Kategória: Fastest Slap

  • Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét

    Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét

    Az Alkotmánybíróság (Ab) az egészséges környezethez való jog megsértése miatt megsemmisített egy autóverseny-pályákra vonatkozó, a zajterhelés aránytalan növelését megengedő szabályozást csütörtökön közzétett határozatával.

    Zajterhelés miatt rendes bíróság előtt indítottak pert a Mogyoródon nemzetközi – többek között a Formula-1 Magyar Nagydíjnak is otthont adó – versenypályát üzemeltető állami tulajdonú gazdasági társaság ellen. Az eljáró bíró az Ab-hez fordult a módosított zajvédelmi rendelet alkotmányossági vizsgálata érdekében, ugyanis a módosítás nyomán a zajterhelési határérték lényegesen emelkedett.

    Az Ab normakontroll hatáskörében eljárva vizsgálta a zajvédelmi szabályok alkotmányosságát és rámutatott arra: az alaptörvény szerint az egészséges környezethez való jog részét képezi, hogy a környezetvédelem egyszer már elért védelmi szintje ne csökkenjen. A támadott szabályozás azonban e téren összességében visszalépést jelent, ugyanis a zajkibocsátóra vonatkozó szigorúbb előírásokkal együtt sem ellentételezi megfelelően a lényegesen magasabb zajszint lehetőségét. Különösen nem ellensúlyozza a felmentéssel érintett napokra vonatkozó emelt értékeket, amelyek jóval magasabbak, mint az általános szabályok, és amelyek megszakítás nélkül akár 40 napig is tarthatnak.

    Az Alkotmánybíróság kitért arra is, hogy bár a nemzetközi versenypálya működése kedvezően hat a turizmusra, az autósportra, Magyarország hazai és nemzetközi megítélésére, és hasznos nemzetgazdasági hozadéka például az adóbevételek növekedése, így tehát a működése közérdek, még erre hivatkozással sem igazolható a már elért védelmi szintről történő visszalépés, jelen esetben az, hogy a rendelet módosításával a környező települések lakosságának nagyobb zajterhelést kell elviselnie a korábbiakhoz képest.

    Az Ab vizsgálta azt is, hogy a versenypálya működtetésével összefüggő vállalkozáshoz való alapjoggal igazolható-e a védelmi szint csökkentése. A testület szerint bár ebben az összefüggésben szükséges lehet a visszalépés, hiszen a versenyek rendszerint magas zajkibocsátással járnak, jelen esetben nem arányos. A jogalkotó ugyanis nem a cél elérésére alkalmas legenyhébb eszközök közül választott, hanem egy azokon aránytalanul túlterjeszkedő megoldást intézményesített. A nemzetközi versenypálya működtetése nem követeli meg, hogy az év minden napján az 50 decibeles általános határértéknél 5 decibellel magasabb, a felmentési időszakban pedig akár 40 napon keresztül folyamatosan jóval magasabb – 65-70 decibel – lehessen a zajkibocsátás.

    Mindezek alapján az Ab 2018. december 31-i hatállyal megsemmisítette a nemzetközi licenccel rendelkező versenypályáktól származó zajra vonatkozó speciális szabályokat, az erre vonatkozó miniszteri rendelet egyes rendelkezéseit.

    Ugyanakkor leszögezte: az érintett versenypályák a mindenkor hatályos jogi szabályozás keretei között ezután is működtethetők, az alkotmánybírósági határozatból nem következik funkcionalitásuk elvesztése.

    A döntéshez a 15 tagú testületből különvéleményt fűzött Juhász Imre, Szívós Mária, Dienes-Oehm Egon és Varga Zs. András alkotmánybíró.

    A határozat teljes szövege és adatlapja az Ab honlapján megtekinthető.

  • Elkészült Susie Wolff sisakja, kristályból

    Elkészült Susie Wolff sisakja, kristályból

    Susie Wolff egyik egykori, valóban viselt sisakja alapján elkészült egy igazán különleges, kristálysisak, mely kiállításra is került.

    Az egyedi szobrot Angela Palmer művész készítette, aki Wolffot úgy jellemezte, hogy „tehetséges és rettenthetetlen”. A művet a Skót Nemzeti Portré Galéria szerezte meg, ahol hamarosan ki is lesz állítva.

    „Szerintem a szobor lenyűgöző és nagyon feltűnő, ez a legcsodálatosabb egyede az erőnek és a törékenységnek. Nagyon hálás vagyok Angelának az idejéért és tehetségéért. Nagyon örülök, hogy láthatom a sport és a művészet összeolvadását egy ilyen briliáns és személyes műalkotásban.”

    Palmer stourbridge-i üvegfúvó mesterek egy csoportjával dolgozott együtt, ők készítettek formát Wolff sisakjához, sárgarézből. Ebbe a formába öntötték később az olvasztott ólomkristályt.

    „Ő olyan tehetséges és rettenthetetlen volt, mint férfi társai.” – mondta Palmer Wolffról. „A célja nem az volt, hogy a világ legjobb női versenyzője legyen, hanem hogy a világ legjobb versenyzője legyen.”

    „Susie sisakja jelentős szerepet játszott abban, hogy egyenrangúvá tegye őt, mint versenyzőt. Ha rajta volt a sisakja, senki nem tudta, hogy nő-e, vagy férfi. A sisak anonimitást adott számára és eltörölte a nemek közti különbséget.”

    https://www.instagram.com/p/BoPhPaynMPs/?taken-by=susie_wolff

  • Szeptemberi kedvenc Insta képetek

    Szeptemberi kedvenc Insta képetek

    Szeptemberben az alábbi Instagram fotónkat kedveltétek a legtöbben, melyet az „olvass el egy könyvet” nap alkalmából posztoltunk, néhány F1-es tematikájú könyvünkkel. Az összes rá se fért volna egy képre. 😀 Ti is sok F1-es könyvet olvastok? Görgess lejjebb a szavazásért! 😉

    Kövessetek minket Instagramon is, ahol csak saját, kollégáink által készített képeket találtok! 😉 –> @www.racingline.hu

    https://www.instagram.com/p/BnZZE-HBslI/?taken-by=racingline.hu

    [poll id=”86″]

  • A pálya történelme során elsőként driftel végig a legendás Nürburgringen egy 900 lóerős Mustang RTR!

    A pálya történelme során elsőként driftel végig a legendás Nürburgringen egy 900 lóerős Mustang RTR!

    A “Zöld Pokolként” ismert, legendás németországi Nürburgring Nordschleife versenypálya egyike a kötelező úticéloknak a világ autóbolondjai számára. Ez a pálya még a tapasztalt pilóták számára is kihívást jelent.

    Főleg, ha valaki azon töri a fejét, hogy mi lenne, ha végigdriftelne a teljes, 20,7 kilométeres pályán?

    És pontosan ez az, amit a driftbajnok Vaughn Gittin Jnr tett a 900 lóerős Ford Performance 5.0 Aluminator XS motorral épített Ford Mustang RTR Drift autójával. Ez volt az első alkalom, hogy valaki ezt véghezvitte.*

    Gittin Jnr számára ez teljes egészében arról szólt, hogy „érezzük jól magunkat”, nem pedig a legjobb köridőről. De még így is több alkalommal sikerült 240 km/órás sebességet elérnie, elfüstölnie három készletnyi abroncsot, és hatodik sebességfokozatban besodródni a kanyarokba.

    Ha szeretné látni ezt a hihetetlen autós mutatványt, akkor kattintson a fenti képre!

    *Tilos driftelni a Nordschleife pályán, és bár vannak pilóták, akik drifteltek már bizonyos szakaszokon – ketten verseny közben is – ez volt az első alkalom, hogy valaki végig driftelt a pálya teljes hosszán.

    Idézetek Vaughn Gittin Juniortól

    “A Nordschleife a világ egyik legnagyobb versenypálya-legendája – ha nem a legnagyobb. Mióta az eszemet tudom, mindig rajongtam Nürburgring híres „Zöld Poklának” viszontagságaiért és folklórjáért. Végül 2013-ban jutottam el oda, és akkor ígértem meg magamnak, hogy egyszer majd visszatérek és végigdriftelem az egész pályát.”

    “A Nürburgringen driftelni számomra a legvégső kihívást jelenti: olyasmit, amiről sokan azt gondolják, hogy nem lehet megcsinálni , illetve azt, hogy sem az autó, sem a pilóta nem marad egyben, ha megpróbáljuk. Valami azt súgta nekem, hogy muszáj kiderítenem, mi az igazság.”

    “Remélem, hogy amikor az emberek megnézik ezt a videót, intenzív és szórakoztató élményben lesz részük. Azt látják majd, hogy egy fazon és Ford Mustangja kilép a komfortzónájából, és megtesz valamit, ami eddig elképzelhetetlennek tűnt. Remélem, ez arra inspirálja majd a nézőket, hogy ők is kilépjenek saját komfortzónájukból, és élvezzék az élményt!”

    “Messze nem ismertem olyan jól a ‘Zöld Poklot’, mint gondoltam. Minden nagyon másképp fest ám, amikor ilyen sebességgel oldalazunk.”

    “A gyors körök többségében messze túlléptem a komfortzónám határain.”

    “Szinte lebegtem, amikor megálltam az első gumicserére. Alig kaptam levegőt, és ez olyasmi, amit soha nem éreztem, amióta kezdő pilóta voltam a Formula Drift mezőnyében.”

    „Nem látszik a videón, de több alkalommal is rendesen megijedtem.”

    “Kedvenc pillanatom a videóból az, amikor a felcsapódó kavicsok telibe találják a kamerás drónt, az nem is lehetett volna tökéletesebb.”

    “Az egyik legőrültebb pillanat a videóban az ugratás a Pflanzgarten szakaszon. Azon az egész részen hatalmas sebességgel mentem, és landoláskor azonnal oldalra kellett fordítanom az autót, hogy lelassuljon és bevehessem az éles jobbkanyart. Ott zéró lehetőségem volt hibázni. A pokolba is, az tényleg őrült dolog volt!”

    Statisztika

    A Mustang kormányozhatósági szögtartományát 65 fokra növelték

    Három készletnyi Nitto gumiabroncs kellett a 20,76 kilométeres táv teljesítéséhez

    Egy drón összetört forgatás közben

    A legnagyobb sebesség forgatás közben 241 km/óra volt

    Az 5.0 literes motor a Vortech JL Trim turbófeltöltővel 700-900 lóerő teljesítményt képes leadni a beállításoktól függően

    A Mustangban hat mikrofon volt, hogy az összes különleges hangot rögzíthessék

  • Íme az International GT és EuroFormula Open 2019-es naptár tervezete

    Íme az International GT és EuroFormula Open 2019-es naptár tervezete

    Nem is kellett sokáig várnunk az első 2019-es versenynaptár tervezetre, az International GT Open karöltve az EuroFormula Open promótereivel megnyitotta a sort. A hazánkban is népszerű széria újra ellátogat majd a Hungaroringre, és a tervezet különlegessége az, hogy csak európai Forma-1-es versenyhelyszínek találhatóak benne, így most már Hockenheim is. Az említetteken kívül elmennének még Paul Ricardba, Spába, Silverstoneba, Barcelonába és Monzába.

    Íme részletesebben, a 2019-es elképzelés:

    2019. április 27-28. Franciaország, Paul Ricard
    2019. május 25-26. Németország, Hockenheim
    2019. június 22-23, Belgium, Spa-Francorchamps
    2019. július 6-7. Magyarország, HUNGARORING
    2019. szeptember 7-8. Anglia, Silverstone
    2019. szeptember 21-22. Spanyolország, Barcelona
    2019. október 12-13. Olaszország, Monza

  • Wickens először ölelhette meg menyasszonyát balesete óta

    Wickens először ölelhette meg menyasszonyát balesete óta

    Mint az ismert, Robert Wickens augusztus 19-én, az IndyCar poconói versenyén szenvedett súlyos balesetet, melynek köszönhetően eltört a jobb karja, mindkét lába, és megsérült a gerince is.

    Azóta már egy videó formájában üzent rajongónak, melyben megköszönte a támogatást és a biztató szavakat.

    A napokban menyasszonya, Karlo Woods vette át helyette az év újoncának járó díjat.

    Ezen kívül Karli posztolt egy fotót Instagramra, és elmondta, hogy a baleset óta most először tudták megölelni egymást. Ezzel egy időben úgy fest, hogy kijelölték esküvőjük dátumát is, egy év múlva, épp ezen a napon (szept 28.).

    „Egy év múlva hozzámegyek a legjobb barátomhoz.❤️ Ez volt az első ölelésünk a baleset óta. Szeretlek, Robert Wickens.” – írta Karli a képhez.

    Robert is posztolt egy közös képet, a következő szöveggel: „Tudom, hogy nem nagy dolog, de… Rehabon vagyok, szóval beérem vele! Szeretlek Karli Woods! Annyira édes vagy, és mindig lenyűgözöl. #sept28”

    https://www.instagram.com/p/BoSskxKHAjQ/

    https://www.instagram.com/p/BoSQrOoHGlI/

     

  • Felix Rosenqvist lesz Scott Dixon csapattársa a Ganassinál

    Felix Rosenqvist lesz Scott Dixon csapattársa a Ganassinál

    A Chip Ganassi Racing bejelentette, hogy a svéd Felix Rosenqvist fogja vezetni a 10-es számú NTT Data Hondát a 2019-es IndyCar szezon során. A svéd pilótának Scott Dixon lesz a csapattársa, aki immáron ötszörös bajnok a sorozatban.

    A 26 éves svéd pilóta rendkívül sok sorozatban fordult meg pályafutása során. Rosenqvist szerepelt az Formula 3-ban, a DTM-ben, az IndyLightsban és a Formula E-ben is. A svéd pilóta a Formula 3-ban bajnok lett és a Makaói Nagydíjat kétszer is meg tudta nyerni, amit nem sokan mondhatnak el magukról.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy az IndyCarban is versenyezhetek,” – nyilatkozta mosolyogva Rosenqvist. „Egy álmom vált valóra, hogy az Indy Carban egy olyan csapatnál versenyezhetek majd, mint a Ganassi. Scott az idei szezonban remekelt és megszerezte ötödik bajnoki címét, szóval jobb csapattársat nem is kívánhatnék magamnak. Alig várom már, hogy autóba üljek és elkezdjük a közös munkát a csapattal.”

    Rosenqvist két évet töltött el a Formula E-ben az indiai Mahindra csapatának versenyzőjeként, Nick Heidfeld csapattársaként. Három győzelmet szerzett a két év során, az év végén pedig harmadik lett. Rosenqvist már két alkalommal tesztelt a Ganassival.

    „Felixnél nem is kívánhatnánk jobb pilótát. Már a tesztek során is jól kijöttünk egymással. A vezetőséget és a mérnököket is lenyűgözte azzal a teljesítménnyel, amit a tesztek során mutatott. Ő fogja vezetni a 10-es rajtszámú autót és maximálisan megbízunk benne, ugyanis Felix már a bemutatkozó szezonjában komoly meglepetéseket okozhat.”

    „Természetesen annak is örülünk, hogy Scott-tal hosszabbítani tudtunk és még jó pár évig a csapatunk versenyzője lesz.”

    John McCain, az NTT DATA vezetője szerint a csapata, már bizonyított.

    „Az NTT DATA és a Ganassi bebizonyította, hogy igenis számolni kell velük és azt is, hogy ők mindig is esélyesek a bajnoki címre,” – mondja McCain. „Felix-szel és Scottal a volán mögött, a Ganassi folytatni fogja a jó szereplését az IndyCarban.”

    A 2019-es IndyCar szezon 19 futamból fog majd állni. A szezonnyitót St. Petersburgben rendezik majd március 10-én.

  • Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Hétvégi élő autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Ez a hétvége bővelkedni fog autósportban! Mutatjuk, mikor hova kell majd kapcsolni a tévét.

    szeptember 28., péntek:

    M4 Sport
    9.45: Forma-1, Orosz Nagydíj, 1. szabadedzés
    13.45: Forma-1, Orosz Nagydíj, 2. szabadedzés

    szeptember 29., szombat:

    M4 Sport
    9.15: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Kína, 1. futam
    13.45: Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő

    szeptember 30., vasárnap:

    M4 Sport
    8.00: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Kína, 2. futam
    9.15: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Kína, 3. futam
    12.45: Forma-1, Orosz Nagydíj

    Eurosport 1
    8.00: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Kína, 2. futam
    9.15: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Kína, 3. futam

    Eurosport 2
    16.30: Autósport, Blancpain Endurance-sorozat, Barcelona

    Spíler1 TV
    21.00: Autósport, RallyCross-világbajnokság, Egyesült Államok

    *A hétvégén Kamion Eb versenyek is lesznek, amennyiben lesz elérhető online stream hozzá, közzé fogjuk tenni Facebook oldalunkon!

    Kedvcsináló a WTCR-hez:

  • Bajnok lett Rosberg gokartcsapata

    Bajnok lett Rosberg gokartcsapata

    Nico Rosberg gokartcsapata, a Rosberg Racing Academy az FIA gokart világbajnokságán bajnok lett az elmúlt hétvégén.

    A csapat versenyzői Taylor Barnard és Lorenzo Travisanutto, előbbi a junior kategóriában versenyzett, míg utóbbi senior kategóriában lett bajnok.

    Rosberg pedig nagyon boldog, hogy ilyen módon is lett egy világbajnoki címe.

    „Mindannyiunknak így kezdődött, gokartozással, szóval akkor főnökömmel, Dinoval csinálni ezt, barátságot is jelent.” – mondta Rosberg az Autosportnak.

    „A versengést éreztem megint, ami a régi szép időkre emlékeztetett. Csodálatos élmény volt. Ez annyira tiszta. Sokkal letisztultabb és csak a srácok tehetségéről szól. Nincs szerepe a politikának, pénznek, csak a tiszta vezetésnek, tehetségnek és győzelemnek és ez az, amit nagyon-nagyon szeretek a gokartban.”

    Bár Barnard is pole-ból indult a bajnoki címért, ő nem lett bajnok végül.

    „Vegyesek az érzéseim.” – mondta Rosberg. „Pole-ből indultunk a fináléban a junior és a senior kategóriában is és csak két versenyzőnk van. Szóval 250 versenyzőből mindkét versenyzőnk a pole-ban volt a kategóriájában. Ez elég jó. Juniorban Taylor Barnard volt, aki vezetett, de aztán visszaesett a negyedik helyre. Elég kemény volt, mivel együtt érzek velük, hiszen én is voltam az ő helyükben.”

    „Aztán a következő döntő volt a második esély számunkra, mint csapat és Lorenzo megnyerte.”

    „Nagyon érzelemdús volt velük ünnepelni. Nagyon-nagyon különleges volt.”

  • Zanardi újabb világrekordja, ezúttal a hosszútávú triatlonban

    Zanardi újabb világrekordja, ezúttal a hosszútávú triatlonban

    Alig pár héttel azután, hogy vendégszerepelt a DTM-ben, Alessandro Zanardi részt vett a Cerviában megtartott “Ironman Italy Emilia-Romagna”-n és egy új világrekordot állított fel. Egy hónapja a BMW gyári versenyzője Misanoban nem kis meglepetésre de a vasárnapi futamot az ötödik helyen fejezte be. Most tovább halmozza a sikereket onnan alig 50 kilométernyire, de egy teljesen másik sportágban.

    A BMW márkanagykövete 8 óra, 26 perc és 6 másodperc alatt úszott 3.8 kilométernyit a mediterrán tengerben, 180 kilométert biciklizett a kézi meghajtású járgányával, majd 42.2 kilométer maratoni táv következett a tolókocsijában. Ez a valaha volt legjobb idő, amit egy sérült sportoló teljesített. Zanardi a saját legjobb idejét javította meg vagy jó fél órányival. Egyike volt az esemény ismert sportolóinak, és az összetettben is az ötödik helyen végzett, a 2700 indulóból. Az olasz előző legjobb ideje még tavaly Barcelonából 8 óra 58 perc, 59 másodperc volt, akkor először ment be a 9 órás szint alá. Így nyilatkozott a verseny után:

    „Az új világrekord, és hogy ötödik lettem az összetettben egyszerűen csak fantasztikus. A siker titka a hosszútávú triatlonban az, hogy tanuld meg beosztani az energiáidat. Közel 3000 sportoló között nagyon magadra kell figyelned, a saját terved szerint kell hogy haladj az elejétől a végéig, és minden részletében tartanod kell ehhez magadat. Némileg fejlődött a felszerelésem is. Van egy új úszóruhám, kevesebb mint egy óra, alatt teljesítettem benne. 58 perc alatt megvoltam az úszással, ami jobb, mint amire számítottam. Kifejlesztettem egy új üléspozíciót a kézi hajtású biciklimhez, amit már abszolút a sebesség jegyében alakítottunk ki, és csiszoltam a technikámon a verseny tolószékemben is. Mindez együtt kellett ehhez a sikerhez. Most már azonban újra az autóversenyzésnek rendelem alá magamat. Nagy kiváltság az életemben, hogy itt és ott is feszegethetem a határokat.”