Citadellával, a Gellért-hegy tetején álló Szabadság-szoborral, Országházzal vagy valamelyik gyönyörű hidunkkal. Országimázs építése szempontjából tehát kevés látványosabb rendezvénnyel szolgálhatunk.

    Tény, hogy közben napokra lezárták forgalom elől a rakpartokat és a környező utcákat. De ugyanez meg szokott történni egy sima futóverseny lebonyolításakor is, ráadásul az még sokszor a város többi részét is érinti. Betonon való futás sose volt igazán szerencsés, mégse lettek a futók száműzve valamelyik környező erdőbe és nem is nagyon került szóba ilyesmi. Lehetne persze valamelyik reptéren is megrendezni ezt a versenyt, mint ahogy már volt is erre korábban példa, de akkor pont a legfőbb értékét hagynánk veszendőbe menni. Más kérdés a zaj. Mivel pont a tököli reptér forgalmi köre közelében lakok, ebből kijutott nekem is bőven. Szeretem a hangjukat, bár hosszú órákon sőt napokon keresztül hallgatni már igencsak fárasztó lehet.

    Sajnos ilyen szempontból a repülőgépek teljesen más vezérelvek mellett épülnek. A kisebb darabszám miatt a fejlesztések jóval lassabbak, az élet ciklusuk pedig jóval hosszabb egy autóhoz képest. Míg egy most frissen kifejlesztett személyautót változatlan formában pár év múlva újonnan már forgalomba se lehetne helyezni, addig ez a repülőkre abszolút nem igaz. Példának okáért a Cessna 172-eseket 1955-ben kezdték el gyártani, és bár történtek rajtuk fejlesztések, lényegileg most is lehet venni belőle vadonatújat. A Red Bull Air Race-en szereplő repülők persze jóval frissebbek és komolyabbak, de ez leginkább a sárkányszerkezetet érinti, motorikusan és kipufogó rendszer – ha lehet egy pár dob nélküli csövet annak nevezni – tekintetében jóval le vannak még maradva. Mindezek és persze az alacsony súly, az egyszerűség, a nagy teljesítmény miatti fejlesztési irányelvek miatt alacsony zajszintű kisrepülőgépet nem igazán találni. Ez a versenyen is előforduló gép típusokra fokozottan igaz. De ahogy egy Forma 1-es autótól sem várjuk el, hogy csendes legyen, úgy ezektől sem lehet ezt megkövetelni.

    Tekintettel az emberekre, el lehet kezdeni az ilyen jellegű zavaró rendezvények visszaszorítását, de biztos vagyok benne, hogy százezrek szórakozását biztosítják ezek, és amíg nagyobb autós versenyekből több tucat is van, addig ilyen tömegekhez eljutó nemzetközi verseny repülős vonalon jelenleg mindössze ez az egy. Kár volna érte. Próbáljuk meg inkább élvezni, hiszen bőven van mit. Közel 370 km/órás maximális sebesség, 10-12G-s terhelés a fordulókban, sokszor híd alatt, vagy alig 25 m magas pilonok között. Látványos és gyönyörű festésű repülők, igazi fizikai, szellemi, koordinációs kihívásoknak eleget tévő tapasztalt és profi pilóták. A repülés, mivel az embernek nem a sajátja, szinte mindenkiből kivált valamilyen érzelmet. Van aki alig várja, hogy megtapasztalja, van aki alig várja, hogy újra és újra átélje, van aki félelemmel vegyes borzongással gondol rá, de iránta közömbös és érdektelen embert alig találni. Reméljük lesz még hazai folytatása.

    A Red Bull egyébként mindent meg is szokott tenni, hogy a versenyeken kívül is legyen látnivaló. Ilyen volt az idén is megcsodálható T-28 Trojan kiképző és felderítő gép, a B-25 Mitchell ikermotoros II. világháborús bombázó, vagy éppen a főleg kiképzési célokra használt Alpha-jetek. Külön is érdekes volt látni a most bemutatásra kerülő Jet Pack Man-t. Láttunk már ilyet, ha máskor nem, akkor egy régi James Bond filmből, de lenyűgöző volt ilyennel élőben találkozni. Ezekkel együtt már tényleg egész napos illetve hétvégés programot biztosítottak számunkra az energiaitalosok.

    A versenyt egyébként a cseh Martin Sonka nyerte, míg a bajnokságot a budapesti futam után az ausztrál Matt Hall vezeti.

    Szerző: Gál Krisztián

    Fotók: Gál Krisztián

    [Best_Wordpress_Gallery id=”118″ gal_title=”2018 Red Bull Air Race”]

  • Scott Dixon már beszélt a McLarennel

    Scott Dixon már beszélt a McLarennel

    Az egyszeres Indy 500 győztes Scott Dixon az egyik jelöltje a McLarennek a 2019-es, teljes IndyCar idényre.

    Az új-zélandi pilóta, aki 2004-ben a BMW-től kapott egy Forma-1-es tesztlehetőséget is, elismerte, hogy már beszélt a McLaren vezetőségével, de szerinte ez nem jelent semmit. Azt is hozzátette még, hogy jelenleg az a fő célja, hogy megszerezze idén az ötödik bajnoki címet a jelenlegi csapatával, a Chip Ganassi Racinggel.

    „Folyamatosan beszélünk másokkal, de ez nem feltétlen jelenti azt, hogy máshová megyek. Sokféle forgatókönyv lehetséges még. Ezeket a srácokat már több, mint 15 éves ismerem. Zak Brownt meg pláne. Ez a sztori egy kicsit jobban fel lett fújva.” – nyilatkozta az Autoweeknek.

    „Zaket 1999 óta ismerem, elég gyakran beszélek vele, de ez már évek óta így van.” – tette hozzá Dixon.

    A McLaren továbbra is nyíltan érdeklődik egy teljes IndyCar szezonért. A csapatvezetés ott volt a detroiti fordulóban és egyeztettek a lehetséges partnerekkel, de a legvalószínűbb, hogy az Andretti Autosport partnereként fognak indulni. Azt viszont még nem tudni, hogy egy vagy két autóval kívánnak majd részt venni a sorozatban.

    Dixon szerződése idén jár le a Ganassival, a pletykák pedig arról szólnak, hogy a McLaren hároméves kontraktust szeretne vele aláíratni.

    „A szezon ezen részében mindig felerősödnek az átigazolási pletykák. Főleg amikor egy új csapat is érkezik. Számomra ez a szezon fontos jelenleg, megpróbáljuk újra megnyerni a bajnokságot. A többi dolog még nagyon távoli, éppen ezért egy kicsit meg is lepett, hogy már most ez a téma.” – zárta a 37 éves pilóta.