Kategória: Fastest Slap

  • A Red Bull fejlesztette az IndyCar 2020-tól használatos fejvédőjét

    A Red Bull fejlesztette az IndyCar 2020-tól használatos fejvédőjét

    Az IndyCar hivatalosan is bejelentette, hogy 2020-tól már ők is tesznek lépéseket a pilóták fejének védelme érdekében. Ezt a Red Bull által fejlesztett szélvédő bevezetésével kívánják elérni, amelynek korábbi verzióját egyébként 2016-ban Forma-1-es szabadedzésen is láthattuk, ahogy a pilóták tesztelik, hiszen ez is esélyes volt a most halo által betöltött fejvédelmi szerepkörre.

    A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szólt néhány szót az együttműködésről az IndyCar hivatalos weboldalán: „Mióta az első prototípusokat 2016-ban kidolgoztuk, tudtuk, hogy van potenciál ebben a szélvédőnek nevezett eszközben, mely a frontális, cockpitet érintő ütközésekkor fokozza a védelmet.”

    „Ezzel az IndyCarral való partnerségben ezt a potenciált ki is tudtuk hozni a szóban forgó rendszerből, a Red Bull Advanced Technologies-el. Egy olyan szerkezet igyekeztünk biztosítani, amely segít megelőzni a súlyos baleseteket, és potenciálisan életeket ment Amerika elsőszámú együléses szériájában. Az elkövetkezendő hónapokban szoros munkába kezdünk az IndyCarral és a versenyzőkkel, hogy tökéletesítsük a szélvédőt, és már alig várjuk, hogy láthassuk működés közben 2020-ban.”

    IndyCar szélvédő
    A 150 kiloNewtonnyi súlyt elbíró szerkezet pontosan olyan strapabírású, mint az F1-ben használatos halo
  • A Codemasters Alonso segítségével fogja elkészíteni legújabb játékát

    A Codemasters Alonso segítségével fogja elkészíteni legújabb játékát

    Fernando Alonso a Codemasters szaktanácsadója lesz a GRID legújabb részének megalkotásában. A kétszeres világbajnok spanyol pilóta legfőként az autók kezelhetőségében segít majd a játék forgalmazójának.

    A játék tervezője, Chris Smith szerint hatalmasat nyertek azzal, hogy meg tudtak állapodni Alonsoval, ugyanis így elmondhatják majd, hogy a játékuk fejlesztéséhez az egyik legjobb autóversenyző járult hozzá.

    „Ez a játék főleg olyan emberek számára készül, akik szeretik a kihívásokat és a legfőképp a játék élményéért játszanak. Szimulátoros versenyzőktől az egyszerű felhasználókig, bárki élvezheti a játék adta lehetőségeket,” – véli Smith.

    „Alonso tapasztalata és tudása lehetővé teszi számunkra, hogy az autók teljesítménye és kezelhetősége még jobb legyen az előző játékunkhoz képest. Nem is lehetnénk büszkébbek, hogy Alonso lesz a játékunk legfontosabb tanácsadója.”

    Alonso elmondta, hogy már alig várja, hogy kulcsszerepet vállaljon egy számítógépes játék fejlesztésében, ugyanis a spanyol pilóta csapatának pilótái is versenyezhetnek majd a játékban rendezett bajnokságban. „Szerepeltem már az F1-ben, a WEC-ben és a Stock Racingben, a GRID egy tökéletes játék a számomra. Örülök, hogy a Codemasters nekem ajánlotta fel ezt a lehetőséget, ugyanis ez a játék rengeteg lehetőséget kínál a számomra”

  • Jordan Taylor ismét Hamiltont utánozza

    Jordan Taylor ismét Hamiltont utánozza

    Többször beszámoltunk már az IMSA-ban versenyző Jordan Taylor agymenéseiről, ahogy arról is, hogy előszeretettel utánoz celebeket, de leginkább más autóversenyzőket.

    A múltkor Lewis Hamiltont pécézte ki, és így tett most is.

    A Mercedes versenyzője tegnap egy fotót posztolt, melyen az látható, hogy egy kék McLaren P1-es tetején áll.
    Taylor ettől ihletet kapott, és ráállt GMC pickupjának tetejére. 😀

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Company whip. #CelebDopePics #F1

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés,

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Throwback @spinzbeatsinc ? #p1LH

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

  • Keszthelyi Vivien megautóztatta Orbán Viktort!

    Keszthelyi Vivien megautóztatta Orbán Viktort!

    Ma adták át a ZalaZone járműipari tesztpályát, amelyet Orbán Viktor adott át, és Keszthelyi Vivien is szerepet kapott a megnyitón. A hétvégén még a W Seriesben indult magyar pilótanő a tavalyi Seyffarth Audi R8-asába ültette be a magyar miniszterelnököt, és mentek el együtt egy próbaútra. Erről pedig a videó kikerült a hivatalos Orbán Viktor Facebook oldalra is, aki miután az Audiból kiszállt, maga is elment egy körre, de már egy Alfával.

    https://www.facebook.com/orbanviktor/videos/582706458886079/

  • A McLaren nem vásárolja be Alonsót az Indy 500-ra!

    A McLaren nem vásárolja be Alonsót az Indy 500-ra!

    Nem lesz ott Fernando Alonso az Indianapolis 500-on versenyzőként, a McLaren nem vásárolja be. Vasárnap az utolsó pillanatban esett ki a spanyol az utolsó rajtoló helyekért tartott szétlövésen, és a Juncos Racing versenyzője, Kyle Kaiser jobb időt ment Alonsonál. Az európai csapatnak annyi lehetősége lett volna, hogy versenyülést vásárol a kétszeres Forma-1-es világbajnokuknak. Ezt azonban a McLaren Indy projekt sportigazgatója, a kétszeres CART bajnok Gil de Ferran azonnal elvetette:

    „Megerősíthetem, hogy nem fogjuk ezt meglépni. Magunk akarjuk kiérdemelni a helyünket a mezőnyben.”

    Ezek elég egyértelmű szavak, és pont a Juncos lehetett volna az a csapat, amelyik adhatott volna autót, de nem áll szándékukban versenyzőt cserélni. ÉS ezt egyértelműsítette Ricardo Juncos, a csapat tulajdonosa is:

    „Jövő héten versenyzünk, ennyi.”

  • Pagenaud-é az Indy 500 pole-ja, Alonso nem lesz ott a versenyen

    Pagenaud-é az Indy 500 pole-ja, Alonso nem lesz ott a versenyen

    Simon Pagenaud és a Penske szerezték meg a pole-t az indianapolisi 500 mérföldes versenyre.

    A „Fast Nine”, vagyis a korábbi időmérő top kilenc versenyzőjének rajtsorrendjét meghatározó időmérőjére magyar idő szerint tegnap éjjel került sor, a leggyorsabb átlagot pedig végül Pagenaud produkálta.

    Fernando Alonso Indy 500, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fernando Alonso | Fotó: Walt Kuhn/IndyCar

    Ezzel egy időben eldőlt az is, hogy akik a korábbi időmérőn nem jutottak be a top 30-ba, azok közül ki lesz még az a három, akik a rajtrács utolsó három rajthelyét elfoglalhatják. Ekkor újra próbálkozhatott többek között Fernando Alonso és a korábban balesetezett James Hinchcliffe is. Utóbbinak sikerült is felküzdenie magát a rajtrácsra, Alonsót azonban a végén Kyle Kaiser megfosztotta az indulás lehetőségétől. Mivel a spanyol csak a 34. helyet szerezte meg, ő már nem lehet ott a 33 fős mezőnyben.

    Pagenaud azonban nagyon konzisztens köröket futott, végül 229,992 mph-s (~370 km/h) átlag köridővel zárt az élen.

    Nagy lehetőség előtt áll így a francia versenyző mivel még sosem sikerült Indy 500-as versenyen a hatodik helynél jobb helyen végeznie.

    A verseny május 26-án lesz.

    Rajtsorrend

    Rajthely Rajtszám Versenyző
    1. 22 Simon Pagenaud
    2. 20 Ed Carpenter
    3. 63 Spencer Pigot
    4. 21 Ed Jones
    5. 88 Colton Herta
    6. 12 Will Power
    7. 18 Sébastien Bourdais
    8. 2 Josef Newgarden
    9. 27 Alexander Rossi
    10. 98 Marco Andretti
    11. 25 Conor Daly
    12. 3 Helio Castroneves
    13. 7 Marcus Ericsson
    14. 30 Takuma Sato
    15. 33 James Davison
    16. 14 Tony Kanaan
    17. 15 Graham Rahal
    18. 9 Scott Dixon
    19. 77 Oriol Servia
    20. 23 Charlie Kimball
    21. 48 JR Hildebrand
    22. 28 Ryan Hunter-Reay
    23. 19 Santino Ferrucci
    24. 4 Matheus Leist
    25. 60 Jack Harvey
    26. 42 Jordan King
    27. 81 Ben Hanley
    28. 26 Zach Veach
    29. 10 Felix Rosenqvist
    30. 39 Pippa Mann
    31. 24 Sage Karam
    32. 5 James Hinchcliffe
    33. 32 Kyle Kaiser

     

  • Hatalmas baleset történt az FFSA GT paui versenyének rajta után!

    Hatalmas baleset történt az FFSA GT paui versenyének rajta után!

    Óriási balesettel indult az FFSA GT versenye Pauban. A mezőny második felében történt a baleset, ami miatt feltorlódtak az autók. A mezőny vége azért nem tudott elmenni a sérült autók mellett, mert a Pauban található utcai pálya láthatóan szűk.

    Az rajt utáni káoszt az alábbi videóban tudjátok megtekinteni:

  • Alonso a veszélyzónában, csak 31. lett az Indy500 időmérőjén

    Alonso a veszélyzónában, csak 31. lett az Indy500 időmérőjén

    Előfordulhat, hogy Fernando Alonso nem tud rajthoz állni a jövő héten esedékes Indy500-on, hiszen az időmérőn csak a 31. helyet tudta megszerezni a McLarennel.

    A 31. hely azt jelenti egész pontosan, hogy a versenyen való indulásért kell majd küzdenie Alonsonak vasárnap, az úgynevezett Last Row Shootout keretein belül. Ezen a 31-36. helyen végző versenyzők vesznek részt, a közülük három leggyorsabb pedig elfoglalhatja majd az utolsó sort, míg a leglassabb három autó búcsúzik.

    Azt nem lehet mondani, hogy a McLaren és Alonso nem próbálkoztak: ötször is megkísérelték a legjobb 30-ba jutást. Alonsonak többször is sikerült ide bejutnia, de csak ideiglenesen. Az utolsó pillanatokban például még 30. volt, de az utolsóként érkező Graham Rahal végül kiütötte.

    „Nem igazán volt meg a sebességünk” – mondta Alonso. „Szóval megérdemeljünk azt, ahol vagyunk. Remélhetőleg holnap [vasárnap] újabb esélyt kapunk, hogy kvalifikáljuk magunkat. Ha ezt megragadjuk, rendben van, ha nem, akkor nem is érdemeltük meg.”

    Arra a kérdésre, hogy találhatnak-e valamit éjszaka, Alonso így válaszolt: „Őszintén szólva nem nagyon, szerintem egész héten nem volt meg a tempónk. Egy éjszaka alatt ez nem fog változni. Megpróbálunk egy tiszta etapot futni, amivel remélhetőleg bent leszünk a továbbjutó 3-ban.”

    Alonso mellett egy másik nagy név indulása is veszélyben forog. James Hinchcliffe – aki egyébként tavaly nem tudta magát kvalifikálni – az első próbálkozásánál összetörte autóját, majd a tartalék utóval nem bírta tartani a tempót és csak 32. lett. Kettejükön kívül Kyle Kaiser, Sage Karam, Max Chilton és Patricio O’Ward lesz még érdekelt ebben a csatában.

    A leggyorsabb kilenc versenyző a pole-ért fog harcba szállni a Fast Nine keretein belül, szintén vasárnap. A 10-30. helyen záró pilóták esetében pedig már fixek a rajtpozíciók, ők ebben a sorrendben várhatják majd a rajtot jövő vasárnap.

    Pozíció Név Átlagsebesség (mph) Motor
    1 Spencer Pigot 230.083 Chevy
    2 Will Power 230.081 Chevy
    3 Simon Pagenaud 229.854 Chevy
    4 Josef Newgarden 229.749 Chevy
    5 Colton Herta 229.478 Honda
    6 Ed Jones 229.440 Chevy
    7 Ed Carpenter 229.349 Chevy
    8 Alexander Rossi 229.268 Honda
    9 Sebastien Bourdais 228.800 Honda
    10 Marco Andretti 228.756 Honda
    11 Conor Daly 228.617 Honda
    12 Helio Castroneves 228.523 Chevy
    13 Marcus Ericsson 228.511 Honda
    14 Takuma Sato 228.300 Honda
    15 James Davison 228.273 Honda
    16 Tony Kanaan 228.120 Chevy
    17 Graham Rahal 228.104 Honda
    18 Scott Dixon 228.100 Honda
    19 Oriol Servia 227.991 Honda
    20 Charlie Kimball 227.915 Chevy
    21 JR Hildebrand 227.908 Chevy
    22 Ryan Hunter-Reay 227.877 Honda
    23 Santino Ferrucci 227.731 Honda
    24 Matheus Leist 227.717 Chevy
    25 Jack Harvey 227.695 Honda
    26 Jordan King 227.502 Honda
    27 Ben Hanley 227.482 Chevy
    28 Zach Veach 227.341 Honda
    29 Felix Rosenqvist 227.297 Honda
    30 Pippa Mann 227.244 Chevy
  • Alonso nem biztos benne, hogy kvalifikálni tudja magát az Indy500-ra

    Alonso nem biztos benne, hogy kvalifikálni tudja magát az Indy500-ra

    Eddig nem alakul túl fényesen Fernando Alonso második Indy500-as szerepvállalása, de olyannyira nem, hogy a spanyol maga sem tudja garantálni, hogy tud olyan teljesítményt nyújtani az időmérőn, hogy aztán rajthoz állhasson majd a viadalon.

    A McLaren versenyzője az első szabadedzésen, még szerdán elektronikai probléma miatt falnak csapódott, majd a csütörtöki gyakorlást ki is kellett hagynia. A pénteki, utolsó szabadedzésen, amit csak ’Fast Friday-nek’ hívnak már ismét pályára tudott gurulni.

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok végül csak a 24.lett, 229,328 mérföld\órás (369,07 km\h) átlagsebességével, a napot Conor Daly nyerte meg 231,704 mi\h-s átlaggal. Az edzés után Alonso elmondta, hogy a pozitívabb nap ellenére sem biztos, hogy rajthoz állhat majd az idei Indy500-on.

    „Ez egy pozitív nap volt számunkra, sikerült különböző beállításokat kipróbálnunk, és sok minden tanultunk a pályáról is. Nyilván a teljesítmény növelése miatt növekedett mindenkinél a sebesség, szóval így ez inkább az időmérőre volt felkészülés, mintsem a versenyre.” – kezdte.

    „Az elmúlt napok miatt tudtunk néhány szett gumit megspórolni, emiatt pedig rengeteg kört tudtunk megtenni. Remélhetőleg ezen plusz információk adnak majd egy kis önbizalmat nekünk. Az időmérőn fontos tényező lesz, hogy mikor gurulunk pályára. Így nincs garancia arra, hogy a versenyen is rajthoz állhatok majd.”

    „Rengeteget dolgoztunk a mechanikai tapadáson, és a nap végére sikerült jó irányba mennünk e téren. Át kell néznünk a rengeteg adatot és reméljük, hogy az időmérőn minden rendben lesz.” – zárta.

    Az időmérő edzésre ma délután, magyar idő szerint 17:00-kor kerül sor.

  • Alonsonak egy egész tesztnapot ki kellett hagynia az autója miatt

    Alonsonak egy egész tesztnapot ki kellett hagynia az autója miatt

    Fernando Alonso az egész csütörtöki tesztnapon kénytelen volt a McLaren garázsában ücsörögni, ugyanis spanyol pilóta hatalmasat bukott a szerdai gyakorláson. Mire helyrehozták a spanyol autóját, a tesztnap addigra véget ért.

    Alonso eddig mindössze 96 kört tudott megtenni a gyakorlások során, azonban a spanyolok kétszeres világbajnokának még lesz egy napja gyakorolni az időmérő kezdete előtt.

    „Ez egy nagyon lassú folyamat. Az egyik autóról le kellett szerelnünk az alkatrészeket, majd át kellett tennünk a másikra. Egyes darabokat a pályán kívüli helyekről kellett beszerelnünk, ráadásul még a motort is ki kellett cserélnünk,” – nyilatkozta a McLaren csapatfőnöke, Zak Brown a PlanetF1-nek.

    „Megpróbáljuk a lehető legjobbat nyújtani, még további ellenőrzéseket is megtettünk annak érdekében, hogy készen áll-e az autó. Szerdán jó volt a tempónk és biztos vagyok benne, hogy Fernando fel tudja majd venni a többiekkel a versenyt. Most az a legfontosabb, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást az autó számára.”

    Az Indy500-at a jövő hét folyamán rendezik majd meg. Alonsonak már csak ezt a versenyt kellene megnyernie ahhoz, hogy elérje a tripla koronát!