Kategória: Fastest Slap

  • Sportversenyek nézésével növekszik az önbizalom, javul a hangulat és megemelkedik az izgalmi szint – ezért szeretünk szurkolni

    Sportversenyek nézésével növekszik az önbizalom, javul a hangulat és megemelkedik az izgalmi szint – ezért szeretünk szurkolni

    Nem tudunk ellenállni az izgalmaknak. Folyamatosan keressük azokat a helyzeteket, amelyekben átélhetjük az adrenalin okozta mámoros érzést, amellyel megnő az önbizalmunk és a kedvünk is jobb lesz, a versenyzés, valamint a szurkolás pedig az egyik legerősebb hangulatjavító tevékenység. Különösen igaz ez az autó- és motorsportra. Hevesi Krisztinával körbejártuk, miért szeretünk drukkolni a pálya mellett.

    Az adrenalin okozta bizsergető, energiát adó, „mindenre képes vagyok” érzés mindenki számára ismert és vágyott állapot. A kockáztatásból fakadó, a rendkívüli teljesítmény elérését támogató, a hétköznapjainkon, a megszokott mozzanatainkon túlmutató izgalom egy igen fontos mozgatórugója az életünknek. Ezért keressük azokat a helyzeteket, amelyekben átélhetjük a mámoros pillanatokat, így a versengést is.

    Az élményt ugyanakkor nemcsak résztvevőként, de külső szemlélőként is megtapasztaljuk, hiszen nézőként, szurkolóként azonosulunk a szereplőkkel. Hevesi Krisztina, sport- és szexuálpszichológus szerint különösen igaz ez az autó- és motorsportra, mivel a gép és az ember tökéletes harmóniája lenyűgöző teljesítményre képes, olyan felfoghatatlan sebességre, amibe mi is beleszédülünk, legyen szó kamionversenyről vagy rallyról.

    Őry Tamás, a FIA Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál főszervezője, aki navigátorként is részt vesz rallykon, minden egyes versenynél átéli ezt az eufóriát. „Ez az az érzés, amit nem lehet megunni. A pillanatnyi figyelmetlenség, az elkalandozó figyelem súlyos következményekkel járhat, ezért teljes összhangra van szükség, hiszen a pilóta kezében van a végrehajtás, de a navigátor irányít. Tény azonban, hogy ez méginkább emeli a tétet, méginkább vonzóvá teszi a versenyzést a sportolók és a nézők számára egyaránt.”

    Érdekes azonban, hogy más motiválja a férfit és más a nőt egy-egy összecsapás megtekintésére. A nőket az alfahím, a küzdeni tudó férfias erő csábítja a pálya közelébe, míg a férfiakat a teljesítmény, a lóerő. Azonosulnak a kedvenc versenyzővel, akit csodálnak, közel érzik magukat hozzá, számos hasonlóságot, párhuzamot felfedezve a sofőr és saját maguk között. Egyben ez a gyermekkori álom továbbálmodása is, csak már nem a matchbox autók vagy a játék kamionok hozzák lázba őket, hanem a valódi sebesség, a hangok, a dübörgés, a porfelhő.

    A szurkolás lélektana az azonosulás: együtt sírunk, nevetünk, győzünk kedvencünkkel – sikere esetén örömmámorban úszunk, elérzékenyülünk a meghatottságán. Amikor nyakába akasztják az érmet vagy átveszi a kupát, azt közös diadalként éljük meg, hisz kiszurkoltuk, és egyben jól is választottunk versenyzőt. De a psziché is hálás a küzdelemért: olimpiai versenyek és futballmérkőzések után készítettek felmérést a nemzet, illetve a csapat szurkolói körében, és az eredmény meglepően robosztus lett. A kedvenc versenyző vagy a csapat győzelme az első napokon intenzív, ám hosszabb távon is érzékelhető hangulatjavulást, illetve önbizalom-növekedést jelentett.

    „Ugyanígy igaz lehet ez egy több állomásos Európa-bajnokságon is. A nemzetközi porondon való békés megmérettetés, továbbá az elért sikerek által egy nemzet hangulata, büszkesége emelhető. Számunkra is mindig motiváló és erőt adó érzés, amikor több hónapos versenyidőszak után végre hazai pályán szerepelhetünk” – mondta Őry.

    Természetesen a versenyzőt is spannolja, ha hazai pályán futhat, de a saját szurkolók jelenléte idegenbeli versenyeken is biztonságot, támaszt, bizalom élményt ad. Buzdít, bátorít, otthoni környezetet teremt bárhol a világban. Megtámogatja a versenyző önbizalmát az „itt vagyunk veled” üzenete, hitet tolmácsol felé, és azt, hogy: szeretünk, szurkolunk, bízunk benned! „Küldjük az Erőt!”

    Ezt a hangulatot élthetjük át az idén ötödik alkalommal megrendezésre kerülő Kamion EB-n, a Hungaroringen. „Minden egyes évben elönt minket az a kellemes bizsergés. Büszkék vagyunk rá, hogy a kamionsport legkiemelkedőbb nemzetközi versenysorozatának házigazdái lehetünk, és bár a tapasztalat ott van mögöttünk, mégis mindig izgulunk, ami a futamokon csak fokozódik, különösen, ha a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbira gondolunk. Ilyenkor érezhetően megnő a rezgésszint a pálya körül, ami elképesztő energiákat szabadít fel a nézőkben és a sportolókban egyaránt.”

  • Hétvégi autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Hétvégi autósport közvetítések a hazai csatornákon

    Ezen a hétvégén kapunk az autósportból gazdagon!

    Lesz Forma-1, WTCR és TCR Europe a Hungaroringen, Formula 2, Formula E…

    Hogy semmiről ne maradj le, mutatjuk, hogy mit, mikor és melyik hazai tévécsatorna közvetít majd!

    április 26., péntek:
    M4 Sport
    10.45: Forma-1, Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku, 1. szabadedzés
    (F1-es, bakui kvízünket ide kattintva találod)
    14.45: Forma-1, Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku, 2. szabadedzés

    április 27., szombat:
    M4 Sport
    9.45: Forma-2, Baku, 1. futam
    14.45: Forma-1, Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku, időmérő edzés
    Eurosport 2
    11.45: Autósport, Formula-E, Párizs, selejtező
    Eurosport 1
    15.00: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Hungaroring, 1. futam
    16.00: Autósport, Formula-E, Párizs, futam

    április 28., vasárnap:
    M4 Sport
    10.45: Forma-2, Baku, 2. futam
    13.45: Forma-1, Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku, futam
    16.45: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Hungaroring, 3. futam
    Sport 2
    11.00: Autósport, túraautó Európa-kupa, Hungaroring, 1. futam
    14.15: Autósport, túraautó Európa-kupa, Hungaroring, 2. futam
    Eurosport 2
    15.30: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Hungaroring, 2. futam
    16.30: Autósport, túraautó-világkupa (WTCR), Hungaroring, 3. futam
    Spíler1 TV
    14.00: Autósport, ralikrossz-világbajnokság, Barcelona

  • Lányok Napja a magyar autósportban!

    Lányok Napja a magyar autósportban!

    2019. április 30-án kerül megrendezésre a Lányok Napja, melyet 8. alkalommal rendez meg a Nők a Tudományban Egyesület.

    A Lányok Napja célja, hogy a diáklányok körében népszerűsítse az STEM (Science vagyis tudomány, Technology vagyis technológia, Engineering vagyis mérnöki tudomány, Mathematics vagyis matematika) és az ahhoz közel álló szakmákat, melyeket nagyobb arányban inkább fiúk/férfiak végeznek.

    A szakmai nap során az ország több városában, számos fogadóhely (vállalat, szervezet) várja a lányokat, hogy egy-egy területre nagyobb rálátást szerezzenek.

    Ezen fogadóhelyek között szerepel az MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség) is, mely Budapesten, a Magyar Sportok Házában várja majd az érdeklődőket.

    A lányok a nap folyamán megismerhetik mik azok a szakmák, melyek kötődnek az autósporthoz és jobban megismerhetik azokat, legyen szó akár konkrétan versenyzésről, akár sportbírói tevékenységről, vagy újságírásról, rendezvényszervezésről…

    Az eseményen részt vesz többek között Vogel Adrienn, a Kia Platinum Cup versenyzője, Michelisz Norbi, a WTCR versenyzője, Bereznay Dani, a Mercedes F1 e-sport versenyzője is.

    Ha már elmúltál 14 éves, de még diáklány vagy és az esemény felkeltette az érdeklődésedet, további részletekért és regisztrációért klikkelj ide!

    A fogadóhelyek listáját ide kattintva nézheted meg.

  • Íme a szinkronos előzetese a Halálos Iramban: Hobbs & Shaw-nak!

    Íme a szinkronos előzetese a Halálos Iramban: Hobbs & Shaw-nak!

    A nyár egyik nagyon várt akciófilmje lesz a Halálos Iramban legújabb folytatása, amelyik már kifejezetten Hobbs és Shaw kalandjaira koncentrál. A Dwayne Johnson és Jason Statham által megformált karakterek már önmagukban is elvinnének egy ilyen művet a hátukon, hát még együtt!

    Ahogy azt már megszokhattuk ezen művekben, köszönőviszonyban sincsenek a látottak a valósághoz, a fizika itt is a filmvásznon inkább dísznek van, viszont annál inkább érdekes szuper járgányokkal is megy a harc és az üldözés. Némileg megnyugvás az, hogy a Deadpool 2-t is jegyző David Leitch rendezte a dolgot, így garantált a feszültség és a jókedv.

    Ebből láthatunk most már előzetest magyarul, meglepően hosszan…

    https://www.youtube.com/watch?v=kLA96VHXraw

  • A McLaren akár már jövőre is teljes szezont futhat az IndyCarban

    A McLaren akár már jövőre is teljes szezont futhat az IndyCarban

    A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown arról beszélt, hogy valószínűleg 1-2 éven belül teljes szezonon keresztül is képviseltethetik magukat az IndyCarban.

    Az előkészületek már javában folynak a csapat idei Indy500-as szereplése előtt, hiszen 2017 után ismét tiszteletüket teszik a legendás versenyen, természetesen Fernando Alonsoval a volán mögött. Ennek köszönhetően már hosszú idő óta rebesgetik, hogy a wokingi székhelyű gárda akár teljes szezonra is elszánhatja magát az amerikai szériában. Ez a spekuláció beigazolódni látszik.

    „A Forma-1-re összpontosítunk, és ez így is marad, de most már sikerült megteremteni az egyensúlyt a Forma-1-es csapat vezetőségében. James Key elkezdte a munkát, mint technikai igazgató, Andreas Seidl pedig ügyvezető igazgató lesz. Nagy szükség volt már erre.”

    A stabil alapok tehát megvannak az F1-es gárdánál, ekkor pedig már szóba jöhet az IndyCar.

    „Azokkal újabb lépést tettünk ebbe az irányba, hogy szereztünk felszerelést, és elhatároztuk magunkat, hogy megcsináljuk Indianapolist. Szerintem itt inkább az a kérdés, hogy mikor szánjuk el magunkat. Ha már 2020-ban szeretnénk szerepelni, akkor még nyáron döntenünk kell, hogy rendesen fel tudjunk készülni. 2020-ra nézve nincs semmi kizárva, nyár körül jön majd egy döntés, de ha mégsem, akkor 2021-et tűzzük ki magunknak.”

    Brownt az IndyCar vonzerejéről kérdezték: „A versenyzés kiváló, nagyszerűek a pilóták, a csapatok, a helyszínek. Ez egy olyan hely, ahol a McLaren is szívesen versenyezne.”

    Természetesen ez felveti a kérdést, hogy ennek a projektnek részese lesz-e Alonso. Brown csak ennyit válaszolt erre: „Nem.”

  • Alonso és a McLaren tényleg mindent megtesznek az Indy500-as siker érdekében

    Alonso és a McLaren tényleg mindent megtesznek az Indy500-as siker érdekében

    Az Indy500-ig már csak bő másfél hónap van csak hátra, így Fernando Alonso és a McLaren egyre magasabb fokozatra kapcsolnak a felkészülés folyamatában.

    Nagy segítségükre van a Forma-1-es csapatuk sportigazgatója, Gil de Ferran, aki korábban Indy500-at is nyert. Az ő tanácsa Alonsonak az, hogy a mindennapi tevékenységeit 9°-os dőlésben végezze, ami egyébként a pálya dőlésszöge is. A spanyolnak legyártottak ehhez egy különleges cipőt is, sőt még otthon a tévéjét is elforgatta. Továbbá a spanyol még akkor is balra kanyarodik, ha igazából jobbra szeretne menni.

    A videó április elsejét idézi, ám talán nem véletlen került ki 9-én a videó, ami alább látható a természetesen bedőlve nyilatkozó Fernando Alonso főszereplésével.

  • Hétvégi élő autósport közvetítések!

    Hétvégi élő autósport közvetítések!

    Autósportban gazdag hétvége előtt állunk, így mutatjuk is nektek, hogy mikor és miket ad majd élőben, valamelyik hazai tévécsatorna.

      április 12., péntek:
        M4 Sport
    7.55: Forma-1, Kínai Nagydíj, 2. szabadedzés, Sanghaj

        április 13., szombat:
      M4 Sport
    5.00: Forma-1, Kínai Nagydíj, 3. szabadedzés, Sanghaj
    7.45: Forma-1, Kínai Nagydíj, időmérő edzés, Sanghaj
        Eurosport 1
    11.45: Autósport, Formula-E, selejtező
    16.00: Autósport, Formula-E,  futam, Róma
       Spíler1 TV
    7.40: Auitósport, V8 supercars-bajnokság, futam, Phillip Island

        április 14., vasárnap:
     M4 Sport
    7.30: Forma-1, Kínai Nagydíj, futam, Sanghaj
        Eurosport 2
    15.00: Autósport, Blancpain Endurance-sorozat, Monza

  • Elrajtolt a klasszikus autóverseny-sorozat szezon!

    Elrajtolt a klasszikus autóverseny-sorozat szezon!

    A hosszú téli szünet véget ért: az elmúlt hétvégén Barcelonában elkezdődött a Peter Auto által tizenöt éve életre hívott klasszikus autóverseny-sorozat, amelynek egyik állomása a Hungaroring Classic lesz július 12-14-én.

    Népes mezőny, 240 versenyző állt rajthoz a barcelonai Formula–1-es pályán, ahol esőben is próbára tehették tudásukat a pilóták – s mivel a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóiban sokkal kevesebb volt az elektronika, csúszkáltak is rendesen a nedves aszfalton. De ebben a műfajban éppen ez a szép.

    Jegyvásárlásért klikkelj ide!

    Classic Endurance Racing

    A sorozat tizenöt éve egyetlen kategóriával (Classic Endurance Racing) indult útjára, más sorozatok betétfutamaként, mára azonban hat további kategória csatlakozott: különleges versenygépek, GT-autók a hatvanas évekből, túraautók, prototípusok, C-csoportos versenygépek, valóságos legendák az autósport hőskorából…

    Rangos mezőny szállt versenybe, és fantasztikus csatákat láthattunk tehát a katalán aszfaltcsíkon, hogy csak néhányat említsünk a különleges versenygépek közül: volt ott Ferrari 250 GTO (1962), 3.8 literes E-Type Jaguar (1963), Alfa Romeo T33/TT3 (1972), Lotus Esprit (1979), Lola T600 (1981) – nem minden nap láthat menet közben ilyen csodás autókat az ember.

    „Színvonalas csatákat hozott a hétvége, s még úgy is sok néző volt kíváncsi az eseményre, hogy az időjárás nem fogadta kegyeibe a versenyzőket” – mondta Szalay Balázs, a Hungaroring Classic főszervezője, aki azért utazott el Barcelonába, hogy népszerűsítse a júliusi magyar viadalt. – Majdnem az összes versenyzővel beszéltünk, és nagyon örültünk, mert szerencsére sokan jelezték, hogy jönnek Magyarországra, mert vagy itt voltak két évvel ezelőtt is, vagy a többiektől csupa jót hallottak róla.”

    Kaiser Erika a 2017-es Hungaroring Classicon készített fotóit ide kattintva nézhetitek meg, itt pedig a 2018-as dijoni eseményen készült videónkat találjátok.

     

  • Alonso: Nagy kihívás lesz az Indy500

    Alonso: Nagy kihívás lesz az Indy500

    Fernando Alonso tudja, hogy nehéz dolga lesz az Indy500-on, hiszen 2017-el ellentétben a McLaren külön csapatként nevezett, és komolyabb támogatást senkitől sem kap.

    A tavaly az F1-ből távozó spanyol célja a tripla korona megnyerése, és mivel már csak az Indy500 hiányzik neki ehhez, az egész éve mondhatni e körül forog. Folyamatosan készül, például a héten is Texasban tesztelte a McLaren nemrég bemutatott IndyCar autóját.

    A Marca szólaltatta meg Alonsot a teszt után, aki azt mondta, hogy az új autóknak kevesebb leszorítóerejük van, ezáltal nehezebb őket vezetni.

    „Azt hiszem, nagy kihívás lesz, főleg hogy most nem az Andretti támogatásával versenyzünk, hanem minden rajtunk múlik.”

    Igazából Zak Brown szeretett volna önálló csapatként szerepelni az Indy500-on, és ennek a bizonyos csapatnak az élére a korábbi Force India főnök Bob Fernleyt nevezte ki.

    „Szerintem elég fontos, hogy csapatként mindent felállítsunk, hogy ki mit csinál, a pit wall-on például. A felszerelés mindenki számára teljesen új, az itteni teszten pedig minél több problémát próbálunk megoldani.”

    Viszont így is a győzelem a célja: „Abszolút ez a cél. Le Mans megnyerése után már csak az Indy500 hiányzik.”

    Megkérdezték azt is, hogy visszatér-e, ha mégse sikerülne 2019-ben nyerni: „Nos, ez benne van, de remélem, idén is versenyképesek leszünk.”

    Azt sem zárja ki, hogy egyszer teljes szezont fut az IndyCarban.

    Ezt már tavaly fontolgattuk, de elég intenzív szezonom van a teljes WEC idénnyel, illetve Daytonával. Ez olyasvalami, amit nem zárnék ki a jövőben, de most igen.”

  • Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen

    Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen

    Április 13-án és 14-én rendezik meg a Hungaroringen a Laptiming Driving Academy Kupát, amely a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, illetve a 2019-es FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitófordulója is egyben.

    Ingyenes hétvégével indul az idei versenyszezon a Hungaroringen, április 13-14-én kerül sor a Laptiming Driving Academy Kupára. A belépés a nézőtérre és a paddockba is ingyenes mindkét napon, sőt akár a boxutcába is be lehet menni, így abszolút testközelből lehet megismerkedni a csapatokkal és a különböző autókkal.

    Ezen a hétvégén indul a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, illetve az FIA Közép-európai Zóna Bajnokság is. Szombaton és vasárnap egyaránt reggel kilenckor kezdődik a nyilvános program, a hétvége mindkét napján lesznek időmérők és versenyek. Szombaton a nap záróeseményeként egyórás endurance versenyt lehet végigizgulni.

    Az előzetes nevezési lista alapján sűrű lesz a mezőny, számtalan indulóra lehet számítani. Egyes kategóriákban rendkívül szoros csatákra van kilátás, izgalmas futamok várhatók mindkét napon.

    A Zóna túraautós mezőnyben 3500 köbcenti alatt és felett is bőven lesznek indulók, utóbbiak mezőnyében olyan autócsodák is láthatóak lesznek, mint a Porsche 991 GT3 Cup, BMW M6 GT3, BMW Z4 GT3, Audi R8 LMS Ultra GT3 és a Lamborghini Huracan GT3 EVO.

    Azok sem fognak csalódni, akik a kisebb teljesítményű túraautókért vannak oda, a mezőnyben több TCR-autó is lesz. A márkakupás izgalmakat a Renault Twingo kupa biztosítja majd, amelyben húsz egyforma autó harcol majd a helyezésekért.

    Nem hiányoznak a programból a formaautók sem, többféle kategóriában versenyeznek majd az indulók. Forma-Renault-s, Forma-3-as és Forma-4-es autók egyaránt láthatóak lesznek.