Kategória: Fastest Slap

  • Jacques Villeneuve a NASCAR Whelen Euro Seriesbe igazol!

    Jacques Villeneuve a NASCAR Whelen Euro Seriesbe igazol!

    A Forma-1-es világbajnok, Indy 500 győztes és CART bajnok Jacques Villeneuve a NASCAR európai bajnokságában indul majd 2019-ben, a Go Fas Racing színeiben. Villeneuve két napig tesztelt december 13-14 között az Autodromo di Franciacorta pályán, Olaszországban. A cél az volt, hogy megismerkedjen az Euro NASCAR-ban használt autóval, és némi tapasztalatra tegyen szert azon versenypályán, ahol 2019-ben a második versenyhétvégéjük lesz majd. A kanadai így értékelt:

    „Jó móka volt megismerkedni az autóval, ami hasonló mint amit az amerikai NASCAR-ban vezethettem. Igazán keményen lehet vezetni, sokat dolgozhatsz az autóban, ami tetszik. Tetszik a pálya is, érdekes és jó kihívás egy versenyzőnek. Ami most számít, hogy újra egész évben versenyezni fogok, mert az egész projektben részt akarok venni, és célom van az egész szezonra. Már nagyon várom az első versenyt 2019-ben!”

    A modern motorsportos korszak egyik legkülönlegesebb figurája, Jacques Villeneuve 1997-ben lett F1-es bajnok, 1995-ben nyerte meg az Indianapolis 500-at és az IndyCar bajnoki címét, valamint második lett Le Mansban, a 24 órás versenyen. A három fő NASCAR ligában is versenyzett már, valamint a kanadai lokális változatban. Ő lesz az első Forma-1-es világbajnok, aki teljes szezont tölt el majd az Euro NASCAR-ban, ami az egyik legjobb túraautós jellegű sorozat Európában.

    Jerome Galpin, a NASCAR Whelen Euro széria elnök-vezérigazgatója is érthetően lelkes:

    „Az, hogy Jacques is velünk tart, jó hír mindenkinek, aki résztvevője az Euro NASCAR-nak: a rajongóknak, a partnereknek, a csapatoknak, és a versenyzőknek is! Fejlődik a széria, és azokat vonzza, akik a nyers versenyzést szeretik, akár legyen szó világbajnok versenyzőről, vagy azon szurkolókról, akik megjelennek a versenyeinken. A 2019-es szezon lehet majd a legizgalmasabb európai sorozat!”

    Villeneuve komoly fegyvertény lesz a Go Fas Racing életében. A csapat 2018-ban debütált Európában, és az első versenyüket meg is nyerték Brands Hatchben, valamint hazavitték a legjobb újoncnak járó díjat. A csapat tulajdonosa, Alain Lord Mounir így nyilatkozott:

    „Izgalmas időszak előtt állunk, hiszen egy korábbi Indy 500 győztes, és Forma-1-es világbajnok csatlakozik a Go Fas Racinghez, és úgy érezzük, hogy Jacques tehetségével és a csapattal akár van esélyünk arra, hogy megnyerjük a NWES bajnoki címét is.”

    A 2019-es NASCAR Whelen Euro Series első futamát Spanyolországban, április 13-14 között rendezik majd a Circuit Ricardo Tormo-n. Az európai széria 7 országba látogat majd el, és hozza el az amerikai motorsportos életérzést.

  • Előállt az Aston Martin a Valkyrie pályaváltozatával is

    Előállt az Aston Martin a Valkyrie pályaváltozatával is

    Az Aston Martin és a Red Bull közös gyermekének a Valkyrienek készül már a versenypályára tuningolt változata is, amelyet Adrian Newey tervezett. Az új járgánynak az Aston Martin Valkyrie Pro nevet adták, utalván arra, hogy a Prodrive csapata indult a brit márka autóival a WEC-ben, és az utcainál természetesen sokkal erősebb és könnyebb lesz, valamint az aerodinamikáján is fejlesztetnek majd.

    A pályára való Valkyrie szintén Michelin versenypapucsokat kap, a karbon fékjeit pedig a WEC-ből és a Forma-1 technológiájából származtathatjuk. Newey, aki az egész Valkyrie terv mögött áll, már ezen fázisban is a teljesítmény maximalizáláson törte a fejét:

    „Miközben a kiemelkedő teljesítményre törekszünk, mindig is különösen fontos volt nekem az, hogy a Valkyrie egy igazi utcai autó is legyen, ami jelent némi korlátozást. A pályára való Valkyrie AMR Pro esetében teljes a szabadság, ahol nem kell már ilyen keretek közé szorítani magunkat.”

    Az Aston még adós azzal, hogy a pályás verzió pontos adataival szolgáljon, de a hibrid 6.5 liereres V12-es Cosworth motorral szerelt autó közel 400 km/órás sebességre, valamint 3.3G-s kanyarban ható erőre lesz képes. Az autó inkább pályanapokra lesz alkalmas, mint hogy külön márkakategóriát hozzanak létre neki, persze a leendő tulajdonosok nem lesznek letiltva a versenyzésről.

    Eddig már 25 Valkyrie AMR Pro került már eladásra előzetesen, miközben az utcai autóból már 150. Jövőre év végén kerülhet sor az első értékesítésekre.

  • Usain Bolt belekötött Lewis Hamiltonba!

    Usain Bolt belekötött Lewis Hamiltonba!

    A világcsúcstartó Usain Bolt sportpályafutása lezárása óta már több dologba is belekóstolt. Ezúttal elment a haverjaival egy gokart pályára lazulni, ahol annyira belejött a dologba, hogy úgy döntött, üzen Lewis Hamiltonnak is, egy „Lewis who?” pólófelirat formájában. Will Claye a hármasugrás bajnoka ugyan megfogalmazta azon igényét, hogy lehet, hogy érdemes lenne tanácsot kérnie a „komoly” megmérettetésben Hamiltontól, de Bolt nem tűnt valami lelkesnek a háttérben, sőt inkább mutogatott…

    Feszülten várjuk az,t hogy Lewis reagál-e erre a „megkeresésre”…

    https://www.facebook.com/20242388857/posts/10158070564903858/

  • Alonso visszatérésre az Indy 500-ra világszerte népszerűsíti a szériát

    Alonso visszatérésre az Indy 500-ra világszerte népszerűsíti a szériát

    Mark Miles, az IndyCar első embere szerint Fernando Alonso Indy500-as szereplése segíti a széria elterjedését is világszerte.

    Az IndyCar egy kis lendületet kapott ezzel, ezt fejtette ki Miles egy podcastben.

    „Alonso visszatérése óriási” – mondta. „Ezzel nem csak az Indy500, de az IndyCar is nagyobb figyelmet kap Spanyolországban, sőt az egész világon. Ez pedig véleményem szerint növekedéshez, nagyobb befektetésekhez vezet.”

    Miles szerint egyre több nemzetközi csapattulajdonos és versenyző érdekelt a szériában, természetesen az amerikaiak mellett. Arra is kitért, hogy nagy mértékben hozzájárulna a fejlődéshez egy két fontos piacon tartott, sikeres nemzetközi verseny. Ott van például az Ausztráliában található Surfers Paradise versenypálya, amelyen a ChampCar 2007-es megszűnéséig versenyzett. Egy évvel később az IndyCar ChampCarral való egyesülése után még futott egy bajnokságon kívüli versenyt, ám azóta nem tértek vissza oda. A futam felélesztése érdekében találkozott tehát Miles Queensland állam első emberével, Annastacia Palaszczukkal.

    „Lenyűgöző volt” – mondta Miles az elnökasszonyról. „Első kézből van tapasztalata, milyen jó verseny van és volt az IndyCarban.”

    Miles elmondta, Palaszczuk úgy hiszi, hogy prioritás lenne egy ekkora látványosság és ilyen remek esemény hatása az ottani piacra. Szerinte a „lelkesedés többet nyom a latba, mint az akarat” a verseny megvalósítása szempontjából: „A cél elrendezni a dolgokat jövő februárra, majd bejelenthetjük, hogy 2020-tól visszatérünk.”

    A bajnokság a közvetítési jogok nemzetközi eladását is saját kézbe vette, ez is segíteni fog a széria első embere szerint.

    „Úgy döntöttünk, inkább nem adjuk el az összes nemzetközi közvetítési jogot az ESPN-nek, hanem mi magunk intézzük mostantól ezt is. Ez az oka, amiért ennyiszer ülök repülőbe ezekben a hónapokban. Ez lehetőséget ad, hogy megismerjük a nemzetközi partnereinket, hogy dolgozzunk azon, miként kapják meg a tartalmakat. Segít, hogy hozzáférhessünk egyes országok pilótáihoz, vonzó videókat készítsünk a rajongóiknak. Ezek mind azon stratégia részei, mellyel a sport értékét szeretnénk növelni.”

  • Alonso korábbi csapattársa csatlakozott a spanyol világbajnok divatmárkájához

    Alonso korábbi csapattársa csatlakozott a spanyol világbajnok divatmárkájához

    Nelson Piquet Jr., Fernando Alonso korábbi Forma-1-es csapattársa a Kimoa divatmárka nagykövete lett.

    Piquet 2008-ban debütált a száguldó cirkuszban, de másfél évet követően, 2009 közepén távozni kényszerült a Renault csapatától gyenge teljesítménye miatt. A brazil versenyzőt Romain Grosjean váltotta, aki azóta is az F1-es mezőny tagja.

    Piquet jelenleg a Formule E-ben vitézkedik, ráadásul az elektromos sorozat első bajnokának mondhatja magát, miután a 2014/2015-ös szezonban ő szerezte a legtöbb pontot.

  • Így szól az Aston Martin Valkyrie V12 motor!

    Így szól az Aston Martin Valkyrie V12 motor!

    Az Aston Martin kiadta az első képeket és hangfoszlányt a V12 motorjukból, amely az Adrian Newey által tervezett Valkyrie autójukat hajtja majd. A motort pedig a Cosworth építette, teljesítmény szinten pedig képes az 1000 lóerőre, amit tud nagyjából egy mai F1-es motor is. Ennek ellenére jó távol is áll egy mai Forma-1-es erőforrástól, hiszen kétszer annyi henger dolgozik benne, nem turbós, és 6.5 literes szemben a királykategóriában használt 1.6 literrel. A fordulatszámot 11.000-re limitálták, így ezek a paraméterek inkább egy 90-es évek F1-es motorjának felelnek meg inkább.

    A cég közleménye szerint a titán szelepekkel is felvértezett motor súlya kétszer annyi, mint egy olyan 3 literes V10-es egykori F1-es Cosworth motoré, mint amiket a 2000-es évek közepén szokhattunk meg a száguldó cirkuszban. A maga 206 kilójával még így is hihetetlenül könnyű lesz.

    Hibrid hajtást azért ez a rendszer is kap majd az Aston Martin Valkyrie-ben, és hogy ez hova növeli tovább majd a teljesítményt, arról majd csak később adnak tájékoztatást. A Valkyrieből 150 darabos szériát terveznek, az első kész példányok megjelenhetnek már 2019-ben is az utakon. 25 pályára is alkalmas AMR Pro verzió is készül majd. A várható ár 2.5 millió font körül lesz.

  • Az FIA támogatja a mozgássérült versenyzők integrálódását a motorsportba

    Az FIA támogatja a mozgássérült versenyzők integrálódását a motorsportba

    Az FIA elfogadta a WMSC (World Motor Sport Council) Fogyatékossággal és Akadálymentességgel foglalkozó Bizottságának előterjesztését, mely szerint a motorsportot elérhetőbbé kell tenni a mozgássérült versenyzők számára is.

    A Bizottság idén alakult meg Nathalie McGloin elnökletével, aki melltől lefelé béna, mindemellett versenyző.

    Az FIA Szentpéterváron tartott múltheti ülésén egyhangú támogatással elfogadta az indítványt, és bemutattak egy olyan útlevelet is, mely könnyebbé teszi a mozgássérült versenyzők külföldi eseményeken való megjelenését, felvázolván hogyan tudnak licenszt szerezni és meghatározni, hogy milyen szinten vannak.

    Egy új alkalmassági igazolást is bemutattak az autókhoz a mozgáskorlátozott versenyzők számára, hogy az ellenőrök információt kaphassanak arról, hogy az adott jármű megfelel-e a biztonsági előírásoknak és hogy a módosítások nem jelentenek versenyelőnyt is.

    „Nagy lépéseket tettünk idén és a támogatás, amit az elnöktől (Jean Todt) és minden FIA munkatárstól kaptam, nagy magabiztosságot ad nekem ahhoz, hogy 2019-ben és az után további fejlődést érhetünk el.” – mondta McGloin. „A motorsport jövőjét örökre átformájuk ezekkel a rendkívül pozitív előrelépésekkel.”

    https://www.instagram.com/p/Bl3XGoehG-J/

    https://www.instagram.com/p/BpxKgd8hzX-/

  • A Volkswagen ID. R-t két alkalommal választották az „Év versenyautójává“

    A Volkswagen ID. R-t két alkalommal választották az „Év versenyautójává“

    Minden eddigi rekordot felülmúló teljesítmény a legendás Pikes Peak-i hegyi versenyen,  teljesen elektromos hajtáslánc és látványos külső – a Volkswagen ID. R  már rászolgált a legjobb jelzőkre. Az 500 kW-os, 680 lóerős prototípust két alkalommal koronázták meg, mint az „Év versenyautóját”: a német Auto Bild Motorsport szaklap és az angol BBC Top Gear autós magazinja ítélte oda a díjat.  A két tekintélyes és nagy példányszámú  magazin elismerése a pályán elért sikeres évet zárja.

    Június végén, a francia  Romain Dumas új világrekordot állított fel 7:57.148  perces idővel az ID.R-rel Pike Peaksben a „Verseny a felhőkbe” nevű versenyen. Ezzel 16 másodperccel volt jobb a korábbi rekordnál a rendkívül nagy igénybevételt jelentő, 19.99 kilométeres hegyi emelkedőn. Ez a diadal az ID. R-t, az első teljesen elektomos hajtású versenyautót olyan sportversenyen vitte a csúcsra, ahol a hagyományos belső égésű motorral hajtott gépkocsik is szerepeltek. Az ID. R az ID.  család előfutára, amelyet a Volkswagen 2019-ben vezet majd be.

    „Az ID.R-rel két célt kívántunk elérni. Új rekordot szerettünk volna felállítani a Pikes Peak versenyen, és meg akartuk mutatni, hogy hogy mennyire dinamikus és erőteljes lehet az elektromos hajtás.” – mondja Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója, aki a díjat az Essen-i autószalonon rendezett hivatalos gálán vette át az Auto Bild Motorsport képviselőjétől. Ami a sportbeli eredményt illeti, messze meghaladtuk várakozásainkat, és a verseny történetében az eddigi leggyorsabb „feljutást” valósítottuk  meg a Pikes Peak-en. Ezzel egy időben az, hogy  a két népszerű magazin Németországban és  Nagy Britanniában is elismerte az erőfeszítésünket  és az ID. R-t az „Év versenyautójává” koronázták, aláhúzza a tényt, hogy célkitűzésünket kommunikációs szempontból is elértük. Nagyon örülünk a díjaknak.”-tette hozzá a Volkswagen Motorsport igazgatója.

  • Profi kerékpárcsapat partnere lett a McLaren

    Profi kerékpárcsapat partnere lett a McLaren

    A McLaren Group 2019-től ötven százalékos résztulajdonosa lesz a Bahrain Merida országúti kerékpárcsapatnak, melynek a legnagyobb sztárja a 2014-es Tour de France győztes Vincenzo Nibali.

    A McLaren Applied Technologies és a Bahrain Merida együttműködése technikai és kereskedelmi jellegű lesz. A megállapodást megkönnyítette az a tény is, hogy mind a McLaren és mind a Bahrain Merida a bahreini királyi család kezében van.

    „Versenyzés, technológia és emberi teljesítmény a szíve mindannak, amit mi a McLarennél csinálunk. Korábban már voltunk érdekeltek a kerékpársportban, és folyamatosan figyeltük a lehetőséget, hogy újra jelen legyünk.” – kezdte John Allert, a McLaren merketing főnöke.

    „A Bahrain-Merida teljesen illik a mi elképzeléseinkhez, ambíciónkhoz, kiváló jövőképük van. Az elkövetkezendő hónapokban fáradhatatlanul fogunk dolgozni, hiszen tudjuk, hogy a kerékpársport a világ egyik legjobb sportolóit és csapatait vonultatja fel. Amit a Bahrain Merida elért az elmúlt bő két évben az lenyűgöző. A velük való közös munka nagyon izgalmasnak ígérkezik.” – folytatta.

    A McLaren Applied Technologies korábban már dolgozott együtt a szintén World Tour csapattal, a Sky-jal. Közösen készültek a 2012-es londoni olimpiára is.

    Ezen kívül mg az amerikai kerékpár gyártóval a Specialized-dal és piacra dobtak egy S-Works+McLaren Venge típusú kerékpárt is, amivel Mark Cavendish 2011-ben szép sikereket ért el.

    Allert azt viszont még nem tudja megmondani, hogy a McLaren milyen hatással lesz a csapat teljesítményére.

    „Nem azzal a mondattal indítunk, hogy ’mindenki más rosszul csinálta, mi jól fogjuk csinálni.’ Olyan területeket keresünk, ahol különbségeket tudunk kialakítani. Ez a folyamat december 12.-én elindult.” – zárta.

  • Lowe: A Forma-1 nélkül ma nem létezne a Tesla

    Lowe: A Forma-1 nélkül ma nem létezne a Tesla

    A Williams technikai igazgatója úgy hiszi, hogy a Forma-1 tette lehetővé a hétköznapokban az elektromos autók elterjedését.

    Lowe erőteljesen osztja azt a nézetet, miszerint a jelenkori elektromos autók trendje nem alakulhatott volna ki a Forma-1 nélkül.

    „Két évvel a KERS 2009-es bevezetése előtt még nagyon úgy tűnt, hogy bármiféle elektromos megoldás teljességgel kizárt, ugyanis akkor minden a lendkerekes megoldásból indult ki.” – utalt rá Lowe, hogy 2007-ben még a lítium-ionos akkumulátorok nem tudtak elegendő energiát tárolni a méretükhöz képest, ezért a mechanikai energiában bíztak.

    A Forma-1-ben azonban szélsebesen változtak és fejlődtek a követelmények.

    „Ezután sikerült százszorosan is túllépni a teljesítménysűrűségre vonatkozó elvárásokat. Ezen ok miatt gondolom azt, hogy manapság már teljesen normális, hogy Teslák közlekednek az utakon. Szükség van erre a teljesítménysűrűségre az elemeknél, akkumulátoroknál, amik szintén a Forma-1-ből jöttek.” – folytatta Lowe.

    Tulajdonképpen az autóversenyzés egy követendő példa a technikai fejlődés az innováció számára. „Napjainkban erről könyveket írnak.” – tette hozzá.