Kategória: Fastest Slap

  • Andretti: Alonso valamilyen formában részt fog venni az IndyCarban

    Andretti: Alonso valamilyen formában részt fog venni az IndyCarban

    Az Andretti Autosport tulajdonosa, Michael Andretti megerősítette, hogy Fernando Alonso versenyezni fog majd a 2019-es IndyCar szezonban. Azonban azt még nem tudja, hogy a spanyol milyen módon vesz majd részt a sorozatban.

    Nem is olyan régen, Alonso tesztelhetett egy idei IndyCar autóval a Barber Motorsports Parkban, és a spanyol rendkívül élvezte a tesztet.

    Andretti megerősítette, hogy pár héten belül még többet megtudhatunk Alonso jövőjével kapcsolatban.

    Egyes források szerint Alonso teljes szezont fog majd futni az IndyCarban, azonban Andretti tudja, hogy a spanyol pilótának a hosszútávú versenyzésben (World Endurance Championshipben) is helyt kell állnia a Toyotával.

    Andretti szerint Alonso valószínűleg csak az Indy500-on fog majd elindulni. A spanyol pilótának már csak az Indy500-at kellene megnyerni ahhoz, hogy megszerezze a „tripla koronát”, amit egyedül Graham Hillnek sikerült elérnie.

  • Button ismét a dobogó legfelső fokán

    Button ismét a dobogó legfelső fokán

    Jenson Botton ismét megtapasztalhatta, milyen a dobogó csúcsán állni, ám immáron a Super GT-ben tette ezt. Naoki Yamamotoval párban, nyerni tudott ugyanis a Super GT hatodik fordulóján, Sugoban.

    A brit versenyző legutóbb a 2012-ben állhatott a dobogó csúcsán, akkor a Forma-1-ben a McLarennel, Brazíliában.

    „Köszönöm mindenkinek!” – mondta Button. „Ezen a versenyen ismét sokat tanultam. Az utolsó kanyarban a #12-es autó hibázott, pont az orrom előtt és rement a pályáról. Utána én elkövettem ugyanazt a hibát. A végén bejött a Safety Car… Nagyon kemény verseny volt, de most nagyszerűen érzem magam, hogy meg tudtuk ezt nyerni Naoki-sannal.”

  • A Honda nem fog motort adni Alonso alá az IndyCarban jövőre

    A Honda nem fog motort adni Alonso alá az IndyCarban jövőre

    A kétszeres világbajnok Fernando Alonso 2019-es esetleges IndyCaros szerepvállalása most nehézségbe ütközött. A Honda ugyanis nem kíván majd 2019-ben együtt dolgozni a McLarennel.

    Noha Alonso McLarenes visszatérése után nem igazán ápolt jó viszonyt a Hondával, mégsem ez az oka annak, hogy a japánok nem kívánják erőforrással ellátni azt a csapatot, ahol a spanyol fog versenyezni.

    Az Andretti Autosport – amelyik jelenleg Honda motorral versenyez – a nagy esélyes arra, hogy partnerségre lépjen a McLarennel, ha Alonsoval közösen egy teljesen IndyCar szezon mellett döntenek. A legutóbbi csapattal teljesített tesztjén semmilyen logó, így a motorpartner, a Honda emblémája sem került fel az autóra.

    Alonso WEC-es szereplése is további problémákat szül a Honda felé, ugyanis a spanyol a nagy rivális Toyota pilótája.

    A Honda F1-es projektjének vezetője Masashi Yamamoto elmondta, hogy az IndyCaros kérdésekben a cég amerikai kirendeltsége (HPD) fog dönteni, nem pedig a teljes vállalat.

    A HPD szóvívője – mint sok más kollégája is – kijelentette, hogy nincs problémájuk Alonsoval, és a tavalyi Indy500-as közös munkát is nagyon élvezték.

    A Honda és Alonso újbóli kapcsolatát az is megakadályozza, hogy 2019-re még több csapat érdeklődik a japánok erőforrása iránt, de már így is a maximális kapacitással üzemelnek, hogy az idei partnereiket kiszolgálják.

    A McLaren vezérigazgatója Zak Brown elmondta, hogy még nincs semmi fix dolog az IndyCarral kapcsolatban.

    „Nem könnyű döntést hozni abban a helyzetben, amikor hosszú távra tervezünk. Nagyon örömteli az a lelkesedés, ami kirobbant az IndyCarból és a rajongóiból, a McLaren és Fernando Alonso esetleges érkezése miatt. Jelenleg minden egyes apró részlet véglegesítésén dolgozunk, de ez nem olyan dolog, amiben érdemes sietni.”

    Ha a McLaren és az Andretti Autosport végül a közös IndyCar kaland mellett dönt, akkor a sorozatban jelenlévő másik motorgyártó, a Chevrolet szállíthatna nekik erőforrást. Ez azonban azért nehéz ügy, mert Andretti 2018 előtt hosszabb távra kötelezte el magát a japánokkal. Emiatt egy másik csapat, a Chevrolet-tel egyre szorosabb kapcsolatot ápoló Harding Racing lehet a megoldás.

    Ez esetben a McLaren a saját és az Andretti embereivel a Harding csapat bázisán dolgozhat, ám sokak szerint ebbe nem fognak belemenni.

    Felmerült még egy másik megoldási lehetőség, miszerint a 2019-es Indy 500-as versenyre a McLaren és az Ed Carpenter Racing működne együtt, majd a 2020-as szezonra – miután Alonso WEC-es és Toyotás kalandja befejeződik – már a Honda is a rendelkezésére állhat.

    Az sem elképzelhetetlen végsősorban, hogy az Andretti mégis Chevrolet motorra vált a közeljövőben, de legfőképp a 2021-es új motorszabályok előtt.

    Az Autosport megkereste ezügyben a Chevrolet motorsport igazgatóját Mark Kentet, az Alonso-McLaren-Andretti ügyben.

    „Egy Forma-1-es bajnok IndyCarba érkezése egy izgalmas lehetőség. Korábban már élveztük az Andretti Autosporttal való együttműködést, aminek az eredménye egy 2012-es bajnoki cím lett Ryan Hunter-Reay jóvoltából. Emiatt pedig ha lenne lehetőség, akkor nyitottak lennénk egy tárgyalásra velük.” – mondta.

  • Vandoorne el tudná magát képzelni az IndyCarban

    Vandoorne el tudná magát képzelni az IndyCarban

    Stoffel Vandoorne talán fontolóra veszi az IndyCart, de kevésbé tartja vonzónak a sorozatot Robert Wickens hatalmas balesete láttán.

    A McLaren pilótának nincs helye az F1-ben 2019-re, és ha nem sikerül valahol találnia, akkor más bajnokságok után néz.

    „Nyilván sok egyeztetés zajlik, és nem csak F1-es csapatokkal. Más szériák is szóba jöttek, amelyekről az elkövetkezendő pár hétben remélhetőleg több információt tudok meg. Amíg az F1 kapui nyitva állnak, semmiről sem döntök. Van pár érdekes dolog, amit csinálhatnék jövőre, de még semmi sem dőlt el, szabadon igazolható vagyok jelenleg.”

    Vandoorne is érdeklődik az Indy500 iránt, ő is szívesen kipróbálná, mint tavaly Fernando Alonso. Azonban azt is elismerte, hogy Robert Wickens balesete után kicsit átgondolta ezt az egészet. Wickensnek több csontja eltörött és mellkasi sérüléseket is szenvedett a Poconói IndyCar futamon, amikor is az autója a pályát övező kerítésnek ütközött.

    Vandoorne szerint az Indy500 egy „speciális esemény” de „nyilván a Roberttel történtek miatt máris nem lesz olyan vonzó”.

    „Kétség kívül az egyik legnagyobb versenyről beszélünk, és nagyon különleges lenne ezen a futamon részt venni és talán még a győzelemért is harcolni. Azonban nagy a kockázata is, de erre fel kell készülni.”

    Alonso valószínűleg az IndyCarban való teljes szezonost indulást fontolgatja potenciálisan a McLarennel. A belgát is megkérdezték, hogy indulna-e a sorozatban a csapat színeiben, ezt válaszolta: „Szerintem ez a McLaren tervein múlik. Még nem biztosak abban, miként fog ez alakulni, és hogy hogyan valósul meg ez az IndyCar program. Az egész bajnokságban képviseltetik magukat? Vagy csak egy verseny erejéig? Véleményem szerint, amíg a csapat nem dönt pontosan ezekről a dolgokról, kár döntést hozni és a lehetőségeket mérlegelni.”

    Múlt héten Zak Brown elmondta, hogy „nagyon valószínűtlennek” tartja, hogy mindkét jelenlegi F1-es pilótájuk az IndyCarban vezet jövőre. Vandoorne viszont inkább versenyezne más sorozatokban, mint hogy tartalékpilóta legyen az F1-ben.

    „Jó lenne, ha jövőre is tagja lehetnék egy Forma-1-es csapatnak. De a célom az, hogy versenyülést találjak. Akár az F1-ben, akár azon kívül, még nem tudom. Viszont azért jó lenne valahogyan kapcsolatban maradni egy F1-es istállóval, ha rendes versenyülést nem is sikerül találni.”

  • Egy csinos versenyzőnő borult hatalmasat Lamborghinivel

    Egy csinos versenyzőnő borult hatalmasat Lamborghinivel

    Sheena Monk látványos boruláson van túl, de szerencséjére nem lett komolyabb baja.

    A versenyzőnő Lamborghini Super Trofeo North America mezőnyében versenyzett múlt hétvégén, Laguna Secában, mikor a Corkscrew kanyarban nagyot esett. A falnak ütközött, majd az autó a levegőbe röppent.

    A versenyt megállították, az orvosi csapat kiszedte Monkot a kocsiból és kórházba vitték kivizsgálásra.

    https://www.instagram.com/p/Bnj9HrsFt3H/?taken-by=theelegantenigma

    https://www.instagram.com/p/Bhb3kBZF0Pr/?taken-by=theelegantenigma

    https://www.instagram.com/p/Bgy0BvGBpIg/?taken-by=theelegantenigma

  • Born Racer – dokumentumfilm az IndyCar modern világából

    Born Racer – dokumentumfilm az IndyCar modern világából

    Október 2-án jelenik meg majd a Born Racer, a legújabb dokumentumfilm, amely feldolgozza az autóversenyek világát. Egy erőteljes és inspiráló történet kerül bemutatásra, tele veszéllyel, félelemmel, melynek nem más a főszereplője, mint a négyszeres IndyCar bajnok Scott Dixon és csapata, a Chip Ganassi Racing. A világ leggyorsabb motorsport szériáját ők mutatják be olyan kameranézetekből, amire még nem volt példa, és olyan helyekre is bemehettek forgatni, ami eddig inkább elzárt volt a külvilágtól. A Born Racer azon embereket követi, akik szenvedélyesen követik az autósportok világát, és felteszi azt a kényes kérdést is, hogy miért néznek szembe a kiválasztottak ekkora kockázattal, és viszik vásárra a bőrüket a győzelemért.

    A rendkívül személyes,és akciókban gazdag cselekmény folyamán tényleg belterjessé válunk, és sosem látott szemszögből vizsgálhatjuk az eseményeket, amelyeket privát filmrészletek és elsőosztályú versenyfelvételek mélyítenek el jobban. Tényleg jobban megismerhetjük azokat, akiktől az IndyCar az ami, és és hogy mi hajtja őket a siker felé.

    A film DVD-n is elérhető lesz, további információk Facebookon, Twitteren, Instagramon, vagy a weboldalukon.

  • Hétvégi autósport közvetítések

    Hétvégi autósport közvetítések

    Mutatjuk, hogy mely autósport eseményeket mely magyar tévécsatornák közvetítik élőben a hétvégén.

    szeptember 14., péntek:

    M4 Sport
    10.15: Forma-1, Szingapúri Nagydíj, 1. szabadedzés
    14.15: Forma-1, Szingapúri Nagydíj, 2. szabadedzés

    szeptember 15., szombat:

    M4 Sport
    11.45: Forma-1, Szingapúri Nagydíj, 3. szabadedzés
    14.45: Forma-1, Szingapúri Nagydíj, időmérő

    Spíler1 TV
    8.10: Autósport, V8 Supercars-bajnokság, Sandown, 2. kvalifikációs futam

    szeptember 16., vasárnap

    M4 Sport
    13.45: Forma-1, Szingapúri Nagydíj, futam

    Eurosport 2
    15.45: Autósport, Blancpain Sprint Series, Nürburgring

    Spíler1 TV
    9.00: Autósport, V8 Supercars-bajnokság, Sandown, 1. futam

  • Alonso októberben dönt a jövőjéről, a NASCAR pedig vonzó számára

    Alonso októberben dönt a jövőjéről, a NASCAR pedig vonzó számára

    Fernando Alonso megerősítette, jövő hónapban szeretné eldönteni, hol folytatja, a NASCAR-t pedig vonzó opcióként emlegette.

    A kétszeres világbajnok szerdán posztolt egy videót a közösségi oldalán, amiben állítólag egy autócserét vitattak meg a NASCAR legenda Jimmie Johnsonnal. Alonsót meg is kérdezték, fontolgatja-e az indulást a sorozatban, amire ő így felelt: „Mindenféleképpen egy vonzó széria.”

    „Mint minden motorsport sorozatnak, ennek is megvannak a maga előnyei, hátrányai és a varázsa is. Köztudott, hogy a NASCAR az egyik legjobb széria az autósport világában. Nyilván még sosem teszteltem egy ilyen autóval, nem tudok semmit a bajnokságról és a szabályokról sem. Nehéz megítélni. Majd meglátjuk, hogy alakul.”

    A Toyota, ahol Alonso a WEC-ben versenyez, a NASCAR-ban is képviselteti magát. A japánok ráadásul tavaly megnyerték a gyártók bajnokságát és pilótájuk, Martin Truex Jr. lett az egyéni bajnok.

    Alonso jelenlegi fő célja a tripla korona megnyerése, de elmondta már korábban, hogy valami egyedülállót is szeretne elérni a motorsportban. Ez szülte azokat a spekulációkat, melyek szerint a spanyol rajthoz állhat a NASCAR legnagyobb versenyén, a Daytona500-on. A McLaren pilóta elmondása szerint ezen még nem gondolkodott túl sokat, de „fontolóra szeretné venni” a februári versenyen való indulást: „Ez egy rendkívül ikonikus és fontos verseny, nagy vonzereje van ezeknek az eseményeknek.”

    Alonso még mindig az Indy500-as álmát kergeti, múlt héten pedig tesztelt is egy IndyCar autót rendes, épített pályán. Azonban nem ez alapján fog dönteni, ugyanis még mindig mérlegeli a lehetőségeit.

    „Sok minden függ attól, mit élvezek jobban. Vannak dolgok, amikre még nem vagyok felkészülve. Szóval azt kell átgondolnom, hogy mennyit kell rászánnom, rákészülnöm ezekre az új dolgokra a versenyképessé váláshoz. Ha úgy érzem, készen állok és versenyképes leszek, akkor fogadom el a kihívást. Ha esetleg nehezebbnek találom, későbbre halasztom. Ez olyasmi, amit szélesebb látókörben kell, hogy vizsgáljak. Pár dolgot leellenőrzök és remélhetőleg egy hónap múlva, októberben már tudom, mit csinálok jövőre.”

  • Alonso és a NASCAR legenda készül valamire…

    Alonso és a NASCAR legenda készül valamire…

    Jimmie Johnson és Fernando Alonso a legnagyobb nevek közé tartoznak az autósport világában.

    Johnson 7 NASCAR bajnoki címével a széria legeredményesebb versenyzője és sokak szerint a valaha volt legjobbja is. Alonso pedig kétszeres Forma-1-es világbajnok, akinek célkeresztjében jelenleg a tripla korona megnyerése van. A 3 nagy verseny közül már kettőt kipipálhatott, a Monacói Nagydíjat és a Le Mans-i 24 órást is. Már csak az Indy500 maradt neki.

    Szerdán Alonso és Johnson ugyanazt a videót tették közzé a közösségi oldalukon. A videóban kettejük telefonbeszélgetése látható, amelyben dicsérik egymást. A videó végén néhány felvételt láthattunk róluk a saját versenyautójukban. A következő feliratok is megjelentek: „Két bajnok” és „Folyatjuk”.

    De mit jelenthet ez?

    Nyilván a figyelem középpontjába Alonso került ezzel, a spanyol nemrég jelentette be a visszavonulását az F1-ből. A legvalószínűbb folytatásnak az IndyCar tűnik számára, mert valószínűleg fő célja az Indy500 megnyerése. Vélhetően ezzel nem fejezné be a versenyzést és kipróbálná magát máshol is. Például a NASCAR-ban. Elképzelhető, hogy a jövőben indul valamikor a Daytona500-on. Az is lehet, hogy teljes szezont fut a NASCAR-ban Johnson csapattársaként a Hendrick Motorsportnál. Vagy versenyezni fog az IndyCarban és a NASCAR-ban is (olyan csapatban, akik mindkettő szériában jelen vannak, például a Chip Ganassi Racing, vagy a Penske színeiben)?

    De mi a helyzet Johnsonnal? Megpróbálkozna a Forma-1-el? Vagy egy barátságos versenyt vívna Alonsóval? Vagy pedig helyet cserélnek, hogy kiderüljön, milyen típusú autót nehezebb vezetni?

    Senki nem tudja még, mi lehet ez az egész, habár Kyle Larson szerint ez sok fáradtsággal és 9 órás repülőúttal járhat. Viszont ahogy a videóban is lehetett látni, hamarosan több részletre is fény derül.

  • Felejthető szombati futam után a szezon utolsó versenyén szépített Keszthelyi Vivien

    Felejthető szombati futam után a szezon utolsó versenyén szépített Keszthelyi Vivien

    Németországba, a Nürburgringre látogatott az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup mezőnye a hétvégén.

    A szombati, első versenyre Kris Heidorn szerezte meg az első rajthelyet, Mike Hesse és Pieniążek Przemysław előtt. Keszthelyi Vivien a hetedik helyre kvalifikált.

    A repülőrajtot követően átrendeződött a sorrend az élen. Egy kör elteltével Heidorn vezetett, őt azonban már Patrick Schneider és Fabio Citignola követte. Keszthelyi Vivien egy helyet javítva a hatodik pozícióban haladt tovább.

    A második körben Vivien Bartosz Paziewskivel csatázott, de meg tudta tartani hatodik helyét. Eközben a harmadik helyre Robin Rogalski érkezett meg Schneider mögé.

    Citignolát később Guido Heinrich megforgatta, így visszaesésével Vivien a harmadik kör végén már az ötödik volt.

    Vivien nyomában újra Paziewski volt, bár ő többször is hibázott a verseny során.

    Egy törmelék felszedésének idejére a biztonsági autó is a pályára hajtott, majd folytatóhatott a verseny. Ezt követően Heidorn továbbra is megtartotta az első helyett, mögötte azonban már Rogalski, Hesse, Paziewski, Keszthelyi volt a sorrend.

    Három perccel a verseny leintése előtt azonban Keszthelyi és Paziewski összeakadtak, utóbbi meg is forgott. Vivien a hatodik, Paziewski a 9. helyen folytatta tovább. Vivien autója az eset következtében sérülhetett is, fél perccel a vége előtt kicsúszott, de vissza tudott térni a pályára.

    A versenyt végül 6.9-es előnnyel Heidorn nyerte Rogalski és Hesse előtt.

    Paziewski végül befutott a 7. helyen, míg Keszthelyit a 10. helyen intették le.

    „A tiszta lelkiismeret fontosabb minden megszerezhető pontnál. Márpedig az enyém nem hagyott volna nyugodni, ha nem adok bele mindent. Az első versenyen a Nürburgringen egy jobb első defekttel értem célba, majd egy 30 másodperces büntetést követően a 11. helyen végeztem.” – értékelt Vivien hivatalos Facebook oldalán.

    A hétvége második, vasárnapi versenye egyben a szezon utolsó versenye is volt. Ismét Heidorné volt a pole, Rogalski és Schneider előtt, Keszthelyi pedig a 9. időt futotta az időmérőn. Heidorn autója azonban megsérült, így nem állt rajthoz a versenyen. Az első rajthelyet így Rogalsi örökölte meg, míg Vivien végül a 7. helyről indulhatott.

    Az első körben Felix van der Laden elkaszálta az egyik pályamenti reklámtáblát, melynek egy darabja ott is maradt a pálya szélén a verseny végéig.

    Mindeközben az élen teljesen átrendeződött a sorrend? Paziewski állt az élen, míg a második helyre Keszthelyi Vivien tört előre. Őt Przemysław követte, míg az élről induló Rogalski a 7. helyre csúszott vissza.

    Később Przemysław elkezdett komolyan felzárkózni Keszthelyire, ám mielőtt előzési pozícióba kerülhetett volna, megkapta a nyakába Rogalskit, aki a hetedik körben meg is előzte őt a harmadik helyért.
    Rogalski vágtatott tovább előre, aminek az lett az eredménye, hogy kiforgatta Keszthelyit, aki így a hatodik helyre esett vissza. Hamar az ötödik helyen találta azonban magát, miután Rogalskit az eset miatt boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották.
    Az élen így a sorrend Paziewski, Przemysław és Citignola volt, míg nem Przemysław kiszélesítette az egyik kanyart, melynek eredményeként Citignola meg is előzte őt.
    5 perccel a verseny vége előtt Vivien kezdett felzárkózni a negyedik helyen autózó Jedrzej Szczesniakra, majd a 17. körben meg is előzte.
    A versenyt végül Paziewski nyerte, több, mint 9 másodperccel Citignola előtt. A dobogó harmadik fokára Przemysław állhatott fel, míg Keszthelyi Vivien a negyedik helyen zárt.
    A bajnokság hivatalos végeredménye ide kattintva lesz elérhető.