Kategória: Fastest Slap

  • Kevin Magnussen kistesóival és barátnőjével nézte meg, hogyan versenyzik édesapja

    Kevin Magnussen kistesóival és barátnőjével nézte meg, hogyan versenyzik édesapja

    Ugyan csak ezen a hétvégén kerül majd megrendezésre a Forma-1-es Egyesült Államok Nagydíja, Kevin Magnussen pár napja már a tengerentúlon tartózkodik.

    A dán versenyző a Road Atlanta pályán járt, hogy megnézze, miként versenyez édesapja, Jan, a Petit Le Mans-on. Ott volt vele barátnője, Louise, valamint két féltestvére, Millie és Luca is.

    Az egykori F1-es versenyző Jan Magnussenék autója majdnem nyert is, mígnem Jan csapattársa, Antonio Garcia megforgott a pit kijáratánál és eltalálta a falat. Ennek ellenére az IMSA GTLM kategóriájában bajnokok lettek.

    https://www.instagram.com/p/Bo8TT-ziNXU/?taken-by=kevinmagnussen

    https://www.instagram.com/p/Bo4P6dlA89_/?taken-by=logjorup

     

  • Női csapat verbuválódott a 2019-es IMSA szezonra

    Női csapat verbuválódott a 2019-es IMSA szezonra

    Az IMSA SportsCar Championship mezőnyében 2019-ben lesz egy csak női versenyzőkből álló csapat is. A Michael Shank Racing Acuráját Katherine Legge és Jackie Heinricher vezeti majd a teljes szezon során, míg a Daytona 24 órás versenyre Ana Beatriz és Simona de Silvestro is csatlakozik hozzájuk. A hölgyeket a Caterpillar támogatja majd.

    A női csapat a tervek szerint rajthoz állna a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

    Heinricher 57 éves amerikai versenyzőnő, versenyzett már többek között a Lamborghini Super Trofeo North America és a Ferrari Challenge North America bajnokságban.

    „Már rég óta arra vágytam, hogy összehozzunk egy csapatot négy női versenyzővel, a világ leggyorsabbjai közül, hogy összeálljunk és most a CAT támogatásával megvalósulva láthatom a víziómat.” – mondta Heinricher.

    Katherine Legge 38 éves brit versenyzőnő, idén is az IMSA-ban versenyzett három versenyzőtársa mellett, végül a második helyen végeztek GTD kategóriában. Korábban a DTM-ben és IndyCarban is versenyzett, illetve két Formula E versenyen is részt vett.

    „Ez úttörő erőfeszítés, nem csak a csapatunk, de a széria számára is.” – mondta a csapattulajdonos, Michael Shank.

    A 30 éves svájci, Simona de Silvestro az utóbbi időben az ausztrál Supercars bajnokságban szerepelt, de korábban ő is az IndyCar mezőnyét erősítette, illetve egy Formula E szezont is teljesített.

    „Mi lányok, mindannyian bizonyítottunk már.” – mondta de Silvestro. „Részemről ez még kicsit a tanulásról szól majd, de alig várom.”

    A brazil Ana Beatriz 33 éves. Indycar karriere után, 2014 óta a brazil Stock Car bajnokságban versenyez.

    „Sosem hittem, hogy ez megtörténhet a karrierem során, de nagyon izgalmas.” – mondta Beatriz. „Régóta ismerem már Katherine-t és Simonát, nagy sikereket értek el, ahol versenyeztek. Az MSR csapat mindig győzelmekért és bajnoki címért harcol az IMSA-ban, és biztos vagyok benne, hogy minden tőlük telhetőt meg fognak tenni azért, hogy előkelő pozícióban végezzen ez a lány csapat.”

  • Alonso továbbra sem tudja hol fog versenyezni jövőre

    Alonso továbbra sem tudja hol fog versenyezni jövőre

    Fernando Alonso még mindig nem döntötte el, hol szeretne versenyezni 2019-ben. A spanyol kétszeres világbajnok, a nyári szünet alatt jelentette be, elhagyja a sportágat, mivel szerinte a modern Formula 1 nem nyújt izgalmakat, továbbá kiváltó okként szerepel az a tény: egyetlen top csapat sem akarta leszerződtetni a pilótát.

    Alonso elárulta, több versenysorozat is szerepel a listáján, ám még véglegesen nem tudta eldönteni, melyiket is válassza:

    ,,A pár nap telt el a Japán Nagydíj óta, változás nem történt. Nem hoztam meg a döntést, de annyit mondhatok, van miből választanom.” –nyilatkozta a 37 éves versenyző a spanyol EFE-nek.

    Az egyik bizonyosan az Indycar sorozat, és, ha a lehetőség engedi, nem csak a spanyol, hanem a McLaren is beszállhat a szériába.

    ,,Sikerül-e nekik létrehozni egy másik csapatot, és a Formula 1 mellett az Indycarban is szerepelhetnek? Nem tudom, kérdezzék meg tőlük. – válaszolta Alonso. – Számomra fontos, hogy megfelelő odafigyeléssel vizsgáljam meg, a lehetőségeimet, és hasonlítsam össze a versenynaptárakat, hogy kitaláljam, milyen munkát kell még elvégeznem, ugyanis, bármelyik sorozatot is választom, fontos, hogy a következő szezonra megfelelően készüljek fel. Ez egy nagyon fontos projekt. Remélem, hamarosan tudok dönteni, de azt nem tudom, mennyi időbe fog telni, hogy miden készen legyen.”

    Alonso egyik barátja, Mark Webber reméli, hogy a McLaren jelenlegi versenyzője, tudja, mit csinál.

    ,,Én nem feltétlenül szeretnék az Indycarben szerepelni, mivel túl veszélyesnek tartom, valamint a srácok, akik ott vannak, rengeteg tapasztalattal rendelkeznek. Tavaly, remek munkát végzett az Indy 500-on, de remélem, tudja, mikor kell megállnia, nyilván, nem én vagyok az akinek, szólni kell neki, elég nagyfiú már, hogy tudja mi a legjobb a számára.” – mondta Webber a Marcanak.

    „Végső soron úgy gondolom, az, hogy ott hagyja az F1-et jó döntés volt, a legjobb időt választotta.” – tette hozzá az ausztrál.

    Szerző: Csonka Nikolett

  • Hétvégi program: DTM, F3 szezonzárók és WEC

    Hétvégi program: DTM, F3 szezonzárók és WEC

    Ezen a hétvégén Forma-1 és WTCR ugyan nem lesz, de lesz helyette sok más.

    Az F3-as Európa-bajnokság és a DTM a szezonzáró hétvégéjükhöz ért.

    Az F3 három utolsó versenye során eldől, hogy bajnok lesz-e Mick Schumacher, míg a DTM  bajnoki címére leginkább Paul di Resta és Gary Paffett esélyes, de még akár René Rast is lehet bajnok.

    október 13., szombat:
    10.00: F3, első futam (online)
    13.30: DTM, 1. futam (M4 Sport)
    16:30: F3, második verseny (online)

    október 14., vasárnap:
    8.30: WEC /utolsó másfél óra/ (Eurosport 1)
    10.05: F3, harmadik verseny (online)
    13.30: DTM, 2. futam (M4 Sport)

  • 2019-ben újra lesz Hungaroring Classic!

    2019-ben újra lesz Hungaroring Classic!

    Az első osztatlan sikert aratott, a másodikat pedig a résztvevők legalább ugyanannyira várják, mint a szurkolók. A Hungaroring Classic jövőre visszatér – már a dátuma is megvan: 2019. július 12-14. –, s várhatóan még nagyobb érdeklődést vonz, mint tavaly. Ebben bízik Szalay Balázs, a verseny egyik megálmodója.

    „Vádoljanak elfogultsággal, de úgy gondolom, hogy a Hungaroring Classic 2017-ben a legszebb autósport-rendezvény volt a mogyoródi pályán – nyilatkozta a Dakar ralikról ismert Szalay Balázs. – Kortól és nemtől függetlenül imádták az emberek, nagyon jó érzés volt látni a boldog arcokat. Sokan beöltöztek a kor szellemét idéző ruhákba, és imádták, hogy gyerekkori álomautóik között sétálhattak. Ezeket annak idején csak a televízióban, autós kártyákon vagy matchbox formájában csodálhattak meg, most pedig versenyezni is láthatták őket. A fiatal korosztály ugyanakkor megismerhetett egy olyan autóparkot, amelyekkel a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években a világ legizgalmasabb versenyeit vívták.”

    A világszínvonalú mezőnyt jövőre is a Peter Auto hozza el hazánkba, csakúgy, mint 2017-ben, amikor a három nap alatt összesen 24 ezren voltak kíváncsiak a hazánkban első alkalommal megrendezett klasszikus autóversenyre. „Nagy várakozással és szervező kedvvel tekintek a viadal elé, s bízom benne, hogy jövőre sikerül megduplázni a tavalyi nézőszámot – tette hozzá Szalay. – A csapatunk változatlan, s azt látom kollégáimon, ők is alig várják, hogy nekiláthassanak a 2019-es Hungaroring Classic megszervezésének, ami még nagyobb szabású, még különlegesebb és még elegánsabb lesz, mint a tavalyi.”

    [Best_Wordpress_Gallery id=”143″ gal_title=”Hungaroring Classic, 2017″]

  • Wickens a Formula E-től kér tanácsot kerekesszéke felturbózásához

    Wickens a Formula E-től kér tanácsot kerekesszéke felturbózásához

    Mint az ismert, Robert Wickens az IndyCar poconói versenyén bukott nagyot, melynek következménye az lett, hogy megsérült többek között a gerince. Jelenleg rehabilitációját tölti és gerincmerevítőben, elektromos tolószékében „szórakozik” a kórház folyosóján.

    Nem bunkóságból írtuk, hogy „szórakozik”, hiszen egyáltalán nem szórakoztató az állapota, de a körülményekhez képest a kanadai versenyző tényleg igyekszik pozitívra és humorosra venni a figurát. Ezt mutatják alább látható videói, valamint az is, hogy Twitteren a Formula E-sektől kért tanácsot, hogyan lehetne gyorsítani jelenlegi elektromos járgányán. 😀

    „Figyelem, Formula E csapatok és személyzet!” – írta Twitter bejegyzésében. „Hogyan tudnám gyorsabbá tenni az elektromos kerekesszékemet, anélkül, hogy a kórház tudna róla?”

    Persze számos választ kapott, ebből is szemezgettünk.

    „Ismerünk egy srácot (aki segíthet)…” – reagált a Formula E és mellékelt egy GIF képet Lucas di Grassiról. „És örülünk, hogy gyógyulóban vagy.”

    „Meglátjuk, mit tehetünk.” – válaszolt a Virgin Racing.

    Az IndyCar szerint Firestone kerekek kellenének rá.

    „Add lightness (Könnyíts rajta).” – írta a theLotusForums, idézve Colin Chapman legendás mondatát.

    Sam Bird szerint quali módra van szüksége Wickensnek, más szerint a Fanboost, ami segíthet.

    „A hatékonyság kulcsfontosságú. Sok olajozás.” – írta Gary Paffett.

    „Oké, kidolgozunk egy újfajta DRS-t neked.” – mondta a HWA AG. „Ez nem igazán „Drag Reduction System (légellenállás-csökkentő rendszer)”, inkább „Do Recover Soon (gyógyulj fel hamar)” mód. Mit gondolsz?”

    https://www.instagram.com/p/BoromQiHVHc/?taken-by=robertwickens

    Mindemellett Wickens keményen dolgozik felépülésén.

     

  • Ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

    Ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

    Az Audi Sport ügyfélsport programja negyedik modelljét mutatja be mindössze négy év alatt. A teljesen új alapokra építkező második generációs Audi R8 LMS (2015), az Audi RS 3 LMS TCR túraautó (2016) és az Audi R8 LMS GT4 versenyautó (2017) megalkotása után az Audi R8 LMS GT3 új evolúciós lépcsőfokhoz érkezett. Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója és Chris Reinke az Audi Sport ügyfélsport programjának vezetője október 2-án a Párizsi Autószalonon mutatta be a modellt a nemzetközi kiállítás látogatóinak. A gyorsasági és megbízhatósági versenyeken világszerte sikerrel szereplő modell új verziója kifejezetten az ügyfelek igényeire szabva készült mind technológia, mind üzemeltetési költségek tekintetében.

    Bathurst, Daytona, Dubai, Laguna Seca, Nürburgring, Sepang és Spa: az Audi R8 LMS a modell 2015-ös debütálása óta szerepel a legnevesebb megbízhatósági versenyek győzteseinek listáján. Világbajnoki címek, a FIA GT Világkupán és az Intercontinental GT Challenge versenyeken elért nemzetközi sikerek teszik teljessé győztes modell sorozatát.

    Ennek ellenére van még mód a fejlődésre az Audi Sport számára: „Az autó továbbfejlesztése során még nagyobb hangsúlyt fektettünk az ügyfeleinkre és az  igényeikre.” – nyilatkozta Chris Reinke. „A jelenlegi modellgeneráció második evolúciójának tervezési folyamatát számos egyeztetés előzte meg a csapatainkkal.” A sikeres profi pilótákon kívül amatőr versenyzők is számos kategóriagyőzelmet vagy bajnoki címet zsebeltek be az Audi versenyautójával az Egyesült Államokban, Ázsiában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Európában.

    A legújabb változat fejlesztési munkái során az Audi Sport arra fókuszált, hogy ezeket az ügyfeleket minden eddiginél jobb műszaki alapokkal szolgálják ki. Az aerodinamika és a hűtés optimalizálása a dinamikusan változó versenykörülmények között is nagyobb stabilitást kínál. A hajtáslánc elemeinek hosszabb élettartam szintén központi terület volt a fejlesztés során. A csapatok számára ez az evolúciós csomag mind versenyteljesítmény, mind gazdaságosság szempontjából kifizetődő, hiszen a teljes koncepció apróbb módosításai, a tengelykapcsoló és a váltó hosszabb szervizintervalluma érzékeny kiadásokat jelentenek, ugyanakkor ígéretes versenyeredményeket sejtetnek, és optimális támogatást jelentenek az amatőrök számára is. Mindegy, hogy egy csapat már rendelkezik egy második generációs Audi R8 LMS versenyautóval vagy éppen az új modellt vásárolja meg, a változtatások mindenkinek kedveznek és lehetővé teszik a már meglévő versenyautók átalakítását is.

    A párizsi világpremiert követően az Audi Sport az első ügyfélautókat novemberben adja át 398 000 eurós (áfa nélkül) áron. A korábbi modellgenerációk átalakításához szükséges evolúciós csomag 28 000 euróba (áfa nélkül) kerül. A FIA homologizációt követően a versenyautók januártól már pontokért, győzelmekért és bajnoki címekért szállnak
    versenybe a nemzetközi porondon.

  • Cicit villantott Mrs Rosberg

    Cicit villantott Mrs Rosberg

    Noha feltehetően nem ez volt a terve…

    Nico Rosberg és felesége, Vivian szeptemberben a Földközi-tengeren múlatta az időt jachtjukon, a Formentera szigetnél, mikor is egy paparazzi kiszúrta őket a távolból. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy míg Vivian Rosberg – feltehetően mit sem sejtve – öltözködött a fedélzeten, már készültek is a fotók.

    Akit érdekelnek a lesifotók, klikkeljen ide!

    A Rosberg házaspárnak egyébként két kislánya van, Naila 1, Alaia pedig már 3 éves, ő nem rég kezdett óvodába járni.

    https://www.instagram.com/p/BoJNQbWFWyT/

  • Korán kell kelni hétvégén, sűrűek lesznek a délelőttök

    Korán kell kelni hétvégén, sűrűek lesznek a délelőttök

    Újabb mozgalmas hétvége áll előttünk autósport szempontjából. A Forma-1 mezőnye Japában, a WTCR-esek pedig Kínában versenyeznek. Ezek szombat-vasárnapi közvetítési idejeit gyűjtöttük össze alább.

    Ezen kívül a Kamion Eb szezonzáró hétvégéje is most van. Sajnos ehhez nem várható semmilyen közvetítés, de ha mégis találnánk valami streamet, azt Facebook oldalunkon megosztjuk majd.

    október 6., szombat:

    M4 Sport
    4.45: Forma-1, Japán Nagydíj, 3. szabadedzés
    7.45: Forma-1, Japán Nagydíj, időmérő
    9.45: Autósport, WTCR, Kína, 1. futam

    Eurosport 1
    9.45: Autósport, WTCR, Kína, 1. futam

     

    október 7., vasárnap:

    M4 Sport
    6.45: Forma-1, Japán Nagydíj
    9.30: Autósport, WTCR, Kína, 2. futam
    10.45: Autósport, WTCR, Kína, 3. futam

    Eurosport 1
    9.30: Autósport, WTCR, Kína, 2. futam
    10.45: Autósport, WTCR, Kína, 3. futam

  • Ericsson is az IndyCarban köthet ki

    Ericsson is az IndyCarban köthet ki

    Marcus Ericcson 2019-ben a tengerentúlra teheti át a székhelyét, ugyanis elismerte, hogy számos IndyCar csapattal tárgyal egy esetleges jövő évi ülésről.

    Négy, Saubernél eltöltött év után az év végén elveszti helyét a svájci istállónál, ahol jövőre harmadik számú pilótaként fog tevékenykedni.

    A 28 éves pilóta azonban szeretne 2019-ben is versenyezni, jelenleg pedig számos lehetősége adódott, köztük az IndyCar is.

    „Számomra most a legvonzóbb lehetőséget az IndyCar nyújtja. Számos ottani csapattal tárgyalunk, és ez egy valós cél.” – mondta Ericsson.

    A svéd feltett szándéka, hogy egy magasan jegyzett sorozatban versenyezzen, így fenntartva egy esetleges 2020-as F1-es visszatérés lehetőségét.

    „A lehető legmagasabb szinten akarok versenyezni, hogy a jövőben a lehető leghamarabb visszatérjek a Forma-1-be. Ahhoz hogy ez valós legyen, együléses és gyors autókat akarok vezetni. Elnézve, hogy milyen most a motorsport helyzete, számomra az IndyCar  az egyik legjobb bajnokság.” – folytatta.

    Ericsson kijelentette, hogy nincsenek gátlásai az ügyben, hogy egy teljes szezont vállaljon az amerikai sorozatban.

    „Mindig is követtem ezt a sorozatot, és azt gondoltam, hogy de király lenne egyszer ott versenyezni. Elképesztően jók ott a versenyek. Amikor beszélsz olyan versenyzőkkel vagy más emberekkel, akik érdekeltek ebben a bajnokságban, úgy tűnik, hogy ők nagyon szeretik. Azt mondják, hogy hihetetlen atmoszféra veszi körül őket, és a sorozat felfelé ível. Ez az a valami, ami felkeltette az érdeklődésemet.” – zárta.

    A Racer értesülései szerint a Carlin csapat lehet az, aki lehetőséget adna a svédnek, ugyanis eddig csak az egyik 2019-es versenyzőjüket jelentették be Max Chilton személyében. Miközben a másik ülésre esélyes amerikai Charlie Kimball finanszírozási problémákba ütközött.