Kategória: Fastest Slap

  • Wickens újra kórházban, műteni kellett a bokáját

    Wickens újra kórházban, műteni kellett a bokáját

    Lassan már egy éve, hogy Robert Wickens az IndyCar poconói versenyén súlyos balesetet szenvedett. Lassacskán, de haladt a versenyző rehabilitációja, Instagramon rendszeresen megosztotta miként erősíti magát és próbál újra önállóan járni.

    Most azonban sajnos nem előrelépésről számolt be.

    „Ez a sérülés sok visszalépést hozott.” – írta Wickens Instagramon. „Karli Woods (Robert menyasszonya) és én nem osztjuk meg a kemény napokat a közösségi médiában, és ezt én utálom. Próbálok változtatni ezen, mivel senkinek sem olyan tökéletes az élete, mint ahogy azt online előadja. Az elmúlt pár hét nagyon durva volt. Épp most estem át egy váratlan műtéten a bal bokámmal. Köszönöm az orvosi csapatnak Denverben és Indianapolisban a gyors diagnózist és cselekvést, a műtét sikeres volt és megvédett valami sokkal rosszabbtól. Sajnos nem tudok visszamenni a Road Americára, mert a kórházban fogok lábadozni! Hozzatok nekem egy sült kolbászt, légyszi!”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    This injury has had a lot of set backs. @itskarliwoods and I don’t share the hard days on social media and I hate it. I’m going to try work on that because no one has the perfect life we all portray online. The past couple of weeks have been pretty rough. I just had to undergo an unexpected surgery on my left ankle. Thank you to my medical staff in Denver and Indianapolis for their quick diagnosis and action, the surgery was a success and prevented something from getting a whole lot worse. Unfortunately, I won’t be able to attend Road America anymore because I will be recovering in the hospital! Have a brat for me please! #selfiegame

    Robert Wickens (@robertwickens) által megosztott bejegyzés,

  • Ingyenes szuperautós hétvége a Hungaroringen

    Ingyenes szuperautós hétvége a Hungaroringen

    Július első hétvégéjén rendezik meg a Hungaroringen a GT Sport Racing Weekendet, amelynek keretében több széria versenyeit lehet végigizgulni. A nézőtérre szombaton és vasárnap is ingyenes a belépés.

    A sorozat ugyan új, de a látvány és az izgalmak a régiek: az idén GT Sport Racing Weekend néven rendeznek ingyenes szuperautós hétvégét a Hungaroringen július első hétvégéjén (július 6-7.). Idén debütál ezzel Mogyoródon az egyik leglátványosabb új túraautós sorozat, a GT Cup Open Europe, amelyben majdnem GT3-as autókkal, 55 perces látványos futamokon mérik össze tudásukat a különböző kategóriás versenyzőpárosok.

    Igazi szuperautó-parádéra, minden igényt kielégítően változatos rajtrácsra lehet számítani a Hungaroringen. A teljesség igénye nélkül lesznek McLaren 570S, Lamborghini Huracán SuperTrofeo, Mercedes AMG R, Porsche 991 Carrera Cup, Audi R8 LMS autók is, olyan, a versenyzésben korábban rengeteg tapasztalatot szerzett csapatok színeiben, amelyek az International GT Openben is versenyeznek.

    Örülhetnek a formaautózás szerelmesei is, mert visszatér az Euroformula Open sorozat, amely a jelenleg futó talán legszínvonalasabb F3-as széria a Dallara által fejlesztett, legújabb típusú F3-mas autókkal.

    A bajnokság legismertebb versenyzője Billy Monger, aki két évvel ezelőtt egy brit F4-es versenyen balesetet szenvedett, és amputálni kellett mindkét lábát térdtől lefelé. Monger idén már nyert egy versenyt Pauban, és összetettben is jól áll: a spái hétvége előtt kilencedik volt.

    Eljön Magyarországra az egyik FIA által is elismert, idén debütált regionális bajnokság, a Formula Regional Championship, amely lehetőséget biztosít a fiatal versenyzőknek a Forma-4-ből való feljebb lépésre. Itt versenyzik Enzo Fittipaldi (Emerson Fittipaldi unokája, a Ferrari junior programjának tagja) és David Schumacher (Ralf Schumacher fia) is, ők a bajnokságban egyelőre a második és harmadik helyen állnak. Meglátjuk, nálunk hogyan szerepelnek.

    És végül, de nem utolsósorban a legnépesebb formaautós mezőny, az Italian F4 Championship mezőnye is összecsap a Hungaroringen, Tóth László személyében egy magyar indulóval a rajtrácson. Izgalmas, test-test elleni csatákra lehet számítani.

    Jó hír a nézőknek, hogy – mint minden Főnix Motorsport által rendezett eseményen – szombaton és vasárnap is ingyenes a belépés a nézőtérre. A paddock területére kedvező árú jegyekkel lehet bejutni, itt testközelből lehet megismerkedni az autókkal és csapatokkal, illetve bármelyik pilótát el lehet csípni egy-egy autogramra. A jegyértékesítés a www.gpticketshop.hu oldalon zajlik.

  • Idén érkezik a motorsportok olimpiája!

    Idén érkezik a motorsportok olimpiája!

    Az Olimpiai Játékok mintájára az FIA idén útjára indítja a saját olimpiáját FIA Motorsport Játékok néven.

    A Motorsport Világtanács pénteki ülésén hozott döntést arról, hogy létrehoznak egy több szakágat magába foglaló megmérettetést a hagyományos olimpia mintájára.

    Az első Motorsport Játékokra idén Rómában kerül sor, amely négy napos lesz október 31. és november 3. között. A versenyzők a saját országukat fogják képviselni hat különböző kategóriában: GT, túraautók, Formula 4, drift, gokart és a virtuális világ.

    Akárcsak a hagyományos játékokon, itt is arany-, ezüst- és bronzérmeket fognak osztogatni, illetve itt is lesz egy összesített éremtáblázat is.

    Az eseménnyel kapcsolatban több részlet nem ismert, így nem tudjuk azt sem, hogy milyen pályán fognak versenyezni, vagy hogy kik vehetnek rajta részt pontosan. Ám rövidesen az FIA minden részletet nyilvánosságra fog hozni.

    A motorsporton belül ritkán volt példa arra, hogy a nemzetek mérjék össze magukat, de az FIA szervezésében soha nem volt még nemzetek versenye. A hagyományos olimpián pedig értelemszerűen sosem szerepelt a motorsport.

    Korábban ott volt az A1 GP, illetve napjainkban a Nemzetek Kupája a Race of Champions-on, ahol az országok egymásközti versenye van a középpontban, de egyik se FIA szervezés.

  • Idén is megrendezésre került a Kamionos Fesztivál

    Idén is megrendezésre került a Kamionos Fesztivál

    Harmadik alkalommal rendezték meg a Kamionos Fesztivált, amelynek idén Győrszemere adott otthont.

    A pünkösdi hosszú hétvégén várták a szervezők a kamionok szerelmeseit a Győrtől 20 km-re fekvő Győrszemerén, a focipálya mögötti területen. A fesztivált az eredeti tervek szerint az écsi Rábaringen kívánták megrendezni, ám az utolsó pillanatban változtatni kellett a helyszínen.

    A többnapos rendezvényen számos különböző, program, verseny és bemutató várt a kilátogatókra. Volt ügyességi szlalom verseny, kamion szépségverseny, illetve a főzőversenyen a gasztronómiai jártasságukat is megmutathatták a jelentkezők.

    Ezen kívül a tűzoltóság megtartotta a szokásos bemutatóját, amelyben egy közúti balesetet szimuláltak és mutatták be a mentési folyamatokat.

    Ha kamionok, akkor természetesen az erős emberek sem hiányozhattak, ugyanis ez a fesztivál adott otthont az Eurotrade Kamionhúzó Kupa első állomásának is.

    Idén külön figyelmet kaptak a családok, ugyanis szombaton volt a szülők ünnepe, ennek apropóján pedig a Szülők Háza Alapítvány egy mobil színpaddal vonult ki a helyszínre, ahol egész nap különböző előadásokat és tanácsadást tartottak a szülői élet minden területére kiterjedve, miközben a gyerekre is számos ingyenes szórakozási lehetőséget biztosítottak.

    Akár csak az előző években, úgy most is a fesztivál részét képezte a kamionok felvonulása, amelyen 152 kamion vett részt és a falu területén belül teljesítettek egy nagy kört.

    Esténként pedig zenés programokkal zárták a napokat.

    A rendezvény töretlen népszerűségét mutatja, hogy akár csak tavaly, idén is sikerült túlszárnyalni az előző évi résztvevők és látogatók számát. E tendenciát pedig 2020-ban is szeretnék tovább folytatni.

  • Hamarosan jönnek a Pannónia-Ring idei legnívósabb versenyei!

    Hamarosan jönnek a Pannónia-Ring idei legnívósabb versenyei!

    A Pannónia-Ring, mint hosszú évek során megszoktuk, március közepétől október végéig teljes kihasználtsággal működik, mindennapos autós illetve motoros programokkal. Ez nagyban függ a pálya földrajzi fekvésétől, hiszen a régióban nagyon sokan kedvelik a vasi versenypályát. A motoros napokon általában 240-260 fő motoros rója az aszfaltcsíkot. Nagyrészt hobbi rendezvények, melyek közül néhány mégis ugyanolyan izgalmakat hoz, mint MotoGP futamai.

    Most azonban elértünk az év azon szakaszába, amikor a két- és négykerekűek is a legkiemelkedőbb rendezvényük miatt tarthatnak Vas megyébe. Elsőként a motorosok nemzetközi versenyére lesz érdemes kilátogatni, amely június 28-30-án kerül megrendezésre. Ez nem más, mint az Oldalkocsis Világbajnokság ( FIM Sidecar World Championship), amely az Alpok-Adria nemzetközi motorversennyel együtt veszi birtokba az aszfaltcsíkot.

    A versenyautók szerelmesei pedig egy igazi családi program keretén belül július 5-7-én, a Histo Cup égisze alatt tekinthetnek meg kb. 180 régebbi csodajárgányt menet közben.

    Kiss Sándor, a létesítmény ügyvezető igazgatójaként még beszélt nekünk a további 2019-es terveikről is:

    „Többéves fejlesztés indult el az idén 23 éves pályán, első ütemben a gokart pálya újul meg teljes egészében, új nyomvonallal, irányító épülettel és bokszokkal. Második ütemben a nagy pálya kerül aszfaltozásra, új, hosszabb bokszutca kerül kialakításra, valamint új garázsok is épülnek.”

  • Stefano Comini 2019-ben először versenyez a hétvégén!

    Stefano Comini 2019-ben először versenyez a hétvégén!

    A népszerű svájci túraautós Stefano Comini idén még a TCR Europeban is versenyülés nélkül maradt, és 2019-ben leginkább mentori feladatokat lát el. A Hungaroringen elárulta nekünk, hogy nagy vágya az, hogy valamelyik ETCR-be vágyó gyártó pilótája lehessen majd, amikor elindul végre az a sorozat, de most hirtelen „behívót” kapott. Azon Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupában indul, amely Magyarországon is ismert.

    Misanoban tehát a DTM-es hétvégén ott van most vendég versenyzőként a TCR International kétszeres bajnoka, és Comininak ezen lehetőségéről így nyilatkozott:

    „Ez az első olyan szezonom 22 éve, ahol nem veszek részt egy bajnokságban, de nagyon is lefoglal a versenyzők felkészítése. Amikor azonban szóltak, hogy akarnék-e menni a hétvégén, nem kellett rajta sokáig gondolkodnom.”

    Stefano 7 éve vezetett utoljára hátsókerék meghajtású versenyautót, de őszintén szólva, azért nem aggódunk érte. A másik versenyző, aki lehetőséget kap Misanoban pedig a holland Leonard Hoogenboom, aki idén az ELMS-ben versenyez egyébként.

  • Hétvégi tévés program: Nem a megszokott időben és csatornán lesz az F1!

    Hétvégi tévés program: Nem a megszokott időben és csatornán lesz az F1!

    Kanadába látogat az F1-es mezőny a hétvégén, a TCR Europe pedig Spába! Ezeket magyar nyelvű tévécsatornák is közvetítik majd.

    Azonban legyetek figyelmesek, mivel a Kanadai Nagydíj az esti órákban lesz, ráadásul ezúttal nem az M4 Sporton, hanem a Duna csatornán!

    június 7., péntek:
    ——————
    M4 Sport
    15.45: Forma-1, Kanadai Nagydíj, 1. szabadedzés

    június 8., szombat:
    ——————-
    Duna
    19.45: Forma-1, Kanadai Nagydíj, időmérő
    Sport 1
    13.15: Autósport, túraautó Európa Kupa, Spa, 1. futam

    június 9., vasárnap:
    ——————-
    Duna
    19.45: Forma-1, Kanadai Nagydíj, futam
    Sport 1
    11.45: Autósport, túraautó Európa Kupa, Spa, 2. futam

    DTM-et online, vagy akinek van a német Sat1-en lehet majd nézni, szombaton és vasárnap is 13.00-kor.

    A W Series versenyeinek online streamjét Facebook oldalunkon osztjuk majd meg.

  • Alonso még 8 versenyen áll rajthoz idén

    Alonso még 8 versenyen áll rajthoz idén

    Fernando Alonso az Instagramján árult el néhány információt a 2019-es éve további részéről, ráadásul az is kiderült, hogy az F1 jelenleg nem szerepel a tervei között.

    Alonsonak nem sikerült magát kvalifikálnia az Indy500-ra, ezáltal elesett attól, hogy idén megszerezze a hármas koronát, ami már régóta az első számú célpontja. Azonban máris a következő kihívás előtt áll, hiszen jövő hétvégén rajthoz áll a WEC szuperszezonjának záró versenyén, a Le Mans-i 24 óráson, ami egyben az utolsó versenye is a bajnokságban (de talán csak egyelőre).

    Nemrég pedig az Instagram oldalán arra kérte rajongóit, hogy tegyenek fel neki kérdéseket, amit majd megválaszol, amolyan kérdezz-felelek tematikában. Az egyik kérdés úgy szólt, hogy mik a tervei Le Mans után. A spanyol így válaszolt: „Intenzív fizikális felkészülés a következő szezonra, és még 8 verseny idén.”

    Azt azonban egyelőre nem tudni, mely versenyek ezek pontosan. Az viszont biztosnak látszik, hogy az F1-be jelenleg nem fog visszatérni, ugyanis megkérdezték tőle, hogy visszamenne-e, csak hogy boldoggá tegye a spanyol szurkolókat. A válasza elég egyértelmű: „Haver, ez nem lehetséges. Jelenleg nincs a terveim között.”

  • Esti diszkó egy taxiban Coultharddal Fokvárosból!

    Esti diszkó egy taxiban Coultharddal Fokvárosból!

    David Coulthard Fokvárosba látogatott, a Red Bullal, de bemutatta „diszkó tánctudását” is. A Red Bull korábbi versenyzője rajongók ezrei előtt tartott bemutatót a 2011-es évi RB7-essel a Darling streeten, június elején. Azonban nem csak ezzel tette emlékezetessé az ottani tartózkodását. Coulthard benyomorgott egy helyi taxiba is, amelyet „vezethetett”. A kis minibuszban azonban annyira felpörgött, hogy előre mászott az első üléssorra, és együtt „táncolt” a taxisofőrökkel, kb. úgy, mint mint Jim Carey és bandája anno a Diszkópatkányok előzetesében.

    https://www.instagram.com/p/BySBtszg-0i/

  • Élete legérdekesebb interjúját készítettük el Katherine Legge-vel!

    Élete legérdekesebb interjúját készítettük el Katherine Legge-vel!

    Berlin, 2019. május

    Katherine Legge Guildfordban (Egyesült Királyság) született, 2000-ben kezdett versenyautókat hajtani Angliában, Formula Renault-ban. Karrierje során mindenféle autóval versenyzett már, most a teljesen elektromos Jaguar I-PACE eTrophy-ban hajtja a Rahal Letterman Lanigan Racing autóját.

    Jo Klausmann: Helló Katherine, köszönöm, hogy időt szakítottál rám. Itt versenyzel a Jaguar I-PACE eTrophy-ban. Milyen volt az edzés és a kvalifikáció?

    Katherine Legge: Nem túl jó… Volt problémánk az időmérőn, 8. lettem, és sok a teendőnk ma, de megesik az ilyen. (A versenyen végül 6. lett – a szerk.)

    JK: A szezonod elég jól indult, egy győzelemmel az első versenyen!

    KL: Igen és sok leggyorsabb körrel és dobogós helyek. De aztán az elmúlt pár verseny nagyon nehéz volt, mert kiestem Párizsban és Monacóban, és most itt Berlinben volt egy rossz időmérőm, szóval most balszerencsés vagyok, azt hiszem.

    RL: Hogyan kerültél be a Jaguar eTrophy bajnokságba?

    KL: Vezettem már korábban Bobby Rahal csapatánál – Rahal Letterman Racing – és két autót készített fel erre a bajnokságra. Télen felhívott és megkérdezte, hogy „akarod vezetni az egyik elektromos Jaguaromat?” Így jött össze!

    RL: De nem ez az egyetlen programod, igaz?

    KL: Igen, GT verseny is indulok az Egyesült Államokban a Michael Shank-nél az Acurában. Működik, mert a dátumok nem ütköznek, szóval minden versenyt tudok teljesíteni mindkét bajnokságban.

    JK: Vannak hosszútávú versenyek, melyeken megosztod az autót egy csapattárssal. Mit kedvelsz jobban: önmagadban versenyezni, vagy alkalmazkodni valaki máshoz is az autó kapcsán?

    KL: Hm… Szerintem mindennek megvan a maga varázsa. Élvezem a 24 órás versenyeket és más hosszútávúakat, mert nagyon sok múlik a stratégián. De szeretem az ilyen sprintversenyeket is, mert azt meg inkább a csatákról szól és az is élvezetes.

    RL: Indy 500-on is indultál, van egy csodálatos felvétel Youtube-on, amint próbálod kvalifikálni az autód a versenyre, őrületesnek és idegőrlőnek fest…

    KL: Igen, az volt az első évem az Indy-ben és eredetileg egy Lotus motorunk volt, és messze az volt a leglassabb autó, így sokat küszködtünk. Ez volt az az év, mikor Jean Alesi és Simona de Silvestro is Lotus motorral ment.

    Neki (Alesi) nem sikerült kvalifikálnia a versenyre, de Simonának és nekem igen!

    Öt Lotus motoros autó volt a rajtrácson és csak egymással csatáztunk, mert mi voltunk az öt leglassabb autó a mezőnyben… 2013-ban Hondám volt a Sam Schmidt Racingnél és csak a kvalifikáció napján kaptam meg, szóval nem is vezettem az autót korábban. Sikerült kimennem és kvalifikálni, ők pedig csak annyit mondtak nekem, hogy nyomjam, ami a csövön kifér! És a második körömön már tövig nyomtam! Szóval nem volt egyszerű helyzet, de jó volt. Hatodikok voltunk a Carb Day-en (az utolsó gyakorlás a verseny előtt) és nagyon jól mentünk a versenyen is, de megsúroltam a falat és megbicsaklott a felfüggesztés, különben biztosan a top 10-ben végeztünk volna!

    JK: Mi az izgalmasabb: az oválok, vagy a klasszikus versenypályák?

    KL: Haha! Mindkettőt imádom. Teljesen különbözőek. Oválon okosnak kell lenni, mert egy futás során is nagyon sokat változik az autó, mikor a gumik elkopnak, és sokat kell dolgozni az autóban lévő eszközökkel.

    JK: Úgy hiszem, a tapasztalat és a mögötted álló csapat nagyon fontos az Indy-n, az alapján, amit Alonso esetében láttunk idén…

    KL: Az Indy nem egyszerű, különösen ha ütköztél – Indy-ben nincs olyan, hogy kis ütközés! Én nagyon szerencsés vagyok, sosem ütköztem ott. Mikor nincs tartalékautó és a csapatnak újra kell építenie az autót, az mindenki számára kemény.

    JK: Karriered egészen korai szakaszában az Egyesült Államokba mentél…

    KL: Igen, mondhatni az Egyesült Államok tett azzá, aki ma vagyok. Teljesítettem pár Formula Renault versenyt, aztán Formula Atlanticra váltottam. Ez volt az első teljes szezonom Amerikában és megnyertem az első versenyt Long Beach-en! Ez elég sokat segített a karrieremen. Aztán ChampCarba mentem, ahol volt egy nagy balesetem, majd DTM-be jöttem Susie Stoddarttal (Susie Wolff lánykori neve) és Vanina Ickx-szel.

    Legge Jaguar I-PACEJK: Mi a különbség a Jaguar I-PACE és az akkori DTM-es Audid között?

    KL: Hatalmas a különbség! A DTM autók nagyon könnyűek voltak a Jaguarhoz képest és nagy volt a leszorítóerejük, míg a Jaguarnak nem sok leszorítóereje van. Meg aztán normális épített pályán mentünk, nem utcai pályákon, mint itt most.

    JK: A leginkább megragadó autó, amit vezettél, bizonyáraa Delta Wing. Hogy történt ez?

    KL: IndyCar után egy fickó, aki a Bridgestone amerikai motorsport részlegét vitte, felhívott és megkérdezte, hogy szeretném-e kipróbálni a Delta Winget, én pedig úgy voltam vele, hogy miért ne? Szóval találkoztam Don Panozzal – sajnos épp nem rég halt meg – és ő volt a leglazább ember, akivel valaha találkoztam, egész életemben! Ő egy vállalkozó volt, nikotin tapaszokkal, ami segít a dohányzásról való leszokásban, de ő közben vagy 40-60 szálat szívott el naponta, őrület! De egyébként is ilyen volt, nagyon, nagyon laza fickó, nagyon excentrikus. Volt egy álma, hogy nyerni akar ezzel az autóval. Majdnem megcsináltuk: vezettük vele a Daytona 24 órás versenyt!

    JK: Kívülről nézve nehéz elképzelni, hogy viselkedik ez a járgány, mikor elfordulsz egy kanyarban.

    KL: Olyan, mint egy IndyCar autó, nagyon sok leszorító erő keletkezett az autó alól, illetve nagyon könnyű volt és igazán gyors – élveztem! Aztán indultam egy pár Formula E versenyen, és úgy éreztem, ez sosem fog elindulni… de aztán elindult! Nagyszerű… Tök hülye vagyok… hahaha!

    JK: Nagyon sokféle autót vezettél már karriered során!

    KL: Igen, teszteltem F1-ben is a Minardival, és vezettem A1GP-ben a hazám színeiben, és NASCAR…

    JK: Fogsz esetleg írni egy könyvet, ha már befejezted a versenyzést? Sok mesélni valód lehet!

    KL: Ó igen… lehetséges.

    Katherine-ről többet is megtudhatsz weboldalán: http://www.katherinelegge.com/

    JK: Most pedig jöjjön valami teljesen más! Jól rajzolsz?

    KL: Nem, szörnyen!

    JK: De én szeretném, hogy rajzold le a kedvenc versenyautódat!

    KL: Ó, Scheisse (magyarul kb: baszus)…! Ez nagyon vicces… Nem, nem tudom lerajzolni… Oké, megpróbálom a Formula Atlantic autómat 2005-ből.

    Rajzol…

    KL: Ez nagyon nem jó…

    JK: Játszik, hogy ez egy Formula autó, szóval nagyon jó lett! Köszönöm szépen!

    KL: Szívesen! Én is köszönöm, örülök, hogy megismertelek! Ez a legérdekesebb interjú, amit valaha adtam!