Az utóbbi időben viszonylag gyakran havazott az országban, így a hólepel a Hungaroringet is beterítette. A magyar versenypálya igazán látványos drónos felvételt tett közzé a hólepte Ringről.
https://www.instagram.com/p/BtOX4B2BzTz/

Az utóbbi időben viszonylag gyakran havazott az országban, így a hólepel a Hungaroringet is beterítette. A magyar versenypálya igazán látványos drónos felvételt tett közzé a hólepte Ringről.
https://www.instagram.com/p/BtOX4B2BzTz/

A Gymkhana TEN sztárja, Ken Block régóta a Ford-pickupok szerelmese. Egy ilyen autón tanult vezetni, egy Ford-pickuppal csinálta meg élete első gumiégetését, és legutóbbi videójában is szerepel egy 1977-es Ford F-150.
A “Hoonitruck” gépházában ugyanaz az ikerturbós, 3,5 literes V6-os EcoBoost motor dübörög, mint a Ford GT-ben, csak éppen 900 lóerősre piszkálták fel a blokkot, amihez el kellett készíteni az autóipar történetének legnagyobb 3D fémnyomtatású alkatrészét, ami valaha is bekerült egy működő autóba.
A projekt globális együttműködéssel valósult meg. A Ford Performance mérnökei az USA-ban motorteljesítmény-szimulációkat futtattak, közösen dolgozva európai Ford-kutatómérnökök egy csapatával az alkatrész megtervezésén és szerkezeti elemzésén. A németországi RWTH Aachen egyetem munkatársaival együttműködve építette meg a csapat azt a bonyolult formájú alumínium szívócsonkot, ami a turbótöltőktől a hengerekhez szállítja a levegőt.
https://www.youtube.com/watch?v=6GsuRCGEZno
“Szerencsések vagyunk, amiért rendelkezésünkre áll ez a hihetetlen technológia, bár ez a projekt most tényleg erősen próbára tett minket és a számítástechnikai hátterünket is. A szívócsonk bonyolult, hálószerű struktúráját nem lehetett volna elkészíteni a hagyományos gyártási eljárásokkal,” mesélte Raphael Koch, a Ford Európa fejlett anyagok és eljárások részlegének mérnöke.
A 3D nyomtatás egy szerszámgépek nélküli gyártási módszer, amely lehetővé teszi a rugalmas tervezést, a tömegcsökkentést és a teljesítménynövelést. Ezt a technológiát általában a Ford járművek fejlesztési szakaszában alkalmazzák a különböző mérnöki ötletek tesztelésére és finomítására, valamint a szerszámok gyorsabb és költséghatékonyabb előállítására. A “Hoonitruck” közel 6 kilogrammos szívócsonkjának elkészítése öt teljes napig tartott.
“Úgy gondolom, hogy a Ford remek munkát végzett; ez a kedvenc alkatrészem az autóban. Ezt semmilyen más módszerrel nem lehetett volna legyártani,” mondta Block.
A Ford Ranger és a Mustang 3D-nyomtatású alkatrészeiért a Ford nemrégiben megkapta a Műanyag Megmunkáló Mérnökök Szövetsége Autóipari Részlegének kitüntetését.

Fernando Alonso alig pár napja nyerte meg az egyik legnagyobb hosszútávú autóversenyt, a Daytona 24 órást, máris a következő kihíváson jár az esze. Elhintette, hogy érdekelné a rallyzás annak ellenére, hogy tavaly még azt nyilatkozta, hogy nem tartja magát elég tehetségesnek ehhez a szakághoz.
Alonso egyértelmű célja a tripla korona megnyerése, és mivel Le Mans-t és Monacót már kipipálhatta, csak az Indy500 siker hiányzik neki. Természetesen ezt idén májusban meg is próbálja elhódítani. Alonso Daytona meghódítása után (ami a Wayne Taylor Racing-es csapattársaival, Kamui Kobayashival, Renger van der Zandeval és Jordan Taylorral közösen sikerült) már elkezdett más kihívásokra is gondolni, erről beszélt az Agence France-Presse hasábjain is.
„Ez [a Daytona 24 órás megnyerése] nem része a tripla koronának, de ha nyerek Indianapolisban, akkor négyes koronám lesz. Jelenleg maximálisan az Indy500-ra összpontosítok. Szerintem más dolgokat is kipróbálhatnék, és nem csak a pályaversenyzés szakágában.”
Valószínűleg a Dakar Rallyra utalhatott ezzel a spanyol, ami egy kéthetes, majdnem 9000 kilométert felölelő autósviadal. A szóban forgó versenyt idén januárban harmadszor megnyerő, Nasser Al-Attiyah elmondta, hogy Alonso valamikor idén szeretné kipróbálni a Toyota Hiluxát. Ne feledjük azt sem, hogy Alonso a Toyota versenyzője a WEC-ben, velük nyerte meg többek között a Le Mans-i 24 órást. Viszont azt tudni kell, hogy egyelőre semmilyen hivatalos közleményt nem adtak ki az esetleges teszttel kapcsolatban.
Alonso azt bizton állítja, hogy csak ott próbál szerencsét, ahol tudja, hogy versenyképes lesz.
„Gondolkoznom, terveznem kell. Biztosnak kell lennem abban, hogy versenyképes leszek ott, ahova megyek, a megfelelő emberek lesznek körülöttem és megfelelően felkészülök. Bármilyen kaland lesz a következő, olyat nem vállalok be, ahol nem leszek versenyképes és nem lesz esélyem nyerni. A célom, hogy példátlan sikereket érjek el a motorsportban.”

Az ismert fapados repülős cég, a Ryanair teljhatalmat szerzett a Laudamotion osztrák légitársaság felett, amelyet még a háromszoros Forma-1 világbajnok, Niki Lauda alapított. A Laudamotion kedden hozta nyilvánosságra, hogy a Ryanair végzett a felvásárlással, és 100%-os tulajdonosa lett a vállalatnak december vége óta. A tranzakció összegének a mértékéről azonban hallgatnak. A Ryanair már márciusban birtokolta a részvények 24.9%-át, amit idővel 75%-ra emelt.
Az Austria Press Agency jelentése szerint a Laudamotion ügyvezető igazgatója, Andreas Gruber a bécsi reptéren egy konferencián bejelentette ugyanakkor azt is, hogy Lauda továbbra is adja személyét a légitársasághoz, miután eladta a maradék részesedését is. A cég terve most a növekedés, pilótákat és személyzetet toboroznak, valamint mérnököket. Új desztinációkat is célba vennének a bázis állomásaikról, tehát Bécsből, Stuttgartból, Düsseldorfból és Palma de Mallorcáról.

Robin Ace Räikkönen ma töltötte be negyedik életévét, ennek megfelelően édesapja posztolt is egy képet fiáról, ahogy a Batman ihlette partin pózol a tortája mellett.
Robin egyébként Räikkönen első gyermeke, ám nem az egyetlen, hiszen Robin lánytestvére, Rianna 2017-ben látta meg a napvilágot. A Jégember tehát ezzel a képpel köszöntötte kisfiát:

További négy évig Oláh Gyárfás irányítja a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget (MNASZ), miután a szombati tisztújító közgyűlésen a tagszervezetek elnöknek választották.
Az MNASZ beszámolója szerint a posztért ketten indultak, az eddigi elnökre a jelen lévő 205 tag közül 162-en, a másik jelöltre, Halavács Sándorra pedig 43-an szavaztak.
Az alelnöki pozíciót a tisztújítás után az előző négy évhez hasonlóan Major György tölti be, ő 167 voksot kapott.

Fernando Alonso elhintette, hogy a jövőben akár a NASCAR-ban is láthatjuk. Ugyan kizárta, hogy most rögtön próbálja ki magát a szériában, de egy kicsivel később elképzelhetőnek tartja.
Alonso ugye ült már NASCAR autóban, méghozzá az utolsó F1-es versenyének másnapján. A tavalyi Abu Dhabi Nagydíj utáni hétfőn a spanyol a hétszeres NASCAR bajnokkal, Jimmie Johnsonnal cserélt autót. A Chevrolet Camaro vezetése közben dönthette el magában, hogy kipróbálná magát élesben is a sorozatban.
A korábbi McLaren pilóta a mostani hétvégén épp a Daytona 24 órás versenyen szerepel, itt ismerte be, hogy mindenféleképpen érdekelné egy NASCAR lehetőség, de nem mostanában.
„A NASCAR nincs a terveim között jelenleg. Soha nem mondd, hogy soha, viszont a rövidtávú terveim közt tényleg nem szerepel, mert a nulláról kéne kezdenem, rengeteget kellene tanulnom. Az időm elég szűkös (Az Indy500 és WEC felkészülések miatt), és nem hiszem, hogy ez a megfelelő idő erre.”
Alonsónak korábbról van már tapasztalata oválpályáról (a 2017-es Indy500-as szereplés végett), ráadásul idén is rajthoz áll az ötszáz mérföldesen. Alonso tehát úgy tűnik, újabb széria történelmébe készül beleírni a nevét.

Az már egyáltalán nem meglepő, hogy Robert Kubica miatt teljes készültségben van Lengyelország, és idén bizony ellepik majd leginkább az európai pályákat a honfitársai. Nem az első „himnusz” születik a lengyelek büszkeségéről, de a legeslegújabb zeneszám igazán különleges lett. Először nem annyira adja ki, de aztán belelendülnek a rapper gyerekek, és kapja az ívet Szirotkin, Hamilton, de valami teljesen megmagyarázhatatlan oknál fogva Bottas is.
Nem is fűzünk több kommentárt a dologhoz, hallgassátok!
https://youtu.be/-VBpTfN4NUw

Egy körülbelül 313 ezer LEGO építőkockából összerakott 2017-es Forma-1-es Renault kerül licitre február 10-én, Párizsban.
A LEGO autó mellett sok más ereklyét is be lehet szerezni ezen az árverésen, többek között egy Ayrton Senna overállt is. Az aukció weboldalán minden tárgyat megtalálunk, valamint egy galériát is az említett Renault-ról, ami egyébként Nico Hülkenberg autójának mintájára készült.
Az autó több versenyhelyszínen is népszerűsítette a Renault-ot, most pedig akár 50 ezer dollárért is elkelhet, de az biztos, hogy minden bevételt az UNICEF-nek ajánlanak fel. A modellt több hónapig, három fázisban építették egy fémvázon. Pirelli gumikat találunk rajta, a vezetőülésnél pedig egy Renault kormány replikáját.

A Volkswagen elképesztő tempóban folytatja elektromos mobilitási stratégiájának megvalósítását, mind a sorozatgyártású modellek esetében, mind pedig a versenypályákon. A Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen elért rekordidő után a Volkswagen egy újabb csúcsot vett célba: 2019. nyarán elektromos sportautójával, az ID. R modellel a világ egyik legnehezebb terepén, a Nürburgring Nordschleife pályáján száll harcba az elektromos meghajtású járművek körrekordjának megdöntéséért.
Az ID. R a sportos nagykövete annak a tisztán elektromos járműcsaládnak, amelyet a Volkswagen 2020-tól tervez piacra dobni. Az ID. R motorsportos jelenléte a Volkswagen elektromobilitás iránti elkötelezettségét jelzi, és egyben megmutatja, mekkora lehetőség rejlik az elektromos járművek hagyományos körülmények között történő, jövőbeni alkalmazásában. „A Pikes Peak-i rekord után itt az idő a következő nagy kihívásra az ID. R számára: megdönteni a legjobb, elektromos autóval futott köridőt a Nürburgring Nordschleife pályáján.” – nyilatkozta a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets. „Egy körrekord a Nordschleifén órási elismerés bármelyik autó számára, legyen az sorozatgyártású modell vagy versenyautó.”
A Volkswagen ID. R finomhangolása a Nordschleife karakterisztikájának megfelelően
A nürburgringi rekordkísérlet során a továbbfejlesztett ID. R modellt két elektromos erőforrás hajtja majd, a rendszer összteljesítménye pedig 500 kW (680 LE) lesz. Az autó súlya – vezetővel együtt – kevesebb, mint 1 100 kilogramm. „Mindenekelőtt az ID. R aerodinamikáján végzünk módosításokat, hogy a Pikes Peak-i körülményektől igencsak különböző igényeknek itt a Nordschleifén meg tudjon felelni.” – tette hozzá François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. Az Egyesült Államok legendás versenyének számító Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó rajtja 2 862 méteres tengerszint feletti magasságon indul, a befutónál pedig a versenyzők elérik a 4 302 méteres magasságot. Az Eifel-hegységben található Nordschleife teljesítésénél a szint 320 és 617 méteres magasság között változik, a Döttinger Höhe hosszú egyenesének köszönhetően pedig egészen egyedi karakterisztikával büszkélkedhet az ikonikus német versenypálya. „A rekordkísérletre való körültekintő felkészülés jegyében az ID. R modellel az év elején egy intenzív teszt illetve fejlesztési programba kezdünk, amelyet különböző versenypályákon hajtunk majd végre.” – tette hozzá Demaison. A rekordkísérletre várhatóan nyáron kerül majd sor.
A Nordschleife-specialista Romain Dumas ül a volán mögött a rekordkísérlet során
A rekordkísérlet során ismét a sokoldalú tehetség, Romain Dumas foglal helyet az ID. R kormánya mögött. Ő diadalmaskodott 2018. júliusában az ID. R modellel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyén, ahol 7:57,148 perces idejével ő lett az első pilóta a verseny több, mint 100 éves történetében, aki 8 percen belül teljesítette a távot. A francia versenyző emellett már négy alkalommal ünnepelhetett győztesként a Nürburgring 24 órás versenyén. „Az ID. R modellel a Nordschleifén vezetni olyan érzés, amitől már most libabőrös leszek. Remekül kiismerem ott magam, de az ID. R versenyautó extrém gyorsulása és elképesztő kanyarsebessége miatt ugyanakkor teljesen új kihívásként élem meg a rekordkísérletet.” – nyilatkozta Dumas. „Alig várom az első tesztvezetéseket. A jelenlegi, elektromos autóval teljesített rekord megdöntése egyáltalán nem lesz sétagalopp.” A tisztán elektromos autóval felállított jelenlegi rekord 6:45,90 perc, amely kereken 185 km/órás átlagsebességnek felel meg. Az eredményt a brit Peter Dumbreck állította fel 2017-ben egy NIO EP9 volánja mögött.
A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart adta a „Zöld Pokol” elnevezést
Egy viszonylag keskeny aszfaltcsík, amely 20,832 kilométer hosszú, 75 kanyarral, gyakran meredek emelkedőkkel és lejtőkkel az Eifel-hegység erdői között: ez az 1927-ben megnyitott Nordschleife része a Nürburgringnek, amely világszerte egyedülálló és mostanáig kiemelt tesztpályája az autóipari szereplőknek. A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart tisztelete jeléül nevezte egyszer „Zöld Pokolnak”. A neves pálya többszöri korszerűsítése ellenére a Forma-1 képviselői már 1978. óra nem versenyeznek itt. Napjainkban a Nordschleife – a modern Grand-Prix pályával együtt – elsősorban a híres 24 órás verseny helyszíneként ismert. Ugyanakkor a világ számos pontjára ellátogató FIA World Touring Car Cup (WTCR) sorozat egyik házigazdájaként is szerepel a versenynaptárban. Mindkét sorozatban a Volkswagen a Golf GTI TCR modellel képviselteti magát.