Kategória: Fastest Slap

  • Megépíttette a Porsche Tilkével a világ legjobb pályáját!

    Megépíttette a Porsche Tilkével a világ legjobb pályáját!

    Sok kritikát kap Hermann Tilke a modern, ultra biztonságos, de unalmas pályáiért, a Porsche azonban egy különleges megbízást adott neki. Lipcse mellé egy olyan aszfaltcsíkot álmodtak meg, amely a világ legismertebb versenypályáinak a 11 leghíresebb kanyarját eleveníti fel. Olyan kanyarok másolatai találhatóak meg itt, mint a Corkscrew, a Parabolica de még a Karussell is megépítésre került.

    Mint egy zeneművet úgy rakta össze Tilke és a Porsche az új pályát, és húszféle kialakítást használhatnak akár. Az építkezésnél tényleg nagyon figyeltek a terepviszonyokra is, mert például a Corkscrew kanyar imitációjánál rendesen fel is kellett tölteni földdel a környéket, hogy tényleg visszaadja az élményt, hogy nem lehet belátni a kanyart, hogy hol kell eltekerni a kormányt. Olyan büszke lett végül Tilke a végeredményre, hogy semmit se változtatna rajta.

  • Elképesztő volt a kavarodás az IndyLights portlandi rajtja után

    Elképesztő volt a kavarodás az IndyLights portlandi rajtja után

    Hét autó volt egymás mellett az első kanyar előtt, így egyes versenyzők kénytelenek voltak átvágni a pályát. Az IndyLights portlandi rajtajánál eluralkodott a káosz!

    A szezon utolsó futamán a nyolc versenyzőből hétnek lehetősége adódott, hogy a rajtnál megszerezze a vezető helyet. Talán nem hangzik valami jól, hogy csak nyolc autós a mezőny, de akkor is, ha hét autó érkezik meg egyszerre az első kanyarba, az valami egészen elképesztő!

    Az őrültség itt még nem ért véget, ugyanis az egyik versenyző, Dalton Kellettnek két választási lehetősége volt, miután nem tudott befordulni az egyes kanyarba: vagy tesz egy hosszú kerülőt és besorol a többi pilóta mögé, vagy átvágja a pályát, amivel teljesen tönkretette volna az ottani reklámtáblákat.

    Kellett végül átvágta a pályát, ami miatt több reklámtáblát is tönkretett, de legalább átvette a vezetést.

     

     

  • Alonso mérlege: Hatféle autó, alig több, mint egy év alatt

    Alonso mérlege: Hatféle autó, alig több, mint egy év alatt

    Fernando Alonso az elmúlt időszakban több versenysorozatban, több autóban is kipróbálta magát, most pedig „összesítette az eredményt”. Itt a 2017-es McLaren, a 2017-es McLaren-Honda-Andretti amivel az Indy500-on indult, a 2018-as McLaren, a 2018-as WEC-es Toyota, a United Autosports autója a Daytona 24 órás versenyről, és az Andretti 2018-as autója, amivel most tesztelt.

    „2017 május – 2018 szeptember. A fejlődés egyetlen módja, ha kihívások elé állítod magad.” – írta Alonso a képhez.

    Az alábbi videón azt is megnézhetitek, milyen volt Alonso legutóbbi IndyCar tesztje.

     

  • Alonso barátnője a velencei filmfesztiválon ragyogott

    Alonso barátnője a velencei filmfesztiválon ragyogott

    Fernando Alonso barátnője, Linda Morselli olasz modell a  Velencei Nemzetközi Filmfesztivál vörös szőnyegén vonult a minap.

    https://www.instagram.com/p/BnT-eQLhWhZ/

    https://www.instagram.com/p/BnUGb7thdZ1/

  • Alonso teljesítette 2018-as IndyCar tesztjét

    Alonso teljesítette 2018-as IndyCar tesztjét

    Fernando Alonso teljesítette első IndyCar tesztjét 2018-as specifikációjú autóval, a Barber Motorsports Parkban, Alabamában. A teszt során a spanyol versenyző különféle időjárási viszonyokkal találkozott.

    „Volt olyan szerencsém, hogy esős körülmények között is tudtam tesztelni, közepes és száraz körülmények között is, és összességében jól éreztem magam mindenféle tulajdonságú pályán.” – mondta Alonso, aki első alkalommal vezetett a 3,7 kilométeres, 15 kanyarból álló pályán.

    Alonso az Andretti 29-es számú autóját vezette, mely számmal első és eddig egyetlen Indy500-as versenyét is teljesítette. Azt is elmondta, hogy nagyon várta már a tesztet, sőt igazából ezt már tavaly akarta, az Indy500 után.

    „Ez olyasvalami, amit már tavaly nagyon vártam. Lett volna pár lehetőségem tavaly az Indy500 után tesztelni az autóval, de nem találtunk rá megfelelő időpontot. De idén sikerült most, és nagyon örülök ennek.”

    „Imádok a volán mögött ülni, és ez az új autó egy új élmény, sok dolgot tanultam a csapattól, a mérnököktől, mindenkitől, szóval pozitív nap volt.”

    Elég valószínűnek látszik, hogy Forma-1-ből való visszavonulása után Alonso jövőre az IndyCarban folytatja, egyelőre azonban sejtelmesen válaszol az ezt firtató kérdésekre.

    „Mehetek teljes szezont. Teljesíthetek csak egy versenyt, de megtehetem azt is, hogy nem csinálok semmit. Az összes lehetőséget tanulmányozni fogom.” – mondta Monzában.

    https://www.instagram.com/p/BnWv6FahDTG/?taken-by=andrettiautosport

  • Austin is helyett kapott az IndyCar 2019-es versenynaptárjában

    Austin is helyett kapott az IndyCar 2019-es versenynaptárjában

    Austin „személyében” egy új helyszín is feltűnt az IndyCar 2019-es versenynaptárjában, azaz a tengerentúli sorozat első ízben fog versenyezni a Circuit of the Americas-on. A texasi aszfaltcsík debütálásával és Laguna Seca visszatérésével ismét 17 futamból fog állni a bajnokság.

    Kedden jelentették be, hogy mely futamokból fog állni a 2019-es IndyCar szezon. A naptárra nézve számos változás vehető észre az idei évhez képest.

    Először is a texasi Austin mellett található COTA pálya először fogja fogadni a sorozat szereplőit. Emellett pedig Laguna Seca, mint nagy visszatérő is helyett kapott a naptárban. A kaliforniai versenypályán utoljára 2004-ben rendeztek futamot. A két új helyszín azt is jelenti, hogy két, az idei évben még a naptárban szereplő pálya is kikerült. Az egyik az arizonai Phoenix a másik pedig a kaliforniai Sonoma.

    A szezonnyitó március 10.-én lesz St.Petersburg-ban, míg az utolsó versenyre szeptember 22.-én kerül sor a visszatérő Laguna Secaban. Detroit pedig továbbra is egy dupla futamos hétvégére készülhet. A naptárban még szerepel egy olyan helyszín, amely nem az Egyesült Államokban találhat, méghozzá a kanadai Toronto. A Forth Worth-i, a newtoni és a St. Louis-i versenyek villanyfényes futamok lesznek, amiket szombat esténként fognak megrendezni.

    Ez a 17 futam eléggé sokszínű lesz, már ami a pályák jellegét illeti. Hét futam épített pályán, öt ovál pályán és további öt pedig városi pályán fog zajlani.

    A 2019-es IndyCar versenynaptár

    március 10. St.Petersburg (Florida) városi pálya
    március 24. Austin (Texas) épített pálya
    április 07. Birmingham (Alabama) épített pálya
    április 14. Long Beach (Kalifornia) városi pálya
    május 11. Indianapolis (Indiana) épített pálya
    május 26. Indy 500 (Indiana) ovál pálya
    június 1. Detroit (Michigan) városi pálya
    június 2. Detroit (Michigan) városi pálya
    június 8. Forth Worth (Texas) ovál pálya
    június 23. Elkhart Lake (Wisconsin) épített pálya
    július 14. Toronto (Ontario, Kanada) városi pálya
    július 20. Newton (Iowa) ovál pálya
    július 28. Mid-Ohio (Ohio) épített pálya
    augusztus 18. Pocono (Pennsylvnia) ovál pálya
    augusztus 24. St.Louis (Illinois) ovál pálya
    szeptember 1. Portland (Oregon) épített pálya
    szeptember 22. Laguna Seca (Kalifornia) épített pálya
  • Andretti: Alonso érkezése olyan hatással lenne az IndyCarra, mint egykor Mansellé

    Andretti: Alonso érkezése olyan hatással lenne az IndyCarra, mint egykor Mansellé

    A McLaren Forma-1-es versenyzője, Fernando Alonso érkezése az IndyCarba hasonló hatást válthatna ki, mint Mansell váltása 1993-ban, mondta Michael Andretti.

    Alonso szerdán tesztel először idei IndyCar autót, habár szerinte nem ez a nap dönti majd el a jövőjét. Régóta lehet hallani már arról, hogy a McLaren az IndyCarban is indíthat autót akár a teljes szezonban is, de lehet, hogy csak Indianapolisban.

    Mansell 1992-es Forma-1-es bajnoki győzelme után ment át az IndyCarba, ekkor élte a széria egyik aranykorát. Az Autosport értesülései szerint az IndyCar még vár a nemzetközi tv-s jogok eladásával, tudják, hogy Alonso és a McLaren érkezése mit is jelentene. Az Andrettit hozzák hírbe legtöbbször a McLarennel, hiszen Alonso a 2017-es Indy500-on is egy Andretti McLaren Hondát hajtott.

    „Remek lenne, remélem, ő is ezt akarja. Szerintem még nem hozta meg a döntést” – mondta az Andretti főnöke, Michael Andretti az Autosportnak. „Remélhetőleg jól fogja érezni magát a kocsiban és szerepelni akar majd itt. Nagyon versenyképes volt Indianapolisban, ami nem egy könnyű pálya és tényleg nagyon jól ment. Nyilván a road pályákon is erős lesz, nem hiszem, hogy ne lenne egyből versenyképes.”

    „Hatalmas dolog lenne ez az IndyCar számára. Nagyon hasonló lenne a helyzet, mint ami Nigel Mansell idejövetelekor volt az 1990-es évek elején. Világhírű versenyző érkezett akkor, ez segített a sorozat növekedésében. Remélem Fernando is idejön majd, szerintem ebben az esetben ugyanez lenne.”

    Andretti megjegyezte, lehetséges, hogy együttműködnek majd a McLarennel.

    „Szívesen dolgoznék vele újra, mert jó móka volt vele a közös munka tavalyi Indy500 is. Mindig is fel voltunk készülve 5 autó indítására. Ez nem okozna problémát, de meglátjuk, mi történik.”

    Állítólag a McLaren inkább Chevrolet motorokat használna a saját IndyCar projektjükben. Olyanról is lehetett hallani, hogy a Honda nem hajlandó nekik motort adni Alonso F1-es kritikái miatt. A japánok azonban korábban kijelentették, szívesen dolgoznának Alonsóval és Andretti is megerősítette ezt: „A Hondának nincsenek problémái Alonsóval.”

  • Meglepetésre Sato nyert Portlandben, Dixon majdnem a rajtbaleset áldozata lett

    Meglepetésre Sato nyert Portlandben, Dixon majdnem a rajtbaleset áldozata lett

    Takuma Sato nyerte az IndyCar idei utolsó előtti versenyét, a naptárba visszatérő Portlandben, a 20. helyről rajtolva.

    A bajnoki éllovas Scott Dixon egy értékes 5. helyet szerzett annak ellenére, hogy belekeveredett a drámai rajtbalesetbe, ahol többek versenye  véget ért. Zach Veach kiterelte a rázókőre James Hinchcliffet, ami miatt a Schmidt Peterson pilótája megpördült a mezőny előtt. Eltalálta őt Graham Rahal és Marco Andretti is, utóbbi Hinchcliffe autója felett repült el. Mindannyian megúszták sértetlenül.

    Mivel Dixon is valamennyire belekeveredett ebbe, lemaradt. A versenyben Alexander Rossi vette át a vezetést, őt Power követte. Úgy tűnt, még szorosabb lesz a bajnokság a sonomai szezonzáróra, de végül nem így történt. Először Power esett vissza, váltógondjai akadtak, elvesztette az egyes fokozatot. Ez lassította a kör elején lévő Festival kanyarkombinációban és a boxkiállásoknál is. Ez lényegtelenné vált azzal, hogy Power összetörte az autót az utolsó kanyarban, ezzel a bajnoki címének esélyei is szertefoszlottak.

    Csapattársa, Josef Newgarden kezdte el ekkor üldözni Rossit. Sikerült megelőznie a lágyabb gumikon, el is tudott húzni, de a későbbi caution szakaszok miatt nem nagyon tudott elhúzni a mezőny eleje. Először Zach Veach törte össze ugyanott az autót, mint Power, majd Santino Ferrucci autója állt meg.

    Ez azoknak kedvezett, akik üzemanyagot spóroltak, ilyen volt Sato, Hunter-Reay és Dixon is. Utóbbi időt vesztett, kihívták boxutca áthajtásos büntetésre, mert túllépte a boxutcai sebességhatárt. Max Chilton vezette a mezőnyt az utolsó újraindításkor, de neki még volt hátra egy kiállása. Ezzel Sato került az élre, akinek sikerült kivédekeznie Hunter-Reay támadásait és a tavalyi Indy500 óta első versenyét nyerte.

    Sebastien Bourdais szerezte meg a dobogó legalsó fokát, Spencer Pigot lett a negyedik úgy, hogy a végén sikerült megelőznie az ötödik helyen záró Dixont. Simon Pagenaud a 22. helyről zárkózott fel 6-nak, Charlie Kimball ért be mögötte. Rossit 8. helyet intették le, az újraindítás után megelőzte még Newgardent és Fittipaldit. A 2 hét múlva esedékes duplapontos sonomai szezonzáróra 29 pontos hátránnyal érkezik Dixon mögött.

  • Újabb őrült F1-es hullámvasút: ilyen lesz a Maxx Force!

    Újabb őrült F1-es hullámvasút: ilyen lesz a Maxx Force!

    Maxx Force néven épül Amerika legdurvább rekorder hullámvasútja, amely 2019-ben indulhat meg az első utasokkal. Nemcsak a leggyorsabb lesz a kontinensen, hanem a világ leggyorsabb fordulója lesz benne, mindjárt a legmagasabban, és duplán a világon.

    A Six Flags Great America Park elnöke, Hank Salemi így nyilatkozott a készülő újdonságról:

    „A Six Flags továbbra is hajtja a rekordokat, egyedülálló élményt és világszínvonalú izgalmakat biztosít. Az új Maxx Force hullámvasút egy új osztályt nyitott: 0-ról 125 km/órára két másodperc alatt gyorsul fel. Az országban nincs még egy ilyen gyors hullámvasút.”

    További paraméterek:
    – egyedi légtechnikai rendszer gyorsítja fel az utasokat
    – a világ legmagasabb dupla fordulója 54 méter magasan
    – a világ leggyorsabb fordulója, közel 100 km/órás sebességgel
    – öt nagy sebességű forduló és egyedi utaskocsik, Forma-1-es autókról mintázva

    2019 nyarán már kipróbálható lesz valóságban is, addig itt egy videó a várható élményről:

  • Ezek voltak a kedvenc Instagram képeitek augusztusban

    Ezek voltak a kedvenc Instagram képeitek augusztusban

    Augusztusban is megnéztük, hogy melyik Instagram fotóinkat kedveltétek a legtöbben. Az első helyen Michelisz Norbi futott be, míg a másik legnépszerűbb képen a Renault 2019-es versenyzőpárosa látható.

    Kövessetek minket Instagramon is, ahol csak saját, kollégáink által készített képeket találtok! 😉 –> @www.racingline.hu

    https://www.instagram.com/p/BmOhOqvhR3M/?taken-by=racingline.hu

    https://www.instagram.com/p/BmBkbcgBBLX/?taken-by=racingline.hu