Kategória: Fastest Slap

  • Legendák Parádéja ’19: Lauda barátai meghajtják napjaink szuperverdáit!

    Legendák Parádéja ’19: Lauda barátai meghajtják napjaink szuperverdáit!

    A Red Bull Ring és a Legendák Parádéjának a rajongói idén is készülhetnek, de nem is kérdés, hogy Niki Lauda Spielbergben is hatalmas űrt hagyott maga után. Ahogy az már megszokott volt az elmúlt években az Osztrák Nagydíj betéteseményeként korábbi versenyző ikonok mutatják be az elmúlt évtizedek csodajárgányait. Az osztrák nemzeti hős is 2014 óta majdnem mindegyik Legends Parade felvonulásán ott volt. Egykori kollégái, ellenfelei és barátai, olyanok mint Gerhard Berger, dr. Helmut Marko idén azonban a legújabb sportautókba ülnek bele és tesznek meg tiszteletköröket, Niki Lauda emlékére.

    Tehát a krém visszatér Spielbergbe, és a Forma-1-et szerető közönség egy újabb „kategóriát” ismerhet meg az Ausztriába visszatért esemény extra adalékaként. Volt már bemutatója a régi turbó korszak Forma-1-es autóinak, a ProCar szériának, Le Mans és túraautóknak, és rengeteg emlék újra felszínre került, köszönhetően az autók egykori pilótáinak is. 2019-ben a motorsport rajongók szívét azonban a prémium autógyártók legújabb modelljei hozhatják majd lázba, hiszen limitált kiadásokat láthat majd a közönség. A topautók sorát gazdagítja majd egy McLaren Senna, egy Porsche 918 Spyder Hybrid, egy GT2 RS CS, egy La Ferrari, továbbá egy Audi R8 V10, egy Lamborghini Aventador SVJ, egy Aston Martin DBS Superleggera, egy Bugatti Chiron, egy Mercedes AMG GT R Pro, egy Glickenhaus SCG 003 valamint egy Pagani Huayra is.

    Természetesen a sofőrjeik sem akárkik lesznek. A hónap végén egy seregnyi motorsport ikon lép majd a gázra, ami tényleg zene lesz majd a kilátogató közönség füleinek. Az egykori versenytársak így emlékeznek majd Niki Laudára. Gerhard Berger így fogalmazza meg vele kapcsolatos érzéseit:

    „Számomra szinte elképzelhetetlen hogy ez a piros sapkás ne tűnne fel valahonnan a sarokból. Niki mindig is a Forma-1 része volt, és marad is.”

    Dr. Helmut Marko is tolmácsolta őszinte szavait elhunyt honfitársával kapcsolatban:

    „Mindenki tudta, hogy milyen teljesítmény áll mögötte, főleg azt, hogy micsoda sorscsapásokból állt fel bravúrosan. A karmaszerű személyisége így állt össze.”

    Olyanok lesznek ott az idei Legendák Parádéja mezőnyben, mint Jean Alesi, Gerhard Berger, David Coulthard, Tom Kristensen, Dr. Helmut Marko, Emanuele Pirro, Dieter Quester, Jos Verstappen, Mark Webber valamint Hans-Joachim Stuck, aki állandó résztvevője a bulinak. Hogy miért? Erre így válaszolt:

    „Számomra a Legendák Parádéja a Red Bull Ringen minden évben az egyik csúcspont. Újra korábbi versenyző kollégákkal és régi autókkal találkozni, rendesen lábbal állni a gázon ezekkel a legendás és különleges járművekkel igazán szuper. Mit is akarhatnék többet?”

    Legends Parade 2019 – Supercars – Versenyzők és Járművek:

    Jean ALESI (FRA / Ferrari „La Ferrari“)
    Gerhard BERGER (AUT / McLaren Senna)
    David COULTHARD (GBR / Mercedes AMG GT R Pro)
    Tom KRISTENSEN (DEN / Audi R8 V10)
    Helmut MARKO (AUT / Aston Martin DBS Superleggera)
    Emanuele PIRRO (ITA / Lamborghini Aventador SVJ)
    Dieter QUESTER (AUT / Glickenhaus SCG 003)
    Hans-Joachim STUCK (AUT / Porsche 918 Spyder Hybrid)
    Jos VERSTAPPEN (NLD / Pagani Huayra)
    Mark WEBBER (AUS / Porsche GT2 RS CS)
    TBA (Bugatti Chiron)

  • Alonso: Ha visszatérek az Indy500-ra, akkor a legversenyképesebb ajánlatot választom

    Alonso: Ha visszatérek az Indy500-ra, akkor a legversenyképesebb ajánlatot választom

    Miután nem sikerült kvalifikálnia az Indy500-ra, Fernando Alonso csak a legversenyképesebb ajánlatot elfogadva tér vissza a legendás versenyre.

    A tripla koronára hajtó spanyol – amihez már csak az oválversenyen való győzelem hiányzik – 2017-ben már részt vett az Indy500-on, de azt a futamot ígéretes kezdése ellenére végül nem tudta befejezni, motorhiba miatt. Idén viszont újra nekiindult az ötszáz mérföldesnek, ugyanúgy a McLarennel, viszont a wokingiak immár önálló csapatként érkeztek, míg két éve lényegében egy átmatricázott Andretti-Hondával mentek. Az idei kaland vége hatalmas kudarc lett, kvalifikálniuk sem sikerült.

    Alonsot a Soy Motor arról kérdezte, hogy nekifutna-e az Indy500-nak újra a McLarennel, a spanyol pedig így válaszolt: „Nem tudom. Meg kell néznem, milyen lehetőségek vannak. Ha még egyszer megpróbálom, akkor felfedezem a lehetőségeimet és a legversenyképesebbet választom.”

    Alonso most már nem kacérkodik a teljes IndyCar szezon gondolatával.

    „Ha megcsinálom Indianapolist, akkor csak azon az egy versenyen állok rajthoz. Egy teljes szezon túl nagy elköteleződést és alapos felkészülést igényelne. Ha megpróbálod, a bajnoki címért harcolsz, nem turista vagy. Ehhez pedig sok szimulátoros munkát kell végezni, sokat kell készülni, sok az új pálya. Ez így túl sok.”

  • Családi képek taroltak az Instagram oldalunkon májusban

    Családi képek taroltak az Instagram oldalunkon májusban

    Megszokhattátok már, hogy minden hónap elején megnézzük, hogya az előző hó végén melyik Instagramra posztol fotónk volt a legnépszerűbb.

    A Racingline.hu közönsége májusban a „családi” autósportos képeket kedvelte leginkább, hiszen a legnépszerűbb kép a Räikkönen házaspár monacói fotója lett, míg a második képen Michelisz Norbi szerepel egyik kislányával, valamint feleségével. 🙂

    Aki még nem tette volna meg, kövessen minket Instagramon is, ahol további képes tartalmakat találtok, ráadásul olyanokat, amiket máshol nem láthattok, mivel mindegyiket kollégáink készítették az egyes versenyeken, eseményeken. Insta sztoriban pedig gyakran jelentkezünk interaktív dolgokkal is. ? –> @www.racingline.hu 

    https://www.instagram.com/p/Bx-PlejhVSB/

    https://www.instagram.com/p/Bx6clHuhvHV/

     

  • Kétséges a McLaren jövője az IndyCarban

    Kétséges a McLaren jövője az IndyCarban

    A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint nem valószínű, hogy csapata 2020-ban teljes szezonos csapatot indít az IndyCarban.

    A wokingiak 2017 után ismét elszánták magukat az Indy500-as szereplésre, idén immár saját csapatként, természetesen a tripla koronára hajtó Fernando Alonsoval. Aztán viszont az idei ötszáz mérföldes legnagyobb csalódását szolgáltatták azzal, hogy nem is tudták magukat kvalifikálni.

    A kudarc után Brown kijelentette a RACER hasábjain, hogy jelenleg nem tervezik a teljes szezonos IndyCar programot, és inkább az Indy500-ra fókuszálnak.

    „Szerintem nagyon valószínűtlen, hogy jövőre teljes szezonos csapatként indulunk az IndyCarban. Akármennyire rajongója vagyok a szériának, a nemrég történtek fényében vissza kell térnünk az Indy500-ra, és ott mindent helyesen kell csinálnunk következő lépésként ahelyett, hogy rögtön teljes szezonra ugornánk be. Tehát nem tartom valószínűnek, hogy egész évadban ott leszünk jövőre.”

    Brown abban biztos, hogy idén az indianapolisi fiaskó után már nem vesznek részt további versenyeken a tengerentúlon, viszont jövőre lehetnek felkészülő futamaik a májusi viadal előtt.

    „Részt vehetnénk-e néhány versenyen az Indy500 előtt jövőre, amolyan felkészülésként? Igen, ez a kérdés már felmerült, szóval átgondoljuk.”

    Az ilyen fokú felkészületlenséget elkerülendő, Brown szerint talán indulhattak volna az Indianapolisi road versenyen, azon a vonalvezetésen, amelyet az F1 is használt korábban: „Habár a beállításokról nem sokat tanulhattunk volna meg rajta, azért gyakorlásnak jó lett volna. Ha jövőre visszatérünk az Indy500-ra, valószínűleg csinálunk előtte egy-két versenyt felkészülésként.”

  • Bárki kipróbálhatja mostantól Nagy Dániel versenyautóját

    Bárki kipróbálhatja mostantól Nagy Dániel versenyautóját

    Bárki kipróbálhatja mostantól Nagy Dániel versenyautóját – pontosabban annak
    utcai változatát. A TCR Európa-kupában versenyző magyar pilóta pályán használt
    Hyundai i30 N TCR-ével paramétereiben majdnem teljesen egyező utcai autót, egy
    Hyundai i30 N Fastbacket használ az idei szezonban, a Hyundai Hatvan
    támogatásának köszönhetően. Exkluzív lehetőségként pedig bárki beülhet Nagy
    mellé, sőt, át is veheti az autót néhány kör erejéig.

    A 2.0 literes T-Gdi motorral felszerelt autó 275 lóerős teljesítménye megközelíti a pályán
    használt, 350 lóerős változatét. 353 nm maximum nyomaték és 6.1 másodperces
    gyorsulás adja meg a versenyélményt, amit mostantól bárki átélhet, aki részt vesz az
    „Ngedd meg magadnak az élményt!” programban.

    Képe Tibor, a Hyundai Hatvan tulajdonosa örömmel csatlakozott a túraautó-világkupát is
    megjárt, a jelenleg a TCR Európa-kupában versenyző Nagy Dániel támogatóihoz.
    “Régóta figyelem Dani pályafutását, kiváló versenyzőnek tartom, ezért egy pillanatig sem
    volt kérdés, hogy amiben csak lehet, támogatjuk őt. Reméljük, hogy a Hyundai i30 N
    Fastback két verseny között megkönnyíti a közlekedését, és ezzel is hozzájárulhatunk
    ahhoz, hogy a versenyhétvégéken minél sikeresebb legyen.”

    Nagy Dániel az autó átvételekor bejelentette egy új, egyedülálló program indulását is.

    “A Duna Autóval tavaly megkezdett együttműködést idén a Hyundai Hatvannal folytatjuk,
    továbbra is maradva a márka képviseleténél. Nagyon boldog vagyok, hogy a Hyundai
    Hatvannak köszönhetően a Hyundai talán legvagányabb autóját használhatom a
    hétköznapokban, ami a Hyundai Motorsport Junior Programjának tagjaként különösen
    fontos nekem. Emellett egy egyedülálló projektbe is kezdünk a Hyundai Hatvannal. Az
    „Ngedd meg magadnak az élményt!” programban ugyanis mostantól bárki kipróbálhatja
    az autót úgy, hogy közben vezetéstechnikai tanácsokat adok neki, ha pedig szeretné,
    akkor én is elviszem néhány körre az Euroringen. A program részletei a
    www.elmenyvezetes.daninagy.com és a www.hyundai60.hu oldalakon találhatók.”

    Nagy Dániel idei szezonja június 8-9-én a legendás belgiumi pályán, Spaban folytatódik.

  • Egy 2010-es baleset miatt veszélyben érezte Red Bullos pályafutását Ricciardo

    Egy 2010-es baleset miatt veszélyben érezte Red Bullos pályafutását Ricciardo

    Egy eddig nem ismert történetet osztott meg a pályafutásából Daniel Ricciardo. 2010-ben a Formula Renault 3.5-ös szezonja előtt szenvedett egy komoly sérülést, ami miatt kétségesnek érezte a további Red Bullos helyét.

    A korábbi Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg Beyond Victory néven podcastot vezet és a legutóbb Daniel Ricciardo volt a vendége. Az ausztrál beszélt a Red Bullos pályafutásának elejéről is, illetve egy súlyos balesetről is, valamint Helmut Markorol is szót ejtett.

    „Helmut Marko mindig nagyon szenvedélyes. Elég kemény is, de rengeteget törődött akkor a fiatalokkal. Neki hála gyorsan értem be, nagyon tisztelem őt emiatt.” – kezdte Ricciardo.

    Ám 2010-es F1-es bemutatkozása előtt volt egy kisebb nézeteltérése vele, ami egy kerékpáros baleset után alakult ki.

    „Két héttel a Formula Renault 3.5 első tesztje előtt – akkoriban csak két tesztünk volt, és nem több – elestem a mountain bike-ommal és eltörtem a csuklómat. Tudtam, hogy így nem vagyok képes tesztelni. Nehezen mozgattam a kezemet, de elrepültem Jerezbe, hogy legalább lássák, hogy meg fogom próbálni.” – mesélte.

    „Teljesítettem a kivezető körömet, de utána egyből vissza is tértem a bokszba, és mondtam a srácoknak, hogy sajnálom, de nem tudok vezetni. Ekkor megszólalt a telefonom. Helmut volt az, megkérdezte, hogy mi történt. Erre én ezt feleltem: Igazán megpróbáltam, de nem ment. Sajnálom, muszáj hagynom, hogy meggyógyuljon a kezem, de ne aggódj, az első futamra rendbe jövök.” – folytatta.

    Rosberg ekkor megkérdezte, hogy ebben a pillanatban veszélyben érezte-e a Red Bullos jövőjét, mire így felelt:

    „Tudtam, hogy kemény lesz, mert hosszú csend után ennyit válaszolt: Te egy idióta vagy! Majd lecsapta a telefont. A tíz nappal későbbi tesztet már teljesítettem, de jól emlékszem arra, mivel a visszafordítóban nem nagyon tudtam az egyik csuklómat teljesen használni, így gyakorlatilag egy kézzel vezettem. Aztán az első versenyen megszereztem a pole-t, szóval végül minden rendben volt.” – zárta.

  • Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is

    Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is

    A magyar kormány szándéka, hogy a versenysport területén erősítse részvételét, meg kívánja hosszabbítani a Forma-1 lejáró licencét, és lehetőséget lát arra, hogy helyet adjon az újgenerációs, Formula E autók versenyének is – jelentette ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével megtekintették csütörtökön a ZalaZone járműipari tesztpályát Zalaegerszegen.

    A miniszter elmondta, hogy egyebek mellett a Hungaroring továbbfejlesztésével járulnának hozzá, ahhoz, hogy a Forma-1-es futamok továbbra is Magyarországon maradjanak. Az elektromos csúcsversenyatók versenyéhez, többek között a tesztpálya adta lehetőségeknek köszönhetően új technológiákkal is hozzá tud járulni az ország. Erről egyeztettek a FIA elnökével – tette hozzá.

    Palkovics László hangsúlyozta: Magyarország a zalaegerszegi tesztpálya létesítésével és a jogszabályi környezet biztosításával arra törekszik, hogy a térségben és Európában is vezető szerepe legyen az önvezető járművek fejlesztése terén. A közlekedési kockázatok mérséklésében ugyanis meghatározó az emberi tényező, ennek kiküszöbölésében nyit új korszakot az önvezető járművek elterjedése. A Magyar Nagydíjnak nagyon fontos helye van a Forma-1 versenynaptárában – jelentette ki Jean Todt.

    A Forma-1 nemcsak sport, hanem egy laboratórium is, ahol folyamatos fejlesztések zajlanak – tette hozzá, és méltatta, hogy Magyarországon olyan partnerekre talált, akik a közlekedésbiztonság fejlesztésében is komoly szerepet vállalnak. Jean Todt, aki az ENSZ közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja is különösen nagyra értékelte a Magyarországon megtett lépéseket a közlekedés biztonságának javításáért, amint azt a zalaegerszegi létesítmény is mutatja. Látható, hogy az utasbiztonság, a balesetmegelőzés javítása érdekében jelentős lépéseket tesznek – fogalmazott Jean Todt.

    Szabó Tünde sportért felelős államtitkár azt mondta: Magyarországon stratégiai ágazat a sport, ami ennek megfelelően kiemelt támogatásban is részesül, és ugyancsak kiemelt cél a nemzetközi sportesemények rendezése. Ezek sorába illeszkedik, hogy a Forma-1 mellett a Formula E, de más szakághoz tartozó versenyek rendezésére is lehetőség lenne, amihez a kormány minden támogatást megad.

  • Ennyi volt: Ez a Red Bull Air Race utolsó szezonja!

    Ennyi volt: Ez a Red Bull Air Race utolsó szezonja!

    A Red Bull úgy döntött, hogy 2019 után nem folytatják többé a Red Bull Air Race repülős világbajnokságot. Már csak a fixen lefoglalt helyszínekre látogatnak el idén is, ezek pedig június 15-16 Kazany, Oroszország, július 13-14 Zamárdi, Magyarország és végül szeptember 7-8, Chiba, Japán.

    2003 óta több mint 90 versenye volt a Red Bull Air Racenek, ebből több mint 10 Budapesten. A világ legkiemelkedőbb pilótái mutatták be a képességeiket nagy sebesség és alacsony magasság mellett, extrém manőverek közepette. A Red Bull Air Race a legmagasabb szinten szórakoztatott, de nem lett annyira kedvelt, mint más Red Bull rendezvények a világ bármelyik táján.

    A Red Bull köszönetet mond a pilótáknak, a csapatoknak, a partnereiknek a versenyeknek helyet biztosító városoknak, és azon dolgozóinak, akiknek köszönhetőek ezen élvezhető és emlékezetes pillanatok.

  • Simon Pagenaud 2.67 millió dollárt zsebelt be az Indy 500-on aratott győzelmével

    Simon Pagenaud 2.67 millió dollárt zsebelt be az Indy 500-on aratott győzelmével

    Simon Pagenaud 2.67 millió dollárral (azaz több, mint 600 millió forinttal) lett gazdagabb, miután életében először sikerült megnyernie a legendás Indy 500-at.

    A Team Penske francia versenyzője, aki a pole pozícióból rajtolhatott, uralta a versenyt, ugyanis a 200 körös futamból 116 kört töltött az élen. Pagenaud egy hosszú nyeretlenségi sorozatnak vetett véget, ugyanis francia nemzetiségű pilóta legutoljára 1920-ban tudta megnyerni az ötszáz mérföldes versenyt. A francia pilótának még az Indy GP-t is sikerült megnyernie az Indy 500 előtt. Ezzel ő lett a második pilóta csapattársa, Will Power után, aki képes volt végrehajtani ezt a bravúrt.

    Pagenaud az utolsó előtti körben szerezte vissza a vezető pozíciót az Andretti Hondás, Alexander Rossitól. A 100. Indy 500 győztese sem járt rosszul, ugyanis a második helyének köszönhetően 759.159 dollárt tehetett zsebbe. A legjobb újonc, Santino Ferrucci pedig 435. 404 dollárt kapott a hetedik helyéért.

    Egyes források szerint a nyereményalap értéke meghaladta a 13 millió dollárt.

  • Simon Pagenaud nyerte a 103. Indy 500-at!

    Simon Pagenaud nyerte a 103. Indy 500-at!

    A Team Penske francia versenyzője, Simon Pagenaud nyerte a 103. Indy 500-at. A francia pilótának egy őrült csatában sikerült legyőznie Alexander Rossit. Pagenaudnak életében először sikerült megnyernie a legendás ötszáz mérföldes versenyt.

    Pagenaud megérdemelten tudott nyerni, ugyanis a Team Penske versenyzője 116 körön keresztül autózott az élen a verseny folyamán. Azonban az utolsó előtti körben még Hondás riválisa, Alexander Rossi haladt. Azonban Pagenaud közvetlen az utolsó kör megkezdése előtt egy látványos manővert bemutatva tudta megelőzni a 100. Indy 500 győztesét.

    Takuma Sato egy kalandos verseny végén lett harmadik, ugyanis a japán ex F1-es versenyzőnek a verseny vége felé sikerült megelőznie Ed Carpentert és Josef Newgardent. Mögöttük a tavalyi győztes, Will Power ért célba.

    A versenyen számos baleset történt. Először, az a Kyle Kaiser törte össze az autóját, aki utolsóként tudott kvalifikálni a versenyre, elvéve ezzel a tripla koronára hajtó Fernando Alonsot az indulástól. Sebastien Bourdais nem vette észre a mellette közeledő Graham Rahalt és mindketten a falban kötöttek ki. Eközben egy másik baleset is történt: Felix Rosenqvist nem vette észre, hogy a többiek lassítanak előtte és felöklelte az előtte autózóba. A baleset következtében a véd csapatársának, Scott Dixonnak is megsérült az autója, ami miatt végül csak a tizenhetedik helyen látta meg a kockás zászlót.

    A boxutcában is voltak eléggé érdekes események. Az első kiállásoknál Helio Castroneves nekiment James Davison autójának, ami miatt a brit pilóta a boxutca kellős közepén pördült meg. A háromszoros Indy 500 győztes brazil egy boxutca áthajtásos büntetést kapott a történtek miatt.

    A Forma-2-ben versenyző Jordan King pedig szabályosan elütötte az egyik szerelőjét. King a későbbiekben ugyanazt a büntetést kapta, mint Castroneves. Pagenaud csapattársa, Will Power pedig nem tudott beállni pontosan a helyére a pitben. Az ausztrál sem úszta meg büntetés nélkül, ugyanis az egyik caution fázisnál el kellett engednie a mögötte érkező versenytársait, ami miatt visszaesett az utolsó helyre. Marcus Ericcson pedig önhibájából forgott meg, miután behajtott a boxba.

    A második helyen célba érő Rossinak is akadtak problémái a verseny során. Az amerikai pilóta egyik kiállásakor a szerelői nem tudta megtankolni a Napa Hondáját, ugyanis problémák akadtak a tankoló berendezéssel. Ezen kívül Rossi briliánsan teljesített, ugyanis eléggé látványosakat tudott előzni a versenyen.