Kategória: Fastest Slap

  • Nagy siker volt a GP Ice Race

    Nagy siker volt a GP Ice Race

    Az elmúlt hétvégén rendezték meg hosszú idő után újra a GP Ice Race-t Zell am See-nél. Az esemény nagy siker volt, a fagypont alatti hőmérséklet ellenére több ezren nézték meg a több, mint 130 versenyzőt, a történelmi és modern versenyautókat.

    A versenyt azelőtt 1937 és 1974 között rendezték meg. A nem mindennapi versenyen a síléces embereket nem kutyák, vagy lovak húzták, hanem autók – ezt skijoringnak nevezik- , de külön autóversenyek is voltak a jégen. A különleges autóversenyt Vinzenz Greger és Ferdinand Porsche álmodták meg.

    Az eseményen olyan neves személyek is jelen voltak, mint a kétszeres rali-világbajnok Walter Röhrl, Hans-Joachim Stuck, Mark Webber, Dr. Wolfgang Porsche (a Porsche AG felügyelőbizottságának elnöke), Herbert Diess a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke, valamint az Audi, Porsche, Škoda és Volkswagen motorsport igazgatói. Ezen kívül az esemény fényét David Hasselhoff emelte.

    A modern raliautók versenyében Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) és Romain Dumas (Volkswagen Polo GTI R5) vívtak szoros csatát,végül pedig Kopecký nyert.

    A buggy-k versenyét Josef Vögel nyerte. A kétkerék meghajtásó túra-/raliautók kategóriájában a korábbi osztrák ralibajnok Kris Rosenberger győzedelmeskedett

    Az 1998 előtt épített Old- és Youngtimerek csoportjának győztese Manfred Nothdurfter nyert egy Subaru Imprezával.

    A skijoring legjobbjai Martin Zeller (Mitsubishi Lancer Evo 9) és a vele síelő Jürgen Stock voltak.

    A 4WD túraautók csoportjában Helmut Hauser volt a legjobb egy Mitsubishi Lancer Evo 10-zel.

    Nem csak versenyek voltak azonban, Hans-Joachim Stuck például bemutatta a legendás, 1938-as Auto Union Typ C-t egy történelmi autókat felvonultató kiállítás keretében, Walter Röhrl pedig elvitt egy körre egy Audi Sport Quattrót és Porsche Cayman GT4-est is.

    Jelen volt továbbá René Rast egy Audi RS5 DTM-mel, és Daniel Abt a Formula E bajnok Audi e-tron FE04-gyel.

    A Volkswagen kiállította a teljesen elektromos ID. R-t, mely új Pikes Peak rekordot döntött 2018-ban. A Volkswagen az eseményen azt is bejelentette, hogy az a céljuk, hogy megdöntsék a Nordschleifén az elektromos autók rekordját.

    A rali sztár Jochi Kleint meghajtott egy VW Golf 2 GTI-t és az 1987-es VW Golf 2 Pikes Peaket, a német ralibajnok Matthias Kahle pedig egy 140 lóerős hátsókerekes Škoda 130 RS-t vezetett.

    De a közönség láthatott egy Red Bull NASCAR autót és és két KTM X-Bow-t is.

    A vintage autók között jelen volt egy Porsche 550 Spyder, mely a „James Dean Porsche” becenevet viseli.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”206″ gal_title=”2019 GP Ice Race – Zell am See”]

  • Mexikói győztest avatott a Race of Champions

    Mexikói győztest avatott a Race of Champions

    A mexikói Benito Guerra és a francia Loic Duval jutott a döntőbe a Race of Champions egyéni versenyében, végül pedig a hazai közönség előtt versenyző Guerra tudott győzedelmeskedni.

    Először fordult elő, hogy Sebastian Vettel sem egyéni, sem csapatversenyben nem tudott diadalmaskodni ROC-on, mikor részt vett azon. Sőt ma még honfitársa, a ROC-on első alkalommal résztvevő Mick Schumacher is jobban szerepelt nála, noha a döntőbe ő sem jutott be.

    Ennek ellenére egy kis vigasz Vettel számára, hogy a ROC Skills Challenge győztese ő lett.

  • Szoktatok batakozni? És úgy, ahogy Beitske csinálja?

    Szoktatok batakozni? És úgy, ahogy Beitske csinálja?

    A versenyzők gyakran szokták batakozással edzeni a reflexeiket, Fernando Alonso olykor ki is posztolja, hogy milyen jól megy neki.

    A minap a 23 éves Beitske Visser, a W Series egyik versenyzőjelöltje mutatja meg, hogy ő milyen nehezítéssel batakozik.

    https://www.instagram.com/p/Bsvz4XLFVjZ/

  • Vettel és Mick Schumacher a dobogón, de nem a legtetején

    Vettel és Mick Schumacher a dobogón, de nem a legtetején

    Tegnap már beszámoltunk a 2019-es Race of Championsról, melyet a Team Nordic, azaz Tom Kristensen és Johan Kristoffersson párosa nyert Sebastian Vettellel és Mick Schumacherrel szemben.

    „Bejutottunk a döntőbe Sebastiannal, de veszítettünk a Nordic csapat ellen, azonban így is nagyon boldogok vagyunk” – rta Instagram oldalán a Ferrari utánpótlásprogramjának német versenyzője, Mick Schumacher.

    Vettel így véleményezte a tegnapi tornát: „Mick és én büszkék lehetünk arra, amit ma tettünk. Nagyszerű lett volna hazavinni a trófeát, azonban soha nem könnyű végigverekedni magad a ROC-on. Jó munkát végeztünk. Nem szégyen Tom és Johan ellen veszíteni, világklasszis versenyzőkről beszélünk. Egyszerűen túl gyorsak voltak ma. A finálében jól éreztem magam a ralikrossz autóban, de Tom egy kicsit gyorsabb volt.”

    https://www.instagram.com/p/Bs1zbPKHH6G/

  • Új színekben Marcus Ericsson

    Új színekben Marcus Ericsson

    Marcus Ericsson, az Alfa Romeo-Sauber korábbi Forma-1-es versenyzője idén az IndyCar sorozatban, a Arrow Schmidt Peterson Motorsports csapat színeiben fog versenyezni.

    A svéd versenyző csapattársa James Hinchcliffe lesz, tegnap Denverben pedig új fekete-sárga festésű Dallara-Hondájuk mellett a versenyzői overáljukat is bemutatták.

    https://twitter.com/ArrowGlobal/status/1086314781349474309

    https://twitter.com/ArrowGlobal/status/1086669634789666817

     

     

  • ROC: Kristensenék nyerték a Nemzetek Kupáját

    ROC: Kristensenék nyerték a Nemzetek Kupáját

    Ma került sor a 2019-es ROC Nations Cupra, vagyis a nemzetek kupájára, melyen a versenyzők nemzetiségük szerint párba rendeződve alkottak kétfős csapatokat.

    Az elődöntőbe a németek (Sebastian Vettel és Mick Schumacher), és a brazilok, (Lucas di Grassi és Helio Castroneves), valamint a mexikói csapat ( Esteban Gutierrez és Patricio O’Ward) és a Team Nordic (Tom Kristensen és Johan Kristoffersson) jutottak.

    Az első elődöntőben előbb Vettel és Di Grassi mérkőztek meg egymással, ROC Carral. A párharcot Vettel nyerte.
    A következő körben Castroneves és Schumacher mérte össze erejét, egy-egy RX Supercar Lite-tal. Schumacher nyerte a párbajt, mellette pedig novere, Gina Maria ült az autóban. Ezzel pedig az első elődöntőből tovább is jutott a német páros.

    A második elődöntőben Kristensen kezdett Gutierrez ellen, ROC Carral, a csatát pedig Kristensen nyerte.
    Kristoffersson O’Warddal csapott össze a rallycross autóban, és nyert is, ezzel pedig a Team Nordic jutott tovább.

    Végül tehát Team Germany és Team Nordic jutott a döntőbe.

    A döntőben Vettel kezdett Kristensen ellen a rallycross autóval, és alig két tizeddel Vettel haladt át előbb a célvonalon. Célba érés után le is állt a német, valami gondja volt talán a kormányzással, de aztán folytatni tudta a versenyt. Következett a visszavágó. Ez esetben kilenc tizeddel Kristensen volt a gyorsabb. A visszajátszásból kiderült, hogy a célegyenesbe érvén Vettel autójának bal első kereke elkapott egy reklámszalagot. Átültek egy másik autóba és következett kettejük döntője, melyet Kristensen nyert.

    A döntő második fordulójában Mick Schumacher csapott össze Kristofferssonnal egy-egy Vuhl 05 ROC Edition 2019 volánja mögött. Az első futam nagyon szoros volt, két századdal nyerte Schumacher.

    A döntő utolsó fordulójában Schumacher állt ki Kristensen ellen egy KTM X-Bow-val; utóbbi nyert. Majd Kristensen a visszavágón is győzni tudott. Ezzel pedig a Team Nordic lett a ROC Nations Cup 2019-es győztese!

    Az egyéni versenyre holnap, magyar idő szerint este 20.00-kor kerül majd sor.

  • Összeállt a Vettel-Schumacher páros

    Összeállt a Vettel-Schumacher páros

    Ezen a hétvégén kerül sor a 2019-es Race of Championsra. Ma a Nations Cup, holnap pedig az egyéni versenyre kerül sor. Magyar idő szerint mindkét nap este 20.00-kor indul a program.

    Az eseményt magyar tévécsatorna nem közvetíti. Aki más országban tartózkodik, ide kattintva megnézheti, hogy az adott országban van-e tévés közvetítés.

    Online streamen azonban követhető lesz a verseny, ha alább görgettek, ezt is megtaláljátok.

    Előbb azonban megmutatjuk, hogy fest egy csapat újra Vettel és Schumacher, noha Michael helyett immáron Mick alkotja Sebastian Vettellel a német csapatot.

    Michael Schumacher és Vettel korábban hat alkalommal vettek részt együtt a ROC-on, és mind a hat alkalommal győzelmet szereztek a nemzetek kupáján. Vajon idén Mickkel is sikerül?

    A csoportbeosztásokat ide kattintva nézhetitek meg.

    https://www.instagram.com/p/Bs0fXkQBGE6/

    A közvetítés itt lesz elérhető:

  • IndyCarban és Le Mans-ban is indulhat idén Wehrlein

    IndyCarban és Le Mans-ban is indulhat idén Wehrlein

    Az Autosport értesülései szerint a Ferrari újdonsült szimulátorpilótája Pascal Wehrlein idén IndyCar futamokon és a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz állhat.

    Wehrlein, aki a Manor és a Sauber színeiben két szezont is lehúzott a Forma-1-ben tavaly év végén szakított az őt régóta támogató Mercedesszel, és elfogadta a Ferrari ajánlatát, mint fejlesztőpilóta.

    A szerződés részeként a német pilóta csatlakozhat majd a Ferrari GTE programjához a WEC-ben és indulhat majd az idei Le Mans-i 24 órás viadalon is.

    Ezen kívül a 24 éves versenyző még tárgyal egy lehetséges IndyCaros szerződésről is, ám nem tud majd minden futamon indulni a tengerentúlon, mert az Indianapolisi 500 mérföldes verseny ütközik a Formula E berlini fordulójával, ahol a Mahindra színeiben lesz jelenése.

    „Indulhatok majd még másik két sorozatban is. Az egyik Európában a másik pedig Amerikában lesz.” – jelentette ki Wehrlein a „Starting Grid” nevű Forma-1-es podcastben.

    Ugyan Wehrleint a Ferrari még hivatalosan nem jelentette be, de az olaszoknak Kvyat és Giovinazzi távozásával szükségük van egy versenyzőre a szimulátorban. A német pilóta maga sem erősítette meg, de sejtelmesen annyit elmondott, hogy beszélt már erről a Ferrarival.

    „Az igaz, hogy beszéltünk már erről és ez meg is valósulhat.” – mondta sokat sejtetően a Ferraris szerepvállalásról.

    A 90 perces interjú sorén Wehrlein azt is elmondta, hogy azért választotta a Formula E-t, mert a naptárja lehetőséget ad arra is, hogy máshol is kipróbálhassa magát. Illetve azt is elmondta, hogy visszautasította a Mercedes hároméves ajánlatát, hogy legyen a HWA versenyzője, mert a szerződésben nem lett volna kilépési záradék, így ha egy F1-es csapat hívta volna, akkor nem tudott volna váltani.

  • Brown bízik abban, hogy egy tapasztalt csapat a győzelemhez segíti Alonsót az Indy500-on

    Brown bízik abban, hogy egy tapasztalt csapat a győzelemhez segíti Alonsót az Indy500-on

    Zak Brown úgy gondolja, hogy a tapasztalt szakemberekből álló csapat képes lesz Fernando Alonsót az első helyig repíteni az idei Indy500-on.

    A McLaren és Alonso 2017 után visszatérnek a Brickyardra, a spanyol azzal a reménnyel teszi mindezt, hogy ez lesz a 2019-es szezonjának fénypontja. A kétszeres F1-es világbajnok tavalyelőtti debütálásán elképesztő sebességről tett tanúbizonyságot, ám végül egy motorhiba megfosztotta a győzelem, vagy legalább egy jó eredmény esélyétől.

    Akkor a McLaren az Andretti Hondával működött együtt, most viszont külön csapatként feszülnek neki a kihívásnak a korábbi Force India csapatfőnök, Bob Fernley vezetésével. Ne feledkezzünk meg Gil de Ferranról sem, aki a McLaren sportigazgatója, és ha valakinek, neki van tapasztalata az ötszáz mérföldesről, hiszen már nyert futamot Indianapolisban.

    „Indianapolis nehéz, keményen megbüntet minden hibáért” – magyarázta Brown. „Korábban volt példa rá, hogy a Rahal, a Penske vagy épp a Scmidt Peterson Racing – tavaly Hinchcliffe-el – lemaradt a futamról, mert nem tudott kvalifikálni, szóval jól be kell lőni a dolgokat. Próbálunk a verseny megnyerésére gondolni a nem kvalifikálás helyett, bár ez két szélsőséges kimenetel. Nálunk van Gil de Ferran, aki nyert már itt párszor, majd csapatot is irányított, tehát van tapasztalata gazdagon. Bob Fernley feladata az lesz, hogy mindent összerakjon, a régi szép időkben ő is volt az Indy-n. Azért hoztuk, mert van tapasztalata csapatvezetésben, emellett ismeri az Indyt is. Ő felelős azért, hogy meggyőződjünk a helyes emberek leszerződtetéséről.”

    A teljes részletekkel a McLaren még adós az Indy500-as kiruccanás kapcsán, viszont Brown most elárulta, hogy még több tapasztalt szakembert szeretnének a csapatukban tudni, és még a Wokingban dolgozó személyek közül is választanak.

    „További csapattagok nem kerültek még bejelentésre, de érkezik egy mérnök, aki az elmúlt 15 évben négyszer is nyert az Indy500-on. Nagyon elismert. Megkaptuk azt a vezetőmérnököt is, aki Fernandóval dolgozott 2017-ben, hiszen Michael [Andretti] volt olyan kedves, hogy ezt lehetővé tette. Van tehát pár tapasztalt dolgozónk és vannak olyanok is, akik felnyújtják a kezüket, és azt mondják, hogy szeretnének részt venni az IndyCar programban, vagy már részt vettek azon korábban. Tudom, hogy nehéz lesz, de magabiztos vagyok és szerintem jól dolgozunk majd, ezzel megadva Fernandónak az esélyt a győzelemre.”

  • Jenson Button apa lesz!

    Jenson Button apa lesz!

    2009 Forma-1-es világbajnoka, Jenson Button Instagramon adta hírül, hogy apa lesz.

    Button két év után, tavaly nyáron jegyezte el kedvesét, a bikinimodell Brittny Wardot, az esküvőt pedig idén nyárra tervezték, de ahogy Brittny fogalmazott:

    „A baba nem tudta kivárni az esküvőt, úgy döntött, hogy korábban bejelentkezik. Jenson Button és én nagyon boldogok vagyunk, hogy bejelenthetjük, hogy idén nyáron érkezik a baby Button.”

    Mivel a „he” szót használta, azt is tudni lehet, hogy kisfiút hord a szíve alatt.

    „Brittny és én örömmel jelentjük be, hogy új taggal gyarapodik a család, akinek már meg is van az első ülése! Nézzétek, milyen kényelmesen van!” – írta Button, talán arra utalva, hogy az ultrahang képen a baba hasonló pózban látható, mint egy versenyző a versenyautóban.

    https://www.instagram.com/p/BswfccMhuFt/